DALITO!

7. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Príjem televízneho vysielania cez satelit je čoraz populárnejší aj v strednej a východnej Európe, vrátane Slovenska, kde vlani medziročne posilnil o 10 %. Najviac ľudí v Európe sleduje televíziu prostredníctvom satelitu, ktorý tak predstihol káblové aj terestriálne vysielanie. Ako vyplýva z údajov Satelitného monitoru spoločnosti SES za uplynulý rok, približne 84 miliónov európskych domácností vlastní satelit a využíva ho ako hlavný spôsob príjmu televízneho signálu. Za ostatné štyri roky pritom ich počet vzrástol o 22 %. Televíziu cez internet prijímalo ku koncu minulého roka 16 miliónov domácností v Európe. Príjem televízneho vysielania cez satelit je čoraz populárnejší aj v strednej a východnej Európe, kde vlani medziročne posilnil o 10 %. Celkovo tak satelitný príjem využíva 12,7 milióna domácností v tomto regióne. Na prvom mieste je káblové vysielanie, ktoré v minulom roku využívalo 17,4 milióna domácností, no medziročne sa ich počet zvýšil len o jedno percento. Naopak, terestriálne vysielanie zaznamenalo úbytok o 13 % na 9,2 milióna domácností, zatiaľ čo internetová televízia prudko rástla na úrovni 13 %, keď ju využívalo 1,23 milióna domácností v strednej a východnej Európe. Satelitný príjem televízneho vysielania je najpopulárnejší aj na Slovensku. Podľa údajov Telekomunikačného úradu SR k 30. júnu uplynulého roka malo viac ako 800 tisíc domácností zmluvne zabezpečený príjem televízneho vysielania cez satelit, čo predstavuje 52-percentný podiel. Druhým najčastejším spôsobom je káblová televízia s podielom 38 %, ktorú využíva 592 tisíc domácností. Internetová televízia skončila na treťom mieste so 7-percentným podielom, keď prostredníctvom nej prijímalo televízny a rozhlasový signál takmer 103 tisíc domácností Slovenska.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

6. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Grécky fotograf Marios Lolos, pracujúci pre čínsku tlačovú agentúru Sinchua, utrpel v piatok vážne zranenie, fraktúru lebky, pri zásahu bezpečnostných zložiek počas štvrtkového protestu v Aténach. Informovali o tom dnes grécke úrady. Štyridsaťšesťročný fotograf Lolos, ktorý je šéfom Gréckej asociácie fotožurnalistov, podstúpil dnes chirurgický zákrok. Jeho kolegovia, ktorí tiež fotografovali protest v aténskych uliciach, tvrdia, že videli ako ho policajt zasiahol obuškom po hlave. Stalo sa tak údajne už v čase, keď sa protest skončil. Grécky minister verejného poriadku Michalis Chrysochoidis informoval, že sa prípadom začala zaoberať policajná inšpekcia. Lolos fotografoval druhý deň demonštrácie nespokojných Grékov, ktorých do ulíc vyhnala verejná samovražda dôchodcu Dimitrisa Christulasa. Tento niekdajší lekárnik sa v stredu zastrelil na námestí pred zrakmi mnohých ďalších Aténčanov, pričom zanechal list na rozlúčku. V ňom ako dôvod uviedol bezvýchodiskovú situáciu, do ktorej sa dostal po prijatí tvrdých úsporných opatrení gréckej vlády. Zrážky polície s demonštrantami pokračovali v Aténach aj dnes, keď sa na protest proti úsporným opatreniam pred budovou centrálnej banky zhromaždili najmä zamestnanci prístavov a šoféri kamiónov. Polícia použila podľa agentúry AP slzný plyn a zasiahla proti protestujúcim s obuškami, keď sa pokúsili priblížiť pred vchod do centrálnej banky. Jedného demonštranta hospitalizovali v nemocnici so zraneniami, informovali grécke médiá.

Dvoch mladých Tunisanov odsúdili na sedem rokov väzenia za zverejnenie karikatúr proroka Mohameda na sociálnej sieti Facebook. Ide o prípad, ktorý vyvolal podozrenia, že noví islamistickí lídri krajiny bránia slobode prejavu, informovala dnes agentúra Reuters. Dvaja Tunisania zverejnili zobrazenia nahého proroka na stránke sociálnej siete, informovalo tuniské ministerstvo spravodlivosti. Vyvolali tak sporné reakcie v krajine, kde moslimské hodnoty od minuloročnej revolúcie nadobudli významnejšiu rolu. "Boli odsúdení... na sedem rokov väzenia za porušenie morálky a rušenie verejného poriadku," uviedol tuniský rezort spravodlivosti prostredníctvom svojho hovorcu. Jeden z mužov sa nachádza vo väzbe, kým druhého odsúdili v neprítomnosti a polícia po ňom stále pátra. Verdikt vyniesol súd už 28. marca, o prípade sa však začalo hovoriť iba vo štvrtok po tom, čo tuniskí blogeri začali na internete zverejňovať informácie o kauze. "Toto rozhodnutie je zamerané na umlčanie slobody prejavu aj na internete," citovala agentúra Reuters jedného z blogerov. Tunisko šokovalo arabský svet vlani v januári, keď musel vtedajší prezident Zín al-Ábidín bin Alí odstúpiť v dôsledku rozsiahlych protivládnych protestov v krajine. Tunisania vo svojich prvých demokratických voľbách následne zvolili vládu vedenú umiernenými islamistami. Revolúcia so sebou priniesla aj napätie medzi konzervatívnymi moslimami, ktorí sa domnievajú, že ich viera by mala hrať väčšiu rolu vo verejnom živote, a sekularistami, ktorí tvrdia, že sloboda prejavu a práva žien sú v súčasnosti v krajine ohrozené.

Copyright © TASR 2012

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Hľadali sme miesto na trhu. STV 3 za milióny eur nedokázala takýto kanál utiahnuť. Myslím, že s oveľa menším rozpočtom a aj v HD kvalite dostaneme domáci šport na obrazovky. Nie je dôležité, s akým rozpočtom rátame, prevádzkujeme televíziu Central a technické zázemie máme. Neskôr má byť kódovaná, operátori ju ponúknu v platených balíkoch. Ak však bude záujem divákov aj inzerentov, možno to necháme voľné. Významná časť príjmov by mala byť aj od káblových operátorov. STV robila prenos s 30 ľuďmi za milión korún. Chceme to robiť oveľa lacnejšie. Všetko sa však uvidí. Ak o to nebude záujem, tak to prestaneme vysielať. Robili sme si však prieskum a vyšlo nám, že záujem je. " Róbert Greguš generálny riaditeľ TV Central

„Ľudiaaaaaaaaaaaaaa, prebohaaaaaaaaaaaaa, stooooooooooooop!!!!!!!! 1.apríl! Od rána sa so Zuzanou doberáme na tému 1.apríl. Z nakrúcania som jej napísal sms - Vezmeš si ma? Ona mi poslala 6 smajlíkov a 'Nie-:). Skús to v iný dátum a na kolenách-:)'. Ľudia, žartík v tento deň, ale tento rok to v iný dátum a na tých kolenách určite urobím. Veselý prvoaprílový večer. Ľudia, mám vás rád a Teba, Zuzička, milujem.“ Vilo Rozboril

„ Nie som znalec bankových zákonov, neviem, že prebieha nejaká kontrola, ani ma to nezaujíma. Prečo by som vám mal hovoriť, prečo niekto odo mňa kúpil nejaké akcie. Sú to moje obchodné aktivity a do toho vás nič nie je. Keď predám svoj malíček niekomu za desať miliónov eur alebo za desať kilov zlata, tak je to moja osobná vec. A pokiaľ predaje, ktoré moje firmy robia, sú riadne zdanené, tak sa o tom nebudem s nikým baviť. Lipšic ,dúfam, že raz pôjde do basy. Neobdržal som žiadne peniaze z Bank of Valetta Je to tak zanedbateľná suma, že som si to nevšimol." Marian Kočner

„Neľutujem, že padla vláda Ivety Radičovej . Pod také svinstvo by som sa nikdy nepodpísal. Tak to chodí. Niekedy je presvedčenie človeka a státie si za ním dôležitejšie ako počet mandátov. Nie sme s KDH pohádaní, len sme skonštatovali, že keď im tak záleží na funkciách, tak nech si ich majú. My sa za stoličkami netrasieme. Keď nebudeme mať výbor, tak nebudeme." Richard Sulík

„ Môžem mať niečo, čo by v budúcnosti mohlo pána Lipšica veľmi závažným spôsobom zdiskreditovať a nikdy v živote by sa nestal predsedom KDH, pričom po tej funkcii neuveriteľným spôsobom túži. A možno mi pán Lipšic chcel odkázať, že pozor, pozor, Kočner, pozor, pozor.. Čo vás je do toho, čo mám na Lipšica. . Opýtajte sa jeho, čo mám. Možno vám odpovie. Veď máme ešte dosť času do zjazdu KDH. Možno ma pán Lipšic len straší. Nebojte sa, príde čas. Ja z pána Lipšica strach nemám. Mňa zastrašovať nebude. Pán Lipšic, pokiaľ sa dopustil trestného činu a mám taký pocit, že pán Lipšic sa trestných činov dopustil niekoľkých, tak sa bude za to zodpovedať.“ Marián Kočner

" Obyvatelia Luníka IX prepadajú panike a histórii ." Patrik Švajda

5. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Ocenenú ruskú opozičnú novinárku Jelenu Milašinovú dnes v Moskve vážne zbili, pričom jej noviny Novaja Gazeta neskôr obvinili políciu z pomalého postupu pri vyšetrovaní útoku. Milašinovú, reportérku protivládnych novín Novaja Gazeta, prepadli v obytnej štvrti ruského hlavného mesta dnes, krátko po stredajšej polnoci. Novinárku sprevádzala kamarátka. Pri útoku obom ženám neznámi páchatelia vyrazili zuby a spôsobili im vážne zranenia hlavy a hornej časti tela. Informovala o tom ruská tlačová agentúra Interfax. Hovorkyňa Novej Gazety Nadežda Prusenkovová uviedla pre Interfax, že Milašinovú hospitalizovali, a vyhlásila tiež, že moskovskej polícii dlho trvalo, kým na útok reagovala. Moskovská polícia vo vyhlásení tvrdí, že Milašinovú hľadala za účelom získať od nej opis útoku, ale nepodarilo sa jej ju nájsť. Milašinová išla domov po telefonickom oznámení útoku polícii, vysvetlila Prusenkovová. Milašinová dostala v roku 2009 cenu od mimovládnej organizácie na ochranu ľudských práv Human Rights Watch za svoje články o porušovaní práv jednotlivcov počas ruskej vojny proti povstalcom v kaukazskom regióne. Nedávno napísala sériu článkov o korupcii v polícii a o údajnom zneužívaní protidrogových zákonov v ruskom justičnom systéme. V novinách Novaja Gazeta pracovala do roku 2006 aj najznámejšia opozičná novinárka Anna Politkovská, ktorú zavraždili v moskovskom obytnom dome, kde bývala, pripomenula agentúra DPA. Britská televízia Sky News, patriaca do mediálnej skupiny magnáta Ruperta Murdocha, dnes priznala, že v dvoch separátnych prípadoch súhlasila s preniknutím do cudzích mailov, trvá však na tom, že to bolo vo verejnom záujme. V jednom prípade sa redaktor Sky News dostal do mailov patriacich Anne a Johnovi Darwinovcom. John Darwin sa stal známy po tom, ako sa pokúsil fingovať vlastnú smrť s cieľom zarobiť na poistke. Televízna stanica dnes vo vyhlásení uviedla, že "neprijíma takéto rozhodnutia ľahko ani často", ale vyšetrovanie prípadu slúžilo verejnému záujmu. "Sky News dodržiavajú najvyšší redakčný štandard. Podobne ako iné spravodajské organizácie sme si veľmi dobre vedomí napätia, ktoré môže vyvstať medzi zákonom a zodpovednou investigatívnou žurnalistikou," uviedol vo vyhlásení šéf Sky News John Ryley. "Stojíme si za týmito činmi, boli redakčne oprávnené a vo verejnom záujme". Najväčším akcionárom BSkyB s 39-percentným podielom je spoločnosť News Corp Ruperta Murdocha. Britský regulačný úrad prešetruje BSkyB, aby zistil, či je "vhodným" majiteľom vysielacej licencie.

Copyright © TASR 2012

Zomrel Claude Miller

Zomrel Claude Miller

Francúzsky filmár, režisér, scenárista a producent Claude Miller zomrel v stredu v Paríži po dlhej chorobe vo veku 70 rokov. Informovali o tom dnes francúzske médiá. Rodák z francúzskej metropoly získaval bohaté skúsenosti ako asistent slávnych osobností nielen francúzskej kinematografie - režisérov, ako Marcel Carné a Michel Deville, ale aj Robert Bresson, Jacques Demy a Jean-Luc Godard. Neskôr sa podieľal na produkcii viacerých filmov iného velikána svetového filmu Francoisa Truffauta. Claude Miller definitívne zaujal odbornú i laickú verejnosť však už svojim celovečerným debutom La meilleure façon de marcher (Najlepší spôsob chôdze, 1976), ktorý získal šesť nominácií na francúzskeho Oscara a napokon jednu z nich premenil v Césara za najlepšiu kameru. Aj diváci v bývalom Československu mohli vidieť jeho snímku Svedok (1981) s Linom Venturom, Michelom Serraultom a Romy Schneiderovou v hlavných úlohách. Úspešné boli i Millerove filmy La petite voleuse (Malá zlodejka, 1988) s mladou Charlotte Gainsbourgovou a L'accompagnatrice (Klaviristka, 1992). Najvýraznejšími umelcovými prácami v poslednej fáze jeho tvorby bola zrejme snímka La classe de neige (Lyžiarsky zájazd, 1998), ktorá mu vyniesla osobitnú cenu poroty na festivale v Cannes, ako aj vojnová dráma Tajomstvo (2007). Miller, ktorý bol od roku 2007 prezidentom parížskej filmovej vysokej školy La fémis, získal ocenenia na festivaloch v Istanbule, Montreale i francúzskom Luchone, dve ceny francúzskej filmovej kritiky za snímky Svedok a Malá zlodejka, ale aj desať nominácií na Césarov v kategóriách najlepší scenár, najlepšia réžia a najlepší film. Francúzskeho Oscara získal Claude Miller za predlohu k filmu Svedok. Posledný film Clauda Millera, ktorý sa nachádza v záverečnom štádiu postprodukcie, príde do kín v priebehu jesene. Ide o filmovú adaptáciu románu francúzskeho laureáta Nobelovej ceny za literatúru Francoisa Mauriaca Thérese Desqueyroux s Audrey Tautou v titulnej úlohe.

Copyright © TASR 2012

Víťazná zlátanina

Víťazná zlátanina

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Od januára sa snažia médiá získať informácie o projekte rozvoja regionálneho štúdia RTVS v Banskej Bystrici, s ktorým vlani v apríli vyhral konkurz na výkonného riaditeľa Mgr. Art. Ján Zaťko. Napokon sa sme sa k nemu dostali a po jeho prečítaní sa isto nebudete stačiť ani vy diviť. Bratislavská centrála RTVS nechcela "projekt" p. Zaťka zverejniť, odpoveď z právneho oddelenia znela, že to nejde bez súhlasu autora. Odvolávali sa na Autorský zákon, podľa ktorého mal byť projekt pána Zaťku "umeleckým" dielom. Keď sa na februárom zasadnutí Rady RTVS jej predseda Miroslav Kollár pýtal generálnej riaditeľky PhDr. Miloslavy Zemkovej, či so zverejnením Zaťkovho projektu je nejaký problém, dostal strohú odpoveď: "Je a veľký." Hovorca RTVS Richard Šümeghy sa vzápätí pre médiá vyjadril, že pán Zaťko nerealizuje v Banskej Bystrici svoj projekt, ale projekt RTVS na roky 2011-15. A tu vznikla prvá pochybnosť, pretože osemnásť uchádzačov o funkciu výkonného riaditeľa RTVS Banská Bystrica malo reagovať na verejnú výzvu GR RTVS a prezentovať v apríli 2011 práve kvalitný projekt rozvoja a riadenia štúdia RTVS v BB. Na jeho základe Zemková prisľúbila korektný výber výkonného riaditeľa. Toľko utajované "umelecké" dielo banskobystrického výkonného riaditeľa pod názvom "Projekt riadenia a rozvoja banskobystrického štúdia RTVS" z apríla 2011 je na svete! A vyzerá to na poriadny škandál! Po analýze Zaťkovho textu odborníci konštatujú, že ide s najväčšou pravdepodobnosťou o dodatočne vyrobený či upravovaný dokument. "Nechce sa nám veriť, že by pán Zaťko, ktorý pracoval v rozhlase, napísal takúto zlátaninu. V akejkoľvek podobe je škandalózne, že o osude ľudí v štúdiu v Banskej Bystrici sa rozhoduje podľa tohto pseudoprojektu a že o výbere riaditeľa banskobystrického štúdia podľa generálnej riaditeľky Zemkovej rozhodovala takáto pseudovízia". Zaťkov text odborníci nepokladajú za projekt, ani autorské dielo. "Veď tam okrem obyčajnej dojmológie nie je vôbec nič. Dokonca konštatovanie, že v rozhlase je redaktor zodpovedný za reláciu od začiatku až dokonca, ale v STV je proces technologicky neprehľadný, je dôkazom neuveriteľného diletantizmu. Tiež tvrdenie, že predtým boli štúdiá riadené na diaľku z Bratislavy a teraz ich riadi výkonný riaditeľ, vyzerá tak, akoby autor opisoval úplne inú firmu. Tento pseudoprojekt je úplný škandál!" Zaťko v texte uvádza udalosti, ktoré v apríli 2011 neboli známe a udiali sa až neskôr. Z toho dôvodu existujú pochybnosti, že v čase výberového konania na výkonného riaditeľa RTVS BB, ktorého sa, pripomíname, v apríli 2011 zúčastnilo 18 uchádzačov, jeho projekt v tejto podobe neexistoval. A teda postup výberu najlepšieho manažéra pre RTVS v Banskej Bystrici v ústredí RTVS v Bratislave nebol korektný. Dokument pána Zaťku bol pravdepodobne "dopracovaný" až potom, čo sa jeho obsah začali zaujímať rôzne médiá, najviac portál Bystricoviny. Podľa odborníkov sa pri dorábaní "projektu" Zaťko niekoľkokrát poriadne sekol. Napríklad v časti, kde sa zaoberá aj redaktormi píše: "Viacerí redaktori tímov CP a CS (napr. G. Tomajková, M Kovačechová, M. Várošík, P. Zemaník, J. Kršňáková, Ľ. Kovačech, Z. Šefčíková, R. Zemančík), majú skúsenosti..." atď. Lenže v čase, keď pán Zaťko mal odovzdávať svoj projekt, CP (centrum publicistiky) a CS (centrum spravodajstva) s obsadením, ktoré popisuje, ešte neexistovali a ani existovať nemohli, pretože ich postupne vytváral sám výkonný riaditeľ Zaťko po svojom nástupe do funkcie. Pochybnosti vyvolávajú aj "rozvojové plány" výkonného riaditeľa prezentované aj nedávno v banskobystrických Radničných novinách. STV a SRO mali v apríli 2011 spolu 115 zamestnancov, v súčasnosti ich je 87 (?!) a v najbližších dňoch sa ich počet zúži, ako to potvrdzuje aj pán Zaťko v texte svojho projektu, na 75. Viac sa ich totiž do rekonštruovanej budovy rozhlasu na Profesora Sáru nezmestí. A odchádzajú len, až na drobné výnimky, údajne nepotrební televízni pracovníci. Tieto, ale aj ďalšie fakty stavajú celý "Projekt riadenia a rozvoja banskobystrického štúdia RTVS" do veľmi čudného svetla. Vedenia RTVS by malo oficiálne zverejniť originál projektu z apríla 2011, s ktorým Mgr. Art. Ján Zaťko vyhral výberové konanie na výkonného riaditeľa RTVS Banskej Bystrici. V opačnom prípade p. GR RTVS Zemková spochybní celý svoj údajný transparentný a nepolitický konkurz na všetkých 12 top manažérov tejto verejnoprávnej inštitúcie a všetky rečičky o rozvoji regionálnych televíznych štúdií.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. Modré z neba – Markíza ; 3. FARMA – Markíza ; 4. ŠPORT- TV JOJ ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 6. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 7. ŽREBOVANIE SMS - 10 VÝROČIE- TV JOJ ; 8. HLAS ČESKO SLOVENSKA – Markíza ; 9. Vojak – TV JOJ ; 10. KRIMI – TV JOJ ; 11. ŠPORTOVÉ NOVINY – Markíza ; 12. Počasie – Markíza ; 13. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 14. Panelák – TV JOJ.

Le Havre

Le Havre

4. 4. 2012

RTVS MODIFIKUJE

RTVS MODIFIKUJE

V pondelok o pozadí

RTVS vyhlasuje obchodnú verejnú súťaž na vypracovanie návrhu prenájmu budovy/mediálneho komplexu
4. 4.2012

Rozhlas a televízia Slovenska vyhlasuje výzvu na predloženie ponuky v obchodnej verejnej súťaži, ktorej predmetom je výber najvhodnejšieho návrhu na uzavretie nájomnej zmluvy na nájom budovy/mediálneho komplexu pre účely plnenia úloh RTVS stanovených zákonom o Rozhlase a televízii Slovenska. Výzva sa týka vypracovania návrhu prenájmu budovy alebo mediálneho komplexu pre účely plnenia úloh RTVS vo vybranej zóne, ktorý umožní intenzívnejší kontakt a spoluprácu medzi organizačnými zložkami Rozhlasu a televízie Slovenska. Slovenská televízia a Slovenský rozhlas tak budú mať výrazne kvalitnejšie reprezentačné a prevádzkové podmienky v porovnaní s jestvujúcimi objektmi. Cieľom tejto obchodnej verejnej súťaže je uzatvorenie zmluvy o budúcej nájomnej zmluve medzi organizáciou a víťazným uchádzačom. Do procesu vyhodnocovania návrhov budú zaradené tie ponuky, ktoré obsahujú náležitosti uvedené v podmienkach súťaže. Kritériami hodnotenia budú okrem iného kvalita urbanistického, architektonického a technologického riešenia, energetická náročnosť navrhovaného objektu, jeho vplyv na životné prostredie a výška nájomného na predmet nájmu. Kompletné kritériá hodnotenia sú uvedené v podmienkach súťaže. Výzva je zverejnená na internetovej stránke Rozhlasu a televízie Slovenska a objaví sa aj vo vybraných printových médiách a vo vysielaní programových služieb RTVS. V súčasnosti sídli RTVS v Bratislave v dvoch prevádzkových budovách: na Mýtnej ulici, kde sú manažment, režijné zložky RTVS a tiež rozhlasová výrobná zložka a v Mlynskej doline, kde sa nachádza menšia časť režijných zložiek, ale predovšetkým výrobná televízna zložka RTVS. V Mlynskej doline v súčasnosti ohrozuje prevádzku spomínaných zložiek predovšetkým legislatíva a technické prekážky rôzneho druhu. Výšková budova v Mlynskej doline bude musieť byť v najbližšom čase vysťahovaná vzhľadom na skutočnosť, že Okresné riaditeľstvo hasičského a záchranného zboru v Bratislave opätovne poukázalo na neakcieschopnosť elektrických požiarnych signalizačných zariadení. Ide o technicky zastarané zariadenia zo 60. rokov minulého storočia, ku ktorému výrobca prestal dodávať náhradné diely. Na základe tejto skutočnosti nie je možné zabezpečiť funkčnosť zariadení a vybudovanie úplne novej signalizácie by bolo absolútne neefektívne. Ďalším negatívnym vplyvom na prevádzkovanie výškovej budovy je používanie freónov v chladiacich systémoch, ktoré sú už zakázané. Prevádzkovanie tejto budovy v súčasnosti predstavuje neefektívne a vysoké náklady vzhľadom na zastarané a často nefunkčné sociálne, ako aj technické zariadenia (vykurovanie, chladenie, vodovodné a elektrické rozvody, sociálne zariadenia) a ďalšie nevyhovujúce podmienky. RTVS je vzhľadom na tieto skutočnosti v najbližšom období nútená investovať finančné prostriedky do rekonštrukcie priľahlej budovy jedálne, ako aj do ďalších priľahlých budov a presťahovať sem ostatné zložky, ktoré v súčasnosti sídlia vo výškovej budove. Ide o významnú investičnú akciu, ktorá musí byť vzhľadom na uvedené rizikové faktory realizovaná v dohľadnej dobe. Vzhľadom na potrebu RTVS zabezpečiť efektívne využitie administratívnych, výrobných a parkovacích plôch, čím sa znížia prevádzkové náklady, je v súčasnosti nevyhnutné, aby RTVS prevádzkovala svoju činnosť z jedného spoločného sídla. RTVS nie je schopná v súčasnosti vlastnou činnosťou nakumulovať vysoký objem finančných prostriedkov, ktorými by uhradila náklady na realizáciu vlastného komplexu. Najvýhodnejším riešením z hľadiska financovania je preto pre Rozhlas a televíziu Slovenska nájom budovy alebo mediálneho komplexu, ktorý zodpovedá optimalizovaným potrebám organizácie. Nájom v kombinácii s predajom prebytočného majetku zabezpečí minimalizáciu nárokov na štátny rozpočet .

Ta biznis, nie ?

Ta biznis, nie ?
Výzva Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) na predkladanie návrhov na nájom budovy či mediálneho komplexu zaskočila nového ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD). "Neviem, čo to má znamenať, pretože si myslím, že ak je nejaká úvaha znížiť vysoké prevádzkové náklady súvisiace s využívaním, respektíve skôr nevyužívaním tých dvoch veľkých budov, tak podľa mňa sa to asi ťažko dá urobiť bez nejakého konsenzu medzi RTVS a vládou - ministerstvom kultúry v tomto prípade," povedal pre TASR Maďarič. O výzve chce hovoriť aj s generálnou riaditeľkou RTVS Miloslavou Zemkovou. Hovorca RTVS Richard Šümeghy v stanovisku pre médiá vysvetlil, že predmetná výzva sa týka vypracovania návrhu prenájmu budovy vo vybranej zóne. Nový priestor má umožniť intenzívnejší kontakt a spoluprácu medzi organizačnými zložkami verejnoprávneho média. "Slovenská televízia a Slovenský rozhlas tak budú mať výrazne kvalitnejšie reprezentačné a prevádzkové podmienky v porovnaní s jestvujúcimi objektmi," konštatoval Šümeghy. RTVS vysvetľuje nevyhnutnosť sťahovania nevhodnými podmienkami v súčasných sídlach. "Výšková budova v Mlynskej doline bude musieť byť v najbližšom čase vysťahovaná vzhľadom na skutočnosť, že Okresné riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Bratislave opätovne poukázalo na neakcieschopnosť elektrických požiarnych signalizačných zariadení," uviedol hovorca média. Negatívny vplyv má údajne aj používanie freónov v chladiacich systémoch, ktoré sú už zakázané. "Vzhľadom na potrebu RTVS zabezpečiť efektívne využitie administratívnych, výrobných a parkovacích plôch, čím sa znížia prevádzkové náklady, je v súčasnosti nevyhnutné, aby RTVS prevádzkovala svoju činnosť z jedného spoločného sídla," doplnil Šümeghy.
Copyright © TASR 2012

3. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Z postu predsedu britskej televíznej spoločnosti British Sky Broadcasting (BSkyB) dnes odstúpil James Murdoch (39), syn a dedič mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Odstúpiť sa rozhodol pod tlakom minuloročného škandálu, keď britský bulvárny týždenník News of the World využíval odpočúvania na získavanie dôverných informácií. Medzičasom zaniknuté noviny vydávala firma News International - britská pobočka mediálneho impéria News Corporation. Vo vyhlásení dnes James Murdoch uviedol, že nechce, aby BSkyB oslabovali "otázky mimo tejto spoločnosti". Na jeho vedúcej pozícii v BSkyB, ktorú zastával od decembra 2007, ho nahradí jeho zástupca Nicholas Ferguson. V správnej rade ostane Murdoch ako jej člen, informovala agentúra AP. News Corporation je najväčším akcionárom BSkyB. Z postu výkonného predsedu News International rezignoval James Murdoch už vo februári.
Britská televízia Sky dnes oznámila, že po vyše dvojročnej príprave spustí 6. mája nový spravodajský televízny kanál v arabskom jazyku. Sky News Arabia sa pripojí k čoraz bohatšiemu trhu arabských spravodajských staníc, kde bude konkurovať zabehaným televíziám al-Džazíra (so sídlom v Katare) a al-Arabíja (so sídlom v Dubaji). Novú arabskú spravodajskú televíziu so sídlom v Bahrajne plánuje aj saudský miliardár princ Alwalíd bin Tálal. Televízia Sky patrí do skupiny British Sky Broadcasting (BSkyB), ktorého najväčším akcionárom je spoločnosť News Corp austrálskeho mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. BSkyB dnes oznámila, že Murdoch odstupuje z kresla predsedu spoločnosti, zostane však členom jej rady. Grécky súd dnes zamietol žalobu na nemecký časopis Focus, ktorý na svojej obálke ilustroval grécku hospodársku krízu sochou Venuše Milétskej so vztýčeným prostredníkom. Článok pod titulkom Podvody v eurorodine zverejnil Focus v roku 2010, krátko po tom, ako sa Atény priznali k falšovaniu ekonomických výsledkov krajiny. Grécka prokuratúra zažalovala vydavateľa magazínu a šiestich členov redakcie z hanobenia Grécka, pretože intímne partie slávnej sochy zahalili do gréckej zástavy a zobrazili ju s gestom, považovaným v mnohých častiach sveta za obscénne.

Copyright © TASR 2012

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu – pokutu vo výške 43 147 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 33 ods. 4 písm. a) ZVR (jednoznačná a zrozumiteľná výzva na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku vo vysielanej reklame na lieky), ku ktorému došlo v 13 reklamných šotoch vysielaných v období od 10. 12. 2010 do 19. 2. 2011. Ďalej uložila sankciu – pokutu vo výške 3 319 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s odvysielaním komunikátov, ktoré za sponzora programu označovali spoločnosť Tatry mountain resorts a.s, a to dňa 28. 11. 2011 pred a po programe Hoď svišťom. Rada uložila sankciu – pokutu vo výške 3 000 eur vysielateľovi D.EXPRES, a.s. (programová služba Rádio Expres) za porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) a § 35 ods. 8 ZVR (zreteľné oddelenie dlhšieho reklamného oznámenia – programu informačného charakteru) v súvislosti s vysielaním v dňoch 26. a 27. 9. 2011. Uložila sankciu – pokutu vo výške 497 eur vysielateľovi Rádio VIVA, a.s. (programová služba Rádio Viva) za porušenie § 38 ods. 2 ZVR (označovanie sponzorovaného programu) a sankciu – upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 35 ods. 8 ZVR (zreteľné oddelenie dlhšieho reklamného oznámenia – programu informačného charakteru) v súvislosti s vysielaním v dňoch 26. a 27. 9. 2011; •uložila sankciu – pokutu vo výške 497 eur vysielateľovi EUROPA 2, a.s. (programová služba Europa 2) za porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) a sankciu – upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 35 ods. 8 ZVR (zreteľné oddelenie dlhšieho reklamného oznámenia – programu informačného charakteru) v súvislosti s vysielaním v dňoch 26. a 27. 9. 2011 . Takisto uložila sankciu – pokutu vo výške 497 eur vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovensko (programová služba Rádio_FM) za porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s vysielaním v dňoch 26. a 27. 9. 2011. Rada uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Radio, a.s. (programová služba FUN RADIO) za porušenie § 35 ods. 8 ZVR (zreteľné oddelenie dlhšieho reklamného oznámenia – programu informačného charakteru) v súvislosti s vysielaním v dňoch 26. a 27. 9. 2011. Uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi TAM ART PRODUCTION, s.r.o. (programová služba Jemné Melódie) za porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) a § 35 ods. 8 ZVR (zreteľné oddelenie dlhšieho reklamného oznámenia – programu informačného charakteru) v súvislosti s vysielaním v dňoch 26. a 27. 9. 2011. Rada uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Rádio Prešov, s.r.o. (programová služba RÁDIO PREŠOV) za porušenie § 35 ods. 8 ZVR (zreteľné oddelenie dlhšieho reklamného oznámenia – programu informačného charakteru) v súvislosti s vysielaním dňa 5. 10. 2011. Rada uložila dve sankcie – upozornenia na porušenie zákona vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka a Dvojka) za porušenie § 18 ods. 3 ZVR (zabezpečenie multimodálneho prístupu – vysielania pre sluchovo a zrakovo postihnutých) a § 16 ods. 3 písm. m) ZVR (povinnosť viesť a doručiť Rade štatistiku o odvysielanom programe) v súvislosti s vysielaním v mesiacoch júl a august 2011. Uložila dve sankcie – upozornenia na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ PLUS) za porušenie § 18a písm. a) ZVR (zabezpečenie multimodálneho prístupu – vysielania pre sluchovo a zrakovo postihnutých) v súvislosti s vysielaním v mesiaci september 2011 a za porušenie § 25 ods. 1 ZVR (vyhradenie 10 % celkového vysielania európskym dielam nezávislých producentov) v súvislosti s vysielaním v mesiaci júl 2011. Rada uložila tri sankcie – upozornenia na porušenie zákona vysielateľovi Július Pereszlényi – Servis TV – Video (programová služba Štúrovská televízia) za porušenie § 16 ods. 3 písm. e) ZVR (používanie štátneho jazyka) v súvislosti s vysielaním v dňoch 4. a 19. 7. a 4. 11. 2011, ďalej § 39 ods. 4 ZVR (zákaz sponzoringu spravodajských a politicko-publicistických programov) v súvislosti s vysielaním dňa 4. 11. 2011 a za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s nedodaním súvislého záznamu vysielania z dní 4., 9. a 19. 7. a 4. 11. 2011 v čase od 16:00 hod. do 21:00 hod . Rada začala správne konanie voči spoločnosti Slavconet s.r.o., Sabinov a voči Slavomírovi Zakuťanskému – SlavcONET, Sabinov vo veci možného porušenia § 15a ods. 2 ZVR (zákaz poskytovania retransmisie bez povolenia).

WTFRTVS ?!

WTFRTVS ?!

Rozhlas a televízia Slovenska vyhlasuje

VÝZVU
na predloženie ponuky v obchodnej verejnej súťaži podľa § 281 a nasl. Obchodného zákonníka Názov súťaže: Prenájom budovy/ priestorov mediálneho komplexu pre účely plnenia úloh RTVS stanovených zákonom č. 532/2010 Z. z. o Rozhlase a televízii Slovenska a o zmene a doplnení niektorých zákonov

IDENTIFIKÁCIA ORGANIZÁCIE Názov: Rozhlas a televízia Slovenska IČO: 47 232 480 DIČ: 2023169973 Sídlo Obec (mesto): Bratislava PSČ: 817 55 Ulica: Mýtna 1 Internetová adresa: http://www.rtvs.sk/

Súťažné podmienky môžete získať na základe písomnej požiadavky od kontaktnej osoby: Kontaktná osoba: Mgr.Michaela Matisová , Telefón: 02/ 60612413, 0904700097 ,Elektronická pošta: michaela@matisova.eu

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Spoločnosť Newton Media oficiálne spustila nový spravodajský web o médiách. Medan.sk plánuje okrem iného sprístupňovať každé ráno v pracovných dňoch výber najdôležitejších správ z vybraných denníkov a počas dňa zverejní anotácie najzaujímavejších správ. Chýbať by nemali krátke analýzy na rozličné témy či porovnávanie informovania médií v minulosti a dnes. "Medan.sk nebude len spravodajským serverom úzko špecializovaným pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o médiá. Prinesie tiež pohľad na technologické novinky či týždenný prehľad najzaujímavejších udalostí tak, ako ich vidí tím redakcie," priblížil zámer riaditeľ Newton Media Ľubomír Šimášek. Prvý príspevok sa na stránke objavil 20. marca. V súčasnosti web s jednoduchým grafickým spracovaním ponúka prevažne krátke správy, ktoré často vychádzajú z informácií rôznych českých a slovenských portálov. V kategórii analýz sa zatiaľ nachádza len jedna štatistika, ktorá sa venuje významovému používaniu slova "gorila" v médiách. Tá odhaľuje, že kým v roku 2008 sa toto slovo používalo na označenie zvieraťa, o dva roky neskôr to bolo hlavne v súvislosti s internetovým obchodom a vlani sa používalo v súvislosti s politickou kauzou takmer rovnako často ako v primárnom význame.

Copyright © TASR 2012

Jozef prikladá polienko, Mária dve

O svatém Kvirinu
už je teplo i ve stínu

Jednotka a Dvojka nad 10 percent - spolu 10,79 %.

Jednotka zase horšie, Dvojka lepšie.
Markíza horšie. TV Doma rovnako.
JOJ horšie a JOJ PLUS tiež .
TA 3 horšie.
Jednotka - 8.30 % ;
Dvojka - 2.49 % ;
Markíza - 27.08 % ;
TV DOMA - 7.04 % ;
TV JOJ – 21.05 % ;
JOJ PLUS- 4.35 % ;
TA 3 - 2.11 %

2. 4. 2012

Zomrel Miroslav Košický

Zomrel Miroslav Košický
Vo veku nedožitých 65 rokov dnes zomrel režisér Miroslav Košický. Posledná rozlúčka so zosnulým sa bude konať 5. apríla v bratislavskom krematóriu. Miro Košický sa narodil 15. apríla 1947 v Košiciach do rodiny žurnalistu a učiteľky. Podľa údajov Česko-Slovenskej filmovej databázy sa už ako dieťa pod otcovým vplyvom zaujímal o literatúru, čo sa podpísalo na jeho živote. Nastúpil na VŠMU - odbor réžia, ale kvôli tomu, že bol "politicky nepohodlný", štúdium nedokončil. Tento fakt však nemal nijaký vplyv na jeho ďalší umelecký vývoj. Košický ako 23-ročný natočil svoj prvý hraný film a odvtedy sa venoval prevažne televíznej filmovej a dokumentárnej tvorbe (medzi najznámejšie sa radí film Ľahučký dych). Keď založil Spišské divadlo, tak sa na dlhšiu dobu vo filmovej tvorbe odmlčal a naplno sa venoval divadlu, kde uprednostňoval hlavne kvalitných klasických autorov ako Jean Anouilh, Tennessee Williams či Henrik Ibsen.

Copyright © TASR 2012

Spoločne pre novinársku etiku

Spoločne pre novinársku etiku
Dohodu o vzájomnej spolupráci medzi Radou pre vysielanie a retransmisiu (RVR) a Asociáciou na ochranu novinárskej etiky (AONE), zakladateľom Tlačovej rady SR, podpísali minulý týždeň ich predsedovia Miloš Mistrík a Zuzana Krútka. Cieľom dohody je presadzovať princípy novinárskej etiky zakotvené v Etickom kódexe novinára v elektronických médiách. Spolupracovať budú okrem iného aj pri organizovaní vzdelávacích podujatí a publikačnej činnosti so zameraním na novinársku etiku, jej hlbšie poznávanie a rozvoj. Spoluprácu RVR s orgánmi samoregulácie, akým je aj tlačová rada, predpokladá priamo zákon o vysielaní a retransmisii.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Slovenskí televízni diváci a diváčky si budú môcť očakávanú druhú sezónu seriálového hitu Hra o tróny (2011) pozrieť na HBO už od pondelka 2. apríla. Prvú časť v pôvodnom znení s titulkami odvysielajú od 21:00. Ako na svojej webovej stránke informovala spoločnosť HBO Česká republika, premiéra prvej epizódy desaťdielneho fantasy sa uskutoční deň po jej uvedení v USA. Súčasne s vysielaním na filmovom kanále HBO sa seriál objaví aj vo "filmovej knižnici" HBO On Demand. Druhá séria bude mapovať osudy nových i známych postáv z fantastického sveta vytvoreného spisovateľom Georgeom R. R. Martinom v jeho fantasy ságe A Song of Ice and Fire (v českom preklade Píseň ledu a ohně). Odohráva sa na pozadí rýchlo sa blížiacej zimy - obdobia bieleho krkavca. V kráľovskom sídle okupuje vytúžený trón krutý mladý Joffrey ovplyvňovaný radami matky Cersei a strýka Tyriona, ktorého ustanovili za kráľovho pobočníka. Lannister držiaci sa trónu je však pod tlakom z mnohých strán. Robb Stark, syn zabitého Neda Starka, Pána z Winterfell, sa snaží získať pre Sever autonómiu a v bitke zajal Cerseinho brata Jamieho. Daenerys Targaryen na Východe plánuje podporiť svoje vyčerpané sily troma novonarodenými drakmi. Stannis Baratheon, brat zosnulého kráľa Roberta, odmieta Joffreyho legitimitu a s pomocou mocnej kňažky plánuje námorný útok. Na svojom vlastnom nároku trvá Renly, Stannisov charizmatický brat. Medzi divochmi severne od Múra medzitým vyrastá nový vodca - ďalšie nové nebezpečenstvo pre Jona Snowa a Nočnú hliadku. Prvá séria fantasy ságy, ktorá sa odohráva vo fiktívnej Západozemi, mala na HBO premiéru 18. apríla 2011. Mysteriózny príbeh o večnom zápase dobra a zla získal dve ceny Emmy, Zlatý glóbus a tiež cenu televíznej kritiky Television Critics Association Award pre najlepší nový seriál. Jednu zo spomínaných cien Emmy i Zlatý glóbus si pritom vyslúžil Peter Dinklage, predstaviteľ Tyriona Lannistera. Desaťdielna adaptácia druhého zo série knižných bestsellerov s názvom A Clash of Kings (v českom preklade Střet králů) bude podľa britského herca Nonsa Anozieho, ktorý stvárni Xara Xhoana Daxosa, veľkolepejšia ako prvá séria. "Je tam celá epizóda venovaná vojne, ktorá bude skvelá, ale nemôžem povedať viac," vyjadril sa. Angličan Charles Dance, ktorý stvárňuje Tywina Lannistera, tiež prezradil, že tvorcovia pripravujú aj tretiu sériu.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Razzies

Razzies

Rekordných desať Zlatých malín (Razzies) za najhorší film a výkony na striebornom plátne v uplynulom roku pozbieral v noci nadnes v kalifornskej Santa Monike americký herec, komik, režisér a scenárista Adam Sandler a jeho film Jack a Jill. Organizátori konštatovali, že komédia, v ktorej Sandler stvárnil obe hlavné úlohy - mužskú i ženskú -, bola najhorším filmom v 32-ročnej histórii udeľovania Zlatých malín. Je to jediný film, ktorý kedy pozbieral "anticeny" vo všetkých kategóriách. Tento rok odovzdávali Zlaté maliny prvýkrát na 1. apríla; doteraz ich vyhlasovali vždy v predvečer udeľovania cien Americkej akadémie filmových umení a vied (Oscarov). Oscarového herca Al Pacina, ktorý hral vo filme Jack a Jill sám seba, vyhlásili za víťaza súťaže, ktorá vznikla ako protipól udeľovania filmových Oscarov. Dostal Zlaté maliny v kategórii najhorší herec vo vedľajšej úlohe a spolu s Katie Holmesovou ako Najhorší filmový pár (Jack a Jill). Sandlera (45) vyhlásili za Najhoršieho herca a Najhoršiu herečku v hlavnej úlohe a celé herecké obsadenie filmu Jack a Jill za Najhoršie herecké obsadenie. Sandler je spoluautorom scenára k filmu, ktorý pozbieral ceny aj v kategóriách Najhorší film, Najhorší remake, Najhoršia réžia a Najhorší scenár. Organizátori uviedli, že tesne za hereckým obsadením filmu Jack a Jill sa na druhom mieste v hlasovaní umiestnil kasový trhák Twilight sága: Úsvit - 1. časť. O "víťazoch" Zlatých malín rozhodlo približne 650 členov Nadácie Zlatá malina a vyše 35.000 hlasujúcich divákov na webovej stránke hodnotiacej filmy Rotten Tomatoes (Zhnité paradajky). Zakladateľ ocenenia John Wilson povedal, že posun termínu udeľovania sa im nepáčil, a tak je pravdepodobné, že sa o rok opäť vrátia k ich udeľovaniu v predvečer vyhlasovania Oscarov. Zlatá malina (Razzie) je protipólom prestížneho Oscara, ocenenia Americkej akadémie filmových umení a vied. Zlaté maliny za najhorší filmový počin udeľuje každoročne rovnomenná nadácia, zložená z filmových expertov a novinárov z 34 amerických štátov a ôsmich krajín mimo USA, spoločne s hlasujúcimi divákmi. Kandidátov vyberajú členovia Nadácie ceny Zlatá malina, ktorá bola založená v roku 1980. Prvé ceny udelili v roku 1981. Podľa internetovej stránky nadácie sa jej členom na rok môže stať každý záujemca za poplatok od 25 do 500 dolárov. Autorom ceny, znázorňujúcej farebnú malinu na páse osemmilimetrového filmu s vyrytým rokom udelenia, je John Wilson. Cena nie je ťažká, udrží ju v ruke aj krehká herečka a dá sa zlomiť, čo dokázal herec Ben Affleck v roku 2004. Zlaté maliny si však osobne prevzal len málokto. Prvým, kto si osobne prevzal naraz tri ceny, bol v roku 1987 producent Bill Cosby. Cenu mu udelili za najhorší film, najhoršieho herca a scenár komédie Leonard Part 6. Scenárista Brian Helgeland získal v roku 1998 Zlatú malinu i Oscara. Malinu za scenár k filmu Posol budúcnosti si osobne neprevzal, ale neskôr ju vystavil vedľa Oscara za scenár filmu L.A. Prísne tajné. Moderátor hudobnej televíznej stanice MTV Tom Green prijal svojich päť malín v roku 2002. Ocenený bol ako najhorší herec, scenárista a režisér a Zlatú malinu získal aj v kategórií najhorší filmový pár. Greenova komédia Freddyho úlet získala navyše Zlatú malinu i v kategórií najhorší film roka. Cenu si prišiel prevziať v bielom cadillacu. Ben Affleck v roku 2004 získal Zlatú malinu za filmy Láska s rizikom, Daredevil a Výplata. Výnos z predaja jeho zlomenej maliny na internete pokryl náklady na prenájom haly v nasledujúcom roku. Herečka Halle Berryová pri emotívnom preberaní Zlatej maliny (cena jej spadla) za film Mačacia žena v roku 2005 parodovala svoj výstup z roku 2002, keď dostala Oscara za film Ples príšer. James Coco (Only When I Laugh, 1982) a Amy Irvingová (Yentl, 1984) sú jedinými hercami, ktorí boli za rovnaké úlohy nominovaní paradoxne na Oscara i Zlatú malinu. Christopher Walker a Alec Baldwin boli nominovaní za vedľajšie roly na Oscara i Malinu v jednom roku, ale v rôznych filmoch. Ďalší, ktorí získali obe ceny, sú Faye Dunawayová, Marlon Brando, Charlton Heston, Laurence Olivier, Roberto Benigni, Halle Berryová, Liza Minnelli, Sofia Coppolová, Ben Affleck a Kevin Costner. V roku 2000 udelila porota cenu, ktorá je nočnou morou každého herca - za najhorší výkon 20. storočia - speváčke Madonne a hercovi Sylvestrovi Stallonemu. Ani nositelia ceny storočia si neprišli prevziať Zlatú malinu osobne. Rekordérom v počte nominácií sa stal v roku 2004 práve Sylvester Stallone. Pri svojej 30. nominácii získal svoju desiatu malinu. Zlatú malinu pre najhoršieho herca roka 2004 získal svojím vystúpením vo filme Fahrenheit 9/11 amerického režiséra Michaela Moora aj bývalý prezident USA George W. Bush. Vtedajšia americká ministerka zahraničných vecí Condoleezza Riceová a minister obrany USA Donald Rumsfeld boli nominovaní za najhorší výkon vo vedľajších úlohách. V roku 2011 ocenenie získal film Posledný vládca vetra od indického režiséra M. Night Shyamalana a stal sa najväčším "víťazom" 31. ročníka udeľovania Zlatých malín za najhoršie hollywoodske výkony. Fantazijné 3D sci-fi získalo dovedna päť Zlatých malín za najhorší film, najhoršieho režiséra, najhorší scenár, najhoršieho herca vo vedľajšej úlohe a vôbec prvú trofej v kategórii "najhoršie zneužitie formátu 3D". Najväčším konkurentom Shaymalana bola komédia Sex v meste 2. Film získal Zlaté maliny za najhorší ženský herecký výkon vo všetkých štyroch hlavných úlohách pre Sarah Jessicu Parkerovú, Kim Catrallovú, Kristin Davisovú a Cynthiu Nixonovú. "Ocenenia" získal aj za najhoršie pokračovanie a najhoršie obsadenie.

Copyright © TASR 2012

Nickelodeon Kids' Choice Awards

Nickelodeon Kids' Choice Awards

Udeľovanie Nickelodeon Kids' Choice Awards ovládla tento rok herečka a speváčka Selena Gomez. Počas šou, ktorá je známa tým, že sa na najväčšie hviezdy spustí dávka zeleného slizu, sa každoročne udeľujú ceny tomu najpopulárnejšiemu medzi tínedžermi a mladšími divákmi a diváčkami americkej televíznej stanice Nickelodeon. Devätnásťročná Gomez si odniesla hneď dve trofeje v kategóriách Najobľúbenejšia televízna herečka a Najobľúbenejšia speváčka. Bez ocenenia neodišiel ani jej priateľ - kanadský spevák Justin Bieber, ktorého si diváci a diváčky zvolili ako najpopulárnejšieho speváka. V hereckých kategóriách zvíťazili Kristen Stewart a Adam Sandler. Prvá dáma USA Michelle Obama odovzdala mladej country hviezde Taylor Swift cenu Big Help, ktorá sa udeľuje za charitatívne aktivity. Samotná prvá dáma USA získala toto ocenenie pred dvomi rokmi. Najobľúbenejším filmom sa stala snímka Alvin a Chipmunkovia 3 a v kategórii Najobľúbenejší animovaný film zvíťazil Kocúr v čižmách. Podujatie moderoval Will Smith, hviezda filmov Muži v čiernom (1997), Legenda o slávnom návrate (2000), Ja, robot (2004), Šťastie na dosah (2006), Som legenda (2007) či Hancock (2008).

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hory a mesto 2012

Hory a mesto 2012
Víťazom filmovej prehliadky Hory a mesto 2012 sa stal film o 10.000 kilometrovej púti Austrálčana Tima Copea z Mongolska do Maďarska na koni, ťave aj peši - Po stopách Džingischána. Film vyhral Grand Prix aj na vancouverskom festivale horských filmov VIMFF 2012. TASR informovala Zuzana Golianová z Hory a mesto. "Pôvodne sme váhali, či zaradiť do programu trojhodinový film, keďže festivalová štruktúra programových blokov uprednostňuje skôr kratšie alebo stredometrážne filmy. Nakoniec sme sa rozhodli venovať Džingischánovi samostatný blok a ukázalo sa, že sa to oplatilo," povedal o najlepšom filme tohtoročného festivalu jeho programový riaditeľ Alan Formánek a dodal: "Tento film bol vypredaný, ľudia sa naň už vopred tešili a hovorilo sa o ňom skôr, než sa premietal." Víťazná snímka je takmer trojhodinovou odyseou, pod ktorú sa podpísal Tim Cope a Richard Dennison. Porota film ocenila za "silný osobný príbeh, ktorý ponúka pohľad na úžasnú cestovateľskú a zároveň osobnú púť, pri ktorej cestovateľ, ktorý sa sám filmoval, prešiel hlbokým vnútorným a znateľným vonkajším prerodom". Cenu v kategórii VZDUCH získal v Bratislave humorný film o dvoch priateľoch, ktorí testujú hranice voľného lietania a priateľstva Verím, že dokážem lietať - Let Francúzikov. V kategórii VODA porotu najviac oslovil americký film Solitér za poetické zobrazovanie lyžovania a snowboardingu v odľahlých horských oblastiach. Do USA poputuje aj cena za najlepší film v kategórii SKALA, ktorý získal film Zima za pravdivý príbeh zimnej expedície. Cena v kategórii ZEM zostáva na Slovensku. Patrí režisérovi Pavlovi Barabášovi za jeho najnovší film Príbehy tatranských štítov. Porota vyzdvihla "zobrazenie unikátnej histórie Tatier". Vo vyhlásení poroty sa ďalej píše: "Bohatá faktografia a unikátne príbehy. Pekné filmové spracovanie množstva informácií týkajúcich sa tatranských štítov a dávnych prvovýstupov na ich vrcholy." Pavol Barabáš získal aj Cenu Literárneho fondu a to za snímku Pygmejovia - deti džungle, pri ktorom porota ocenila najmä spojenie cestovateľských a režisérskych skúseností, vďaka ktorým sa filmárovi podarilo dostať sa do bezprostrednej blízkosti plachých prírodných ľudí. Cenu adidas Terrex pre začínajúceho slovenského filmára získal režisér Michal Holečko za filmový príbeh športovca, ktorý celý svoj život zasvätil cyklistike Trail on. Cenu V4 Prix si odniesol portrét poľského vizionára voľného lezenia Piotreka Korczeka Deklarácia nesmrteľnosti. Porota udelila aj špeciálnu cenu - britskému filmu Danny Macaskil - priemyselné revolúcie o škótskom talentovanom trial jazdcovi, ktorý objavil krásny rozpadávajúci sa železničný park. Medzinárodnú porotu tvorili poľská filmárka Eliza Kubarka, poľský fotograf David Kaszlikowszki, filmár, nominant Literárneho fondu Tomáš Hulík a novinárka a lezkyňa Silvia Krpelanová. Trinásty ročník Medzinárodného festivalu horského filmu a dobrodružstva sa začal 28. marca. V nedeľu večer (1.4.) festival ukončila prehliadka víťazných filmov. V priebehu piatich dní ponúkol 52 filmov, 11 hlavných hostí, 18 prednášok cestoklubov Kino Svet, sedem výstav, víkendové lezecké preteky a ďalšie sprievodné aktivity v nákupnom centre na petržalskej strane Dunaja.
Copyright © TASR 2012

USMERNENIE

USMERNENIE

Image and video hosting by TinyPic

1. 4. 2012

RÁDIORALLYE 2012

RÁDIORALLYE 2012
Najúspešnejším internátnym rozhlasovým štúdiom v rámci celoslovenskej súťažnej prehliadky tvorby internátnych rozhlasových štúdií RÁDIORALLYE 2012 sa stalo Rádio X zo Žilinskej univerzity. Vysokoškolské amatérske rozhlasové kluby sa na súťaži stretli už ôsmykrát. Ako druhé v poradí skončilo Rádio Paf z Prešova, ktoré vysiela najmä pre študentov Prešovskej univerzity. Trojicu víťazných kolektívov dopĺňa Pulzrádio z Katolíckej univerzity v Ružomberku. Amatérski rozhlasoví tvorcovia sa v Košiciach prezentovali zvukovými nahrávkami v špecializovaných kategóriách podľa európskych štandardov FICS: literárno-dramatické relácie, hudobné programy i kompozície, trikové nahrávky, zvučky, jingle a reklamy. V programe bola aj simulácia živého vysielania a kategória novinárskej pohotovosti. Realizačný tím si vyžreboval niektorú z nadefinovaných tém a rozhlasových žánrov a v časovom limite tri hodiny túto tému spracoval do vysielateľnej zvukovej podoby. Tento rok boli nosnými témami myšlienky z predvolebných billboardov. Keďže išlo o amatérsku súťaž, nahrávky si sami vzájomne hodnotili predovšetkým zúčastnení redaktori, moderátori, hudobní redaktori a zvukári z jednotlivých univerzitných rádií (TLIS Bratislava, Aetter Trnava, MLADOSŤ Nitra, INRO Zvolen, RAPEŠ Žilina, Rádio X Žilina, PULZrádio Ružomberok, ŠTURKO Košice, RÁDIO 9 Košice a PaF Prešov). Podujatie zorganizovali Slovenská spoločnosť elektronikov a internetové rádio ŠTURKO Košice z Univerzity Pavla Jozefa Šafárika od štvrtka 29. marca do nedele 1. apríla 2012. Akcia je zároveň postupovou súťažou na medzinárodnú prehliadku fonoamatérov CIMES 2012, ktorej 61. ročník sa koná na jeseň v holandskom Rotterdame s účasťou fono- a videoamatérov z členských krajín Medzinárodnej federácie lovcov zvukov FICS. TASR dnes informoval zakladateľ súťaže a predseda odbornej poroty Ľuboš Kasala.

Copyright © TASR 2012

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

V relácii V politike s moderátorkou Alžbetou Vlkovou v nedeľu 1. apríla o 11:00 budú títo hostia: budúci predseda NR SR Pavol Paška (Smer-SD) a predseda NR SR Pavol Hrušovský (KDH)Témami sú: rozdelenie postov, spolupráca koalície a opozície v NR SR, zmena volebného systému .Druhá časť relácie: hosť: Ján Čarnogurský a témy: zhodnotenie volieb, situácia v KDH po voľbách.

Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 1. apríla 2012 budú: 1. súčasný predseda NR SR Pavol Hrušovský (KDH) 2. budúci predseda NR SR Pavol Paška (Smer-SD) 3. bývalý predseda NR SR Richard Sulík (SaS) . Témami budú 1) Čo čaká parlament? , 2) Zvýši sa jeho dôveryhodnosť? , 3) Prídu poslanci o trestnoprávnu imunitu? , 4) Bude v parlamente menej poslancov? .