5. 11. 2024

STVR vyhrala spor o doménu stvr.sk, arbitrážne centrum vyhovelo jej návrhu

STVR vyhrala spor o doménu stvr.sk, 



arbitrážne centrum vyhovelo jej návrhu


Slovenská televízia a rozhlas (STVR) vyhrala spor o doménu stvr.sk. Vyplýva to z rozhodnutia Arbitrážneho centra pre alternatívne riešenie doménových sporov, v ktorom vyhovelo návrhu STVR. TASR o tom informovala Andrea Pivarčiová, poverená vedením sekcie marketingu a komunikácie STVR. Držiteľom domény bol študent, ktorý si ju v minulosti zaregistroval.
"Arbitrážne centrum pre alternatívne riešenie doménových sporov vydalo rozhodnutie v spore o doménu stvr.sk, ktorým bolo v plnom rozsahu vyhovené návrhu STVR a doména tak bola prevedená na Slovenskú televíziu a rozhlas," priblížila Pivarčiová.
Zároveň by mali byť čoskoro premenované oficiálne profily tohto verejnoproprávneho média na sociálnych sieťach. Názov STVR, ktorý bude umiestnený ako dočasná profilová fotografia, nie je podľa nej novým logom inštitúcie. Pripomína, že ide o prechodné riešenie do času, keď STVR oboznámi verejnosť s novou vizuálnou identitou. Tá si však vyžaduje dlhší čas na prípravu a následnú implementáciu. Príprave rebrandingu značky sa venuje aj interná pracovná skupina, ktorá vznikla v STVR.
"S ohľadom na časovú náročnosť a objem práce spojenej s týmito krokmi je pravdepodobné, že samotná realizácia novej vizuálnej identity sa uskutoční pod vedením riadne zvoleného generálneho riaditeľa Slovenskej televízie a rozhlasu," doplnila Pivarčiová.


Zdroj: TASR

4. 11. 2024

Na telo potvrdzuje nárast

Na telo potvrdzuje nárast



Najvyššie priečky v rebríčkoch sledovanosti obsadili počas uplynulého víkendu večerné spravodajské relácie TV Markíza, zabodovala aj zábavná šou Možné je všetko! či šoubiznisová relácia Smotánka.


Dlhoročne úspešná relácia Na telo má za sebou na obrazovkách televízie Markíza tretie vysielanie vo svojej inovovanej podobe a s novou moderátorkou Karolínou Lacovou. V porovnaní s prechádzajúcim týždňom jej sledovanosť v nedeľu 3. novembra 2024 opäť narástla, a to v oboch hlavných cieľových skupinách.

Zaujímavý diskusný duel podpredsedu parlamentu Tibora Gašpara (Smer-SD) a predsedu KDH Milana Majerského si v komerčnej cieľovej skupine pripísal rating 3,7 % a trhový podiel 20,0 %. Medzitýždenne si tak tolkšou z hľadiska podielu na trhu polepšila o 0,3 percentuálneho bodu.

Na telo v nedeľu po 13:00 hod. pritiahlo k obrazovkám trhového lídra celkovo 273-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je o 5-tisíc divákov vyšší počet v porovnaní s predchádzajúcim vydaním. V čase vysielania malo Na telo dosah až na 395-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Celkovo najsledovanejším nedeľným programom sa v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 stala relácia Počasie (rating 8,9 % / share 26,7 %). Aktuálne informácie o počasí si na Markíze nenechalo ujsť 495-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Hlavná spravodajská relácia Televízne noviny (rating 8,5 % / share 26,1 % v CS 13-55) obsadila tretie miesto a v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju pozrelo 472-tisíc divákov, pričom dosah mala až na 784-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V sobotu 26. októbra 2024 sledovalo najviac divákov v cieľovej skupine 13-55 večerné spravodajské relácie Počasie (rating 6,8 % / share 23,8 %) a Televízne noviny (rating 6,8 % / share 25,5 %). V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvé miesto hlavnej spravodajskej relácii TV Markíza, súhrn najdôležitejších informácií z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 432-tisíc divákov starších ako 12 rokov a v čase vysielania Televízne noviny zasiahli až na 756-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Čerstvú predpoveď počasia následne na druhej priečke sledovalo 426-tisíc divákov.

Najsledovanejším nespravodajským programom sa v sobotu v cieľovej skupine 13-55 stala jedinečná improvizačná šou Možné je všetko!, ktorá večer zvíťazila s ratingom 5,9 % a podielom na trhu 20,7 %. Predposlednú deviatu premiérovú epizódu 2. série s originálnymi zábavnými hrami a výbornými hosťami, hercami Lesanou Krauskovou a Petrom Pechom zo seriálového megahitu Dunaj, k vašim službám, si celkovo vychutnalo 287-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v čase vysielania si ju zaplo 460-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Excelentné výsledky tradične zaznamenala podvečerná šoubiznisová relácia Smotánka s moderátorkou Erikou Judínyovou. V cieľovej skupine 13-55 si pripísala skvelý rating 5,3 % a podiel na trhu 24,2 %.

Zaujímavé pikošky zo spoločenského diania si nenechalo ujsť 366-tisíc divákov starších ako 12 rokov, Smotánka tak dorovnala tohtoročný rekord. Dosah malo uplynulé vydanie dokonca až na rovných 478-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

Film Prezidentka získal hlavnú cenu MFDF Ji.hlava

Film Prezidentka získal hlavnú

 cenu MFDF Ji.hlava

Časozberný film Prezidentka získal v sobotu (2. 11.) na Medzinárodnom festivale dokumentárnych filmov (MFDF) Ji.hlava cenu za najvýraznejší svetový dokument. Snímka režiséra Mareka Šulíka zvíťazila v medzinárodnej sekcii Opus Bonum. TASR o tom informovala vedúca mediálnej komunikácie jihlavského festivalu Zuzana Kopáčová.
"Fascinujúca a pútavá charakterová štúdia o piatich rokoch pôsobenia Zuzany Čaputovej vo funkcii slovenskej prezidentky a o etických a politických zmenách, ktorými za ten čas prešla slovenská spoločnosť," zdôvodnila svoj verdikt porota. "Prezidentka vykresľuje osobný a intímny filmový portrét s osobitným dôrazom na genderovú a rodinnú dynamiku a zdrvujúcu politickú kampaň lídra opozície, populistického premiéra Roberta Fica. Dokument poskytuje divákom hlboký pohľad na výzvy, ktorým dnes čelia ženy v politike," dodala porota, ktorú tvorili austrálsky filozof Robert Sinnerbrink, čínsky režisér Xiaoshuai Wang a česká filmárka a hudobná skladateľka Eliška Cílková.
"Tento film nie je len dokumentom o jednej prezidentskej funkcii, ale je to aj príbeh o hodnotách a vízii, ktoré priniesla Zuzana Čaputová do slovenskej i svetovej politiky. V dobe, kedy je demokracia v mnohých krajinách skúšaná, je Čaputovej príbeh dôkazom, že v politike má priestor ľudskosť," poznamenala k víťaznému filmu jeho producentka Barbara Janišová Feglová.
Film Prezidentka, ktorý je prierezom mandátu Zuzany Čaputovej a bol časozbernou metódou nakrúcaný počas celých piatich rokov jej pôsobenia, je v kinách od 31. októbra.


Zdroj: TASR

Zomrel Quincy Jones

Zomrel Quincy Jones



Vo veku 91 rokov zomrel v nedeľu vo svojom dome v losangeleskej štvrti Bel Air významný americký hudobník, dirigent, skladateľ, producent a hráč na trúbku Quincy Jones. Informovala o tom jeho rodina, informuje TASR na základe správy televízie NBC News.
"Dnes večer sa so zlomeným srdcom sa musíme podeliť o správu o smrti nášho otca a brata Quincyho Jonesa. A hoci je to pre našu rodinu neuveriteľná strata, spomíname na skvelý život, ktorý prežil," uviedla vo vyhlásení umelcova rodina.
Počas svojej kariéry, ktorá trvala viac ako 70 rokov, bol 80-krát nominovaný na cenu Grammy, pričom 28-krát ju aj získal.
Bol producentom jedného z najpredávanejších albumov na svete - Thriller - od Michaela Jacksona a charitatívnej piesne We Are the World.
Produkoval tiež ôsmy film Stevena Spielberga z roku 1985 The Color Purple, ktorý je adaptáciou románu Alice Walkerovej oceneného Pulutzerovou cenou, či sitcom televízie NBC Fresh Prince .
Známa je aj jeho pieseň Soul Bossa Nova z jeho albumu Big Band Bossa Nova (1962), ktorá sa stala oficiálnou skladbou majstrovstiev sveta vo futbale v roku 1998 a zaznela aj vo filme Zbaľ prachy a vypadni (1969) od Woodyho Allena.
Svoje stopy zanechal Quincy Jones v džeze, pope, hip-hope, podieľal sa na desiatkach filmových a televíznych soundtrackov. Úzko spolupracoval s niektorými z najslávnejších amerických spevákov, ako boli Count Basie, Dinah Washingtonová, Frank Sinatra, Aretha Franklinvá či Paul Simon.
Qincy Jones získal množstvo ocenení a vyznamenaní vrátane Kennedyho ceny (2001) a National Medal of Arts, ktorú udeľuje Kongres USA (2010). V roku 2013 bol uvedený do Rokenrolovej siene slávy.
V roku 1975 založil Jones svoju vlastnú nahrávaciu spoločnosť Qwest Productions, ktorá podpísala zmluvu napríklad s britskou skupinou New Order. O tri roky neskôr produkoval soundtrack k filmovému muzikálu The Wiz režiséra Sidneyho Lumeta s Michaelom Jacksonom a Dianou Rossovou v hlavných úlohách.
V septembri 1993 založil spolu s televíznym producentom Davidom Salzmanom hudobný magazín Vibe, ktorých vychádzal 31 rokov.
V roku 1974 sa u Jonesa vyvinula život ohrozujúca mozgová aneuryzma , čo ho viedlo k rozhodnutiu znížiť pracovnú záťaž a tráviť viac času so svojimi priateľmi a rodinou. Absolvoval dve operácie mozgu a po druhej ho lekári varovali, aby už nikdy nehral na trúbke.
Jones bol trikrát ženatý a mal sedem detí s piatimi rôznymi ženami.



Zdroj: TASR

Je to ešte väčší kokot, než sme si mysleli

 Je to ešte väčší kokot, než sme si mysleli




NIE JE FILM AKO FILM...VŠAK?

🤓🤓🤓
Lukáš Machala

3. 11. 2024

Týždeň mediálnej a informačnej gramotnosti priniesol vyše 100 hodín podujatí

Týždeň mediálnej a informačnej gramotnosti

 priniesol vyše 100 hodín podujatí


Viac ako 100 hodín konferencií, workshopov a diskusií pre vyše 1500 účastníkov zorganizovali na Slovensku počas tohtoročného Týždňa mediálnej a informačnej gramotnosti (24. - 31. 10.). Informovala o tom Rada pre mediálne služby (RpMS), ktorá koordinuje aktivity platformy Mediálna gramotnosť+, zastrešujúcej dianie kampane na Slovensku.
Viktória Norisová z RpMS upozornila, že Týždeň mediálnej a informačnej gramotnosti je medzinárodnou iniciatívou UNESCO, ktorá od roku 2011 upozorňuje na nutnosť zvyšovania mediálnej a informačnej gramotnosti vo všetkých sférach života. "Hovoriť o online priestore v duchu možností aj zodpovednosti je dnes nevyhnutné, pretože schopnosť kriticky analyzovať obsah na internete a vedieť, ako zodpovedne používať technológie, je kľúčom k prežitiu v digitálnom veku," objasnila dôvody pripojenia sa k tejto iniciatíve.
Pripomenula, že rámcom aktivít aktuálneho ročníka bol podtitul Možnosti vs. Zodpovednosť: Ako (pre)žiť v digitálnom svete. "Vzišiel z neho napríklad aj návod s ôsmimi praktickými radami, ako (pre)žiť v digitálnom svete. S vysvetleniami od autorov - odborníkov na digitálnu zodpovednosť, online bezpečnosť či kritické myslenie sú verejnosti prístupné na sociálnych sieťach," dodala Norisová.
Prehľad všetkých aktivít tohtoročného Týždňa mediálnej a informačnej gramotnosti zhromažďovala RpMS na svojom webe. Do aktivít sa rada zapojila nielen ako koordinátor, ale i zorganizovaním konferencie zameranej na aktuálne výzvy digitálneho vzdelávania. RpMS ju zorganizovala v spolupráci s Prešovskou univerzitou a regionálnym centrom podpory učiteľov.



Zdroj: TASR