17. 7. 2025

Sledovanosť televízneho spravodajstva TV Markíza je stále najvyššia

Sledovanosť televízneho spravodajstva 


TV Markíza je stále najvyššia

Televízia Markíza si dlhodobo udržiava pozíciu najsledovanejšej televízie na Slovensku aj v oblasti spravodajstva a odmieta dezinterpretáciu výsledkov merania sledovanosti zo strany konkurencie.

Spravodajstvo TV Markíza si udržiava stabilne silnú pozíciu v komerčne podstatnej cieľovej skupine 14-56, ako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+. TV Markíza potvrdzuje nárast sledovanosti hlavnej spravodajskej relácie na základe porovnania sledovanosti ucelených programov. Aj v máji aj v júni 2025 si TV Markíza udržiava odstup od konkurenčnej súkromnej televízie.

TV Markíza odmieta skresľovanie výsledkov merania sledovanosti prezentované TV JOJ v ostatných dňoch. Porovnávanie neekvivalentných dát týkajúcich sa len časti vysielacieho pásma a ich prezentácia je v rozpore s realitou, ako aj so schválenými štandardmi a nemá miesto v čestnej súťaži. Markíza sa domnieva, že komunikácia selektívne vybraných dát nezodpovedajúcich dátam používaným reklamným trhom je nekorektná a môže poškodiť všetky jeho subjekty.

Líderstvo Markízy je podložené oficiálnymi číslami

V júni 2025 zaznamenala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny najvyššiu sledovanosť v 28 z 30 dní. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli Televízne noviny priemerný rating 4,8 % a priemerný trhový podiel 25,9 %, pričom hlavná spravodajská relácia televízie JOJ dosiahla výrazne nižší priemerný trhový podiel len 17,9 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 323-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 558-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V máji 2025, ktorý bol z pohľadu sledovanosti mimoriadne silný, Televízne noviny dosiahli absolútne prvenstvo v sledovanosti počas všetkých 31 dní. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 6,3 % a priemerný trhový podiel 28,5 %. Noviny TV JOJ dosiahli v tejto komerčne podstatnej cieľovej skupine priemerný trhový podiel 16,5 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 409-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 684-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Prvá polovica roka priniesla rastúce rozdiely v sledovanosti spravodajstva

Vývoj sledovanosti zároveň poukazuje na rastúci rozdiel medzi výkonom spravodajstva TV Markíza a konkurencie. Kým ešte v januári 2025 bol rozdiel v priemernom trhovom podiele oboch komerčných televízií v cieľovej skupine 14–56 na úrovni 7,5 percentuálneho bodu (Markíza 27,1 % vs. JOJ 19,6 %), v ďalších mesiacoch sa tento odstup zväčšoval. Vo februári 2025 narástol na 8,6 bodu (26,8 % vs. 18,2 %), v marci 2025 na 10,3 bodu (26,5 % vs. 16,2 %), v apríli 2025 na 10,8 bodu (26,1 % vs. 15,3 %) a v máji 2025 dosiahol až 12 percentuálnych bodov, keď Televízne noviny zaznamenali priemerný trhový podiel 28,5 %, zatiaľ čo Noviny TV JOJ dosiahli priemerný trhový podiel 16,5 %. Tento rastúci odstup je jasným dôkazom, že spravodajstvo Markízy nielenže dominuje televíznemu trhu, ale jeho náskok pred konkurenciou sa v priebehu prvej polovici roka zvyšoval. Rovnako priaznivý vývoj možno pozorovať aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, v ktorej sa rozdiel medzi oboma stanicami v prvej polovici roka takisto výrazne zväčšil.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA