DALITO!

15. 10. 2016

Košický zlatý poklad 2016

Košický zlatý poklad 2016
Finálový koncert 32.ročníka pesničkovej súťaže Košický zlatý poklad 2016

Víťazom 32. ročníka hudobnej súťaže Košický zlatý poklad sa stal Martin Brečko so skladbou Slová. Mladý interpret, ktorý na víťaznej nahrávke pracoval spolu s Milošom Šimurdom, získal odmenu 1000 eur a tiež možnosť nahrávania víťaznej skladby v štúdiu Slovenského rozhlasu.
Na druhom mieste skončila skupina Kvet z Alokatu s piesňou Stromy, ktorá formácii vyniesla čiastku 750 eur. Tretia priečka a odmena 500 eur patria Jánovi Trojanovi a skupine Signály, ktorá súťažila so skladbou Plán.
O víťazovi rozhodla porota v zložení Peter Bič, Rasťo Kopina, Robert Kopina, Ľuboš Zeman, Juraj Vančík, šéfdramaturgička Rádia Slovensko Martina Kubániová a výkonný riaditeľ Štúdia RTVS Košice Juraj Hidvéghy. Do finále sa z celkového počtu 121 prihlásených nahrávok prebojovalo dvanásť piesní. Polovicu z nich posunula do finále výberová komisia v zložení Peter Bič, Igor Timko, Roman Timko, Rasťo Kopina a Robo Kopina a o ďalších šiestich postupujúcich skladbách rozhodli svojimi hlasmi poslucháči Rádia Slovensko.
“Ja sa strašne teším z toho základného princípu, že sa nám stále darí plniť sny našim muzikantom, že náš rozhlasový éter bude o dvanásť krásnych slovenských piesní bohatší,“ vyjadril počas večera potešenie z aktuálneho ročníka riaditeľ súťaže a šéf košického štúdia RTVS Juraj Hidvéghy. Na záver tiež poďakoval všetkým účastníkom, ktorí sa do finále nedostali.
Finálový koncert sa uskutočnil v košickom Kulturparku, pričom v nesúťažnej časti večera účinkovali víťaz predchádzajúceho ročníka súťaže skupina Jungle Label a formácia Nocadeň. Moderátorom večera bol Roman Bomboš. Dokument z podujatia odvysiela v novembri Dvojka.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS-Strom želaní

RTVS NEWS-Strom želaní
 


Strom želaní - PREMIÉRA novej rodinnej šou so Sajfom už v sobotu 15. októbra na Jednotke o 20:25.

RTVS bude od 15. októbra plniť želania v novej rodinnej zábavnej šou. A nebudú to len tak hocijaké želania. Spolu s ostrieľaným a obľúbeným moderátorom Matejom Sajfom Cifrom budú deti z ôsmich slovenských škôl tuho premýšľať nad tým, čo by potešilo tých, ktorých majú najradšej.

Nový Čas cenzuruje predsedu vlády SR Roberta Fica

Nový Čas cenzuruje 
predsedu vlády SR Roberta Fica

Denník Nový Čas vo svojom dnešnom vydaní v článku „Tvoje zákony sú podrazácke!“ uverejnil kritiku vlády zo strany podnikateľských združení, pričom však žiadny priestor nevenoval reakcii Úradu vlády SR. Nielenže však nedal priestor pre reakciu úradu vlády, čím postupoval zaujate a neobjektívne, ale navyše uviedol, že „Ku kritike zo strany podnikateľov Nový Čas oslovil aj Úrad vlády SR, ktorý neodpovedal.“ Toto je však preukázateľná lož.

Tlačový odbor Úradu vlády SR totiž včera o 14:44, teda v štandardnom redakčnom čase pred uzávierkou dnešného vydania denníka, redakcii Nového Času poslal reakciu v znení: „Dobrý deň, vyššie odvody sa dotknú ľudí s pravidelným mesačným príjmom vyšším ako 4400 eur, čo predstavuje ani nie pol percenta všetkých zamestnancov na Slovensku. Smer - SD je ľavicová strana a vždy bude uplatňovať princíp solidarity bohatých so sociálne slabšími. S pozdravom, Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.“ Nezverejnenie tejto reakcie a naopak, uverejnenie lži o tom, že Úrad vlády SR nereagoval, je porušenie aj tých najelementárnejších pravidiel žurnalistiky.

Je pozoruhodné, že v útokoch na vládu sa už niektoré médiá neštítia používať aj praktiky, ktorými sa sami usvedčia z úplne ľahko preukázateľnej lži.

Tlačový odbor Úradu vlády SR

TO JE TV!

TO JE TV!



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Najnovšia sťažnosť tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana voči nemeckému satirikovi, ktorý si z neho v jednej zo svojich básní robil žarty, skončila neúspechom. Nemecká generálna prokuratúra označila tento krok za nepodložený, napísala agentúra DPA.
Jan Böhmermann sa stal predmetom trestného stíhania za to, že vo svojej relácii v nemeckej verejnoprávnej televíznej stanici ZDF 31. marca a potom znovu 2. apríla predniesol posmešnú a urážlivú báseň, v ktorej Erdogana obvinil zo sledovania detskej pornografie aj zo súlože so zvieratami.
Nemecká prokuratúra toto vyšetrovanie zastavila na začiatku októbra. Turecká hlava štátu však následne podala sťažnosť, ktorú dnes zamietli. Agentúra DPA doplnila, že Erdogan sa proti dnešnému rozhodnutiu môže odvolať na generálnej prokuratúre v meste Koblenz.

Novinári maďarského denníka Népszabadság, ktorého vydávanie vydavateľská spoločnosť Mediaworks minulú sobotu pozastavila, dnes protestovali vo Viedni, informovalo internetové vydanie denníka Magyar Nemzet.
Vzhľadom na mimoriadny záujem o túto kauzu zo strany rakúskych i ďalších zahraničných médií redakcia Népszabadságu zorganizovala v rakúskom hlavnom meste aj tlačovú konferenciu, po ktorej sa zamestnanci redakcie snažili osloviť aj majiteľa Heinricha Pecinu - šéfa spoločnosti VCP, ktorá je vlastníkom Mediaworksu.
V polovici tohto týždňa vysvitlo, že rakúsky miliardár Pecina, ktorý sa na pripravovanú schôdzku s redakciou po pozastavení vydávania Népszabadságu vyhovoril na zdravotné problémy, bol v danom čase na súde kvôli sprenevere.
V nedeľu popoludní organizuje opozičná strana Együtt (Spolu) v Budapešti protivládnu masovú protestnú akciu, na ktorej vystúpia aj novinári Népszabadságu.
Vydavateľ, ktorý sa údajne dostal do rúk blízkych vláde, v oficiálnom komuniké zdôvodnil pozastavenie vydávania pripravovanou zmenou koncepcie. Pracovníci redakcie sa nedostali k svojej firemnej e-mailovej komunikácii, ale ani na svoje pracovisko.
Opozičné strany, medzi nimi aj ultrapravicový Jobbik, odsúdili tento krok. Označili ho za ďalšie potláčanie slobody médií zo strany vlády Viktora Orbána.
V uplynulých dvoch týždňoch Népszabadság odhalil kauzu milenky guvernéra Maďarskej národnej banky (MNB) Györgya Matolcsyho či luxusný vrtuľníkový let rodiny ministra riadiaceho kabinet úradu predsedu vlády Antala Rogána na svadbu.

Copyright © TASR 2016


14. 10. 2016

Zomrel Pierre Étaix

Zomrel Pierre Étaix

Vo veku 87 rokov dnes zomrel francúzsky komik, klaun, herec a filmár Pierre Étaix. Rodák z mesta Roanne skonal v Paríži, kde ho ráno hospitalizovali v dôsledku črevnej infekcie. Smutnú správu oznámila jeho manželka.
Pierre Étaix sa narodil 23. novembra 1928. Pracoval ako cirkusový akrobat a klaun, čo neskôr ovplyvnilo jeho pôsobenie vo filmovom priemysle. Na konte má snímky ako napríklad Vreckár (1959), Rozchod (1961), Nápadník (1962), Yoyo (1965), Zlodej z Paríža (1967), Veľká láska (1969), Henry a June (1990), Jesenné záhrady (2006), Galimatiáš (2009), Le Havre (2011) či Zimná pieseň (2015). Za film Všetko najlepšie (1962), v ktorom si zahral a postaral sa aj o scenár a réžiu, získal Oscara.

Copyright © TASR 2016

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Možnosť čítať na webe viaceré médiá za jeden poplatok končí. Spoločnosť Piano uzatvorí po piatich rokoch národný paywall na Slovensku. Informujú o tom Hospodárske noviny na svojom špecializovanom portáli Stratégie.sk.
Stopku pre projekt jednotného spoplatnenia obsahu slovenských médií ku koncu tohto roka potvrdil technický riaditeľ spoločnosti Piano Media Stuart Ashford. Vydavatelia budú využívať už len vlastné platobné brány.
„Ako dnes vidíme, ľudia sú ochotní platiť za kvalitnú žurnalistiku. Domnievame sa, že teraz je čas z pozície národného poskytovateľa paywallu ustúpiť a odovzdať ho späť do rúk vydavateľov,“ uviedol Ashford.
V Piane ostali v jeho závere zapojené vydavateľstvá Petit Press (denník Sme) a W Press (týždenník Týždeň). Člen predstavenstva Petit Press Peter Mačinga informoval, že Piano Media bude pre nich zabezpečovať technológiu elektronického predplatného aj naďalej. Marketingová manažérka W Press Veronika Pizano informovala, že riešenie hľadajú.
Piano odštartovalo v máji 2011. Jeho zámerom bolo vytvoriť jednotný platobný systém pre prístup k článkom slovenských médií a naučiť čitateľov platiť za obsah na internete. Projekt združoval weby Sme.sk, Pravda.sk, Pluska.sk, HNonline.sk a Trend.sk.
Vydavateľ, na ktorého stránke došlo k platbe získal automaticky 40 percent, 30 percent sa rozdelilo medzi médiá podľa času stráveného na jednotlivých weboch a zvyšok si ponechalo Piano na prevádzkovanie systému. Vydavateľom sa projekt neosvedčil a postupne z neho odchádzali.
Hospodárske noviny ho opustili v marci 2014, v máji 2014 odišli Trend a Pravda. Na jar tohto roku vystúpilo vydavateľstvo News and Media Holding (Pluska.sk). „Najväčšou nevýhodou spoločného platobného riešenia je, že ho vydavatelia nemôžu mať pod plnou kontrolou,“ vysvetlil pre Stratégie.sk Mačinga.
Vydavatelia tak podľa Mačingu nemohli priamo manipulovať s platobným systémom, komunikovať s predplatiteľmi, či tvoriť marketingové aktivity a cenotvorbu. Petit Press preto začal v máji 2014 ponúkať aj samostatné online predplatné obsahu Sme.sk.

Copyright © TASR 2016

TA3 NEWS

TA3 NEWS

Televízia TA3 bola vo štvrtok 13.10.2016 počas štátneho pohrebu 2. a 3. na trhu.
      Jediná spravodajská televízia na Slovensku TA3 venovala vo štvrtok 13.10.2016 podstatnú časť svojho vysielania poslednej rozlúčke s prvým prezidentom Slovenskej republiky Michalom Kováčom.
      Už v stredu TA3 odvysielala živé vstupy z Bratislavského hradu, kde sa s Michalom Kováčom lúčila verejnosť.
      Vo štvrtok odvysielala TA3 v takmer 6-hodinovom priamom prenose štátny pohreb, vrátane zádušnej sv. omše za zosnulého prezidenta (so sharom 14,5 % bola televízia v tom čase 2. na trhu).
      Priamy prenos z poslednej rozlúčky televízia odvysielala v rámci špeciálneho Štúdia TA3, do ktorého si moderátor Alfonz Šuran pozval bývalého predsedu SNR Františka Mikloška a politického analytika Jána Baránka, aby spoločne zhodnotili život a odkaz Michala Kováča. Táto relácia zaznamenala share 9,3%, čím sa TA3 stala 3. na trhu (reach 373 tis.).
      Výbornú návštevnosť počas včerajšieho dňa zaznamenal aj web TA3.   


      *Poznámka: Uvedené čísla pochádzajú z elektronického merania televízií formou peoplemetrov (zdroj: PMT/TNS Sk).

VÝROKY TÝŽDŇA

          VÝROKY TÝŽDŇA







„Já ve zdravotnictví nepodnikám. Já jsem dal peníze do fondu, který kupuje nemocnice od soukromých lékařů. Proč by můj fond nemohl kupovat nemocnice?“
Andrej Babiš


"Na základe doterajšej činnosti Vašej univerzity, respektíve Katedry politológie Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka si Vás dovoľujeme osloviť so žiadosťou, umožniť na Vašej vysokej škole v súlade s Čl. 26 Ústavy SR diskusné zrealizovať stretnutie so známym občianskym aktivistom a dokumentaristom Rudolfom Vaským, a novinárom Martinom Daňom z občianskeho združenia GINN na tému: Genocída slovenského národa a obete vlastizrady po roku 1989.
Podľa dostupných informácii na internete, ako aj na základe osobných rozhovorov s viacerými študentmi Vašej vysokej školy je známe, že Katedra politológie v Trenčíne doposiaľ zrealizovala viacero diskusných stretnutí s rôznymi politikmi, možno aj pochybného charakteru.  
Dňa 22. októbra 2015 so študentmi Katedry politológie Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka napríklad diskutoval bývalý popredný predstaviteľ strany Sloboda a solidarita (SaS), známy politik Daniel Krajcer, ktorý hovoril najmä o svojich dôvodoch vstupu do politiky, ale aj o vlastných politických sklamaniach ako pád vlády Ivety Radičovej (október 2011) a ďalších (odchod časti liberálov zo SaS, pripojenie sa k hnutiu NOVA). Objasňoval tiež postoje jeho súčasnej politickej strany SKOK k financovaniu cirkvi (petícia za odluku štátu o cirkvi) a politických strán ako aj imigrantom a Európskej únii.
Podobne s vašimi študenti v Trenčíne diskutovali: bývalý poslanec NR SR, kandidát na prezidenta SR 2014, predseda strany SIEŤ Radoslav Procházka, alebo naposledy Poslanec NR SR a pracovník Politologického ústavu Slovenskej akadémie vied Ľuboš Blaha, ktorý vysvetlil študentom politológie v Trenčíne svoju cestu k marxistickej ideológii. Popritom poslanec Blaha opísal ako hodnotí pôsobenie strany SMER-SD v končiacom sa volebnom období. Okrem okruhu otázok z domácej politiky reagoval na ním predpokladaný vývoj európskej integrácie a možnosti riešenia konfliktu v Sýrii.    
Podľa zákona o vysokých školách má byť poslaním slovenských vysokých škôl, ktoré sú súčasťou európskeho priestoru vysokoškolského vzdelávania a spoločného európskeho výskumného priestoru: rozvíjať harmonickú osobnosť, vedomosti, múdrosť, dobro a tvorivosť v človeku a prispievať k rozvoju vzdelanosti, vedy, kultúry a zdravia pre blaho celej spoločnosti, a tým prispievať k rozvoju vedomostnej spoločnosti. Napĺňanie tohto poslania je predmetom hlavnej činnosti vysokých škôl.
Práve s ohľadom na vyššie uvedené skutočnosti, ako aj oficiálne udávané poslanie Katedry politológie Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne, ktorej cieľom ma byť rozvoj kritického myslenia s rešpektovaním hodnotovej plurality veríme, že aktivistu a dokumentaristu Rudolfa Vaského, a novinára Martina Daňa nebudete zbytočne diskriminovať, a umožníte im, aby za štandardných podmienok zrealizovali priamo v priestoroch vysokej školy pre študentov vzdelávaciu výstavu fotografii, spojenú s prednáškou na tému vlastizrada a genocída slovenského národa po roku 1989. 
Prednášku spojenú s výstavou fotografii by sme mali záujem uskutočniť vo vhodnom čase 17 októbra 2016 (v medzinárodný deň za odstránenie chudoby, ktorý vyhlásila OSN v roku 1992). "
Marián Mišún, asistent za Kotlebovú ľudovú stranu


„ V oblasti Aleppa, kde sa v danom okamihu nachádzal humanitárny konvoj, neboli žiadne ruské lietadlá. Toto je fakt. A všetky vaše údajné dôkazy nebudú stáť za nič, ak ich vôbec niekomu sprístupnite. Rusofóbna hystéria  niektorých členov britskej vlády už dávno na nikoho neúčinkuje. Je to búrka v pohári kalnej londýnskej vody".
Igor Konašenkov, hovorca ruského rezortu obrany

 „ Ak sa prezidentkou Spojených štátov stane Hillary Clintonová ovládne ich Islamský štát. Islamský štát dúfa a modlí sa, aby v boji o Biely dom zvíťazila prezidentská kandidátka Demokratickej strany. Islamský štát ovládne túto krajinu, ovládne túto časť sveta.“
Donald Trump

TO JE TV!

TO JE TV!





13. 10. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký rapper T.I. sa pridal k hereckému obsadeniu pripravovaného seriálu The Breaks televízie VH1. Tridsaťšesťročný interpret stvárni právnika Paula Andersa, ktorého si ako svojho obhajcu najme Barry Fouray v podaní Wooda Harrisa.
Seriál The Breaks bude pokračovaním rovnomennej snímky, ktorú VH1 odvysielala 4. januára. Film režiséra a scenáristu Seitha Manna je adaptáciou knihy The Big Payback spisovateľa Dana Charnasa. V seriáli si okrem spomínaných T.I. a Harrisa zahrajú aj Mack Wilds, Antoine Harris a Teyana Taylor. Novinku začnú v USA vysielať 17. januára.
T.I., vlastným menom Clifford Joseph Harris Jr., odštartoval kariéru v skupine Pimp Squad Click, ktorá vznikla v roku 2001, no na konte má zatiaľ len jeden album - 25 To Life (2005). Ako sólový interpret však vydal už deväť štúdioviek - I'm Serious (2001), Trap Muzik (2003), Urban Legend (2004), King (2006), T. I. vs. T.I.P. (2007), Paper Trail (2008), No Mercy (2010), Trouble Man: Heavy Is The Head (2012) a Paperwork (2014). Získal napríklad tri ceny Grammy, dve American Music Awards či jedenásť Billboard Music Awards. Ako herec sa predstavil napríklad v snímkach Americký gangster (2007), Gangstri (2010), Na cudzí účet (2013), Get Hard (2015) a Ant Man (2015) alebo v seriáli Boss (2011 - 2012).

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Americký denník New York Times zverejnil výpovede dvoch žien tvrdiacich, že sa ich súčasný kandidát na prezidenta Spojených štátov Donald Trump v minulosti nevhodne dotýkal a ich obťažoval. Volebný tím republikána tieto obvinenia odmietol, napísala dnes agentúra AP.
Prvá zo žien v rozhovore pre New York Times uviedla, že Trump ju chytil za prsia a pokúsil sa jej položiť ruku pod sukňu. Incident sa stal v lietadle pred vyše tridsiatimi rokmi.
Druhú citovanú ženu Trump v roku 2005 násilím pobozkal na ústa priamo v budove Trump Tower, kde v tom čase pracovala.
"Celý článok je vymyslený," reagoval na text v americkom denníku tím volebnej kampane republikánskeho kandidáta. Noviny New York Times spustili "celkom nepravdivý a koordinovaný útok na česť", píše sa vo vyhlásení Trumpovho tímu, ktoré citovala stanica BBC.
Jessica Leedsová z Manhattanu sedela vedľa realitného magnáta Trumpa počas letu do New Yorku v oddelení prvej triedy. V rozhovore popísala, že Trump zdvihol opierku na ruky a začal sa jej dotýkať. "Bol ako chobotnica, ruky mal všade," povedala v tom čase 38-ročná žena a dodala, že išlo o útok.
Rachel Crooksová mala 22 rokov, keď bola zamestnaná ako recepčná v realitnej spoločnosti v Trump Tower. Pre americký denník vypovedala, že Trump ju pobozkal na pery pred výťahom v budove.
"Bolo to tak nevhodné," povedala Crooksová. "Veľmi ma nahnevalo to, že si myslel, že som tak bezvýznamná, že si to môže dovoliť urobiť," dodala.
Ani jedna z citovaných obetí svoj zážitok nikdy neoznámila na polícii. Obe sa s ním však zverili priateľom a rodine.

Pozastavenie vydávania maďarského opozičného denníka Népszabadság sprevádza popri opozičnej solidarite už aj medzinárodná mediálna odozva. Uviedla to dnes maďarská komerčná televízia ATV, podľa ktorej opozičná strana Dialóg pre Maďarsko (PM) pripravuje na nedeľu masovú demonštráciu s účasťou desaťtisícov protestujúcich.
Redaktor Népszabadságu Ferenc M. László pre televíziu uviedol, že s vydavateľskou spoločnosťou Mediaworks niet o čom rokovať až dovtedy, kým so zamestnancami denníka nevyrovná odstupné a ďalšie finančné náležitosti.
Novinár okrem iného pripomenul, že pred niekoľkými týždňami písal kritický článok o šafárení vlády a štátnych podnikov. Skutočnosť, že Mediaworks vlani začal dostávať neprimerane vysoké štátne objednávky na reklamu a z kampane na referendom o utečeneckých kvótach dostal vydavateľ podstatne vyššiu štátnu podporu než iné médiá, označil László za pravdepodobnú prípravu na predaj Népszabadságu.
Šéfredaktor Népszabadságu András Murányi v stredu odriekol plánované rokovania s vedením spoločnosti Mediaworks, ktorá v sobotu pozastavila vydávanie Népszabadságu. Rokovanie sa malo týkať možnej akvizície periodika zo strany zamestnancov.
Redaktori Népzsabadságu navrhli odkúpenie denníka za symbolické jedno euro, čo je podľa ich názoru vzhľadom na nahromadený dlh vo výške piatich miliárd forintov (16,5 milióna eur) veľmi prijateľná ponuka. Avšak podľa zverejnených dokumentov je Népszabadság zaťažený hypotékou u Maďarskej národnej banky (MNB).
Mediaworks v pondelok vyhlásil, že sa v nadchádzajúcich dňoch bude snažiť o dosiahnutie dohody. Tá by mala poskytnúť základ na obnovenie vydávania tohto periodika.
Európska komisia (EK) označila situáciu okolo denníka Népszabadság za "veľmi znepokojujúcu". Pozastavenie jeho vydávania podľa exekutívy EÚ vyvoláva vážne obavy o slobodu tlače v Maďarsku.

Copyright © TASR 2016


Harabin vs.RTVS

Harabin vs.RTVS


V spore medzi Štefanom Harabinom a RTVS bude rozhodovať Krajský súd (KS) v Bratislave. Podľa zatiaľ neprávoplatného rozhodnutia okresného súdu sa má RTVS vo svojom vysielaní ospravedlniť Štefanovi Harabinovi za výrok, ktorý ešte v roku 2012 odznel v relácii Reportéri a zaplatiť mu nemajetkovú ujmu vo výške 10.000 eur. Práve o odvolaní voči tomuto rozhodnutiu bude rozhodovať bratislavský Krajský súd. Pre TASR to uviedol vyšší súdny úradník KS v Bratislave Boris Suchovský.
„Lustráciou v registri Krajského súdu v Bratislave bolo zistené, že predmetná vec bola na tunajší súd predložená dňa 12.10.2016, ide o úplne nový nápad veci. S rozhodnutím okresného sudu a s jeho obsahom sa budú oboznamovať členovia senátu,“ povedal Suchovský pre TASR.
Harabin pôvodne požadoval na súde od RTVS ospravedlnenie a 200.000 eur. Ošetrujúca lekárka nebohých sudcov Juraja Majchráka a Marty Laukovej na konferencii Sudcovia sudcom v emocionálne napätej situácii spojila smrť sudcov s konaním Harabina. "Ako lekár môžem povedať, že niekedy sú choroby nákazlivé a naša justícia je chorá, ochorel Juraj Majchrák, ochorela JUDr. Lauková, ktorá takisto zomrela na tvrdú perzekúciu doktora Harabina," uviedla vtedy okrem iného psychiatrička.
Zábery z konferencie boli použité pri výrobe relácie RTVS. Harabin pôvodne požadoval 100.000 eur aj od samotnej psychiatričky, s lekárkou však uzavrel mimosúdnu dohodu a peniaze už od nej nežiada.
"Súd dospel k záveru, že nemožno vychádzať z doslovného prejavu doktorky, že táto by mala na mysli, že priamo navrhovateľ aktívnym konaním sa pričinil o úmrtie týchto osôb," uviedla okrem iného sudkyňa okresného súdu pri odôvodňovaní rozsudku v júni tohto roka.
Predmetný výrok však súd vyhodnotil ako obrazné vyjadrenie vyvolávajúce dojem, že navrhovateľ určitým nepriamym konaním na týchto sudcov pôsobil, čo malo vplyv na ich zdravotný stav, došlo k zhoršeniu ich zdravotného stavu a následne k úmrtiu.
Úmrtie týchto osôb však podľa súdu a vykonaného dokazovania nemožno hodnotiť ako dôsledok perzekúcie.

Copyright © TASR 2016

Stanovisko Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne k článku Lukáša Kopáča

Stanovisko Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne
 
k článku Lukáša Kopáča

Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne sa ohradzuje voči zneužitiu jej mena v článku Lukáša Kopáča, na alternatívnej stránke Alternatívna cesta. Autor, známy svojimi xenofóbnymi prejavmi a organizovaním protestov už v názve článku zneužil meno univerzity, keď v ňom uviedol, že dvaja aktivisti – Rudolf Vaský a Martin Daňo sú pripravení prednášať na jej pôde, dokonca v článku uviedol presný dátum 17. októbra.
Túto, alternatívnym médiom prezentovanú informáciu vnímame ako nehorázne klamstvo, hrubú manipuláciu zneužívajúcu meno a postavenie univerzity a z tohto titulu sme podnikli príslušné právne kroky. Spomínaným aktivistom univerzita nikdy nedala súhlas ani žiadne vyjadrenie a nebudú mať žiadnu prednášku na Katedre politológie, ani na žiadnej z jej fakúlt. Trenčianska univerzita nebude reagovať na žiaden list ani prípadnú žiadosť, od tejto skupiny ľudí.
Ostro sa ohradzujeme voči zneužívaniu akademickej pôdy a inštitúcie, ktorá je hrdou nositeľkou mena Alexandra Dubčeka. Práve v tomto akademickom roku oslávime 95. výročie jeho narodenia a pripomenieme si tohto vzácneho človeka, ktorého aj vo svete vnímali ako zástancu slobody, dodržiavania práv a odporu voči autoritatívnemu uplatňovaniu moci. Už tento samotný fakt je v ostrom kontraste voči filozofii a akýmkoľvek xenofóbnym a rasistickým prejavom ľudí, ukrývajúcich sa pod nálepkou aktivistov. Práve z titulu, že je našou snahou rozvoj vedy a vzdelanosti, by sme autora článku, ako aj dotyčných pánov radi upozornili, že od roku 1989 nebol nikto právoplatne odsúdený za „genocídu slovenského národa“, čím je navyše akákoľvek prednáška na túto tému už aj z historického a faktografického hľadiska bezpredmetná

Nobelovu cenu za literatúru za rok 2016 získal Bob Dylan

Nobelovu cenu za literatúru za rok 2016
 
získal Bob Dylan 
Tohtoročnú Nobelovu cenu za literatúru získal americký spevák a skladateľ Bob Dylan. Meno laureáta oznámila dnes v Štokholme Švédska kráľovská akadémia.
 
Copyright © TASR 2016

32. ročník Košického zlatého pokladu spozná víťazov už túto sobotu

32. ročník Košického zlatého pokladu
Finálový koncert 32.ročníka pesničkovej súťaže Košický zlatý poklad 2016
spozná víťazov už túto sobotu

O víťazstvo zabojuje dvanásť súťažných skladieb z celého Slovenska.
Finálový koncert 32. ročníka pesničkovej súťaže Košický zlatý poklad 2016 sa uskutoční v sobotu 15. októbra o 19:00 v košickom Kulturparku. Porota bude vyberať tri víťazné skladby z dvanástich, 6 finálových skladieb vybrala zo 121 prihlásených výberová komisia, druhú šesticu vybrali v SMS hlasovaní poslucháči Rádia Slovensko. Na koncerte sa predstaví víťaz predchádzajúceho ročníka skupina JUNGLE LABEL a finalista Košického zlatého pokladu z r. 1999 skupina NOCADEŇ. Moderátorom večera bude známy hlas Rádia Slovensko Roman Bomboš.
„Okrem zvýšených finančných cien pre víťazov máme tento rok pripravenú aj atraktívnu LED vizualizáciu finálového koncertu. Verím, že si túto jedinečnú súťaž vychutnajú nielen súťažiaci, ale aj diváci v sále a taktiež poslucháči Rádia Slovensko a diváci Dvojky v pripravovanom hudobnom dokumente. Pôvodná slovenská populárna hudba je totiž neoddeliteľnou súčasťou našej kultúrnej identity a RTVS aj týmto podujatím prispieva k jej rozvoju,“ prezradil riaditeľ súťaže Juraj Hidvéghy.
Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže je Štúdio RTVS Košice. O víťazoch bude rozhodovať odborná porota v zložení Rasťo Kopina, Robert Kopina, Ľuboš Zeman, Peter Bič, Juraj Vančík, šéfdramaturgička Rádia Slovensko Martina Kubániová a výkonný riaditeľ Štúdia RTVS Košice Juraj Hidvéghy. Na víťazov čakajú finančné ceny a pre absolútneho víťaza je aj pripravená mimoriadna cena – nahrávanie víťaznej sklady v nahrávacom štúdiu Slovenského rozhlasu.

Doplňujúce informácie:

Prvý ročník pesničkovej súťaže Košický zlatý poklad sa uskutočnil v roku 1980. Podpora pôvodnej slovenskej populárnej hudby a vytváranie priestoru na jej prezentáciu a propagáciu boli, aj sú zámerom organizátorov súťaže. V priebehu predchádzajúcich 31.ročníkov na Košickom zlatom poklade zaznelo 337 nových slovenských piesní. Medzi ich najznámejších interpretov, ktorí tu odštartovali svoju kariéru patria aj Beáta Dubasová, Peter Nagy, skupiny No Name, Nocadeň, Marián Čekovský či Peter Cmorík.

Zomrel Dario Fo

Zomrel Dario Fo


Taliansky dramatik, divadelný režisér, skladateľ a nositeľ Nobelovej ceny za literatúru z roku 1997 Dario Fo zomrel dnes vo veku 90 rokov.
Podľa talianskeho denníka Corriere della Sera zomrel Fo v nemocnici v Miláne, kde ho hospitalizovali pred 12 dňami vzhľadom na problémy s dýchaním.
Jeho smrť potvrdil pre agentúru DPA aj jeho dlhoročný priateľ Mario Pirovano a medzičasom i talianska vláda.
Fo vo svojom diele využíval metódu commedie dell'arte a pri tvorbe úzko spolupracoval so svojou manželkou Francou Rameovou.
Bol známy svojou politickou a spoločenskou satirou a ľavicovou politickou angažovanosťou. Patril k obdivovateľom Mao Ce-tunga a predstaviteľom ľavicovej organizácie Soccorso Rosso Militante. V roku 2006 za ľavicu kandidoval vo voľbách starostu Milána, v ktorých skončil na druhom mieste.
Fo zomrel v deň, keď sa v Štokholme očakáva zverejnenie mena nositeľa Nobelovej ceny za literatúru za rok 2016.

Copyright © TASR 2016

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Národná rada (NR) SR vysiela z rokovania už aj prostredníctvom Youtube. Vysielanie zo zasadnutí môžu ľudia nájsť na kanáli TV NRSR www.nrsr.sk/youtube. Oznámil to odbor komunikácie parlamentu. Vysielanie je testovacie.
"Cieľom spustenia online rokovania slovenského parlamentu cez Youtube kanál bolo rozšírenie možností sprístupnenia sledovať zasadnutia aj naživo," uviedla pre TASR hovorkyňa predsedu parlamentu Eva Kliská.
Doteraz mohla verejnosť sledovať vysielanie zo schôdzí na webovej stránke rtvs.sk a na webe televízie ta3.com. Pre vysielanie prostredníctvom Youtube sa Kancelária NR SR rozhodla preto, aby uľahčila ľuďom prístup k zasadnutiam.
"Vzhľadom na to, že v súčasnosti je Youtube kanál veľmi rozšíreným komunikačným kanálom, Kancelária Národnej rady SR sa rozhodla pre jeho využitie s cieľom zjednodušiť sprístupnenie zasadnutí parlamentu občanom," povedala Kliská.

Copyright © TASR 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Vo Švédsku prestala vysielať kurdská televízia Newroz. Francúzska spoločnosť Eutelsat ju na žiadosť tureckej rady pre rozhlasové a tv. vysielania odpojila od signálu. Minulý týždeň urobila to isté
s kurdským kanálom Med-Nuce v Belgicku. TV Newroz vysielala zo Švédska do Európy a častí Ázie správy a zábavné programy v kurdskom jazyku a perzštine. Podľa tureckej agentúry Anadolu bolo vy
vysielania ukončené kvôli podpore zakázanej Strany kurdských pracujúcich (PKK). Krok kritizovala Európska novinárska federácia (EJF) a Reportéri bez hraníc.

Zdroj: ČT TXT



Americká televízna celebrita Kim Kardashian West podala žalobu za urážku na cti na internetový portál MediaTakeOut.com a jeho majiteľa Freda Mwangaguhunga. Dôvodom sú články, ktoré sa objavili na spomínanej webstránke. Podľa nich si manželka rappera Kanyeho Westa vymyslela, že ju neznámi útočníci začiatkom mesiaca v luxusnej súkromnej rezidencii v centre Paríža zviazali a ukradli jej šperky v približnej hodnote desať miliónov eur.
Podľa Andrewa Brettlera, právneho zástupcu 35-ročnej Kardashian West, v spomínaných článkoch uviedli, že si jeho klientka "vymyslela lúpež a klamala o násilnom prepadnutí a že išlo o poisťovací podvod".
K spomínanému prepadnutiu došlo 3. októbra v skorých ranných hodinách. Do apartmánu Kardashian West vošli dvaja z pätice maskovaných lupičov oblečených ako policajti, ktorí predtým namierili zbraň na nočného strážnika a zviazali ho. Útočníci namierili zbraň aj na televíznu celebritu, následne ju zviazali a nechali ju tak v kúpeľni. Fyzicky jej však neublížili. Zvyšní traja páchatelia pravdepodobne čakali vonku, pričom po lúpeži údajne všetci ušli na bicykloch.
Americká televízna spoločnosť E! po incidente prerušila nakrúcanie reality show Kardashianky a ich rodina (2007) a 39-ročný West zas preložil dva koncerty v rámci aktuálneho Saint Pablo Tour.
Kim Kardashian West je známa práve vďaka programu Kardashianky a ich rodina a tiež erotickej videonahrávke, ktorú s ňou v roku 2003 nakrútil bývalý priateľ Ray J. Milionárka, ktorá v roku 2007 pózovala pre Playboy, vlastní so sestrami Khloé a Kourtney niekoľko značiek oblečenia. Pod svojím menom predáva parfumy a zahrala si tiež v niekoľkých filmoch a seriáloch. Spomínaný West, s ktorým sa zosobášila v roku 2014, je už jej tretím manželom. S rapperom má dve deti - dcéru North a syna Sainta.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Operácia Anthropoid

Operácia Anthropoid
 

12. 10. 2016

Novou generálnou riaditeľkou televízie TA3 je Martina Kyselová

Novou generálnou riaditeľkou 

televízie TA3 je Martina Kyselová


Jedinú slovenskú spravodajskú televíziu TA3 povedie žena. V stredu 12. októbra 2016 ukončil svoje pôsobenie vo funkcii generálneho riaditeľa TA3 PhDr. Martin Ilavský a nahradila ho PhDr. Martina Kyselová.

Pani Kyselová pracuje v TA3 od roku 2007.
Na post generálnej riaditeľky nastúpila z pozície šéfredaktorky spravodajskej televízie TA3. 
Bývalý generálny riaditeľ PhDr. Martin Ilavský pôsobil v TA3 od roku 2012.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Štátny smútok vyhlásený na štvrtok od 8:00 do 17:00 v súvislosti s úmrtím prvého prezidenta SR Michala Kováča zmení program verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS). Štvrtkový štátny pohreb prezidenta Michala Kováča a štátny smútok sa odrazí aj vo vysielaní súkromných televízií Markíza a Joj. Poslednú rozlúčku s prvým prezidentom podrobne prinesie vo svojom vysielaní spravodajská televízia TA3.
RTVS vo štvrtok 13. októbra mimoriadne mení program. Vyradí všetky zábavné programy, ktoré odvysiela v nasledujúcich dňoch. O 11:00 začne Jednotka priamy prenos zo štátneho pohrebu prvého prezidenta SR Michala Kováča. Priamy prenos je plánovaný do 16:30 a po jeho skončení bude na Jednotke nasledovať dokumentárny film z cyklu GEN.sk venovaný Michalovi Kováčovi, informoval médiá PR manažér RTVS Juraj Kadáš. Program mení aj televízna Dvojka. O 20:00 ponúkne divákom reláciu Anjeli strážni Michala Kováča, o 20:25 televízny dokument o živote prvého prezidenta Audiencia a o 22:35 záznam koncertu Messa da Requiem z Katedrály sv. Martina v Bratislave.
Slovenský rozhlas (SRo), RTVS upraví počas štátneho smútku vysielanie hudby. Prvý okruh SRo, Rádio Slovensko pripomenie prezidenta Kováča už v rannom vysielaní v rámci programu Dobré ráno, Slovensko! Od 11:00 do 17:00 bude v mimoriadnom vysielaní poslucháčov informovať o priebehu štátneho pohrebu v živých spravodajských vstupoch. V priamom prenose prinesie aj zádušnú svätú omšu za zosnulého prezidenta. Ako ďalej informoval RTVS, regionálne Rádio Regina zmení dramaturgiu hudobnej relácie Zahrajte mi túto! a poslucháčom ponúkne výhradne ľudové balady. Redaktori z košického štúdia Rádia Regina pripravujú publicistické materiály v rodisku Michala Kováča v Ľubiši, ktoré Regina odvysiela vo štvrtok. Rádio Devín medzi iným zaradí poludňajší koncert ladený v smútočnom duchu.
Televízia Markíza prinesie vo štvrtok v súvislosti s pohrebom Michala Kováča o 11:55 Mimoriadne správy. "Keďže v čase do 17:00 nie sú vo vysielacej štruktúre TV Markíza naplánované žiadne zábavné programy, ďalšie programové zmeny v tejto chvíli neplánujeme," informoval ďalej agentúru SITA PR manažér spoločnosti Markíza - Slovakia Lukáš Kočišek. Markíza poslednú rozlúčku s prezidentom Michalom Kováčom divákom podrobne prinesie v štandardných spravodajských reláciách. Z vysielania televízie Doma vypadne o 8:30 sitkom Seinfeld, ktorý bude nahradený reláciou Varte s nami.
Pohrebu prezidenta Michala Kováča sa televízia Joj bude venovať v spravodajských reláciách Noviny o 12, Noviny o 16 a v hlavnej spravodajskej večernej relácii, v Novinách TV JOJ, uviedla pre SITA hovorkyňa Joj Lucia Kulihová.
Vo štvrtok, v deň štátneho pohrebu Michala Kováča, budú napoludnie vyzváňať zvony v celej Bratislave. Smútočný sprievod sa v tomto čase začne presúvať z Bratislavského hradu po Palisádach na predné nádvorie Prezidentského paláca. Približne o 13:00, po hymne a minúte ticha, počas poslednej rozlúčky na nádvorí Prezidentského paláca, zaznie 20 delostreleckých sálv z nábrežia Dunaja. Prezidenta Michala Kováča pochovajú na historickom Ondrejskom cintoríne v kruhu rodiny za prítomnosti Čestnej stráže prezidenta Slovenskej republiky. Štátny smútok trvá od 8:00 do 17:00 a ministerstvo vnútra vyzvalo všetky štátne orgány a inštitúcie, ako aj orgány územnej samosprávy na úpravu vlajkovej výzdoby na znak štátneho smútku. Štátne vlajky by mali byť spustené do pol žrde a vyvesené budú aj čierne zástavy. Zakázané sú hazardné hry.
Prvý slovenský prezident Michal Kováč zomrel vo veku 86 rokov v stredu 5. októbra o 19:50 v Nemocnici sv. Michala. Na kardiologickú jednotku intenzívnej starostlivosti tejto nemocnice ho previezli v piatok 30. septembra. Dôvodom boli kardiovaskulárne problémy. Bývalý prezident bojoval s podlomeným zdravím už niekoľko rokov.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV!

TO JE TV!


Prieskum Pew Research Center

Prieskum Pew Research Center

Väčšina Američanov uprednostňuje sledovanie spravodajstva v televízii pred jeho čítaním v printových či online médiách alebo prípadne jeho počúvaním v rozhlase. Vyplýva to z nedávno zverejnených výsledkov prieskumu inštitútu Pew Research Center, o ktorých informovala Európska aliancia tlačových agentúr (EANA).
Podľa prieskumu televízne spravodajstvo uprednostňuje dovedna 46 percent Američanov, zatiaľ čo 35 percent ho radšej sleduje v tlači a len 17 percent preferuje jeho počúvanie v rozhlase. Tieto preferencie sa však veľmi líšia od veku, uvádza ďalej inštitút.
Američania vo veku 50 a viac rokov oveľa skôr uprednostnia pozeranie správ pred akýmkoľvek iným spôsobom jeho sledovania. Pozeranie správ preferuje až 52 percent z ľudí vo veku 50-64 rokov a 58 percent z ľudí vo veku 65 a viac rokov, zatiaľ čo ich čítanie v rovnakých vekových kategóriách uprednostňuje necelých 30 percent.
Medzi Američanmi mladšími ako 50 rokov sa však čítanie a pozeranie správ teší zhruba rovnakej obľúbenosti. Približne štyria z desiatich amerických občanov vo vekových kategóriách 18-29 rokov a 30-49 rokov uprednostňujú čítanie správ a zhruba rovnaká skupina preferuje ich pozeranie.
Mladí dospelí Američania, ktorí preferujú čítanie správ, zároveň uprednostňujú skôr čítanie online než printových médií. Vo vekovej kategórii 18-29 rokov preferuje takýto spôsob asi 81 percent z nich a približne rovnako je to aj medzi 30-49-ročnými.
Čitatelia správ vo veku 50-64 rokov preferujú približne rovnako správy na internete ako v printových médiách (oboje asi 40 percent z nich), zatiaľ čo 65 a viac roční výrazne radšej siahajú po tlači (63 percent).
Inštitút zaznamenal aj to, že mladší Američania (vo vekovej kategórii 18-29 rokov), ktorí radšej správy pozerajú, výrazne viac preferujú ako prostriedok na ich sledovanie monitor počítača pred televíznou obrazovkou.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych a technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.

Copyright © TASR 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká herečka Sigourney Weaver si zahrá zápornú postavu v pripravovanom komiksovom seriáli The Defenders. Na festivale Comic Con v New Yorku o tom informoval výkonný viceprezident Marvel Television Jeph Loeb. "Veľmi si vážime spoluprácu s herečkou jej kalibru. Sme radi, že sa stane súčasťou našej najväčšej show. Je to prvotriedna herečka," vyjadril sa Loeb. Seriál, ktorý plánujú začať nakrúcať v nasledujúcich týždňoch, by mali prostredníctvom streamovacej služby Netflix sprístupniť na budúci rok. Presný dátum premiéry však zatiaľ nie je známy. Tvorcovia neprezradili ani podrobnosti o postave, ktorú stvárni 67-ročná Weaver.
Spoločnosť Netflix má zatiaľ na konte tri seriálové adaptácie príbehov z dielne Marvel Comics. Prvým z nich bol Daredevil, ktorý predstavili v roku 2015. V marci tohto roka sprístupnili jeho druhú sezónu a neskôr tiež potvrdili, že bude pokračovať aj treťou. Vlani k nemu pribudla Jessica Jones, ktorá bude pokračovať druhou sezónou. Podľa Teda Sarandosa z Netflixu však nové epizódy oboch sérií uvedú najskôr v roku 2018. Tretím seriálom je Luke Cage, ktorý sprístupnili 30. septembra. Podľa portálu Deadline by sa aj ten mal dočkať pokračovania, no túto informáciu zatiaľ tvorcovia oficiálne nepotvrdili. Na jar si budú môcť diváčky a diváci pozrieť nový seriál Iron Fist, ktorého hlavným hrdinom je Daniel Rand. V budúcom roku by mal svetlo sveta uzrieť aj seriál Punisher o pomstiteľovi Frankovi Castlovi, no termín jeho premiéry zatiaľ nezverejnili, pričom sa hovorí aj o možnosti, že sa k divákom a diváčkam dostane až v roku 2018.
V projekte The Defenders sa zídu hlavní hrdinovia všetkých spomínaných sérií. Na newyorskom Comic Cone sa pritom verejnosti po prvý raz spoločne predstavili Mike Colter, ktorý stvárňuje Lukea Cagea, predstaviteľka Jessicy Jones Krysten Ritter, Charlie Cox, známy ako Daredevil, a tiež Finn Jones, ktorý hrá Daniela Randa v Iron Fist. Festival privítal aj Deborah Ann Woll, ktorá si zahrala Karen Page v Daredevilovi, či Jona Bernthala, ktorý stvárňuje Franka Castla.
Sigourney Weaver, vlastným menom Susan Alexandra Weaver, začala profesionálnu kariéru na Broadwayi a na filmovom plátne debutovala v snímke Annie Hall (1977) Woodyho Allena. Neskôr sa rozhodla prijať úlohu Ellen Ripley v sci-fi trileri Votrelec (1979) a jeho pokračovaniach Votrelci (1986), Votrelec 3 (1992) a Votrelec: Vzkriesenie (1997). Stvárnila aj antropologičku Dian Fossey v dráme Gorily v hmle: Príbeh Dian Fosseyovej (1988) alebo Izabelu Kastílsku vo veľkofilme 1492: Dobytie raja (1992). Okrem toho účinkovala v dráme Smrť a dievča (1994), fantasy komédiách Krotitelia duchov I a II (1984 a 1989), komédiách Jedna alebo dve ženy (1985), Podnikavé dievča (1988), Dave (1993), komediálnej dráme Obyčajní hrdinovia (2004), trileri Uhol pohľadu (2008) či sci-fi Avatar (2009). Za výkony v snímkach Votrelci, Podnikavé dievča a Gorily v hmle: Príbeh Dian Fosseyovej ju nominovali na Oscary, cenu Akadémie však zatiaľ ani raz nezískala. Medzi pripravované projekty, v ktorých by sa mala objaviť, patria napríklad aj pokračovania Avatara, ktoré by sa mali dostať do kín v rokoch 2018, 2020 a 2022, a tiež nový, zatiaľ nepomenovaný, projekt zo série o votrelcoch v réžii Neilla Blomkampa.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prominentný pakistanský novinár povedal, že mu úrady zakázali vycestovať z krajiny po tom, ako v článku vo svojich novinách napísal, že medzi civilnými a vojenskými predstaviteľmi krajiny vypukol spor ohľadne toho, ako viesť boj s militantmi.
Cyril Almeida informoval v pondelok neskoro večer na Twitteri, že jeho meno bolo pridané na vládny zoznam ľudí so zákazom vycestovať. Dodal, že mu úrady zabránili vycestovať z krajiny na plánovanú rodinnú dovolenku.
"Povedali mi a ukázali mi aj dôkaz, že som na zozname zákazu vycestovania," uviedol na Twitteri..
Noviny The Dawn (Úsvit), ktoré vychádzajú v angličtine, zverejnili Almeidov článok vo štvrtok na titulnej strane. Podľa agentúry DPA v ňom informoval o stretnutí, na ktorom premiér Naváz Šaríf nariadil pakistanskej tajnej službe zakročiť proti miestnym militantným skupinám bojujúcim proti susednej Indii.
V minulosti bola pakistanská tajná služba, ktorú riadi armáda, obvinená z podporovania džihádistov z afganského Talibanu, extrémistickej siete rodového klanu Hakkáníovcov či radikálnej islamistickej organizácie Laškare tajjaba, aby viedli zástupnú vojnu s Indiou. Almeidov článok vyvolal spor v citlivom čase pre vzťahy medzi oboma krajinami.
Vláda podľa agentúry AP akékoľvek spory poprela a článok označila za vykonštruovaný.
Pakistan trvá na tom, že robí všetko, čo je možné v boji s extrémizmom a že armáda a vláda stoja na rovnakej strane v boji s militantmi.

Šéfredaktor maďarského opozičného denníka Népszabadság András Murányi včera odriekol plánované rokovania s vedením spoločnosti Mediaworks, ktorá v sobotu pozastavila vydávanie Népszabadságu. Podľa agentúry MTI o tom informoval vydavateľ s poznámkou, že rokovanie sa malo týkať možnej akvizície periodika zo strany zamestnancov.
      Vydavateľ vyjadril ľútosť nad tým, že šéfredaktor schôdzku na poslednú chvíľu odriekol. Zo strany redakcie podľa Mediaworksu nedostali zatiaľ žiadny návrh na náhradný termín stretnutia.
      "Dnešným dňom prebehli prvé rokovania o budúcnosti denníka s predstaviteľmi zamestnancov, s ktorými sa vydavateľ dohodol na ďalšom postupe konzultácií," píše sa vo vyhlásení vydavateľa.
      Mediaworks v sobotu oznámil pozastavenie vydávania denníka i jeho internetovej verzie Nol.hu.
      Redaktori Népzsabadságu navrhli odkúpenie denníka za symbolické jedno euro, čo je podľa ich názoru vzhľadom na nahromadený dlh vo výške piatich miliárd forintov (16,5 milióna eur) veľmi prijateľná ponuka. Avšak podľa zverejnených dokumentov je Népszabadság zaťažený hypotékou u Maďarskej národnej banky (MNB).
      Mediaworks v pondelok vyhlásil, že sa v nadchádzajúcich dňoch bude snažiť o dosiahnutie dohody. Tá by mala poskytnúť základ na obnovenie vydávania tohto periodika.
      Európska komisia (EK) označila situáciu okolo denníka Népszabadság za "veľmi znepokojujúcu". Pozastavenie jeho vydávania podľa exekutívy EÚ vyvoláva vážne obavy o slobodu tlače v Maďarsku.

Copyright © TASR 2016

11. 10. 2016

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
 

Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu

- uložila sankciu – pokutu 10 000 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ PLUS) za porušenie § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých), ku ktorému došlo dňa 27. 3. 2016 od cca 05:49 do cca 6:19 hod odvysielaním programu Črepiny*, ktorý označil ako nevhodný a neprístupný pre maloletých do 18 rokov, čím nezabezpečil časové zaradenie tohto programu v súlade s JSO;

-uložila sankciu – pokutu 4 000 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ PLUS) za porušenie § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti s vysielaním programu Eurominúty dňa 3. 3. 2016;

-uložila sankciu – pokutu 4 000 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ PLUS) za porušenie § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti s vysielaním programu Eurominúty dňa 11. 3. 2016;

-uložila sankciu – pokutu 3 000 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r. o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých) v súvislosti s vysielaním programu Tvoja tvár znie povedome dňa 27. 3. 2016 o cca 20:36 hod, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov;

-uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. a) ZVR (všestrannosť informácií a názorová pluralita v rámci vysielanej programovej služby), ku ktorému došlo dňa 30. 3. 2016 v súvislosti s vysielaním programu V siedmom nebi z dôvodu neodvysielania relevantných informácií a vyjadrenia Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny Komárno a Okresného súdu Komárno k závažným tvrdeniam, ktoré v rámci programu zazneli;

-uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi RTVS (programová služba Rádio Slovensko) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 15. 2. 2016 v súvislosti s odvysielaním príspevku o štrajku učiteľov v programe Správy, v ktorom neodzneli všetky relevantné informácie o zvýšení platu učiteľov;

-uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi RTVS (programová služba Jednotka) za porušenie § 18b ods. 2 ZVR (označovanie programov s multimodálnym prístupom), ku ktorému došlo dňa 10. 4. 2016 v súvislosti s vysielaním programu Grizmek, pretože neposkytol informácie o vysielaní s multimodálnym prístupom periodickej tlači;

-uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi FRONTINUS s.r.o. (programová služba Rádio Frontinus) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 21. 2. 2016 odvysielaním programu Debata na telefón, v ktorom boli prezentované jednostranné vyjadrenia na adresu vtedajšej vlády Róberta Fica, resp. jeho osoby, bez sprostredkovania stanoviska dotknutej strany;

-začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou) v súvislosti s vysielaním programu Deň, keď sa zastavila zem 7. 8. 2016;

-začala správne konanie voči vysielateľovi IN TV, s.r.o. (programová služba IN TV) vo veci možného porušenia § 54 ods. 2 písm. a) ZVR v súvislosti s možným nevysielaním programovej služby počas kalendárneho roka nepretržite dlhšie ako 30 dní a vo veci možného porušenia § 13 ods. 1 písm. b) ZVR v súvislosti s možným ukončením terestriálneho vysielania bez oznámenia Rade;

-začala správne konanie voči prevádzkovateľovi retransmisie SWAN, a.s. vo veci možného porušenia § 17 ods. 1 písm. c) ZVR v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie programovej služby Jednotka spôsobom, na ktorý nemá súhlas pôvodného vysielateľa tejto programovej služby;

-uznala za neopodstatnené 7 sťažností resp. ich časti, medzi nimi aj
• sťažnosť na vysielanie príspevku v programe Správy dňa 4. 9. 2016 o svätorečení Matky Terezy, v ktorom bola Matka Tereza označená za „extrémne konzervatívnu", čo považuje sťažovateľ za neprimerané a dehonestujúce a v ktorom bola použitá fotografia sv. Terézie z Lisieux namiesto mladej sv. Matky Terezy (RTVS, Jednotka),
• sťažnosť na vysielanie programu Rádiožurnál v dňoch 9., 11., 22. a 23. 7. 2016, v ktorej sťažovateľ namieta používanie slovných spojení „šéf britskej kasy“, „šéf envirorezortu“, „šéf slovenskej obrany“ a „natiecť do štátnej kasy“ (RTVS, Rádio Slovensko).

SME zavádzalo v článku Kaliňák vyšle aj rodinu

SME zavádzalo v článku
Kaliňák vyšle aj rodinu


Denník SME vo svojom článku „Kaliňák vyšle aj rodinu zavádza čitateľa, pričom ide o učebnicový príklad ako redaktor aj samotný denník pracuje s faktami, ktoré sa mu hodia a ktoré naopak nie, pričom sa neštíti zamlčiavať pravdu.
Redaktor Peter Kováč dostal rozsiahle stanovisko zo strany Tlačového odboru Ministerstva vnútra SR s vysvetlením, že toto zákonné právo na výber pridelenca mal každý minister vnútra SR aj s konkrétnymi príkladmi, kto a akým spôsobom zastáva funkcie policajných pridelencov. Denník SME sa pritom zámerne venuje len niektorým pridelencom, iných z nejakej pohnútky zabudol spomenúť, pretože sa im to nehodilo do kontextu vopred pripraveného materiálu. Napríklad, pri policajnom pridelencovi v Čiernej Hore Michalovi Kopčíkovi informuje, že ho do funkcie v roku 2006 ako 1. viceprezidenta PZ ustanovil Robert Kaliňák. Zámerne ale nespomenul, že od roku 2011 bol pridelencom v Chorvátsku, kam ho vyslal exminister vnútra Daniel Lipšic. Michal Kopčík nebol jediný 1. viceprezident PZ, ktorý bol pridelencom. Do funkcie pridelenca bol menovaný aj 1. viceprezidenta PZ Ján Vaľo, alebo generálny riaditeľ Sekcie kontroly a inšpekčnej služby – napr. Boris Beňa (policajní nominanti za vlády Ivety Radičovej, resp. Daniela Lipšica). Oboch do tejto funkcie nominoval Robert Kaliňák.
Redaktor však s jasným cieľom zavádzať, použil ako príklad Jozefa Jankoviča, ktorý je bývalého viceprezidenta PZ Stanislava Jankoviča len menovec a vôbec nie sú príbuzní. Čiže spájať tohto pridelenca s policajtom, ktorý je štyri roky v civile a mimo rezortu Ministerstvá vnútra a nemá s ním okrem priezviska nič spoločné, je naozaj neprofesionálne a hraničí s klamstvom.
Nepresné informácie už začínajú byť samozrejmosťou denníka SME. Pri uverejňovaní nezmyslov si už ani len neoverí ich profesijnú minulosť. Stanislava Zátorského, pridelenca v Ríme, označil ako „bývalého člena predstavenstva Automobilových opravovní ministerstva vnútra“, pritom je to policajt, ktorý bol dlhé roky zodpovedný za rozpočet rezortu vnútra a plynule ovláda taliančinu.
Redaktor použil ako odborníka na policajných pridelencov českého obranného analytika, ktorý nikdy nepôsobil v Policajnom zbore Slovenska a preto sa domnievame, že nepozná náplň práce policajných pridelencov, na ktorú sa redaktor denníka SME ani neunúval opýtať Tlačového odboru MV SR a na výsledky ich práce už vôbec.
Článok je preto podľa nás jednostranný, kde sa opiera len o klamlivé informácie opozičnej poslankyne Veroniky Remišovej, ktorá zámerne, ako aj novinár, nespomenula fakt, že o výbere policajných pridelencov rozhodovali už bývalí ministri vnútra v minulosti.
Do funkcie policajných pridelencov sú nominovaní buď bývalí vysokí funkcionári PZ (ktorí majú skúsenosti s diplomaciou aj riadením), alebo ide o kariérnych policajtov s dlhoročnou praxou, ktorí sú na konkrétne miesto vyslaní s určitým poslaním riešiť najvypuklejšie problémy.


TASR o tom informovali z Tlačového odboru kancelárie ministra vnútra SR.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Americká spoločnosť Netflix sprístupnila prostredníctvom služby YouTube teaser trailer pripravovaného marvelovského seriálu Iron Fist. Takmer jedenapolminútové video malo premiéru už v sobotu na newyorskom Comic-Cone.
V novinke sa Iron Fist v podaní anglického herca Finna Jonesa dôsledne pripravuje na boj proti skorumpovaným predstaviteľom New Yorku a zároveň spoznáva svoju nadprirodzenú schopnosť. Očakávaný komiksový seriál si budú môcť diváci a diváčky pozrieť od 17. marca 2017. Netflix naraz ponúkne 13 epizód, z ktorých každá bude trvať hodinu.
Iron Fist rozpráva príbeh miliardára Dannyho Randa, ktorý sa po rokoch, keď bol nezvestný, vracia do New Yorku a s pomocou mystickej sily železnej päste bojuje proti korupcii a zločinu. V seriáli sa okrem 28-ročného Jonesa predstavia tiež Lewis Tan, ktorý si zahral záporáka Zhoua Chenga, David Wenham ako Harold Meachum či Jessica Henwick, ktorá stvárnila Colleen Wing. Hlavným tvorcom a výkonným producentom je Scott Buck, ktorý pracoval napríklad na projekte Dexter (2006 - 2013).
Spoločnosť Netflix má zatiaľ na konte tri seriálové adaptácie príbehov z dielne Marvel Comics - Daredevil (2015), Jessica Jones (2015) a Luke Cage (2016). V budúcom roku plánuje predstaviť projekty Punisher a The Defenders, v ktorom sa stretnú hlavní hrdinovia všetkých spomínaných sérií.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Vedenie spoločnosti Mediaworks, ktorá v sobotu pozastavila vydávanie maďarského opozičného denníka Népszabadság i jeho internetovej verzie Nol.hu, zrušilo všera plánované rokovanie s vedením redakcie tohto periodika odvolávajúc sa na chorobu. Pracovníci redakcie iniciujú dnes právne kroky proti vydavateľovi, informovalo internetové vydanie denníka Magyar Nemzet.
Redaktori Népzsabadságu navrhli odkúpenie denníka za symbolické jedno euro, čo je podľa ich názoru vzhľadom na nahromadený dlh vo výške piatich miliárd forintov (16,5 milióna eur) veľmi prijateľná ponuka. Avšak podľa zverejnených dokumentov je Népszabadság zaťažený hypotékou u Maďarskej národnej banky (MNB).
Mediaworks ráno vydal vyhlásenie, podľa ktorého sa v nadchádzajúcich dňoch bude snažiť o dosiahnutie dohody. Tá by mala poskytnúť základ na obnovenie vydávania tohto periodika.



Európska komisia (EK) včera za "veľmi znepokojujúcu" označila situáciu okolo maďarského hlavného opozičného denníka Népszabadság. Pozastavenie jeho vydávania podľa exekutívy EÚ vyvoláva vážne obavy o slobodu tlače v Maďarsku.
"Máme veľké obavy. Sú niektoré otázky okolo motívov prerušenia vydávania a, samozrejme, budeme pozorne sledovať situáciu," uviedol dnes pred novinármi v Bruseli hlavný tlačový hovorca exekutívy EÚ Margaritis Schinas. Pripomenul, že sloboda tlače, pluralita a ochrana novinárov sú základom slobodnej a demokratickej spoločnosti.
Podľa jeho slov sú právomoci EÚ, pokiaľ ide o slobodu médií a pluralitu názorov, "obmedzené", pretože samotným členským štátom únie prislúcha povinnosť ochraňovať tieto slobody a princípy na svojom území.
Od získania politickej moci v roku 2010 bol premiér Viktor Orbán často obviňovaný, že využíva médiá vo svoj prospech, pričom jeho kritici upozorňujú na skutočnosť, že veľká časť médií patrí oligarchom blízkym Orbánovej vláde.
Vydavateľ, ktorý sa údajne dostal do rúk blízkych vláde, v oficiálnom komuniké zdôvodnil prerušenie vydávania denníka Népszabadság pripravovanou zmenou koncepcie. Podľa spoločnosti Mediaworks, ktorá denník vlastní, v uplynulých desiatich rokoch klesla predajnosť periodika o 74 percent a od roku 2007 sa nahromadila strata vo výške piatich miliárd forintov (16,5 milióna eur).

Copyright © TASR 2016