4. 10. 2025

Tieto divy by usporiadali aj výstavu BOOM: NAZI Art

 Tieto divy by usporiadali aj

 výstavu  BOOM: NAZI Art 



„Je tu nový fenomén politizácie a cenzúry“, ktorej BIB čelí. Považujeme to za veľmi nešťastné a deštruktívne, lebo BIB je pre celý svet ukážkou apolitickosti a ideologickej neutrality. „Ak by sme začali uvažovať týmto spôsobom, že budeme vylučovať krajiny, ktoré sú agresormi alebo sú vo vojne, tak na BIB by za tých šesťdesiat rokov nemal kto prísť
Zuzana Jarošová, generálna komisárka BIB
















AJ MU DALA?

 AJ MU DALA?



V októbri odštartuje na obrazovkách STVR očakávaná piata séria šou Pečie celé Slovensko

V októbri odštartuje na obrazovkách STVR


 očakávaná piata séria šou Pečie celé Slovensko


Šou, ktorá si získala státisíce divákov na Slovensku, sa už v nedeľu 5. októbra o 20.30 h vracia na Jednotku s premiérovou piatou sériou. Počas dvanástich týždňov predstaví svoje cukrárske a pekárske umenie opäť 12 amatérskych pekárok a pekárov, ktorých čaká v súťaži množstvo originálnych výziev.Bratislava, 1. september 2025

Túto jeseň vypukne na Slovensku opäť pekársky a cukrársky ošiaľ. Každú nedeľu o 20.30 h čaká divákov Jednotky očakávaná piata séria šou Pečie celé Slovensko a okrem moderátorov Juraja Baču a Milana Zimnýkovala, šarmantných a talentovaných porotkýň Jozefíny Zaukolcovej a Petry Tóthovej sa diváci môžu tešiť na nových dvanásť vynikajúcich amatérskych pekárok a pekárov z celého Slovenska, ktorí zabojujú o titul Majster pekár 2025.

Ako odhalili porotkyne, na kasting chodia amatérski pekári z roka na rok viac pripravení. „Tohtoroční súťažiaci majú napozerané všetky série, sledujú trendy a poctivo trénujú. Už na kastingu vidno, že do stanu idú s jasným cieľom: ukázať, čo dokážu a možno sa aj trochu zviditeľniť. Verím, že sme opäť vybrali parádnu dvanástku akčných, pripravených a hlavne nadšených ľudí, ktorí tam skutočne chcú byť,“ vyjadrila sa Jozefína Zaukolcová. „Na sociálnych sieťach mi pravidelne píšu ľudia s fotkami dezertov a pýtajú sa, či majú šancu dostať sa na kasting. Vďaka našej šou vedia rýchlo zistiť, kde robia chyby, a systematicky sa zlepšujú. Celkovo mám pocit, že úroveň domáceho pečenia na Slovensku výrazne narástla,“ dopĺňa Petra Tóthová.

A čo podľa porotkýň odlišuje dobrého pekára od vynikajúceho? „Prax, prax a ešte raz prax. Ten, kto pečie len na sviatky, môže byť dobrý. Vynikajúci má desiatky plechov za sebou, pozná suroviny naspamäť, vie, čo urobí každé vajce navyše... Jednoducho má „odpečené”,“ hovorí Petra. Podľa Jožky je dôležitá aj originalita: „Rozdiel je v rukopise. Veľmi dobrým pekárom môže byť hociktorá mama, ktorá upečie fantastické buchty. Vynikajúci amatér sa však odlíši tým, že do každého dezertu otlačí vlastný „podpis“ – čosi špecifické, podľa čoho spoznáte, že to je jeho dielo.“

Nové originálne recepty

Tucet šikovných súťažiacich čaká počas 12 týždňov až 36 pekárskych a cukrárskych výziev. V každej epizóde budú aj tento rok pripravovať 3 recepty v rámci osobnej, technickej a kreatívnej výzvy. V osobnej výzve budú súťažiaci piecť svoj rodinný recept na základe zadania. Pôjde o rovnaký pekársky výrobok, ale každý zo súťažiacich ho pripraví podľa seba. Nasledovať bude technická výzva, v ktorej sa súťažiaci budú musieť popasovať s receptom od porotkýň. V rámci tejto výzvy sa odkryjú cukrárske zručnosti súťažiacich a diváci budú možno prekvapení, aký náročný proces sa skrýva aj za relatívne jednoduchými dezertami. Poslednou výzvou pre súťažiacich bude kreatívna výzva. V tejto výzve sa fantázii medze nekladú́ a súťažiaci budú pripravovať mimoriadne náročné a kreatívne dezerty. Všetky súťažné výzvy bude hodnotiť odborná porota. Na základe hodnotenia opustí každý týždeň súťaž jeden z finalistov a do masterfinále sa dostane len najlepšia trojica.

„Každý rok sa snažíme priniesť nejakú osviežujúcu novinku. Tentoraz do technickej výzvy zaradíme nečakaný ťah: porotkyne predvedú súťažiacim naživo mimoriadne náročný postup, ktorý väčšina domácich pekárov nikdy neskúsila. Kreatívny tím mal obavy, či to vôbec zvládnu, no práve táto „mission impossible“ ich môže príjemne – alebo nepríjemne – prekvapiť. Som presvedčený, že to zaskočí aj ostrieľaných fanúšikov šou Pečie celé Slovensko,“ prezradil o novinke v piatej sérii režisér Jeffo Minařík.

Jedinečné prostredie a príjemná atmosféra

Zahraničná licencia presne špecifikuje prostredie natáčania a kladie naň vysoké nároky. Do finálneho výberu vstupovalo množstvo faktorov, ktoré rozhodli práve v prospech kaštieľa v Bernolákove. Piata séria pokračuje v tradícii a celý štáb sa na jar opäť na 6 týždňov presunul do areálu Theresia Chateau v Bernolákove. Stan bol navrhnutý a vybudovaný špeciálne pre natáčanie šou a ide o jeden z najkrajších stanov v rámci všetkých krajín, v ktorých sa šou vysielala. Jeho stavba trvala dva týždne a v areáli kaštieľa v Bernolákove stojí dodnes.

Okrem vizuálneho stvárnenia si diváci užívajú príjemnú atmosféru, ktorú šou Pečie celé Slovensko prináša na televízne obrazovky. Zhodli sa na tom aj moderátori relácie. „Od začiatku tvrdím, že kľúčom je dobrá energia. V čase negatívnych správ ponúkame divákom únik k partii ľudí, ktorí milujú pečenie a navzájom si fandia. Žiadne intrigy, vulgarizmy ani senzácie, len obyčajné dobro, ktoré cez kamery cítiť. To potvrdzuje aj sledovanosť,“ hovorí Juraj Bača. Za pravdu mu dal aj Milan „Junior“ Zimnýkoval: „V stane sa stretne dvanásť nadšencov a veľký štáb, no nikto nemá dôvod „šťúrať“ – ide o feel-good atmosféru, v ktorej sa nevulgárne, nehystericky a bez intríg ukazuje obyčajné dobro. Aj preto si mnoho mužov v nedeľu večer potichu sadne k televízii a robí z toho rodinný rituál.“

Ohurujúce štatistiky

Súťažiaci minuli počas natáčania piatej série obľúbenej šou viac ako 2 tony surovín. Piekli neuveriteľných 91 hodín a použili vyše 420 rôznych druhov surovín:40 druhov rôznych korenín;
41 druhov čerstvého, sušeného a mrazeného ovocia, spolu vyše 170 kg;
45 kg zeleniny;
3 130 ks vajec;
225 kg múky;
210 kg cukru;
175 l mlieka;
100 kg čokolády;
85 l smotany;
100 l oleja;
115 kg masla;
a množstvo ďalších surovín.

Piata séria jedinečnej šou Pečie celé Slovensko odštartuje na Jednotke už v nedeľu 5. októbra o 20.30 h.

Všetky informácie o pripravovanej šou nájdu diváci aj na webe www.pecieceleslovensko.sk a na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.

Pracujúci na kolenách, manažéri v luxuse !

 Pracujúci na kolenách,

 manažéri v luxuse ! 


„Teší ma, že vznikla spoločná kandidátka komunistov a sociálnych demokratov. Pevne verím, že vrátia ľavicu do poslaneckej snemovne. Ukrajina je katastrofálnou obeťou západných krajín, EÚ a USA. „Dlhodobo klameme Ukrajinu, aby sme testovali Rusko, kam až je ochotné zájsť,"

Branislav Ondruš

ZIŠLI SA ČREVÁ PLANÉTY

 ZIŠLI SA ČREVÁ PLANÉTY






Zomrel Ivan Klíma

Zomrel Ivan Klíma


Vo veku 94 rokov zomrel v sobotu ráno známy český spisovateľ, dramatik a bývalý disident Ivan Klíma. O úmrtí informoval jeho syn Michal Klíma. TASR v tejto súvislosti prináša profil spisovateľa. Osobný aj tvorivý život Klímu výrazne ovplyvnili politické udalosti v 20. storočí. Pre svoj židovský pôvod strávil počas druhej svetovej vojny tri a pol roka v koncentračnom tábore Terezín.
Obmedzenia a perzekúcie zažil aj v období totalitného komunistického režimu v bývalom Československu, keď sa od roku 1970 ocitol na listine zakázaných autorov. Možno aj preto svoje dvojzväzkové knižné pamäti nazval Moje šílené století.
Ivan Klíma, rodným menom Ivan Kauders, sa narodil 14. septembra 1931 v Prahe v židovskej rodine, ktorá však židovskú vieru nepraktizovala. Jeho otec bol elektroinžinier pracujúci v Kolbenových továrňach. Matka ovládala niekoľko svetových jazykov a pracovala ako sekretárka. Po tom ako už bolo jasné, že hitlerovské Nemecko obsadí Čechy, sa jeho otcovi v roku 1938 podarilo obstarať vízum pre celú rodinu na vycestovanie do Liverpoolu. Odcestovať sa im však napokon nepodarilo, a tak sa celej rodiny dotkli tvrdé protižidovské opatrenia platiace v Protektoráte Čechy a Morava.
V novembri v roku 1941, keď mal budúci spisovateľ desať rokov, sa rodina ocitla v koncentračnom tábore v Terezíne. Po strastiplných viac ako troch rokoch strávených v tábore sa rodina vrátila do Prahy, kde Klíma absolvoval gymnázium a v rokoch 1952 - 1956 študoval češtinu a literárnu vedu na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej. Po jej skončení pracoval ako redaktor časopisu Květy a v rokoch 1959 - 1963 pôsobil vo vydavateľstve Československý spisovateľ. Od roku 1963 bol zástupcom šéfredaktora Literárnych novín.
Tak ako mnohí českí intelektuáli aj Klíma vstúpil po roku 1948 do Komunistickej strany Československa (KSČ). Jej členom bol od roku 1953 až do prvého vylúčenia v roku 1967. Vďaka politickému odmäku, ktorý sa v Československu začal v roku 1968, KSČ zrušila jeho vylúčenie a v roku 1969 sa dostal do Spojených štátov amerických (USA), kde prednášal na Michiganskej univerzite. Po návrate do Československa v roku 1970 však Klímu definitívne vylúčili z KSČ a jeho diela vychádzali do roku 1989 len samizdatovo a žil pod dohľadom vtedajšej Štátnej bezpečnosti (ŠtB).
V Klímových prózach, esejach či divadelných hrách sa odráža vplyv spisovateľov Karla Čapka a Franza Kafku. Pred oficiálnym publikačných zákazom vydal napríklad poviedkovú knihu Bezvadný den (1960), román Hodina ticha (1963), zbierku poviedok Milenci na jednu noc (1964) alebo poviedkovú knihu Milenci na jeden den, ktorej však veľkú časť nákladu zničila v roku 1970 komunistická štátna moc.
V českom exilovom vydavateľstve manželov Škvoreckých ´68 Publishers vyšli mnohé Klímove diela ako napríklad román Milostné léto (1979), poviedková kniha Má veselá jitra (1979), zbierka poviedok Moje první lásky (1985) alebo próza Láska a smetí (1987).
Po roku 1989 vydal Klíma zbierku poviedok Moje zlatá řemesla (1990), román Čekání na tmu, čekání na světlo (1993) či napríklad prózu Ani svatí, ani andělé (1999).
Životu a dielu Karla Čapka venoval knihu Velký věk chce mít též velké mordy (2001), za ktorú získal v roku 2002 Cenu Franza Kafku. Svoj pohnutý život opísal v dvojzväzkových knižných pamätiach Moje šílené století (2009) a Moje šílené století II. (2010). Za prvý zväzok pamätí dostal v roku 2010 prestížnu českú literárnu cenu Magnesia litera. Je tiež nositeľom Ceny Ferdinanda Peroutky za rok 2013.

Zdroj: TASR

ČO MI TO LEN PRIPOMÍNA. OH, WAIT...

ČO MI TO LEN PRIPOMÍNA. OH, WAIT...




3. 10. 2025

To, že si predajná kurva, aj tak odpoviem. Hviezdy BIB sú piče. Jedna aj udavačka. A Andrejke nesiahajú ani po podošvy. A pozor na RPG.

To, že si predajná kurva, aj tak odpoviem. Hviezdy BIB sú piče. Jedna
 aj udavačka. A Andrejke nesiahajú ani po podošvy. A pozor na RPG.





Toto sú 'hviezdy BIB' a toto je progresívne strašidlo do maku z Rače, plné hejtu a bez práce. Nájdi 5 rozdielov 😎
Mimi Šramová

EDO,PO TEBE ZOSTENÚ LEN VYSRANÉ ŠUŠNE V NAŠEJ ČISTIČKE

EDO,PO TEBE ZOSTENÚ LEN VYSRANÉ

 ŠUŠNE V NAŠEJ ČISTIČKE











NEBOJUJÚ O VEREJNÝ ZÁUJEM, ALE O OSOBNÝ PROSPECH


Nestačím sa čudovať, z čoho všetkého sa na Slovensku vyrobí politická kauza. Rozhodnutie STVR neodvysielať epizódu relácie Trochu inak, v ktorej moderátorka Adela Vinczeová spovedala svojho manžela Viktora Vinczeho, vyvolalo búrku hysterických reakcií bedákajúcich nad ohrozením slobody prejavu, z ktorých sa mi ani jedna nejaví úprimná. Notoricky známe progresívne hviezdy ako moderátorka Kristína Tormová, speváčka Katarína Koščová či herec Ján Jackuliak sa predbiehajú v emotívnych výkrikoch typu "Neskutočné!" - "Totálne šialenstvo!" - "Desivé, kam smerujeme!" a podobne. Ešte dramatickejšie zareagoval producent relácie Daniel Rabina, ktorý vo svojom vyjadrení uviedol: "Principiálne je problém v tom, že sa vracia doba, kedy niekto rozhoduje, kto môže alebo nemôže byť vo vysielaní." Takže čo mi na týchto reakciách prekáža?
Jednoducho fakt, že sa o ne principiálnosť ani len neobtrela. Títo ľudia mlčali alebo dokonca schvaľovali praktiky, keď vo verejnoprávnej televízii panovala skutočná cenzúra, keď sa tam za bývalej vlády vytvárali čierne zoznamy ľudí, ktorí sa nesmeli v spravodajstve ani len objaviť - od mojej maličkosti až po expremiéra Jána Čarnogurského, čo má osobitne trpkú príchuť, lebo on ako bývalý disident a politický väzeň má oveľa väčšie právo posudzovať, aká doba sa vracia, a nie títo nájomní klauni, ktorí (nalejme si čistého vína) nebojujú o slobodu prejavu, ale o vlastné kšefty. A napokon, vtedy mal stopku v RTVS aj samotný Adelin otec! Vtedy si nevšimla návrat temnej doby? Táto očividná cenzúra jej neprekážala tak veľmi ako štandardné manažérske rozhodnutie STVR?
K samotnej pseudokauze iba toľko. Nejde tu len o to, že samotná STVR musela reagovať na možný konflikt záujmov a zabrániť tomu, aby bola verejnoprávna televízia zneužitá na vybavovanie si stále živých pracovnoprávnych vzťahov moderátora komerčnej televízie. Principiálne ide o to (a to si mala uvedomiť samotná Adela), že robiť rozhovor s vlastným rodinným príslušníkom by bolo neetické v každej, nieto verejnoprávnej televízii. Neviem, kam sa podel jej povestný profesionalizmus, ale mal som radšej tú múdru Adelu, ktorá bola vždy nad vecou a ktorá dokázala pozitívne ovplyvniť množstvo mladých ľudí ako túto upätú progresívnu aktivistku.
Chápem, že cítila potrebu zastať sa manžela, ale Viktor Vincze ju ťahá do vôd, ktoré neboli jej parketou. Ak bývalý čítač správ TV Markíza vyjadruje znepokojenie nad tým, že pre STVR je dôležitejší "širší kontext" ako "sloboda", iba tým dokazuje, že nerozumie poslaniu verejnoprávnej televízie. Jej činnosť je totiž vymedzená celým radom dokumentov a princípy ako objektivita, pluralita, nestrannosť a podobne nie sú rozmarom manažmentu, ale zásady striktne určené legislatívou. Ona musí zo zákona vnímať a posudzovať "širší kontext". Títo progresívni aktivisti si či už náročky alebo z neznalosti mýlia redigovanie s cenzúrou a profesionálne nároky na kvalitu ich práce označujú za zásah do slobody prejavu. Ale tak to jednoducho nie je.
Nemá zmysel vysvetľovať Tormovej, Ostrihoňovej alebo Havranovi, že "relevantní" hostia sa nenachádzajú len v progresívnom spektre alebo na jednej strane politického tábora, že nárok na pluralitu, vyváženosť, otvorenú diskusiu a všestranné informácie majú všetci diváci. Ale Adela by to mohla chápať. To rozhodnutie nevydať sa cestou nepotizmu mala urobiť predovšetkým sama.
Ešte trápnejšie je sťažovanie sa moderátora Michala Havrana na to, že mu STVR nevrátila obleky ušité na mieru, ktoré si vraj vybavil sám. Kto pozná tohto notorického luhára, nemôže byť prekvapený, že ako obyčajne zavádza. Jeho obleky boli totiž objednané a uhradené z rozpočtu STVR, a preto mu nepatria. Ak po nich tak túži, môže si ich odkúpiť, ako mu to televízia navrhla, ale zneužívať peniaze daňovníkov na vlastný šatník je nemorálne. Jednoducho časy, keď externé firmy tunelovali verejnoprávnu televíziu, sa skončili. A Havran, ktorému na nový projekt najviac prispela Nadácia otvorenej spoločnosti, už objektivitu nemusí ani len predstierať.
STVR má celý rad problémov, ale pred takýmito avantúrami ľudí, ktorí nesledujú verejný záujem, ale osobný prospech a súkromný zisk, ju treba otvorene brániť. Môže sa totiž stať, že raz príde k skutočnému ohrozeniu jej nezávislosti a slobody. Ale potom ju ľudia otupení z týchto účelových hier už nebudú mať vôľu a motiváciu chrániť.
Eduaro Chmelár

Stačilo skloubilo volby a zábavu

Stačilo skloubilo volby a zábavu


A mali pozvať nejakú kolaborantskú čubku?

 A mali pozvať nejakú

 kolaborantskú čubku?


ZKH promptne nacupitkala potom, čo RTVS zrušila Adelin rozhovor s jej mužom Viktorom.
Nasledovať bude rozhovor ZKH s Kovačičom? 🤣🤣
Mimi Šramova

Naozaj, STAČILO!

 Naozaj, STAČILO!

 "


"Ten, kdo pozná, kdo stojí, vedle mě, ví, koho budu volit," řekl před chvílí prezident Miloš Zeman ve volební místnosti, a dal mi svůj hlas. "Kdo chce volit levici, volí Stačilo! Volby jsou svátek demokracie. A pro mě je velkou ctí, že jej dnes slavíme v Lánech po boku našeho prezidenta. Přátelé, pojďme m volbám a vraťme společně Sněmovnu lidem! 🇨🇿
Jana Bobošíková



Žena, ktorej sa dá dôverovať

 Žena, ktorej sa dá dôverovať




ODKAZ KONRÁDOVI JURAJOVIČOVI DIMEŠIMU

 ODKAZ KONRÁDOVI JURAJOVIČOVI

 DIMEŠIMU