DALITO!

16. 2. 2013

TA3 NEWS

TA3 NEWS




Spravodajská televízia TA3 už túto nedeľu (17. 2.) uvedie novú reláciu Slovo v čase. Jej úvodné časti budú patriť odvolanému trnavskému arcibiskupovi Róbertovi Bezákovi, ktorý má divákov sprevádzať pôstnym predveľkonočným obdobím.
"Relácia Slovo v čase je vhodným formátom, aby sme tak oslovili nielen veriacich, ale všetkých divákov ku krátkym zamysleniam sa na rôzne duchovné témy," priblížila podstatu nového programu šéfredaktorka spravodajstva TA3 Martina Kyselová.
Relácia by mala mať charakter krátkeho zamýšľania. Bezák by mal v relácii vystupovať len počas prvých týždňov. Následne plánuje televízia pozývať aj iných hostí.

Copyright © TASR 2013

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


15. 2. 2013

Aj vo Svätom Jure žijú ľudia

Aj  vo Svätom Jure
 
žijú ľudia
 

Vazena STV preco vo vasich sprav neukazujete to co sa robi vNIGERIJE ze tam moslimy za ziva upalili 500 krestanov .Preco sa nepovie skutocna pravda o ciganoch ze my na nich doplacame vsetko nicia .Pitam sa preco honvedi madari maju tolko programov spravy kazdy den a vsecko je reprizovane preco neukazujete jak honvedi pomadarcuju Juzne Slovensko z napisami honved BERENY nicia nase sochy tabule pre Slovakoch v madarsku vysielaju poobede ked su vseci v prce.Pitam sa preco
MS nema svoj program v STV pre Slovakoch ale ten nepodareny HRIB ano. Logo STV ma bit narodnych farbach o12 zvon byt.Pozdravom divak PETER z SV JUR

RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS vysielala vo štvrtok večer na Dvojke naživo vo vysokom rozlíšení zo svojho štúdia reláciu Večer pod lampou. Stala sa tak prvým slovenským vysielateľom, ktorý priniesol televíznym divákom živé vysielanie zo štúdia v HD. Ďalšie relácie, ktoré bude RTVS rovnako vyrábať v štúdiu vo vysokom rozlíšení, sú diskusný ring 5 minút po dvanástej v sobotu na Dvojke a nedeľná diskusná relácia O 5 minút 12 na Jednotke. Verejnoprávna televízia si tak na svoje konto pripíše ďalšie prvenstvo v HD. Najprv to boli Olympijské hry v Pekingu v roku 2008, potom priamy prenos vo vysokom rozlíšení z vyhlasovania výsledkov ankety Osobnosť televíznej obrazovky v marci 2010 na vtedajšej Trojke. STV mala ako prvá v HD kanál dočasne na satelite počas MS v hokeji 2011 a Jednotka HD vysiela ako prvá v digitálnom terestriálnom multiplexe DVB-T. RTVS v stredu informovala o spustení natívneho vysielania v HD na Dvojke, ktoré je zatiaľ dostupné u vybraných káblových a IPTV operátorov. Natívne vysielanie vo vysokom rozlíšení umožnilo prekonfigurovanie vysielacieho pracoviska programovej služby Dvojka. Diváci si tak odteraz ešte viac programov môžu vychutnať vo vysokom rozlíšení.V HD vysiela Dvojka programy ako napríklad Anjeli strážni, Família, A3UM, Slovenské kino, Umenie 2012, Ovce.sk, dokumenty z tvorby nezávislých producentov, kvalitné zahraničné dokumenty, ale aj Rómsky magazín. Na Jednotke vysielame vo vysokom rozlíšení napríklad nový sitcom Hlavne, že sa máme radi, kulinársky program Nebíčko v papuľke a tiež športové podujatia ako Liga majstrov alebo v minulosti MS v hokeji, OH a pod. RTVS v roku 2013 počíta aj s výrobou ďalších pôvodných programov v HD. Prechod vysielania na HD a zvyšovanie objemu vlastnej tvorby vo vysokom rozlíšení je jednou z hlavných priorít manažmentu RTVS. Pripravujeme jednotné riešenie ponuky streamov pre všetkých káblových operátorov, aby sa programy RTVS v HD kvalite dostali k čo najväčšiemu počtu divákov.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Jedným z riešení k stupňujúcej sa miere vulgárnosti a nekultúrnosti vo vysielaní je podľa ministra kultúry Mareka Maďariča poskytnutie kvalitnej alternatívy. "Teda, aby na obrazovke STV vznikali programy, ktoré pritiahnu pozornosť a nastavia zrkadlo nekvalite a vulgárnosti," poznamenal v rozhovore pre TASR. Takto sa podľa neho okrem kritiky súčasného komerčného vysielania ponúkne možnosť, že sa to dá robiť aj inak.
Minister otvoril minulý rok diskusiu na tému zvyšujúceho sa nekultúrneho obsahu v programe celoplošných komerčných médií. Ako pripomenul, vytvoril sa tým priestor na možný tlak zo strany spoločnosti, ktorým by ukázalo, do akej miery jej isté vysielanie prekáža alebo neprekáža.
Dodal, že hoci z titulu svojej funkcie nemá žiadnu právomoc na zmenu programu komerčných médií, má dobrý pocit z toho, že daný problém pomenoval, otvoril diskusiu a získal na svoju stranu mnoho ľudí. Zároveň verí, že to bude mať v dlhodobejšom horizonte vplyv na vysielanie tým, že sa pribrzdí trend zaraďovania vulgárnych programov. "Myslím si, že to do určitej miery povzbudilo aj Radu pre vysielanie a retransmisiu, ktorá pomerne prísne sleduje vysielanie a pokutuje za ne stanice," dodal.
Odmietol tvrdenie niektorých súkromných médií, že by kvalitný obsah vyrábali vo väčšom množstve v prípade, ak by sa ich tiež týkala zmluva so štátom a peniaze z nej by mohli využívať na tento účel.
Maďarič poukázal na to, že duálny systém jasne definuje spôsob financovania súkromných a verejnoprávnych médií a aj obsah vysielania. "To, čo je financované z reklamy, má svojím spôsobom nad sebou diktát sledovanosti. Súkromné televízie predávajú veľké divácke skupiny zadávateľom reklamy, to je princíp ich fungovania," poznamenal s tým, že za svojho prvého pôsobenia na poste ministra výrazne odbremenil STV od diktátu reklamy, ktorá môže na ňu vyčleniť maximálne do 2,5 percenta denného vysielania. "Tým, že sa na ňu skladá aj verejnosť a prispieva štát, tak sa vytvára možnosť na iný typ programu. To, že máme duálny systém, však neznamená, že súkromné televízie nemajú rešpektovať základné otázky vkusu, slušnosti, kvality a že majú ponižovať ľudí," podčiarkol minister.

Copyright © TASR 2013



Zadávatelia reklamy investovali v roku 2012 do inzercie v slovenskej tlači vyše 168 mil. eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to znamená pokles o 2,7 %. Ako ďalej informuje spoločnosť TNS Slovakia, výdavky na reklamu v novinách medziročne poklesli o 1 %. Výraznejší prepad zaznamenali časopisy, a to konkrétne o 4 %. Medziročne stúpol záujem o merchandising (vkladanie vzoriek produktov, pozn. red.), a to o 34%.
Tlačené médiá vlani podľa údajov TNS predali 49,3 tis. inzertných strán, čo znamená takmer 5 percentný pokles oproti roku 2011. Najväčší, až 73-percentný, podiel celkových reklamných výdavkov si medzi sebou rozdelilo päť najväčších vydavateľstiev. Na prvom mieste sa v rebríčku príjmov z reklamy umiestnilo vydavateľstvo Ringier Axel Springer, ktoré v minulom roku zinkasovalo viac než 44 mil. eur. S príjmami na úrovni 33 mil. eur sa na druhej priečke umiestnila Spoločnosť 7 Plus, nasledovaná Petit Pressom so zárobkom 25,6 mil. eur. Prvú päticu uzatvára Perex s 12,6 mil. eur a vydavateľstvo Ecopress, ktorému zadávatelia zaplatili takmer 7 mil. eur.
Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol telekomunikačný operátor Orange, ktorý na tento účel vynaložila 5,2 mil. eur. Druhým v poradí bol predajca záhradnej techniky Mountfield s 3,7-miliónovými investíciami. Tretie miesto obsadil ďalší operátor Slovak Telekom s výdavkami v hodnote 3,5 mil. eur.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 pracovníkov a približne 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA).

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

World Press Photo 2013

World Press Photo 2013
 

Záber dvoch detí, usmrtených pri izraelskom raketovom útoku na pásmo Gazy, ktorý urobil švédsky fotograf Paul Hansen pre noviny Dagens Nyheter, sa stal Fotografiou roka 2012 v prestížnej súťaži World Press Photo. Oznámila to dnes medzinárodná porota.
Víťazná snímka zachytáva skupinu mužov nesúcich na rukách mŕtve telá dvojročnej Suhajb Hidžázíovej a jej o rok staršieho brata Mohammada na pohreb v mešite.
"Sila záberu spočíva v kontraste hnevu a smútku dospelých zo straty nevinných detí," povedal o víťaznej fotografii členka poroty Mayu Mohanová, ktorú citovala agentúra Reuters.
Vlani zvíťazila snímka španielskeho fotoreportéra Samuela Arandu z tzv. arabskej jari, na ktorej zachytil zahalenú moslimku držiacu v náručí zraneného príbuzného po demonštrácii v Jemene.
Ocenenie dotované finančnou odmenou 10.000 eur odovzdajú Hansenovi v apríli v Amsterdame.
Nezávislá nadácia World Press Photo Foundation so sídlom v Amsterdame vypisuje od roku 1955 súťaž o najlepšie novinárske fotografie z celého sveta. Trinásťčlenná porota, ktorá sa každý rok mení, posudzuje snímky profesionálnych fotografov z agentúr, denníkov a časopisov z celého sveta.
Celkom 103.481 záberov do jednej z najprestížnejších fotografických súťaží poslalo tentoraz 5666 fotografov zo 124 krajín.
Zoznam ocenených na World Press Photo 2013:
http://www.worldpressphoto.org/content/list-winners-2013-photo-contest

 Copyright © TASR 2013

MARKIZA NEWS

MARKIZA NEWS

 

Televízia Markíza po redizajne spravodajských formátov pokračuje v skvalitňovaní svojho servisu aj na internete. Začiatkom budúceho týždňa sa v novej vizuálnej podobe predstaví spravodajský portál TVNoviny.sk. Nový dizajn portálu TVNoviny.sk prinesie vyšší komfort pre používateľov, bude jednoduchší, čistejší a prehľadnejší. Celý koncept vznikol in-house, pričom reflektuje aktuálne svetové trendy v oblasti webdizajnu. "Chceme posilniť pozíciu brandu TVNoviny.sk ako nášho vlajkového spravodajského portálu a sústrediť pod jeho hlavičkou aj návštevnosť niektorých ďalších, doposiaľ samostatne profilovaných internetových projektov," povedal Michal Razim, riaditeľ Centra interaktivity TV Markíza. Priamo pod portál TVNoviny.sk tak budú po novom integrované aj špecializované weby Ekonato.sk, MyŽeny.sk a ŠportovéNoviny.sk. Všetky zároveň dostanú graficky jednotné logá, ktoré vychádzajú z nového vizuálu televízneho spravodajstva. Ten sa na obrazovky dostal od 1. februára 2013 spolu s novou staničnou grafikou. Redizajnom svojich spravodajských webov vychádza TV Markíza v ústrety aj požiadavkám mediálnych agentúr, najmä z hľadiska efektívnejších možností umiestňovania rôznych druhov reklamných prvkov a ich lepšej vizibility. "Okrem krajšieho a užívateľsky priateľskejšieho dizajnu je našim cieľom tiež ešte viac vylepšiť kvalitu a množstvo ponúkaného obsahu tak, aby boli čitatelia čo najspokojnejší," dodal Michal Razim. V januári 2013 navštívilo portál TVNoviny.sk podľa oficiálneho auditu návštevnosti slovenských internetových stránok AIMmonitor 739 749 reálnych používateľov, medziročne ide o nárast o 25 %. TVNoviny.sk sú tiež dlhodobo najnavštevovanejším televíznym spravodajským webom na trhu.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Já myslím že je pod úroveň se k tomu vyjadřovat, ale opravdu. Já bych k tomu chtěla říct jediné. Můj manžel žádná vzácná pera opravdu ale opravdu neukradl. „
Dagmar Havlová


"Keby strany nemohli robiť kampaň, tak by nepotrebovali peniaze.  V tejto veci by sme si mohli odpozerať niečo od komunistov. Pred novembrom '89 boli členské známky a straníci si svoje stranícke divadielka platili z vlastných peňazí. Keď má strana svojich členov, nech sa páči, nech sa poskladajú, nech si urobia zjazd, nech si platia kancelárie zo svojich peňazí, ale nie zo spoločných. Nemyslím si, že politici majú právo robiť stretnutia s občanmi. Majú povinnosť štyri roky pracovať a nespoliehať sa na to, že mesiac, dva pred voľbami urobia mítingy a ľudí zblbnú."
Igor Matovič

„Melissa McCarthy je ženským hrochom, je veľká ako traktor a je jačiaca, obrovská čudáčka .Je rovnako obézna ako nechutná“.
Rex Reed, filmový kritik




"Václav Havel nazýval trh hokynářstvím, místo demokracie chtěl elitářskou postdemokracii, místo konzervatismu a tradičních hodnot prosazoval modernistické boření existujícího lidského řádu. Byla to spíše ozvěna francouzského jakobínství .Bylo to extrémní levičáctví . Byl to také výbojný zahraničněpolitický intervencionismus a humanitární bombardování místo respektu ke kterékoli zemi světa."
Václav Klaus

“Prave som sa dozvedel, ze vcera bol na TA3 v Teme dna diskutovat minister Kalinak bez oponenta a moderator Bielik to odovodnil tym, ze nezohnal nikoho z opozicie. Fiha, tak to sa Bielik a TA3 pekne vyfarbili. O co ide? Pan Bielik mi poslal vcera popoludni sms s pozvankou do tejto istej relacie na temu aktualny odhad rastu ekonomiky. Suhlasil som a opytal sa, s kym pojdem. Odpisal, ze so statnym ta...jomnikom Pelegrinim. Asi o hodinu mi napisal, ze ho to mrzi, ale musi to zrusit, lebo nikto z MF nemoze. Obratom som mu zavolal s navrhom, aby ma pozval sameho, ak nikto z MF, pripadne zo Smeru nemoze (podla mna skor nechce). Odmietol to s tym, ze mi slubil, ze ma zavola niekedy inokedy s Kazimirom. A potom si tam kludne presne v tej istej relacii sadne sam s Kalinakom a odovodni to tym, ze nezohnal nikoho z opozicie. Gratulujem, ukazka nestranneho, nezavisleho a profesionalneho novinara...”
Ivan Mikloš


"Obracanie sa na čarodejníkov a falošných liečiteľov neprináša úľavu a je zakázané islamom."
Ramzan Kadyrov , Čečenský líder

.



Dostanem Vás na Škripek !

Dostanem Vás na

Škripek !

Poslanec Národnej rady SR za OĽaNO Branislav Škripek, ktorý dnes neuspel s ochranou mravnosti v parlamente, nepoľaví v snahe o reguláciu erotickej tlače. "V boji proti vulgarizácii verejného priestoru budem pokračovať aj naďalej. Po podaní môjho návrhu zákona som zaznamenal obrovské množstvo pozitívnych reakcií. Moju petíciu podpísalo už 17-tisíc ľudí. Ja iba vyslovujem názory tej časti spoločnosti, ktorá tu nechce takýto vulgárny a ponižujúci spôsob zobrazovania ľudskej sexuality v tlači,“ povedal poslanec Škripek.
Aj naďalej sa bude usilovať o dosiahnutie spoločenskej dohody na tom, aby nebola akceptovaná ani takáto vulgarizácia verejného priestoru, podobne, ako nie je akceptovaný napríklad predaj alkoholu alebo cigariet maloletým osobám. „Budem sa snažiť, aby prebiehala široká verejná diskusia, z ktorej vyjde aj možná spoločenská dohoda. Svoj návrh preto v blízkej budúcnosti predložím do parlamentu opäť,“ dodal.
Škripek dnes v parlamente neuspel s novelou zákona o ochrane mravnosti detí a mládeže. Podľa nej by sa v dennej tlači a v periodikách, ktoré nie sú označené ako erotické, nemali vyskytovať zobrazenia nahého ľudského tela, aby tak nedochádzalo k jeho obscénnemu neúctivému zobrazovaniu. Poslanec chcel, aby periodiká, kde sa takéto zábery nachádzajú, boli označené ako „erotické“.
Poslanci za vládny Smer-SD podľa neho zdržaním sa pri hlasovaní vyjadrili, že ani v otázkach ochrany detí a mládeže nevedia zaujať jasný postoj. "Opäť dokázali, že namiesto slobodne uvažujúcich poslancov v ich poslaneckých laviciach sedia hlasovacie stroje," myslí si Škripek.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


14. 2. 2013

The Committee to Protect Journalists News

The Committee to Protect

 Journalists News



Organizácia Výbor na ochranu novinárov (VON) dnes v správe oznámila, že v roku 2012 bol po celom svete uväznený rekordný počet žurnalistov, pričom "prostredie sa pre slobodu tlače zhoršuje".
VON so sídlom v New Yorku uviedol vo svojej výročnej správe "Útoky na tlač", že vlani bolo uväznených 232 novinárov a tento narastajúci trend spôsobujú prevažne obvinenia z terorizmu a ďalších protištátnych trestných činov, ktoré úrady vzniesli proti kritickým novinárom a vydavateľom.
VON v správe napísal, že počet uväznených novinárov je najvyšší od jeho prvého prehľadu zverejneného v roku 1990.
V správe sa uvádza, že pri výkone povolania bolo v roku 2012 zabitých 70 novinárov. To je o 43 percent viac než v roku 2011.
V správe sa v zozname desiatich krajín, kde tlač zažíva výrazné opätovné zhoršenie podmienok, nachádza aj Brazília.
Informovala o tom tlačová agentúra AP.

Copyright © TASR 2013



SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Zámer opozičného poslanca Branislava Škripeka (OĽaNO) bojovať proti erotike v dennej tlači a sexualizácii spoločnosti nevyšiel. Plénum dnes neschválilo jeho návrh novely zákona upravujúceho podmienky predaja a rozširovania tlače a iných vecí spôsobilých ohroziť mravnosť.
Škripek chcel novelou zákona dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa takéto obscénne zobrazenie ľudského tela nemohlo vyskytovať. Poslanec odmietol, že by išlo o cenzúru.
Na otázku, čo presne si predstavuje pod erotickým obsahom, odvetil, že technické definovanie nie je možné. "Zobrazovanie ľudskej nahoty, sexuality a pohlavného života spôsobom, ktorý vyprázdňuje jeho obsah, toto už je vec, o ktorú sa dá opierať. Samoúčelné vyvolávanie vzrušenia, spôsobovanie, aby nahota len predávala tovar, to je barbarizácia spoločnosti," podčiarkol.
Cieľom jeho novely teda bolo zakázať predaj a rozširovanie tlače a iných vecí, ktoré sú spôsobilé ohroziť mravnosť osobám mladším ako 18 rokov. "Terajšia právna úprava nezdôrazňuje podmienky predaja takejto tlače. Ide mi o to, že ak sa stretávame s časopisom prinášajúcim denné správy, potom nemá byť erotický," vyhlásil.
 

Copyright © TASR 2013


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

UPC Holding B.V., ktorého súčasťou je aj slovenská spoločnosť UPC Broadband Slovakia, dosiahol podľa predbežných výsledkov za štvrtý kvartál vlaňajška 7-percentný nárast tržieb na 1,09 mld. eur. Konsolidované tržby za celý rok 2012 vzrástli o 6 % na 4,27 mld. eur. Spoločnosť o tom informovala vo štvrtok. Prevádzkový zisk sa v minulom roku zvýšil o 11 % na 1 mld. eur. V krajinách strednej a východnej Európy dosiahol holding v roku 2012 tržby 867,5 mil. eur, čo predstavuje nárast o 7,6 %. Skupina evidovala k 31. decembru 2012 celkovo 10,3 mil. zákazníkov.
UPC Holding je poskytovateľom televízie, vysokorýchlostného internetu a telefónnych služieb v desiatich krajinách. Holding je súčasťou skupiny Liberty Global, ktorá poskytuje internetové telefónne služby. Na Slovensku pôsobí UPC Holding prostredníctvom spoločnosti UPC Broadband Slovakia, s.r.o., ktorá poskytuje služby televízie, širokopásmového vysokorýchlostného internetu a telefonovania.

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

Britská polícia včera  zatkla ďalších šesť novinárov News of the World (Now) v rámci vyšetrovania telefónnych odposluchov tohto zrušeného bulvárneho nedeľníka. Dvaja z nich teraz pracujú v bulvárnom denníku The Sun, ktorý ako Now patrí mediálnemu magnátovi Rupert Murdoch. Scotland Yard oznámil, že boli zatknutí pre podozrenie z odposluchov v rokoch 2005 a 2006. Polícia uviedla, že ide o úplne novú líniu vyšetrovania. Traja muži a tri ženy vypočúvaní na policajných staniciach v Londýne av grófstve Cheshire. Nikto z nich nebol počas vyšetrovania odposluchov doteraz zatknutý. Detektívi chcú len informovať ľudí, ktorých hlasové stránky boli odpočúvanie. V stredu bol zatknutý policajt v rámci vyšetrovania podplácanie policajtov a ďalších verejných predstaviteľov, ktorí odovzdávali novinárom informácie za odplatu. Scotland Yard potvrdil, že bol stú osobou zatknutú počas vyšetrovania, ktorá spustil škandál kolien Now. Policajti sa v troch okruhoch vyšetrovanie zameriavajú na telefónne odpočúvanie, na podplácanie policajtov a na ilegálne prenikanie do počítačov. Škandál prepukol naplno v júli 2011, kedy sa ukázalo, že Now nechal odpočúvať hlasovú schránku unesenej trinásťročnej dievčiny. Aféra viedla k uzavretiu Now a otriasla britskú mediálnu i politickú scénou. Bol kvôli nej zatknutý okrem iného niekdajší hovorca britského premiéra Davida Camerona Andy Coulson.

Copyright © ČTK 2013

Stanovisko k článku uverejnenom v denníku Sme

Stanovisko k článku uverejnenom
 
v denníku Sme



 Kontrola pravdivosti výrokov politikov je v poriadku, funguje aj v zahraničí a politici s ňou pri verejných vystúpeniach musia rátať. Problém nastáva, keď samotná kontrola demagógie skĺzava do zavádzania, či priamo klamstva.
K tomu žiaľ prišlo vo včerajšom (13.2.) vydaní denníka SME v článku s názvom Ten istý Fico(?), kde spolupracovník internetovej stránky, kontrolujúcej pravdivosť výrokov politikov uviedol v hodnotení vystúpenia predsedu vlády SR konštatovania, ktoré sa nezakladajú na pravde. Uvádzame tri konkrétne príklady: autor príspevku tvrdí, že nie je pravdivé tvrdenie premiéra o tom, že opozícia nepredložila žiadne reálne riešenie a len škodí. Faktom však je, že pokiaľ išlo o hlavný problém, s ktorým sa vláda SR po nástupe zaoberala, teda konsolidáciou verejných financií, tak opozícia predložila návrhy, ktoré pokrývali len 10 % objemu sumy, o ktorú bolo treba v danom období ozdraviť verejné financie. Čo zjavne nie je reálne riešenie situácie. Rovnako autor príspevku uvádza, že nie je pravdivé tvrdenie, že bývalá vláda vynaložila na aktívnu politiku zamestnanosti nula eur. Toto však dokazujú oficiálne dokumenty, návrh štátneho rozpočtu za kapitolu rezortu práce ako aj vládou I. Radičovej pre rok 2012 schválený štátny rozpočet, ktorý na aktívnu politiku trhu práce v kapitole rezortu práce nevyčlenil žiadne financie, teda nulu. Rovnako v rozpore so skutočným stavom autor príspevku uvádza, že tvrdenie predsedu vlády o tom, že aj opoziční politici pripustili, že by zvyšovali DPH nie je možné oprieť o jednoznačné vyhlásenia týchto politikov. Faktom však je, že tak poslanec NR SR Ivan Štefanec (v Sobotných dialógoch SRo, ....) ako aj poslanec NR SR Ivan Mikloš (v rozhovore v denníku Hospodárske noviny dňa 29.10.2012) vyslovili tvrdenie, že ak by to bolo nevyhnutné, vláda pravice by pristúpila k posunu sadzby DPH.
Na záver chceme len uviesť, že ak má niekto v popise svojej činnosti preverovanie pravdivosti výrokov politikov, nemalo by sa mu stať, aby ho niekto prichytil pri uvádzaní nepravdivých hodnotení. Mohol by totiž byť obvinený z neprofesionality, v horšom prípade z politickej zaujatosti.

Informácie poskytol Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.



Pravda víťazí ?

Pravda víťazí ?


 

Vo včerajšej Pravde vyšiel na titulke článok s názvom “Mikloš tají, prečo zmenil postoj k Mochovciam.” K tejto téme mi redaktor Pravdy poslal 31.1. asi šesť otázok. Na všetky som mu odpovedal, na druhý deň, 1.2. vyšiel v Pravde článok a ten istý redaktor ma požiadal o odpovede na ďalšie otázky. Odovedal som mu vtedy toto:
Pán Holeš, spôsob, akým informujete o problematike privatizácie SE a mojej ...účasti na tejto privatizácii považujem za účelový a zaujatý. Včera som Vám poslal vyčerpávajúce odpovede na všetky Vaše otázky, vybrali ste si z toho len to, čo sa Vám hodilo. Na jednej strane vítam, že sa konečne (po vyše šiestich rokoch!) rôzne podozrenia zo spisu Gorila vyšetrujú, nech sa ukáže kde je pravda. Nikdy som sa vyšetrovaniu nebránil, vždy som vypovedal, ak som bol požiadaný a budem tak robiť aj v budúcnosti. Na druhej strane sa však nemôžem ubrániť dojmu, že zo strany vlády, ale aj zo strany niektorých médií, predovšetkým zo strany Vášho... denníka Pravda, sú tieto témy podávané účelovo a zaujate. Takýmto, účelovým a zaujatým informovaním aktívne pomáhate vláde zbaviť sa vlastnej zodpovednosti, zakryť vlastné skutočné kauzy a hlavne zakryť neschopnosť vládnuť a riadiť krajinu, neschopnosť riešiť nezamestnanosť a podobne. Vaše noviny nepovažujem za seriózny nezávislý denník, ale za stranícky plátok vládnej strany Smer, o čom svedčí nielen spôsob, akým pokrývate rôzne témy, ale aj to, že Vás vlastní vplyvný akcionár Smeru a pokyny o tom, čo a ako máte písať Vám preukázateľne dáva minimálne jeden vysoký funkcionár Smeru (Kaliňák, bejby). Po skúsenosti, ktorú s Vami mám, Vám už minimálne k tejto téme nebudem poskytovať žiadne odpovede.
Vo včerajšom článku, po dvoch týždňoch, teda Pravda zopakovala to, čo urobila v článku z 1.2., len s tým rozdielom, že tentokrát to dali na titulku. Dnes k tomu dodávam už len to, že s bývalým tlačovým orgánom ÚV KSS a terajším tlačovým orgánom strany SMER-SD už nebudem komunikovať na žiadnu, nielen na túto tému.
Ivan Mikloš

 

Nádherné bytosti

Nádherné bytosti

13. 2. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS




Novela zákona, ktorou chce poslanec Branislav Škripek (OĽaNO) bojovať proti nahote v tlači, zasahuje do slobody jednotlivca, podnikania a otvára dvere štátnej šikane voči vydavateľom. V závere desiateho rokovacieho dňa 14. schôdze to povedal poslanec SaS Juraj Droba.
Škripek chce svojou novelou zakázať predaj a rozširovanie tlače a iných vecí, ktoré sú spôsobilé ohroziť mravnosť osobám mladším ako 18 rokov. Mieni dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa obscénne zobrazenie ľudského tela nemohlo vyskytovať. Poslanec odmietol, že by išlo o cenzúru.
Poslanec OĽaNO si pri predstavovaní návrhu pomohol ukážkami bulvárnych denníkov, ktoré okrem iného obsahovali fotografie nahých ľudí v rôznych situáciách. KDH návrh novely podporí, avizoval to podpredseda strany Július Brocka. Poznamenal, že o obmedzenie nahoty sa svojho času usilovali aj kresťanskí demokrati. "Súhlasím s tým, že treba v tejto veci niečo robiť," vyhlásil Brocka.
Poslanci sa k návrhu novely vrátia vo štvrtok 14. februára ráno. Okrem tejto právnej normy na nich čaká ešte pár návrhov z programu aktuálnej schôdze. Po ukončení schôdze príde na rad mimoriadne rokovanie k návrhu na obžalobu prezidenta SR Ivana Gašparoviča za úmyselné porušenie Ústavy SR.

Copyright © TASR 2013

RTVS HD NEWS

RTVS HD NEWS




Odteraz si ešte viac programov RTVS môžete vychutnať vo vysokom rozlíšení už aj na Dvojke. Nielen športové prenosy, ale aj obľúbené programy pre náročnejšieho diváka vrátane slovenských a zahraničných dokumentov tak môžete sledovať na Dvojke v HD kvalite prostredníctvom vybraných operátorov na Slovensku. Natívne vysielanie vo vysokom rozlíšení umožnilo prekonfigurovanie vysielacieho pracoviska programovej služby Dvojka.
V HD vysiela Dvojka programy ako napríklad Anjeli strážni, Família, A3UM, Slovenské kino, Umenie 2012, Ovce.sk, dokumenty z tvorby nezávislých producentov, kvalitné zahraničné dokumenty, ale aj Rómsky magazín. Na Jednotke vysielame vo vysokom rozlíšení napríklad nový sitcom Hlavne, že sa máme radi, kulinársky program Nebíčko v papuľke a tiež športové podujatia ako Liga majstrov, alebo v minulosti MS v hokeji, OH a pod.
RTVS v roku 2013 počíta aj s výrobou ďalších pôvodných programov v HD. Prechod vysielania na HD a zvyšovanie objemu vlastnej tvorby vo vysokom rozlíšení je jednou z hlavných priorít manažmentu RTVS. Pripravujeme jednotné riešenie ponuky streamov pre všetkých káblových operátorov, aby sa programy RTVS v HD kvalite dostali k čo najväčšiemu počtu divákov.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Taliansky časopis, ktorý vlani zverejnil fotografie manželky britského princa Williama bez horného dielu plaviek, sa v najnovšom čísle chystá publikovať zábery tehotnej vojvodkyne z jej rodinnej dovolenky na Karibskom ostrove. Zámer magazínu Chi vyvolal ostré odsúdenie kráľovského paláca v Londýne.
Palác sv. Jakuba v utorok vydal vyhlásenie, v ktorom redakciu upozorňuje, že porušuje právo mladých manželov na súkromie. Vo svojej redakcii palác neuviedol, či podnikne nejaké právne kroky.
Nové číslo magazínu sa má v predaji objaviť dnes. Na fotografiách je údajne vojvodkyňa z Cambridgea v bikinách, ako sa prechádza s princom Williamom na pláži ostrova Mustique.
Magazín, ktorého majiteľom je bývalý taliansky premiér Silvio Berlusconi, v septembri vydal 26-stranovú prílohu s fotografiami mladých manželov z ich dovolenky v južnom Francúzsku. Na niektorých z nich je vojvodkyňa bez horného dielu bikín.
Kráľovský palác vtedy podnikol právne kroky, aby zverejneniu fotografií zabránil, ale zaznamenal len čiastočný úspech, keď to francúzsky súd zakázal magazínu Closer. Berlusconiho Chi, ako aj ďalšie bulvárne periodiká v celej Európe, podobne ako aj internet, ich zverejnili.
Princ William s manželkou trávia dovolenku na ostrove Mustique vo vile, ktorú si prenajali manželia Middletonovci - rodičia vojvodkyne z Cambridgea. Luxusnú vilu na odľahlom mieste ostrova si vyberali zámerne, aby mali súkromie a neboli v dosahu paparazzov.

Copyright © TASR 2013

Odpoveď podľa Zákona o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve

Odpoveď podľa Zákona o periodickej tlači a

agentúrnom spravodajstve



Agentúra SITA uverejňuje odpoveď na základe zákona č. 167/2008, o ktorú požiadalo banskobystrické Bábkové divadlo na Rázcestí. Odpoveď súvisí so správou: LGBT: Aktivisti žiadajú Fica zastaviť financovanie LGBT projektov, ktorú agentúra SITA vydala 6. februára o 11:50 pod číslom 123.



Znenie odpovede:



" Stavisko k článku: Aktivisti žiadajú premiéra stopnúť financovanie homosexuálov

Dňa 6. februára sa v niektorých slovenských médiách objavili informácie o Bábkovom divadle na Rázcestí v Banskej Bystrici. Tieto „informácie“ vyslovili Ing. Robert Mátéffy, predseda Inštitútu Leva XIII. a Mgr. Richard Vašečka, poslanec NR SR za OľaNO. Spomínané názory osočujú dlhoročnú a kvalitnú prácu BDNR, ktoré pôsobí v oblasti kultúry viac ako 50 rokov. Sú to nezmysly a klamstvá, žiaľ, v oblasti, ktorá je pre nás všetkých najviac citlivá: naše deti. Iba človek, ktorý nevidel predstavenia BDNR môže zneužiť divadlo a deti na podobné účely. Divadlo má vo svojom programe obhajobu záujmov dieťaťa a množstvom kvalitných projektov pre deti rôzneho veku (od batoliat až po staršie deti) dávno presvedčilo laickú i odbornú verejnosť svojou humánnou orientáciou a cieľmi. Vyhlásenia autorov sú tendenčné, nemajú výpovednú hodnotu a prezrádzajú ich nevedomosť a nekorektnosť. V BDNR nikdy neboli a činnosť divadla nepoznajú. Vedenie divadla, všetci zamestnanci a všetky zamestnankyne divadla sa ostro ohradzujú proti osočovaniu. Je nám ľúto, že organizácie, ktoré páni zastupovali, nezískali podporu z grantového systému Úradu vlády, to však nikoho neoprávňuje účelovo znehodnocovať činnosť organizácii, ktoré podporu získali. Za klamlivé vyjadrenia BDNR žiada od spomínaných pánov verejné ospravedlnenie.

Bábkové divadlo získalo dotáciu z grantového systému úradu vlády SR Podpora a ochrana ľudských práv a slobôd LP/2012 na projekt s názvom Lexikón sexizmu, ktorý je venovaný stredoškolskej mládeži, dospelým a seniorom/seniorkám. Projekt sa venuje prevencii negatívnych prejavov v jazyku, akými sú napr. vulgarizmy a tiež súvislostiam medzi jazykom a násilím v živote človeka. BDNR sa v tvorbe pre dospelých dlhodobo venuje otázkam rodového scitlivovania verejnosti a tiež diskriminácii v oblasti ľudských práv. Otázkami ľudských práv a diskriminácie sa zaoberajú všetky umelecké žánre, vrátane divadla, nakoľko jedna zo základných tém umenia je, bola a bude: osud človeka v spoločnosti.

Zostrih z inscenácií BDNR pre deti: www.bdnr.sk.

Iveta Škripková, riaditeľka divadla, Marián Pecko, umelecký šéf a režisér, zamestnanci a zamestnankyne BDNR ( podpísaná listina, www.bdnr.sk )"

Sme publikovalo nepravdivé informácie

Sme publikovalo

nepravdivé informácie






Ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská razantne odmieta tvrdenia denníka Sme, ktoré boli zverejnené dňa 13. februára 2013 v článku „ Vláde nástenka neprekáža“ (na strane 1) a pokračovali pod titulkom „Zvolenskej obvinená neprekáža“ (strana 7).
Autorka článku publikovala nepravdivé informácie, pretože ministerka zdravotníctva pani Zdenku Kudláčovú, ktorá pracuje vo Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb, a. s. Košice, vôbec nepozná, pričom je potrebné zdôrazniť, že Z. Kudláčovú prijal do VÚSCH, a.s. Košice nominant bývalého ministra Ivana Uhliarika, ktorý bol zároveň kandidátom za KDH vo voľbách do NR SR. Prijatie podporili aj ostatní členovia vtedajšej dozornej rady ústavu, nominanti KDH a SDKÚ- DS. Ministerstvo zdravotníctva SR k danej osobe iba skonštatovalo, že v čase jej prijatia spĺňala všetky zákonom stanovené podmienky.
Čo je však v článku denníka Sme nekorektné, je istota, s akou čitateľov informuje, že ministerka Zvolenská obhajuje pôsobenie pani Z. Kudláčovej (teda zamestnanca prijímaného exministrom Uhliarikom). Takéto tvrdenie je nielen nekorektné, ale aj zavádzajúce a klamlivé. Obhajovať možno predsa iba niečo, prípadne niekoho – o kom vieme, poznáme jeho aktivity, úspechy, myslenie, smerovanie. V tomto prípade však bolo zverejnené meno zamestnankyne, ktorá je pre ministerku Zvolenskú neznámou, zrejme však o nej viac vie Ivan Uhliarik a ďalší nominanti KDH ako aj SDKÚ - DS.

Zuzana Čižmáriková ,hovorkyňa MZ SR





Hore - dole

Hore - dole

Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý týždeň podiel 8,4 %.
Včera stratil veľa - získal podiel 6,6% a sledovalo ho 144 tisíc divákov starších ako 12 rokov .
Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý je na tom stále dobra. Včera síce stratila divákov, ale ak tak ju sledovalo 366 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 16%


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS




Polícia začala trestné stíhanie pre blog s názvom Vrahovia medzi nami, ktorý vyvolal dohady o tom, kde bol prezident Ivan Gašparovič v čase poľovačky, pri ktorej zomrel horár Michal Bobák. Informovala o tom televízia Markíza.
Trestné oznámenie podala Kancelárie prezidenta SR, pretože podľa hovorcu prezidenta Mareka Trubača blog "rozširuje fámy o tom, že prezident zabil človeka". Prípad podľa televízie rieši vyšetrovateľ Národnej kriminálnej agentúry. "Začal trestné stíhanie vo veci pre trestný čin ohovárania, konkrétna osoba zatiaľ nebola obvinená," povedal Markíze hovorca Prezídia Policajného zboru Michal Slivka.

Copyright © TASR 2013

Svetový deň rádia

Svetový deň rádia


V stredu 13. februára 2013 si pripomenieme Svetový deň rádia (World Radio Day), ktorý sa koná pod kuratelou UNESCO, Svetového rozhlasového výboru a Európskej vysielacej únie (EBU). Cieľom podujatia je osláviť rozhlas ako celosvetové médium a zároveň rozvinúť diskusiu o jeho budúcnosti v dnešnom svete digitálnych technológií. K iniciatíve World Radio Day sa pripojili aj programové služby RTVS. „Nesmierne nás teší, že sa môžeme opätovne zapojiť do aktivít Svetového dňa rádia a spropagovať tak naše vysielanie nielen doma, ale aj v zahraničí. To, že sa tak deje v predvečer sviatku sv. Valentína dokazuje, ako veľmi milujeme rádio,“ povedal Ľuboš Machaj, riaditeľ Sekcie programových služieb SRo.

Rádio Slovensko ponúkne rannú a večernú tému o rádiu: „Čo pre vás znamenalo rádio kedysi, čím je dnes a ako vidíte jeho budúcnosť? Čo očakávate od rádia dnes a v čom vidíte hlavné výhody a pridanú hodnotu tohto média? Pýtať sa budeme nielen odborníkov, ale aj našich poslucháčov, ktorí sa môžu do diskusie zapojiť prostredníctvom e-mailov a textových správ,“ povedal Marcel Hanáček, šéfdramaturg Rádia Slovensko.
O 8.21 h a tiež o 16.47 h uvedieme montáže o histórii rozhlasového vysielania vo svete aj u nás. Pozrieme sa na rôzne podoby Slovenského rozhlasu v priebehu dejín. Zaujímavosti a ukážky z archívov poslucháčom sprostredkujú, ako sa rozhlas vyvíjal, ako znel, ako sa rodili profesionálni redaktori a moderátori.
Rádio Regina o 10.05 h predstaví Našich redaktorov vo svete. Moderátor Igor Haraj bude prostredníctvom telemostu medzi Bratislavou, Banskou Bystricou a Košicami diskutovať s redaktormi RTVS so skúsenosťami z pôsobenia v zahraničných médiách: Andreou Fecikovou, Sylviou Hoffmanovou a Máriou Mikušovou. O 16.00 h uvedieme špeciálne vydanie programu Zahrajte mi túto! Svetovú! Marián Minárik pripravil výber tých najzaujímavejších nahrávok ľudových piesní naprieč krajinami. O 20.00 h v programe Stretnutia navštívime Urszulu Szabadoszovú, výnimočnú umelkyňu, ktorá našla svoje miesto, lásku i prácu v Slovenskom rozhlase v Košiciach. „Okrem toho v prúdovom autonómnom vysielaní všetkých troch štúdií nazrieme do rozhlasových archívov, navštívime zberateľov rádií, alebo ľudí, pre ktorých je rádio celoživotným priateľom. Taktiež upravíme hudobnú dramaturgiu vysielania, aby reflektovala rôznu národnostnú škálu interpretov populárnej hudby,“ dodáva Eva Reiselová, šéfdramaturgička Rádia Regina.
Do osláv Svetového dňa rádia sa zapojí aj Rádio Devín. Už v pondelok popoludní odvysielalo reprízu relácie Ľuby Šajdovej – Fiktívne rozhovory, ktorá vznikla k 75. výročiu založenia Slovenského rozhlasu. O prvých vystúpeniach pred mikrofónom, o skúsenostiach v rozhlase prostredníctvom archívnych záznamov hovorili spisovatelia Ľudo Zúbek, Dominik Tatarka, Vladimír Mináč, básnici Ján Kostra, Pavol Horov, Ján Smrek, Andrej Plávka a herečka Hana Meličková. V stredu 13. februára si do Popoludnia na Devíne pozve Marián Lucký Adriána Rajtera. Hovoriť budú o iniciatíve WRD, o význame Európskej vysielacej únie (EBU) a tiež o večernom koncerte Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu (SOSR), ktorý v priamom prenose odvysiela práve Rádio Devín. Svetový deň rádia môžu poslucháči osláviť aj naživo v rozhlasovej pyramíde na 5. abonentnom koncerte SOSR so začiatkom o 19.00 h. Sólistom večera bude vynikajúci ruský klavirista Denis Kožuchin. Spolu s rozhlasovými symfonikmi pod vedením dirigenta Maria Košika odohrá Rachmaninovov štvrtý klavírny koncert. Zvyšok programu bude patriť skladbám Ladislava Holoubka a Jeana Sibelia. Návštevníci koncertu si okrem iného môžu v Galérii SRo pozrieť stálu expozíciu približujúcu históriu rozhlasového vysielania na Slovensku.
K Svetovému dňu rádia sa pripojí aj Rádio_FM. V prúdovom vysielaní medzi 10.00 a 14.00 h bude Andrej Svitok hovoriť s odborníčkou na mediálnu komunikáciu Vierou Lehoczkou o úlohách dnešného rádia, ale aj o tom, ako sa jeho úloha vyvíjala a menila. Šéfdramaturg Rádia_FM Dušan Vančo povie viac o moderných spôsoboch prenosu, čo môže v súčasnej dobe priniesť terestriálne vysielanie, o možnostiach streamovania vysielania na celom svete, ale aj o tom, ako sa počas svojho fungovania menilo vysielanie Rádia_FM. Popoludní medzi 14.00 a 18.00 h bude Marián Mitaš hovoriť so zástupcami troch internetových rádií RTVS – Rádia Junior, Rádia Klasika a Rádia Litera.
Televízna Dvojka uvedie o 21.00 h dokumentárny film Jaroslava Riháka Rááádio, ktorý vznikol v roku 1996 pri príležitosti 70. výročia Slovenského rozhlasu. Prostredníctvom obrazovej koláže divákom priblíži zákulisie práce v rozhlase i najrôznejšie druhy percepcie tohto všadeprítomného média.



12. 2. 2013

Pokuty naše každodenné. UPDATED

Pokuty naše každodenné
UPDATED
Najpočúvanejšia rozhlasová stanica na Slovensku Rádio Expres môže zmeniť svojho majiteľa. Predaj spoločnosti D. Expres, ktorá má licenciu na vysielanie súkromného rádia, dnes odobrila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Podľa jej rozhodnutia môže doterajšie akcie firmy Emmis International Holding a riaditeľky rádia Evy Babitzovej kúpiť nemecká spoločnosť Bauer Ausland 1 GmbH. "Celá transakcia je v štádiu rokovania, uzavrieť by sa mala v najbližších týždňoch," uviedla dnes Babitzová.
Firma Bauer Ausland 1 je súčasťou mediálnej skupiny Bauer Media, ktorá pôsobí v súčasnosti v 16 krajinách, medzi nimi aj na Slovensku a všetkých susedných krajinách, s výnimkou Ukrajiny. S rozhlasovým vysielaním má nemecká mediálna skupina v súčasnosti skúsenosti iba na poľskom a britskom mediálnom trhu. Dcérska spoločnosť Bauer Media na Slovensku sa orientuje predovšetkým na časopisy pre ženy a mládež, spoločenské magazíny a na televízne programové tituly. Do portfólia Bauer Media SK v súčasnosti patria tituly Rytmus života, Telemagazín, či Eurotelevízia.
Bauer Ausland 1 vznikla podľa portálu mediálne.sk iba v novembri minulého roka. Podľa nemeckého obchodného registra má byť predmetom jej činnosti držanie a spravovanie podielov v spoločnostiach v Nemecku aj v zahraničí.

Copyright © TASR 2013



Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu ďalej :



•uložila sankciu – pokutu vo výške 1 500 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania programu Farmár hľadá ženu zo dňa 8. 9. 2012 o cca 20:20 hod;
•uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi RTVS (programová služba Jednotka) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s odvysielaním príspevku Pacient, pre pacienta, kvôli pacientovi v programe Správy STV dňa 8. 8. 2012 o cca 19:30 hod;

•uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi RADIO ONE, s.r.o., Nitra (programová služba Radio One) za porušenie § 68 ods. 7 písm. a) ZVR z dôvodu, že dňa 7. 1. 2013 nevyužíval vysielateľ frekvencie 92,3 MHz Levice, 99,6 MHz Zlaté Moravce a dňa 3. 1. 2013 frekvencie 93,5 MHz Lučenec, 94,9 MHz Handlová, 95,0 Nová Baňa, 107,5 Ružomberok na účely, na ktoré mu boli pridelené;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba DAJTO, DOMA) vo veci možného porušenia § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou) v súvislosti s vysielaním programov Poklad Aztékov dňa 2. 12. 2012, Nebezpečný vlak dňa 11. 12. 2012, Pokoj a pohoda dňa 9. 12. 2012 a Sedem smrteľných hriechov dňa 9. 12. 2012;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním príspevku Nie sú peniaze pre záchranárov v programe Televízne noviny dňa 29. 10. 2012;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním príspevkov v programe Televízne noviny: Šikovní vraj odchádzajú dňa 1. 11. 2012, Postavili sa za neho sestričky dňa 2. 11. 2013 a Je ich stále viac dňa 19. 11. 2012;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 34 ods. 3 ZVR (zvuková intenzita reklamy) v súvislosti vysielaním programu Stroskotanec dňa 25. 11. 2012 o cca 14:17 hod;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. d) ZVR v súvislosti s tým, že nedosiahol v rámci vysielania monotypovej televíznej programovej služby DOMA v mesiaci november 2012 min. 80% podiel vysielania dramatických programov a v rámci vysielania monotypovej televíznej programovej služby DAJTO v mesiacoch október, november a december 2012 min. 80% podiel vysielania dramatických programov, čím mohlo dôjsť k vysielaniu v rozpore s podmienkami licencie;

•začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním programu O 5 minút 12 (téma: justícia) dňa 18. 11. 2012;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ Plus) vo veci možného porušenia § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou) a § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom) v súvislosti s vysielaním programu James Bond: Diamanty sú večné dňa 4. 11. 2012;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých) v súvislosti s vysielaním programu Súdna sieň – Extrémne prípady dňa 11. 12. 2012;

•začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania programov Noviny vysielaného dňa 22. 11. 2012 a Súdna sieň – Extrémne prípady vysielaného dňa 11. 12. 2012 na programovej službe JOJ a záznamy z rôznych časov vysielania JOJ Plus v dňoch 18., 19. a 25. 11., 2., 3. a 9. 12. 2012.


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Hoci nemá žiadnu formálnu politickú funkciu, ocitla sa britská kráľovná Alžbeta II. na vrchole rebríčka 100 najmocnejších žien Veľkej Británie zostaveného BBC. Zoznam predstavili v relácii Woman's Hour, informovala dnes agentúra AP.
Na druhom mieste je britská ministerka vnútra Theresa Mayová, za ňou Ana Botinová, generálna riaditeľka banky Santander U.K.
Prvú päťku uzatvárajú sudkyňa najvyššieho súdu Brenda Halová a Elizabeth Murdochová, riaditeľka televíznej spoločnosti Shine Group a dcéra mediálneho magnáta Ruperta Murdocha.
Zoznam zostavila porota, ktorej členmi boli novinárka Eve Pollardová, právnička Priti Patelová a spisovateľka Val McDermidová.
V rebríčku sa nenachádza Kate Middletonová, manželka princa Williama. Pollardová povedala, že podľa porotkýň ma Kate veľký vplyv, ale zatiaľ žiadnu moc.

Copyright © TASR 2013

Ruský krasokorčuliar Jevgenij Pľuščenko chce zažalovať za ohováranie televízneho komentátora, ktorý spochybnil jeho tvrdenie, že podstúpil operáciu chrbtice.

Olympijský víťaz z roku 2006 odstúpil kvôli bolestiam chrbta z januárových majstrovstiev Európy a jeho tréner Alexej Mišin na konci mesiaca oznámil, že sa Pľuščenko podrobil v Izraeli operácii platničky.
Izraelské médiá neskôr informáciu spochybnili s konštatovaním, že v miestnych nemocniciach sa žiadny pacient menom Pľuščenko takému zákroku nepodrobil. Pri víkendových prenosoch zo súťaže Štyroch kontinentov vyhlásil komentátor Eurosportu Andrej Žurankov, že sa domnieva, že tridsaťročný krasokorčuliar žiadnu operáciu nepodstúpil.
Pľuščenko sa pred sezónou povedal, že chce s krasokorčuľovaním pokračovať a budúci rok chce na domácich olympijských hrách v Soči zaútočiť na zlato. Zranenie ale zatiaľ jeho snahu brzdí.

Copyright © ČTK 2013

PIUSSI NEWS 3

PIUSSI NEWS 3

Rozhodnutie o zastavení trestného stíhania v súvislosti s filmom Nemoc tretej moci filmárky Zuzany Piussi je definitívne právoplatné. Sudkyňa Helena Kožíková, ktorá v tomto prípade podávala trestné oznámenie, neuspela so sťažnosťou proti policajnému rozhodnutiu zastaviť trestné stíhanie vo veci. "Prokurátorka Okresnej prokuratúry Trenčín minulý týždeň zamietla sťažnosť poškodenej podanú proti uzneseniu povereného príslušníka PZ. Uznesenie o zastavení trestného stíhania je teda právoplatné," uviedol pre agentúru SITA hovorca Krajskej prokuratúry v Trenčíne prokurátor Marián Sipavý. Polícia zdôvodnila svoje rozhodnutie zastaviť trestné stíhanie vo veci prečinu porušenia dôvernosti ústneho prejavu v tomto prípade tým, že tento skutok nie je trestným činom a nie je dôvod na postúpenie veci.
Dokument Zuzany Piussi Nemoc tretej moci obsahuje rozhovor s bývalou členkou Súdnej rady SR a vtedajšou predsedníčkou Okresného súdu Bratislava I sudkyňou Helenou Kožíkovou, ktorý sa týka známej a medializovanej kauzy zosnulej sudkyne Marty Laukovej. Kožíková sa na filmovom zázname rozpráva s dcérou zosnulej sudkyne Laukovej. Tá kladie Kožíkovej otázky, ktoré sa týkajú jej starších vyjadrení na adresu sudkyne Laukovej ešte pred jej smrťou. Sudkyňa Kožíková má na filmovom zázname spočiatku cez oči čierny pruh. Po odvysielaní tohto filmu v televízii podala sudkyňa Kožíková žalobu na RTVS za poškodenie dobrej povesti a 23. júla trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, na základe čoho polícia začala spomínané, teraz už zastavené, trestné stíhanie vo veci prečinu porušenia dôvernosti ústneho prejavu.
Autorku dokumentu Nemoc tretej moci Zuzana Piussi rozhodnutie prokuratúry potešilo. "Som šťastná, že sa tieto poťahovačky skončili. Je to povzbudením pre mňa aj pre ostatných, že sa nemusia báť slobodne tvoriť a môžu kritizovať napríklad aj justíciu. Jediným spôsobom, ako dosiahnuť zmenu, je pomenovať pravdivo stav veci," reagovala Piussi.
Autorke dokumentu po zverejnení kauzy vyjadrilo podporu viacero združení a organizácií, napríklad Slovenské centrum PEN či Asociácia nezávislých producentov. Podľa združenia VIA IURIS je trestné stíhanie pre tento film neopodstatnené. Filmárku podporilo vyhlásením viac ako 60 umelcov. Podporu filmárke vyjadrila aj široká verejnosť, pod vyhlásenie sa podpísali podnikatelia, študenti či učitelia. Predseda neparlamentnej Občianskej konzervatívnej strany a aktivista Ondrej Dostál sa v tejto veci tiež angažoval. Najprv napísal na svojom blogu článok Ak zavriete Piussi, tak aj mňa, prosím, v ktorom verejne schvaľuje, že filmárka do filmu zaradila scénu so sudkyňou Helenou Kožíkovou, za čo sa už viedlo trestné stíhanie vo veci. Potom Dostál podal na polícii podnet na trestné stíhanie. Chcel, aby policajti preskúmali, či sa nedopustil schvaľovania trestného činu, čo je rovnako trestné. Polícia odmietla jeho trestné oznámenie a Dostál neuspel so sťažnosťou proti rozhodnutiu polície ani na prokuratúre. Ľudia, ktorí verejne podporili Zuzanu Piussi, teda podľa Dostála nebudú trestne stíhaní za trestný čin schvaľovania trestného činu.
Na internetovom portáli changenet.sk zverejnili vyhlásenie, ktorého signatári tiež schvaľovali postup filmárky Piussi. Okrem 130 úvodných signatárov vyhlásenie prostredníctvom portálu podpísalo ďalších vyše 2 950 ľudí. Sieť environmentálnych mimovládnych organizácií EKOFÓRUM vyzývala vládu, aby zastavila zastrašovanie filmárky Zuzany Piussi. Na svojej webovej stránke zverejnili petíciu na ochranu filmárky. Pred sídlom ministerstva spravodlivosti a najvyššieho súdu horeli v predvečer výročia nežnej revolúcie sviečky za spravodlivosť, toto protestné zhromaždenie bolo okrem iného tiež na podporu filmárky, ktorá tam aj vystúpila. V stredu 19. decembra sa uskutočnil Vianočný večer pre Zuzany, ktorý venovali filmárke Zuzane Piussi, novinárke Zuzane Petkovej, Bielej Vrane Zuzane Melicherčíkovej a dcére Bielej Vrany sudkyne Laukovej, právničke Zuzane Laukovej.
Podobne ako polícia v prípade filmu Zuzany Piussi zastavila prokuratúra aj stíhanie novinárky Zuzany Petkovej za článok o plate manželky Štefana Harabina v SME. V tomto prípade bola obvinená priamo novinárka - na rozdiel od kauzy okolo filmu Piussi, kde viedli stíhanie vo veci. V tomto prípade ešte nie je uznesenie právoplatné.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.