DALITO!

14. 9. 2013

TO JE TV !

TO JE TV !


MEDIA NEWS

 MEDIA NEWS


Česká protikorupčná polícia zasahovala včera v Prahe-Košířoch v priestoroch vydavateľstva Mladá fronta, vyplýva to z popoludňajších informácií policajných zdrojov, ktoré zverejnili české internetové servery Novinky.cz a iDNES.cz.
      Súčasťou akcie, ktorá súvisí s odhalením nadmerných odpočtov DPH, bolo celkove 14 domových prehliadok. Policajné zložky zadržali celkove deväť osôb, žiadnu z nich však zatiaľ neobvinili.
      Spôsobenú škodu vyčíslila polícia na takmer tri štvrte miliardy Kč.
      "Preverujeme podozrenie z krátenia daní, poplatkov a podobných povinných platieb. Preverovaná škoda je 700 miliónov Kč, už teraz ale predpokladáme, že bude vyššia," povedal pre denník Právo hovorca protikorupčnej polície Jaroslav Ibehej.
      Aj on zopakoval už skoršie vyjadrenie hovorkyne policajného prezídia, v zmysle ktorého úkony trestného konania nesúvisia s novinárskou ani vydavateľskou činnosťou, ale iba s podozrením na daňovú trestnú činnosť, ktorým sa protikorupčný útvar českej polície zaoberá od minulého roka.
      O zásahu protikorupčnej polície v objekte, v ktorom sú umiestnené napríklad redakcie denníka E15, týždenníku Euro i tlačiareň Europrint v pražskej štvrti Košíře, prichádzali dnes z českej metropoly protirečivé informácie.
      Už prvé však hovorili o tom, že ide o zásah proti firmám majiteľa vydavateľstva Mladá fronta Františka Savova.
      Spomínané vydavateľstvo ponúka celý rad časopisov, avšak nie je totožné s vydavateľom denníkov MF Dnes a Lidové noviny, či prevádzkovateľom internetového serveru iDNES.cz, ktorým je spoločnosť MAFRA. Traja policajti si však tieto subjekty splietli a prišli dnes omylom na recepciu spoločnosti MAFRA s tým, že by sa tam mali pripojiť k policajnému zásahu.
      Oba subjekty sa už roky sporia kvôli názvu. Ústavný súd ČR však naposledy v júli zamietol sťažnosť prvého z nich na používanie názvu Mladá fronta Dnes druhým z nich.
      Akciová spoločnosť Mladá fronta Františka Savova je nástupníckym subjektom po predchodcoch, ktorí po roku 1945 vydávali denník Mladá fronta. Toto periodikum prešlo však po spoločenských zmenách v bývalom Československu transformáciou a získalo nového vydavateľa, takže so súčasným denníkom MF Dnes nemá spomínaná a.s. nič spoločného.

Copyright © TASR 2013


Austrálsky herec Hugh Jackman pochválil paparazza za pomoc pri hľadaní syna, ktorý sa zatúlal počas výletu na pláž. Došlo k tomu na Bronte Beach v Sydney, kde hercov syn Oscar náhle zmizol a Jackman začal panikáriť. Rodinu však obklopovali paparazzovia, ktorí Oscarove kroky pozorne sledovali. "Jeden z nich mi povedal, že je na strome. Nikdy som nebol taký šťastný, že ma paparazzovia prenasledujú," vysvetlil Jackman.
Hugh Jackman sa stal slávnym vďaka Wolverinovi zo série filmov o mutantoch X-Men (2000, 2003, 2006) a samostatnej snímky o jeho hrdinovi X-Men Origins: Wolverine (2009). Ako Wolverine sa tento rok predstavil aj v rovnomennej snímke, ktorú v slovenských kinách premietajú od 25. júla, a túto rolu si zopakuje aj v snímke X-Men: Days of Future Past. V minulosti si zahral napríklad aj vo filmoch Swordfish: Operácia Hacker (2001), Van Helsing (2004), Fontána (2006), Dokonalý trik (2006), Austrália (2008), Real Steel: Oceľová päsť (2011) alebo v romantickej komédii Kate a Leopold (2001), za výkon v ktorej ho prvýkrát nominovali na Zlatý glóbus. Ten získal až za stvárnenie Jeana Valjeana vo filmovom muzikáli Bedári (2012), pričom za túto rolu ho nominovali aj na Oscara. Herec známy svojím vypracovaným telom, ktorý je tiež zdatným spevákom a tanečníkom, bol v roku 2009 moderátorom 81. ročníka udeľovania Oscarov. Magazín People ho v roku 2008 vyhlásil za najpríťažlivejšieho muža na svete. Od roku 1996 je jeho manželkou o 13 rokov staršia Deborra-Lee Furness, s ktorou má dve adoptované deti. 



Prominentný americký senátor a bývalý prezidentský kandidát John McCain začne prispievať do ruského komunistického denníka Pravda. McCainova kancelária to potvrdila ešte v piatok. "Ak chce pre nás John McCain niečo napísať, je vítaný," vyhlásil Dmitrij Sudakov, šéfredaktor anglickej mutácie Pravdy. Senátora pritom označil za "protiruského," ako však dodal, "radi zverejníme článok napísaný takým prominentným politikom". McCain túto ponuku prijal a v najbližších dňoch chystá článok pre Pravdu. V Spojených štátoch je pritom známy svojou ostrou kritikou ruskej zahraničnej politiky a prezidenta Vladimira Putina.
Denník Pravda je v súčasnosti oficiálnym tlačovým orgánom ruskej komunistickej strany. Založili ho boľševickí revolucionári ešte v roku 1912, pričom až do rozpadu Sovietskeho zväzu išlo o hlavné provládne noviny. V súčasnosti vychádza v náklade 100-tisíc výtlačkov, čím sa v Rusku zaraďuje medzi menej čítané celoštátne denníky.



© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 

Duel a 5 proti 5 už neťahajú

Duel a 5 proti 5 už neťahajú
 



V septembri došlo k veľkému úbytku divákov  ťažiskových relácií RTVS Duel a 5 proti 5.
Ešte v máji mali podiel okolo 14,5, dnes sa pohybujú okolo 10 %. V štvrtok mal  Duel 113 tisíc divákov, sledovanosť 2,4 % a podiel 10,4% . 5 proti 5 110 tisíc divákov, sledovanosť 2,3 % a podiel 8,9%.

13. 9. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Volebný líder opozičných nemeckých sociálnych demokratov Peer Steinbrück vzbudil pohoršenie zverejnenou čiernobielou fotografiou na titulnej strane piatkového vydania magazínu vychádzajúceho spolu s denníkom Süddeutsche Zeitung . Na nej sa oblečený v obleku pozerá priamo do objektívu a ukazuje zdvihnutý prostredník. Záber je súčasťou rubriky magazínu s názvom Teraz nič nehovorte, v rámci ktorej sa má známa osobnosť verejného života neverbálne vyjadriť na položenú otázku. Tá sa týkala jeho nepodarenej kampane vedenej proti populárnej kancelárke Angele Merkelovej, líderke kresťanských demokratov.
Otázka znela: "Prešľap Peer, Problém Peer, Peerlusconi - nemusíte sa obávať o pekné prezývky, že nie?" Steinbrück, líder SPD, odpovedal zdvihnutím prostredníka. Jeho hovorca sa síce neskôr snažil požiadať magazín o nezverejnenie fotografie, líder SPD to však odobril. Minister hospodárstva Philipp Rösler na to reagoval vyjadrením: "Takéto gesto je pre kandidáta na kancelára neprijateľné." Samotný denník poukázal na to, že takéto gesto na verejnom mieste by politika stálo pokutu od 600 do 4000 eur. 
Na rozdiel od Steinbrücka sa Merkelová zajtra objaví na titulke prestížneho britského časopisu Economist na piedestáli a hviezdičkovým logom EÚ v rukách a titulkom Jedna žena im vládne všetkým v odkaze na motto o prsteni zo známych románov J. R. R. Tolkiena. Očakáva sa, že Merkelovej Kresťanskodemokratická únia (CDU) a jej koaliční Slobodní demokrati z FDP povedú Nemecko aj ďalšie štyri roky a kancelárka po tretí raz vyhrá voľby. Tie sú na naplánované na budúcu nedeľu.


Austrálska herečka Nicole Kidman spadla na chodník pred newyorským hotelom Carlyle po tom, ako ju zrazil paparazzo na bicykli.
Štyridsaťšesťročná hviezda filmu Hodiny (2002) sa vracala z módnej prehliadky značky Calvin Klein, ktorá sa konala v rámci Newyorského týždňa módy. Paparazzo Carl Wu chcel odfotiť herečku, ktorá práve vystúpila z auta pred spomínaným hotelom, no údajne stratil kontrolu nad bicyklom a v rýchlosti približne 32 kilometrov za hodinu narazil priamo do nej. "Vyzeralo to, že ju zranil, ale nebola tam žiadna krv. Brzdy na jeho bicykli zlyhali a stratil tak nad ním kontrolu," vyjadrili sa svedkovia incidentu. Podľa agentúry TMZ herečka už na Wua podala žalobu.



© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané



Česká protikorupčná polícia zasahovala dnes v objekte, v ktorom sú umiestnené napríklad redakcie denníku E15, týždenníku Euro i tlačiareň Europrint v pražskej štvrti Košíře. Informuje o tom internetový server Novinky.cz.
Podľa rovnakého zdroja policajti vypli v budove elektrický prúd, aby zabránili vymazaniu údajov z počítačov.
Hovorkyňa policajného prezídia Eva Kropáčová sa pre Novinky.cz obmedzila na konštatovanie, že polícia realizuje v budove úkony trestného konania, ktoré nesúvisia s novinárskou činnosťou. Ďalšie podrobnosti však odmietla uviesť.
Polícia sa podľa jej slov vyjadrí ku kauze najskôr v pondelok.
Ako vyplýva z informácií internetového serveru Lidovky.cz, ide o zásah vo firmách podnikateľa Františka Savova, ktorý vlastní vydavateľstvo Mladá fronta. V spomínanej tlačiarni policajti vraj nie sú. Za akciou, ktorá sa mala začať ešte vo štvrtok, je údajne podozrenie z krátenia daní, píše server Motejlek.cz.
Vydavateľstvo Mladá fronta vydáva celý rad časopisov, avšak nie je totožné s vydavateľom denníkov MF Dnes a Lidové noviny, či prevádzkovateľom internetového serveru iDNES.cz, ktorým je spoločnosť MAFRA. Traja policajti si však tieto subjekty splietli a prišli dnes omylom na recepciu spoločnosti MAFRA s tým, že by sa tam mali pripojiť k policajnému zásahu.
Oba subjekty sa už roky sporia kvôli názvu. Ústavný súd ČR však naposledy v júli zamietol sťažnosť prvého z nich na používanie názvu Mladá fronta Dnes druhým z nich.
A.s. Mladá fronta Františka Savova je nástupníckym subjektom po predchodcoch, ktorí po roku 1945 vydávali denník Mladá fronta. Toto periodikum prešlo však po spoločenských zmenách v bývalom Československu transformáciou a získalo nového vydavateľa, takže so súčasným denníkom MF Dnes nemá spomínaná a.s. nič spoločného.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a . ALEF Film a Media Group, s.r.o. v záujme možnej budúcej spolupráce účastníkov dohody na nových filmových a televíznych projektoch sa účastníci dohodli na vysporiadaní neukončeného záväzkového vzťahu založeného Koprodukčnou zmluvou o spoločnom vývoji, príprave na diele Pokrvné vzťahy a uzavreli dohodu o vyrovnaní.
RTVS stál tento škandalózny a vcelku nedokončený projekt 79 665,40,- eur. ALEF Film a Media Group, s.r.o vyžadovala po STV / RTVS/ náhradu škody vo výške 450 000,- eur.

 




Reakcia DPB, a.s. na vyjadrenia poslanca Hlinu

Reakcia DPB, a.s.
 
na vyjadrenia poslanca Hlinu

DPB, a. s. nadobudlo podozrenie, že verejné výstupy a výroky pána poslanca Hlinu v uplynulom období, môžu napĺňať znaky skutkových podstát viacerých trestných činov - trestného činu šírenia poplašnej správy a zároveň jeho ataky voči vedeniu DPB, a. s. môžu byť posudzované ako trestný čin ohovárania.

Dňa 30. augusta 2013 bol zverejnený na internete videozáznam poslanca Hlinu, ktorý v autobuse bratislavskej MHD cestujúcej verejnosti adresoval nasledovné vyjadrenia: „...veziete sa v autobuse SOR, ktorý vykazuje vážne konštrukčné chyby a vady, napriek tomu sa bežne používa v cestnej premávke.... sú potenciálne schopné ohroziť účastníkov...“

Okrem skutočnosti, že poslanec Hlina porušil Prepravný poriadok, ktorý jasne v bode 8 hovorí: „Cestujúci je povinný sa vo vozidle správať tak, aby svojím správaním neohrozoval bezpečnú a plynulú prepravu ostatných cestujúcich... neobťažoval a nespôsoboval škodu ostatným cestujúcim a oprávneným osobám dopravcu. Cestujúcemu nie je dovolené najmä: a) pôsobiť rušivo na vodiča pri výkone jeho služby, o) ... hlučne sa správať, hrať na hudobnom nástroji alebo verejne počúvať reprodukovanú hudbu a reč a zakazuje v prostriedkoch MHD obťažovať cestujúcich reprodukovanou hudbou alebo slovom. “ Zároveň menovaný poslanec NR SR nastúpil do vozidla MHD bez vedomia dopravného dispečingu DPB, ktorý v zmysle interných predpisov po dohode s vedením udelí povolenie na nakrúcanie vo vozidle MHD, ak zváži, že tým nebude cestujúcu verejnosť a vodiča obťažovať.

Za najzávažnejšie a vrcholne nezodpovedné konanie poslanca NR SR však DPB, a. s. považuje jeho výroky o konštrukčnej chybe autobusov, ktoré môžu ohroziť cestujúcu verejnosť. Tieto výroky sú absolútnym, preukázateľným klamstvom a môžu vážne znepokojiť obyvateľstvo hlavného mesta SR.

Konanie poslanca však týmto výstupom neskončilo a pokračoval s útokmi voči vedeniu Dopravného podniku Bratislava v rozhovore publikovanom v týždenníku Plus 7 dní 37/2013; 11/09/2013; s. 28,29,30; autora Lukáša Milana s titulkom Provokatér, kde poslanec NR SR Hlina uviedol nasledovné: „Bezprecedentne sa tu niektoré veci porušujú...Ježišmária... tých príkladov, prečo by sa mali ľudia postaviť, je veľa. Napríklad vedenie Dopravného podniku v Bratislave bez problémov nechalo jazdiť nové autobusy s výrobnou chybou - praská nosná konštrukcia a chudáci opravári ich po nociach zvárajú. Normálne v zahraničí by poslali pokazené autobusy späť výrobcovi, nech to opraví, žiadali o náhradu škody a nedovolil by si ich pustiť do prevádzky. Autobus predsa nie je bránka na maštali. Za všeobecné ohrozenie a hazard s ľuďmi by mal ísť niekto do basy. A tu? Nič sa nedeje, všetko je v poriadku...“

Dopravný podnik Bratislava vyhlasuje, že všetky výroky poslanca Hlinu týkajúce sa konštrukcií autobusov SOR sú nepravdivé s cieľom znepokojiť cestujúcu verejnosť. Zároveň vyjadrujeme názor, že poslanec Hlina si takýmto konaním zabezpečuje účelovú politickú kampaň na zviditeľnenie svojej osoby. Nestalo sa tak prvýkrát, čo sa snažil diskreditovať vedenie DPB a takéto konanie z jeho strany považujeme za nekorektné a obzvlášť nebezpečné.

Autobusy, ktorým podľa jeho vyjadrení praská nosná konštrukcia sú bezpečné a v DPB sa nepotvrdil ani jediný prípad prasknutej konštrukcie. Rovnako nepravdivé je jeho tvrdenie, že by sa autobusy mali vrátiť späť výrobcovi, aby ich opravil na vlastné náklady. Výrobca preventívne zabezpečil zvolávaciu akciu a na vlastné náklady realizujú výstuž konštrukcie, ktoré však na Slovensku nevykazovala žiadne chyby. Výrobca tak koná na základe skúseností v Prahe a DPB to považuje za znak zodpovedného konania, aby sa podobným situáciám predišlo aj v iných mestách. Zvolávacia akcia je štandardným procesom u ktoréhokoľvek výrobcu a je vizitkou zodpovedného výrobcu.

Potvrdzuje to aj vyjadrenie zástupcu výrobcu Ing. Jindřicha Chudého spoločnosti SOR Libchavy: „Dopravní podnik Bratislava a.s. k dnešnímu dni provozuje celkem 100 autobusů NB 18 a více jak 95 autobusů typu BN 10,5, BN 9,5, B 9,5 a C 10,5. První dodávky autobusů se uskutečnily již v roce 2000 a za tuto dobu nebyly řešeny žádné závažné reklamace. Provoz autobusů v podmínkách DP Bratislava a.s. patří k nejnáročnějším a vyžaduje neustálou pozornost jak ze strany DPB, tak i ze strany dodavatelů dopravní techniky.

SOR se vždy snaží zkušenosti z provozu v takto těžkých podmínkách promítat nejen do konstrukce nových vozů, ale také na vozy již v provozu s cílem bezproblémové a dlouhodobé životnosti. Současně je třeba podotknout, že autobusy NB 18 dodané 5/2010 mají každý najetý cca 200 tis. km, autobusy dodané 11/2010 cca 170 tis. km a autobusy dodané 4/2012 mají najeto přes 80 tis. km. V městském provozu se jedná o nadstandardní výkon, což nám potvrzuje správnost výše zmiňovaných přijatých opatření.

Prováděné úpravy se týkají především doplňováním výztuh v oblasti dveří a spojovacího kloubu, kde by vlivem dlouhodobého těžkého provozu mohlo dojít k únavě materiálu některých částí. V žádném případě nemůže dojít k ohrožení bezpečnosti provozu ani cestujících. Technický stav autobusů SOR je trvale monitorován našim technikem, který provádí pravidelné kontroly. V případě jakéhokoli zjištění je vše ihned odstraňováno pracovníky společnosti SOR. Všechny náklady s tímto spojené jsou hrazeny naší firmou a to i u vozů mimo záruku.“

DPB v súvislosti s konaním poslanca NR SR Alojza Hlinu podniká právne kroky vo veci podania, či nebol spáchaný trestný čin ohovárania a šírenia poplašnej správy. Zároveň poslanca vyzýva, aby nespôsoboval paniku medzi obyvateľstvom hlavného mesta SR a takýmto nedôstojným a zavádzajúcim spôsobom nezviditeľňoval svoju osobu.

 

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
 
 

„ He is fucking stong.“
Stanislas Wawrinka

„ Kirilenková s Ovečkinom trénovali Bolo to ako stádo opíc, divých svíň až do rána. Celý personál hotela chodil za nimi a prosil nech sú tichšie, ale nedali si povedať. Ráno boli všetci hotoví a oni jediní vysmiati.“
Jozef Vajda

„Všetky reakcie, čo som zachytil od ľudí, ktorí seriál sledovali, či už z môjho okolia alebo z diskusných fór na internete, boli pozitívne. Treba to brať tak, že je to seriál, ktorý nie je autorsky odo mňa. Nechcem sa k tomu stavať alibisticky - samozrejme, nejaký podiel na tom má aj úprava - ale nepovažujem to za osobný neúspech. Proste život je taký. Niektoré veci vyjdú, niektoré nie.“
Andy Kraus

" Áno, je to náš projekt a som naň hrdý. Počet divákov bol nižší, ako som predpokladal, ale to nič nemení na fakte, že som šťastný, že som sa do tohto projektu s Petrom Marcinom pustil. Dokonca v týchto dňoch finišujeme jeho predaj televízii Prima, čo mne osobne prinieslo pocit satisfakcie a dúfam, že sa to týka aj RTVS. A možno sa mi podarí podobná vec ako s Nesmrteľnými. Po priemernom prijatí na Slovensku sme ho predali do Českej televízie a tam sa stretol s vynikajúcim ohlasom. Doma nikto nie je prorokom. Možno český kontrakt a ohlas potešia aj slovenských fanúšikov.
Peter Núňez

"He's my friend for life - I don't care what you guys think about him"
Dennis Rodman o Kim Čong-unovi

Markíza NEWS

Markíza NEWS

Skupina Markíza v uplynulých dňoch posilnila svoj televízny portál www.markiza.sk o novú videozónu s názvom Super TV, návštevníci ju nájdu na adrese supertv.markiza.sk. Na jednom mieste združuje všetok exkluzívny videoobsah produkovaný špeciálne pre web.
Už v úvodnej beta verzii ide o jeden z najbohatších videoarchívov, ktoré sú na Slovensku k dispozícii, s množstvom kvalitného obsahu.
"Skupina Markíza spustením Super TV potvrdzuje, že je na špičke medzi producentmi internetového videoobsahu na slovenskom internete," povedal Michal Razim, riaditeľ Centra interaktivity skupiny Markíza. Super TV vhodne dopĺňa internetové portfólio skupiny Markíza a zvyšuje jeho inzertný potenciál, kým platená video on-demand platforma VOYO.SK plná prémiového obsahu pokračuje v nezmenenej podobe.
"Cítime silný záujem inzerentov o priestor na prezentáciu videoreklamy, ktorým tak vieme ponúknuť ešte väčšie množstvo videoimpresií. Vychádzame v ústrety aj návštevníkom, ktorí v sekcii Super TV nájdu na jednom mieste všetky zaujímavosti zo zákulisia televízie - rozhovory s obľúbenými hercami, vystrihnuté scény, naše nové webové relácie a množstvo ďalšieho jedinečného obsahu," vysvetlil Michal Razim.
Pod značkou Super TV uviedla skupina Markíza uplynulú jar na trh pilotný projekt social TV - sériu živých internetových streamov zo zákulisia speváckej súťaže SuperStar. Nová videosekcia s rovnakým názvom aj logom má ambíciu nadviazať na tento úspešný projekt a pokračovať v budovaní brandu. Ďalšie špeciálne živé prenosy z chystaných projektov TV Markíza už budú niesť názov Super TV Live.
Videozónu Super TV bude skupina Markíza propagovať TV spotom vo vysielaní svojich televíznych staníc, online kampaňou a prostredníctvom sociálnych sietí. "Už v prvých dňoch existencie vykazuje Super TV zaujímavé štatistiky návštevnosti a viac než dvojnásobný počet pageviews v porovnaní s materským webom www.markiza.sk," uzavrel Michal Razim.

Zomrel Jimmy Fontana

 Zomrel Jimmy Fontana


Spevák, skladateľ a herec Jimmy Fontana, autor megahitov ako Che sará alebo Il mondo, zomrel v stredu doma v Ríme po dlhej chorobe vo veku nedožitých 79 rokov. Informáciu priniesli talianske médiá i tlačová agentúra DPA.
     Rodák z Camerina, vlastným menom Enrico Sbriccoli, začínal svojho času ako jazzman-hráč na kontrabas a až neskôr sa rozhodol pre scénu populárnej hudby, na ktorej zožal obrovské úspechy. Jeho megahit Che sará najviac preslávili José Feliciano či talianska formácia Ricchi e Poveri, ale aj mnohí iní interpreti v ďalších cover verziách. To isté platí aj o songu Il mondo, ktorý sa v polovici 60. rokov minulého storočia vyšplhal až na vrchol talianskej hitparády alebo o skladbe La mia serenata, ktorá vyniesla autorovi víťazstvo na festivale Disco per l'estate v roku 1967. O dva roky neskôr si Fontana na scéne iného festivalového podujatia Cantagiro zaspieval sám megahit Delilah z repertoáru Toma Jonesa, a to s talianskym textom pod názvom La nostra favola. Nahrávka tejto talianskej verzie piesne dvojice Les Reed-Barry Mason sa v tamojšej hitparáde zastavila tesne pod vrcholom - na druhej priečke.
      Fontana sa opakovane zúčastnil na tradičnom piesňovom festivale v San Reme, zahral si vo viacerých celovečerných filmoch a nechýbal spoločne s ďalšími domácimi interpretmi v početných hudobno-zábavných reláciách talianskej televízie.
      Umelcova vášeň pre zbrane mu vyniesla spojenie s kauzou, ktorú sa nikdy nepodarilo úplne objasniť.
      V roku 1971 si v obchodíku so zbraňami v San Reme kúpil menšiu automatickú zbraň, ktorú neskôr ktosi využil pri viacerých atentátoch v období rokov 1978-1988. Polícia zbraň síce identifikovala, Fontana však vypovedal, že zbraň predal ešte v roku 1977.



Copyright © TASR 2013

Reklamná pauza, môžete sa

Reklamná pauza, môžete sa

12. 9. 2013

Zomrel Otto Sander

Zomrel Otto Sander

V hercovi Ottovi Sanderovi, ktorý zomrel dnes v Berlíne vo veku 72 rokov, stratila nemecká divadelná scéna i kinematografia jednu z renomovaných osobností.
Rodák z Hannoveru bol vďaka charakteristickému hlasu aj umelcom, ktorého vyhľadávali realizátori dabingu, či producenti audiokníh.
Umelec, ktorý dlho bojoval s rakovinovým ochorením, bol takmer celé 70. roky minulého storočia súčasťou legendárneho divadelného súboru Berliner Schaubühne, kde si zahral po boku takých kolegov ako napríklad Bruno Ganz alebo Jutta Lampeová a v réžii Petera Steina. Popri hlavnom meste Nemecka a Düsseldorfe, kde svojho času debutoval, však jeho kumšt mohli obdivovať aj divadelní nadšenci napríklad vo Viedni alebo Bochume.
Aj slovenskí diváci ho mohli vidieť popri celom rade televíznych produkcií v časti jeho bohatej filmografie, ktorú tvorí celkove 130 filmových a televíznych produkcií, vrátane snímok ako oscarový Plechový bubienok režiséra Volkera Schlöndorffa, Ponorka, ktorú nakrútil režisér Wolfgang Petersen, Nebo nad Berlínom, jeden z kultových filmov Wima Wendersa alebo Krabat: Čarodejníkov učeň.
Otto Sander bol dvojnásobným nositeľom titulu Herec roka (1979, 1999), pripomenula tlačová agentúra DPA.
Spoluúčasť blízkym zosnulého dnes vyjadrili a umelecký prínos Otta Sandera ocenili spolkový prezident Joachim Gauck, primátor Berlína Klaus Wowereit i štátny minister kultúry Bernd Neumann.

Copyright © TASR 2013

IPI a Frešo ku kauze Markíza

IPI a Frešo ku kauze Markíza


Rozhodnutie Okresného súdu v Malackách, ktorý zakázal televízii Markíza informovať o financovaní malackej nemocnice, je zásahom do slobody médií. Myslí si to predseda správnej rady Medzinárodného tlačového inštitútu na Slovensku (International Press Institute - IPI Slovakia) Pavol Múdry. Ako pre agentúru SITA ďalej povedal, ide o ďalšie obmedzenie po pokuse o cenzúru knihy Gorila od investigatívneho novinára Toma Nicholsona Okresným súdom Bratislava I. Doplnil, že by vyššie súdne orgány a ministerstvo spravodlivosti mali okamžite zasiahnuť a rozhodnutie súdu zrušiť.
Na prípad upozornil denník SME. Sudkyňa Okresného súdu v Malackách Kristína Lakotová predbežným opatrením zakázala televízii Markíza informovať o financovaní malackej nemocnice Bratislavským krajom. Súd sa tak stotožnil s návrhom firmy Nemocničná, vlastniacej nemocnicu v Malackách. Televízia Markíza sa podľa uznesenia súdu musí do skončenia celého sporu zdržať výroby a vysielania akéhokoľvek príspevku nadväzujúceho na doterajšie reportáže redaktorky Barbory Demešovej Župa dáva milióny súkromnej firme a Frešo utekal pred našou kamerou. Pre čudné financovanie malackej nemocnice. Markíza musí z webu stiahnuť aj druhú reportáž. "Je to interná záležitosť medzi nami a TV Markíza. Dostali sme rozhodnutie súdu, ktoré rešpektujeme," povedala pre denník SME hovorkyňa Nemocničnej Zuzana Kovaľová. Na otázku, či žalobu stiahnu, neodpovedala. Televízia Markíza si podľa šéfa spravodajstva Tibora Mattyašovského za redaktorkou aj reportážami stoja a proti rozhodnutiu súdu sa chcú odvolať. 


Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo nesúhlasí s rozsudkom Okresného súdu v Malackách, ktorý predbežným opatrením zakázal TV Markíza vysielať reportáže o nemocnici v Malackách. Uvádza sa tak v stanovisku, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa SDKÚ-DS Jana Zvončeková. "Takéto rozhodnutie považujem za neprijateľný zásah do slobody slova, ktoré je jednou zo základných práv modernej demokratickej spoločnosti," vyhlásil Frešo, ktorý zároveň dodal, že o iniciatíve spoločnosti Nemocničná a.s. nevedel a dozvedel sa o nej až od novinárov. "Nikdy som ako predseda Bratislavského kraja ani ako predseda SDKÚ-DS s nikým neviedol a ani v súčasnosti nevediem súdny spor, a v súvislosti s nejakým mediálnym výstupom by som o tom nikdy ani neuvažoval," uviedol Frešo. Podľa vlastných slov považuje tému malackej nemocnice za veľmi dôležitú a médiá by o nej mali informovať čo najviac.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Akcie spoločnosti Facebok v stredu po prvýkrát od vlaňajšieho uvedenia firmy na burzu prekročili hranicu 45 USD za kus. Najväčšia internetová sociálna sieť na svete posilnila o 3 % a obchodovanie uzavrela na úrovni 45,04 USD za akciu. Trhová kapitalizácia firmy tak dosiahla 106 mld. USD.
Facebook vstúpil na burzu v máji 2012 pri cene 38 dolárov za akciu. Pre obavy o vyhliadky firmy však akcie do vlaňajšieho októbra stratili viac než polovicu hodnoty. Kurz nabral nový smer po tom, čo firma koncom júla informovala, že jej príjmy z mobilnej reklamy v druhom kvartáli 2013 vzrástli o 75 %. Akcie sa odvtedy zhodnotili o 67 %. 

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané


Dva kreslené vtipy, ktoré sa objavili v najnovšom čísle francúzskeho satirického týždenníka Le Canard Enchainé, vyvolali hnev a protest japonskej vlády.
      Vládu v Tokiu urazilo, že karikatúry dávajú do spojitosti rozhodnutie o tom, že Tokio bude v roku 2020 hostiteľom letnej olympiády, s haváriou v jadrovej elektrárni Fukušima-I, čo je téma v Japonsku stále nesmierne citlivá.
      Podľa francúzskych spravodajských serverov sú na prvej karikatúre dvaja na kosť vychudnutí zápasníci sumo - jeden má tri nohy a druhý tri ruky, ako zápasia pred jadrovou elektrárňou vo Fukušime. V popredí je reportér Nelson Monfort, ktorý s úsmevom na perách do mikrofónu hovorí: "Skvelé, vďaka Fukušime sa sumo stalo olympijskou disciplínou".
      Na druhom obrázku sú dvaja robotníci v ochranných kombinézach, ako s dozimetrom stoja nad bazénom. Obrázok sprevádza titulok "Olympiáda 2020 v Japonsku: vo Fukušime už dostavali olympijský bazén", zatiaľ čo jeden z protagonistov kresby hovorí: "Možno plavcom znovu povolia kombinézy."
      Hovorca japonskej vlády v reakcii uviedol, že tento druh karikatúr zraňuje ľudí postihnutých katastrofou z 11. marca 2011 a šíri nepravdivé informácie o problémoch s únikom rádioaktívnej vody vo Fukušime. Vláda v Tokiu označila túto udalosť za poľutovaniahodnú a oznámila, že prostredníctvom japonského veľvyslanectva v Paríži zašle týždenníku Le Canard Enchainé protestný list.

Copyright © TASR 2013





Sean Combs, zakladateľ a predseda predstavenstva REVOLT TV, dnes oznámil začiatok castingov na výber nových talentov. Tento nový televízny kanál s niekoľkými platformami, ktorý začína vysielať v októbri, hľadá hudobných fanúšikov vo veku od 13 do 25 rokov. Vo videu zverejnenom na sociálnej sieti Instagram požiadal Combs záujemcov, aby nahrali 15-sekundové zvukové video s vysvetlením, prečo majú pocit, že patria na obrazovky televízie REVOLT.
      "Potrebujeme ľudí, ktorí sa neboja a hovoria pravdu. Mladé talenty. Čerstvé tváre. Ľudí s názorom," povedal Combs. "Chceme dať príležitosť vodcom tejto generácie a ukázať umelcom, že toto je ich kanál."
      Príspevky je možné nahrať na Twitter, Instagram, Vine, Vimeo, Facebook alebo YouTube. Príspevky poslané emailom nebudú akceptované. Vo videu musia účastníci použiť aj štítok #iamrevolt, aj ďalší štítok opisujúci ich hudobný štýl, napríklad #alternative, #EDM, #hiphop. Môžu použiť aj opis alebo komentár s opisom svojho osobného štýlu a hudobnej inšpirácie. Video musí končiť slovami "I Am REVOLT – Som REVOLŤÁK."
      tvorený casting končí 30. septembra, pričom príspevky budú pozreté počas októbra. Jeden z najlepších účastníkov môže dostať životnú šancu stať sa členom tímu televízie REVOLT ako moderátor. Toto oznámenie prichádza po tom, ako bol do funkcie šéfredaktora kultúrneho a hudobného spravodajstva vymenovaný Amrit Singh a moderátorkou sa stala Sibley Scoles. Talentovaný tím ponúkne umelcom a fanúšikom, naživo i formou záznamov a sociálnych sietí, prostredníctvom tejto multi-platformovej siete, starostlivo vybrané hudobné videá, vystúpenia, rozhovory a správy.
      Viac informácií o globálnom castingu  „We Want You" televízie REVOLT môžete získať na adrese: http://youtu.be/FT_VjD9osIE

      REVOLT MEDIA & TV 


      REVOLT, www.revolt.tv, je novou jednotkou v hudbe. Od októbra 2013 bude táto stanica s niekoľkými platformami vo veľkých mesta ako New York, Los Angeles a Chicago prostredníctvom káblových sietí Comcast a Time Warner šíriť vplyv hudby na umenie, kultúru a spoločnosť a bude prinášať spravodajstvo, ktoré zaujíma väčšinu ľudí z generácie nového tisícročia.
      Televíziu REVOLT, ktorej hlavným zástupcom je skúsený Sean „Diddy" Combs, povedie výkonný tím mediálnych veteránov, medzi ktorých patrí Keith Clinkscales (ESPN, VIBE Magazine), Andy Schuon (Ticketmaster, Warner Brothers, MTV) a Val Boreland (Comedy Central, Lifetime Television).

Stanovisko SSN ku kauze nemocnice v Malackách

Stanovisko SSN 

ku kauze nemocnice v Malackách

Slovenský syndikát novinárov je vážne znepokojený situáciou, ktorá sa v poslednom čase týka mediálneho prostredia.
Rozhodnutím  súdu o tom, že televízia Markíza sa má zdržať výroby a vysielania príspevkov  nadväzujúcich  na doterajšie reportáže redaktorky Barbory Demešovej týkajúce sa financovania nemocnice v Malackách, súdna moc na Slovensku  iba  potvrdzuje, že je nezávislá, ale nezávislá na práve a na právach občanov.
Odmietame akékoľvek   zasahovanie  do slobody slova a o tejto situácii budeme informovať naše partnerské organizácie v zahraničí.

Tamara Valková

Slovenský syndikát novinárov

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Rozhodnutie Okresného súdu v Malackách predbežným opatrením o tom, že televízia Markíza nesmie informovať o financovaní malackej nemocnice bratislavským vyšším územným celkom, je nehorázne a škandalózne. Vyhlásil to dnes poslanec Národnej rady (NR) SR a exminister kultúry Daniel Krajcer (nezaradený) s tým, že ide o bezprecedentnú cenzúru zo strany súdnej moci voči slobode médií.
      "Dokonca ani z mojej aktívnej éry z čias Vladimíra Mečiara si nepamätám, že by kvôli nejakému utekajúcemu politikovi vydával niektorý zo súdov predbežné opatrenie," zdôraznil bývalý novinár Krajcer na tlačovej konferencii. Podľa jeho slov si len televízia Markíza robila svoju prácu, keď informovala o "veľmi zvláštnom" nakladaní s verejnými prostriedkami. Krajcer je zároveň pripravený nastoliť túto otázku aj na rokovaní Výboru NR SR pre kultúru a médiá.
      Daniel Lipšic (nezaradený) tvrdí, že súdy v poslednom čase čoraz častejšie pristupujú k extrémnym rozhodnutiam vo vzťahu k slobode prejavu. "Prvé sa týkalo kauzy Gorila, ale už sú aj ďalšie. Na to, aby bolo predbežné opatrenie zasahujúce do slobody prejavu vydané, je podľa môjho názoru potrebné splniť mimoriadne závažné kritériá. Rozhodnutia našich súdov v tejto veci dokazujú, v akom zlom stave sa justícia nachádza," upozornil. Lipšic poukázal na skutočnosť, že SR nevyhrala ani jeden prípad v Štrasburgu týkajúci sa slobody prejavu porušenej našimi súdmi. "Všetky prehrávame," podčiarkol.
      Jana Žitňanská (nezaradená) uviedla, že televízia Markíza musí na základe predbežného opatrenia stiahnuť z archívu materiály, ktoré o kauze informovali. "To naozaj pripomína komunizmus, kedy sa retušovali fotografie, aby tí, ktorí boli pre režim nepohodlní, na nich nefigurovali a nebola zachovaná žiadna pamäťová stopa," dodala.
      Denník Sme dnes informoval, že televízia Markíza nesmie až do skončenia súdneho sporu robiť reportáže o financovaní malackej nemocnice. Súd sa stotožnil s návrhom firmy Nemocničná, ktorá nemocnicu vlastní a televíziu žaluje. Markíza sa podľa uznesenia súdu musí "zdržať výroby a vysielania" akéhokoľvek príspevku, ktorý by nadväzoval na doterajšie reportáže redaktorky Barbory Demešovej "Župa dáva milióny súkromnej firme" a "Frešo utekal pred našou kamerou. Pre čudné financovanie malackej nemocnice". Zákaz platí do právoplatného skončenia celého sporu, ktorý môže podľa denníka trvať roky. Dovtedy musí televízia stiahnuť druhú reportáž zo svojho webu. "Sudca odôvodnenie svojho rozhodnutia vyjadrí v nasledujúcich dňoch," povedal Sme hovorca súdu Pavol Adamčiak.


Copyright © TASR 2013

Colette

Colette


11. 9. 2013

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné


Rada pre vysielanie a retransmisiu včera uložila prvú pokutu za vysielanie audiotextových televíznych súťaží, v ktorých majú diváci riešiť matematické a iné vedomostné úlohy. Pokutu vo výške 16 000 eur dostala spoločnosť MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. za vysielanie Sexy výhry dňa 11. a 20. januára 2013 a Akčnej výhry dňa 30. marca a 1. mája 2013 na programovej službe DAJTO. Vzhľadom na ich povahu posudzovala Rada súťaže ako telenákup a sankciu vysielateľovi uložila za porušenie § 32 ods. 4 písm. a) zákona o vysielaní a retransmisii - povinnosť zabezpečiť čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu, pretože obsahovali nejednoznačné, nepresné a nesprávne inštrukcie o spôsobe riešenia zadaných úloh. Pri dodržaní zadania príkladu nebolo možné dospieť k výsledku, ktorý označil vysielateľ v rámci konania pred Radou za správny.

Rada prešetrovala početné podnety divákov, ktorí sa súťažami cítia byť oklamaní a považujú ich za podvod. „Skonštatovali sme, že existuje viacero relácií, ktoré podľa nášho názoru chcú nečestným spôsobom vylákať z ľudí peniaze, a my proti nim musíme zasiahnuť. Zároveň chceme upozorniť občanov, aké riziko predstavuje zapájať sa do hier a súťaží, ktoré tieto relácie ponúkajú,“ povedal predseda Rady Miloš Mistrík.

Rada pre vysielanie a retransmisiu má kompetenciu prešetrovať len samotný obsah vysielaných súťaží – zadanie úloh, jednoznačnosť ich riešení, uvedenie správnej odpovede a pod. Podnety, v ktorých sa diváci sťažujú, že napriek opakovaným telefonátom neboli prepojení do štúdia, dovolali sa len automatickému telefonickému systému alebo im neúspešné hovory boli spoplatnené neúmerne vysokými sumami, postupuje Rada na riešenie Slovenskej obchodnej inšpekcii.

Na svojom zasadnutí dňa 10. 9. 2013 Rada v súvislosti s telefonickými hrami zároveň začala ďalšie správne konanie, a to v súvislosti s komunikátom Akčná výhra, ktorý spoločnosť MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. odvysielala dňa 15. júna 2013 na programovej službe DAJTO. Jeho vysielaním mohlo dôjsť k porušeniu ustanovenia o slušnosti a čestnosti reklamy a telenákupu, ako aj povinnosti zabezpečiť, aby vysielaný telenákup nepoškodzoval záujmy spotrebiteľov a nezneužíval ich dôveru. V krátkom čase Rada na základe sťažností prešetrí ďalšie vysielania Akčnej výhry, reláciu FOOORMANIA televízie FOOOR a súťaže odvysielané na programovej službe RING TV. Ak sa aj v týchto prípadoch preukáže porušenie zákona, Rada vysielateľom uloží sankciu v rozpätí od 3 319 do 165 969 eur.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Niektorí súkromní vysielatelia majú byť od budúceho roka oslobodení od povinného používania slovenského jazyka vo svojich programoch. Vyplýva to z návrhu novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý dnes poslanci NR SR posunuli do druhého čítania.
      Táto výnimka sa má vzťahovať na vysielateľov, ktorí majú licenciu na vysielanie v jednom alebo viacerých úradných jazykoch Európskej únie. Programy by tak nemuseli prekladať do slovenčiny. Ministerstvo kultúry tým reaguje na pripomienky Európskej komisie (EK), ktorá upozorňuje na to, že Zmluva o fungovaní EÚ garantuje slobodu neobmedzeného poskytovania služieb pre príslušníkov členských krajín, ktorí sa usadili na území iného štátu 28-členného zoskupenia. Novelou sa chce Slovensko vyhnúť možnému začatiu konania zo strany EK pre porušenie práva únie.
      Žiadosť o takúto licenciu však bude môcť Rada pre vysielanie a retransmisiu zamietnuť v prípade, ak pôjde o regionálne alebo lokálne vysielanie na území, kde nie je dostatočná ponuka iných programových služieb v slovenčine. "Tak bude zabezpečené právo slovenských občanov na prístup k informáciám o dianí v ich regióne alebo meste v štátnom jazyku," konštatuje rezort kultúry.
      Rovnako by po novom malo byť možné vysielať napríklad reklamu, čo v súčasnosti nie je možné, v inom jazyku, ako je slovenčina. Avšak musí sa zabezpečiť jej verzia v štátnom jazyku, a to buď titulkovaním, alebo odvysielaním slovenskej jazykovej mutácie.
      Pokiaľ zákon momentálne umožňuje zaradiť do televízneho alebo rozhlasového éteru slovenskú jazykovú verziu len bezprostredne po odvysielaní inojazyčného programu, od januára bude takéto určenie poradia na vysielateľovi.
      Novela zároveň zavádza možnosť platiť úhrady za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS), v minulosti známe ako koncesionárske poplatky, viacerými spôsobmi. Kým v súčasnosti to je možné iba prevodom na účet alebo na pošte, od januára budúceho roka k nim majú pribudnúť ďalšie možnosti. Ministerstvo kultúry to odôvodňuje novými službami, ktoré sa neustále objavujú na trhu. Nimi sú napríklad platby prostredníctvom mobilného operátora. Výška poplatku zostáva nezmenená. Pre fyzickú osobu je to 4,64 eura mesačne a pre zamestnávateľov od 4,64 do 464,71 eura v závislosti od počtu zamestnancov.

Audiovizuálny fond by mal od budúceho roka finančne podporovať aj realizáciu filmových projektov. Než ich zafinancuje, mali by prejsť kultúrnym testom. Počíta s tým novela zákona o Audiovizuálnom fonde z dielne ministerstva kultúry, ktorú dnes parlament posunul do druhého čítania. Rezort chce právnou normou prilákať na Slovensko aj veľké zahraničné filmové produkcie a pomôcť vzniku nových pracovných miest.
      Fond by mal podporovať hrané, dokumentárne, animované diela, ako aj tie, ktoré sú určené pre televízne vysielanie v rozsahu najmenej 70 minút. Financie by mal dať fond aj na seriály s minimálnym 40-minútovým rozsahom jednej časti. Ich obsah však musí byť v súlade s právnymi predpismi EÚ, čo preukáže buď kultúrny test, alebo koprodukčný štatút vydaný oprávnenou osobou. Diela majú byť tiež v súlade s právnym poriadkom SR. Nemôžu mať pornografický charakter, schvaľovať násilie a otvorene urážať ľudskú dôstojnosť.
      Fond by mal poskytovať dotácie vo výške 20 percent oprávnených výdavkov. Nimi majú byť všetky úhrady za tovary, služby, odmeny a mzdy zdaňované v SR. Celkový plánovaný rozpočet na filmový projekt by nemal byť nižší ako 2,5 milióna eur a uhradené oprávnené výdavky majú predstavovať minimálne dva milióny eur.
      Záujemcovia o dotáciu by mali najskôr predložiť Audiovizuálnemu fondu žiadosť o registráciu filmového projektu a po jeho realizácii žiadosť o podporu audiovizuálneho priemyslu. Administratívny poplatok má byť 1000 eur. V prípade, že filmový projekt splní všetky kritériá stanovené zákonom, fond má vydať žiadateľovi osvedčenie o registrácii filmového projektu s trojročnou platnosťou. Po doručení žiadosti o podporu fond skontroluje, či žiadosť podal oprávnený žiadateľ a či je správne vyplnená.
      O podporu budú môcť v prípade schválenia novely žiadať domáce aj zahraničné produkcie, avšak do sumy oprávnených výdavkov sa nebudú počítať slovenské verejné zdroje.


Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 


Slovensko sa bude od štvrtka (12.9.) prezentovať prostredníctvom reklamného spotu na jednom z najsledovanejších športových televíznych kanálov Eurosport. Počas dvojmesačnej kampane sa propagácia Slovenska objaví v prestávkach prenosov z tenisových, futbalových i cyklistických súťaží.
      "Tridsaťsekundový spot bude celkovo odvysielaný 180-krát," informoval TASR Martin Šebesta, hovorca zadávateľa reklamy - Slovenskej agentúry pre cestovných ruch (SACR). Slovensko bude podľa jeho slov v spote prezentované ako celoročná turistická destinácia. "Cieľom kampane je predstaviť ho širokej verejnosti v 54 krajinách s dosahom na 60 miliónov divákov," dodal Šebesta.
      Spot je nahovorený v angličtine, na francúzskych okruhoch televíznej stanice bude doplnený o titulky vo francúzštine.
      "Diváci ho uvidia napríklad počas majstrovstiev sveta vo vodnom slalome v Českej republiky, tenisového turnaja žien WTA tour v Linzi, ale aj počas priamych prenosov z futbalu, boxerských súbojov a cyklistických pretekov," spresnil Šebesta.
      Dodal, že TV Eurosport bola vybraná na základe mediálnej analýzy i pozitívneho ohlasu na kampaň SR v roku 2008, ktorá zahŕňala aj obdobie Olympijských hier v Pekingu.
 Copyright © TASR 2013

Reakcia predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina na článok denníka SME "Harabin pomôcť nechce"

Reakcia predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina
 
 
na článok denníka SME "Harabin pomôcť nechce"


Predseda Najvyššieho súdu Slovenskej republiky (NS SR) Štefan Harabin opätovne vyzýva denník Sme, aby spoločne s politikom Danielom Lipšicom predložili toľkokrát sľubované dôkazy o jeho údajnom priateľstve s drogovým dílerom.
      Denník Sme nedokázal ani v dnešnom vydaní (11. septembra 2013) akceptovať logické a nevyvrátiteľné dôkazy, pretože to, čo politik Lipšic vydáva za hodnoverný prepis, je obyčajný falzifikát plný logických a faktických chýb. (Okrem iného - nezmyselné dátumy, nečitateľný podpis príslušníka polície, vymazané celé pasáže údajného rozhovoru). Takýto postup a chyby nie sú v žiadnom telefonickom ani priestorovom odposluchu polície za posledných 20 rokov. Rovnako denník Sme už notoricky zatajuje okolnosti pridelenia občianstva za éry premiéra Mikuláša Dzurindu a jeho vlády tomuto obžalovanému a možnosť jeho vydania na stíhanie do Švajčiarska.

KP NS SR

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Novela zákona o vysielaní a retransmisii prináša ďalšiu skrytú prekážku pre cudzojazyčné vysielanie na území SR. V parlamentnej diskusii k právnej norme z dielne ministerstva kultúry to povedal šéf klubu Mosta-Híd László Solymos. Okrem iného sa mu nepozdáva, že novela dáva možnosť neudeliť licenciu na cudzojazyčné regionálne vysielanie, ak na dotknutom území nie je dostatočný podiel regionálneho vysielania v slovenčine.
      Právnu normu označil Solymos tiež za hlboko diskriminačnú. Urobí totiž podľa neho rozdiel medzi prisťahovanými občanmi EÚ a občanmi SR inej ako slovenskej národnosti. Novela podľa Solymosa vytvára nerovnomerné podmienky v podnikaní pre vysielateľov v menšinovom a štátnom jazyku. Poukázal, že s týmto mala problém aj Európska komisia a slovenská novela to nenapraví. Solymos pre viaceré nedostatky navrhol novelu vrátiť ministerstvu na prepracovanie.
      Jana Žitňanská (nezaradená) zase v návrhu vidí zhoršenie ochrany detí pred nevhodným obsahom. Nepáči sa jej návrh presunúť zákaz vysielania programov, ktoré by mohli ohroziť fyzický, psychický alebo morálny vývin maloletých od 6. do 22. hodiny zo zákona do vyhlášky.
      Zároveň upozornila, že upútavky na filmy nevhodné do 15 rokov má byť po novom možné vysielať už aj cez deň, ale s piktogramom ako "nevhodné do 12 rokov", a upútavky na programy od 18 rokov už od 20. hodiny s piktogramom "nevhodné do 15 rokov". "Ideme odlišne klasifikovať programy a upútavky, len dole bude pri upútavkách informácia, že program je až od 15 či 18 rokov. O čom toto je? Je to absurdná situácia. Tlak vysielateľov je, zdá sa, silný a ministerstvo ustupuje. Navrhujem preto stiahnutie tohto bodu," apelovala.
      Diskusia o právnej norme, do ktorej sa minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD) ani poslanci vládneho Smeru-SD zatiaľ nezapojili, bude pokračovať po 14. hodine. Hlasovať o posunutí novely do druhého čítania by sa malo podvečer.

V týchto dňoch začalo skúšobné vysielanie Rádio Modra, od 1. októbra pôjde do éteru naostro. Prezentáciu bude mať už v nadchádzajúci víkend počas tradičného Modranského vinobrania.
      Rádio Modra chce prinášať aktuálne informácie Modranom, ktorí k nim doteraz nemali prístup. V meste okrem čiastočne funkčného rozhlasu prinášajú informácie o dianí mesačník Modranské zvesti, webové stránky a facebook. "Cieľová skupina, ktorá potrebuje informácie denne a pritom nemá možnosť pripojenia sa k internetu z rôznych miest, je stále významná. Rádio Modra bude nosičom informácií práve pre nich, zodpovedá tomu aj štruktúra programu. Správy z Modry budú pravidelne denne aktualizované a opakované každú hodinu," uviedol iniciátor myšlienky rozhlasového vysielania Ján Jašek. Ako dodal, "cieľom bolo nahradiť nekvalitné a občasné vysielanie mestského rozhlasu kvalitným, časovo neobmedzeným vysielaním vo všetkých častiach mesta, pre všetkých obyvateľov".
      Rada pre vysielanie a retransmisiu projekt odobrila a Rádiu Modra udelila licenciu na osem rokov. "Systém vysielania je automatický, pripravujú sa iba jednotlivé správy a relácie, ktoré sa vkladajú do systému aj niekoľko dní vopred a celé vysielanie beží bezobslužne. Aktualizácia správ sa dá vykonať z ktoréhokoľvek miesta na svete, kde je dostupný internet. Príspevky do vysielania zabezpečujú dobrovoľníci bez nároku na honorár," doplnila konateľka spoločnosti prevádzkujúcej Rádio Modra Andrea Pelikánová.

 
Copyright © TASR 2013
 

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Meno Tibora Huszára je do dejín slovenskej fotografie nezmazateľne zapísané. Dvojka si jeho náhly odchod pripomenie dnes večer o 22.20 v programe Anjeli strážni Tibora Huszára

Reakcia Finančného riaditeľstva SR

Reakcia Finančného riaditeľstva SR


Finančné riaditeľstvo SR odmieta tvrdenia o predraženom nákupe športového náradia, ktoré zverejnil dňa 10.9.2013 týždenník Trend pod názvom „Daniari chcú nabrať sily. Za štátne si nakúpili drahé činky“ a následne informácie prebrali a použili ďalšie médiá. Informácie, ktoré redaktor Jozef Tvardzík v článku použil, nečerpal z informácií poskytnutých FS SR, nakoľko by v opačnom prípade došlo k hrubému porušeniu etického kódexu novinára.

Základné nezrovnalosti medzi poskytnutými a zverejnenými informáciami:
Informácie sa absolútne netýkajú benefitov zamestnancov štátnej správy, ale profesionálnej prípravy organizačných zložiek finančnej správy. Článok v úvode pripomína benefity zamestnancov v štátnej správe v porovnaní so zamestnancami súkromných firiem.
Informácie boli poskytnuté k príprave colníkov a Jednotky služobných zákrokov Kriminálneho úradu FS SR ( JSZ KU FS SR ), nie daniarov . Článok hovorí o úplne inej organizačnej zložke FS SR - o daniaroch.
„Zariadenia majú využívať 2 tisícky zamestnancov CU a KU FS. Zariadení však objednali len 23, takže sa neujdú všetkým .„

Uskutočnených previerok z telesnej prípravy v r. 2012 sa zúčastnilo spolu 2258 colníkov (zdroj: Výročná správa FS). Informácia sa týkala vykonaných previerok, nie telesnej prípravy, ktorá sa vykonáva v inom rozsahu a frekvenciách ako previerky, tieto sú vlastne len potvrdením efektívnej telesnej prípravy. Opätovne prízvukujeme, že ide o zariadenie telocvične na profesionálnu prípravu colníkov a Jednotky služobných zákrokov Kriminálneho úradu FS SR.
V našej odpovedi redaktorovi bolo výslovne uvedené, že nejde o rekreačné využívanie zariadenia, pričom v článku autor uvádza „ Zariadenie nebude použité iba rekreačne“.
„ Okrem toho si daniari kúpili ...“ sú už vyslovene zavádzajúce informácie v článku, nakoľko daniari si v tomto prípade nekúpili nič.

Článok nie je objektívny a informácie sú spracované účelovo s jasným zámerom vytvoriť „Škandál na finančnej správe“. Verejné obstarávanie bolo transparentné a v žiadnom prípade nedošlo k predraženiu ako tvrdí autor článku. Výmena profesionálneho vybavenia a zariadenia do telocvične bola nevyhnutná z dôvodu, že súčasné zariadenie už nespĺňa zákonné požiadavky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.

Redaktor mal k dispozícii informáciu, že zariadenie bude využívané pre potreby plnenia pracovných úloh, vyžadujúcich si náročnú fyzickú pripravenosť colníkov a Jednotky služobných zákrokov Kriminálneho úradu FR SR a že v žiadnom prípade nepôjde o benefit rekreačného využívania športového náradia resp. jeho sporadické využívanie. Profesionálne zložky finančnej správy sú zo zákona povinné dbať na fyzickú pripravenosť plniť náročné úlohy. Napriek tomu, že aj túto informáciu mal redaktor k dispozícii, cielene ju nepoužil a uviedol opak.

Zomrel Tibor Huszár

Zomrel Tibor Huszár




Dnes v skorých ranných hodinách zomrel vo veku 61 rokov umelecký fotograf Tibor Huszár. TASR to potvrdil Václav Macek zo Stredoeurópskeho domu fotografie v Bratislave.
      Slovenský fotograf Tibor Huszár bol neprehliadnuteľný postavou i tvorbou, slobodne si vyberal témy a slobodne tvoril pozoruhodné hodnotné knihy.
      Z jeho voľnej tvorby je známy cyklus Cigáni. Fotografovaniu tohto etnika sa venoval viac ako 15 rokov. Venoval sa aj portrétovaniu osobností svetového umenia a kultúry a tiež slovenských spisovateľov. Absolvoval študijné fotografické cesty v Japonsku, Číne, v bývalom Sovietskom zväze. Fotografoval vzbury v slovenských väzniciach v Leopoldove, Ilave, Novej Dubnici. Pochádzajú od neho aj cykly New York, Indiáni, Drevené kostoly. Okrem voľnej tvorby tvoril aj v oblasti dokumentárnej fotografie, napríklad v roku 1990 zdokumentoval cesty vtedajšieho prezidenta ČSFR Václava Havla. Fotografoval divadelnú tvorbu a podieľal sa aj na reklamných a politických kampaniach a audiovizuálnych projektoch.
      Absolvoval viaceré autorské výstavy a jeho fotografie sa nachádzajú v stálych expozíciách galérií nielen na Slovensku, ale aj vo svete.
      Tibor Huszár sa narodil 16. júna 1952 v obci Reca. Absolvoval pezinské gymnázium, v rokoch 1976 až 1983 študoval v Prahe na Filmovej fakulte Akadémie múzických umení (FAMU) na katedre umeleckej fotografie. Potom pôsobil v americkom New Yorku ako hosťujúci umelec. V roku 2003 vyučoval fotografiu na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V roku 2004 učil na Akadémii dramatických umení v Banskej Bystrici predmet Dokumentárna fotografia a bol zvolený za predsedu Akademického senátu. V rokoch 2004 až 2005 absolvoval doktorandské štúdium na Vysokej škole výtvarných umení (VŠVU) v Bratislave. V roku 2006 habilitoval na docenta. Na Bratislavskej vysokej škole práva pracoval na fakulte masmédií.
      Fotograf Tibor Huszár bol držiteľom rôznych ocenení, napríklad v roku 1983 dostal Zlatú plaketu na Medzinárodnom trienále divadelnej fotografie vo vtedajšej Juhoslávii, v roku 1984 získal Cenu Fondu výtvarných umelcov. Ocenenie Najkrajšia kniha roka za publikáciu Koloman Sokol dostal v roku 1999. Cenu Ministra kultúry Slovenskej republiky za knihu New York – mesto tolerancie dostal v roku 2001. Pamätnú plaketu Kolomana Sokola mu udelilo mesto Liptovský Mikuláš v roku 2002. Fotografom roka sa Tibor Huszár stal v roku 2007. Európsku kultúrnu cenu Trebbia za podporu umenia, tvorivú činnosť a prínos k dialógu kultúr získal Tibor Huszár v Prahe v roku 2011.
      Na medzinárodnom festivale Art Film Fest v Trenčianskych Tepliciach v júni 2012 uviedli o ňom dokumentárny film Tibor Huszár – návrat späť.
      Bol jedným z nominantov na prestížne ocenenie Krištáľové krídlo 2012.

Copyright © TASR 2013
 

Zahoukala sanitka

Zahoukala sanitka
 
 

Sanitka II. Jednotka 10.09.2013 21:39:21
 
128 tisíc divákov,
2,7 % sledovanosť
7,1 % share

Zomrel Saul Landau

Zomrel Saul Landau


Vo veku 77 rokov zomrel americký filmový dokumentarista Saul Landau. Vo svojej tvorbe priblížil politické osobnosti ako kubánsky prezident Fidel Castro alebo čilský líder Salvador Allende, informovala dnes agentúra AP.
      Jeho dokumentárny film Fidel z roku 1968 ponúkol americkému obecenstvu jeden z prvých detailných pohľadov na revolucionára, ktorý zaviedol komunizmus na Kube.
      Landauovou najprestížnejšou snímkou je však titul Paul Jacobs and the Nuclear Gang z roku 1979, ktorá sa zaoberá tematikou vplyvu radiácie na ľudí, ktorí v 50. rokoch žili neďaleko testovacej lokality jadrových zbraní v americkom štáte Nevada.
      Film získal cenu Emmy, Cenu Georgea Polka za investigatívnu žurnalistiku, ako aj cenu za najlepší dokument na Medzinárodnom filmovom festivale v nemeckom Mannheime.
      Saul Landau bol zároveň spisovateľom, novinárom a univerzitným pedagógom. Počas svojej kariéry sa podieľal na vyše 50 dokumentárnych filmoch a je tiež autorom 15 knižných publikácií.
      Ako uviedol jeho kolega John Cavanagh, Landau zomrel v pondelok v kalifornskom meste Alameda na rakovinové ochorenie.




 Copyright © TASR 2013

10. 9. 2013

Hulváti

Hulváti

Keď CME získala za nereálnych finančných podmienok práva na kvalifikačné boje Slovenska o MS 2014 v Brazílii pre televíznu stanicu TV Dajto potešilo to hlavne Záhorskú bystricu a Adriana Sarbua, ktorý sa tak pomstil Václavovi Mikovi. 
Prenosy a komentovanie kvalitou neoplývajú, ale posledné dva zápasy boli vrcholom arogancie voči divákovi. 
Nadradiť reklamu voči zápasu, v druhom zápase Slovenska proti Bosne a Hercegovine až o štyri minúty,  je nehorázne. 
S nehoráznou výhovorkou, že rozhodca začal druhý polčas nečakane skôr...
Vedenie Markízy kašle na divákov, ale nemal by na to kašlať Slovenský futbalový zväz a majiteľ práv. Ide totiž o flagrantné porušenie licenčných práv. 
A hulvátstvo.