19. 3. 2024

Exkluzívny prezidentský duel Pellegrini vs. Korčok zatiaľ najsledovanejším programom roka

Exkluzívny prezidentský duel Pellegrini vs.




 Korčok zatiaľ najsledovanejším programom roka
 

Výrazne zabodovala aj podvečerná predvolebná diskusná relácia s prezidentským kandidátom Igorom Matovičom, spravodajský portál TVNOVINY.sk dosiahol vďaka špeciálnej online relácii jeden z najlepších výsledkov v rámci vysielania naživo.


Televízia Markíza v pondelok 18. marca 2024 odvysielala hneď dva duely prezidentských kandidátov pod názvom Prezident 2024: Predvolebná diskusia. Najostrejšie sledovaným bol vôbec prvý exkluzívny diskusný súboj dvoch najhorúcejších kandidátov na post hlavy štátu - Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka. V oboch hlavných cieľových skupinách sa stal suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ dokonca išlo o zatiaľ najsledovanejší program od začiatku tohto roka.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla večerná relácia Prezident 2024: Predvolebná diskusia druhý najvyšší tohtoročný rating v rámci celého trhu 10,6 % a taktiež aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,7 %. Konkurenčná zábavná šou Inkognito na TV Joj výrazne zaostala s podielom na trhu iba 11,0 % v rovnakej cieľovej skupine. Francúzsky historický film Odsun oslovil na Jednotke RTVS ešte nižších 7,1 % divákov pri obrazovkách.

Zaujímavú debatu dvoch prezidentských favoritov moderovanú Michalom Kovačičom si nenechalo ujsť celkovo až 632-tisíc divákov starších ako 12 rokov a stala sa tak doposiaľ najsledovanejším programom tohto roka na celom trhu. Aspoň na tri minúty si reláciu zaplo dokonca až 875-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Výrazný divácky záujem vzbudila aj podvečerná relácia Prezident 2024: Predvolebná diskusia, ktorá mala po 17:00 hod. priniesť duel prezidentských kandidátov Štefana Harabina a Igora Matoviča. Keďže Štefan Harabin sa napokon rozhodol diskusie nezúčastniť, TV Markíza uplatnila tzv. inštitút prázdneho kresla a moderátorka Gabriela Kajtárová viedla debatu iba s Igorom Matovičom.

Aj táto diskusná relácia zaznamenala v komerčnej cieľovej skupine 13-55 vynikajúci rating 5,2 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 29,2 %. K obrazovkám TV Markíza pritiahla celkovo 373-tisíc divákov, pričom v čase vysielania mala dosah až na 608-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Diváci a čitatelia mohli sledovať všetky predvolebné duely naživo aj na spravodajskom portáli TVNOVINY.sk. V špeciálnom pondelkovom vysielaní redakcia Markízy zachytávala príchody jednotlivých prezidentských kandidátov do štúdia, online reláciou v externom štúdiu pred budovou TV Markíza sprevádzal Martin Prôčka so svojimi hosťami. Niekoľkohodinové online vysielanie spolu s najočakávanejším prezidentským duelom Pellegrini vs. Korčok a s analýzami odborníkov si naživo do celého sveta zaplo vyše 26 000 ľudí, čo patrí medzi najlepšie výsledky vysielania naživo v meraní webu.

Ďalšími najsledovanejšími programami pondelka sa okrem finálnej predvolebnej diskusie stali večerné spravodajské relácie TV Markíza - Počasie (rating 7,6 % / share 24,0 % v CS 13-55) a Televízne noviny (rating 6,8 % / share 24,1 % v CS 13-55). Aktuálne informácie o počasí včera Markíza sprostredkovala 441-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa si na obrazovkách trhového lídra nenechalo ujsť 432-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahol až 525-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Výborné štvrté miesto v pondelkovom rebríčku sledovanosti obsadil v cieľovej skupine 13-55 podvečerný rodinný seriál Mama na prenájom. Na konto si pripísal ďalší skvelý rating 5,6 % a trhový podiel 22,2 %. Obľúbený seriálový hit si v úvode tohto týždňa vychutnalo 372-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mal až na 479-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Ranné vysielanie tradične ovládlo dlhoročne úspešné Teleráno (rating 1,6 % / share 32,3 % v CS 13-55) aj s nasledujúcou Zámenou manželiek (rating 2,3 % / share 38,0 % v CS 13-55), bez problémov si tak poradili s konkurenčnými reláciami Ranné Noviny (share 10,5 % v CS 13-55) a Bez servítky (share 10,3 % v CS 13-55) na TV Joj.

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v pondelok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 silným trhovým lídrom celodenne (share 34,1 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 31,4 %). Aj samotná TV Markíza bola lídrom trhu celodenne (share 23,5 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 23,1 %).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, Google Analytics