Rádio Slovensko sa od pondelka 18.marca zapája do celosvetovej kampane na zvyšovanie povedomia o dôležitosti finančného vzdelania pre mladých ľudí už od útleho veku. Cieľom GLOBAL MONEY WEEK je podporovať aktivity, aby mali deti a mladí ľudia prístup ku kvalitnému finančnému vzdelávaniu, dozvedeli sa o finančných záležitostiach a boli schopní prijímať rozhodnutia, ktoré môžu zlepšiť ich budúcu finančnú odolnosť a blahobyt.


Počas týždňa od 18. do 24. marca 2024 sa budú na Slovensku konať rôzne aktivity, ktoré budú zamerané na zlepšenie finančnej gramotnosti nielen detí, ale aj dospelých.

GMW má každý rok špecifické zameranie. Téma 2024 sa zameriava sa na bezpečné hospodárenie s peniazmi a zdôrazňuje význam zodpovedného a informovaného prístupu k osobným financiám. Poukazuje na potenciálne riziká vo finančnom sektore a v ochrane zarobených peňazí.

Mladí ľudia sú obzvlášť náchylní stať sa obeťami finančných podvodov či zlých rozhodnutí, keďže majú menej skúseností a nižšiu finančnú gramotnosť. Medzi takéto riziká patria finančné a phishingové podvody, podvody pri online nakupovaní a s nimi spojené riziká s ochranou osobných údajov aj krádežou identity.

V popoludňajšom vysielaní budú mať moderátorky Petra Bernasovská a Ivana Ilgová denne tému, ktorá súvisí s finančnou gramotnosťou,“ vysvetľuje intendant Rádia Slovensko Roman Bomboš. „Poslucháčov sa budeme pýtať, či dávajú svojim deťom vreckové, kedy a na čo využili pôžičku, či majú hypotéku, aj ako sú pripravení na dôchodok.

V rámci vysielania odznejú aj preventívne rady v súvislosti s podvodnými e-mailami a telefonátmi. V rámci týždňa odznejú v popoludňajšom vysielaní ku každej téme praktické rady zo strany zástupcov bankového sektora či kybernetickej bezpečnosti.

Dvanásty ročník Global Money Week bude prebiehať od 18. do 24. marca 2024. Každoročne sa do kampane zapája mnoho krajín vo svete, v roku 2023 ich bolo 109. Odporúčanie OECD o finančnej gramotnosti nabáda vlády a ostatné zainteresované strany, aby rozvíjali finančnú gramotnosť od čo najskoršieho veku.