DALITO!

14. 1. 2012

Dementi chcú zmluvu s egocentrickým monštrom

Dementi chcú zmluvu s
egocentrickým monštrom
Štefan, veľa ludí v STV a aj v manažmente má pocit, že si nás nevážiš a považuješ za našu povinnosť, aby sme Lampu vysielali, inak sme automaticky neslobodnou televíziou. Ale nie je to tak- Lampa nemá monopol na pravdu, slobodu, ani kvalitu. Napríklad tému Gorila, o ktorej si hovoril ze sa jej bojíme, spracujeme v rámci novej relácie Zoči-voči, na priestore 60 minút, s naozaj exkluzívnymi hosťami a pri sledovanosti približne 3-4 krát väčšej ako v Lampe. Ak más pocit, že STV je neslobodná alebo že v nej pracuje banda neschopných dementov, tak s nami nespolupracuj. Nehovorím o sebe, hovorím o ostatných ludoch pracujúcich v alebo pre STV/RTVS. Budeme trvať na korigovaní Tvojich vyhlásení, tak ako od každého dodávateľa programu tak aj od Teba očakávame pozitívne PR. Nejde nám vôbec o to, aby nám rástlo naše manažérske ego a aby si nám dakoval vo vysielaní. Ide o to, Štefan, že my bojujeme s historickými nánosmi negatívneho marketingu, ktoré sa nanášali na STV v minulosti veľmi výrazne (hlavne za Mečiara ale aj neskor) a dajú sa odstrániť len dlhodobou poctivou komunikáciou, ktorú nebude kaziť také egocentrické monštrum ako Ty. Poviem Ti to ešte inak- medzi STV a ČT nie je veľký rozdiel v kvalite a STV pracuje efektívnejšie v zmysle narábania s peniazmi. Rozdiely sú len dva- v Čechách majú ludia CT radi a na Slovensku naopak. A systém financovnia (nie efektivita narábania s peniazmi) umožnuje CT vytvárať si ročne 200 milionove rezervy, kým my ideme na doraz. To je dané historicky. Preto, ak vobec STV niekedy aj pozeráš, ked už pre nu pracujes, vo všetkých sledovaných reláciách od aktérov očakávame slová ako „sledujete STV, vdaka STV, na Jednotke, na Dvojke a podobne.....“. Od Teba chceme to isté a očakávame PRIROZDENÚ a SLUŠNU loajalitu voči ludom, ktorí v STV pracujú. PRIRODZENU a SLUSNU. Ak ich (nás) považujes za bandu predajných neschopákov, tak s nami nespolupracuj. My si vážime ludí, ktorí Lampu sledudujú, ktorí ju vytvárajú, respektujeme aj Teba a preto chceme túto reláciu.

Andrej Miklánek

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

REKORD LEGIEND

REKORD LEGIEND

Legendy popu Jednotka - 13.01.2011: 422 tisíc divákov,
8,9 % sledovanosť, 20,1 % podiel

13. 1. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Pracovníci ruských médií si dnes pripomínajú svoj sviatok: Deň ruskej tlače. Historický dátum tohto dňa, 13. január, opätovne zaviedlo Prezídium Najvyššieho sovietu Ruskej federácie 28. decembra 1991. Termín sviatku súvisí s vydaním prvých ruských tlačených novín Vedomosti. Začali vychádzať na základe nariadenia ruského cára Petra Veľkého 13. decembra 1702. Ešte pred Vedomosťami sa na území Ruska vydávali prvé rukou písané noviny Kuranty. Od roku 1621 sa z nich členovia vlády dozvedali o hlavných politických udalostiach v zahraničí - v Európe a Ázii. Kuranty sa stali predchodcom tlačených novín Vedomosti. Tie sa spočiatku tlačili v cirkevnoslovanskom jazyku; na ruský jazyk prešli v roku 1710. V tom roku ich začali v redakcii dopĺňať o rytinovú ilustráciu. Noviny menili názov, okrem "Vedomosti" niesli aj meno "Moskovské Vedomosti", alebo i "Vedomosti o vojenských a iných veciach, dôstojnom poznaní a pamiatke, čo sa udiali v Moskovskom štáte a v iných okolitých krajinách". Tiráž a periodicita Vedomostí neboli v tom čase ustálené a každé číslo vychádzalo v náklade od niekoľkých desiatok až po 4000 exemplárov. V čase Sovietskeho zväzu pracovníci masmédií slávili sviatok 5. mája. Dátum súvisel s vydaním prvého čísla denníka Pravda. Založil ho vodca boľševickej revolúcie V.I. Lenin v roku 1912. Prvé číslo vyšlo 5. mája 1912 v Petrohrade s tým, že Pravda sa mala stať masovým legálnym revolučným robotníckym denníkom. Deň ruskej tlače v bývalom ZSSR slávili 5. mája od roku 1922. Pracovníci vtedajších médií sa riadili rôznymi legislatívnymi úpravami. Po októbrovej revolúcii z roku 1917 sa boľševici aj prostredníctvom tlače usilovali zlomiť názory ideových odporcov. Preto vytvárali podmienky na rozvoj sovietskych novín. Rozhodujúcu úlohu v tom zohralo prijatie Dekrétu o tlači z 28. októbra (podľa gregoriánskeho kalendára 10. novembra) 1917. V ňom sa odobrala možnosť vydávania "kontrarevolučných" (v terminológii komunistov) periodík. Do rúk robotníckej a roľníckej vlády prešli všetky veľké tlačiarne. Rozpad ZSSR priniesol aj zmenu termínu sviatku. Ruská federácia vypracovala nový zákon o prostriedkoch masovej informácie, ktorý bol schválený 27. decembra 1991. Zákonom bola zrušená aj cenzúra v masovokomunikačných prostriedkoch. Zákon bol opakovane novelizovaný. V mnohých redakciách bude však v Deň ruskej tlače aj smútok. Vyvolajú ho spomienky na spolupracovníkov, ktorí zahynuli pri výkone povolania. Napríklad v roku 2006 prišla o život Anna Politkovská. Zastrelili ju 7. októbra v Moskve, jej telo našli vo výťahu obytného domu. Známy je aj prípad Paula Chlebnikova. Šéfredaktora ruskej mutácie amerického časopisu Forbes útočníci zastrelili v júli 2004 v Moskve. Američan ruského pôvodu si v zahraničí vyslúžil pozornosť v roku 2000 publikovaním knihy o pochybnej morálke oligarchov a ich vplyve na bývalého prezidenta Borisa Jeľcina. Kniha s názvom "Krstný otec Kremľa: Boris Berezovskij a plienenie Ruska" sa nemohla páčiť mnohým, ktorí sa v nej spoznali. Zväz novinárov Ruska na svojej webovej stránke zablahoželal pracovníkom médií k sviatku. V Rusku si 15. decembra tradične pripomínajú aj Deň spomienky na novinárov, ktorí zahynuli pri výkone služby. Pri tej príležitosti Zväz novinárov Ruska vlani v decembri uviedol, že za ostatné roky zahynulo 330 ruských novinárov.

Copyright © TASR 2011

A ja zdravím !

A ja zdravím !
Zdravím. Lampa je dobrý formát, s tým súhlasím. Lenže naozaj nič nerušíme – Lampa skončila 31.12.2011 a rokujeme o novej zmluve. To, že Štefan sa rozhodol rokovať cez video, cez web a cez médiá, je dosť nešťastné – podmienky zmluvného vzťahu sa nedajú rokovať pod nátlakom. Tiež nie všetko, čo v tom videu povedal, je pravdivé. Napriek tomu si myslím, že k dohode predsalen dôjde.

Pekný deň PhDr. Miloslava Zemková, generálna riaditeľka

Critics' Choice Awards

Critics' Choice Awards
Čiernobiely romantický film The Artist (Umelec) o hviezde nemého filmu Georgeovi Valentinovi francúzskeho režiséra Michela Hazanaviciusa triumfoval vo štvrtok v Hollywoode na slávnostnom udeľovaní cien 17. ročníka Critics' Choice Awards vo štvrtok v Hollywoode. Odniesol si štyri z cien, ktoré udeľuje združenie 250 severoamerických filmových kritikov zastupujúcich rádiá, televízie a webové stránky - Broadcast Film Critics Association. Ceny BFCA patria k najpresnejším ukazovateľom Oscarov. The Artist dostal hlavnú cenu za najlepší film a ceny za najlepšie kostýmy, réžiu a filmovú hudbu. "Urobil som nemý film, pretože nerád veľa rozprávam," zažartoval si po anglicky pri preberaní ocenenia francúzsky režisér. Druhým najúspešnejším filmom - s tromi cenami - sa stala sága o občianskych právach nazvaná Farba citov, ktorá je adaptáciou úspešného románu Kathryn Stockettovej. Film získal ceny za najlepšiu herečku v hlavnej úlohe (Viola Davis), najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe (Octavia Spencer) a najlepšie herecké obsadenie. Viola Davis pri preberaní ocenenia hlasom plným emócií povedala: "Naisto som vedela, že chcem byť herečkou, pretože som chcela byť niekým. Mala som veľké sny a chcela som niečo dosiahnuť. To je to, čo nebolo vôbec umožnené (mojej filmovej postave) Aibileen. Považovala som si za česť vzdať hold ženám z toho historického obdobia, ktorým nebolo dovolené snívať a nebolo im dovolené nájsť si svoj (životný) cieľ." Ďalšie ceny na slávnostnom odovzdávaní v divadle Hollywood Palladium prevzali George Clooney ako najlepší herec v hlavnej úlohe za rodinný film Deti moje, Christopher Plummer ako najlepší herec vo vedľajšej úlohe za komédiu Začiatočníci a Thomas Horn ako najlepší mladý herec/herečka za drámu o deväťročnom chlapcovi, ktorému pri teroristickom útoku na New York v septembri 2001 zomrie otec, nazvanú Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko. "Úprimne, ani som nesníval, že to dostanem, ale dostal som," usmieval sa prekvapený Horn. Programom, ktorý v priamom prenose vysielala americká televízna stanica VH1, sprevádzali zabávači Paul Scheer a Rob Huebel. Ďalšie ceny získali filmy Dámska jazda ako najlepšia komédia, Drive ako najlepší akčný film, Rango ako najlepší animovaný film, Polnoc v Paríži za najlepší pôvodný scenár, Moneyball za najlepší adaptovaný scenár, Muži, ktorí nenávidia ženy za najlepší strih a Harry Potter a Dary smrti 2 za najlepšie masky a najlepší zvuk.

Copyright © TASR 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"O deti sme sa starali veľmi dobre, pôvodne sme deti nechceli do tohto sveta.Druhé dieťa sa narodilo na záchode z dôvodov čistoty. Po pôrode je vždy mnoho nečistôt a nechcelo sa mi upratovať kuchyňu ako po prvom pôrode. Žena sa dočítala v knihe liečenia, že keď bude denne 360-krát točiť prsiami na jednu a druhú stranu, stane sa neplodnou. Lenže potom jej začalo rásť bruško." Martin K., jeden z rodičov, ktorí po pôrode zatajili svojich dvoch synov

"Hádajte, kto mal divokú milostnú aféru s vlastným manželom? Rozhodli sme sa, že opäť budeme partnermi a nerozvedieme sa. Budeme odporne šťastní. Milujem svojho manžela a on miluje mňa a komu sa to nepáči, nech sa dá vypchať.“ Sinéad O'Connor

"Keďže máme takmer stopercentnú istotu, že vďaka ľuďom, ktorých do orgánov ako prokuratúra, polícia, súdnictvo nominovali skorumpovaní politici, sa môžu informácie zamiesť pod koberec, rozhodli sme sa, že predmetnú kauzu posúvame na medzinárodnú úroveň. Obraciame sa na OLAF s tým, aby sa k celej kauze vyjadril." Jozef Viskupič , OBYČAJNÍ ĽUDIA

"Navrhujeme aj novelu Trestného poriadku. A to tak, aby ktorýkoľvek občan SR mal právo dať podnet na OLAF, Eurojust a priamo na Európsku komisiu A ak tieto tri inštitúcie uznajú za vhodné a požiadajú Slovensko, generálneho prokurátora o prešetrenie, generálny prokurátor bude povinný zriadiť buď osobitný vyšetrovací tím, ktorý bude pozostávať aj z odborníkov zo zahraničia, pretože musí ísť o nezávislý tím, alebo musí začať trestné stíhanie, alebo pokračovať vo vyšetrovaní. OLAF, EK aj Eurojust budú mať kontrolné a dozorné právomoci nad týmto vyšetrovaním.“ Miroslav Kaduc , OBYČAJNÍ ĽUDIA

„ Najpozitívnejšími momentmi boli rozšírenie počtu zákazníkov v oblasti monitoringu médií, nárast návštevnosti portálov webnoviny.sk a podnikám.sk a mali sme veľkú radosť z obnovenej spolupráce s RTVS. Chybou bolo spoľahnutie sa na to, že situácia na trhu tlačových agentúr sa znormalizuje a štát prestane podporovať jednu z nich. „ Oto Lanc,generálny riaditeľ agentúry SITA

„ V rámci akejkoľvek konečnej mierovej dohody medzi Izraelom a Palestínčanmi by niektorých arabských občanov mali zbaviť izraelského občianstva a presunúť pod palestínsku zvrchovanosť. Riešenie izraelsko-palestínskeho konfliktu musí zahŕňať prekreslenie hraníc Izraela tak, aby sa niektoré arabské komunity dostali pod palestínsku zvrchovanosť. Výmenou za to by Izrael dostal územie západného brehu Jordánu. Je načase povedať tieto veci jasne." Avigdor Lieberman , Izraelský minister zahraničných vecí

"Okolo 17.30 h 19. decembra 2011 sa náhle objavili stovky strák a krúžili okolo sochy Kim Ir-sena v areáli školy Čchangdok. Škriekali pritom, ako keby mu chceli oznámil tú smutnú zvesť. Svedkovia však videli aj medvediu matku s mláďatami, ako kráčali po ceste a žalostne plakali". Správa severokórejskej tlačovej agentúry KCNA

„Pani Bubeníková bola jednou z troch hlavných postáv literárneho románu alebo seriálu.“ Juraj Miškov

"Moja spodná bielizeň má pre Švajčiarov pravdepodobne prílišný sexapíl. Pôvodne som si myslela, že protest dali Rakúšania a keď som sa potom dozvedela, že to boli Švajčiari, pripadalo mi to komické. Ale že by ma to nejako najedovalo, to nemôžem povedať. Na túto tému som počula už veľa žartovných poznámok a jeden kolega mi povedal - 'Teraz už pod kombinézou nemôžete mať to, čo samy chcete'. Dobre, od zajtra jazdím bez spodnej bielizne, aj tak je teplo." Tina Mazeová, slovinská lyžiarka

Zrušíme, ale plníme !

Zrušíme, ale plníme !

12. 1. 2012

By RTVS on FB

By RTVS on FB
Rozpútala sa pomerne vášnivá diskusia o Lampe, preto sa k tomu samozrejme vyjadríme. Lampa je program, ktorý si vážime, aj jeho divákov a na Dvojke má stabilné miesto. Zmeny, ktorými Lampa prešla za posledný rok si vynútila finančná situácia a obdobie, ktorými prechádzala celá RTVS, menila sa programová štruktúra a nastavovali sa procesy. Netreba za tým hľadať žiadne nezmyselné vysvetlenia. So Štefanom Hríbom rokujeme o forme Lampy do marca 2012 a po marci 2012. Nejde o žiaden strach, ale o to, že máme zodpovednosť vysielateľa pred Zákonom o vysielaní a retransmisii, zákonom o RTVS a zákonom o voľbách do NR SR. Lampa predstavuje isté riziko, preto rokujeme o novej zmluve. Nič nerušíme, len rokujeme. Toľko za nás.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Prevádzkovateľ televízie Nova, spoločnosť CET 21, prevezme od portálu Centrum.cz komunikačnú platformu ICQ na českom a slovenskom trhu. Uviedol to dnes server DigiZone. Nova zatiaľ nechcela transakciu oficiálne komentovať. "Všetko oznámime na tlačovej konferencii budúci týždeň," povedal serveru riaditeľ PR Novy Vladimír Mužík. "Včera sme spoločne s ICQ informovali mediálne agentúry, že spoločnosť Centrum Holdings prestane od 13. marca 2012 prepredávat reklamný priestor ICQ v ČR," povedal ČTK bez ďalších podrobností hovorca Centrum Holdings Jiří Hájek. ICQ v Česku ponúka jednak tzv klienta pre samotnú komunikačnú službu, teda program pre posielanie správ medzi užívateľmi cez internet v reálnom čase, a tiež obsahový web ICQ Zones, do ktorého Centrum doteraz dodávalo obsah. Centrum si zároveň mohlo návštevníkov ICQ Zones započítavať do celkovej návštevnosti. ICQ počet užívateľov svoje komunikačné služby oficiálne neoznamuje. Všeobecne ale ich množstvo klesá s masívnym nástupom Facebooku a ďalších sociálnych sietí. Web ICQ mal podľa štatistík AIMmonitor vlani v novembri cez 376.000 užívateľov, čo predstavuje medziročný pokles o 40 percent. Centrum podľa neoficiálnych informácií nedávno vypovedalo spolupráci s ICQ na slovenskom kvôli klesajúcim výnosom a k rovnakému kroku sa firma chystala aj v Česku.

Zdroj : ČTK

Francúzsky novinár pracujúci pre televíziu France 2 bol dnes zabitý počas nepokojov v sýrskom meste Homs. Informovalo o tom francúzske ministerstvo zahraničných vecí a samotná televízia. Podľa oznámenia bol Gilles Jacquier v krajine v rámci informačnej návštevy na pozvanie sýrskej vlády. Novinár v minulosti pracoval ako spravodajca v Iraku a Afganistane. Jeho smrť spôsobila zrejme mínometná alebo raketová strela vypálená počas série útokov. Šéf francúzskej diplomacie Alain Juppé vyhlásil, že Jacquier zahynul pri útoku v Homse, čo značil za "odporný čin" a požiadal o vyšetrovanie incidentu. "Je na sýrskych úradoch, aby zaistili bezpečnosť zahraničných novinárov na svojom území a chránili základnú slobodu, ako je sloboda informácií," uviedol Juppé. Podľa sýrskych aktivistov v Homse sledoval Jacquier demonštráciu, keď ho zasiahol granát alebo odpálená raketa, uviedla spravodajská stanica BBC. Ide o prvý známy prípad zabitia západného novinára v Sýrii od začiatku povstania proti režimu prezidenta Bašara Asada v marci 2011. Úrady odvtedy odmietali vpúšťať do krajiny západných novinárov. Súhlas na návštevu krajiny dostalo viacero novinárov po tom, ako Liga arabských štátov (LAŠ) vyslala do Sýrie pozorovateľskú misiu. Sýrska televízia uviedla, že v Homse dnes prišlo o život celkovo osem ľudí. Medzi 25 zranenými bol podľa nej aj nemenovaný holandský žurnalista. Holandské ministerstvo zahraničných vecí potvrdilo, že nemenovaného nezávislého novinára po zranení ošetrili v miestnej nemocnici. OSN odhaduje, že počas desiatich mesiacov trvajúceho povstania proti režimu prezidenta Bašara Asada bolo v Sýrii zabitých vyše 5000 ľudí. Sýrska vláda dnes obvinila "ozbrojených teroristov" z útoku, pri ktorom v stredu zahynul francúzsky novinár Gilles Jacquier, a vyjadrila Francúzsku "sústrasť". "Je nám ľúto, že bol zabitý francúzsky reportér, a prisaháme, že odsekneme ruky teroristickým skupinám, ktoré útok vykonali," uviedla sýrska štátna televízia, ktorá citovala vyhlásenie ministerstva vnútra. Štátna tlačová agentúra SANA informovala, že sýrske ministerstvo informácií vyjadrilo "hlbokú ľútosť a žiaľ" nad úmrtím francúzskeho novinára Jacquiera, ktorý pracoval pre televíziu France 2, a nad zabitím siedmich "mučeníkov". "Ministerstvo informácií zdôrazňuje, že tento čin dokazuje rozmáhanie teroristickej siete, ktorá sužuje Sýriu a ktorá je súčasťou snáh teroristov skresliť skutočnú situáciu v Sýrii," uviedla tlačová agentúra SANA. Jacquiera zabili v stredu, keď mínometný granát zasiahol zhromaždenie zástancov sýrskeho režimu v meste Homs, na ktorom sa reportér zúčastňoval. V krajine uskutočňoval cestu po nepoddajnej provincii Homs, ktorú mu povolila sýrska vláda. Francúz je prvým západným novinárom, ktorý zahynul počas desaťmesačného povstania v Sýrii proti režimu dlhoročného autokratického prezidenta Bašára Asada. Panarabská televízia al-Džazíra informovala, že belgický novinár, ktorý pri útoku v Homse utrpel zranenia, je hospitalizovaný v nemocnici v Homse a liečia ho.

Copyright © TASR 2011

Lampa dnes nekončí. Skončila minulý rok.

Lampa dnes nekončí.
Skončila minulý rok.

Koniec Lampy

Koniec Lampy
Dneškom končí Lampa v RTVS. Nadobro. Predovščetkým vďaka obrovskej chybe RTVS, managmentu a zle uzavretej zmluve. Ak sa RTVS naozaj zľakla volieb a dala W Pressu a tvorcom Lampy návrh na to, že pokračovať sa bude po voľbách, je to smiešne. Aj keď viem, že si Lampu pred voľbami predstaviť dedokážem. To je riziko slobody a demokracie. A výberu RTVS. http://www.tyzden.sk/video-komentare/s-hrib-ponukli-mi-samovrazdu-lampy.html

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

Na záver osobná otázka. Keď Adela Banášová rokovala s Joj, bulvár informoval, že vy ste už jednou nohou mimo MediaPro Entertainment. Prečo sa to písalo? Opýtajte sa toho novinára. Moje pôsobenie v MediaPro Entertainment nijako s odchodom alebo neodchodom Adely nesúvisí. A ten článok len svedčí o nekompetentnosti a neznalosti ľudí, ktorí sa tvária, že nášmu biznisu rozumejú a denne svojimi nezmyslami kŕmia verejnosť.

A je niečo pravdy na tom, že odchádzate? Neviem o tom, že by som mala odísť (smiech).
Wanda Hrycová pre marketer.sk- 5. 1. 2012

People's Choice Awards

People's Choice Awards
Speváčka Katy Perry bola fanúšikmi vyhlásená za favorita Ameriky, keď zvíťazila v piatich kategóriách na udeľovaní cien People's Choice Awards. Americkej speváčke, ktorá má slávny hit Fireworks, v stredu večer slávnostne udelili titul obľúbená umelkyňa a zvíťazila aj v kategórii najlepšie video, obľúbená pieseň, obľúbená hviezda na turné a dokonca obľúbená hosťujúca televízna hviezda - zahrala si totiž v americkom komediálnom seriáli Ako som spoznal vašu mamu. Katy Perry však nebola prítomná v sále divadla Nokia Theatre v Los Angeles a ceny si osobne neprevzala. Tento týždeň vopred zrušila svoju účasť na udeľovaní cien, keďže sa rozišla s manželom, komikom Russellom Brandom. People's Choice Awards sú ceny za filmovú, televíznu a hudobnú tvorbu. Jednotlivých víťazov približne v 40 kategóriách si volia bežní ľudia prostredníctvom hlasovania cez internet, a nie kritici ani odborná verejnosť. Nominovaný nie je nikto a ľudia môžu hlasovať za ktorýkoľvek film, televízny seriál, hudobnú skupinu či interpreta podľa vlastného výberu. Na internete bolo zaznamenaných vyše 230 miliónov hlasov. Hlasovanie, ktoré sa tento rok konalo už 38.-krát, je pokladané za najdôležitejšie oceňovanie americkými fanúšikmi. Hlasujúci ľudia dali filmu Harry Potter a Dary Smrti 2 štyri ceny, vrátane kategórie najlepší film a obľúbené herecké obsadenie. Snímka Voda pre slony, kde hrá hlavnú úlohu hviezda filmovej Twilight ságy Robert Pattinson, zvíťazila v kategórii najlepšia filmová dráma. Snímku Dámska jazda (Bridesmaids) ocenili ako najlepší komediálny film. Herečka Emma Stone získala cenu najlepšia komediálna herečka za svoje úlohy v snímkach Help a Bláznivá, hlúpa láska.
Copyright © TASR 2011

Zatiaľ sľubný vývoj

Zatiaľ sľubný vývoj

Správy STV, 11.1.2012, 183 tisíc divákov ,

3,9 % sledovanosť ,9,3 % share

Porovnanie s prvým dňom :

Správy STV, 9.1.2012, 160 tisíc divákov ,

3,4 % sledovanosť ,7,8 % share

Muži, ktorí nenávidia ženy

Muži, ktorí nenávidia ženy

11. 1. 2012

ČESKÁ TELEVIZE NEWS

ČESKÁ TELEVIZE NEWS

Generálny riaditeľ Českej televízie Petr Dvořák sa rozhodol zaviesť inštitút kolégia generálneho riaditeľa, s ktorým už dlhší čas počítal aj samotný štatút ČT. Oslovil preto podľa svojich slov plejádu osobností a dohodol sa s piatimi z nich. Sú nimi bývalý generálny riaditeľ ČT Ivo Mathé, jeho vtedajší programový riaditeľ Jiří Pitrman, režisér Jiří Svoboda, mediálny analytik Milan Šmíd a Jefim Fištejn. Dvořák sa s kolégiom bude schádzať raz mesačne a od spolupráce si sľubuje iný pohľad na dianie v ČT, pohľad zvonku a pomoc s tvorbou dlhodobej stratégiou ČT. Dvořák o tom dnes informoval Radu Českej televízie. "Je to dôkaz toho, že sa Česká televízia otvára spätnej väzbe," pochválil Dvořáka predseda Rady ČT Milan Uhde.

Zdroj : České médiá

STV NEWS

STV NEWS
Správy STV vstúpili v pondelok 9. januára do nového vysielacieho času o 19-tej hodine úspešne. V utorok však prišiel opäť nárast podielu na trhu hlavnej spravodajskej relácie Slovenskej televízie zo 7,8% na 8,8% v kategórií divákov starších ako 12 rokov. Správy STV tak v priebehu dvoch dní dokázali v čase medzi 19:00 a 19:30 osloviť takmer o 75% viac divákov ako v nedávnej minulosti. Výkon Správ STV tak nielen narástol skokovitým spôsobom, ale nabral aj rastúci trend. Po prechode hlavnej spravodajskej relácie STV na 19-tu hodinu nastalo zvýšenie sledovanosti približne o 60% v porovnaní s výkonom správ za predchádzajúci polrok, keď divácky záujem v časovom intervale 19:00 – 19:40 narástol z 4,9% na 7,8% podielu na trhu v kategórií 12+. „Teší nás hneď niekoľko skutočností. Diváci nám dali šancu. Jednak sme narástli v oboch pásmach, aj v čase 19:00 – 19:30, to nás až tak veľmi neprekvapilo. Narástli sme však aj v čase pôvodných správ, teda v čase 19:30 – 19:40 a výrazne. Rovnako je veľmi pozitívne to, že tých divákov, ktorí sa rozhodli o 19-tej sledovať naše spravodajstvo s pridanou hodnotou, sme si dokázali udržať. Divácky prechod zo správ STV na iné stanice v čase 19:00 – 19:30 nenastal, naopak v priebehu spravodajskej relácie nám diváci pribúdali. Spravodajskému tímu v mene manažmentu ďakujem a verím, že budeme rásť ďalej,“ povedal riaditeľ Sekcie programu RTVS, organizačnej zložky STV Andrej Miklánek.

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Rozhlas a televízia Slovenska podpísala exkluzívnu dohodu s Úniou európskych futbalových zväzov (UEFA) na vysielacie práva na všetky finálové zápasy Európskej ligy 2012 v Poľsku a na Ukrajine. „Teší nás, že tak ako predchádzajúce futbalové vrcholy, aj tohtoročné ME prinesie divákom na Slovensku STV, ktorá má dostatočné skúsenosti a možnosti na to, aby to bol opäť veľký televízny zážitok,“ povedal šéf redakcie športu STV Ján Hudok.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 4. Počasie – Markíza ; 5. Šport- TV JOJ ; 6. KRIMI- TV JOJ ; 7. Panelák- TV JOJ ; 8. Šakal- TV JOJ ; 9. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 11. Hľadá sa milionár- TV JOJ ; 12. TROJKRÁĽOVÝ KONCERT- TV JOJ ; 13. Prvé Televízne noviny – Markíza .

10. 1. 2012

TASR NEWS

TASR NEWS

Verejnoprávna Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) dostala k miliónu eur od štátu na sklonku minulého roka 2011 finančnú dotáciu 103-tisíc eur. Ako vyplýva z dodatku č. 2 k zmluve o poskytovaní služieb vo verejnom záujme na rok 2011 medzi Ministerstvom kultúry SR (MK SR) a TASR, do 29. decembra 2011 malo prísť na účet 103-tisíc eur, ktoré môže TASR použiť do konca marca tohto roka. Celkovo tak TASR na základe zmluvy so štátom cez MK SR na rok 2011 dostala 1 103 000 eur. Dodatok uzavreli minister kultúry Daniel Krajcer a generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník 23. decembra. Z druhej prílohy k dodatku vyplýva, že TASR použije sumu na interiérové vybavenie (22 300 eur) a údržbu budov (3 700 eur), no najmä na rekonštrukciu, modernizáciu (64 000 eur) a prístavby, nadstavby či stavebné úpravy (13 000 eur). Transformácia TASR bola jedným z legislatívnych cieľov MK SR pod vedením ministra Krajcera. K zmenám sa už na ministerstve stretávala expertná komisia. Úloha transformovať TASR vyplýva z programového vyhlásenia vlády na roky 2010-2014 a podľa neho malo MK SR predložiť už v decembri 2011 na rokovanie vlády návrh novely zákona o TASR. Októbrový pád vlády tento plán zastavil. Ako koncom roka povedal v rozhovore pre agentúru SITA Daniel Krajcer, vedenie MK SR a TASR o situácii komunikuje s tým, že agentúra sa snaží o čo najviac úsporný režim. “Je predpoklad, že aj so zníženými finančnými prostriedkami dokážu zabezpečiť svoje fungovanie,“ povedal minister. TASR po zmene od 1. januára 2009 z príspevkovej organizácie rezortu kultúry na verejnoprávnu organizáciu časť svojich produktov sprístupnila bezplatne na nekomerčné účely, no svoje spravodajské produkty aj predáva. Okrem príjmov z predaja spravodajstva je zdrojom jej príjmov aj príspevok od štátu na základe zmluvy o poskytovaní služieb vo verejnom záujme medzi ministerstvom kultúry a agentúrou. V roku 2010 bola podpísaná zmluva TASR so štátom, na základe ktorej bol dohodnutý príspevok na služby vo verejnom záujme vo výške 1 885 813 eur. Vo výročnej správe TASR sa uvádza, že v decembri 2010 bol podpísaný dodatok k zmluve a celková výška príspevku bola upravená na 2 343 067 eur. Dodatočne TASR poskytnuté prostriedky od ministerstva kultúry teda boli vo výške 457 254 eur. Vlani mala plánovaná výška kontraktu medzi ministerstvom kultúry a TASR predstavovať výrazne menej - jeden milión eur, po decembrovom dodatku sa suma zvýšila na 1 103 000 eur. TASR by na budúci rok mala mať polovicu toho, čo jej vyplývalo z rozpočtu schváleného pre tento rok, teda 0,5 mil. eur. TASR podľa výročných správ dlhodobo šetrí. Pre úspory agentúra koncom minulého roka zmenila svoje bratislavské sídlo. Z výškovej budovy Tower 115 na Pribinovej ulici sa presťahovala na Patrónku, do jednej z budov komplexu Westend. Majiteľom minulého aj súčasného sídla TASR je J&T Real Estates.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Irán ruší vysielanie televízie al-Džazíra pravdepodobne kvôli jej spravodajstvu zo Sýrie. V dokumente, ktorý dnes získala agentúra Reuters, to tvrdí satelitný operátor Arabsat. Rušenie signálu prichádza z dvoch miest v Iráne. Jedno sa nachádza západne od Teheránu, druhé z blízkosti mesta Maraga na severozápade krajiny. "Sme presvedčení, že sa to deje pre naše spravodajstvo zo Sýrie," povedal pre Reuters vysokopostavený predstaviteľ al-Džazíry, ktorý nechcel byť identifikovaný. Dodal, že pravdepodobne sú rušené aj iné televízie v regióne. Vyjadrenia zástupcov Arabsatu ani Iránu sa zatiaľ nepodarilo získať. Sýria, regionálny spojenec Iránu, zakázala pôsobenie väčšiny zahraničných médií a kritizuje spravodajstvo al-Džazíry o protivládnych nepokojoch v krajine. Al-Džazíra v sobotu oznámila, že pre "neustávajúce zásahy" prechádza na novú frekvenciu. Televízia, ktorú vlastní katarská vláda, prinášala správy o povstaniach, ktoré vlani zvrhli vlády v Tunisku, Egypte a Líbyi.

Dánsko preberá predsedníctvo Európskej únie vo veľmi ťažkej dobe. Povedala to dánska premiérka Helle Thorningová-Schmidtová v pondelok večer v Kodani počas oficiálnej večere s európskymi novinármi, pozvanými dánskou vládou. Predsedníčka dánskej vlády otvorene priznala, že európski lídri na summitoch EÚ a eurozóny za pochodu hľadajú riešenia a odpovede na súčasnú krízu a poďakovala novinárom, že dokážu verejnosti pretlmočiť neraz krkolomné názvy a termíny, na ktorých sa politici dohodnú. "Keď skončí summit napríklad o piatej ráno, všetci sme už unavení z hľadania východísk z krízy a pýtame sa, či sme prijali to správne riešenie," povedala počas slávnostného privítania žurnalistov v pavilóne, ktorý oficiálne využívajú predsedovia vlády Dánskeho kráľovstva. Premiérka sa zároveň poďakovala novinárom za trpezlivosť a aj za to, že dokážu technické a ekonomické termíny prijímané počas summitov "preložiť" do zrozumiteľnej reči pre širokú čitateľskú obec. "To je veľmi dôležité a veľmi si to vážim, lebo všetky opatrenia, ktoré prijímame sú v prospech občanov EÚ a je potrebné, aby ich aj oni správne pochopili," uviedla dánska premiérka. Helle Thorningová-Schmidtová v prítomnosti viacerých svojich ministrov povedala asi šesťdesiatim novinárom z viac ako 25 európskych krajín, že Dánsko je známe ako krajina, ktorá dodržuje sľuby a prináša výsledky. Vyjadrila nádej, že na konci dánskeho predsedníctva bude tých pozitívnych výsledkov čo najviac. "Viacerí kolegovia mi hovoria, že máme vekovo najmladšiu vládu v celej EÚ. Tak chceme spolu dokázať, že máme dosť energie, aby sme počas nášho predsedníctva priniesli dobré výsledky," uviedla Thorningová-Schmidtová. Dodala, že jej vláda má dôveru obyvateľstva, dôkazom čoho je aj fakt, že dnes jej ľavicovo-zelený vládny kabinet oslávi svojich prvých 100 dní bez vážnejších otrasov na domácej politickej scéne. Fanúšikovia medzičasom ukončeného amerického seriálu "24", ktorého časť sa vysielala aj na Slovensku, sa môžu tešiť na návrat svojho hrdinu Jacka Bauera. Herec Kiefer Sutherland v nedeľu podľa agentúry AP prezradil, že koncom apríla alebo začiatkom mája sa pravdepodobne začne nakrúcanie filmu založeného na tomto akčnom seriáli. V súčasnosti 45-ročný Sutherland hral v seriáli, vysielanom v rokoch 2001-2010, neohrozeného agenta Jacka Bauera z losangeleského Protiteroristického oddelenia, ktorý sa v každej sérii snažil predísť katastrofe s globálnymi politickými následkami, oslobodiť rukojemníkov a zachrániť svojich najbližších. Herec sa v USA čoskoro objaví aj v novom televíznom seriáli Touch. Hrá v ňom otca chlapca s mimoriadnymi schopnosťami.

Copyright © TASR 2011

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Rada pre vysielanie a retransmisiu
(RVR) dnes začala správne konania voči televízii Markíza a televízii JOJ vo veci možného porušenia zákazu vysielania politickej reklamy. Dôvodom je odvysielanie komunikátov prezentujúcich kandidátov politickej strany 99 % - občiansky hlas. RVR zároveň na dnešnom zasadnutí uložila pokutu vo výške 170 eur televízii Markíza za nedodanie súvislého záznamu vysielania programu Dva a pol chlapa z 11. júna 2011. Táto televízia tiež dostala pokutu 200 eur za nedodanie súvislého záznamu vysielania programu Farma z 29. augusta 2011. Voči televízii JOJ začala RVR aj ďalšie tri správne konania. Ide o možné porušenie ochrany maloletých v súvislosti s tým, že 23. októbra 2011 o cca 20.07 h televízia odvysielala informácie o svojej programovej ponuke bez označenia podľa JSO. Aj druhé konanie sa týka možného porušenia ochrany maloletých, ku ktorému malo dôjsť v programovej službe JOJ PLUS 23. októbra 2011 odvysielaním upútavky na program Mafstory dňa o cca 21.18 h. Tento program je klasifikovaný ako nevhodný a neprístupný pre maloletých divákov do 18 rokov, pred 22. hodinou. Tretie konanie začala rada pre možné porušenie paragrafu o používaní štátneho jazyka v súvislosti s premiérovým odvysielaním programu Ako som spoznal vašu mamu (1. a 2. časť) z 31. októbra 2011 s českým dabingom, ktorý bol vyrobený po 1. januári 2008. RVR si zároveň na dnešnom zasadnutí zvolila za podpredsedu Karola Haťapku. TASR dnes informoval Riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.

Copyright © TASR 2011

Prvá obeť Markízy

Prvá obeť Markízy
Prvou obeťou paniky v Záhorskej Bystrici a hradu Bran je údajne výkonná riaditeľka produkčnej spoločnosti Media Pro Slovakia Wanda Hrycová. Už nie je. Teda- nie je výkonnou riaditeľkou. Vraj.

Vyhlásenie SSN k situácii v Maďarsku

Vyhlásenie SSN k situácii v Maďarsku
Slovenský syndikát novinárov so znepokojením sleduje vývoj v Maďarsku, najmä v mediálnej oblasti. Poburuje nás postoj oficiálnych inštitúcií, predovšetkým maďarskej verejnoprávnej televízie, ktorej vedenie namiesto toho, aby prísne zakročilo proti manipulátorom spravodajstva, trestá tých, čo na závažné profesionálne nedostatky upozorňujú a protestujú hladovkou pred jej budovou. Považujeme za neprípustné, aby sa politický boj s opozíciou riešil odnímaním licencie, ako to urobila mediálna rada v prípade Klubrádia a taktiež nesúhlasíme s tým, aby sa celej redakcii odňalo povolenie na vstup do parlamentu, čo sa nedávno stalo spravodajskému internetovému portálu Index. Plne podporujeme našich maďarských kolegov v ich zápase za demokratický mediálny priestor a sme pripravení poskytnúť im všetku podporu, ktorú budú potrebovať.

STV NEWS

STV NEWS

Nové programové formáty pre jar 2012 prestavili na dnešnej tlačovej konferencii zástupcovia Slovenskej televízie. Zaradené budú postupne na obrazovky Jednotky a Dvojky. „Máme štyri jarné novinky, na Jednotke bude mať premiéru štúdiový publicistický live program Zoči-voči s moderátormi Richardom Dírerom a Annou Vargovou, zábavno-súťažný program Taxík, kde moderátorom aj vodičom v jednej osobe je Peter Kočiš. Tretím je program Trieda, za názvom ktorého je unikátny pokus o zlepšenie prospechu a správania deviatakov z malého mesta v strede Slovenska, štvrtým týždenný zábavný špeciál 5 proti 5, kde súťažia vybrané profesijné skupiny vedené známou osobnosťou,“ uviedol v úvode prezentácie programový riaditeľ Andrej Miklánek. Do programu jednotky patria už osvedčené programy Pošta pre teba, Reportéri, Duel, Kto hovorí pravdu?, Nebíčko v papuľke, Tajomstvo mojej kuchyne, Legendy popu, Slovensko v obrazoch, Svet v obrazoch, Postav dom, zasaď strom, Štýlovo, On Air, Autosalón, Fenomén-Junior či Dámsky klub. Pri príležitosti najdôležitejších cirkevných sviatkov zo Slovenska a z Ríma odvysiela STV 11 priamych prenosov na Jednotke a ďalšie prenosy z nedeľných a sviatočných bohoslužieb na Dvojke. Jednotka odvysiela priame prenosy vybraných eventov, medzi nimi sú ocenenia Krištáľové krídlo, OTO, filmové ocenenia Slnko v sieti, piesňová súťaž Eurovision Song Contest 2012. V premiére budú uvedené slovenské filmy Cigán, Dom, Čerešňový chlapec, Marhuľový ostrov či Viditeľný svet. Zmenou vysielacieho času prešli aj hlavné Správy STV, ktoré sa od pondelka 9. januára začínajú na oboch programoch o 19.00 h. V programe sú aj Volebné štúdio a programy k voľbám do Národnej rady SR 10. marca 2012. Publicistické magazíny, národnostné vysielanie pod názvom Sme doma či dokumentárne cykly budú patriť k pravidelným programom na Dvojke. Filmovému divákovi sú určené filmové okná Eurokino, Kino na Dvojke či Filmový klub. Veľký priestor na oboch programoch STV budú mať športové prenosy z MS v hokeji z Helsínk a Štokholmu, Euro 2012 vo futbale v Poľsku a na Ukrajine, Letné olympijské hry 2012 Londýn aj populárna Liga majstrov UEFA. Na obrazovkách ponúkne STV aj prenosy z ME v hádzanej, MS v krasokorčuľovaní, tenisového Fed Cupu či cyklistickej Tour de France. „Už sme boli jazdiť, prvé nakrúcania máme za sebou, formát je podľa mňa veľmi dobrý a som rád, že šoférujem. Myslím, že aj tí, ktorí už do taxíka nastúpili a zasúťažili si, niektorí s väčším, niektorí s menším úspechom, ale tak to už v tých súťažiach chodí, tak boli celkom príjemne prekvapení. Mne takýto typ relácie nie je cudzí, som rád, že v tom môžem byť a verím, že by to mohlo zaujať diváka Jednotky,“ uviedol k novému programu Taxík jeho protagonista Peter Kočiš.

Copyright © TASR 2011

Zlé správy, čísla diskutabilné

Zlé správy
čísla diskutabilné

Správy STV, 9.1.2012, 160 tisíc divákov ,

3,4 % sledovanosť ,7,8 % share

Na Tri krále o krok dále

Na Tri krále o krok dále

Jednotka a Dvojka opäť nad 10 percent - spolu 13,00 % .

Jednotka lepšie a Dvojka takisto dobre.

Markíza príšerne a pod 24 %. Najhorší výsledok v dejinách merania sledovanosti. TV Doma naproti tomu rekordne.

JOJ lepšie a JOJ PLUS o chĺpoček lepšie.

TA 3 lepšie.

Jednotka - 10.39 % ; Dvojka - 2.61 % ; Markíza - 23.70 % ; TV DOMA - 6.84 % ; TV JOJ – 19.96 % ; JOJ PLUS- 5.05 % ; TA 3 - 1.99 %

9. 1. 2012

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Slovinsko nasleduje Slovensko v projekte Piano, ktorý spoplatňuje neobmedzený prístup na webové stránky viacerých domácich médií. Informovala o tom dnes tlačová agentúra AP. Na Slovensku spustili systém vlani v máji, keď pod spoločnú platobnú bránu prešli mienkotvorné noviny a ďalšie médiá. Mesačný poplatok činí 2,90 eura. Slovenská spoločnosť Piano Media, ktorá projekt riadi, ho označuje za úspešný. Tento rok ho plánuje rozšíriť do najmenej troch ďalších krajín. Údaje za vlaňajšok zatiaľ nie sú dostupné, uviedla AP. Spoločnosť Piano Media dnes oznámila, že skúšobné obdobie pre tento projekt v Slovinsku sa začne 16. januára za účasti ôsmich vydavateľov vrátane najväčšieho denníka Delo. Užívatelia zaplatia na mesiac 4,89 eura.

Copyright © TASR 2011

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS
Spravodajská televízia TA3 pripravuje od 2. januárového týždňa 2012 pre svojich divákov novú politicko-diskusnú reláciu s príznačným názvom Debata. "V zmysle stáleho rozširovania a spestrovania programovej štruktúry spravodajskej televízie TA3 predstavujeme našim divákom od januára novú reláciu Debata. Veríme, že v čase dynamických zmien na poli politiky si nájde svoju stálu divácku základňu a bude hodnoverným zdrojom informácií," hovorí Martin Halanda, zástupca generálneho riaditeľa pre program. Debata bude "one to one" diskusnou reláciou s politikmi na tie najaktuálnejšie témy. Relácia bude trvať 25 minút a TA3 ju štartuje 9. januára. Diváci budú môcť Debatu sledovať dvakrát do týždňa, každý pondelok a stredu, vždy v čase o 21.30 h a v repríze na druhý deň o 14.30 h. Moderátorského postu sa zhosťuje Martin Strižinec, ktorý na margo novej relácie hovorí: "Beriem to ako šancu ukázať, že politická debata môže vyzerať aj inak. Mnohí sú z politiky čoraz viac otrávení. Preto nesľubujem žiadne vyhrotené súboje na ostrie noža, na ktoré aj tak väčšina z nás na druhý deň zabudne. Necelých 30 minúť s jedným hosťom znamená, že Debata pôjde do hĺbky a odznejú v nej naozaj relevantné informácie."

8. 1. 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Príliš mladí a neskúsení či nedostatočne vzdelaní novinári nie sú problémom len slovenskej žurnalistiky. Aj keď tento trend je ekonomicky výhodný pre majiteľov médií, znižuje kvalitu médiami šírených informácií a tým aj dôveru verejnosti k nim. Zhodli sa na tom predstavitelia dvoch slovenských najsilnejších novinárskych profesionálnych organizácii - predseda Slovenského syndikátu novinárov (SSN) Peter Kubínyi a predseda Správnej rady Medzinárodného tlačového inštitútu (IPI - International Press Institute) Slovensko Pavol Múdry. Obe inštitúcie na to dlhodobo upozorňujú a snažia sa situáciu zmeniť napríklad aj vzdelávacími programami pre novinárov. "Trend využívať mladých, ekonomicky 'výhodnejších' redaktorov, neraz bez odborného vzdelania, žiaľ, pokračuje. I tu cítiť diktát krízy a peňazí. V redakciách 'zoštíhľujú' počty pracovníkov, ďalej zaznamenávame tlak, aby novinári pracovali na 'voľnej nohe' a odvody si platili sami. Začínajú sa však stále hlasnejšie a častejšie ozývať čitatelia a diváci, ktorí sú už znechutení amaterizmom, potokmi krvi v spravodajstve, povrchnými polopravdami a celebritizmom. Chcem veriť, že záujem po serióznej informovanosti bude silnieť a kvalitná žurnalistika dostane viac priestoru," uviedol šéf SSN Peter Kubínyi. Mladšími sa z roka na rok stávajú médiá na Slovensku aj podľa predsedu IPI Slovensko Pavla Múdreho. "Bolo by to celkom pozitívne, keby v médiách bol zostal aj niekto, kto by talentovaným mladým novinárom odovzdával skúsenosti a know how 'remesla'," upozorňuje Múdry. Práca v médiách sa totiž podľa neho "vďaka" technológiám a kríze a tým i Spodná časť formulára "Novinári toho musia stihnúť podstatne viac ako ešte pred krátkym časom. To sa prejavuje v povrchnosti a slabej iniciatíve v hľadaní tém". Múdry si myslí, že "najväčšou slabinou je absencia kvalitných, kompetentných editorov s právomocami aké majú editori v krajinách ako USA, Nemecko alebo Rakúsko. Editor by mal byt pánom obsahu a jeho kvality. Tato práca a funkcia sa mi zdá byt v slovenských médiách nedocenená". Personálne problémy v žurnalistike nie sú iba problémom Slovenska. "Po belehradskom stretnutí členov Európskej federácie novinárov si však trúfam povedať, že to nie je iba náš, ale oveľa širší problém a situácia je takmer navlas rovnaká vo všetkých členských krajinách EÚ," upozornil Kubínyi. SSN sa ju snaží riešiť organizovaním pravidelných vzdelávacích akcií. "Šancu všeličo sa naučiť od starších kolegov poskytujeme vďaka projektu Mediaregion, ako aj prostredníctvom Akadémie médií." SSN tiež priebežne sleduje a vyjadruje sa k legislatíve súvisiacou s oblasťou médií a komunikácie a tiež vývoj situácie na mediálnom trhu u nás a v Európe. "IPI ako aj IPI Slovensko ponuka novinárom pravidelne množstvo možností štúdiá, tréningov i stáží v zahraničí. Žiaľ, s nulovou odozvou," konštatoval šéf stavovskej organizácie masmédií a mediálnej komunikácie IPI Slovensko Pavol Múdry. Nezáujem redakcií o vzdelávanie svojich redaktorov zdôvodňuje tým, že novinári sú "len odrazom stavu spoločnosti. Dodávajú ľuďom to, čo asi chcú čítať vidieť a počuť. A to vedie k čiastočnej bulvarizácií aj tzv. serióznych či mienkotvorných médií". Zaujímavý je v tejto súvislosti podľa Múdreho citát Georga Shorta, zosnulého veterána agentúry Reuters. "Short sa vždy na začiatku svojich povestných kurzov frekventantov - novinárov pýtal: Do you want to be a reporter or a recorder?. Mam pocit, že vo svete médií, a to nielen na Slovensku je tých 'recorders' čoraz viac..., " dodal Pavol Múdry zo Slovenského výboru Medzinárodného tlačového inštitútu - IPI Slovensko.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Hlavná spravodajská relácia Slovenskej televízie Správy STV sa od 9. januára začne o 19-tej hodine. S novým vysielacím časom prichádza aj viac informácií na väčšej časovej ploche približne 40 minút. Riaditeľ Sekcie programu RTVS, organizačnej zložky STV Andrej Miklánek: „Naša ambícia mať mienkotvorné spravodajstvo vstupuje do ďalšej etapy. 40-minútové správy ponúknu divákom všetko podstatné v nebulvárnom, ale atraktívnom balení.“

National Society of Film Critics 2011 Awards

National Society of Film Critics
2011 Awards
Sezóna udeľovania filmových cien pokračovala v sobotu vyhlásením cien americkej Národnej spoločnosti filmových kritikov (NSFC), ktorá zahŕňa 58 členov z hlavných médií. Ako najlepší film uplynulého roka vybrali dánsku apokalyptickú drámu Melanchólia režiséra Larsa von Triera, ktorá koncom roka získala aj európskeho Oscara - ocenenie za najlepší európsky film roka. Veľký úspech filmu Melanchólia posilnil jeho šance na Oscarov. Americká akadémia filmových umení a vied zverejní svoje nominácie neskôr tento mesiac, laureátov vyhlasuje vždy poslednú nedeľu vo februári. Melanchólia rozpráva uhrančivý príbeh dvoch sestier. Mladšia z nich má práve svadbu a stáva sa matkou, sviatočnú náladu na svadbe však pokazí hrozba zrážky Zeme s rudou planétou, ktorá by zlikvidovala ľudstvo. Hlavná predstaviteľka Melanchólie Kirsten Dunstová dostala cenu filmových kritikov ako najlepšia herečka roka. Brada Pitta vybrali ako najlepšieho herca roka za výkony vo filmoch Moneyball a Strom života. Cenu za najlepšiu réžiu dostal americký režisér Terrence Malick za Strom života. Ako najlepšieho herca vo vedľajšej úlohe ocenili americkí filmoví kritici Alberta Brooksa za film Drive. Ako najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe vybrali Jessicu Chastainovú za jej postavy v troch filmoch: Strom života, Farba citov a Take Shelter. Ako najlepší cudzojazyčný film ocenili filmoví kritici iránsky film Odlúčenie Nadera a Simin (režisér Asghar Farhadi) o páru, ktorý sa borí s rozhodnutím opustiť či neopustiť vlasť. Film získal aj cenu za najlepší scenár.

Copyright © TASR 2011

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Asi ešte oslavujú.

Pripravujú sa na pondelok.

Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 8. januára 2012 budú: podpredseda NR SR a predseda strany Most-Híd Béla Bugár a podpredseda NR SR a predseda strany Smer-SD Robert Fico. Témami sú Sociálno-ekonomická situácia pred voľbami , Povolebné usporiadanie a Kauza Gorila.