DALITO!

2. 11. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Medzinárodná ratingová agentúra Moody's začala revíziu ratingov mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises Ltd. (CME) s možnosťou ich zníženia. Ide o takzvaný Corporate Family Rating (CFR) a PDR rating vyjadrujúci pravdepodobnosť neplnenia záväzkov (probability of default). Corporate Family Rating je v súčasnosti na stupni Caa1 a PDR rating na úrovni Caa1-PD. Ich revíziu agentúra začala po tom, ako spoločnosť prudko zredukovala svoju prognózu celoročného hospodárskeho výsledku pred odpismi a amortizáciou (OIBDA). Spoločnosť pôvodne očakávala, že vykáže zisk pred odpismi a amortizáciou v sume 50 až 70 mil. USD. Teraz očakáva stratu 30 až 40 mil. USD. Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. 

Členovia americkej rockovej kapely The Killers vyhlásili, že väčšina skladieb, ktoré hrávajú americké rádiá, je retardovaná. Spravili tak v rozhovore pre britský denník The Sun, keď hovorili o tom, že sa presadili najprv vo Veľkej Británii a až potom v USA.
"To, že sme prerazili najprv vo Veľkej Británii, bolo úžasné, pretože Amerika je hudobne retardovaná. Máme tam tak veľa skvelej hudby, ktorej sa nedostáva pozornosť. A v rádiách hrajú veľmi veľa hlúpostí," uviedol bubeník Ronnie Vanucci, ktorého následne doplnil spevák Brandon Flowers. "Niekedy rozmýšľam nad tým, čo počúvajú dospelí ľudia. Počúvajú to, čo sa hráva v rádiách? Lebo tam hrajú samé retardované skladby. A ak ten odpad počúvajú štyridsiatnici, tak ho budú počúvať aj ich deti. Veď to nie je ani hudba," dodal Flowers. 
The Killers vznikli v roku 2001. Ich štúdiový debut Hot Fuss vyšiel v roku 2004. Nasledovali album Sam's Town (2006), kompilácia Sawdust (2007), tretia štúdiovka Day & Age (2008), koncertná nahrávka Live From The Royal Albert Hall (2009) a album Battle Born (2012). Medzi najznámejšie skladby kapely patria piesne ako Somebody Told Me, Mr. Brightside, When You Were Young, Read My Mind či Human. Formácia plánuje 11. novembra vydať výberovku s názvom Direct Hits, ktorá bude tiež obsahovať dve nové skladby Shot At The Night a Just Another Girl. 


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nórska verejnoprávna televízia NRK pokračuje v tradícii netradičných "pomalých" televíznych programov. Po prenosoch z plavby loďou či blčaní ohňa v krbe spustí od dnešného večera 12-hodinové vysielanie o pletení.
      V programe ponúknu divákom okrem iného rôzne dokumenty a rady týkajúce sa pletenia. Ukážu tiež, ako upliesť pokrývku na motocykel, a pokúsia sa vytvoriť svetový rekord v rýchlosti upletenia svetra - od ostrihania ovce cez spracovanie vlny po zhotovenie samotného svetra. V Austrálii sa celý tento proces podarilo zvádnuť za rekordné štyri hodiny a 51 minút.
      "Ponoríme sa hlboko do sveta pletenia, potom od polnoci zmiernime tempo, ak je to vôbec možné," uviedol producent NRK Rune Moeklebust.
      "Budeme sledovať, ako sa rukáv svetra postupne predlžuje; bude to fascinujúce... no dosť neobvyklé televízne vysielanie," citovala ho agentúra Reuters.
      Televízia v roku 2011 priniesla 134-hodinové vysielanie z plavby výletnej lode popri nórskom pobreží až k arktickému severu krajiny, čím vytvorila svetový rekord v najdlhšom nepretržitom televíznom programe. Program alebo jeho časti sledovali milióny ľudí.
      Vo februári tohto roka NRK vysielala 12-hodinový program s blčiacim ohňom v krbe, sprevádzaný diskusiami o tom, ako rúbať a ukladať drevo. Program bol znova úspešný, pozrela si ho pätina obyvateľov Nórska.
      "Dalo by sa povedať, že národná noc pletenia je ženskou odpoveďou na program o palivovom dreve," uviedla hovorkyňa NRK Sidsel Mundalová. "Ovca už oddychuje a pasie sa na ostrove neďaleko Bergenu," dodala.
      Doterajšie "špeciály" nórskej televízie boli natoľko populárne, že bude najnovšie vysielať po prvý raz celosvetovo a s anglickým komentárom - prostredníctvom internetu na stránke www.nrk.no/knitting.
      Plánovanie ďalšieho podobného programu sa ešte celkom nerozbehlo, Moeklebust však už má nápady: vysielanie hodín alebo prenos z letu ponad Nórskom.



Britského televízneho a rozhlasového moderátora stanice BBC Paula Gambacciniho zatkla polícia na základe podozrenia zo sexuálneho zneužívania detí. K zadržaniu došlo v utorok v rámci širšej vyšetrovacej akcie. Informovala o tom v piatok agentúra AP s odvolaním sa na hovorcu stanice BBC.
      Gambaccini (64), ktorý pre uvedenú mediálnu spoločnosť pracuje štyri desaťročia a patrí medzi najznámejších moderátorov hudobných relácií v Británii, všetky obvinenia poprel. Ešte v ten istý deň ho po vypočúvaní prepustili na kauciu, píše agentúra Reuters. Samotná polícia však správu zatiaľ oficiálne nepotvrdila.
      Gambaccini je už 15. osobou zatknutou v rámci vyšetrovania, ktoré spustil nedávny škandál zosnulého moderátora BBC Jimmyho Savilea. Do škandálu bolo zapletených množstvo ďalších celebrít a záležitosť si vynútila i odstúpenie riaditeľa stanice. Gambaccini sa rozhodol v nasledujúcich týždňoch stiahnuť svoje programy.


Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Ozbrojenci včera na severe Mali uniesli a krátko nato zabili dvojicu francúzskych novinárov, ktorí sa vracali so stretnutia s predstaviteľom tuaregskych povstalcov. Informovalo o tom ministerstvo zahraničných vecí v Paríži, ktoré potvrdilo predchádzajúce správy malijských úradov.
"Claude Verlon a Ghislaine Dupontová, žurnalisti RFI (rozhlasovej stanice Radio France Internationale) boli nájdení mŕtvi," oznámil rezort francúzskej diplomacie.
Reportérku RFI sprevádzanú zvukovým technikom podľa správ miestnych úradov a svedkov zajali štyria ozbrojení muži v severomalijskom meste Kidal, metropole rovnomennej administratívnej oblasti. Krátko predtým dvojica urobila interview s členom tuaregskej povstaleckej skupiny MNLA.
Únoscovia zadržali žurnalistov priamo pred domom činiteľa, ktorý Francúzom poskytol rozhovor, a prinútili ich nastúpiť do pristaveného terénneho vozidla.
Zanedlho po únose našli na predmestí Kidalu mŕtve telá oboch pracovníkov RFI so stopami po strelných poraneniach.

Copyright © TASR 2013

RTVS Košice :-)

RTVS Košice :-)
 

1. 11. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Mediálny projekt je prvým úspešným dielom európskeho zoskupenia územnej spolupráce EGTC (European Grouping of Territorial Cooperation) Pons Danubii. Realizácia projektu podporí kultúrny rozvoj miest i rozvoj cestovného ruchu, nakoľko prostredníctvom internetu neoslovuje len obyvateľov prihraničného pásma, ale kdekoľvek vo svete. Zároveň združuje miestne televízne stanice, posilňuje vzájomnú výmenu informácií a najnovších správ. Povedal pre TASR riaditeľ Zoltán Bara.
      "Projekt sa uskutočňuje vďaka spolupráci siedmich členov zoskupenia," ozrejmil Bara s tým, že na slovenskej strane sú to mestá Komárno, Hurbanovo, Kolárovo a na maďarskej strane sa zapojili do cezhraničnej spolupráce mestá a obce Komárom, Tata, Oroszlány a Kisbér.
      Podstatou iniciatívy programu Informáciami cez hranice v prihraničnom regióne Pons Danubii je, že obyvatelia regiónu dostávajú cez internetové televízne vysielanie väčšie množstvo informácií o sebe navzájom, a tak sa odbúravajú hranice medzi nimi. "Webová televízia vo svojich krátkych príspevkoch referuje o rôznych udalostiach a zaujímavostiach v maďarskom i slovenskom jazyku. Zameriava sa predovšetkým na kultúrne a spoločenské témy," ozrejmil riaditeľ. Dodal, že medzi námetmi webového portálu sa nachádzajú aj materiály o vplyvoch obnoviteľných zdrojov energií a klimatických zmien na životné prostredie. Projekt upriamil pozornosť na potrebu zachovávania hodnôt životného a prírodného prostredia, na uvedomelé zmýšľanie v tejto veci.
      Podľa jeho ďalších slov internetová televízia sa nachádza na stránke www.ponsdanubii.eu a môže sa sledovať aj na facebookovom profile. "Materiály sú opatrené titulkami, aby boli informácie rovnako dostupné v slovenskom i maďarskom jazyku. V niekoľkých prípadoch sa zhotovuje osobitne maďarská a slovenská verzia. Dvojjazyčnosť je dôsledne dodržiavaná pri výrobe každého príspevku," konštatoval.
      Štáb Pons Dunubii Televízie pripravuje týždenne päť nových dvojjazyčných príspevkov, čo počas prvých 22 mesiacov znamená 440 materiálov a približne 4000 vysielacích minút. Prácu interných štábov dopĺňali filmy zhotovené mestskými televíziami. Jednotlivé lokálne televízie zhotovovali v rámci spolupráce týždenne dva materiály. Výsledkom je 176 príspevkov v trvaní vyše 1700 minút.

Copyright © TASR 2013


VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA



 


"Cítim sa rozpoltený. Polovica zo mňa by Ibrahimoviča najradšej zabila, ale druhá polovica musí aplaudovať jeho výkonu.“
Sascha Kljestan ,stredopoliar Anderlechtu

 "Tento návrh zákona nemá nechať ľudí zomrieť."
Ján Richter ,minister práce a sociálnych vecí

 
„Víkendové voľby v Čechách priniesli dva poznatky. Po prvé, voliči majú „štandardných“ politických strán plné zuby. Po druhé, politický establishment túto skutočnosť hrubo podcenil a teraz všetci čumia ako vyorané myši, kto to vlastne vyhral. A tak sa začali útoky na Babiša ešte skôr, ako mohol niečo urobiť, či neurobiť.Zrazu je veľký problém, že bol eštebák, že je z biznisu, že je populista... Samozrejme, že nie je pekné byť bývalým eštebákom, členom SaS by sa Andrej Babiš z tohto dôvodu napríklad stať nemohol. Lenže je to úplne jedno, lebo je po voľbách a nie pred nimi.“
Richard Sulík

Dienstbier: ...To je něco, co se o člověk občas dozví.
Škromach: Tak já o vás taky vím spoustu věcí.
Dienstbier: ...To dělá někdo úplně jinej.
Škromach: Jo, Jiří, vy se furt smějete, ale on vám ten smích dojde.
Novotný: Hergot, nevyhrožuj, Zdeňku.
Škromach: Oto, ty s tvými průzkumy, prosím tě, už radši jako nemluv. Tys nám předvídal krásné zítřky.
Dienstbier: Lidi, kteří chtěli sestřelovat vlastního šéfa na začátku kampaně, by měli mlčet

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká televízia CBS pripravuje seriál How I Met Your Father (v preklade Ako som spoznala vášho otca, pozn. SITA). Malo by ísť o spinoff sitcomu Ako som spoznal vašu mamu (2005), ktorý tento rok po deviatich sezónach končí na televíznych obrazovkách.
CBS dúfa, že nový projekt zožne rovnaký úspech ako pôvodný seriál. Príbeh však tentoraz budú prezentovať zo ženského uhla pohľadu. Stredobodom záujmu bude úplne nová skupina priateľov žijúcich v New Yorku, pričom seriál bude zaznamenávať príbeh o tom, ako jedna z nich spoznala svojho budúceho manžela. Aby oba seriály prepojili, postavy z pripravovaného projektu sa pravdepodobne objavia v poslednej časti Ako som spoznal vašu mamu, keď si vyrazia do obľúbeného podniku MacLaren's Pub. Práve toto miesto má vytvoriť most medzi oboma seriálmi.
Ako informoval portál Deadline, predstavitelia CBS v súčasnosti rokujú o spolupráci s producentom seriálu Ako som spoznal vašu mamu, spoločnosťou 20th Century Fox TV. Na novom projekte už pritom pracujú tvorcovia a výkonní producenti Carter Bays a Craig Thomas, ako aj autorka seriálu Up All Night (2011 - 2012) Emily Spivey.
Komediálny seriál Ako som spoznal vašu mamu sleduje ako sa Ted (Jason Radnor) zamiloval do matky svojich detí. Tedových spolubývajúcich Marshalla (Jason Segel) a Lilly (Alyson Hannigan) už nebaví jeho osamelosť, a tak sa rozhodnú, že mu pomôžu nájsť si partnerku. Barney (Neil Patrick Harris), ktorý si myslí, že dokáže zbaliť každú ženu, má však na vec odlišný názor. Ted sa najprv zoznámi s Robin (Cobie Smulders). Verí, že je to tá pravá, no následne sa presvedčí o opaku. Neostáva mu teda nič iné, ako hľadať ďalej. Príbehy, ktoré sa stali predtým než stretol ich mamu, rozpráva starší Ted v budúcnosti svojim deťom. Tieto pasáže sa v seriáli objavujú vždy na začiatku každej časti. V seriáli hosťovalo viacero známych osobností, medzi ktorými boli napríklad Britney Spears, Mike Tyson, Nicole Scherzinger, Katie Holmes alebo Katy Perry.
Informácie pochádzajú z webstránok www.digitalspy.co.uk a www.deadline.com.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Traja bývalí predné novinári z britského bulvárneho denníka News of the World ( NOW ) mediálneho magnáta Ruperta Murdocha , ktorí čelia obvineniu v afére odposluchov nedeľníkom NOW , priznali svoju vinu . Zaznelo to na súde v Londýne , kde pokračuje deň proces s ôsmimi obvinenými v tomto prípade. Je to prvýkrát , čo verejne zaznelo podobné priznanie od začiatku policajného vyšetrovania prípadu v roku 2011 . Podiel na sprisahaní s cieľom zachytávať tajne mobilnej správy a komunikácia priznali niekdajší hlavný korešpondent novín Neville Thurlbeck , bývalý zástupca editora James Weatherup a niekdajší editor spravodajstvo Greg Miskiw .



Niekdajšia šéfka britských listov mediálneho magnáta Ruperta Murdocha Rebekah Brooksová vytvorila špeciálny tím , ktorý sa zaoberal nezákonnými odpočúvanie mobilných telefónov miestnych celebrít aj úplne neznámych ľudí . Zaznelo to dnes pri prečítaní obžaloby v pokračujúcom procese s ôsmimi obvinenými osobami v afére odposluchov , ktoré viedli členovia britského bulvárneho denníka News of the World ( NOW ) . Brooksová tiež udržiavala šesťročný intímny vzťah s Andym Coulson , bývalým šéfom NOW a neskorším hovorcom britského premiéra Davida Camerona .

Zo zajatia v Sýrii sa podarilo uniknúť poľskému fotoreportérovi , ktorého v čer venci uniesli neznámi ozbrojenci v provincii Idlib na severozápade krajiny . Podľa poľského denníka Gazeta Wyborcza je Marcin Suder , 34-ročný reportér poľskej  agentúry Studio Melon , v poriadku na poľskom území . Okolnosti jeho úteku  poľské médiá nezverejnila .

Bývalý rozhlasový moderátor britskej stanice BBC ide na 22 rokov do väzenia za  sexuálne násilie páchané na deťoch . Michael Souter podľa denníka The Guardian  pomocou svojho vplyvu verejne známe osobnosti počas zhruba 20 rokov zneužil sedem chlapcov .

Zdroj : Česká televízia

31. 10. 2013

NOVA NEWS

NOVA NEWS

Súčasný šéf Novy Jan Andruško k dnešnému dňu končí. Novým riaditeľom televízie Nova bude Christoph Mainusch, jeden z riaditeľov CME.
David Stogel zostane zástupcom riaditeľa.

Halloween

Halloween

Kandidát na Hovorcu roka

Kandidát na Hovorcu roka

Pre podozrenie zo šírenia a prechovávanie detskej pornografie je  podozrivý Mgr. Peter Gallo hovorca mesta Rožňava.


TO JE TV !

TO JE TV !
 

Requiescat in pace Fooor !

Requiescat in pace Fooor !
 
 
 

Zomrel Graham Stark

Zomrel  Graham Stark


Vo veku 91 rokov zomrel v utorok 29. októbra britský herec a komik Graham Stark. Posledný raz vydýchol v Londýne v dôsledku mŕtvice. Graham William Stark sa narodil 20. januára 1922 v meste Wallasey. Svoje prvé vystúpenie absolvoval ako 13-ročný v Lyceum Theatre. Neskôr narukoval do Kráľovského letectva. Po vojne študoval na Royal Academy of Dramatic Art.
Známym sa stal najmä vďaka účinkovaniu v sérii filmov o Ružovom panterovi, v ktorých stvárnil rôzne postavy. V roku 1964 sa predstavil ako Hercule Lajoy v snímke Inšpektor Clouseau na stope. Asistenta inšpektora Clouseaua si zahral aj vo filme Stopa Ružového pantera (1982). V snímkach Pomsta Ružového pantera (1978) a Syn Ružového pantera (1993) sa predstavil ako Auguste Balls. Hral napríklad aj vo filmoch Alfie (1966), Viktor, Viktória (1982), Superman 3 (1983) či Schôdzka na slepo (1987). Vyskúšal si tiež režírovanie a to na snímkach Simon Simon (1970) a The Magnificent Seven Deadly Sins (1971).
V roku 2003 vydal autobiografiu Stark Naked. Zanechal po sebe manželku, herečku Audrey Nicholson a tri deti.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ČESKÁ TELEVÍZIA NEWS

ČESKÁ TELEVÍZIA NEWS


Česká televízia sa bude zaoberať anonymný sťažností niekoľkých zamestnancov ČT24 adresovanej Rade ČT . K posúdeniu ich výhrad prizve nezávislého audítora .
" Dnes som mal možnosť nahliadnuť do anonymnej sťažnosti adresované Rade ČT , ktorá obsahuje čiastkové výhrady k práci redakcie spravodajstva . O tom , že niektorí zo siedmich stoviek zamestnancov ČT24 majú výčitky k určitým reportážam , som vedel už od svoje stretnutia s moderátorkou Danielou Drtinova z 12. augusta a následne zo schôdzky s celým vedením spravodajstva a všetkými moderátorov 16. septembra . Požiadal som ich preto o konkrétny materiál , ktorý by ich podnety zhrnul , avšak žiadny text som ani napriek opakovaným prísľuby nikdy nedostal . Všetky výhrady boli prezentované len prostredníctvom rôznych vyjadrení alebo rozhovorov v niektorých tlačových alebo internetových médiách . Až dnes som mohol zhliadnuť text , pod ktorým boli podpísaní iba dvaja z deklarovaných dvadsiatich troch zamestnancov Českej televízie , Daniela Drtinová a člen vedenia televíznych odborov Adam Komers , " vysvetľuje generálny riaditeľ Českej televízie Petr Dvořák a dodáva : " Ich výhrady , hoci na prvý pohľad úplne vytrhnuté z kontextu , ale beriem vážne . Požiadal som preto o vyjadrenie riaditeľa spravodajstva Zdeňka Šámal a rozhodol som sa , že na posúdenie týchto čiastkových výhrad prizvať nezávislého a dôveryhodného audítora . Zároveň predpokladám , že celé vyjadrenie vedenia spravodajstva k popísaným výhradám nechám posúdiť Etickým panelom ČT pred tým , než ho budem prezentovať Rade ČT . "
" Všetky analýzy vyváženosti a objektivity nášho spravodajstva , ktoré máme k dispozícii , jednoznačne deklarujú , že v tomto smere nedochádza zo strany Českej televízie k žiadnym zásadným pochybeniam , " hovorí riaditeľ spravodajstva ČT Zdeněk Šámal a dopĺňa : " Intenzívne pracujeme na tom , aby sme udržali vysokú dôveryhodnosť nášho spravodajstva , ktorá je neporovnateľná so spravodajstvom komerčných staníc alebo s úrovňou dôveryhodnosti tlačových alebo internetových médií . Veľmi ma preto prekvapuje , že niektorí editori , ktorí majú byť údajne súčasťou anonymnej skupiny podporujú podnet podaný Rade ČT , teraz zverejňujú svoje výhrady ik rok starým reportážam . Za spravodajstvo na ČT24 totiž sami nesú veľký diel zodpovednosti , spolurozhodujú o vysielaní a vždy som predpokladal , že za svojou prácou i za jej výsledky stoja . Za zarážajúce považujem tiež to , že člen vedenia redakcie spravodajstva Adam Komers , ktorý mal každý deň možnosť vyjadrovať svoje pripomienky a výhrady , sa teraz účelovo stavia do role sťažovateľa . Navyše , vo výhradách , ktoré som si mohol prečítať , dominovali iba výčitky smerom k jedinému politickému subjektu , čo je pre mňa v objeme reportáží , ktoré každý deň vyrobíme , a v počte politických i nepolitických subjektov , ktorým sa priebežne venujeme , tiež zneisťujúci. Budem teda rád , ak sa jednotlivými sťažnosťami bude zaoberať nezávislý audítor , ktorý ich relevantnosť posúdi . Som následne pripravený generálnemu riaditeľovi na základe týchto záverov predložiť konkrétne návrhy opatrení v redakcii spravodajstva a dúfam , že celý tento proces prispeje k ďalšiemu posilneniu dôveryhodnosti ČT24 . Verím , že motiváciou všetkých anonymných aj dvoch podpísaných sťažovateľov je hlavne zlepšenie a podpora transparentnosti a vyváženosti spravodajstva ČT , o ktorú sa od môjho opätovného nástupu do ČT pred dvoma rokmi intenzívne snažíme , a že uvedená aktivita nemá za cieľ využiť súčasnej rozjatrené politickej situácie na podkopanie autority súčasného vedenia redakcie spravodajstva . "
 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
  

 Mladý vietnamský prodemokratický bloger informoval o svojom poslednom zatknutí prostredníctvom sociálnej siete Facebook. Uviedla to dnes agentúra AP.
      Aktivisti v stredu po zatknutí blogera umiestnili na Facebook video, v ktorom Nguyen Lan Thang hovorí, že ak si ľudia pozerajú toto video, znamená to, že ho určite zatkli bezpečnostné zložky.
      Thanga zadržali po návrate zo zahraničnej cesty na letisku, oznámili jeho priatelia, ktorí cestovali do Hanoja, aby ho vyzdvihli. Krátko pred svojím odletom do Vietnamu nahral Thang video a povedal známym, aby ho v prípade jeho zatknutia rozšírili po internete.
      Facebook sa vo Vietname stal médiom, ktoré dodalo energiu tamojšiemu hnutiu aktivistov a robí starosti autoritatívnym vládcom, poznamenáva AP.

Copyright © TASR 2013

 
Stratová mediálna spoločnosť CME potrebuje viac finančných zdrojov na svoje fungovanie a pokúsi sa získať dodatočné prostriedky od svojho hlavného akcionára Time Warner. Spoločnosť zároveň uviedla, že nie je isté, či predbežné rozhovory s Time Warner o možnej kapitálovej transakcii niekam povedú. Akcie CME sa v stredu na pražskej burze prepadli o 50 % a zavreli v blízkosti historického minima. "Ak sa nám nepodarí zabezpečiť dodatočné financovanie, nebudeme schopní plniť naše záväzky spojené s obsluhou dlhu a celkovo financovať naše podnikanie už počas najbližších dvanástich mesiacov," uviedla CME vo svojom stanovisku.
Mediálna skupina CME vykázala za deväť mesiacov roka stratu po zdanení 173,3 mil. eur. Znamená to výrazný nárast v porovnaní so stratou 43,3 mil. eur, ktorú firma zaznamenala v rovnakom období vlaňajška. Výnosy spoločnosti klesli o 12,7 % na 453,1 mil. USD. Vyplýva to z konsolidovaných výsledkov, ktoré zverejnila skupina v stredu. Na Slovensku prevádzkovateľ televíznej stanice Markíza utŕžil za deväť mesiacov do septembra 52,2 mil. USD a v samotnom treťom kvartáli 13,3 mil. USD. Za január až september 2012 CME na Slovensku evidovala výnosy v sume 61,6 mil. USD, v treťom štvrťroku vlaňajška to bolo 17,6 mil. USD. V samotnom treťom kvartáli strata skupiny CME po zdanení predstavovala 45 mil. USD, rok predtým to bolo 18,4 mil. USD.
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ENDER'S GAME

ENDER'S GAME

30. 10. 2013

RADA RTVS

RADA RTVS
Presťahovanie košického rozhlasového štúdia do budovy televíznej časti, ktoré plánovalo minulé vedenie Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), sa nebude realizovať. Potvrdil to dnes na košickom zasadnutí Rady RTVS generálny riaditeľ verejnoprávneho média Václav Mika.
"Od prvého dňa, keď som nastúpil, som jasne povedal, že na sťahovanie rozhlasu do priestorov na Rastislavovu nie sú vytvorené žiadne podmienky a rozhodne to nie je aktuálny projekt," povedal Mika. Problém televízneho štúdia vidí v tom, že bolo dlhodobo podinvestované, a to kapacitne, technologicky aj priestorovo. "Tie priestory si vyžadujú zásadnú rekonštrukciu, a to nielen stavebnú, ale aj technologickú, to je zjavné," dodal.
Podľa deklarovaných plánov za bývalej šéfky RTVS Miloslavy Zemkovej mali košické regionálne štúdiá RTVS už v roku 2012 fungovať v jednej budove s lepším technologickým vybavením. Rozhlasová časť sa mala presťahovať z Moyzesovej ulice do televíznej časti na Rastislavovu. Budovu "rozhlasákov" chcelo vedenie RTVS predať.
"Treba otvorene povedať, že fúzia tak, ako to mal naprojektovaný bývalý manažment RTVS, sa absolútne nepodarila. Všetko bolo len vo verbálnej polohe. Momentálna finančná situácia neveští nič dobré a zrejme tento stav bude aj v dlhodobom horizonte nemenný," uviedol po rokovaní predseda Rady RTVS Igor Gallo.
Rada RTVS vzala na vedomie Komplexnú správu o organizácii, činnosti a rozvoji regionálneho štúdia RTVS v Košiciach, viacerí členovia však dokumentu vyčítali chýbajúcu perspektívu do budúcna.
Rada bude podľa Galla žiadať od manažmentu RTVS strednodobú štúdiu, resp. projekt rozvoja nielen košického, ale aj banskobystrického regionálneho štúdia. "Sme presvedčení, že význam regionálnych štúdií je v dnešnej dobe obrovský a do budúcnosti bude určite rásť," vysvetlil.
V súvislosti rozpočtom RTVS na zasadnutí Rady odznelo, že verejnoprávnej inštitúcii majú na budúci rok chýbať štyri milióny eur. Gallo sa preto domnieva, že ak sa nejakým spôsobom nezlepší nastavenie financovanie tejto inštitúcie, tak to môže znamenať jej kolaps.
V programe dnešného zasadnutia mal byť aj odpočet plnenia projektu generálneho riaditeľa RTVS, keďže však Mika musel predčasne odísť, presunuli ho na ďalšie rokovanie.

Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Zákazníci UPC Broadband Slovensko znovu získajú prístup k službám SmartTVBoxu od spoločnosti Antik Telecom. Vyplýva to z predbežného opatrenia Okresného súdu Bratislava I., ktoré vydal na základe návrhu spoločnosti Antik Telecom. Opatrenie zostáva v platnosti do vydania právoplatného rozsudku. Spoločnosť UPC sa musí zdržať obmedzenia prístupu svojich užívateľov internetu k službám a funkciám Smart TV set-top boxu od spoločnosti Antik. Podľa predstaviteľov Antiku im tak UPC privodilo ekonomickú ujmu a poškodili ich dobré meno. "Zákazníci UPC znovu získajú možnosť prístupu k moderným službám sledovania TV, archívu a množstva ďalších služieb, o ktoré boli doteraz ochudobnení," privítal rozhodnutie súdu vedúci oddelenia IPTV Vlastimil Lakatoš.
Antik svoj návrh predbežného opatrenia odôvodnil tým, že UPC od marca 2013 nekalosúťažným konaním spôsobovalo blokovalo služby a funkcie set-top boxu. Za takých obmedzení služby by podľa Antiku neuzatvoril zmluvu o službe Smart TV žiaden zákazník s pripojením k sieti internet poskytovaným UPC. "Od momentu začiatku nezákonného blokovania našej služby sme verili, že nekalé aktivity UPC nemajú miesto na slovenskom telekomunikačnom trhu," uviedol Lakatoš.
Rozhodnutie podľa utorňajších slov hovorcu Jaroslava Kolára víta aj spoločnosť UPC, pretože sa ním spor s Antikom posunul do súdnej roviny, čoho výsledkom bude právoplatný rozsudok. "Pôjde o obzvlášť významný judikát, keďže mnohí operátori neumožňujú využívanie rôznych prijímacích zariadení vo svojich sieťach. Rozsudok v tom spore bude preto usmernením pre všetkých operátorov," skonštatoval Kolár.
UPC verí, že súd v konečnom dôsledku zohľadní rozhodnutie Telekomunikačného úradu (TÚ) SR, podľa ktorého UPC voči Antiku neporušilo žiaden predpis ani zákon o elektronických komunikáciách. "Vzhľadom k tomu, že predmetom sporu je blokovanie služieb, ktoré v súčasnosti zákonom, rozhodnutím alebo všeobecne záväzným právnym predpisom nie je zakázané a zároveň sa nejedná o spor o prístup alebo prepojenie podľa definície zákona o elektronických komunikáciách, a teda nie sú naplnené požiadavky zákona o elektronických komunikáciách, TÚ SR nie je príslušný v tomto spore rozhodnúť," uviedol ešte uplynulý týždeň hovorca úradu Roman Vavro. Hovorca UPC Kolár tvrdí, že konkurenciu vítajú, ale nesúhlasia so zneužívaním svojej siete.

Spor medzi Antikom a UPC sa týkal blokovania prístupu k službám retransmisie, poskytovaných spoločnosťou Antik Telecom a ďalších funkcií zariadenia Smart TV set-top box v sieti spoločnosti UPC.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

Výsledky hospodárenia CME za 3. štvrťrok 2013

Výsledky hospodárenia
 
CME za 3. štvrťrok 2013

 

29. 10. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Spoločnosť UPC Broadband Slovakia má umožniť využívanie set top boxov firmy Antik Telecom, s. r. o. vo svojej sieti. Rozhodol o tom Okresný súd Bratislava I. Ide o predbežné opatrenie v spore medzi spomínanými spoločnosťami. Ako uviedol hovorca UPC Jaroslav Kolár, aj keď toto predbežné opatrenie nie je rozsudkom vo veci samej, budú ho rešpektovať. Rozhodnutie podľa jeho slov vítajú, pretože sa ním spor s Antikom posunul do súdnej roviny, čoho výsledkom bude právoplatný rozsudok. "Pôjde o obzvlášť významný judikát, keďže mnohí operátori neumožňujú využívanie rôznych prijímacích zariadení vo svojich sieťach. Rozsudok v tom spore bude preto usmernením pre všetkých operátorov," skonštatoval Kolár.
UPC verí, že súd v konečnom dôsledku zohľadní rozhodnutie Telekomunikačného úradu (TÚ) SR, podľa ktorého UPC voči Antiku neporušilo žiaden predpis ani zákon o elektronických komunikáciách. "Vzhľadom k tomu, že predmetom sporu je blokovanie služieb, ktoré v súčasnosti zákonom, rozhodnutím alebo všeobecne záväzným právnym predpisom nie je zakázané a zároveň sa nejedná o spor o prístup alebo prepojenie podľa definície zákona o elektronických komunikáciách a teda nie sú naplnené požiadavky zákona o elektronických komunikáciách, TÚ SR nie je príslušný v tomto spore rozhodnúť," uviedol ešte uplynulý týždeň hovorca úradu Roman Vavro. Kolár tvrdí, že konkurenciu vítajú, ale nesúhlasia so zneužívaním svojej siete.
Spor medzi Antikom a UPC sa týkal blokovania prístupu k službám retransmisie, poskytovaných spoločnosťou Antik Telecom a ďalších funkcií zariadenia Smart TV set-top box v sieti spoločnosti UPC.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Je to len Fooor ?

Je to len Fooor ?


 


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) zatiaľ neeviduje oznámenie o ukončení vysielania programovej služby TV Fooor. O možnom konci najmladšej televíznej stanice z portfólia Markíza group informoval v dnešnom vydaní denník Nový Čas. Markíza zatiaľ správu bližšie nekomentuje. Podľa vedúcej PR TV Markíza Tatiany Tóthovej v súčasnosti je pre Markízu prioritou posilnenie Doma a Dajto. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová, digitálni vysielatelia musia ukončenie vysielania programovej služby licenčnej rade oznámiť. "Povinnosť oznámiť rade ukončenie vysielania programovej služby sa viaže ku dňu, kedy sa prestal šíriť signál koncovému užívateľovi," konštatovala Jelčová.
Nový Čas dnes informoval, že po nástupe nového generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho prechádza televízia radikálnymi zmenami. Chystá sa škrtať nielen v radoch zamestnancov, ale aj v programovej štruktúre. Umieračik pravdepodobne zazvoní nad najmladšou stanicou skupiny Markíza, Fooor. Z televízie koncom októbra presunú seriály Priatelia, Frasier či Teória veľkého tresku na silnejšie kanály Dajto a Doma. Presuny najlepších sitkomov z televízie jednoznačne naznačujú jej zánik, dodáva denník.
Nový kanál skupiny Markíza Fooor začal vysielať 25. februára tohto roka


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

Odkaz pre TA 3

Odkaz pre TA 3

"Sociálnymi sieťami sa šíri informácia, že televízia TA3 dá dnes priestor Mariánovi Kotlebovi. Chcem veriť, že nedovolíte, aby jeho obvyklé názory, ktoré nemajú ďaleko k zneucťovaniu menšín, ostali bez vysvetľujúceho komentára. Komentára, ktorý jasne ukáže, že názory tohto typu nemajú miesto v demokratickej spoločnosti a že sloboda slova nemôže byť neobmedzená, ak siaha na česť a sebaúctu iných ľudských bytostí.

S úctou Zuzana Kusá"

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Telo ďalšieho zavraždeného novinára sa našlo v honduraskom hlavnom meste Tegucigalpa - mesiac pred prezidentskými voľbami v krajine, informovala dnes tlačová agentúra APA.
Kameramana Manuela Murilla Varelu zastrelili, uviedla organizácia Reportéri bez hraníc (RSF). Mesiac pred voľbami tak Murillova smrť ukazuje tragické dôsledky rastúceho násilia voči novinárom v Hondurase.
Postihuje to predovšetkým tých novinárov, ktorí sú nápadní svojim negatívnym informovaním o vláde. V júli bol unesený a zavraždený redaktor televízie kritickej k vláde.
Honduras je už istý čas považovaný za jednu z najnebezpečnejších krajín pre novinárov. V otázke slobody tlače sa nachádza na 127. mieste zo 179 krajín, posudzovaných v rebríčku RSF.
Za posledné štyri roky mediálna organizácia zaregistrovala deväť vrážd novinárov, v ktorých prípadoch vražedný motív priamo súvisel s ich prácou. U ďalších 18 zavraždených novinárov alebo blogerov je taký súvis pravdepodobný, tvrdí RSF.



Dlho očakávaný súdny proces s hlavnými postavami rozsiahleho škandálu okolo odpočúvania telefónov britskými bulvárnymi novinármi sa včera začal v Londýne. Pred súd sa postavila niekdajšia šéfka mediálnej spoločnosti News International Rebekah Brooksová a Andy Coulson, bývalý blízky spolupracovník premiéra Davida Camerona.
Podľa vyšetrovateľov mali Coulson (45) a Brooksová (45) ako šéfredaktori bulvárneho týždenníka News of the World podplácať verejných predstaviteľov, aby nezákonným spôsobom získali exkluzívne informácie pre svoje noviny.
Týmto spôsobom sa im údajne darilo prenikať do hlasových schránok mobilných telefónov politikov, celebrít, no i obyčajných ľudí či obetí zločinov. Coulson i Brooksová, rovnako ako ďalších šesť spoluobžalovaných, akúkoľvek vinu popierajú.
"Je to dôležitá kauza. Jej riešenie môže potrvať až do Veľkej noci," konštatoval sudca John Saunders v prvý deň procesu, ktorý odštartoval výberom súdnej poroty.
Týždenník News of the World musel v roku 2011 ukončiť svoju činnosť po tom, ako vyšlo najavo, že jeho reportéri bežne využívali úplatky, odpočúvanie a ďalšie nelegálne metódy na získavanie citlivých informácií. Škandál otriasol celým mediálnym impériom Ruperta Murdocha a viedol k rozsiahlemu vyšetrovaniu fungovania médií v Británii.
Detektívi začali vyšetrovanie celého prípadu v januári 2011. Odvtedy už skončilo vo väzbe vyše 125 osôb a voči 40 osobám vzniesli obvinenia.
Aféra odhalila úzke kontakty medzi mediálnymi magnátmi, policajnými činiteľmi a politikmi. Poškodila aj povesť premiéra Davida Camerona pre jeho blízke vzťahy s hlavnými postavami škandálu - jeho bývalým spolupracovníkom Coulsonom i jeho rodinnou priateľkou Brooksovou.

Copyright © TASR 2013

RVR News

RVR News
 



O dvadsať voľných rozhlasových frekvencií na terestriálne vysielanie, ktoré Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) zaradila do jesenného výberového konania, sa uchádza jedenásť záujemcov. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová. Najväčší záujem je o frekvenciu 97,0 MHz Michalovce, na ktorej do augusta 2014 vysiela RÁDIO KISS.
Popri aktuálnom vysielateľovi sa o frekvenciu uchádzajú ďalší siedmi záujemcovia, ktorými sú C.S.M. group s.r.o., Best FM Media, spol. s r.o., RADIO FORMAT CONSULTING s.r.o., RADIO ONE, s.r.o., Rádio LUMEN, spol. s r.o., Marek Petráš a DRV s.r.o. Po jednom záujemcovi majú štyri z novokoordinovaných frekvencií (101,1 MHz Bratislava, 106,4 MHz Čadca, 98,7 MHz Martin a 98,7 MHz Žilina). O každú z ostatných šestnásť frekvencií sa uchádza viacero subjektov. Konkrétnu frekvenciu môže RVR prideliť vždy len jednému záujemcovi o vysielanie.
Pri rozhodovaní o udelení či zmene licencie posudzuje RVR predpoklady pre zachovanie plurality informácií a mediálnych obsahov, priehľadnosť vlastníckych vzťahov žiadateľa a priehľadnosť a dôveryhodnosť finančných zdrojov určených na financovanie vysielania, píše Jelčová. Rada si podľa jej slov tiež všíma vyváženosť programovej skladby vzhľadom na existujúcu ponuku programových služieb v lokalite, ktorú bude nové vysielanie pokrývať. Prihliada aj na skutočnosť, aby žiadateľ nezískal dominantné postavenie na relevantnom trhu.
Rozhodnutiu o pridelení jednotlivých frekvencií predchádza verejné vypočutie žiadateľov. Bude sa konať v pondelok 18. novembra od 10:00 v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu na Dobrovičovej 8 v Bratislave.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS

RADA RTVS

 

Zomrel Aleksandar Tijanič

Zomrel Aleksandar Tijanič


Generálny riaditeľ srbskej štátnej televízie (RTS) Aleksandar Tijanič, vplyvný novinár a niekdajší minister pre informácie z čias režimu Slobodana Miloševiča, zomrel náhle v pondelok podvečer v Belehrade vo veku 63 rokov. Informovala o tom dnes agentúra AP.
Príčina jeho úmrtia doposiaľ nie je známa. Tijaniča našli ležať pred vchodom do budovy, kde býval, napísali srbské médiá. Privolaný lekár mu však už pomôcť nevedel. Podľa hovorkyne rýchlej zdravotníckej služby Nady Macury Tijanič skolaboval, ďalšie podrobnosti však neboli zatiaľ známe. Podľa neoficiálnych informácií, na ktoré sa odvoláva belehradský denník Blic, išlo o infarkt. Polícia však prešetruje aj snímky bezpečnostných kamier umiestnených v budove.
Aleksandar Tijanič bol kontroverznou postavou s dlhou žurnalistickou kariérou, pripomína AP. Písal pre popredné srbské denníky, pracoval ako redaktor a predtým, ako sa v roku 2004 stal riaditeľom RTS, pôsobil ako šéf dvoch miestnych televízií.
V rokoch 1994-96 bol ministrom pre informácie počas Miloševičovej vlády, koncom 90. rokov sa však obrátil proti vtedajšiemu juhoslovanskému prezidentovi a po roku 2000 sa stal poradcom jeho nástupcu Vojislava Koštunicu.

Copyright © TASR 2013

Slabá

Slabá


V silnej konkurecii Búrlivého vína, Paneláku a futbalu dosiahla Kriminálka Staré Mesto II. Skôr podpriemerný výkon :
 
Kriminálka Staré Mesto, Jednotka, 24.10.2013
 
133 tisíc divákov ,
2,8 % sledovanosť ,
6,0 % podiel na trhu

 

28. 10. 2013

Kto podporil GINN :-)

Kto podporil GINN :-)

013-10-04 U Sysoon Europe pre lepsiu buducnost 370.00 F001041020136254640 -0.15 369.85 http://www.sysoon.com


Sysoon Europe s. r. o.
Sídlo: Ľubinská 18
Bratislava 811 03
spoločníci: Sysoon Inc.
Wall Street 14
New York 100 05
Spojené štáty americké
Štatutárny orgán: konateľ
Vladimír Daňo
Duchnovičova 6
Humenné 066 01
Vznik funkcie: 12.09.2012
Martin Daňo
Avenue de Malakoff 141
Paris 751 16
Francúzska republika
Vznik funkcie: 22.09.2011 Skončenie funkcie: 28.09.2012 (od: 11.10.2012 do: 10.10.2012)
Martin Daňo
Avenue de Malakoff 141
Paris 751 16
Francúzska republika
Vznik funkcie: 22.09.2011 (od: 22.09.2011 do: 10.10.2012)



Sysoon | Hľadanie mŕtvych ľudí, cintorínov a pohrebov.
pohreby • nekrológy • úmrtné oznámenia • informácie a plánovanie smrti

Když na Uršulu větr duje, tuhou zimu ohlašuje

 Když na Uršulu větr duje,
tuhou zimu ohlašuje
 
 Jednotka lepšie.
Dvojka lepšie.
Spolu  lepšie  a nad desať-10.80 %  

Markíza  horšie.
TV Doma rovnako.
DAJTO  horšie.
FOOOR  lepšie.
Spolu horšie - 36.00%

JOJ horšie.
JOJ PLUS rovnako.
WAU rovnako.
SENZI rovako slabo
Spolu horšie- 23.10%

TA 3 horšie. 

Jednotka - 8.90 % ;
Dvojka - 1.90 % ;
Markíza - 26.60% ;
TV DOMA - 5.40% ;
DAJTO- 2.70%
FOOOR- 1.30%
TV JOJ – 16.60 % ;
JOJ PLUS- 4.90 % ;
WAU -1.20 % ;
SENZI- 0,20 %
TA 3 - 1.20 %

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Ústavný súd by mal zmeniť spôsob posudzovania niektorých sťažností, ktoré už na začiatku formálne zamietne bez toho, aby sa vôbec zaoberal ich obsahom. Myslí si to slovenská zástupkyňa pred Európskym súdom pre ľudské práva (ESĽP) Marica Pirošíková, ktorá poukazuje na aktuálny verdikt v prípade sťažnosti novinára Arpáda Soltésza. "Podobný postup ústavného súdu označil európsky súd ako formalistický a nemajúci oporu v texte ústavy už v prípade rozsudku V.C. zo 16. júna 2009." upozorňuje Pirošíková.
Sťažovateľovi Soltészovi dal európsky súd za pravdu, že v dôsledku konania našich všeobecných súdov bolo porušené jeho právo na slobodu prejavu. Naše všeobecné súdy v minulosti rozhodovali o žalobe na ochranu osobnosti, ktorú na novinára podal muž, spomínaný v jeho článku - Soltésza zaviazali uhradiť nemajetkovú ujmu a trovy konania. Na konanie súdov sa novinár najprv sťažoval na našom ústavnom súde, ale nepochodil. Až potom sa
obrátil na Štrasburg. Ústavný súd totiž jeho sťažnosť odmietol ako zjavne neopodstatnenú. Rozhodol, že všeobecný súd zásadne nemôže byť sekundárnym porušovateľom základných práv a práv hmotného charakteru, ak toto porušenie nevyplynie z toho, že všeobecný súd súčasne porušil aj ústavnoprocesné princípy. "Takýto postup má za následok, že sťažovatelia namietajúci pred ústavným súdom výlučne porušenie práva na slobodu prejavu, či súkromie, sa v Slovenskej republike nedomôžu žiadnej nápravy a musia sa obrátiť so svojimi sťažnosťami na štrasburský súd," upozorňuje Pirošíková, ktorá s kritikou spôsobu vybavovania sťažností na ústavnom súde neprichádza prvý raz.
Na nedostatky uvedenej doktríny ústavného súdu upozorňovala už v roku 2003. Ústavný súd preto vyzýva, aby zosúladil svoju rozhodovaciu prax s judikatúrou ESĽP. "Uvedené bude jednou z podmienok ukončenia sledovania výkonu rozsudku Soltész vo Výbore ministrov Rady Európy. Ústavný súd už musel preukázať tomuto orgánu Rady Európy zmenu svojej praxe aj v minulosti v súvislosti so sťažnosťami na prieťahy v konaní. V tomto ohľade mu ESĽP vytkol neposudzovanie celkovej dĺžky konania prebiehajúceho na viacerých stupňoch, podmieňovanie sťažnosti na prieťahy predchádzajúcou sťažnosťou predsedovi súdu, či nízke sumy primeraného finančného zadosťučinenia," dodáva Pirošíková.
Ústavný súd na Pirošíkovej upozornenie nereagoval konkrétnou odpoveďou. "Ústavný súd Slovenskej republiky rešpektuje rozhodnutie Európskeho súdu pre ľudské práva vo veci sťažovateľa Arpáda Soltésza a vyjadrí sa k nemu až po jeho dôkladnom preštudovaní," uviedla hovorkyňa Ústavného súdu SR Anna Pančurová.
Spomínaný spor súvisel s článkom, ktorý Soltész uverejnil v dnes už neexistujúcej Národnej obrode v roku 2003 o zmiznutí podnikateľa v Poprade. Opisoval aj stretnutie podnikateľa s jedným mužom deň pred zmiznutím. Tento muž potom podal na novinára žalobu na ochranu osobnosti, v ktorej namietal, že článok zasiahol do jeho povesti, pretože vyvolal medzi jeho známymi dojem, že sa podieľal na zmiznutí. Okresný súd Poprad v roku 2006 jeho žalobe vyhovel a zaviazal Soltésza zaplatiť 28 500 eur z titulu nemajetkovej ujmy a trovy konania. Po tom, ako sa novinár proti rozsudku odvolal, Krajský súd v Prešove sumu znížil na 3 000 eur (plus trovy konania vo výške 10 150 eur). Novinár sa potom obrátil so sťažnosťou na Ústavný súd SR a napokon na ESĽP.
ESĽP v rozsudku z 22. októbra tohto roka na rozdiel od ÚS SR konštatoval, že v dôsledku konania všeobecných súdov bolo porušené právo Soltésza na slobodu prejavu. ESĽP však nevytkol všeobecným súdom ich rozhodnutie ako také, kritizoval spôsob, akým k nemu dospeli. Podľa ESĽP naše súdy neposúdili prípad podľa štandardov, vyplývajúcich z článku o slobode prejavu, ktorý obsahuje Európsky dohovor o ľudských právach. Nezaoberali sa totiž otázkami verejného záujmu na zverejnení informácie a zachovaním rovnováhy medzi záujmom spoločnosti byť informovaný a záujmom jednotlivca na ochrane jeho povesti. Naše súdy sa sústredili len na dokazovanie pravdivosti zverejnenej informácie. Súd tiež posúdil postup ústavného súdu a dospel k záveru, že právna ochrana, ktorú mal sťažovateľ na vnútroštátnej úrovni k dispozícii, nespĺňala kritériá spomínaného článku dohovoru. ESĽP priznal novinárovi 14 463 eur ako náhradu majetkovej ujmy, ktorá mu vznikla v dôsledku konaní pred vnútroštátnymi súdmi a 5 852 eur ako náhradu nemajetkovej ujmy. Priznal mu aj 3 935 eur ako náhradu trov a výdavkov v konaní.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

27. 10. 2013

Zomrel Lou Reed

Zomrel Lou Reed



Legendárny americký spevák, multiinštrumentalista a textár Lou Reed už nie je medzi živými. O úmrtí ikony rockovej hudobnej scény, ktorá s avantgardnou formáciou Velvet Underground zanechala nezmazateľnú stopu v histórii žánru, informoval dnes večer hudobný magazín Rolling Stone vo svojom internetovom vydaní bez uvedenia príčin skonu. Umelec, ktorý sa v máji podrobil v Clevelande transplantácii pečene, zomrel v rodnom New Yorku vo veku 71 rokov.
Rodák z newyorského Brooklynu začínal v roku 1964 v rodnom meste s Johnom Caleom, aby obaja následne založili spomínanú skupinu a nahrali priekopnícky album The Velvet Underground & Nico s piesňami ako Venus In Furs či Heroín a slávnym Warholovým obalom s banánom.
Po rozchode s kolegami z Velvet Undergroundu nahral Lou Reed sólový debut s členmi skupiny Yes na Britských ostrovoch, ale ďalšou významnou kapitolou v jeho diskografii sa stala kolekcia Transformer s piesňami ako Walk On The Wild Side alebo Satellite Of Love, ktorá vznikla v produkcii Davida Bowieho.
Kariéru Lou Reeda nesprevádzali iba úspechy, ale aj sexuálne neprístojnosti a konzumácia drog hlavne v 70. rokoch minulého storočia, či neúspechy v prípade niektorých jeho hudobných projektov.
Napriek ním mu v rebríčku TOP 100 najväčších umelcov všetkých čias magazínu Rolling Stone patrí 19. priečka a v inom rebríčku rovnakého periodika TOP 100 najlepších gitaristov všetkých čias 52. miesto. O desať miest nižšie sa umiestnil v rebríčku TOP 100 najlepších spevákov všetkých čias spomínaného magazínu.
Po spoločenských zmenách v bývalom Československu pricestoval po prvý raz do Prahy už v apríli 1990, aby tu práve pre Rolling Stone pripravil rozhovor s vtedajším prezidentom Václavom Havlom. Súčasne pobyt využil aj na neplánované vystúpenie. Po ôsmich rokoch koncertoval v českej metropole v spoločnosti frontmana The Plastic People of the Universe, medzičasom zosnulého Milana Hlavsu. Lou Reed patril v deviaty januárový deň roku 2005 medzi najrenomovanejších hostí benefičného koncertu v pražskej Lucerne. Nechýbal ani na koncerte Už je to tu, ktorý v novembri 2009 pri príležitosti 20. výročia Nežnej revolúcie pripravil Václav Havel a jeho tím. Naposledy koncertoval v Prahe na scéne Divadla Archa vlani 4. júla.

Copyright © TASR 2013

Svetový deň audiovizuálneho dedičstva

Svetový deň audiovizuálneho dedičstva

Oslavy Svetového dňa audiovizuálneho dedičstva, pripadajúceho na 27. októbra, sa v roku 2013 uskutočnia na tému: "Zachovajme naše dedičstvo pre budúce generácie."
Organizácia Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a kultúru (UNESCO) v spolupráci s Koordinačnou radou audiovizuálnych archívnych združení a ďalšími partnermi sa usiluje o zachovanie audiovizuálneho dedičstva na svete. Pracovníci archívov sa zúčastňujú na Svetovom dni audiovizuálneho dedičstva aktivitami zameranými na osvetu verejnosti. Cieľom dňa je, aby si ľudia uvedomili, nakoľko je audiovizuálne dedičstvo krehké a citlivé na možné poškodenie.
Filmové štúdiá, televízne a rozhlasové stanice predstavujú piliere moderného sveta tým, že zaznamenávajú najdôležitejšie momenty súčasnosti.
Audiovizuálne dokumenty predstavujú dedičstvo ľudstva v podobe zachytených aktualít, reklám, snímok a záznamov o udalostiach aj s ich symbolickým významom. To všetko predstavuje svedectvo o totožnosti kultúry národa.
Koičiro Macuura v roku 2007 ako generálny riaditeľ UNESCO vyzval vlády, medzinárodné organizácie, občianske spoločnosti a mimovládne organizácie, aby audiovizuálnemu dedičstvu prikladali vážnosť, ktorú si zaslúži. Výzva Koičira Macuuru, ktorú predniesol pri prvých oslavách Svetového dňa audiovizuálneho dedičstva 27. októbra 2007, zostáva aktuálna naďalej.
Prírodné katastrofy, vojny, krádeže, vandalizmus, dokonca obyčajná nedbanlivosť pri práci už spôsobili, že sa poškodili, alebo úplne zmizli početné vzácne zbierky. Aj zastaraná technika poškodzuje zábery a dobové zvukové záznamy.
Záchrana audiovizuálneho dedičstva predstavuje komplexnú problematiku zahŕňajúcu mnohé riešenia právneho, inštitucionálneho, technického a finančného charakteru. Ak sa nič neurobí, potom celé časti tohto dedičstva zaniknú. Nemáme viac ako 10-15 rokov na záchranu audiovizuálnych dokumentov, a to ich digitalizáciou, uviedla UNESCO na svojej internetovej stránke.
Mnohé audiovizuálne dokumenty z 20. storočia sú už nenahraditeľne zničené, iné sa stratili, časť ďalších je ohrozená možnými prírodnými katastrofami alebo zlým stavom techniky.
Členské štáty UNESCO na 33. zasadnutí Generálnej konferencie v roku 2005 vyhlásili 27. október za Svetový deň audiovizuálneho dedičstva preto, aby sa predchádzalo poškodeniu či zničeniu tohto dedičstva. Stalo sa tak na návrh Českej republiky z roku 2005. Zdôraznili, že materiál, z ktorého dedičstvo pozostáva, má "často jedinečný význam týkajúci sa ekonomických, politických, spoločenských a sociálnych dejín, ďalej vývoja v oblasti vzdelávania, vedeckého pokroku a rozmanitosti kultúr".
Dňa 27. októbra 1980 účastníci 21. Generálnej konferencie schválili Odporúčanie za zachovanie a konzervovanie filmového obrazového záznamu. Išlo o prvý medzinárodný nástroj, ktorým sa vyhlásili kinematografické a televízne archívy za prostriedky kultúrneho a historického významu.

Copyright © TASR 2013

NIET NAD ÚRIVKY

NIET NAD ÚRIVKY

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA




Relácia TA 3 V politike 27. októbra 2013 o 11.00. Témy diskusie:
- návrh opozície na odvolanie ministerky zdravotníctva
- rozpočet pre rezort zdravotníctva
- odvody za poistencov štátu
- platy sestier
- zadlženosť nemocníc
- projekt jednej zdravotnej poisťovne
Hostia: Zuzana Zvolenská, ministerka zdravotníctva (nominantka Smeru-SD) a Ivan Uhliarik, bývalý minister zdravotníctva (KDH) .




 Možno niečo vysielajú, ale nik to nevie. Možno Marta.



Passed out.