DALITO!

14. 2. 2015

The 65th annual Berlin International Film Festival

The 65th annual 
Berlin International Film Festival
Iránsky režisér Džafar Panahí si dnes odniesol Zlatého medveďa za najlepší film zo 65. ročníka Berlinale, medzinárodného filmového festivalu v Berlíne. Informovala o tom agentúra DPA.
Sedemčlenná medzinárodná porota pod vedením pod vedením amerického filmára Darrena Aronofského ocenila Panahího nový film "Taxi", ktorý mal premiéru práve na tomto festivale.
Ide o snímku s prvkami dokumentárneho filmu, ktorá sa odohráva v taxíku jazdiacom po iránskej metropole Teherán. Podľa poroty je dielo naplnené "láskou" k filmovému umeniu, k Iránu a jeho obyvateľom.
Džafar Panahí (54) patrí medzi najvýznamnejších súčasných iránskych režisérov a získal už viacero medzinárodných filmových ocenení. Doma vo vlasti však natáčať nemôže a jeho filmy sú tam zakazované.
V roku 2010 dostal Panahí 20-ročný zákaz natáčania filmov v Iráne po tom, ako ho usvedčili z údajnej propagandy voči islamskému vládnucemu systému a odsúdili na šesť rokov väzenia. Trest mu neskôr zmiernili na domáce väzenie a z tohto dôvodu nemôže ani vycestovať do zahraničia.
Organizátori Berlinale nekonkretizovali, ako sa film "Taxi" za týchto okolností vznikol a ako sa dostal z Iránu na festival do nemeckej metropoly.
Veľkú cenu poroty, takzvaného Strieborného medveďa získal čilský režisér Pablo Larrain za film "The Club" o katolíckych kňazoch, ktorí sa previnili voči cirkvi.
Ceny pre najlepšieho herca a herečku dostali Angličania Tom Courtenay a Charlotte Ramplingová, ktorí stvárnili pár v dráme "45 Years" britského režiséra Andrewa Haigha.
Cenu pre najlepšieho režiséra si spoločne rozdelili Rumun Radu Jude za film "Aferim!" a Malgorzata Szumowska za snímku "Body."
Za najlepšieho scenáristu v Berlíne vyhlásili Čiľana Patricia Guzmána za film "El Boton de Nacar". Cenu Afreda Bauera za nové perspektívy v kinematografii získal guatemalský film režiséra Jayra Bustamenteho "Ixcanul".
V súťaži celovečerných filmov na Berlinale 2015 sa o hlavné trofeje - Zlatého a Strieborného medveďa - uchádzalo 19 filmov v zastúpení veľkých a významných kinematografií (USA, Čína, Francúzsko, Nemecko, Japonsko, Rusko, Poľsko, Španielsko), ako aj tvorcov z filmovo menej známych krajín (Guatemala, Irán, Vietnam). Slovensko ani ČR v nej zastúpenie nemali.
Počas 11-dňového festivalu premietli v rôznych sekciách celkove 441 filmov zo 72 krajín.


Copyright © TASR 2015


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Jeden muž prišiel dnes o život pri streľbe v kaviarni v dánskej metropole Kodaň, v ktorej práve prebiehala diskusia na tému slobody prejavu. Napísala to agentúra AP s odvolaním sa na vyhlásenie dánskej polície.
Podujatie s názvom "Umenie, bohorúhačstvo a sloboda prejavu", ktorého sa zúčastnil aj francúzsky veľvyslanec v Kodani Francois Zimeray, organizoval kontroverzný švédsky karikaturista Lars Vilks (68). On sám sa za kreslenie karikatúr proroka Mohameda stal v minulosti terčom útokov islamských extrémistov a musí ho strážiť ochranka.
Veľvyslanec i karikaturista vyviazli bez zranení. Zimeray zverejnil po incidente na sociálnej sieti Twitter správu o tom, že je "nažive".
Incident sa odohral krátko pred štvrtou hodinou popoludní v známej kaviarni Krudttoenden, kde sa konajú rôzne kultúrne podujatia vrátane jazzových koncertov.
Na kaviareň vypálili zvonka približne 40 striel neznámi ozbrojenci, ktorí z miesta činu následne ušli v čiernom vozidle značky Volkswagen Polo. Polícia po útočníkoch stále pátra.
Podľa spravodajského serveru BBC útočila dvojica strelcov.
Polícia potvrdila, že obeťou bol 40-ročný muž. Podľa prvých správ utrpeli zranenia traja policajti, napísala agentúra Reuters.
Správy o počtoch zranených sa rôznia. Podľa TV2 vyniesli z miesta činu na nosidlách najmenej dvoch ľudí vrátane policajta v uniforme.

Copyright © TASR 2015

LIPTÁKOVE OTVORENÉ LISTY

LIPTÁKOVE OTVORENÉ LISTY





TO JE TV !

TO JE TV !


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

UPC Holding B.V., ktorého súčasťou je aj slovenská spoločnosť UPC Broadband Slovakia, podľa predbežných výsledkov dosiahol v štvrtom kvartáli vlaňajška tržby 916 mil. eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 1 %. Pri konsolidovaných tržbách za celý rok 2014 spoločnosť rovnako vykázala jednopercentný rast na 3,6 mld. eur. Spoločnosť o tom informovala v piatok.
Prevádzkový zisk UPC Holding sa v minulom roku zvýšil o 2 % na 853 mil. eur. V krajinách strednej a východnej Európy dosiahol holding v roku 2014 tržby 948 mil. eur, čo je o 1 % menej ako v roku 2013. Skupina evidovala k 31. decembru 2014 celkovo 8,9 mil. unikátnych zákazníkov.
UPC Holding je poskytovateľom televízie, vysokorýchlostného internetu a telefónnych služieb v desiatich krajinách. Holding je súčasťou skupiny Liberty Global, ktorá poskytuje internetové telefónne služby. Na Slovensku pôsobí UPC Holding prostredníctvom spoločnosti UPC Broadband Slovakia, s.r.o., ktorá poskytuje služby televízie, širokopásmového vysokorýchlostného internetu a telefonovania.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Za KDH bude hovoriť bývalá mníška. Od budúceho týždňa sa podľa informácií agentúry SITA novou hovorkyňou hnutia stane televízna moderátorka spravodajstva RTVS Natália Žembová. Tá kedysi tri roky pôsobila ako rehoľná sestra v misijnej kongregácii služobníc Ducha Svätého. Neskôr sa vydala, dnes má tri deti a je na materskej dovolenke. Pred ňou pracovala ako moderátorka RTVS. V televízii pôsobila od roku 2006. Pred referendom účinkovala Žembová v spote Aliancie za rodinu, ktorý slovenské televízie odmietli odvysielať. V spote hrala matku chlapca, po ktorého si prišiel adoptívny pár, dvaja homosexuáli."Môžeme potvrdiť, že pani Žembová požiadala o ukončenie pracovného pomeru. Rokovania sa zatiaľ neuskutočnili," povedala hovorkyňa RTVS Dominika Šulková.
Vo funkcii hovorcu končí Matej Kováč, ktorý zastával túto funkciu od roku 2010. Ten sa stal v decembri expertom KDH pre obranu. Expert KDH je podľa stanov hnutia súčasťou Konzília, ktoré je poradným orgánom predsedu a predsedníctva hnutia. Experti Kresťanskodemokratického hnutia sú odbornými poradcami pre jednotlivé rezorty vládnej politiky. Predsedníctvo hnutia môže v prípade potreby rozhodnúť o vymenovaní niekoľkých expertov hnutia v rámci rezortu a o rozdelení ich zodpovednosti. Expertov hnutia do funkcie vymenúva a odvoláva Predsedníctvo spravidla na svoje funkčné obdobie. KDH má s novými expertmi spolu 19 takýchto poradcov.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Jan Pohan

Zomrel Jan Pohan

Vo veku 84 rokov zomrel v piatok herec a dablér Jan Pohan. Stvárnil desiatky úloh vo filme aj v televízii. Diváci ho môžu poznať ako hájnika Antoša v trilógii Pod Jazvečou skalou, kde zažiaril Tomáš Holý.
Jan Pohan sa narodil v Karlových Varoch a vo filme debutoval rolou milenca v dráme Tu sú levy. Objavil sa tiež napríklad vo filmoch Copak je to za vojaka, Zajtra vstanem a oparím sa čajom alebo v seriáli Kriminálka Anděl.
Svoj hlas prepožičal napríklad hlavným hrdinom krimináliek Matlock a Komisár Navarro. V roku 2001 za celoživotné majstrovstvo v dabingu získal Cenu Františka Filipovského.

Zdroj : TV NOVA

13. 2. 2015

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Futbalová Liga majstrov bude minimálne do roku 2018 naďalej na obrazovkách RTVS. Verejnoprávna televízia získala práva na stredajšie zápasy prestížnej súťaže a spolu s nimi bude naďalej vysielať vo štvrtky aj Európsku ligu. Informuje o tom web medialne.sk.
RTVS vysiela obe súťaže aj v tejto sezóne. "Hodnota nového kontraktu dosahuje 780-tisíc eur, z toho 660-tisíc vyjde televíziu Liga majstrov, 120-tisíc zaplatí za Európsku ligu. V rámci práv na Ligu majstrov bude mať RTVS a jej voľne šírené stanice - Jednotka a Dvojka - právo prvého výberu na niektorý zo zápasov hraných v stredu. Utorkové duely na RTVS nebudú. Balík zakúpený verejnoprávnou televíziou obsahuje aj zostrihy zo zvyšných stredajších duelov, magazíny a finálový zápas," uvádza sa na webe medialne.sk.
Okrem RTVS na Slovensku vysiela vybrané súboje Ligy majstrov aj televízia Digi Sport, ktorá rovnako predĺžila zmluvu o právach do roku 2018. RTVS môže vysielať aj duel o európsky Superpohár.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reakcia vedúceho Kancelárie Ústavného súdu Slovenskej republiky Ing. Ivana Mikuša, PhD., k medializovaným informáciám Denníka N a denníka SME

Reakcia 


vedúceho Kancelárie Ústavného súdu Slovenskej republiky Ing. Ivana Mikuša, PhD., k medializovaným informáciám Denníka N a denníka SME


Vedúci Kancelárie Ústavného súdu Slovenskej republiky (ďalej len „Kancelária ústavného súdu“) Ing. Ivan Mikuš, PhD., dňa 12. februára 2015 o 16. 08 h poskytol tlačovým agentúram TASR a SITA a zverejnil na webovej stránke Ústavného súdu Slovenskej republiky (www.concourt.sk) svoje stanovisko k výsledkom vnútorných kontrol zameraných na čerpanie a využívanie finančných prostriedkov v Kancelárii ústavného súdu.

Dôvodom zverejnenia bolo informovať verejnosť o pravdivých, a nie Denníkom N skreslených skutočnostiach a zároveň zodpovedať na otázky, o ktoré sa redaktorka z Denníka N v súvislosti s kontrolou nezaujímala, napr. aké je postavenie Kancelárie ústavného súdu, v koho kompetencii je okrem iného personálne riadenie Kancelárie ústavného súdu a aký bude môj ďalší postup v súvislosti s touto kontrolou a jej výsledkami.

Aj napriek tomu, že som vo svojom stanovisku jednoznačne uviedol, že:

1. Kancelária ústavného súdu je právnická osoba a jej postavenie a úlohy upravuje zákon č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákon č. 38/1993 Z. z. o organizácii Ústavného súdu Slovenskej republiky, o konaní pred ním a o postavení jeho sudcov v znení neskorších predpisov,
2. z uvedených právnych predpisov vyplýva, že organizačné, personálne, ekonomické, administratívne a technické zabezpečenie Ústavného súdu Slovenskej republiky plní Kancelária ústavného súdu. Vzhľadom na túto skutočnosť za uvedené činnosti teda zodpovedám výlučne ja, a nie predsedníčka Ústavného súdu Slovenskej republiky,
3. predsedníčka Ústavného súdu Slovenskej republiky nemá právomoc na riadenie Kancelárie ústavného súdu ani na riešenie ekonomických a personálnych otázok zamestnancov Kancelárie ústavného súdu s výnimkou právomoci menovať a odvolávať vedúceho Kancelárie ústavného súdu,
denník SME odvolávajúc sa na skresľujúci článok Denníka N z 12. februára 2015 úmyselne poskytol svojim čitateľom nepresné, a teda zrejme účelovo zavádzajúce informácie o spomínanej kontrole, o jej výsledku a o prijatých opatreniach. Tento denník v článku pod titulkom „Na Ústavnom súde odhalili podvod“ publikovanom 13. februára 2015, t. j. niekoľko hodín po zverejnení oficiálneho stanoviska Kancelárie ústavného súdu, nepovažoval za potrebné čerpať z môjho oficiálneho stanoviska, ale poskytol svojim čitateľom „prerozprávanú“ interpretáciu článku Denníka N.
Hoci postup denníka SME tendenčne a neobjektívne informovať o Ústavnom súde Slovenskej republiky a o predsedníčke Ústavného súdu Slovenskej republiky JUDr. Ivette Macejkovej, PhD., je už notorietou, rovnako ako aj jeho opomínanie jednej z najdôležitejších zásad Etického kódexu SSN vo vzťahu k verejnosti, t. j. „povinnosti dôsledne si overiť každú informáciu, ktorú zverejní, aspoň z dvoch od seba navzájom nezávislých zdrojov“, je typické, že tento denník opätovne ani v tomto prípade nerealizoval svoju povinnosť objektívne informovať verejnosť, ale naopak, informoval nepravdivo, nepresne a zavádzajúco.

vedúci Kancelárie Ústavného súdu SR Ing. Ivan Mikuš, PhD.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Mohamed Fahmy, šéf káhirskej redakcie anglického vysielania televízie al-Džazíra, bol dnes prepustený z egyptského väzenia. Čaká na obnovenie súdneho konania. Informovala o tom agentúra AP.
Fahmyho brat napísal na sociálnej sieti Twitter, že Mohamed Fahmy bol prepustený v skorých ranných hodinách po viac ako roku za mrežami. Zložil kauciu 33.000 dolárov (približne 29.000 eur) po tom, ako mu súd umožnil opustiť väznicu.
Zatiaľ nie je jasné, či bude prepustený aj ďalší zadržiavaný novinár al-Džazíry Bahir Muhammad. Káhirský trestný súd vo štvrtok rozhodol o prepustení oboch novinárov.
Tretieho z pôvodných obvinených - Austrálčana Petra Gresta, korešpondenta al-Džazíry so sídlom v Keni - pred dvoma týždňami deportovali z Egypta. Stalo sa tak na základe nového dekrétu, ktorý umožňuje prezidentovi rozhodovať o deportáciách cudzincov z krajiny.
Fahmy, ktorý má kanadsko-egyptské občianstvo, strávil za mrežami viac ako 400 dní po tom, ako bol obvinený z terorizmu, pretože poskytoval priestor Moslimskému bratstvu. To je v Egypte považované za teroristickú organizáciu.
Ďalšie zasadnutie súdu s Fahmym sa bude konať 23. februára. Do tej doby sa musí každý deň hlásiť na policajnej stanici.

Z väzenia v Egypte prepustili dnes novinára televízie al-Džazíra Bahira Muhammada. Stalo sa tak len niekoľko hodín po tom, ako brány väznice opustil na kauciu jeho kolega Mohamed Fahmy, informovala al-Džazíra.
Šéf káhirskej redakcie anglického vysielania al-Džazíry Mohamed Fahmy, ktorý má kanadsko-egyptské občianstvo, a egyptský producent Bahir Muhammad strávili za mrežami vyše 400 dní pre obvinenia súvisiace s terorizmom, uviedla agentúra AP.
Súd sa však pre oboch ešte neskončil, termín ďalšieho pojednávania bol stanovený na 23. februára.
Austrálčana Petra Gresta, korešpondenta al-Džazíry so sídlom v Keni, pred dvoma týždňami deportovali z Egypta. Stalo sa tak na základe nového dekrétu, ktorý umožňuje prezidentovi rozhodovať o deportáciách cudzincov z krajiny.
Trojicu novinárov al-Džazíry vlani v júni odsúdili na sedem rokov väzenia. Súd ich uznal za vinných z toho, že napomáhali teroristickej organizácii Moslimské bratstvo, a to prostredníctvom zverejňovania údajne nepravdivých správ o Egypte.
Odsúdenie novinárov vyvolalo rozsiahle medzinárodné pobúrenie. Egyptský najvyšší súd začiatkom tohto roka pôvodné rozsudky zrušil a nariadil konanie nového procesu.

Copyright © TASR 2015

Americká televízia TNT nakrúti ďalšie časti dobrodružného fantasy seriálu Knihovníci (2014). Druhá sezóna ponúkne desať epizód, ktoré sa na americké obrazovky majú dostať ešte tento rok. Úlohy členov tajnej organizácie chrániacej svet pred Bratstvom hada si zopakujú Rebecca Romijn, Christian Kane, Lindy Booth a John Kim. Nebude chýbať ani predstaviteľ Flynna Carsena, Noah Wyle.
Seriál Knihovníci vznikol podľa filmovej série o Flynnovi Carsenovi, ktorý pracuje ako knihovník Newyorskej verejnej knižnice. Jeho skutočnou pracovnou náplňou je však stráženie najväčších pokladov histórie, ktoré sa skrývajú v tajnej časti knižnice. Séria ponúka tituly Flynn Carsen: Honba za kopijou osudu (2004), Flynn Carsen 2: Návrat do baní kráľa Šalamúna (2006) a Flynn Carsen: Kliatba Judášovho kalicha (2008).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Novým generálnym riaditeľom spoločnosti Ringier Axel Springer Slovakia sa stal Milan Dubec. Stal sa ním súčasne popri svojej funkcii výkonného riaditeľa internetového portálu Azet.sk. Informovala o tom spoločnosť.
S vymenovaním do novej funkcie sa Dubec stane aj minoritným akcionárom v spoločnosti Ringier Axel Springer Slovakia, pričom jeho menšinový podiel v spoločnosti Azet.sk, ktorého je zakladateľom, sa zníži. V budúcnosti sa tak Milan Dubec stane minoritným akcionárom s rovnakým podielom v oboch spoločnostiach. Od októbra 2014 prebral vedenie slovenského vydavateľského domu spolu s Martinom Mihálikom, ktorý naďalej zastáva post finančného riaditeľa.
Milan Dubec založil slovenský internetový portál Azet v roku 1997. Azet je od roku 2010 súčasťou mediálnych spoločností Ringier Axel Springer. Mesačne využije služby portálov viac ako tri milióny používateľov, čo podľa vyjadrení spoločnosti predstavuje takmer 83,2 % používateľov slovenského internetu.
Spoločnosť Ringier Axel Springer Slovakia, a. s., je najväčší multimediálny vydavateľský dom na Slovensku. Vydáva najčítanejší denník Nový Čas. Vo svojom portfóliu má aj magazíny, knihy, on-line portály, e-shop a aplikácie pre iPad, iPhone a Android. Od decembra 2010 vlastní vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia 70-percentný podiel v spoločnosti Azet.sk.
Ringier Axel Springer Slovakia je súčasťou švajčiarsko-nemeckej vydavateľskej skupiny Ringier Axel Springer Media AG, ktorá je vedúcou integrovanou multimediálnou korporáciou v strednej a východnej Európe. Spoločnosť so sídlom vo švajčiarskom Zürichu vydáva noviny a časopisy, prevádzkuje webové a mobilné platformy a vlastní tlačiarne. Ringier Axel Springer Media AG je joint venture spoločností Ringier AG a Axel Springer AG.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

BONANNO NEWS 24

BONANNO NEWS 24
Ospravedlnenie a nemajetkovú ujmu vo výške 100.000 eur žiada od vydavateľa denníka Nový Čas žilinský sudca Juraj Krúpa, ktorý sa zúčastnil večierka v bare Bonanno v Rajeckých Tepliciach na jeseň roku 2010. Jeho žalobu dnes začal prejednávať Okresný súd (OS) Bratislava II.
Ide o ďalšieho účastníka medializovaného stretnutia právnikov, ktorý sa obrátil na súd. Sudca sa na dnešné pojednávanie neodstavil. Jeho právna zástupkyňa neprítomnosť ospravedlnila náhlym ochorením. K žalobe sa pre TASR nevyjadrila s odôvodnením, že nemá súhlas klienta. Sudkyňa pojednávanie odročila na 17. apríla.
O požiadavkách sudcu TASR informoval právny zástupca vydavateľstva Ringier Axel Springer Róbert Bános. Podobne ako iní účastníci stretnutia aj Krúpa žiada, aby denník uverejnil ospravedlnenie v piatich po sebe idúcich číslach a na titulke.
Sudca Krajského súdu v Žiline je presvedčený, že séria článkov značne zasiahla do jeho občianskej a profesijnej dôstojnosti. Domnieva sa, že články obsahovali hrubo zavádzajúce a nepravdivé skutkové tvrdenia a z nich vyvodené hodnotiace závery a prirovnania.
Nový čas priniesol informáciu, že súčasťou večierka združenia Justičný Oskar bola aj hra na masového vraha Ľubomíra Harmana. Denník zažalovalo osem účastníkov stretnutia vrátane občianskeho združenia, ktoré v Bonanne usporiadalo pre svojich členov ustanovujúcu schôdzu. Na súd sa dodatočne obrátil Krúpa.
Bános dnes vysvetlil, že počet podaní sa medzičasom znížil. Právnik Tibor Péchy, ktorý na záberoch publikovaných v Novom Čase imitoval Harmana, nezaplatil súdny poplatok a jeho konanie je právoplatne zastavené. Súdny poplatok podľa Bánosa nezaplatil ani dnes už emeritný sudca Jozef Korduliak, ktorý v roku 2010 pôsobil na Okresnom súde v Čadci.
V kauze padli doteraz dva rozsudky. Vlani v júni uspel čiastočne so žalobou sudca Najvyššieho súdu (NS) SR Daniel Hudák, ktorému by sa mal Nový Čas ospravedlniť. O požadovanej nemajetkovej ujme vo výške 100.000 eur sudkyňa zatiaľ nerozhodla. Rozsudok nie je právoplatný.
V januári tohto roku, naopak, neuspel so svojou žalobou ďalší sudca Najvyššieho súdu Štefan Michálik, ktorého žalobu OS Bratislava II zamietol. Ani tento verdikt nie je právoplatný.
Združenie Justičný Oskar žiada náhradu škody milión eur, predstavitelia justície - sudcovia NS SR a ďalších súdov, exnámestník Generálnej prokuratúry SR Ladislav Tichý, podnikateľ Štefan Comorek - ďalšie státisíce eur. Vydavateľstvo považuje žaloby za útok na slobodu tlače a určitý nátlak na svoju redaktorku. Mieni sa proti nim brániť všetkými zákonnými prostriedkami.

Copyright © TASR 2015

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Na hokejovom Slovensku hrozila v apríli časová kolízia zápasov finále Tipsport extraligy a reprezentácie. Napokon kompetentní našli riešenie, ktoré privítajú televízni diváci. Vo štvrtok 2. apríla sa v Trenčíne uskutoční prípravný duel medzi Slovenskom a Švédskom podvečer a druhé finále najvyššej súťaže na ľade úspešnejšieho tímu po základnej časti sa posunulo zo 17.00 h na 19.30 h. O týždeň neskôr 9. apríla by sa piate finále hralo rovnako od 19.30 h, keďže podvečer od 17.00 h nastúpi v Jihlave slovenská reprezentácia proti českej. Agentúre SITA to potvrdil hovorca SZĽH Tomáš Štulajter.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a Eibner Production, s.r.o. uzavreli zmluvu o vzájomnej spolupráci zmluvných strán pri výrobe audiovizuálnych diel s pracovným názvom: „Čo ja viem“ v rozsahu 11 častí . Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ zaplatí zhotoviteľovi za výrobu 11 častí AVD vrátane práv na ich použitie v rozsahu dohodnutom v tejto zmluve cenu 415.683,- € bez DPH. Cena za 1 časť AVD je 37.789,36 € bez DPH.


 
Rozhlas a televízia Slovenska a HITCHHIKER Cinema s.r.o. uzavreli dohodu o podmienkach vzájomnej spolupráce zmluvných strán pri výrobe a ďalšom využití
audiovizuálneho diela s pracovným názvom: “PRVÁ 2015“, počet častí: 6.

námet: Zuzana Liová

prehľad častí:

•PRVÁ: Ľudmila Pajdušáková (scenár a réžia: Lenka Moravčíková)
•PRVÁ: Zora Jesenská (scenár a réžia: Róbert Šveda)
•PRVÁ: Soňa Kovačevičová (scenár a réžia: Tereza Križková)
•PRVÁ: Ľudmila Šapošnikovová (scenár a réžia: Marek Šulík)
•PRVÁ: Izabela Textorisová (scenár a réžia: Daniela Meressa 
     Rusnoková)
•PRVÁ: Magdaléna Schwingerová (scenár a réžia: Peter Kerekes)


Celkový rozpočet výroby AVD predstavuje sumu vo výške 426 497,40 eur vrátane DPH .
Celkový koprodukčný vklad RTVS predstavuje sumu 133 817,40 eur vrátane DPH), z toho vecný vklad predstavuje finančnú hodnotuvo výške 25 817,40 eur .
Finančný vklad RTVS na výrobu 6 častí AVD predstavuje sumu vo výške 108 000,- eur vrátane DPH.
Koprodukčný vklad partnera na výrobu 6 častí AVD predstavuje sumu vo výške 292 680,- eur () vrátane DPH.



 

VÝROKY TÝŽDŇA

                VÝROKY TÝŽDŇA  



„Žiaľ, musím uznať, že Slovensko sa zapíše do dejín parlamentnej demokracie, že sme našli tretiu emóciu, na ktorej sa dá postaviť strana, alebo čo to vlastne je, a to na ľudskej hlúposti, respektíve blbosti. Takže tri základné emócie už budeme poznať, aj na politológii by to mohli učiť. Závisť, nenávisť a blbosť. Na závisti komunisti, na nenávisti fašisti a na blbosti OĽANO.“
Alojz Hlina


„Referendum dalo jasný signál, že ľudia na Slovensku si neprajú liberálne protirodinné zákony a pre mňa osobne budú referendové odporúčania pri hlasovaní v parlamente zaväzujúce.“
Ján Podmanický


„Každého jedného toho homosexuála alebo lesbičky, alebo ako sa im hovorí, by som sa spýtal, čo robia v noci za dverami spálne. To sa chcem spýtať, ako prebieha ich intímny život. Neviem si to predstaviť, neviem, čo tam robia. Viem, čo ja robím s mojou manželkou, ale čo robia oni, to si neviem predstaviť. Alebo aj viem, ale nechcem na to ani pomyslieť. Na toto sa majú deti pozerať, keď si ich osvoja, či čo? Toto nám chýba, toto je Amerika?  Tí sú asi všetci nablblí. Čo robia dvaja chlapi spolu? Nerozumiem tomu. So ženou sa môžem aj pobozkať, ale ako sa budem s chlapom bozkávať, alebo kde ho budem chytať…?“
Dôchodca, Banská Bystrica

"Děti Evy Michalákové drží v Norsku ve výchovném táboře, který je podobný nacistickým převýchovným táborům.“
Miloš Zeman


"Je neuveriteľný pocit mať sochu v múzeu Grévin. Tvári sa sústredene, rovnako ako ja na ihrisku. Som veľmi hrdý na to, že mi prejavili takéto uznanie ako Švédovi. Je to veľká česť. Čo by mohol byť ďalší krok? Neviem. Možno by mohli nahradiť Eiffelovu vežu Zlatanovou sochou. "
Zlatan Ibrahimovič

"Pre mňa sú kurvy. Všetky do radu. Pička možno vyhrá nejakú missku, párkrát sa pokurví. Potom si nájde boháča, ktorý ju nabúcha, spraví jej decko. Ten si ju zoberie a z dievčaťa z dediny, z chudobnej rodiny, sa stane milionárka. Žena na úrovni, uznávaná diva a pritom rozťahovala nohy za 500 korún slovenských.“
Zuzana Plačková

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Poslanci Európskeho parlamentu (EP) dnes, v posledný deň plenárneho zasadnutia v Štrasburgu, schválili rezolúciu, ktorá požaduje okamžité prepustenie uväzneného saudskoarabského blogera Ráifa Badawího, odsúdeného na 1000 rán bičom za urážku islamu. Informovala o tom tlačová agentúra AP.
Bloger Badawí bol odsúdený na desať rokov väzenia a 1000 rán bičom, ktorých má dostávať 50 týždenne niekoľko mesiacov. Podľa verdiktu nabádal Saudskoarabov, aby na jeho webovej stránke Slobodní saudskoarabskí liberáli (Free Saudi Liberals) zverejňovali svoje názory na úlohu náboženstva v krajine.
Poslanci EP odsúdili bičovanie Badawího ako "krutý a šokujúci čin".
Dnešnú rezolúciu schválili europoslanci 460 hlasmi proti 153, pričom 29 poslancov sa zdržalo hlasovania.
Badawí, 32-ročný otec troch detí, už dostal 9. januára 50 rán bičom, ale druhé bičovanie opakovane odložili zo zdravotných dôvodov.


Francúzsky orgán pre kontrolu vysielania elektronických médií vydal pre 16 tamojších televíznych a rozhlasových staníc oficiálne upozornenia za ich minulomesačné pokrývanie teroristických útokov, rukojemníckych drám a policajných zásahov v oblasti Paríža. Napísala to dnes agentúra Reuters.
Niektoré médiá dostali od rady, známej pod francúzskou skratkou CSA, iba jednoduché varovania, ďalšie však oficiálne upozornenia, ktoré môžu viesť až k finančným postihom v prípade opakovania priestupku.
Rada obvinila viacero staníc z ohrozenia života rukojemníkov tým, že počas intenzívneho pokrývania teroristických útokov v Paríži zo 7. až 9. januára zverejnili citlivé informácie.
Dve televízne stanice dostali pokarhanie za odvysielanie záberov, na ktorých radikálni ozbrojenci zastrelili pri úteku z redakcie satirického týždenníka Charlie Hebdo ležiaceho policajta na zemi priamo zásahom do hlavy.
Útok vyústil do rukojemníckej drámy, pričom počas snahy zadržať dvoch atentátnikov z redakcie Charlie Hebdo došlo k rukojemníckej dráme v obchode s kóšer potravinami. Pri oboch útokoch a následných rukojemníckych drámach a policajných zásahoch bolo zabitých 20 ľudí vrátane troch páchateľov.
V januári sa objavili obvinenia, že spravodajské televízne stanice odhalili priveľa informácií o miestach, kde sa ukrývajú rukojemníci atentátnikov, a to ich ohrozovalo. Niektorí predstavitelia uviedli, že stanice tým narušovali policajné operácie.
Rada by mala po preskúmaní "chýb" pri spravodajskom pokrývaní teroristických útokov v oblasti Paríža tiež rozhodnúť o pravidlách pre spravodajské pokrývanie mimoriadnych udalostí v budúcnosti.
Rýchly priebeh najkrvavejších a najdramatickejších teroristických útokov, aké sa vo Francúzsku odohrali za posledné desaťročia, pripútal k televíznym obrazovkám v krajine milióny ľudí.

Copyright © TASR 2015

Svetový deň rozhlasu

Svetový deň rozhlasu

Mladým ľuďom je venovaný štvrtý Svetový deň rozhlasu. Pripadá na 13. februára a generálna riaditeľka Organizácie Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a kultúru (UNESCO) Irina Bokova v roku 2015 v posolstve k Svetovému dňu rozhlasu vyzvala na lepšiu sociálnu inklúziu mladej generácie do 30 rokov. Tá predstavuje vyše polovice svetovej populácie a "chceme zdôrazniť význam rozhlasu pri dosiahnutí tohto cieľa" uviedla Irina Bokova.
Generálna riaditeľka UNESCO v závere posolstva vyzvala členské štáty tejto organizácie a najmä pracovníkov rozhlasových staníc, aby sa zmobilizovali 13. februára okolo tohto masovokomunikačného prostriedku a urobili z neho silu na sociálnu inklúziu aj nástroj na dialóg medzi generáciami.
Na Slovensku sa v roku 2015 k Svetovému dňu rozhlasu pripojí Rádio Devín RTVS. Vo svojom vysielaní sa zameria na mladých ľudí, ktorí tvoria pre rozhlas.
Svetový deň rozhlasu sa prvýkrát slávil v roku 2012. Vyhlásili ho delegáti na 36. zasadnutí Generálnej konferencie UNESCO 3. novembra 2011. Dátum 13. február zvolili v spojitosti so založením Rozhlasu OSN v roku 1946. Návrh na vyhlásenie Svetového dňa rozhlasu predložila delegácia Španielskeho kráľovstva.
Cieľom Svetového dňa rozhlasu je upozorniť verejnosť i ďalšie médiá na význam rozhlasu. K ďalším cieľom tohto dňa patrí zlepšenie medzinárodnej spolupráce medzi rozhlasmi a povzbudenie všetkých, čo môžu prispieť k ľahšiemu prístupu k rozhlasu i vytváraniu staníc, aby tak postupovali. Zároveň má 13. február upozorniť verejnosť na jedinečné hodnoty rozhlasu, ktorý je schopný poskytnúť služby najširšiemu okruhu ľudí. Navyše v súčasnosti rozhlas zažíva prudký technologický vývoj.

Copyright © TASR 2015

12. 2. 2015

TO JE RUSKÁ TV !

TO JE RUSKÁ TV !


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Prípravné konanie v prípade kauzy odpočúvania novinárov má dozorový prokurátor Jozef Čentéš ukončiť do 27. februára. Po opakovanej skutkovo-právnej analýze vydal tento pokyn pre dozorového prokurátora námestník generálneho prokurátora pre trestný úsek Peter Šufliarsky. Informáciu agentúre SITA poskytla hovorkyňa Generálnej prokuratúry SR Andrea Predajňová. V prípravnom konaní v čase od 28. novembra 2014 do 30. januára Šufliarsky opakovane konštatoval čiastočné prieťahy v postupe vyšetrovateľa Policajného zboru SR. Nezákonný postup vyšetrovateľa PZ pri vykonávaní dôkazných prostriedkov a iných úkonov trestného konania Šufliarsky nezistil.
Prokurátorovi uložil pokyn, akým spôsobom má postupovať pri zisťovaní skutkového stavu veci, a akým spôsobom má vykonať dozorové oprávnenia vo vzťahu k plánovaným dôkazným prostriedkom a rýchlosti vyšetrovania, informovala ďalej Predajňová. Šufliarsky zároveň prokurátorovi vytkol nedostatočné vykonanie opatrení reagujúcich na čiastočné prieťahy vo vyšetrovaní a smerujúcich k jeho skončeniu.
Kauzu, pre ktorú skončil vo funkcii vtedajší minister obrany Ľubomír Galko, chceli na prokuratúre pôvodne uzavrieť do konca septembra minulého roku. Potom lehotu posunuli na 28. novembra. Dozorujúci prokurátor to však nestihol. Nariadili preto previerku spisov. Šufliarsky po analýze aj vtedy skonštatoval čiastočné prieťahy v postupe policajného vyšetrovateľa. Nezákonný postup vyšetrovateľa pri vykonávaní dôkazov nezistil. Okrem toho vo vyšetrovaní odpočúvania objavili nové skutky. "Objavili sa tam ďalšie skutky, teraz, po toľkých rokoch," povedal vlani v decembri generálny prokurátor Jaromír Čižnár. Šéf prokuratúry nechcel spresniť, či ide o ďalšie odpočúvania alebo o aké skutky ide. Nové zistenia v kauze sa podľa prokuratúry nemali dotknúť dodržania januárovej lehoty.
Kauza odpočúvania prepukla v novembri 2011, keď viaceré médiá informovali o operácii v rámci Vojenského obranného spravodajstva. To odpočúvalo mobilný telefón vtedajšieho generálneho riaditeľa televízie TA3 Michala Gučíka ako aj niekoľkých novinárov z denníka Pravda a ďalších ľudí. V dôsledku aféry prišiel o kreslo vtedajší minister obrany Galko zo SaS. V kauze je obvinený bývalý šéf Vojenského obranného spravodajstva Pavol B. a ďalší štyria vojenskí agenti.

2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Český kameraman Jiří Kadaňka si v stredu prevzal cenu za celoživotné dielo. Udelila mu ju Asociácia českých kameramanov (AČK). Osemdesiatdvaročný Kadaňka pôsobil viac ako 60 rokov v Československej a neskôr v Českej televízii ako hlavný kameraman. „Nemrzí ma, že som si vybral televíziu, pretože tá práca je pestrá a mnohotvárna, s množstvom zaujímavých príležitostí,“ prezradil ocenený.
„Filmové dielo Jiřího Kadaňku sa vždy vyznačovalo vysokou profesionalitou, výtvarnou a estetickou kvalitou a zmyslom pre bohaté obrazové stvárnenie,“ vyjadrilo sa prezídium AČK. Kadaňka nakrúcal s Ladislavom Rychmanom, Jánom Roháčom či Zdeňkom Podskalským. Podieľal sa na hudobnej komédii Ztracená revue (1961) či vojnovej dráme Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou (1965). Najväčšie úspechy však zbieral po boku režiséra Petra Weigla. Z ich spolupráce vzišli projekty ako Radúz a Mahulena (1970), Romeo a Julie (1971), Faust a Markéta (1973), Rusalka (1977) alebo Turn of the Screw (1982). „Bez kvalitného režiséra nemôže kameraman existovať,“ povedal Kadaňka.
Na 20. ceremoniáli Asociácie českých kameramanov ocenili aj Aleša Harta za prácu na celovečernom filme Raluca (2014) režiséra Zdeňka Viktoru a Iva Popeka za kameru televíznej snímky Poslední cyklista (2014) Jiřího Svobodu. Ocenenie určené študentom Filmovej a televízne fakulty Akadémie múzických umení v Prahe za mimoriadny počin v oblasti obrazovej koncepcie filmu dostal Ondřej Hudeček za dielo Furiant (2014).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Káhirský trestný súd rozhodol dnes o prepustení dvoch novinárov katarskej televíznej stanice al-Džazíra, ktorých egyptské úrady už vyše roka zadržiavajú pre obvinenia z napomáhania terorizmu.
Stalo sa tak v prvý deň opakovaného súdneho procesu, ktorý sa dnes začal v Káhire. Napriek rozhodnutiu o prepustení obvinených sa súd ešte neskončil a termín ďalšieho pojednávania bol stanovený na 23. februára, uviedla agentúra Reuters.
Dvojica novinárov bola počas dnešného pojednávania súdu v špeciálnej klietke zo zvukotesného skla. Ide o novinku, ktorú egyptská justícia začala zavádzať len nedávno v snahe obmedziť prípadné protesty obvinených, resp. ich pokusy o narušovanie rokovaní súdu. Sudca teraz môže podľa agentúry AP rozhodovať o tom, kedy zapne obvineným mikrofóny.
Pôvodne troch žurnalistov al-Džazíry vlani v júni odsúdili na sedem rokov väzenia. Súd ich uznal za vinných z toho, že napomáhali teroristickej organizácii Moslimské bratstvo, a to prostredníctvom zverejňovania údajne nepravdivých správ o Egypte.
Odsúdenie novinárov v súvislosti s výkonom ich povolania vyvolalo rozsiahle medzinárodné pobúrenie. Začiatkom tohto roka pôvodné rozsudky zrušil egyptský najvyšší súd a nariadil konanie nového procesu.
Pred súd dnes predstúpili už len dvaja novinári: šéf káhirskej redakcie vysielania al-Džazíry v angličtine Mohamed Fahmy, ktorý má kanadsko-egyptské občianstvo, a jej egyptský producent Bahir Muhammad. Ten dostal v prvom procese ešte tri roky navyše za obvinenia týkajúce sa vlastnenia zbrane.
Tretieho z pôvodných obvinených - Austrálčana Petra Gresta, korešpondenta al-Džazíry so sídlom v Keni - pred dvoma týždňami deportovali z Egypta. Stalo sa tak na základe nového dekrétu, ktorý umožňuje prezidentovi rozhodovať o deportáciách cudzincov z krajiny.
Mnohí pozorovatelia očakávali, že súd rozhodne o prepustení Fahmyho, ktorý sa v nádeji na deportáciu vzdal egyptského občianstva a ponechal si len kanadské. Jeho právnici požadovali prepustenie zo zdravotných dôvodov. Nejasný je ďalší osud producenta Muhammada, ktorý má len egyptské občianstvo.
V prípade Fahmyho dnes sudca stanovil kauciu na 250.000 egyptských libier (29.000 eur), zatiaľ čo Muhammada prepustili bez zaplatenia kaucie.

Copyright © TASR 2015

World Press Photo 2014

World Press Photo 2014


Víťazom medzinárodnej súťaže spravodajskej fotografie World Press Photo za rok 2014 sa dnes stal dánsky fotoreportér Mads Nissen pracujúci pre denník Politiken. Jeho ocenený intímny záber zobrazuje ruský homosexuálny pár z Petrohradu, informoval magazín British Journal of Photography.
Fotografia je súčasťou autorovho širšieho projektu s názvom "Homofóbia v Rusku". Nissen strávil vyše roka s aktivistami hnutia LGBTI po celom Rusku, ktorí sa prostredníctvom protestných pochodov dožadovali svojich občianskych slobôd potláčaných novou legislatívou, ako aj extrémnym nárastom spoločenských predsudkov.
Nissen považuje víťaznú fotografiu za "súčasný príbeh Rómea a Júlie", pojednávajúci o dvoch zamilovaných ľuďoch, ktorí čelia vonkajšej moci snažiacej sa zmariť ich vzájomný vzťah. "Snímka je esteticky silná a oplýva ľudskosťou," uviedla predsedníčka poroty Michele McNallyová z denníka The New York Times.
Život lesieb, gejov, bisexuálov, transrodových a intersexuálnych osôb sa v Rusku stáva čoraz zložitejším, pretože sexuálne menšiny musia znášať diskrimináciu, prenasledovanie a dokonca násilné útoky konzervatívnych a nacionalistických skupín. Ich demonštrácie sú ilegálne a označované ako "propagácia homosexuality", píše British Journal of Photography.
Porota organizácie World Press Photo so sídlom v holandskom Amsterdame tentoraz vyberala spomedzi 97.912 záberov od 5692 fotografov pochádzajúcich zo 131 krajín. Nissen si za víťazstvo odnesie prémiu vo výške 10.000 eur.

Copyright © TASR 2015

WORLD PRESS FREEDOM INDEX 2015

WORLD PRESS FREEDOM INDEX
2015

Slovensko je na 14. mieste v rebríčku indexu slobody tlače na svete. Vyplýva to z hodnotenia, ktoré každoročne zostavuje pôvodne francúzska, v súčasnosti už medzinárodná nezisková organizácia Reportéri bez hraníc (Reporters sans frontieres, Reporters Without Borders). Slovenská republika oproti predošlému roku poskočila o šesť miest a dosiahla index slobody tlače 11,66. Tesne pred nami, na 13. mieste, je Česká republika s indexom slobody tlače 11,62.
Svetový rebríček hodnotí slobodu tlače za uplynulý rok v 180 krajinách sveta. Na prvých troch miestach sa v hodnotení slobody tlače vo svete (World Press Freedom Index 2015) umiestnili: Fínsko, ktoré je na 1. mieste s indexom 7,52, druhé je Nórsko s indexom 7,75 a tretie Dánsko s indexom 8,24. V prvej desiatke ďalej sú krajiny (v poradí od 4. po 10. miesto): Holandsko, Švédsko, Nový Zéland, Rakúsko, Kanada, Jamajka a Estónsko. Napríklad susedné Poľsko skončilo na 18. mieste a Maďarsko na 65. mieste. Najhoršie - posledné tri miesta Reportéri bez hraníc prisúdili Eritrei (180.), Kórejskej ľudovodemokratickej republike (179.) a Turkmenistanu (178.). Rebríček je dostupný na webstránke Reportérov bez hraníc - http://en.rsf.org/.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

KINORAMA stále za 8 700.- EUR

KINORAMA stále za 8 700.- EUR



 

Vomissement

Vomissement


RTVS NEWS

RTVS NEWS
 

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) opúšťa výškovú budovu v Mlynskej doline v Bratislave. Zamestnanci, ktorí pracovali v budove známej takmer 40 rokov ako symbol verejnoprávnej televízie, sa začali sťahovať do náprotivného zrekonštruovaného zdravotného strediska v januári. "Predpokladáme, že sťahovanie bude ukončené do konca februára," informoval agentúru SITA PR manažér RTVS Juraj Kadáš. Náklady na sťahovanie sú podľa vyjadrenia RTVS minimálne, "keďže sťahovanie do zrekonštruovanej budovy zdravotného strediska vykonávajú zamestnanci svojpomocne, s výnimkou ťažkých predmetov, napríklad trezorov a vzácnych nadrozmerných umeleckých diel, ktoré si pri presune vyžadujú odbornú manipuláciu". Presné náklady budú podľa Kadáša jasné až po ukončení sťahovania, nemali by však prevýšiť 3 000 eur.
Do zrekonštruovanej budovy sa už presťahovali generálny riaditeľ a jeho sekcia a tiež pracovníci zo sekcií ľudských zdrojov, marketingu a komunikácie, technickej realizácie, ekonomiky a programových služieb. Výšková budova v Mlynskej doline bola obsadená na menej ako 40 percent a pracovalo v nej približne 180 zamestnancov, informoval ďalej Juraj Kadáš. Doplnil, že zrekonštruovaná administratívna budova má rozlohu 4 058,58 metra štvorcového a 64 pracovísk s celkovou kapacitou 227 zamestnancov. "Sťahovaním z výškovej budovy do zrekonštruovanej budovy zdravotného strediska sa výrazne zefektívni chod administratívnej časti RTVS, keďže kapacita zrekonštruovanej budovy postačí pre absolútnu väčšinu zamestnancov výškovej budovy a tiež pre časť zamestnancov, ktorí sa do zrekonštruovanej budovy presťahujú z iných priestorov," tvrdí RTVS.
Ako pre SITA povedal koncom roka 2014 generálny riaditeľ RTVS Václav Mika, rozhodnutie odísť z výškovej budovy televízie nie je "viazané vôľou, je to skôr nevyhnutnosť". Požiarna ochrana výškovej budovy už nezodpovedá súčasnému štandardu a problémom je i nefunkčná a neobnoviteľná ventilácia, ako aj všetky ostatné nevyhnutné systémy potrebné pre prevádzkovanie takéhoto typu budovy. Budova nespĺňa protipožiarne a hygienické kritériá.
"Hlavnými dôvodmi, prečo sa zamestnanci z administratívnej výškovej budovy v Mlynskej doline musia presťahovať do zrekonštruovanej budovy v areáli RTVS v Mlynskej doline (bývalé zdravotné stredisko), sú vek a nevyhovujúci technický stav výškovej budovy - vážne poruchy vonkajšieho plášťa budovy, vysoké energetické náklady na jej prevádzku, technický stav vzduchotechniky či časté prerušenia dodávok elektrickej energie," doplnil v aktuálnom vyjadrení pre SITA Kadáš. Roky sú kancelárie vo výškovej budove v prevádzke len po 11. poschodie. Zvyšné priestory sú opustené siedmy rok a RTVS ich len udržiava. Budova má 28 poschodí a dostavali ju v decembri 1975.
Prestavba zdravotného strediska v Mlynskej doline na administratívne priestory sa začala v apríli 2013 a stála 2 294 948,80 eura bez DPH. Potrebné zariadenie interiéru (podlahová krytina, dvere, stoličky a podobne) stálo 482 999 eur bez DPH. Administratíva RTVS sa mala pôvodne sťahovať už v lete a neskôr na jeseň 2014, predĺžilo sa však verejné obstarávanie a termín sa posunul.
Výšková budova ostane po vysťahovaní prázdna. Podľa generálneho riaditeľ RTVS Václava Miku nepočítajú s tým, že ju ľahko predajú. Inštitúciu čakajú náklady spojené s udržiavaním budovy, ktoré sú ale oproti súčasným minimálne. Keďže RTVS je povinná starať sa o svoj majetok, bude výškovú budovu udržiavať a bude hľadať cestu, ako ju zhodnotiť. Najprv ju RTVS ponúkne štátu.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

CHARLIE HEBDO SPECIAL

CHARLIE HEBDO SPECIAL


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká spoločnosť Time Warner za štvrtý kvartál vykázala lepší zisk, ako sa očakávalo. Zisk bez zohľadnenia jednorazových položiek bol na úrovni 98 centov na akciu, čiže prekonal očakávanie analytikov, ktorí v priemere odhadovali, že bude vo výške 93 centov na akciu. Hodnota akcií Time Warner v stredu pred otvorením riadneho obchodovania na americkej burze posilnila o 1,2 % na sumu 81,75 USD za kus.
Tržby divízie Turner Broadcasting, ktorá prevádzkuje napríklad CNN, TNT a Cartoon Network, v záverečnom štvrťroku vlaňajška stúpli o 2,3 % na 2,6 mld. USD. Tržby divízie HBO za obdobie októbra až decembra posilnili o 6,2 % na 1,3 mld. USD. Pokles tržieb divízie Warner Bros o 4,5 % však viedol k tomu, že celkové tržby spoločnosti Time Warner oslabili o 1 % na 7,53 mld. USD.
Time Warner Inc má približne 49-percentný podiel na hlasovacích právach v Central European Media Enterprises (CME), ktorá prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že sa touto transakciou stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

Rodine Bobbi Kristiny Brown, ktorá je momentálne v kóme, sa nepáčia nepravdivé správy médií o jej zdravotnom stave. Viaceré portály a denníky napríklad informovali o rozbrojoch v rodine, či o tom, že 21-ročnú dcéru už zosnulej speváčky Whitney Houston a speváka Bobbyho Browna odpojili alebo sa chystajú odpojiť od prístrojov, ktoré ju držia pri živote.
„Podporujeme modlitbové stretnutie pri sviečkach na podporu Bobbi Kristiny. Rodina Brownovcov je ohromená láskou a podporou všetkých zúčastnených. Avšak, falošné správy, ktoré sa neustále objavujú v tlači a na internete, sú neslýchané a nepravdivé. Budeme ich preto riešiť, keď na to bude ten správny čas. Konkrétne sa budem zaoberať falošnými informáciami TMZ, The National Enquirer, The Atlanta Journal Constitution a britského The Daily Mail, ktoré sa odvolávali na políciu, rodinných príslušníkov i samotného Bobbyho Browna. Túžba byť „prvý“ zrejme zatemnila úsudok mnohých reportérov a za tú cenu sa vzdali presnosti. Ide o kriminálne vyšetrovanie a jeho správny priebeh si vyžaduje, aby doň nezasahovali médiá,“ uviedol právnik Bobbyho Browna Christopher Brown. „Aj naďalej žiadame verejnosť o rešpektovanie súkromia. Ďakujeme všetkým, ktorí sa zúčastnili na spomínanom modlitebnom stretnutí. Boh naše modlitby počuje,“ doplnil 46-ročný Bobby Brown.
Bobbi Kristinu našiel v sobotu 31. januára v bezvedomí vo vani jej partner Nick Gordon spolu s kamarátom Maxom Lomasom. Muži jej poskytli kardiopulmonálnu resuscitáciu a zavolali záchranku. Tá ju previezla do nemocnice v meste Roswell v Georgii, kde ju uviedli do umelého spánku. Po niekoľkých dňoch ju potom premiestnili do zdravotníckeho zariadenia v Atlante. V dome, kde ju našli, neskôr polícia údajne objavila drogy.
Obdobnú situáciu zažila rodina aj pred troma rokmi. Spomínanú matku Bobbi Kristiny Whitney Houston našli 11. februára 2012 bez známok života vo vani hotelovej izby v Beverly Hills. Oficiálnou príčinou úmrtia hviezdy filmov Osobný strážca (1992) či Kazateľova žena (1996) bolo utopenie. Cudzie zavinenie vyšetrovatelia vylúčili. Štyridsaťosemročná Houston mala v čase úmrtia v tele aj kokaín, marihuanu a rôzne lieky.
Bobbi Kristina vlani v januári oznámila, že sa s Gordonom zosobášili. Spomínaný právny zástupca však minulý týždeň vyhlásil, že manželmi nikdy neboli. Zaujímavosťou je, že Gordona od jeho dvanástich rokov vychovávala práve Houston, takže dvojica spolu dospievala.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Bob Simon

Zomrel Bob Simon

Vo veku 73 rokov zomrel v noci nadnes v New Yorku pri autonehode Bob Simon, dlhoročný spravodajca televízie CBS a jeden z autorov spravodajskej relácie "60 Minutes". Informovala o tom dnes agentúra Reuters.
Simon patril k hŕstke elitných novinárov, ktorí od konca 60. rokov prinášali reportáže z takmer všetkých významných konfliktov, vrátane vietnamskej vojny, vojny v Perzskom zálive či genocídy v Bosne.
Počas svojej 50-ročnej novinárskej kariéry získal Simon viacero významných ocenení, medzi ktorými nechýba 27 cien Emmy a štyri ceny Peabody Award.

Copyright © TASR 2015

Fifty Shades of Grey

Fifty Shades of Grey


11. 2. 2015

CHARLIE HEBDO SPECIAL

CHARLIE HEBDO SPECIAL

Britská polícia sledovala predaj mimoriadneho vydania francúzskeho satirického časopisu Charlie Hebdo, ktorý sa dostal na pulty obchodov po zavraždení redaktorov magazínu v Paríži. Informoval o tom britský denník Guardian, na ktorý sa dnes odvolala tlačová agentúra DPA.
Polícia najmenej v troch oblastiach vypočúvala predavačov tlače a pýtala sa ich na odbyt týždenníka, ale v dvoch prípadoch požadovala aj mená ľudí, ktorí si magazín kúpili.
Táto policajná aktivita vyšla najavo, keď čitateľka Anne Keatová z juhoanglického grófstva Wiltshire poslala list denníku Guardian.
Keatová v liste upozornila, že policajt žiadal od jej miestneho predavača tlače mená štyroch ľudí, ktorí si tam časopis Charlie Hebdo kúpili.
Denník Guardian zistil, že aj policajti v severoanglickom grófstve Cheshire a vo waleskom regióne Dyfed-Powys sa pýtali predavačov tlače na odbyt francúzskeho satirického magazínu.
V tomto waleskom regióne v meste Presteigne žiadali policajti i mená zákazníkov, ktorí si týždenník Charlie Hebdo kúpili.
Polícia v grófstve Wiltshire sa ospravedlnila za jedného zo svojich príslušníkov, ktorý žiadal od predavača mená ľudí, čo si kúpili výtlačky Charlie Hebdo. Zdôraznila však, že "zámerom policajta bolo výlučne zvýšiť bezpečnosť verejnosti".
Polícia v grófstve Cheshire oznámila, že požiadala policajtov, aby "zašli za miestnymi predavačmi tlače vo svojich rajónoch a svojou viditeľnou prítomnosťou zabezpečili pokoj v čase predaja publikácie".
Polícia v Cheshire však dodala, že "rozhodne a za žiadnych okolností nežiadala svojich príslušníkov, aby prešetrovali, kto si kúpil alebo objednal magazín Charlie Hebdo".

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký denník USA Today, jedno z najpredávanejších periodík v krajine, publikoval na titulnej strane svojho utorkového vydania mapu Ukrajiny bez Krymského polostrova, a to napriek tomu, že Západ neuznáva jeho pričlenenie k územiu Ruska. Informovala o tom dnes agentúra RIA Novosti.
Denník sa zatiaľ nevyjadril, či ide o chybu alebo vedomú zmenu v jeho redakčnej politike. Sporná mapa je súčasťou článku o dnešných rokovaniach ohľadom uzavretia mierovej dohody v Minsku.
Krymskí voliči drvivou väčšinou podporili zjednotenie svojho územia s Ruskom v referende, ktoré sa uskutočnilo vlani 16. marca. Udalosť následne viedla k súčasnej politickej patovej situácii medzi Moskvou a väčšinou prokyjevsky zameranými západnými krajinami, ktoré odmietajú uznať legitimitu daného referenda.
Ide už o druhý podobný prešľap amerických spravodajských médií za uplynulé dni. Stanica CNN označila v pondelok ukrajinské sily uskutočňujúce ozbrojené operácie v Donbase za "proamerických vojakov". Titulok bol na obrazovkách niekoľko minút počas diskusie venovanej stretnutiu amerického prezidenta Baracka Obamu s nemeckou kancelárkou Angelou Merkelovou.
Spojené štáty, Európska únia a množstvo ďalších krajín zastávajú voči ruskej anexii Krymu odmietavý postoj. OSN po referende prijalo nezáväznú rezolúciu, ktorá vyhlasuje plebiscit za neplatný.

Copyright © TASR 2015

Zomrel Roger Hanin

Zomrel Roger Hanin


Vo veku 89 rokov dnes v Paríži zomrel francúzsky herec Roger Hanin, ktorý sa stal slávnym vďaka stvárneniu role policajného komisára Navarra v rovnomennom televíznom seriáli.
Hanin zomrel dnes ráno v parížskej nemocnici Georges Pompidou, kde bol hospitalizovaný niekoľko dní kvôli problémom s dýchaním.
Seriál Navarro sa nakrúcal od roku 1989 celých 19 rokov, až do roku 2007. Natočených bolo spolu 108 epizód v trvaní 90 minút.
Francúzske médiá pripomenuli, že okrem slávneho televízneho seriálu Hanin hral v asi sto filmoch, vrátane takých ako Rocco a jeho bratia, ktorý režíroval Luchino Visconti. Spolupracoval aj s režisérom Jeanom-Lucom Godardom, Claudom Chabrolom, Georgeom Lautnerom a Edouardom Molinarom. Ukončenie hereckej kariéry Hanin oznámil 1. novembra 2008.
Hercovej pamiatke a jeho tvorbe dnes vzdala hold francúzska ministerka kultúry Fleur Pellerinová, podobne ako aj prezident Francois Hollande či premiér Manuel Valls, ktorý sa o ňom vyjadril ako o "hercovi ľudu" a "ľavičiarovi".
Zaujímavosťou je, že Roger Hanin sa v roku 1959 oženil s filmovou a televíznou producentkou Christine Gouze-Renalovou, ktorá bola sestrou Danielle Mitterrandovej, manželky vtedy ešte len budúceho francúzskeho prezidenta Francoisa Mitterranda.

Copyright © TASR 2015

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Ľudovít Štúr býval v Bratislave na viacerých miestach. S istotou môžeme hovoriť o dvoch bydliskách, celkom prirodzene obe sú na Panenskej ulici, teda v blízkosti lýcea. V dome číslo 19, ktorý patril grófovi Zayovi a slúžil ako konvikt, čiže výchovný ústav so spoločným bývaním, žil Štúr v prvom bratislavskom období (1829-1838) až do odchodu na štúdiá v Halle. Okrem neho v tomto dome, ktorý stojí dodnes a čaká na svoju definitívne zreštaurovanú podobu, bývali aj budúci básnici Janko Kráľ, Andrej Sládkovič, Samo Chalupka, Ján Francisci-Rimavský a ďalší mladí štúrovci.
Druhé trvalejšie bydlisko Ľudovíta Štúra bolo na konci Panenskej ulice, kde dnes stojí obytný dom číslo 1. Na jeho mieste stál kedysi takzvaný Fernolayovský dom, kde Štúr býval po návrate zo štúdií v Halle v rokoch 1840 - 1848 v dvojizbovom byte. Po zákaze pôsobenia na lýceu preniesol sem aj svoju pedagogickú činnosť. Dva razy do týždňa sa po večeroch schádzala u neho slovenská mládež a pokračovala v samovzdelávaní. Ich stretnutia sa udržiavali v najprísnejšej tajnosti.
V tomto dome a byte bola aj redakcia Slovenských národných novín, ktoré po nesmiernych administratívnych ťažkostiach začali vychádzať 1. augusta 1845 a pretrvali do 12. júna 1848. Vychádzali dvakrát týždenne s literárnou prílohou Orol tatránsky, ktorá mala dvojtýždňovú periodicitu. No čo bolo najdôležitejšie, vychádzali po slovensky, v pôvodnej Štúrovej a štúrovskej slovenčine. Celkove vyšlo 292 čísel, ktoré mali spolu 1168 strán pri niekoľkých zmenách formátu. V redakčnej práci Štúrovi pomáhal básnik a filozof Peter Kellner-Hostinský, básnik Bohuš Nosák-Nezabudov, básnik a historik Mikuláš Dohnány a neskoršie aj mladší Štúrov brat Janko a Móric Jurecký. O Štúrovu domácnosť a kuchyňu sa starala jeho sestra Karolína, najmladšie dieťa z ich rodiny, ktorej tu dvoril Peter Kellner-Hostinský. Nie je pravda, že Ľudovít Štúr o tom nevedel. Vedel, ale nedal nič najavo.
Nový dom, ktorý je postavený na mieste pôvodného Fernolayovského domu, je od roku 2005 označený pamätnou tabuľou. Text na nej pripomína, že v dome bola nielen redakcia, ale aj administrácia našich prvých politických novín.

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Konkurenciu na 60. ročníku Eurovíznej pesničkovej súťaže, známej pôvodne pod názvom Veľká cena Eurovízie, rozšíri jednorazový účastník - Austrália, informovali dnes organizátori.
Podľa správy rakúskej tlačovej agentúry APA bude Austrália nasadená priamo do finále a jej súťažnú pieseň budú môcť podporiť hlasmi diváci zo všetkých účastníckych krajín. Ak by pieseň, ktorá bude reprezentovať austrálsku populárnu hudbu, triumfovala vo Viedni, ktorá bude po vlaňajšom víťazstve Conchity Wurst vo farbách Rakúska dejiskom súťaže, mohla by krajina klokanov obohatiť súťaž účasťou aj v roku 2016.
Na austrálskom kontinente je eurovízna súťaž mimoriadne populárna, aj keď sa kvôli časovému posunu vysiela v tamojšej televízii v nedeľu v ranných hodinách.
Slovensko sa na Eurovíznej pesničkovej súťaži nezúčastní.
ČR vysiela do súťaže po niekoľkoročnej prestávke song Hope Never Dies v interpretácii dvojice Marta Jandová-Václav Noid Bárta.

Copyright © TASR 2015




Prvý priamy televízny športový prenos v Československu si diváci mohli naladiť pred 60 rokmi, 11. februára 1955. Bol to zápas v ľadovom hokeji zo štadióna na pražskej Štvanici. Tím Prahy si to vtedy rozdal so švédskym klubom IF Leksand. Pôvodne sa mali vysielať len dve tretiny, ale nakoniec sa odvysielal celý zápas. Signál chytili diváci až pri Českých Budějoviciach. Dovtedy panoval názor, že vysielač na Petříne má dosah len 60 km. Keď sa o desať dní neskôr vysielal zápas Československo-Kanada, boli v celej Prahe vypredané všetky televízory.

Zdroj : ČT