DALITO!

9. 10. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Tohtoročný vianočný špeciál kultového britského sci-fi seriálu Doctor Who (2005), na Slovensku známeho aj ako Pán času, dostal názov The Return of Doctor Mysterio. Okrem samotného dvanásteho Doktora v podaní Petera Capaldiho sa v 60-minútovej epizóde predstaví aj komiksový superhrdina Doctor Mysterio, ktorého stvárni Justin Chatwin.
Scenár vianočného špeciálu napísal Steven Moffat, réžie sa ujal Ed Bazalgette. Nakrúcali ho vo waleskom Cardiffe, pričom ho odvysielajú 25. decembra na BBC One. Okrem spomínaných Capaldiho a Chatwina sa v tejto epizóde predstavia aj Charity Wakefield, Adetomiwa Edun, Aleksandar Jovanovic či Logan Hoffman. Tvorcovia seriálu v piatok okrem informácii o vianočnom špeciále zverejnili prostredníctvom služby YouTube aj krátke video z natáčania.
Epizóda The Return of Doctor Mysterio bude predchádzať pripravovanej desiatej sezóne Doctor Who, ktorá by sa na televízne obrazovky mala dostať v apríli 2017. Pôjde o poslednú sériu pre doterajšieho hlavného tvorcu Stevena Moffata, z ktorého rúk projekt prevezme tvorca krimi seriálu Broadchurch (2013) Chris Chibnall. Ako nová Doktorova spoločníčka sa v nej predstaví Pearl Mackie, ktorá nahradí Jennu Coleman. Tá v seriáli účinkovala v rokoch 2012 až 2015.
Hlavnou postavou seriálu Doctor Who je excentrický humanoidný mimozemšťan, ktorý si hovorí Doktor a cestuje priestorom i časom v lodi zvanej TARDIS. Tá zvonku vyzerá ako stará modrá policajná búdka, ale vnútri je obrovská. Na cestách sa k nemu často pridávajú rôzni ľudia alebo ďalší mimozemšťania a spoločne zachraňujú Zem i vesmír. Seriál vysielali najprv v rokoch 1963 až 1989, no celosvetový fenomén sa z neho stal až po štarte modernej verzie v roku 2005. Doktora hral vtedy už deviaty herec Christopher Eccleston. Zmeny hercov tvorcovia vysvetlili tým, že Doktor sa s každým úmrtím regeneruje do nového tela.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Spoločnosť Mediaworks prerušila včera vydávanie maďarského mienkotvorného denníka Népszabadság i jeho internetovej verzie Nol.hu. Vydavateľ, ktorý sa údajne dostal do rúk blízkych vláde, v oficiálnom komuniké zdôvodnil tento krok pripravovanou zmenou koncepcie, napísal spravodajský server Hvg.hu.
Pracovníci redakcie, ktorí sa už včera ráno nedostali k svojej firemnej e-mailovej komunikácii, pripravujú protestné zhromaždenie na Kossuthovom námestí pri parlamente.
Opozičné strany, medzi nimi aj ultrapravicový Jobbik, odsúdili tento krok. Označili ho za ďalšie potláčanie slobody médií zo strany vlády Viktora Orbána.
Hvg.hu pripomína, že v uplynulých dvoch týždňoch Népszabadság odhalil kauzu milenky guvernéra Maďarskej národnej banky (MNB) Györgya Matolcsyho či luxusný vrtuľníkový let rodiny ministra riadiaceho kabinet úradu predsedu vlády Antala Rogána na svadbu.

Stovky protestujúcich Maďarov včera skandovali na Kossuthovom námestí v Budapešti "Orbán zmizni!". Demonštráciu, ktorú zvolala skupina Za slobodu tlače z Facebooku, zorganizovali ako vyjadrenie solidarity s tlačenou i internetovou verziou opozičného denníka Népszabadság, ktorého vydávanie prerušila spoločnosť Mediaworks.
Podľa informácií internetového vydania denníka Blikk sa na zhromaždení zúčastnilo až 2000 ľudí. Boli medzi nimi viacerí redaktori Népszabadságu, ďalších opozičných médií i politici. Podujatiu pred budovou parlamentu sa prizeralo iba niekoľko policajtov.
Po oficiálnom ukončení protestu o 18.37 h mnohí zostali na Kossuthovom námestí a pálili výtlačky vládneho denníka Magyar Idök, uviedol spravodajský server 444.hu.
Súčasne s demonštráciou pred parlamentom sa konalo aj zhromaždenie pred redakciou Népszabadságu na ulici Futó, ktoré zorganizovala opozičná Maďarská socialistická strana (MSZP). Jej predseda Gyula Molnár pred takmer stovkou zhromaždených povedal: "Teraz to bol Népszabadság, zajtra môžu prísť na rad ďalšie noviny, potom politické strany, a to bude koniec tejto krajiny."
Vydavateľ, ktorý sa údajne dostal do rúk blízkych vláde, v oficiálnom komuniké zdôvodnil tento krok pripravovanou zmenou koncepcie, napísal spravodajský server Hvg.hu.
Pracovníci redakcie sa už včera ráno nedostali k svojej firemnej e-mailovej komunikácii, ale ani na svoje acovisko.
Opozičné strany, medzi nimi aj ultrapravicový Jobbik, odsúdili tento krok. Označili ho za ďalšie potláčanie slobody médií zo strany vlády Viktora Orbána.
Hvg.hu pripomína, že v uplynulých dvoch týždňoch Népszabadság odhalil kauzu milenky guvernéra Maďarskej národnej banky (MNB) Györgya Matolcsyho či luxusný vrtuľníkový let rodiny ministra riadiaceho kabinet úradu predsedu vlády Antala Rogána na svadbu.

Copyright © TASR 2016