DALITO!

13. 7. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Obľúbené postavy komediálneho seriálu Dva a pol chlapa (2003) by mala doplniť príťažlivá lesba. Tvrdí to relácia E! News. Tvorcovia už pritom pred časom prezradili, že do príbehu pribudne nová ženská postava. Jenny, ktorej predstaviteľku zatiaľ nevybrali, bude stratenou dcérou zosnulého Charlieho Harpera (Charlie Sheen). Rozhodne sa ho vyhľadať, no keď príde do jeho domu, zistí, že tam už býva len jej strýko Alan Harper (Jon Cryer) a miliardár Walden Schmidt (Ashton Kutcher). Napriek tomu sa však k nim napokon nasťahuje.
Predpokladá sa, že Jenny nahradí Jakea Harpera, ktorý už od novej sezóny nebude jednou z hlavných postáv. K tomuto rozhodnutiu tvorcov priviedlo kontroverzné správanie jeho predstaviteľa Angusa T. Jonesa, ktorý pred časom vo videu pre kresťanskú organizáciu Forerunner Christian Church označil seriál za odpad a zároveň vyzval divákov a diváčky, aby ho nepozerali a radšej prepli na iný kanál.
Hlavnou hviezdou Dva a pol chlapa bol počas prvých ôsmich sérií Charlie Sheen, no toho po niekoľkotýždňovom mediálnom spore v roku 2011 vyhodili. Nahradil ho Ashton Kutcher, známy zo seriálu Tie roky sedemdesiate (1998 - 2006) a snímok ako Kámo, kde mám fáro? (2000), Šialené rande (2003), Osudový dotyk (2004), Mejdan v Las Vegas (2008) či Hlavne nezáväzne (2011), ktorý stvárňuje miliardára so zlomeným srdcom Waldena Schmidta. Ten sa po smrti Charlieho Harpera pod kolesami parížskeho metra nasťahuje do jeho domu a zblíži sa s jeho bratom Alanom i synovcom Jakeom. Premiérová epizóda deviatej série amerického sitcomu, v ktorej sa namiesto Sheena po prvý raz predstavil Kutcher, mala rekordnú sledovanosť. Podľa údajov štatistickej spoločnosti Nielsen si jeho debut pozrelo až 27,8 milióna ľudí a seriálu sa aj naďalej darí.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Grécko v stredu večer spustilo vysielanie nového, ale len dočasného verejnoprávneho televízneho kanálu EDT.
Stalo sa tak mesiac po tom, ako vláda z úsporných dôvodov a v snahe zreorganizovať tento sektor služieb náhle ukončila vysielanie verejnoprávnej rozhlasovej a televíznej spoločnosti ERT, čo vyvolalo nespokojnosť občanov a spory v rámci vládnej koalície.
Televízia EDT začala vysielať v stredu večer, pričom do programu zaradila klasický grécky film. Vysiela sa z areálu súkromnej produkčnej spoločnosti, keďže ústredie ERT ešte stále okupuje asi 2600 prepustených zamestnancov, ktorí tak protestujú proti ukončeniu vysielania ERT a svojim výpovediam.
Spustenie vysielania EDT označili zamestnanci ERT, ako aj novinárske odbory za "televízne pirátstvo". Tvrdia, že nová televízia bez súhlasu príslušného orgánu vysiela na frekvenciách ERT. Upozorňujú tiež, že nedostala súhlas na vysielanie od Národnej rady pre televízne vysielanie. Na znak protestu preto novinárske odbory na dnešné popoludnie vyhlásili štrajk, počas ktorého televízie od 13.00 h do 18.00 h nebudú vysielať správy. Do štrajku sa zapoja aj súkromné stanice.
Podľa námestníka ministra zodpovedného za verejnoprávnu televíziu Pantelisa Kapsisa najbližších niekoľko dní bude ERT vysielať celovečerné a dokumentárne filmy a detské programy, kým jej vedenie nevytvorí tím novinárov, ktorí budú robiť spravodajstvo.
V súlade s plánmi vlády by o dva mesiace mala začať vysielať nová verejnoprávna rozhlasová a televízna spoločnosť NERIT, ktorá bude mať menej zamestnancov ako zrušená ERT. Návrh zákona o vzniku NERIT prerokúva parlament.
Rozhodnutie premiéra Antonisa Samarasa o ukončení vysielania ERT kvôli plytvaniu financiami a korupcii, ako aj o prepustení všetkých zamestnancov, vyvolalo v krajine protesty - najmä v rámci novinárskej obce -, ktoré pred troma týždňami dokonca viedli k vystúpeniu jednej zo strán z koalície.
Konzervatívny premiér a jeho socialistickí koaliční partneri sa snažia brániť sanáciu ERT ako nutný krok v rámci úsporných opatrení a reforiem, ktoré je krajina nútená podstupovať od roku 2010 v rámci balíka záchranných opatrení medzinárodných veriteľov.

Copyright © TASR 2013

K. Martinka: Redaktorka SME Monika Tódová klame

K. Martinka: Redaktorka  

Monika Tódová klame

Dňa 9. júla 2013 uverejnil denník SME článok pod názvom "Piešťanské kúpele straší Martinka. Hrozí im konkurz". Po takmer troch rokoch sa redaktorka opäť snaží chýbajúce fakty zaplátať mojím menom a zaručiť si ním čítanosť svojho článku, i keď musí vedieť, že o mojej osobe klame. Nielen preto, že jej tvrdenia o mne odporujú jednoducho preukázateľným faktom, ale i preto, že bola v minulosti o pravdivej skutočnosti informovaná. Takto vytvára dojem, že pri písaní nových článkov len rešeršuje svoje staré články, namiesto toho, aby čerpala z verejných listín a dôkazov, ktoré sú ľahko prístupné aj na internete. Podľa etického kódexu novinára "je novinár povinný dôsledne si overiť každú informáciu, ktorú zverejní. Informácie si spravidla overí aspoň z dvoch od seba navzájom nezávislých zdrojov. Novinár nezverejňuje žiadne informácie, o ktorých vie, že sú nepravdivé. Titulky článkov alebo programov nesmú byť zavádzajúce, ani nepravdivé." M. Tódová si asi očividne prácu uľahčuje nerešpektovaním kódexu a jediným zdrojom jej informácií je len advokát kúpeľov J.Bizoň, na ktorého faktúrach sa už v minulosti vyskytovali okrem iného aj -citujem- "osobné stretnutia s novinármi denníka SME, korektúry novinových článkov (z pera pani redaktorky Tódovej) "Súd potrestal tunelovanie kúpeľov podozrivo mierne" alebo "Štátu hrozí pre kúpele miliónová prehra", e-mailová komunikácia a konzultácie s novinármi SME alebo príprava koncepcie nových aspektov určených na publikovanie v tlači s cieľom zvýšiť mieru mediálnej pozornosti vo vzťahu ku kauze Swiss Finance" (napr. faktúra p. Bizoňa na SLKP č. 146/2010 vo výške 6158,25 €). Je zaujímavé, že kontaktovala advokáta Swiss Finance, ale mňa ako osobu označenú v titulku a v ďalšom texte nekontaktovala a uvádzané nepravdivé skutočnosti nekonfrontovala. To však nič nemení na tom, že spájanie môjho mena so sporom kúpeľov a Swiss Finance je úplne mimo reality. Rovnako je protizákonné dávať moje meno do názvu článku, a tým vyvolávať klamlivé zdanie z prepojenia mojej osoby a akejsi schránkovej firmy. Ja som predmetnú pohľadávku nikdy nevlastnil, ani nepredal žiadnej firme. Taktiež som nikdy kúpele nežaloval. Práve naopak, je všeobecne známe, že som roky venoval úsiliu, aby vymáhanie tejto pohľadávky nebolo úspešné. Bolo to však mrhanie časom, aj pre pasivitu kúpeľov a štátu. Ak by bol autor článku seriózny, nikdy by očividné hlúposti neuvádzal, resp. by si ich overoval, alebo lepšie povedané zaujímal by sa o skutočných aktérov tejto kauzy a hľadal odpoveď na to, kto sa tu obohatí. Ale na to spomínaná redaktorka iste nemá odvahu, veď ani polícia ju nemá.Ing. Karol Martinka

12. 7. 2013

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Seriál je nakrútený, ale sa neodvysiela, pretože RTVS ho odmietla vysielať.“
Martin Jakubec

„Možno rozdiel medzi nami dvomi je asi taký, že ty máš štyri deti, ja mám dve deti. To je jeden. Ty tvoje štyri deti, kebyže príde díler a dá im marihuanovú cigaretu, tak ty by si ho možno ešte pochválil a by si povedal, že aký dobrý liberál. Ja, ak by mojim dvom deťom dal niekto marihuanovú cigaretu, na prvej lampe by som ho obesil."
Igor Matovič

TO JE TV !

TO JE TV !