DALITO!

30. 11. 2013

RTVS WEATHER NEWS

RTVS WEATHER NEWS

Projekt komplexnej spolupráce RTVS a SHMÚ podliehal dlhodobým a precíznym prípravám. „Nejde len o nové televízne počasie, ale hlavne o začiatok novej éry spolupráce dvoch prirodzených partnerov,“ povedal šéf spravodajstva RTVS Lukáš Diko. Počasie dostane úplne novú grafiku, ktorá však nebude len efektným doplnkom predpovedí, ale bude hlavne zrozumiteľná. Keďže je pripravovaná v spolupráci s meteorológmi, bude zaručená jej vysoká profesionálna úroveň. Nová grafická podoba počasia nadväzuje na súčasnú vizuálnu stránku Správ RTVS a tiež Gólov – bodov – sekúnd a bola pripravená výlučne v interných kapacitách RTVS. Kreatívnu stránku projektu zastrešili Milan Prekop, Róbert Poór, Ján Drobný a Petra Jurgošová. Na projekte dlhodobo pracoval taktiež tím spravodajstva a vývoja RTVS v zložení Katarína Kozinková a Alexander Kmeť.
„Z našej spolupráce bude profitovať najmä široká verejnosť, pretože prostredníctvom seriózneho partnerstva jej môžeme odovzdať informačne najkvalitnejší súbor údajov o počasí. Ako jediní na Slovensku totiž ponúkame produkty priamo z vlastného zdroja. Spolu s rozsiahlou medzinárodnou spoluprácou to vytvára predpoklad bohatého spektra kvalitných informácií o počasí, o ktoré sa obyvatelia Slovenska zaujímajú,“ povedal generálny riaditeľ SHMÚ Martin Benko.
Nové počasie RTVS prináša niekoľko zásadných inovácií. Medzi nové prvky napríklad patrí pocitová teplota, ale aj najpodrobnejšia regionálna predpoveď počasia na Slovensku. Meteorológovia SHMÚ budú pokračovať v predpovediach počasia aj prostredníctvom rozhlasových služieb RTVS, v prípade výnimočných situácií dokonca aj v Dopravnom servise Zelenej vlny RTVS. Nezabudlo sa ani na sociálne médiá. Spolu s Počasím bude začiatkom decembra spustená spoločná fanúšikovská stránka Počasie SHMÚ/RTVS na Facebooku, ktorá bude prinášať nielen aktuálne informácie o počasí, ale hlavne umožní interakciu s divákmi.
Nové počasie RTVS budú od 1. decembra pripravovať odborníci – meteorológovia SHMÚ. Mení sa tak doterajšia koncepcia moderovania počasia, keďže ho budú mať na starosti ľudia, ktorí predpovede profesionálne pripravujú a odborne garantujú. Navyše sú zamestnancami najdôležitejšej národnej autority v oblasti meteorológie. Novými moderátormi od 1. decembra budú meteorológovia Pavol Beránek, Tomáš Púčik, Pavol Zaujec a Marcel Macko. „Aj touto cestou by som sa rád poďakoval našim doterajším moderátorom Danovi Kováčovi a Lucii Palšovičovej za ich profesionálnu prácu, ktorú pre končiaci formát počasia RTVS vykonali,“ uzavrel Lukáš Diko.

Práve teraz ! Budou koláčky. Volejte Železného

Práve teraz ! Budou koláčky.
Volejte Železného

TO JE TV !

TO JE TV !




29. 11. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká spravodajská televízna stanica CNN odmietla komentovať situáciu ohľadne zostrihaného rozhovoru s ruským veľvyslancom pri OSN Vitalijom Čurkinom. Informovala o tom vo štvrtok agentúra ITAR-TASS.
Televízia odvysielala interview v utorok. S ruským veľvyslancom sa rozprávala populárna moderátorka Christiane Amanpourová.
Tlačové oddelenie CNN ale nevysvetlilo, prečo bola z rozhovoru vystrihnutá Čurkinova výzva na rešpektovanie vôle Sýrčanov, z ktorých väčšina, podľa veľvyslanca, podporuje prezidenta Bašára Asada. Reagovalo len vyhlásením, že televízia nikdy neposkytuje vyjadrenia týkajúce sa jej programov.
CNN podľa ITAR-TASS nevysvetlila ani to, prečo odstránila Čurkinovo zhodnotenie vývoja v Sýrii, napríklad v súvislosti s prekážkami, ktoré sýrska opozícia kladie pod nohy humanitárnym operáciám.
Tlačové oddelenie neodpovedalo ani na otázku, či si je vedenie CNN vedomé vyhlásenia ruskej diplomacie k incidentu. "To, že CNN v rozhovore s Čurkinom vystrihla jeho zásadné zhodnotenie ohľadne Sýrie, je ďaleko za hranicami profesionalizmu a jednoduchého pochopenia," reagovala hovorkyňa ruského ministerstva zahraničných vecí Maria Zacharovová.


Izraelsko-americký mediálny magnát Haim Saban, veľký sponzor americkej Demokratickej strany, oznámil dnes plnú podporu Hillary Clintonovej, ak sa rozhodne kandidovať v roku 2016 za americkú prezidentku.
Clintonová (66), ktorej sa vo februári skončilo štvorročné obdobie na poste americkej ministerky zahraničných vecí, sa už vyjadrila, že kandidatúru zvažuje. Dodala, že s najväčšou pravdepodobnosťou sa rozhodne až na budúci rok.
Exministerka by ako kandidátka bola do veľkej miery považovaná za favoritku na demokratickú nomináciu, ktorú v roku 2008 prehrala v zápase s Barackom Obamom, komentuje agentúra Reuters.
Manželke bývalého amerického prezidenta Billa Clintona sľúbil podporu aj miliardár a finančník George Soros, ďalší veľký sponzor demokratov.
"Dúfam, že bude kandidovať. Bola by skvelou prezidentkou," povedal Haim Saban pre izraelský denník Jediot achronot. Doplnil, že keby Clintonová kandidovala, má jeho plnú podporu. Vysvetlil, že je jeho veľkým snom vidieť ju v Bielom dome.
Ďalším potenciálnym demokratickým kandidátom do amerických prezidentských volieb v roku 2016 je americký viceprezident Joe Biden. Podľa septembrového prieskumu Reuters/Ipsos však za Clintonovou zaostával takmer o 40 percent.
Pre Američanov je Clintonová hlavnou možnosťou pri výbere na prezidentský úrad. Jej najväčším možným protivníkom je Chris Christie, republikánsky guvernér amerického štátu New Jersey. Za Clintonovou zaostával guvernér o 19 percent, vyplynulo z prieskumu.

Copyright © TASR 2013

S účinnosťou od 1. decembra 2013 je novým tlačovým hovorcom prezidenta republiky vymenovaný pán Jiří Ovčáček, ktorý bol doteraz redaktorom denníka Právo. Hana Burianová, doterajšie tlačová hovorkyňa, bude naďalej pôsobiť v pozícii riaditeľky Tlačového odboru Kancelárie prezidenta republiky.

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ
   


Licenčná rada dostala v súvislosti s krajskými voľbami tri podnety. Jeden Rade pre vysielanie a retransmisiu (RVR) došiel k prvému kolu volieb a dva dostala v súvislosti s druhým kolom. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa RVR Lucia Jelčová, v súvislosti s prvým kolom volieb do vyšších územných celkov (VÚC) rade došla jedna sťažnosť na údajné vysielanie politickej reklamy žilinským Rádiom Frontinus. "Podľa sťažovateľa bola 25. októbra v rádiu odvysielaná politická reklama kandidáta na poslanca do VÚC. Rada voči vysielateľovi začala správne konanie," priblížila podnet Jelčová.
V súvislosti s druhým kolom volieb dostala RVR dve sťažnosti - jednu od Ústrednej volebnej komisie a druhú od nitrianskej krajskej volebnej komisie. "Podľa obsahu podnetu postúpeného volebnou komisiou Nitrianskeho samosprávneho kraja podnet nespadá do kompetencií rady, bol preto vrátený. Podnet postúpený Ústrednou volebnou komisiou rade doručili vo štvrtok 28. novembra a rada sa ním bude zaoberať po riadnom zanalyzovaní programu," doplnila hovorkyňa licenčnej rady.
Popri podnetoch od volebných komisií, fyzických a právnických osôb RVR pripravila tradičný monitoring vysielania venovaného voľbám. Pred 1. aj 2. kolom volieb do orgánov samosprávnych krajov monitorovala 28 spravodajských a publicistických relácií ôsmich programových služieb: Jednotky, Dvojky, TV Markíza, JOJ, TA3, Rádia Slovensko, Rádia Regina Bratislava a Rádia Patria. Rada sledovala dodržiavanie zákonných pravidiel vysielania počas volebnej kampane a aj v čase predvolebného a volebného informačného moratória.
Výsledky monitoringu z 1. kola RVR zhodnotila na svojom zasadnutí 19. novembra a konštatovala, že od 23. októbra do 9. novembra sa v sledovaných programoch zákon neporušil. "Dva programy budú zanalyzované na základe záznamov vysielania od vysielateľa - rada sa nimi bude zaoberať po ukončení ich monitorovania." Výsledkami monitorovania programov počas 2. kola volieb do VÚC sa bude rada zaoberať na najbližšom zasadnutí, v utorok 3. decembra, dodala pre SITA Lucia Jelčová.
Voľby do orgánov samosprávnych krajov sa konali 9. novembra. V prvom kole volieb predsedov krajov zvolili v Žilinskom, Prešovskom a Trenčianskom samosprávnom kraji. Rovnako 9. novembra zvolili krajských poslancov vo všetkých ôsmich krajoch. V druhom kole volieb do VÚC, ktoré sa konalo o dva týždne, 23. novembra, vyberali predsedov krajov obyvatelia piatich krajov - Bratislavského, Trnavského, Nitrianskeho, Banskobystrického a Košického kraja.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Tom Nicholson je môj kamarát, hulili sme spolu trávu a nebol som iba jeho zdroj.“
Juraj Ondrejčák alias Piťo
 
"Nebol som jediným kritikom Charty 77."
Pavol Mešťan
 
 
"Článok 32 ústavy mi dovolí, aby som sem prišiel s tankom a rozprášil to tu, keby som mal ten tank."
Revolucionár 1
"V mene tridsaťdvojky vám môžem zobrať život! Rozumeli ste?! Ste v postavení verejným nepriateľom. Verejne vám to oznamujem."
Revolucionár 2
"A ja vám verejne oznamujem, že si máte dať pozor na svoje vyjadrenia."
Policajt
"Ja viem, čo rozprávam. Ako sa to bavíte s vlastníkom moci? Uniforma! Ako sa to bavíte s vlastníkom moci? Povedzte mi moje.. svoje meno!"
Revolucionár 2
"Prebrali sme moc!"
Revolucionár 2
"Ste šľahnutí?... Šak vy ste z Pezinka ušli. Že ste z Pezinka?"
Okoloidúci

 
"Zvolenie Kotlebu predseda Matice vníma ako prejav vôle vyše 70-tisíc voličov. „Výsledky okrem iného jasne ukázali na dlhodobo neriešené problémy, zlyhania v posledných dvoch desaťročiach. My v Matici chceme prispieť k riešeniu problémov neprispôsobivých občanov, ale aj vidieka vôbec, či zamestnanosti mladých a kvality potravín návratom k obrábaniu pôdy.“
Marián Tkáč
 
„Uvedomme si, že tu sú ľudia, ktorí majú svoje deti, čo keď takéto letáky v schránke nájdu? Tí ľudia fungujú v politike a potom niekto príde a urobí z neho nejakého s krivou nohou, čo je hrbáč, zošúverený, otrhaný. A pritom je to človek, ktorý je študovaný, ktorý sa snaží."
Juraj Lieskovský,náčelník mestskej polície Považskej Bystrice 
 
„Kotleba bol zvolený demokraticky. Prispeli k tomu aj médiá jeho démonizáciou, podobne Robert Fico a Pavol Frešo. Ani slovo ste nepovedali o jeho programe. Tí, čo nechcú pracovať a robia iné lumpárne, to musia pocítiť... Slovenský štát tu bol, veľa štátov ho uznalo. Keby bol pokračoval, mali by sme už 50 rokov vlastný štát.“
Jozef Mikloško, poslanec KDH
 
Obžalovaný bol ochotný dychovú skúšku vykonať, odmietol tak až po tom, ako videl, že jeden z policajtov drží v ruke kameru. Policajt mu neoznámil, že bude snímať jeho tvár a nepoučil ho o povinnosti strpieť tento zásah do jeho súkromia. V tejto situácii obžalovaný nevedel, či policajt vykonáva záznam na služobné účely alebo súkromnú potrebu a z obavy, aby nebolo bez zákonného dôvodu zasahované do práva na súkromie, obžalovaný odmietol dychovú skúšku. Nemohol vylúčiť, že záznam má súkromný charakter a nebude zneužitý na komerčné účely. V priebehu prípravného konania nebol zabezpečený jediný dôkaz, ktorý by preukazoval, že lekárske vyšetrenie odberom a vyšetrenie krvi by nebolo spojené s nebezpečenstvom pre jeho zdravie. Nebol predvedený na lekárske vyšetrenie, ktoré by preukázalo, že odber a vyšetrenie krvi by nebolo nebezpečné pre jeho zdravie. Na obžalovaného treba hľadieť ako na osobu, ktorá nebola súdne trestaná, bežné dopravné priestupky boli vyriešené na mieste blokovou pokutou. Je nesporné, že obžalovaný žije životom bezúhonného občana, je starostlivým otcom maloletej dcéry a vedie usporiadaný život. Nemôžeme opomenúť, že dlhé roky svojho života venoval aktívnej činnosti pre blaho mesta Žilina.“
Tatiana Polková ,Slotova advokátka 
 

„Nevidím dôvod, prečo sa tu hrať na nejaké definície zo slovníka. Poviem len jednu vec: po istých článkoch ma oslovili dve známe advokátske kancelárie, ktoré sú ochotné na vlastné náklady ísť do sporov s médiami. A zoznam môžeme pokojne rozšíriť aj o Washington Post. Opýtajte sa ma radšej, čím chcem ľuďom v kraji pomôcť. Vecami, ktoré pre mňa nie sú dôležité, nemienim strácať čas.“
Marian Kotleba


BONANO NEWS 13

BONANO NEWS 13

V kauze právnického stretnutia v kaviarni Bonanno v Rajeckých Tepliciach pokračovalo dnes pred Okresným súdom Bratislava II ďalšie pojednávanie, v rámci ktorého pre ochranu osobnosti žaluje vydavateľstvo Ringier Axel Springer sudca Najvyššieho súdu (NS) SR SR Milan Lipovský.
Sudca Lipovský požaduje od vydavateľstva náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 100.000 eur. "Médiá interpretovali, že právnik Tibor Péchy mal napodobňovať strelca z Devínskej Novej Vsi. Prichádzali sme na stretnutie po skupinkách. Slúchadlá a atrapu zbrane som videl len vo vnútri na stole. Cieľom nášho stretnutia bolo odhalenie tabule k založeniu občianskeho združenia. Ďalej chcem uviesť, že počas nášho stretnutia nikto nespomenul meno strelca z Devínskej Novej Vsi a ani sa táto udalosť nekomentovala," uviedol dnes pedagóg Právnickej fakulty Univerzity Komenského Tomáš Valent, ktorý sa na právnickom večierku zúčastnil. Valent vypovedal dnes ako jediný svedok. Péchyho videl s atrapou samopalu a chráničmi až v médiách.
Chrániče na uši a atrapa sa nijako nevymykali z interiéru podniku, lebo také predmety podnikateľ Štefan Comorek, ktorého manželka bar vlastní, zbiera a umiestňuje ich v prevádzke. "Nebol som svedkom nemorálneho konania," zdôraznil ďalej svedok. Redaktorka Nového Času, podľa jeho názoru, dopredu predpokladala nemorálne konanie jeho a ostatných účastníkov. Sudkyňa Okresného súdu Bratislava II dnes pojednávanie, keďže sa nedostavili ďalší svedkovia, odročila na 7. marca.
Vydavateľstvo bude v kauze právnického stretnutia v kaviarni Bonanno v Rajeckých Tepliciach najnovšie čeliť ďalšej, v poradí deviatej žalobe. Aj túto žalobu považuje vydavateľstvo za útok na slobodu tlače. Žalobu na ochranu dobrého mena a náhradu nemajetkovej ujmy vo výške milión eur podalo tentoraz občianske združenie (OZ) Justičný Oskar, ktoré v Bonanne usporiadalo pre svojich členov na jeseň 2010 ustanovujúcu schôdzu.
"Táto žaloba je však špecifická v tom, že kým v ostatných prípadoch žiadajú účastníci stretnutia nemajetkovú ujmu len od vydavateľstva, teraz o náhradu škody žalujú aj redaktorku Nového Času. Žalobca tiež požiadal súd o oslobodenie od platenia súdnych poplatkov, ktoré však okresný súd zamietol. Vydavateľstvo aj túto žalobu považuje za útok na slobodu tlače a tiež za určitý nátlak na svoju redaktorku a mieni sa proti tomu brániť všetkými zákonnými prostriedkami," uviedol v stredu 20. novembra pre TASR právny zástupca Ringier Axel Springer Róbert Bános.
Ringier Axel Springer čelil doteraz dovedna ôsmim žalobám na ochranu osobnosti od právnikov, ktorí sa mali zúčastniť na stretnutí členov OZ Justičný Oskar v októbri 2010. Medzi nimi sú štyria sudcovia Najvyššieho súdu SR a bývalý zastupujúci šéf prokuratúry Ladislav Tichý. Žaluje aj podnikateľ Comorek a v jeho prípade Okresný súd Bratislava II za dva roky nevytýčil ani jedno hlavné pojednávanie. Spolu žiadajú náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 940.000 eur. Žalobu podal aj právnik Tibor Péchy, ktorý má na zverejnených fotografiách modré slúchadlá a atrapu samopalu. Tým údajne nápadne pripomína a zosmiešňuje Ľubomíra Harmana, ktorý v lete 2010 zavraždil v bratislavskej Devínskej Novej Vsi sedem ľudí. Všetky žaloby pojednávajú rozliční sudcovia Okresného súdu Bratislava II.

Copyright © TASR 2013

Prepadák roka

Prepadák roka


 
Kriminálka Staré Mesto II. predviedla  včera opäť podpriemerný výkon, získala síce 3 tisíc divákov ,ale seriál ostal najdrahším prepadákom roka. 
 
Kriminálka Staré Mesto, Jednotka, 28.11.2013
 
105 tisíc divákov ,
2,2 sledovanosť ,
4,8 % podiel na trhu

 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Vietnamská vláda opäť sprísnila podmienky pre používateľov internetu v rámci zintenzívnenia kampane proti disidentom a opozícii. Nová legislatíva, ktorá začne platiť od januára, zavádza vysoké pokuty za akúkoľvek kritiku vlády na sociálnej sieti Facebook. Za propagandu proti Vietnamskej socialistickej republike bude podľa vládneho dekrétu hroziť pokuta vo výške až 3500 eur. Zakázané bude zverejňovať články a komentáre ohrozujúce národnú jednotu, prekrucujúce historické fakty ako aj urážajúce štát. Bude sa týkať jednotlivcov aj organizácií. Urážka vlády a vládneho systému je už teraz vo Vietname zločinom a trestá sa väzením.
Facebook má vo Vietname asi 22 miliónov aktívnych užívateľov. Od septembra už platí nariadenie zakazujúce zdieľanie politických správ cez Facebook. Vo Vietname sú zakázané všetky súkromné médiá a denníky a televízie sú tam len štátne.
Podľa ľudskoprávnych organizácií väznia vo Vietname stovky kritikov tamojšej vlády. Údaje americkej vlády hovoria o 120 politických väzňoch. Skoro 50 aktivistov a disidentov poslali do väzenia tento rok. Ľudskoprávni aktivisti upozorňujú, že obvinenia zo šírenia protištátnej propagandy alebo snahy o zvrhnutie režimu sú vo Vietname bežnou záležitosťou v prípadoch stíhaných politických disidentov.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Populárny nemecký komik Karl Dall (72), ktorého začiatkom novembra zadržali v švajčiarskom St. Gallene a ktorý následne strávil štyri dni vo vyšetrovacej väzbe, poprel osobne i prostredníctvom svojho advokáta tvrdenia o znásilnení istej 43-ročnej švajčiarskej novinárky v Zürichu. Kauza je však predmetom vyšetrovania zo strany tamojšej prokuratúry pre podozrenie zo spomínaného trestného činu.
      Informovalo o tom dnes internetové vydanie denníka Bild i tlačová agentúra DPA.
      Podľa komikových slov, ktoré priniesla bulvárna tlač, sa novinárka pokúsila zneužiť profesionálny kontakt s jeho osobou na prienik do jeho súkromia s cieľom vyťažiť z toho finančné výhody. Keď s tým neuspela, obvinila ho zo znásilnenia. Údajnú obeť označil za závislú gamblerku, ktorá má dlhy a ktorá sa už v minulosti zamerala podobným spôsobom na iného prominenta.
      Jedna z najznámejších osobností nemeckej televíznej zábavy Karl Dall je ženatý od roku 1971 a s manželkou Barbarou má dcéru. Je i šťastným starým otcom jednej vnučky. Rodák z Emdenu nemal, ako to dnes jednoznačne vyhlásil jeho advokát Marc Engler, ani pohlavný styk so spomínanou dámou, ktorá síce v septembri z vlastnej iniciatívy zamierila na jeho hotelovú izbu, kde bola mimoriadne aktívna, avšak komik ju adekvátne usmernil. Karl Dall, ktorý sa pozitívne vyjadril o korektnosti švajčiarskych justičných úradov, je podľa právneho zástupcu pripravený na spoluprácu s príslušnými orgánmi.

Copyright © TASR 2013


28. 11. 2013

Dvořakovi sa rozpadáva Česká televízia

Dvořakovi sa rozpadáva 

Česká televízia


RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska získala od spoločnosti MARKÍZA – SLOVAKIA udelenie súhlasu poskytovateľa na použitie slovenskej zvukovej verzie filmových diel ELISA Z RIVOMBROSY I. / 1. – 13., ELISA Z RIVOMBROSY II. / 1. – 13. , ELISINA DCÉRA: NÁVRAT DO RIVOMBROSY1. – 8.
Cena za telenovely je 36.442,- EUR bez DPH

EFFIE Slovakia

EFFIE Slovakia

Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), organizátor národnej súťaže efektivity marketingovej komunikácie EFFIE Slovakia, v stredu (27. 11.) vo Vodárenskom múzeu v Bratislave vyhlásil výsledky 15. ročníka tejto súťaže. Porota udelila agentúram spolu 11 ocenení.
Zlatú EFFIE získala v špeciálnej kategórii Digital agentúra Istropolitana Ogilvy za kampaň Sagan Parking on Citroën pre klienta CITROËN SLOVAKIA, s.r.o.
EFFIE Slovakia je národná súťaž efektivity marketingovej komunikácie. História EFFIE siaha do roku 1968, kedy The New York American Marketing Association po prvý raz udelila ocenenie EFFIE award. Podľa medzinárodného prieskumu reklamy (GWA) je EFFIE najprestížnejšia súťaž v oblasti komerčnej komunikácie. Koná sa vo viac ako 40 vyspelých krajinách sveta a má i dva nadnárodné formáty: Euro Effie a Global EFFIE. Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) získal licenciu v roku 1999.
TASR informovala Jana Šimeková, výkonná riaditeľka Klubu reklamných agentúr Slovenska.

Copyright © TASR 2013

Zomrel Lewis Collins

Zomrel Lewis Collins

Vo veku 67 rokov dnes zomrel britský herec Lewis Collins, známy ako Bodie zo seriálu Profesionáli (1977 - 1983). Collins po piatich rokoch prehral boj s rakovinou, pričom posledný raz vydýchol vo svojom dome v Los Angeles. "Zomrel v pokoji v jeho losangeleskom dome obklopený rodinou. V týchto smutných chvíľach vás žiadame o zachovanie súkromia," uviedol hercov bývalý agent.
Lewis Collins sa narodil 27. mája 1946 v Bidstone. V mladosti sa živil aj ako dámsky kaderník. V 60. rokoch minulého storočia hral na basgitaru v už nefungujúcej kapele The Mojos, s ktorou nahral single ako Comin' On to Cry a Goodbye, Dolly Gray. Okrem Profesionálov účinkoval napríklad v snímkach Who Dares Wins (1982), Komando Leopard (1985), Jack Rozparovač (1988) či 1066 (2013). V roku 1992 sa zosobášil s Michelle Larrett, s ktorou mal troch synov - Olivera, Elliota a Camerona.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska poskytla za 30.000 EUR licenčné práva Českej televízii na použitie AVD výlučne televíznym vysielaním v ČT ART v rozsahu dve vysielania ku 16 programom :

Ťaví zadok
Pštrosí večierok
Výlet do Paríža
Jožko Púčik a jeho kariéra
Kubo
Červené víno 1.-3.
Nebezpečné známosti
Emília Galottiová
Vynes na horu svoj hrob
Dedičstvo
Najatý klaun
Dirigent
Miliónový chlap
Modrá ruža
Štipku soli 1.-3.
Balada o siedmich obesených

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Ruský oligarcha Alexander Lebedev si 150 hodín verejnoprospešných prác "odslúži" na pozemku istej materskej škôlky v Tulskej oblasti južne od Moskvy, ktorý bude pripravovať na stavebné práce.
Miliardár a majiteľ voči Kremľu kritických novín Novaja gazeta, ktorého pred dvoma rokmi odsúdili za fyzické napadnutie podnikateľa Sergeja Polonského v jednej televíznej relácii, už začal ukrajovať zo svojho trestu s lopatou a rýľom v rukách, informoval denník Komsomoľskaja pravda v dnešnom vydaní.
Samotný Lebedev kritizoval tento verdikt ruskej justície ako prejav politicky motivovanej pomsty.



Gréckeho investigatívneho novinára Kostasa Vaxevanisa, ktorý v čase vrcholiacej politickej a hospodárskej krízy vo svojej krajine zverejnil mená viac ako 2000 bohatých Grékov s účtami vo Švajčiarsku, zbavili včera v opakovanom procese obžaloby z porušenia zákona na ochranu súkromia. Informovala o tom agentúra Reuters s odvolaním sa na predstaviteľov súdu v Aténach.
Vaxevanisa zbavili obžaloby už vlani, ale prokurátor sa proti rozhodnutiu odvolal a požadoval proces na súde vyššieho stupňa s tým, že predloží nové dôkazy o tom, že pôvodný verdikt bol chybný.
Editor časopisu Hot Doc uverejnil na internetovej stránke Pandorina skrinka tzv. Lagardeovej zoznam, pomenovaný po súčasnej generálnej riaditeľke Medzinárodného menového fondu. Tá v roku 2010 ešte ako francúzska ministerka financií poskytla tento zoznam 2059 Grékov s kontami v banke HSBC, medzi ktorými figurujú aj známe osobnosti, vtedajšej vláde v Aténach.
Vaxevanis sa obhajoval, že sporný zoznam zverejnil pre nečinnosť vlády, ktorá podľa neho nepodnikala žiadne kroky na objasnenie, či ide o daňové úniky.
Grécki zákonodarcovia v júli zbavili imunity bývalého ministra financií Jorgosa Papaconstantina po tom, ako vyšetrovatelia zistili, že sa postaral o zmazanie mien troch svojich príbuzných z Lagardeovej zoznamu. Exminister takéto obvinenia odmietol.

Copyright © TASR 2013

Život Adéle

Život Adéle


27. 11. 2013

KRÁTKE Stanovisko predsedníčky Ústavného súdu Slovenskej republiky k článku podpredsedu Národnej rady SR a predsedu KDH Jána Figeľa v denníku Hospodárske noviny

KRÁTKE

Stanovisko predsedníčky Ústavného súdu Slovenskej republiky k článku podpredsedu Národnej rady SR a predsedu KDH Jána Figeľa v denníku Hospodárske noviny

Podpredseda Národnej rady Slovenskej republiky a predseda KDH Ján Figeľ v denníku Hospodárske noviny 19. novembra 2013 publikoval článok pod titulkom "Ústavný súd nechráni ústavnosť", v ktorom sa sústredil na takzvané zlyhania Ústavného súdu Slovenskej republiky (ďalej len "ústavný súd"). Nebyť skutočnosti, že pán Figeľ neprimerane a neoprávnene útočí na rozhodovaciu činnosť ústavného súdu a spochybňuje jeho nezávislosť, nemalo by zmysel opäť sa venovať týmto otázkam, pretože ústavný súd už ku všetkým trom ním zvýrazneným kauzám niekoľkokrát zaujal jasné stanoviská a primeraným spôsobom ich vysvetlil verejnosti. Samozrejme, pánovi Figeľovi nemožno odopierať jeho právo na vlastný názor a na jeho prezentáciu, ale súčasne treba zdôrazniť, že je ústavným činiteľom (podpredseda Národnej rady Slovenskej republiky) a z toho následne vyplýva, že je nositeľom zodpovednosti za obsah svojich názorov, pretože nimi ovplyvňuje nielen čitateľov Hospodárskych novín, ale celú verejnosť – občanov Slovenskej republiky. Zdá sa, že k faktom, ktoré široká verejnosť pochopila, potrebuje pán Figeľ osobitné vysvetlenie, a preto považujem za potrebné uviesť k jeho názoru nasledovné:
1. Predseda KDH v článku píše: "Plénum Ústavného súdu uzná predsedu Najvyššieho súdu SR za vinného zo závažného disciplinárneho previnenia (v súvislosti s nevpustením kontroly ministerstva financií na Najvyšší súd) a následne Európsky súd pre ľudské práva konštatuje, že slovenský Ústavný súd svojím konaním porušil právo predsedu Najvyššieho súdu na prerokovanie veci pred nestranným súdom." Keby sa pán Figeľ oboznámil s rozsudkom Európskeho súdu pre ľudské práva (ďalej len "ESĽP") vo veci sťažnosti č. 58688/11 sťažovateľa Š. H. z 20. novembra 2012, okrem iného by zistil aj to, že ESĽP bol toho názoru, že ústavný súd pri zvažovaní medzi dvoma pozíciami, a to a) konkrétnou potrebou zaoberať sa námietkou zaujatosti na vylúčenie jeho sudcov a b) potrebou udržať spôsobilosť rozhodovať vo veci (túto pozíciu ústavný súd uprednostnil), nezaujal primeraný postoj z hľadiska záruk čl. 6 Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd ("Každý má právo na to, aby jeho záležitosť bola spravodlivo, verejne a v primeranej lehote prejednaná nezávislým a nestranným súdom zriadeným zákonom, ktorý rozhodne o jeho občianskych právach alebo záväzkoch alebo o oprávnenosti akéhokoľvek trestného obvinenia proti nemu.") v tom, že sa dôsledne nezaoberal argumentmi, na základe ktorých sa vyžadovalo vylúčenie jeho sudcov. Dôvodom, prečo tak ústavný súd konal, bol fakt, že účastníci tohto konania podali námietky zaujatosti spolu na 7 sudcov z 13-členného pléna ústavného súdu – predseda Najvyššieho súdu Slovenskej republiky Š. H. na 4 sudcov a vtedajšia ministerka spravodlivosti L. Ž. na 3 sudcov. Zdôrazňujem, že ústavný súd bol toho názoru, že prílišný formalizmus a skúmanie jednotlivých námietok predpojatosti sudcov predstavuje hrozbu, že by konanie mohlo byť znefunkčnené. Podľa ústavného súdu preskúmanie veci plénom predstavovalo záruku, že ústavné princípy vrátane nezávislosti budú dodržané. V tejto súvislosti musím pripomenúť ešte skutočnosť, že keď ústavný súd uznal Š. H. za vinného zo závažného disciplinárneho previnenia a uložil mu disciplinárne opatrenie, pán Figeľ neprejavil ani náznak nespokojnosti, avšak po rozhodnutí ESĽP o porušení práva na prerokovanie veci pred nestranným súdom uvádza, že ide o tzv. zlyhanie ústavného súdu.
2. Pán Figeľ sa v spomínanom príspevku diví, že "Plénum Ústavného súdu zamietne disciplinárny návrh ministerky spravodlivosti Lucie Žitňanskej proti predsedovi Najvyššieho súdu Štefanovi Harabinovi (v súvislosti so zmenou zloženia senátov na Najvyššom súde), hoci len krátko predtým senát Ústavného súdu, rozhodujúc o individuálnej ústavnej sťažnosti, rozhodol, že na Najvyššom súde bolo porušené (obmedzené) náhodné prideľovanie spisov".
Pripúšťam, že jeho pochybnosti mohli vzniknúť v dôsledku neznalosti rozdielov medzi rozhodovaním o disciplinárnom návrhu a rozhodovaním o individuálnej ústavnej sťažnosti. Preto na tomto mieste pripomínam, že o disciplinárnych návrhoch rozhoduje 13-členné plénum a o individuálnych ústavných sťažnostiach rozhodujú 3-členné senáty. Nezanedbateľnú úlohu v nich zohráva nielen počet sudcov rozhodujúcich v pléne a v senáte, ale predovšetkým skutočnosť, že sudcovia ústavného súdu sú pri rozhodovaní viazaní Ústavou Slovenskej republiky a rozhodujú podľa svojho najlepšieho presvedčenia, nezávisle a nestranne.
Dňa 30. októbra 2013 bolo na verejnom zasadnutí pléna rozhodnuté o zamietnutí troch návrhov na začatie disciplinárneho konania vedených pod sp. zn. PL. ÚS 93/2011, sp. zn. PL. ÚS 116/2011 a sp. zn. PL. ÚS 6/2012 proti Š. H. Súčasťou tohto verejného zasadnutia bolo aj moje odôvodnenie, prečo boli všetky tri návrhy zamietnuté. Dovoľujem si pripomenúť pánovi Figeľovi, že tlačová informácia z verejného zasadnutia pléna s mojím odôvodnením je verejne prístupná na www.concourt.sk (http://portal.concourt.sk/plugins/servlet/get/attachment/main/ts_dat a/Tl_info_92_13_Harabin_verejne.pdf). Zdôrazňujem, že vo všetkých 3 konaniach – návrhoch na začatie disciplinárneho konania proti Š. H., ktoré iniciovala bývalá ministerka spravodlivosti L. Ž., bola totožná situácia, keď tak zo strany Š. H., ako aj zo strany L. Ž. boli podané námietky predpojatosti proti sudcom ústavného súdu, s ktorými sa muselo plénum dôsledne vysporiadať. S poukázaním na rozsudok ESĽP vo veci Harabin v. Slovenská republika tak plénum ústavného súdu urobilo a z konania boli vylúčení sudcovia namietaní tak Š. H., ako aj L. Ž. Vo všetkých troch disciplinárnych konaniach teda došlo k situácii, ktorá je upravená v čl. 131 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky, podľa ktorého sa plénum ústavného súdu uznáša nadpolovičnou väčšinou všetkých sudcov. Ak sa táto väčšina nedosiahne, návrh sa zamietne. Je preto nepochopiteľné, prečo pán Figeľ spochybňuje ústavný súd ako nezávislý súdny orgán ochrany ústavnosti. Považoval by snáď konanie v rozpore s týmto článkom Ústavy Slovenskej republiky za prejav ochrany ústavnosti?
3. "Senát Ústavného súdu nedokázal rozhodnúť v primeranej lehote o návrhu riadne zvoleného kandidáta na generálneho prokurátora Jozefa Čentéša na nariadenie dočasného opatrenia, ktorým by Ústavný súd zakázal parlamentu voliť nového kandidáta na generálneho prokurátora, čo umožnilo Národnej rade vykonať novú voľbu kandidáta na generálneho prokurátora" uvádza pán Figeľ v článku. Verím, že nasledujúci popis postupu, ktorý sa vzťahuje na predchádzajúce slová pána Figeľa, aj jemu postačí na vysvetlenie, prečo sa celá kauza Čentéš ešte stále nachádza v rukách ústavného súdu.
Na ústavnom súde je od 3. januára 2013 pod sp. zn. Rvp 11/2013 vedené konanie o sťažnosti doc. JUDr. Jozefa Čentéša, PhD., ktorej súčasťou je aj návrh na nariadenie dočasného opatrenia. Dňa 9. januára 2013 bola táto sťažnosť náhodným výberom na neverejnom zasadnutí pléna pridelená sudcovi spravodajcovi Petrovi Brňákovi, členovi I. senátu ústavného súdu. O uvedenej sťažnosti tak mal rozhodovať senát v zložení – predsedníčka senátu Marianna Mochnáčová a sudcovia Peter Brňák a Milan Ľalík. Ešte v ten deň bola ústavnému súdu doručená prvá námietka predpojatosti proti sudcom Petrovi Brňákovi a Milanovi Ľalíkovi, ktorou sa začala tzv. námietková vojna. Dňa 24. januára 2013 po rozhodnutí o ich vylúčení z rozhodovania o tejto veci ich mali nahradiť sudcovia Ján Luby a Ladislav Orosz. Proti týmto sudcom podal námietku predpojatosti 27. januára 2013 prezident Slovenskej republiky. Obidvaja účastníci tohto konania dosiaľ podali námietky predpojatosti proti 12 sudcom ústavného súdu. Prvú a poslednú námietku predpojatosti podal sťažovateľ Jozef Čentéš. Vznikla tak situácia, ktorá nemá v histórii ústavného súdnictva na Slovensku ani v okolitých krajinách obdobu, takže je len samozrejmé, ak považujem slová o "bezmocnom hľadaní riešenia kopiacich sa námietok predpojatosti" za urážku celého ústavného súdu. Ústavný súd sa nenachádza vo fáze bezmocného hľadania, ústavný súd hľadá riešenie, ktoré bude konformné aj z pohľadu rozhodovacej činnosti ESĽP (pozri prípad Harabin v. Slovenská republika).
4. Takmer identickým spôsobom možno reagovať aj na nasledujúce vyjadrenie: "Senát Ústavného súdu nedokáže za viac ako dva roky rozhodnúť o ústavnej sťažnosti riadne zvoleného kandidáta na generálneho prokurátora Jozefa Čentéša pre nečinnosť prezidenta Slovenskej republiky." Tzv. námietková vojna, žiaľ, poznačila aj konanie o sťažnosti Jozefa Čentéša, ktorá je na ústavnom súde vedená od 7. novembra 2011 pod sp. zn. Rvp 3901/2011. V tomto konaní registruje ústavný súd spolu 5 námietok predpojatosti obidvoch účastníkov konania. Na doplnenie uvádzam, že napriek vysokému počtu námietok predpojatosti zo strany obidvoch účastníkov konania v oboch sťažnostiach Jozefa Čentéša musím poukázať na skutočnosť, že právny poriadok Slovenskej republiky v súvislosti s konaním pred ústavným súdom pozná inštitút námietok predpojatosti, a preto nie je možné účastníkovi konania, nech je to ktokoľvek, vyčítať využívanie tohto inštitútu.
5. Čo sa týka tvrdenia "Predsedníčka ÚS SR pridelila spis v kauze Čentéš na základe ešte neúčinného zákona nepríslušnému sudcovi Petrovi Brňákovi, ktorý sa proti tomu musel ohradiť", musím pána Figeľa upozorniť, že ja ako predsedníčka ústavného súdu spisy neprideľujem. Spisy sú prideľované náhodným výberom plénom ústavného súdu. Svoj postup som jasne vysvetlila v stanovisku z 13. mája 2013 (tlačová informácia č. 45/2013). 6. Vyjadrenie pána Figeľa, že "Ústavný súd napriek osobitnému významu nedokáže ani za viac ako desať mesiacov rozhodnúť o ústavnej sťažnosti Jozefa Čentéša na rozhodnutie prezidenta, ktorým ho odmietol vymenovať za generálneho prokurátora", považujem za neprípustné. Pán Figeľ vyčíta ústavnému súdu, že za 10 mesiacov nedokázal vyriešiť problém, ktorého primárnym nositeľom sú parlamentné strany a ich neschopnosť demokratickým spôsobom a bez vzájomného upodozrievania sa zvoliť generálneho prokurátora Slovenskej republiky. Dovolím si tvrdiť, že práve tento postup, keď ústavný súd permanentne odoláva neprimeranej kritike a znevažovaniu nielen zo strany médií, ale aj predstaviteľov politických strán, je najzreteľnejším príkladom napĺňania Ústavy Slovenskej republiky, že ústavný súd je nezávislým súdnym orgánom ochrany ústavnosti. Nerozumiem, o akých zlyhaniach ústavného súdu pod mojím vedením pán Figeľ hovorí. Je absolútne neobjektívne vykresľovať obraz činnosti ústavného súdu na základe troch účelovo vybratých konaní, ktoré mu zapadli do hypotézy o nespoľahlivosti, závislosti a straníckosti v rozhodovaní ústavného súdu, keď sudcovia ústavného súdu rozhodli od 1. januára 2013 do 1. novembra 2013 v pléne o 13 návrhoch a v senátoch o 2540 sťažnostiach fyzických a právnických osôb.
Pre politické subjekty a ich čelných predstaviteľov sa stalo príznačným, že pri nedostatku tém a návrhov na zlepšovanie celkovej politickej, hospodárskej a spoločenskej situácie Slovenskej republiky využívajú vybrané kauzy ako námety na svoju medializáciu namiesto toho, aby efektívne riešili reálne celospoločenské problémy. Zamlčovanie faktov a ničím nepodložené očierňovanie ústavného súdu a mojej osoby ako jeho predsedníčky práve zo strany pána Figeľa ako významného ústavného činiteľa, ktoré je obsahom spomínaného článku, považujem za vážne spochybňovanie dôveryhodnosti ústavného súdu ako nezávislého súdneho orgánu ochrany ústavnosti.

JUDr. Ivetta Macejková, PhD. predsedníčka Ústavného súdu Slovenskej republiky

RTVS CHRISTMAS NEWS

RTVS CHRISTMAS NEWS

Rozprávkové, ľudové aj tradičné programy uvedie na televíznych obrazovkách verejnoprávna Jednotka a Dvojka Rozhlasu a televízie Slovenska počas tohtoročných vianočných sviatkov. Na dnešnom stretnutí a médiami ich prezentoval manažment RTVS.
V programe Rozprávkové Vianoce si najmladší diváci nájdu na Jednotke animované filmy Planéta 51, Cesta na mesiac, hrané snímky Kliatba mesačného údolia, Dvanásť mesiačikov, Z pekla šťastie a Pávie pierko. Nebude chýbať klasika v podobe známeho a populárneho seriálu Sváko Ragan, dnes už klasické filmy z éry československej produkcie Snežienky a machri či Utekajme už ide. Z novej tvorby je v ponuke slovenský film Legenda o lietajúcom Cypriánovi, z americkej produkcie bude päťdielna dokumentárna miniséria Biblia. Premiéru bude mať nový večerníčkový seriál Mimi a Líza.
Slovenské, ľudové a tradičné budú Vianoce na Dvojke. Priestor dostane slovenská klasika Kubo, Rysavá jalovica, Ženský zákon, Na skle maľované, V slovenskom betleheme aj Kronika komika, program k 50. výročiu založenia Radošinského naivného divadla. Projekt Slovensko 2013 Advent ponúkne na Dvojke od 2. do 20. decembra 15 živých koncertov v 15-tich slovenských mestách. Prvým bude live koncert známej prešovskej skupiny IMT Smile zo sály Čierneho orla v Prešove. Ďalšími interpretmi sú Kandráčovci, Zuzana Smatanová s Milom Suchomelom, Peter Michalica, Lucia Šoralová, Otto Klein, Peter Lipa, Sima Martausová, Janko Lehotský, skupiny Lavagance, Korben Dallas, AMO, Para aj orchester Cigánski diabli.
V televíznej silvestrovskej a novoročnej ponuke figurujú filmy svetovej klasiky Muž so železnou maskou či Gróf Monte Christo, Silvestrovský zábavný program, pripravený spolu s Českou televíziou, špeciálne vydanie programu Nikto nie je dokonalý, slovenská klasika v podobe filmov Tisícročná včela či Majster kat. V cykle Európske kino to budú filmy Nedotknuteľní a Majster šarkanov.
Slovenský rozhlas na Rádiu Slovensko uvedie počas vianočných sviatkov príbehy ľudskosti Človek človeku, Vianočný koncert Českého a Slovenského rozhlasu, Fíčer o svätom Františkovi z Assisi, Polnočná omšu aj prenos Urbi et Orbi z Vatikánu. Rádio Regina ponúkne program Zvony a zvonice, Rádio Devín uvedie pod názvom Najkrajšie od najlepších hudobno-slovné relácie o najkrajších svetových a slovenských vianočných dielach a fíčre o výnimočných osobnostiach a udalostiach.
„Dovolím si povedať, že pre nás sú Vianoce vrcholom a že si ich programovo trocha prisvojujeme. Budú odlišné od ostatných televíznych staníc na Slovensku atmosférou aj výberom programov. Je to mix toho tradičného, nových premiérových vecí. Uvediem dva okruhy dôležitých oblastí, jednou je detská tvorba a premiérovo večerníček Mimi a Líza a potom Biblia, ktorá bude rezonanciou celého vianočného vysielania,“ povedal pre TASR generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
„Tento rok sme hudobne viac orientovaní na klubovú scénu a menšinové žánre, nechýba klasika, folklór, ale aj stredný prúd. Minulý rok sme sa venovali veľkým nadáciám, tento rok to budú menšie nadácie, ktoré častokrát pracujú v náročnejších podmienkach, ich záber je veľmi široký, od životného prostredia, ekológie až po sociálne odkázaných,“ uviedol pre TASR k hudobnej dramaturgii programu Slovensko 2013 Advent riaditeľ sekcie programových služieb STV Tibor Búza.

Copyright © TASR 2013

TO JE TV !

TO JE TV !

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americkú speváčku Pink a jej manžela Careyho Harta zažaloval paparazzo Boris Issaei. Ten tvrdí, že ho nemenovaný Hartov kamarát zbil a rozbil mu fotoaparát po tom, čo sa Issaei v júni snažil speváčku odfotiť pri prebaľovaní jej dcéry Willov Sage. K incidentu došlo na detskom ihrisku v kalifornskom Malibu, pričom Hart údajne fotografa nazval pedofilom. Issaei v žalobe uviedol, že ho Hartov kamarát kopol do holennej kosti, dupol mu na nohu a kolenom ho kopol do rozkroku. Samotná Pink mala následne vyhlásiť, že si bitku zaslúžil. Na miesto činu prišla polícia, nikoho však nezatkla. Issaei sa preto rozhodol dvojicu zažalovať, pričom žiada nešpecifikované odškodné.
Tridsaťštyriročná Pink, vlastným menom Alecia Beth Moore, odštartovala hudobnú kariéru v dievčenskej skupine Choice. Po jej rozpade sa dala na sólovú dráhu a začala pracovať na prvej vlastnej štúdiovke Can't Take Me Home (2000). Nasledovali nahrávky Missundaztood (2001), Try This (2003), I'm Not Dead (2006), Funhouse (2008) a The Truth About Love (2012). Medzi jej najznámejšie hity patria skladby There You Go, Get The Party Started, Just Like A Pill, Who Knew, U + Ur Hand, So What, Raise Your Glass, Fuckin' Perfect, či Just Give Me a Reason. Trojnásobnú držiteľku Grammy magazín Billboard v roku 2009 zaradil na čelo rebríčka najlepších popových interpretov a interpretiek desaťročia a podľa magazínu Forbes bola speváčka 27. najvplyvnejšou celebritou sveta roku 2010. S bývalým motocyklovým a freestyle motokrosovým pretekárom Careym Hartom sa zosobášila v januári 2006 v Kostarike. V júni 2011 sa im potom narodila spomínaná dcéra Willov Sage.



Prezident Medzinárodnej futbalovej federácie (FIFA) Sepp Blatter pokarhal médiá zo starého kontinentu za prístup k MS 2022 v Katare.
"Nie je férové, keď si medzinárodné médiá, z nich najmä tie európske, berú na mušku arabskú krajinu z Ázie, útočia a kritizujú. Pristúpili sme k rozhodnutiu odohrať majstrovstvá sveta v Katare a zostane to v platnosti, vystupujeme teda na obranu," vyhlásil Blatter v utorok v malajzijskom Kuala Lumpure pri príležitosti odovzdávania cien Ázijskej futbalovej konfederácie (AFC). Slová šéfa FIFA zožali aplauz.
Blatter nedávno verejne obvinili Francúzsko a Nemecko z účelového poukazovania na niektoré okolnosti organizovania MS v Katare. Skonštatoval, že skutočným dôvodom výhrad môžu byť vlastné ekonomické záujmy. Častými témami sú najmä podozrenia z korupcie pri voľbe dejiska, potreba posunu záverečného turnaja na neskorší termín pre klimatické špecifiká krajiny a údajne neľudské podmienky, v ktorých pracujú zahraniční robotníci na stavbách štadiónov.

Zámorská hokejová NHL v utorok oznámila, že práva na kanadské vysielanie bude až 12 rokov vlastniť spoločnosť Rogers Communications. Kontrakt by mal platiť do skončenia sezóny 2025/2026 a má hodnotu 5,2 miliardy dolárov. Ak dohodu schvália na budúcomesačnom stretnutí majitelia klubov, nový vysielateľ získa práva od sezóny 2014/2015. Spoločnosť TSN, ktorej produkcia sa doteraz točila práve okolo NHL, tak príde o akékoľvek vysielacie práva.
Zápasy s anglickým komentárom bude podľa samotnej Rogers Communications vysielať televízia CBC, sublicenciu pre francúzske vysielanie na nadchádzajúce štyri roky získa TVA. "Kanaďania sú vášniví hokejoví fanúšikovia. Pomocou tohto prelomového partnerstva s NHL budeme schopní poskytnúť viac zápasov a viac obsahu na platforme podľa individuálneho výberu," povedal Nadri Mohamed, prezident Rogers Communications.font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 20px;">

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Arik Einstein

Zomrel Arik Einstein


Vo veku 74 rokov zomrel v utorok popredný izraelský spevák, skladateľ a herec Arik Einstein. Podľa agentúry Reuters skonal v telavivskej nemocnici po tom, ako utrpel masívne vnútorné krvácanie. Jeho hudobné hity aj úlohy na filmovom plátne si získali obľubu u niekoľkých generácií Izraelčanov.
"Piesne, ktoré zložil a spieval, sú soundtrackom Izraela. S veľkým smútkom sa lúčime s gigantom našej kultúry," uviedol premiér Benjamin Netanjahu v reakcii na umelcovu smrť. Einsteinova verzia skladby Cry for You sa v roku 1995 stala neoficiálnym rekviem za zavraždeného premiéra krajiny Jicchaka Rabina.
Einstein začal svoju kariéru v armádnom umeleckom súbore, začiatkom 60. rokov sa stal členom popovej skupiny. Zažiaril však až po tom, ako nastúpil na plodnú sólovú dráhu. Vo svojej tvorbe spájal klasický folk s rockom, za ktorého priekopníka sa v Izraeli považuje. Spolupracoval i s mnohými ďalšími interpretmi.
Úspech zaznamenal takisto v oblasti herectva. Účinkoval v mnohých kultových izraelských filmoch a televíznej satirickej šou. V roku 2005 obsadil 22. priečku 200-miestneho rebríčka najvýznamnejších Izraelčanov všetkých čias, ktorý zostavila internetová stránka Ynet na základe prieskumu verejnej mienky v krajine.
Zanechal po sebe družku, herečku Simu Elijahuovú, a štyri deti, dopĺňa agentúra AP s odvolaním sa na miestne médiá.

Copyright © TASR 2013

Ne/sloboda médií na Slovensku

Ne/sloboda médií na Slovensku

Žaloby voči novinárom a žiadosti o obrovské sumy ako odškodnenia môžu viesť k bankrotu slovenských médií. Budú novinári pracovať ako v dávnej minulosti s vysokou mierou autocenzúry?

Do diskusie  27.11. od 19.00 v KC Dunaj sme oslovili rôzne názorové prúdy. Pozvanie prijali:

Otto Brixi, poslanec a člen Ústavnoprávneho výboru NR SR
Dušan Čimo, sudca Krajského súdu v Trnave, člen Súdnej rady
Alexej Fulmek, generálny riaditeľ vydavateľstva Petit Press
Zuzana Petková, zástupkyňa šéfredaktora, týždenník TREND

Diskusiu bude moderovať Zuzana Wienk, riaditeľka Aliancie Fair-Play
Podujatie organizujeme v rámci festivalu Jeden svet v spolupráci s OZ Človek v ohrození, Kanceláriou veľvyslanectva Kanady a Alianciou Fair-Play.

26. 11. 2013

Zomrel Egon Lánský


Zomrel Egon Lánský


Vo veku 79 rokov v pondelok zomrel novinár, publicista a bývalý vicepremiér, senátor za ČSSD a diplomat Egon Lánský. ČTK to v utorok potvrdil Ivan Jeřábek, námestník riaditeľa Ústrednej vojenskej nemocnice, kde sa Lánský dlhodobo liečil.
Lánský v minulosti patril k aktívnym bojovníkom proti komunistickému režimu a v prednovembrovej dobe ho verejnosť poznala najmä z vysielania rozhlasovej stanice Slobodná Európa.
"Bol to človek s veľkým rozhľadom, ktorý prispel k obnoveniu demokracie v našej krajine," uviedol predseda Senátu Milan Štěch. Poukázal na Lánského životné skúsenosti aj na to, že o veciach premýšľal v súvislostiach." Bol orientovaný podľa môjho názoru sociálno-liberálne a tým mi bol veľmi blízky," dodal.
Lánský sa narodil 23. júla 1934 v Trenčíne, perzekvovaný bol fašistickým i komunistickým režimom. Po augustovej okupácii odišiel do Švédska, kde okrem iného pracoval vo Výbore solidarity s Izraelom v severských krajinách.
Do vlasti sa vrátil v roku 1991 po 22 rokoch exilu na výzvu niekdajšieho prezidenta Václava Havla.
Po prvých slobodných voľbách sa stal hovorcom ministerstva zahraničia, na čele ktorého stál Jiří Dienstbier starší. Od apríla 1992 Lánský zastupoval vtedajšie Československo v Rade Európy v Štrasburgu, po rozdelení republiky zo štátnych služieb odišiel.
Členom vlády niekdajšieho premiéra Miloša Zemana bol Lánský od júla 1998. Zeman ho označoval za "pána Európu", lebo mal ako vicepremiér koordinovať jednotnú politiku voči Európskej politike.
Kvôli svojim aktivitám sa Lánský ale často dostával do kompetenčných sporov so šéfom diplomacie. V novembri 1999 potom zo zdravotných dôvodov na funkciu podpredsedu vlády pre zahraničnú politiku a bezpečnostné otázky rezignoval.
Podľa špekulácií niektorých médií však bola v pozadí jeho rezignácie nespokojnosť premiéra s jeho prácou a skutočnosť, že dostatočne nevysvetlil finančné operácie spojené so svojím kontom v Rakúsku.


Copyright © ČTK 2013

Festival rozhlasovej tvorby - program

Festival rozhlasovej tvorby -

program

Program:

27.11.2013     
ROZPRÁVKOVÁ HRA – odposluchy (Komorné štúdio SRo)
Členovia odbornej poroty: Oľga Feldeková
,  Ľuboš Machaj, Vladimír Rusko

10:00   Otvorenie festivalu spojené s tlačovou konferenciou (Komorné štúdio)
11:00 - 12:00  Čas počúvať –
Juraj Raýman: Vianočka Udatný 
12:00 - 12:15  Čas rozprávať sa
12:15 - 13:15  Čas prestávky
13:15 - 13:45  Čas počúvať –
Eva Križková: Tri zlaté hrušky       
13:45 - 14:00  Čas rozprávať sa
14:00 - 14:45  Čas počúvať –
Radek Bachratý:  Kam odlieta kolotoč na zimu
14:45 - 15:00  Čas rozprávať sa
15:00 - 15:30  Čas na kávu
15:30 - 16:15  Čas počúvať -
Naďa Uličná: Čertov kamarát
16:15 - 16:30  Čas rozprávať sa
16:30 - 17:15  Čas počúvať -
Naďa Uličná: Mahuliena, zlatá panna
17:15 - 17:30  Čas rozprávať sa
17:30   Čas hodnotiť -
interné stretnutie poroty, hodnotenie rozprávkových hier
28.11. 2013     ROZHLASOVÁ HRA– odposluchy (Komorné štúdio SRo)
Členovia odbornej poroty: Viktória Janoušková, Jaro Rihák, Alena Zemančíková


09:00 - 10:30  Čas počúvať - Karol Horák: Muž zlatého srdca
10:30 - 11:00  Čas rozprávať sa
11:00 - 12:00  Čas počúvať -
Vanda Kyselicová: Ikarov pád
12:00 - 12:30  Čas rozprávať sa
12:30 - 13:30  Čas prestávky
13:30 - 14:30  Čas počúvať -
Zuzana Križková:  Poslovia
14:30 - 15:00  Čas rozprávať sa
15:00 - 16:00  Čas počúvať -
Francois Marie Arouet Voltaire: Candide alebo Optimizmus
16:00 - 16:30  Čas rozprávať sa
16:30 - 17:00  Čas na kávu
17:00 - 18:00  Čas počúvať -
Daniel Pastirčák: Hra o svätej Dorote
18:00 - 18:30  Čas rozprávať sa
18:30 - Čas hodnotiť -
interné stretnutie poroty, hodnotenie rozhlasových hier
29.11. 2013     ROZHLASOVÝ DOKUMENT– odposluchy (Komorné štúdio SRo)
Členovia odbornej poroty: Ján Bábik, Gabriela Horečná, Jan Sedmidubský

09:00 - 10:00  Čas počúvať -
Oleg Pastier:  Homo narrator – človek rozprávajúci10:00 - 10:15  Čas rozprávať sa
10:15 - 11:15  Čas počúvať -
Peter Getting:Vyzlečení z ľudskej podoby
11:15 - 11:30  Čas rozprávať sa
11:30 - 12:30  Čas počúvať -
Viktória Janoušková:  Keď je myšlienka nezdeliteľná
12:30 - 12:45  Čas rozprávať sa
12:45 - 13:30  Čas prestávky
13:30 - 14:30  Čas počúvať -
Slavo Kalný: Kývali sme hraničiarom
14:30 - 14:45  Čas rozprávať sa
14:45 – 15:15  Čas počúvať -
Jan Zítka:Daniel – portrét Daniela Hottmara
15:15 - 15:30  Čas rozprávať sa
15:30   Čas hodnotiť -
interné stretnutie poroty, hodnotenie rozhlasových dokumentov
29.11.

19,00 - 21,00  Festival rozhlasovej tvorby 2013 - Čas potlesku -
slávnostné vyhodnotenie Festivalu rozhlasovej tvorby  - odovzdanie troch Hlavných a troch Individuálnych cien.
Scenár a réžia:Eva Reiselová
Moderátorka: Nora Turancová
Účinkujúci a hostia: Dušan, Zuzana, Martin, Miško,  Martinka Kaprálikovci
Katarína Feldeková, Richard Šimurka
Ladislav Chudík, Ria Páldiová, Emil Benčík
členovia porôt, zástupcovia slovenských redakcií zahraničných rádií, veľvyslanectiev, vzdelávacích a kultúrnych inštitúcií a KAŽDÝ, kto príde do komorného štúdia obrátenej pyramídy prežiť Čas potlesku.
V priamom prenose na Rádiu Devín.

SSN Undeground News

SSN Undeground News

Slovenskému syndikátu novinárov (SSN) hrozí, že príde o svoje bratislavské sídlo – Dom novinárov na Župnom námestí v centre Bratislavy. Ako na dnešnej tlačovej besede povedala predsedníčka syndikátu Tamara Valková, na začiatku roka bol SSN na nule. Preto musela zobrať pôžičku 200-tisíc eur, na preklenutie zlej situácie. Za pôžičku ručí SSN Domom novinárov. Pôžičku zobrala vo výške, ktorú vedela, že splatí. Po tom, ako po zvolení Valkovej za predsedníčku SSN na sneme 16. novembra začali vychádzať v tlači kritické články o situácii v syndikáte, SSN prišiel o dva projekty, a to ohrozuje splatenie pôžičky, informovala dnes Valková. Dodala, že ak to Predstavenstvo SSN schváli, vyhlási na záchranu SSN verejnú zbierku. Zároveň každý, kto chce SSN pomôcť, tak môže podľa Valkovej urobiť aj darom či adresovaním 2 % zo zaplatenej dane.
Zlá finančná situácia SSN trvá od roku 2000 a na hroziaci krach upozornil aj mimoriadny snem SSN z mája 2011. Podľa Valkovej sa však napriek tomu v syndikáte neprijali potrebné opatrenia. Syndikát bol v januári - februári tohto roka pred bankrotom, nemal na mzdy, odvody, elektrinu, plyn. Na účte bola nula a mali sme pohľadávky, argumentuje Valková. Ako štatutár bola povinná zaplatiť odvody a mzdy, ak by tak nespravila, mohla čeliť trestnému oznámeniu. Bez zaplatenia odvodov by sa SSN zároveň nemohol uchádzať o 2 % z dane a o granty. Valková mala podľa vlastných slov na výber len dve možnosti - vyhlásiť bankrot alebo zobrať pôžičku. Pôžičku banky dať nechceli, lebo od roku 2000 bol syndikát v strate. Valková zároveň upozornila, že SSN je združenie registrované na Ministerstve vnútra SR, nie je financované zo žiadnych verejných zdrojov. Aj preto dúfala, že SSN si problémy vyrieši vo svojom vnútri, čo sa však žiaľ nestalo. Upozornila, že o chode SSN nerozhoduje jeho predseda, ale kolektívny orgán - Predstavenstvo SSN.
Sprostredkovateľ 200-tisícovej pôžičky pre SSN od spoločnosti Squam Trade SE, Ivan Bujna, na dnešnej tlačovej besede označil informáciu o previazaní spoločnosti na podsvetie za nepravdivú. Tvrdí, že vlastniť Dom novinárov nie je v ich záujme. Pôžička je 200-tisíc eur a neznamená kúpenie nehnuteľnosti, úrok je 11 % ročne, uviedol Bujna. Denník SME v sobotu 23. novembra informoval, že syndikát novinárov má pôžičku od firmy, ktorá je previazaná s podsvetím a ak dlh nesplatí, môže firma získať dom syndikátu v centre Bratislavy na Župnom námestí.
SSN má pôžičku splatiť vo februári. Ak syndikát pôžičku nesplatí, Valková nevidí dôvod, prečo by mala odstúpiť. Do funkcie ju delegovali delegáti snemu a chce dôvody, prečo ju zvolili, splniť. Zdôraznila, že je “bytostne presvedčená, že túto novinársku organizáciu treba“.
Vyriešiť situáciu by podľa rozhodnutia 11. snemu SSN, ktorý sa konal 16. novembra v Bratislave, malo vedenie syndikátu - Predstavenstvo SSN do konca januára budúceho roka. Snem totiž medzi iným uložil Predstavenstvu SSN do 31. januára 2014 zabezpečiť vznik a realizáciu krízového scenára a zabrániť finančnému kolapsu organizácie. Má tiež vypracovať rozpočet organizácie na rok 2014. Vedenie SSN má do 25. februára 2014 opätovne preskúmať nevýhodné zmluvy a projekty a vyvodiť právne dôsledky.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Dvoch švédskych novinárov uniesli v Sýrii po tom, čo sa pokúšali opustiť krajinu. Informovala o tom dnes agentúra AP s odvolaním sa na pondelkové vyhlásenie švédskeho ministerstva zahraničných vecí.
Oboch mužov uniesli v pondelok, keď boli na ceste preč zo Sýrie, spresnila hovorkyňa švédskeho rezortu diplomacie Catarina Axelssonová, ďalšie podrobnosti však neuviedla.
Podľa švédskeho denníka Dagens Nyheter ide o jeho parížskeho dopisovateľa Magnusa Falkeheda a nezávislého fotografa Niclasa Hammarströma.
Skupiny obhajujúce slobodu tlače tvrdia, že zo Sýrie sa počas uplynulých dvoch rokov stala pre novinárov najnebezpečnejšia krajina na svete, pričom najväčšiu hrozbu znamenajú práve únosy.
Podľa údajov Výboru na ochranu novinárov so sídlom v New Yorku zadržiavajú v Sýrii najmenej 30 novinárov a od začiatku sýrskeho konfliktu v marci 2011 ich v krajine zahynulo 52. Najmenej 24 novinárov zmizlo v priebehu tohto roka, v súčasnosti sa však v bezpečí, uviedol výbor.
Medzi nezvestnými sú zahraniční i sýrski novinári a mená niektorých z nich neboli zverejnené v dôsledku obáv o bezpečnosť, píše AP.
Za väčšinu únosov, ku ktorým došlo v lete, sú podľa všetkého zodpovedné džihádistické skupiny; sú však do nich zamiešané aj vládou podporované milície, zločinecké gangy a povstalci napojení na Západom podporovanú Slobodnú sýrsku armádu, pričom ich motívy sú rôzne.
Najviac únosov sa od leta odohralo na územiach ovládaných vzbúrencami, najmä v chaotickej severnej a východnej časti Sýrie, kde si vplyv udržiavajú militantné skupiny napojené na medzinárodnú teroristickú sieť al-Káida.


Spoločnosť Agrofert, patriaca miliardárovi Andrejovi Babišovi, uzavrela zmluvu o budúcej zmluve o kúpe firmy Londa. Tá prevádzkuje rádio Impuls, ktoré je v ČR najpočúvanejšie, a tiež rádio Rockzone. Podľa Babiša je to ďalší krok na vybudovanie silnej mediálnej skupiny. Informácie priniesol v pondelok večer spravodajský server iDNES.cz s odvolaním sa na generálneho riaditeľa Londy Jiřího Hrabáka.
Transakciu budú musieť ešte potvrdiť Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie a antimonopolný úrad.
Skupina Agrofert následne informáciu potvrdila v tlačovej správe.
Firmu Londa, ktorej rádio Impuls dosiaľ patrí, vlastní z dvoch tretín nemecká mediálna spoločnosť Eurocast - zvyšnú tretinu má vo vlastníctve český podnikateľ Ivan Baťka.
Tento rok je to už druhá Babišova akvizícia v mediálnej sfére. V júni Agrofert oznámil, že od vydavateľstva RBVG kúpi skupinu MAFRA, do ktorej patrí aj webová stránka iDNES.cz a denník MF DNES. Skupinu prevzala Babišova spoločnosť v októbri. Sumu ani jedna zo strán nespresnila.
Babiš podľa svojich slov nakupuje médiá ako finančné investície, ktoré vychádzajú zo súčasnej situácie na mediálnom trhu. "Investujeme do najúspešnejších médií, ktorých hodnota z veľkej časti stojí na kvalite zamestnancov. Na profesionáloch, ktorí vybudovali také úspešné, rešpektované a prestížne značky ako MF DNES, Lidové noviny, iDNES.cz a Rádio Impuls," uviedol Babiš v pondelok večer v tlačovom vyhlásení. Dodal ešte, že jeho investičným zámerom je vybudovať v horizonte piatich rokov silnú českú mediálnu skupinu.
Babiš samotný sa však v mediálnych aktivitách nechce nijako manažérsky angažovať. "Spoločne s prebiehajúcim prevzatím spoločnosti preto pripravujem tím ľudí, mediálnych odborníkov, ktorí budú tento investičný projekt riadiť. Po dokončení formálnych záležitostí akvizíc predstavím tento tím na začiatku budúceho roka," spresnil podnikateľ slovenského pôvodu, ktorého politické hnutie ANO dosiahlo druhý najlepší výsledok v októbrových predčasných voľbách do českej Poslaneckej snemovne a teraz smeruje do koaličnej vlády spolu s ČSSD a KDU-ČSL.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS




Tvorivý a kreatívny prístup, ktorý so sebou priniesli zmeny na Sekcii marketingu a komunikácie RTVS, si našiel svoje miesto aj pri príprave komunikačného konceptu nového Počasia RTVS. Nasvedčuje tomu aj spot z krásneho tatranského prostredia, ktorý sa s novými tvárami Počasia nakrúcal priamo na Lomnickom štíte.
Komunikačná kampaň odštartovala úvodnou časťou, ktorá predznamenáva príchod vynovenej relácie Počasie. Na motív klasickej skladby skladateľa Antonia Vivaldiho Štyri ročné obdobia pripravil kreatívny tím pútavý zostrih série obrazov, zachytávajúcich obdobia roka v plnej nádhere.
Na úvodnú časť kampane nadväzuje imidžový spot, jeho kreatívny koncept vznikal v interných kapacitách tímu riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daši Matušíkovej a pod vedením kreatívneho riaditeľa Milana Prekopa. Autorom textovej časti kampane je senior copywriter Róbert Bunča, nezameniteľné zábery pozorným okom kamery zhotovil kameraman Laco Janošťák so svojím tímom a koordináciu realizácie spotu zabezpečila Dominika Šulková.
„V komunikačnom koncepte predstavujeme nové moderátorské tváre profesionálov zo SHMÚ, s ktorými sa budú naši diváci pravidelne vo vysielaní televízie a rozhlasu stretávať. Prepojili sme ich s jedným z najzaujímavejších meteorologických bodov na Slovensku - Lomnickým štítom. Divákom v spote približujeme tiež nosné piliere nového Počasia RTVS v podobe výnimočných informácií, ktoré sa z našej predpovede budú môcť dozvedieť,“ povedala riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daša Matušíková.
Nové Počasie RTVS v spolupráci so Slovenským hydrometeorologickým ústavom sa na obrazovkách objaví už v najbližších dňoch. Spot k novému Počasiu RTVS si môžete pozrieť tu: http://youtu.be/0JjKkivxgZw.
O úpravu vlasov meteorológov sa postaral profesionálny kaderník Ján Molnár, ktorý dnes patrí medzi slovenskú špičku v oblasti vlasového dizajnu. Oblečenie zabezpečila jedinečná značka pánskej módy Otto Berg a pochádza z aktuálnej kolekcie jeseň/zima 2013.