 
 
 
 
 
 
 
 
 Prvé informácie o druhom kole prezidentských volieb prinesie Slovenská televízia v sobotu 4. apríla vo svojej večernej spravodajskej relácii Správy STV o 19.30 hod. Z volebného štúdia sa divákom na Jednotke prihlási o 21.50 hod. Pozvanie moderátora Radovana Slobodníka prisľúbili atraktívni hostia, exprezidenti SR Michal Kováč a Rudolf Schuster. Voľby hlavy štátu budú v štúdiu komentovať aj politológovia Marcela Gbúrová a Peter Horváth a sociologička Zuzana Kusá. Po uzavretí volebných miestností v pravidelných živých vstupoch priblížia redaktori atmosféru v štáboch oboch prezidentských kandidátov. V nedeľu 5. apríla odvysiela priamy prenos z tlačovej besedy Ústrednej volebnej komisie, ktorá vyhlási oficiálne výsledky prezidentských volieb. S moderátorom Vladom Vondrákom bude v štúdiu politológ Rastislav Tóth. Prezidentským voľbám venuje v nedeľu aj diskusnú reláciu „O 5 minút 12," do ktorej pozvali Ivetu Radičovú a Ivana Gašparoviča. Na otázky moderátora Radovana Slobodníka budú odpovedať aj podpredseda Smeru-SD Marek Maďarič a podpredseda SDKÚ-DS Milan Hort. Volebný víkend ukončí reláciou Reportéri na Jednotke v nedeľu o 22:25 hod. V aktuálnej publicistike zmapuje atmosféru predvolebnej kampane pre druhým kolom volieb prezidenta v slovenských mestách, ale aj počas televízneho duelu. Reportáž zachytáva očakávania kandidátov počas moratória a konfrontuje ich názory krátko po voľbách.
Prvé informácie o druhom kole prezidentských volieb prinesie Slovenská televízia v sobotu 4. apríla vo svojej večernej spravodajskej relácii Správy STV o 19.30 hod. Z volebného štúdia sa divákom na Jednotke prihlási o 21.50 hod. Pozvanie moderátora Radovana Slobodníka prisľúbili atraktívni hostia, exprezidenti SR Michal Kováč a Rudolf Schuster. Voľby hlavy štátu budú v štúdiu komentovať aj politológovia Marcela Gbúrová a Peter Horváth a sociologička Zuzana Kusá. Po uzavretí volebných miestností v pravidelných živých vstupoch priblížia redaktori atmosféru v štáboch oboch prezidentských kandidátov. V nedeľu 5. apríla odvysiela priamy prenos z tlačovej besedy Ústrednej volebnej komisie, ktorá vyhlási oficiálne výsledky prezidentských volieb. S moderátorom Vladom Vondrákom bude v štúdiu politológ Rastislav Tóth. Prezidentským voľbám venuje v nedeľu aj diskusnú reláciu „O 5 minút 12," do ktorej pozvali Ivetu Radičovú a Ivana Gašparoviča. Na otázky moderátora Radovana Slobodníka budú odpovedať aj podpredseda Smeru-SD Marek Maďarič a podpredseda SDKÚ-DS Milan Hort. Volebný víkend ukončí reláciou Reportéri na Jednotke v nedeľu o 22:25 hod. V aktuálnej publicistike zmapuje atmosféru predvolebnej kampane pre druhým kolom volieb prezidenta v slovenských mestách, ale aj počas televízneho duelu. Reportáž zachytáva očakávania kandidátov počas moratória a konfrontuje ich názory krátko po voľbách. 
 Prezidentským voľbám venujeme aj diskusnú reláciu „O 5 minút 12," ktorú odvysielame na Jednotke v nedeľu 5. apríla 2009 o 11:55 hod. Do štúdia sme pozvali oboch kandidátov, ktorí postúpili do druhého kola volieb prezidenta SR - Ivana Gašparoviča a Ivetu Radičovú. Téme prezidentských volieb sa budeme venovať aj v druhej časti relácie, v ktorej budú diskutovať minister kultúry Marek Maďarič (podpredseda Smeru-SD) a podpredseda NR SR Milan Hort (podpredseda SDKÚ-DS). V diskusii sa vrátia k predvolebnej kampani a reč bude aj o spolupráci s budúcou hlavou štátu. Reláciu bude moderovať Radovan Slobodník.
Prezidentským voľbám venujeme aj diskusnú reláciu „O 5 minút 12," ktorú odvysielame na Jednotke v nedeľu 5. apríla 2009 o 11:55 hod. Do štúdia sme pozvali oboch kandidátov, ktorí postúpili do druhého kola volieb prezidenta SR - Ivana Gašparoviča a Ivetu Radičovú. Téme prezidentských volieb sa budeme venovať aj v druhej časti relácie, v ktorej budú diskutovať minister kultúry Marek Maďarič (podpredseda Smeru-SD) a podpredseda NR SR Milan Hort (podpredseda SDKÚ-DS). V diskusii sa vrátia k predvolebnej kampani a reč bude aj o spolupráci s budúcou hlavou štátu. Reláciu bude moderovať Radovan Slobodník.
 Hosťami relácie Na telo v nedeľu 5. apríla 2009 o 13.00 budú predseda SMK Pál Csáky a poslanec NR SR Boris Zala (Smer-SD). Témou sú prezidentské voľby
Hosťami relácie Na telo v nedeľu 5. apríla 2009 o 13.00 budú predseda SMK Pál Csáky a poslanec NR SR Boris Zala (Smer-SD). Témou sú prezidentské voľby
 Téma prezidentských volieb bude vo vysielaní televízie TA3 rezonovať celý víkend.
Okrem sobotného volebného štúdia od 21:45 hod., v súvislosti s ktorým TA3 mimoriadne predĺži vysielanie aj po polnoci, spravodajská televízia bude venovať priestor voľbám aj počas nasledujúceho víkendového dňa.
Nedeľné štúdio venované výsledkom prezidentských volieb s moderátormi Norou Gubkovou a Richardom Dírerom sa začne už o 7:30 hod. a prinesie analytický pohľad na výsledky, reakcie oboch kandidátov a ďalšie aktuálne informácie.
Téma prezidentských volieb bude vo vysielaní televízie TA3 rezonovať celý víkend.
Okrem sobotného volebného štúdia od 21:45 hod., v súvislosti s ktorým TA3 mimoriadne predĺži vysielanie aj po polnoci, spravodajská televízia bude venovať priestor voľbám aj počas nasledujúceho víkendového dňa.
Nedeľné štúdio venované výsledkom prezidentských volieb s moderátormi Norou Gubkovou a Richardom Dírerom sa začne už o 7:30 hod. a prinesie analytický pohľad na výsledky, reakcie oboch kandidátov a ďalšie aktuálne informácie.  Výsledkom druhého kola prezidentských volieb sa bude venovať aj večerná diskusná relácia V politike, ktorú TA3 odvysiela dňa 5. 4. 2009 o 19:55 hod. Moderátorka Ľuba Oravová bude s pozvanými hosťami hovoriť o očakávaniach politických strán od zvoleného prezidenta, politických dôsledkoch volieb a koalično-opozičných vzťahoch. Diskutovať budú člen predsedníctva Smeru-SD Boris Zala, podpredseda SDKÚ-DS Pavol Kubovič, predseda SNS Ján Slota a predseda SMK Pál Csáky.
Výsledkom druhého kola prezidentských volieb sa bude venovať aj večerná diskusná relácia V politike, ktorú TA3 odvysiela dňa 5. 4. 2009 o 19:55 hod. Moderátorka Ľuba Oravová bude s pozvanými hosťami hovoriť o očakávaniach politických strán od zvoleného prezidenta, politických dôsledkoch volieb a koalično-opozičných vzťahoch. Diskutovať budú člen predsedníctva Smeru-SD Boris Zala, podpredseda SDKÚ-DS Pavol Kubovič, predseda SNS Ján Slota a predseda SMK Pál Csáky.  Taliansky premiér Silvio Berlusconi sa už čoskoro prihovorí Slovákom v Slovenskej televízii (STV), aby prehĺbil ich dôveru k schopnosti vlády prekonať hospodársku krízu, potvrdila dnes agentúre SITA hovorkyňa predsedu vlády Silvia Glendová. „Predseda vlády SR Robert Fico potvrdzuje zámer vystúpiť spoločne s talianskym partnerom Silviom Berlusconim v televízii, na čom sa obaja premiéri už dohodli. Predpokladáme, že k tomu dôjde v najbližšom čase,“ uviedla. STV však o pripravovanom vystúpení nevie. Jej hovorkyňa Želmíra Habánová o tom počula len z médií, Úrad vlády ich neoslovil.
Na spoločnom príhovore k občanom sa premiéri dohodli na rokovaní v Ríme 12. marca ako na jednom z opatrení na nápravu zlého vplyvu médií, umelo prehlbujúcich krízu. „Táto dohoda vznikla pri diskusii oboch predstaviteľov o obavách z umelého prehlbovania globálnej hospodárskej krízy médiami. Cieľom je prehĺbiť dôveru občanov v naše možnosti spoločne prichádzať s opatreniami na zmiernenie dopadov krízy a postupné opätovné "naštartovanie" oživenia Hospodárstva,“ zdôraznila Glendová.
Podľa nej vystúpenie Berlusconiho a Fica vo verejnoprávnej televízii nemá vytvoriť nerealistické očakávania, ale naopak, má prispieť k „vytvoreniu realistického pohľadu na hospodársku krízu a jej súvislosti“.
Ako uvádza oficiálna informácia MZV SR z rokovania v Ríme, vystúpenie Berlusconiho, ktorého strana sa koncom marca spojila s pôvodne neofašistickou Národnou alianciou, má byť tiež súčasťou boja proti zneužitiu krízy na rast extrémizmu. „Prípadnej aktivizácii extrémistických síl v Európe je možné zabrániť intenzívnou masmediálnou kampaňou s cieľom posilniť dôveru občanov v hospodárske a finančné opatrenia prijímané na úrovni EÚ. Konkrétnym krokom na bilaterálnej úrovni by v tomto smere mohlo byť vystúpenie talianskeho premiéra S. Berlusconiho v priamom vysielaní STV s posolstvom pre občanov SR,“ píše sa v správe. Premiér Fico sa obáva o osud demokracie. „K prehlbovaniu neistoty prispievajú aj médiá, ktoré majú tendenciu dramatizovať najmä vízie najbližšieho vývoja. Aj z tohto dôvodu je mimoriadne dôležité nedopustiť zneužitie krízy proti demokracii,“ povedal v Ríme. Preto treba komunikovať s občanmi tak, aby ocenili kroky, ktoré robí Európska únia (EÚ) „a ktoré sa nepodnikajú nikde inde vo svete. Toto by malo byť zdrojom udržiavania dôvery v systém,“ zaznamenalo ministerstvo zahraničných vecí (MZV SR).
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Taliansky premiér Silvio Berlusconi sa už čoskoro prihovorí Slovákom v Slovenskej televízii (STV), aby prehĺbil ich dôveru k schopnosti vlády prekonať hospodársku krízu, potvrdila dnes agentúre SITA hovorkyňa predsedu vlády Silvia Glendová. „Predseda vlády SR Robert Fico potvrdzuje zámer vystúpiť spoločne s talianskym partnerom Silviom Berlusconim v televízii, na čom sa obaja premiéri už dohodli. Predpokladáme, že k tomu dôjde v najbližšom čase,“ uviedla. STV však o pripravovanom vystúpení nevie. Jej hovorkyňa Želmíra Habánová o tom počula len z médií, Úrad vlády ich neoslovil.
Na spoločnom príhovore k občanom sa premiéri dohodli na rokovaní v Ríme 12. marca ako na jednom z opatrení na nápravu zlého vplyvu médií, umelo prehlbujúcich krízu. „Táto dohoda vznikla pri diskusii oboch predstaviteľov o obavách z umelého prehlbovania globálnej hospodárskej krízy médiami. Cieľom je prehĺbiť dôveru občanov v naše možnosti spoločne prichádzať s opatreniami na zmiernenie dopadov krízy a postupné opätovné "naštartovanie" oživenia Hospodárstva,“ zdôraznila Glendová.
Podľa nej vystúpenie Berlusconiho a Fica vo verejnoprávnej televízii nemá vytvoriť nerealistické očakávania, ale naopak, má prispieť k „vytvoreniu realistického pohľadu na hospodársku krízu a jej súvislosti“.
Ako uvádza oficiálna informácia MZV SR z rokovania v Ríme, vystúpenie Berlusconiho, ktorého strana sa koncom marca spojila s pôvodne neofašistickou Národnou alianciou, má byť tiež súčasťou boja proti zneužitiu krízy na rast extrémizmu. „Prípadnej aktivizácii extrémistických síl v Európe je možné zabrániť intenzívnou masmediálnou kampaňou s cieľom posilniť dôveru občanov v hospodárske a finančné opatrenia prijímané na úrovni EÚ. Konkrétnym krokom na bilaterálnej úrovni by v tomto smere mohlo byť vystúpenie talianskeho premiéra S. Berlusconiho v priamom vysielaní STV s posolstvom pre občanov SR,“ píše sa v správe. Premiér Fico sa obáva o osud demokracie. „K prehlbovaniu neistoty prispievajú aj médiá, ktoré majú tendenciu dramatizovať najmä vízie najbližšieho vývoja. Aj z tohto dôvodu je mimoriadne dôležité nedopustiť zneužitie krízy proti demokracii,“ povedal v Ríme. Preto treba komunikovať s občanmi tak, aby ocenili kroky, ktoré robí Európska únia (EÚ) „a ktoré sa nepodnikajú nikde inde vo svete. Toto by malo byť zdrojom udržiavania dôvery v systém,“ zaznamenalo ministerstvo zahraničných vecí (MZV SR).
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 
 Dvom kandidátom na prezidenta venovali televízie pred druhým kolom volieb 49 minút, čo je viac pozornosti, ako dostali všetci siedmi pôvodní kandidáti pred prvým kolom volieb (45 minút). Vyplýva to z analýzy, ktorú urobilo MEMO 98 počas deviatich dní kampane od 22. marca do 30 marca.
Vo všetkých televíziách získala viac času Iveta Radičová, avšak rozdiel medzi ňou a Ivanom Gašparovičom nebol veľmi výrazný. Úplne vyrovnaná bola prezentácia kandidátov v TV Markíza, v STV bol percentuálny pomer získaného času 54 % pre Radičovú oproti 46 % pre Gašparoviča. V TA3 bol pomer: 56 % Radičová, 44 % Gašparovič. Najvýraznejši bol rozdiel v TV Joj, kde Radičová získala 67 % času prezentácie kandidátov, Gašparovič 33 %. V súkromných televíziách o oboch kandidátoch prevažovali skôr kritické informácie, verejnoprávna STV im venovala viac pozitívnych informácií.
Iveta Radičová mala v porovnaní s Ivanom Gašparovičom v televíziách viac priestoru na tzv. priamu reč. Podľa MEMO 98 to mohlo byť spôsobené aktívnym vystupovaním podporovateľov Gašparoviča, predovšetkým predstaviteľov vládnej SNS a Roberta Fica. V porovnaní s prvým kolom bol podľa analýzy Ivan Gašparovič menej prezentovaný ako úradujúci prezident a viac ako prezidentský kandidát.
TA3 sa venovala téme volieb najviac, takmer 40 minút, kandidátov prezentovala 22 minút.
STV venovala téme prezidentských volieb 25 minút, pričom obom kandidátom venovala spolu 11 a pol minúty. Podľa MEMO 98 sa dá pozitívne hodnotiť fakt, že verejnoprávna televízia priniesla v období pred druhým kolom volieb oveľa viac informácií o voľbách a kandidátoch v porovnaní s predchádzajúcim obdobím kampane, kedy bola STV veľmi pasívna pri predstavovaní kandidátov a voľby takmer úplne odignorovala.
Markíza venovala téme prezidentských volieb pred druhým kolom 24 minút svojho spravodajského času, samotným kandidátom deväť minút. Najmenej informácií podľa analýzy MEMO 98 priniesla o voľbách a kandidátoch TV Joj, ktorá venovala téme volieb 12 minút, z toho šesť minút kandidátom. Celá analýza MEMO 98 je TU
Dvom kandidátom na prezidenta venovali televízie pred druhým kolom volieb 49 minút, čo je viac pozornosti, ako dostali všetci siedmi pôvodní kandidáti pred prvým kolom volieb (45 minút). Vyplýva to z analýzy, ktorú urobilo MEMO 98 počas deviatich dní kampane od 22. marca do 30 marca.
Vo všetkých televíziách získala viac času Iveta Radičová, avšak rozdiel medzi ňou a Ivanom Gašparovičom nebol veľmi výrazný. Úplne vyrovnaná bola prezentácia kandidátov v TV Markíza, v STV bol percentuálny pomer získaného času 54 % pre Radičovú oproti 46 % pre Gašparoviča. V TA3 bol pomer: 56 % Radičová, 44 % Gašparovič. Najvýraznejši bol rozdiel v TV Joj, kde Radičová získala 67 % času prezentácie kandidátov, Gašparovič 33 %. V súkromných televíziách o oboch kandidátoch prevažovali skôr kritické informácie, verejnoprávna STV im venovala viac pozitívnych informácií.
Iveta Radičová mala v porovnaní s Ivanom Gašparovičom v televíziách viac priestoru na tzv. priamu reč. Podľa MEMO 98 to mohlo byť spôsobené aktívnym vystupovaním podporovateľov Gašparoviča, predovšetkým predstaviteľov vládnej SNS a Roberta Fica. V porovnaní s prvým kolom bol podľa analýzy Ivan Gašparovič menej prezentovaný ako úradujúci prezident a viac ako prezidentský kandidát.
TA3 sa venovala téme volieb najviac, takmer 40 minút, kandidátov prezentovala 22 minút.
STV venovala téme prezidentských volieb 25 minút, pričom obom kandidátom venovala spolu 11 a pol minúty. Podľa MEMO 98 sa dá pozitívne hodnotiť fakt, že verejnoprávna televízia priniesla v období pred druhým kolom volieb oveľa viac informácií o voľbách a kandidátoch v porovnaní s predchádzajúcim obdobím kampane, kedy bola STV veľmi pasívna pri predstavovaní kandidátov a voľby takmer úplne odignorovala.
Markíza venovala téme prezidentských volieb pred druhým kolom 24 minút svojho spravodajského času, samotným kandidátom deväť minút. Najmenej informácií podľa analýzy MEMO 98 priniesla o voľbách a kandidátoch TV Joj, ktorá venovala téme volieb 12 minút, z toho šesť minút kandidátom. Celá analýza MEMO 98 je TU VÝROKY TÝŽDŇA
" Keby Radičová požiadala o členstvo v Smere, neprijali by sme ju.”
Marek Maďarič
“ Denník Sme je evidentne bulletin pani Radičovej.”
Robert Fico
" Radičová nemôže byť prezidentkou, pretože nemá rada Slovensko a Slovákov." Anna Belousovová
" Ľudia, ktorí podporujú Radičovú, boli všetci proti zvrchovanosti Slovenska a vysmievajú sa slovenskému národu. Títo ľudia a Radičová majú reprezentovať Slovensko? Bola by to hanba pre Slovensko i Európu."
Ján Slota
" Za Radičovej financiami možno stojí Svetová banka, veľvyslanectvo USA, VÚB a nadácie. " Ján Slota
" Pani Radičová je podporovaná zvonku pánom Fideszom."
Pavol Paška
"Pod tie druhé inzeráty si autorstvo podpisujem ja. To určite. Ak chcete, tak ma za to ukrižujte. Ale ľuďom treba otvoriť oči."
Anna Belousovová
" Prídete do paláca s Durayom a Csákym a teraz čo? " Ivan Gašparovič
"Rakúski policajti urobili správnu prácu. Zastavili autobus, pretože si mysleli, že je tam veľa ľudí. Niektorí z cestujúcich nemali so sebou žiaden pas. Je nutné vziať si pas so sebou na výlet do krajiny, ktorá je v Schengene." Rudolf Gollia ,hovorca rakúskeho ministerstva vnútra
"Sme tu sami, tak to môžem povedať, že v tejto pozícii a v tomto čase som prakticky akoby členom, lebo môj neúspech bude neúspech Smeru a môj úspech bude úspech Smeru a samozrejme koalície". Ivan Gašparovič
"Tie básne Karadžiča sú veľmi kvalitné a celá redakcia za nimi v podstate stojí, pretože by bola škoda ich neukázať, respektíve neprezentovať slovenskému čitateľovi. "
Boris Brendza , šéfredaktor časopisu Dotyky
„Ja nie som rybár, ani vy nie ste rybár a keby som šiel s palicou medzi rybárov, tak by som bol akoby rybár.“
Ivan Gašparovič
" Buď budeme mať prezidenta, ktorý robí v záujme sponzorov kampane, alebo prezidenta, ktorého budeme môcť korigovať, alebo teda budeme môcť s ním hovoriť o tom, aby bol trebárs pracovitejší.“
Anna Belousovová
„Je zaujímavé v posledných mesiacoch, že médiá, predovšetkým novinári, pojali za svojich najlepších kamarátov osoby buď trestané, stíhané alebo právoplatne odsúdené a tí sú pre nich relevantnými zdrojmi informácií a tie používajú na svoje články. “
Robert Kaliňák
 Slovenská televízia začína spolupracovať s ďalšou svetoznámou televíznou sieťou, juhokórejskou TV ARIRANG. Po úspešnom odštartovaní spolupráce medzi Slovenskou televíziou a CNN World Report, je to už druhá televízna sieť vysielajúca v anglickom jazyku po celom svete, ktorej diváci sa budú môcť dozvedieť aktuálne informácie o dianí na Slovensku a recipročne sa Slováci dozvedia viac informácií o Kórei. Impulzom je Zmluva o spolupráci, ktorú generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský dnes na pôde Slovenskej televízie podpísal s predstaviteľmi TV ARIRANG. "Cieľom spolupráce je vzájomná výmena informácií o spôsobe života ľudí, prostredí a kultúrnych tradíciách, čo môže napomôcť k lepšiemu spoznávaniu sa a obohateniu našich národov," uviedol Štefan Nižňanský na stretnutí s kórejským predstaviteľmi.
Slovenská televízia začína spolupracovať s ďalšou svetoznámou televíznou sieťou, juhokórejskou TV ARIRANG. Po úspešnom odštartovaní spolupráce medzi Slovenskou televíziou a CNN World Report, je to už druhá televízna sieť vysielajúca v anglickom jazyku po celom svete, ktorej diváci sa budú môcť dozvedieť aktuálne informácie o dianí na Slovensku a recipročne sa Slováci dozvedia viac informácií o Kórei. Impulzom je Zmluva o spolupráci, ktorú generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský dnes na pôde Slovenskej televízie podpísal s predstaviteľmi TV ARIRANG. "Cieľom spolupráce je vzájomná výmena informácií o spôsobe života ľudí, prostredí a kultúrnych tradíciách, čo môže napomôcť k lepšiemu spoznávaniu sa a obohateniu našich národov," uviedol Štefan Nižňanský na stretnutí s kórejským predstaviteľmi.  V prípade záujmu ponúkol TV ARIRANG výmenu programov a dokumentov Slovenskej televízie. Generálny riaditeľ Š. Nižňanský poďakoval tiež veľvyslancovi Juhokórejskej republiky za sprostredkovanie pobytu štábu STV v Kórei pri nakrúcaní reportáže o živote v tejto krajine. Tento dokument pod názvom "Haló, tu Kórea", odvysielame zajtra (v piatok 3. apríla) na Dvojke o 21:50 hod. Výkonný riaditeľ TV ARIRANG Choi Choong-Hoon rovnako ocenil vzájomnú spoluprácu. Uviedol, že doteraz televízia podpísala 39 medzinárodných dohôd o spolupráci. Vlani sa dohodli na kooperácii s Maďarskou televíziou a s Chorvátskou televíziou. Tento rok chcú rozšíriť spoluprácu aj s Poľskom. Význam vzájomného dohovoru so Slovenskou televíziou vidí najmä v sprostredkovaní vzájomných informácií a programov o spôsobe života Slovákov, našej krajine a kultúre. Medzinárodná televízna sieť ARIRANG vysiela 24 hodín, v 7 jazykoch, v 188 krajinách po celom svete. ARIRANG sa zameriava na spravodajstvo, dokumenty, vzdelávacie a detské programy, jazykové kurzy a informácie zo sveta šoubiznisu. ARIRANG momentálne vysiela na troch kanáloch: ARIRANG World, ARIRANG Korea a ARIRANG Arab s titulkami v arabčine, čínštine a španielčine a od minulého roku dokonca aj v ruskom, vietnamskom a indonézskom jazyku. Jej signál pokrýva väčšinu Európy, Severnú Ameriku, Áziu, Austráliu a oblasť Tichomoria. Podľa ich údajov ARIRANG sleduje okolo 63 mil. domácností. Kórea sa minulý rok stala ôsmym najväčším obchodným partnerom Slovenska, pričom objem bilaterálneho obchodu prekročil 3 miliardy USD. Momentálne na Slovensku pôsobí viac ako 60 kórejských spoločností, ktoré zamestnávajú vyše 450 Kórejčanov a 20.000 Slovákov. Spoločne sa podieľajú na tvorbe až 10 % HDP Slovenska. Napríklad produkcia Samsungu a Kia dosiahla za minulý rok 10 biliónov USD. Tieto fakty robia Slovensko zaujímavé aj pre juhokórejské médiá, vrátane Arirang TV.
V prípade záujmu ponúkol TV ARIRANG výmenu programov a dokumentov Slovenskej televízie. Generálny riaditeľ Š. Nižňanský poďakoval tiež veľvyslancovi Juhokórejskej republiky za sprostredkovanie pobytu štábu STV v Kórei pri nakrúcaní reportáže o živote v tejto krajine. Tento dokument pod názvom "Haló, tu Kórea", odvysielame zajtra (v piatok 3. apríla) na Dvojke o 21:50 hod. Výkonný riaditeľ TV ARIRANG Choi Choong-Hoon rovnako ocenil vzájomnú spoluprácu. Uviedol, že doteraz televízia podpísala 39 medzinárodných dohôd o spolupráci. Vlani sa dohodli na kooperácii s Maďarskou televíziou a s Chorvátskou televíziou. Tento rok chcú rozšíriť spoluprácu aj s Poľskom. Význam vzájomného dohovoru so Slovenskou televíziou vidí najmä v sprostredkovaní vzájomných informácií a programov o spôsobe života Slovákov, našej krajine a kultúre. Medzinárodná televízna sieť ARIRANG vysiela 24 hodín, v 7 jazykoch, v 188 krajinách po celom svete. ARIRANG sa zameriava na spravodajstvo, dokumenty, vzdelávacie a detské programy, jazykové kurzy a informácie zo sveta šoubiznisu. ARIRANG momentálne vysiela na troch kanáloch: ARIRANG World, ARIRANG Korea a ARIRANG Arab s titulkami v arabčine, čínštine a španielčine a od minulého roku dokonca aj v ruskom, vietnamskom a indonézskom jazyku. Jej signál pokrýva väčšinu Európy, Severnú Ameriku, Áziu, Austráliu a oblasť Tichomoria. Podľa ich údajov ARIRANG sleduje okolo 63 mil. domácností. Kórea sa minulý rok stala ôsmym najväčším obchodným partnerom Slovenska, pričom objem bilaterálneho obchodu prekročil 3 miliardy USD. Momentálne na Slovensku pôsobí viac ako 60 kórejských spoločností, ktoré zamestnávajú vyše 450 Kórejčanov a 20.000 Slovákov. Spoločne sa podieľajú na tvorbe až 10 % HDP Slovenska. Napríklad produkcia Samsungu a Kia dosiahla za minulý rok 10 biliónov USD. Tieto fakty robia Slovensko zaujímavé aj pre juhokórejské médiá, vrátane Arirang TV.  
 

 
 Anatolij Jurov, šéfredaktor novín Občianska dohoda
Anatolij Jurov, šéfredaktor novín Občianska dohoda 
 
 
 
