DALITO!

20. 4. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Videoklip hudobníka Psya k novému singlu Gentleman zakázali vysielať v juhokórejskej štátnej televízii. Kórejská vysielacia spoločnosť (KBS) ho odmietla vysielať, pretože zobrazuje ničenie verejného majetku. Psy totiž hneď v úvode klipu kopne do kužeľa s nápisom "zákaz parkovania". Podľa KBS takéto správanie nespĺňa štandardy verejnoprávneho vysielateľa. Ľudia z prostredia KBS uviedli, že takéto zákazy uplatňovali aj v minulosti.
Videoklip k singlu Gentleman zaznamenal na portáli YouTube už viac než 161 miliónov pozretí. Podľa Wall Street Journalu je možné, že prekoná miliardovú hranicu ešte rýchlejšie ako Psyov globálny hit Gangnam Style. Video, ktoré je dostupné od 13. apríla, pritom už po prvých 24 hodinách s 20 miliónmi videní prekonalo rekord Justina Biebera s piesňou Beauty and a Beat, ktorá za 24 hodín dosiahla 10,6 milióna.
Psy predstavil skladbu Gentleman 13. apríla na koncerte na Stadion Sangam v Soule s kapacitou viac ako 60-tisíc ľudí, pričom toto vystúpenie bolo v priamom prenose dostupné na YouTube. Pieseň Gentleman je prevažne v kórejčine, no nechýba ani niekoľko viet v angličtine a rovnako ako v prípade jeho predchádzajúceho singla Gangnam Style sa k nej viaže špecifický tanec vychádzajúci z "tradičných kórejských krokov". V novom klipe okrem samotného rappera účinkujú napríklad aj členka dievčenskej skupiny Brown Eyed Girls Ga-In, komik Yoo Jae-seok a zabávač Noh Hong-chul, pričom poslední dvaja sa objavili aj vo videu k spomínanej skladbe Gangnam Style.
Tridsaťpäťročný Psy, vlastným menom Park Jae-sang, vydal svoj prvý album už v roku 2001. S klipom ku Gangnam Style sa už dvakrát zapísal do Guinnessovej knihy rekordov - na YouTube má celkovo najviac pozretí (v súčasnosti už viac ako 1,53 miliardy) a tiež najviac ľudí označilo, že sa im video páči. Zo skladby sa stal medzinárodný fenomén, ktorý inšpiroval množstvo imitácií v rôznych kútoch sveta.
Psy svoj hit propagoval aj v tých najsledovanejších amerických šou a choreografiu z videa pripomínajúcu jazdu na koni učil množstvo známych osobností. Zatancoval si napríklad s Ellen DeGeneres, Britney Spears, Hughom Jackmanom, MC Hammerom či Usherom a stretol sa i so svojím krajanom, generálnym tajomníkom OSN Pan Ki-munom. Rapper nechýbal na udeľovaní MTV Video Music Awards či MTV Europe Music Awards, kde klip vyhral v kategórii Najlepšie video. Vo februári vystúpil na inaugurácii prvej juhokórejskej prezidentky Pak Kun-hje. Tá patrí medzi jeho fanúšičky.

Televízne ceny Primetime Emmy za herecké výkony vo filmoch a miniseriáloch budú naďalej udeľovať v štyroch kategóriách. Akadémia televíznych umení a vied ich pôvodne chcela zredukovať na dve, keďže oba žánre boli podľa nej na ústupe. Ako však uviedla v oficiálnom vyhlásení, to sa neočakávane zmenilo a preto Emmy opäť udelia v kategóriách Najlepší herec v hlavnej úlohe minisérie alebo filmu, Najlepší herec vo vedľajšej úlohe minisérie alebo filmu, Najlepšia herečka v hlavnej úlohe minisérie alebo filmu a Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe minisérie alebo filmu.
"V marci 2012 Akadémia televíznych umení a vied hlasovala za spojenie kategórií Najlepší herec v hlavnej a vedľajšej úlohe minisérie alebo filmu a Najlepšia herečka v hlavnej a vedľajšej úlohe minisérie alebo filmu. Celkový počet kategórií by sa tak znížil zo štyroch na dve. V nasledujúcom roku sa produkcia miniseriálov a televíznych filmov zvýšila. Na základe ich neočakávaného oživenia sme dnes hlasovali za zrušenie spojenia kategórií," uviedla Akadémia v oficiálnom vyhlásení. Ceremoniál 65. ročníka udeľovania Primetime Emmy Awards sa bude konať v nedeľu 22. septembra v losangeleskom Nokia Theatre.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Americké médiá uvádzajú na pravú mieru svoje piatkové nedorozumenie, pri ktorom zamenili Českú republiku s Čečenskom. Kvôli tomu sa na Česko zniesla na sociálnych sieťach vlna kritiky. Na omyl upozornil vo vyhlásení taktiež český veľvyslanec v USA Petr Gandalovič, informuje dnes český spravodajský server iDNES.cz.
Po identifikácii údajných páchateľov pondelkových útokov na medzinárodný maratón v Bostone, ktorí sú čečenského pôvodu, niektorí Američania na Twitteri alebo Facebooku začali hromžiť na Čechov, s ktorými si Čečencov pletú. Mnohí účastníci internetových diskusií, vrátane samotných Čechov, sa proti tomu ohradili.
Na omyl dnes upozornili aj niektoré americké médiá. Web The Huffington Post varoval, že Čečensko a Česko sú názvy dvoch geograficky vzdialených miest, ktorých zámena je nežiaduca. Komentár sprevádza video s vysvetlením čečenských reálií a mapka, na ktorej menej zemepisne zbehlých čitateľov šípky upozorňujú na polohu juhoruského Čečenska a Českej republiky. Zámenu si povšimlo aj anglické vysielanie ruskej televíznej stanice RT America.
Omyl sa objavil aj vo vysielaní televíznej stanice CNN. Možno ho vidieť na videu nahranom na server YouTube. Muž označený v popise klipu ako bývalý agent CIA v ňom hovorí o tom, že mladší z útočníkov Džochar sa volá po prvom prezidentovi Českej republiky, ktorú označuje ako "islamskú republiku". Naráža pritom na Džochara Dudajeva, ktorý stál v čele Čečenskej republiky Ičkerie, ktorá vznikla v roku 1991 ako pokus Čečencov o nezávislosť od Ruska.
V osobitnom vyhlásení na omyl upozornil český veľvyslanec v USA Petr Gandalovič. Znepokojený diplomat uviedol, že "krajne nešťastné nedorozumenie" zamieňa dve veľmi vzdialené krajiny, z ktorých jedna leží v strednej Európe a druhá je súčasťou Ruskej federácie. "Česká republika je aktívnym a spoľahlivým partnerom Spojených štátov v boji proti terorizmu," píše Gandalovič vo vyhlásení.

Copyright © TASR 2013

Stále Milujeme Slovensko

Stále Milujeme Slovensko
Show Milujem Slovensko sledovalo včera 336 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 16,5 % / minulý týždeň- 17,1 %/.


Policajti z centra stratil včera ohromujúcich 69 tisíc divákov . Mali tak podiel 5,7 % a 91 tisíc divákov starších ako 12 rokov .

19. 4. 2013

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Producenti pripravovaného štvrtého filmu o Transformeroch oznámili, že štyroch čínskych členov hereckého obsadenia snímky vyberú prostredníctvom televíznej talentovej šou s názvom Transformers 4 Chinese Actor Talent Search.
Štyria víťazi súťaže, z ktorých dvaja majú mať už predchádzajúce herecké skúsenosti, sa počas nakrúcania pripoja k ďalším čínskym hercom a herečkám. V porote šou, ktorú začnú v Číne vysielať v júni, budú bývalý prezident americkej Akadémie filmových umení a vied Sid Ganis, producent Lorenzo DiBonaventura, kastingová režisérka Denise Chamian a šéfka marketingového a distribučného oddelenia Paramount Pictures Megan Colligan.
Hlavnou hviezdou Transformerov režiséra Michaela Baya bol v doterajších troch filmoch Shia LaBeouf, v štvorke ho nahradí Mark Wahlberg. Prvý film sa stal v roku 2007 absolútnou senzáciou a na konto si pripísal 700 miliónov dolárov. Pokračovanie s názvom Transformers: Pomsta porazených (2009) prekonalo jednotku a celosvetové tržby prekročili sumu 830 miliónov dolárov. Bay po tomto úspechu dokázal pokoriť sám seba a tretia snímka s názvom Transformers - Temná strana Mesiaca (2011) utŕžila viac ako 1,12 miliardy dolárov a v súčasnosti je piatym najziskovejším filmom v dejinách. V štvrtých Transformeroch si okrem Wahlberga zahrajú tiež Nicola Peltz, Jack Reynor alebo Stanley Tucci.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Fergusa Shanahana, bývalého zástupcu šéfredaktora britského bulvárneho denníka Sun, obvinili z toho, že odsúhlasil protizákonné platby pre verejného predstaviteľa s cieľom získať exkluzívne informácie do článkov. Oznámila to dnes prokuratúra, na ktorú sa odvoláva agentúra Reuters.
Shanahan je obvinený, že povolil novinárovi denníka Sun patriaceho mediálnemu magnátovi Rupertovi Murdochovi vyplatiť od augusta 2006 do augusta 2007 dve sumy v celkovej výške 7000 libier (8200 eur) nemenovanému predstaviteľovi ako odmenu za informácie.
"Po pozornom preskúmaní dôkazov sme dospeli k záveru, že Fergus Shanahan, ktorý pracoval ako riadiaci redaktor v denníku Sun, má byť obvinený z prípravy trestného činu zneužitia verejného úradu," uviedla právna poradkyňa šéfa prokuratúry Alison Levittová.
Shanahan predstúpi pred londýnsky súd 8. mája.
Je ďalšou vysokopostavenou osobou, ktorá pracovala pre spoločnosť News International, britskú mediálnu pobočku Murdochovej spoločnosti News Corporation, a teraz čelí obvineniam v rámci vyšetrovania škandálu okolo odpočúvania odkazových schránok telefónov a ďalších zločineckých aktivít.
Súčasného zástupcu šéfredaktora Geoffa Webstera takisto obvinili z protizákonných platieb verejným predstaviteľom.
Z trestných činov boli už obvinení aj Andy Coulson, bývalý šéf tlačového oddelenia premiéra Davida Camerona, ktorý pracoval ako šéfredaktor Murdochovho týždenníka News of the World v rokoch 2003-2007, a bývalá šéfka spoločnosti News International Rebekah Brooksová.
V marci poslal súd do väzenia dvoch bývalých policajtov a niekdajšieho väzenského dozorcu za to, že predávali informácie denníku Sun. Vo februári odsúdili bývalého vysokopostaveného policajta z britskej protiteroristickej polície za to, že v roku 2010 ponúkal týždenníku News of the World na predaj podrobnosti o vyšetrovaní škandálu s odpočúvaním telefónov.



Copyright © TASR 2013





Ruskí vyšetrovatelia uzavreli pátranie po bezprostredných exekútoroch vraždy novinárky Anny Politkovskej, ktorá bola v roku 2006 zastrelená v Moskve. Podľa správy agentúry ITAR-TASS odovzdali dnes vyšetrovatelia text žaloby generálnej prokuratúre, ktorá by mala žalobu potvrdiť a stanoviť dátum pojednávania. Pátranie po objednávateľovi vraždy známej kritičky Kremľa nebolo doposiaľ uzavreté. Meno Anny Politkovskej sa po roku 2006 stalo symbolom benevolencia ruských úradov voči násiliu na novinároch a represií proti ruským demokratickým silám. Po Politkovskej boli zastrelení aj advokát Stanislav Markelov, novinárka Anastasija Baburovová a čečenská ochrankyňa ľudských práv Natália Estemirovová, s ktorými Politkovská novinársky spolupracovala. Politkovská sa preslávila reportážami z Čečenska, ktoré sa nepáčili ruskému vedeniu. Najatý vrah ju zastrelil vo výťahu moskovského domu v deň narodenín ruského prezidenta Vladimira Putina. Podľa vyšetrovateľov boli vykonávateľmi činu bratia Rustam, Ibragim a Džabrail Machmudovovci, Rustam Machmudov novinárku priamo zabil. Na príprave vraždy sa podieľali aj bývalý policajt Sergej Chadžikurbanov a čečenský obchodník Lom-Ali Gajtukajev, ktorý vraj objednávku vraždy prevzal. V oddelenom procese bol z podielu na vražde súdený ďalší policajt Dmitrij Pavljučenkov, ktorý sa rozhodol s vyšetrovateľmi spolupracovať. Pred mesiacom ruský najvyšší súd potvrdil jeho jedenásťročný trest väzenia. Meno hlavnej postavy atentátu na Politkovskú, teda osoby, ktorá si vraždu objednala, ale stále zostáva zahalené tajomstvom. Špekuluje sa o ruských tajných službách či o promoskovskom čečenskom vládcovi Ramzanovi Kadyrovovi. Vyšetrovatelia dnes v oficiálnej správe oznámili, že pátranie po objednávateľovi vraždy pokračuje.

Copyright © ČTK 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


 

Spravodajstvo verejnoprávnej televízie modernizuje svoju techniku, využíva pritom aj technológie, ktoré už v televízii boli. "Máme desať digitálnych spravodajských a športových strižní, čo je významný krok vpred, aj keď ešte nie sme v cieli, čo sa týka profesionality spravodajského systému. Znamená to však koniec starých páskových nosičov a prechod na nový spôsob spracovania a vysielania spravodajských príspevkov," povedal pre agentúru SITA riaditeľ sekcie technickej realizácie Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Andrej Doležal. Aj tento stav je však podľa Doležala dočasný a nové technológie začne spravodajstvo naplno využívať až po vyhlásení a ukončení verejného obstarávania. To bude podľa technického riaditeľa RTVS reálne pravdepodobne najskôr na prelome rokov.
Následne sa podľa Andreja Doležala počíta aj "s najmodernejšími postupmi práce redaktorov, ktoré umožnia nahrať a spracovať príspevok na jednom mieste, napríklad v regiónoch alebo zahraničí, skombinovať ho s materiálom z materskej redakcie a poslať rovno do réžie v bratislavskej Mlynskej doline". Už tento rok by spravodajstvo verejnoprávnej televízie malo získať techniku, ktorá umožní vyrábať spravodajské príspevky v HD kvalite.
V rámci doterajších inovácie technológií v spravodajstve sa "rozšíril počet digitálnych spravodajských strižní a sfunkčnil nevyužívaný súborový playout". Vďaka tomu sa podľa Doležala tento týždeň spustili produkčné zmeny, ktoré znamenajú výrazný pokrok v spôsobe práce redaktorov, ako aj vyššiu kvalitu obrazu. "Dokázali sme pritom využiť existujúce technológie, ktoré RTVS už vlastní a viaceré boli v odpísanom majetku," dodal pre SITA Doležal.
Zmeny v spravodajstve sa podľa šéfa spravodajstva, športu a publicistiky RTVS Lukáša Dika nedajú spraviť bez zmien v technológiách. Technika je v žalostnom stave najmä v televíznom spravodajstve. Dikovou prioritou je zaviesť v televíznom spravodajstve digitálny bezpáskový systém. Zvýši to nielen kvalitu, ale i rýchlosť výroby. Spravodajstvo STV prešlo vlani v polovici decembra na formát 16:9 a dostalo nový vizuál.
 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA









„ Tá skurvená Nela Slováková by sa mala zamyslieť sama nad sebou. V živote nič nedokázala bez toho, aby neroztiahla nohy. Aj do telky sa musela lesbicky pretrtkať. Myslím si, že taká chudera, ktorá si musela všetko pretrtkať a prelesbiť, závidí úspech Ewe Farnej. Mala by sa zamyslieť nad svojou zakomplexovanosťou. A keď nie je dostatočne informovaná o mne, tak nech si neotvára tú svoju lesbickú papuľu, ktorou si vylesbila byt. Ona sa ide vyjadrovať na Farnu, ktorá je v 19-tich úspešná speváčka? A kde bola Nela v 19- tich? Robila striptérku na Ibize .Každý o nej vie, že žije s lesbou, ktorá ju pretláča v televízii.“
Zuzana Plačková


„V súvislosti s medializáciou redaktorky najväčšieho slovenského denníka, ktorá sa mala dopustiť prečinu poškodzovania cudzích práv, keď sa mala vydávať za vyšetrovateľku, vyjadrujeme rozhorčenie nad postupmi policajného vyšetrovateľa. Neprofesionálnym a nezákonným postupom hrubo poškodil dobrú povesť redaktorky aj denníka Nový Čas."
Júlia Kováčová ,šéfredaktorka Nového Času

Denník SME zamlčal kľúčový fakt v prospech Ivety Radičovej

Denník SME zamlčal kľúčový fakt v prospech

Ivety Radičovej






Denník SME zamlčal kľúčový fakt pri spracovaní témy dovolenky predsedu vlády R. Fica a ministra vnútra R. Kaliňáka v Čiernej Hore v lete minulého roka. Ako sme už uviedli, je absolútne štandardné, že krajiny poskytujú svoje zariadenia na rekreačné účely zahraničným štátnikom. Rovnakú službu v minulosti využili aj bývalí premiéri Iveta Radičová a Mikuláš Dzurinda počas dovolenky v Chorvátsku. Ten druhý to svojím mlčaním potvrdil, Iveta Radičová však povedala, že ona si svoj pobyt vo vládnej vile v Chorvátsku uhradila. Faktom však je, že Iveta Radičová zaplatila len 380 kun (cca vyše 50 eur) za noc, pričom cena pre súkromnú osobu je 9 000 kun (cca 1 200 eur) za noc. Fakturuje sa vždy na celú vilu. Inak povedané, Iveta Radičová zaplatila len 4 % komerčnej ceny, čiže od chorvátskej vlády dostala zľavu 96 %. V plnom rozsahu teda využila službu, ktorú Chorvátsko oficiálne zahraničným politikom ponúka, rovnako tak ako premiér R. Fico v Čiernej Hore. Na vyžiadanie ÚV SR túto informáciu oficiálne potvrdil štátny protokol Chorvátskej republiky! Napriek tomu, že denník SME mal tieto informácie k dispozícii, v článku tendenčne urobil medzi oboma politikmi rozdiel v zmysle, že - Radičová je tá dobrá a Fico ten zlý. Čitateľ si mohol prečítať len titulky "Fico za dovolenku neplatil", či "Ficovi zaplatila dovolenku Čierna Hora". Čo na tom, že aj Radičovej zaplatila dovolenku chorvátska vláda, pardon - "len" 96 % z nej. Vzhľadom na to, že denník SME hrubo zaviedol verejnosť, žiadame, aby uviedol svoje informácie na pravú mieru. Tlačový a informačný odbor ÚV SR mu včera poskytol odpovede na všetky otázky, výsledkom však bol účelový článok namierený proti premiérovi a dvom ministrom jeho vlády. Zarážajúce je, že denník SME vychádzal z informácií miestneho denníka Vijesti, ktorý dokázateľne o tomto pobyte viackrát klamal. Ak denník SME nezverejní informáciu oficiálne potvrdenú štátnym protokolom Chorvátskej republiky, z ktorej vyplýva, že chorvátska vláda zaplatila dovolenku Ivete Radičovej, Tlačový a informačný odbor ÚV SR už nebude na otázky k tejto téme reagovať. Vrátane žiadosti o zverejnenie faktúry k využitiu súkromného leteckého prepravcu kvôli mimoriadnej udalosti, ktorou bolo mimoriadne zasadnutie vlády SR k exekučnej imunite. Faktúru má Tlačový a informačný odbor ÚV SR k dispozícii. Uhradila ju strana SMER-SD a vyplýva z nej, že suma je niekoľkonásobne nižšia aká by bola v prípade využitia vládneho špeciálu JAK-40. Ten mohli predseda vlády R. Fico a podpredseda vlády R. Kaliňák vzhľadom na vážnu situáciu a časovú tieseň použiť. Podľa odhadov letky Ministerstva vnútra SR kalkulovaných na trasu Slovensko - Čierna Hora, by to stálo daňových poplatníkov cca 5 000 eur. Pripomínam, že Tlačový a informačný odbor ÚV SR doteraz vždy zverejnil požadované informácie i dokumenty, ako napr. faktúry za predchádzajúci let predsedu vlády súkromnou spoločnosťou, či jeho rodinné príjmy.

Erik Tomáš, riaditeľ TIO ÚV SR





18. 4. 2013

Predsedníčka ÚS SR k informáciám uverejneným v denníku SME

Predsedníčka ÚS SR k informáciám


uverejneným v denníku SME


Vážený pán šéfredaktor,



denník SME uverejnil 9. apríla 2013 na strane 6 pod titulkom „Mazák: Na oslavy ma pozvali neskoro“ rozhovor s Jánom Mazákom, bývalým predsedom Ústavného súdu Slovenskej republiky v rokoch 2000 – 2006. Pán Mazák v ňom okrem iného odpovedal aj na otázku „Prečo sa na oslavách 20. výročia Ústavného súdu nezúčastníte?“ slovami: „Pozvali ma neskoro, bez toho, aby ma upozornili na termín osláv, ktoré som už ani nepredpokladal. To mi znemožnilo zmeniť svoj program v zahraničí.“
Oficiálna pozvánka na oslavy 20. výročia vzniku Ústavného súdu Slovenskej republiky bola pánovi Mazákovi odoslaná 6. februára 2013. V ten istý deň boli odoslané pozvánky prezidentovi Slovenskej republiky, predsedovi vlády Slovenskej republiky, predsedovi Národnej rady Slovenskej republiky, podpredsedom Národnej rady Slovenskej republiky, predsedovi Európskej komisie pre demokraciu prostredníctvom práva (Benátskej komisie), predsedom ostatných európskych ústavných súdov, ako aj ďalším významným zahraničným a domácim hosťom, ktorí majú nepochybne minimálne taký náročný pracovný program ako pán Mazák.
Rešpektujem rozhodnutie pána Mazáka zúčastniť sa na „dlhodobo plánovanom zahraničnom prednáškovom pobyte“ namiesto osláv 20. výročia vzniku Ústavného súdu Slovenskej republiky, aj keď to vo vzťahu k najvyšším ústavným činiteľom Slovenskej republiky, predsedom ústavných súdov z viacerých európskych krajín, ako aj k súčasným a bývalým sudcom Ústavného súdu Slovenskej republiky nepovažujem za primerané. Väčšina pozvaných hostí (aj zahraničných) si napriek vysokej pracovnej zaneprázdnenosti dokázala zladiť svoj náročný program s oslavami 20. výročia vzniku Ústavného súdu Slovenskej republiky. Pozvánky boli zaslané všetkým hosťom v termíne, ktorý je v súlade so zvyklosťami organizovania takýchto podujatí, a zrejme aj preto ani jeden z pozvaných hostí nepovažoval pozvanie na túto významnú udalosť v histórii Ústavného súdu Slovenskej republiky za neskoré.

Vážený pán šéfredaktor,

pokiaľ ide o spôsob, akým denník SME poskytol informáciu o dôvodoch neúčasti bývalého predsedu Ústavného súdu Slovenskej republiky verejnosti, musím opäť konštatovať, že je verný svojmu tradičnému sprístupňovaniu faktov. Redaktor Vášho denníka si nedal žiadnu námahu s overovaním údajov, ktoré ste opätovne účelovo uverejnili v spomínanom článku. Vzhľadom na predchádzajúce skúsenosti s Vaším denníkom ma to už neprekvapuje a ani tentoraz nepredpokladám, že by ste svojich čitateľov oboznámili s tým, že Vám bývalý predseda Ústavného súdu Slovenskej republiky pán Mazák poskytol v rozhovore informáciu, ktorá nedostatočne vystihuje skutočnosť, že Ústavný súd Slovenskej republiky pri príprave osláv 20. výročia vzniku Ústavného súdu Slovenskej republiky nepochybil a pána Mazáka pozval včas.



S pozdravom

JUDr. Ivetta Macejková, PhD. predsedníčka Ústavného súdu Slovenskej republiky



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 


 

Skupina Agrofert podnikateľa Andreja Babiša má vraj záujem o kúpu mediálnych aktivít vydavateľstva Ringier Axel Springer na Slovensku a v ČR. Spoločnosť na Slovensku vydáva denník Nový Čas, v ČR napríklad Blesk alebo Reflex. Ako ďalej informoval portál idnes.cz, počas posledných štyroch dní sa mala údajne uskutočniť séria rokovaní v Nemecku a vo Švajčiarsku. S odvolaním na nemenovaný švajčiarsky zdroj idnes.cz uvádza, že Agrofert ponúkol vydavateľstvu 250 až 300 mil. eur.
Babiš má mať podľa českého portálu pripravenú aj úverovú linku v UniCredit Bank v sume 200 mil. eur. Samotný podnikateľ však tieto informácie nepotvrdil. "Nemáte správne informácie. Záujem prejavujeme o plno vecí každý deň, to neznamená, že ich kupujeme," uviedol Babiš. Libuše Šmuclerová, riaditeľka vydavateľstva Ringier Axel Springer v ČR označila informácie o spojení vydavateľstva s Babišom za nepodložené. "Je to len fáma, ale to, či niekto niekde jednal, pochopiteľne komentovať nemôžem," dodala.
Rovnako sa k veci postavilo aj najvyššie vedenie vydavateľstva. "Samozrejme, vieme o špekuláciách ktoré kolujú. Zásadne tieto špekulácie nekomentujeme," uviedol pre MF DNES Mark Dekan, generálny riaditeľ skupiny Ringier Axel Springer v Európe. Skupina je spoločným podnikom nemeckého vydavateľstva Axel Springer a švajčiarskeho Ringieru. Podľa idnes.cz sa však objavujú aj ďalšie scenáre predaja spoločnosti Ringier Axel Springer, avšak v tých už Babiš nefiguruje. Záujem o ovládnutie spoločného podniku má mať aj nemecký Axel Springer.
Babišov Agrofert minulý týždeň kúpil aj vydavateľstvo Ecopress, pod ktoré patria Hospodárske noviny. Ecopress na Slovensku vydáva aj mesačníky Investor a Stratégie, časopis Run a tituly Sestra, Diabetik či týždenník Zdravotnícke noviny. Agrofert v ČR od roku 2012 vydáva týždenník 5 + 2 dny.

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Novinárska cena 2012 . NOMINÁCIE

Novinárska cena 2012 
 NOMINÁCIE



Odborné poroty súťaže Novinárska cena 2012 rozhodli o nomináciách. Kto sa stal víťazom v jednotlivých kategóriách sa dozvieme v utorok 23. apríla 2013 v bratislavskom KC Dunaj na odovzdávaní novinárských cien. Najviac nominácií získali príspevky RTVS, TV JOJ, časopisu .týždeň a SME. Rada súťaže vybrala tiež nominácie na špeciálnu Cenu otvorenej spoločnosti a na Cenu Združenia vydavateľov periodickej tlače.
 Meno víťaza špeciálnej Česko-slovenskej ceny verejnosti je známe už dnes. Najviac hlasov získal príspevok Jindřicha Gintera Kupčení se složenkami je v pořádku, tvrdí advokáti uverejnenom v denníku Právo. Na www.hlasovanie.novinarskacena.sk sú zverejnené počty hlasov pre všetkých desať príspevkov nominovaných na toto ocenenie.

Nominácie:

Najlepšia reportáž v printových médiách
Andrej Bán - Turecko bez Európy, .týždeň
Matej Gašparovič - Naše bavoráky, .týždeň
Galina Lišhákova-Cvrkalová - Objatie, Šarm
Magdaléna Vaculčiaková - Ako dlho ešte vydrží Kuba?, SME


Najlepšia reportáž v elektronických médiách
Ivan Brada - Lekárska spravodlivosť, RTVS
Dárius Haraksin, Martin Krpač - séria Príbeh Ivany Boórovej, TV JOJ
Gregor Martin Papucsek - Romani Platni, RTVS
Darina Mikolášová - Šimon, RTVS



Najlepší rozhovor v printových médiách

Elena Akácsová - séria Sedem cností a nerestí, .týždeň
Martin Hanus, Marek Vagovič - Dvakrát s Tomom Nicholsonom, .týždeň
Radovan Krčmárik - Chcela som nahnevať Hitlera, Pravda
Mária Mihaliková - Angyalová: S partnerkou sa snažíme byť dobrými rodičmi, SME


Najlepší rozhovor, beseda, diskusia v elektronických médiách

Redakcia Noviny TV JOJ - Nútené adopcie vo Veľkej Británii, TV Plus
Andrea Paulínyová - séria relácií DOSLOVA, RTVS
Vanda Tuchyňová - Regionálny politik odmietol úplatok a prijal rolu agenta, RTVS
Andrea Vadkerti - Portrét Nicolasa Wintona, TA3


Najlepší regionálne publikovaný príspevok v printových médiách

Roman Rokytka - Séria Bytové družstvo, Košický Korzár
Ingrid Timková -Invalidný dôchodca vyhral súd s mobilným operátorom, Prešovský Korzár
Lucia Tkáčiková - séria reportáží z kultových miest v Bratislave, SME - príloha Bratislava


Najlepší regionálne odvysielaný príspevok v elektronických médiách
Marta Mochnacká - Kráčali po ich stopách, Bardejovská televízia
Radoslava Novotná, Juraj Goláň - Dar pre Damiána, TV Poprad
Ivana Ratkovská - Zakliate Harakovce, RTVS


Najlepší analyticko-investigatívny príspevok v printových médiách
Martin Hanus, Jozef Majchrák - Ústavný súd, .týždeň
Miroslav Kern -séria o kauze Gorila, SME
Michal Piško - séria o fungovaní štátneho úradu, SME


Najlepší analyticko–investigatívny príspevok v elektronických médiách

Róbert Adamec - séria Nechcení, RTVS
Redakcia Noviny TV JOJ - Dokument Bez detí neodídem, TV JOJ
Rastislav Striško -séria - kauza „Čierna labuť", TV JOJ


Najlepší komentár v printových médiách
Peter Breiner - Skúsil som oboje, nedá sa porovnať, SME
Arpád Soltézs – Séria komentárov, HN
Tomáš Ulej - Séria komentárov Listy z webu, SME


Najlepší článok uverejnený na blogu

Danko Beran - Predvolebné minútky, www.sietovka.sk
Radovan Bránik - séria Otroctvo v uliciach Bratislavy, blog.sme.sk
Jana Shemesh - Séria článkov o boji s rakovinou a o živote na onkológii, blog.sme.sk
Mário Laššo - Ponožka hodila šestku, blog.sme.sk


Cena Google za inovatívnu profesionálnu online žurnalistiku
Pavel Graus, Lukáš Kodoň, Miro Šifra - Manuál na mozog, TV SME
Matej Hruška - Projekt dátovej žurnalistiky, SME.sk
Peter Valovič - Delikatesy rozhlasovej hnusárne, Facebook


Najlepšia fotografická aktualita
Peter Korček - Zbohom, SDKÚ; posledné chvíle, Život
Marián Peiger - Protest Gorila, SITA
Matúš Zajac - Deň ústavy, .týždeň


Najlepšia reportážna fotografia
Martin Bandžák - Južný Sudán na ceste za novým štátom, fieldtrack.magna.sk
Michal Burza - Baňa Dolina, Nový čas, www.cas.sk
Michal Burza - Miss 2012, Nový čas, www.cas.sk, SME


Najlepší československý kreslený vtip, komiks, karikatúra
Jozef Gertli „Danglár”- Séria karikatúr, Forbes
Miroslav Kemel - Séria karikatúr, Mladá fronta DNES
Václav Teichmann- Séria karikatúr, Hospodářské noviny, Reflex


Cena otvorenej spoločnosti
Róbert Adamec - Nechcení, RTVS
Eva Čobejová, Martin Hanus, Lukáš Krivošík, Jozef Majchrák - Rómske deti, .týždeň
Michal Drotován - O hausbótoch a životnom prostredí v Bratislave, blog.sme.sk


Cena združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska
Ivan Haluza - Korupčné schémy sú už zvrátene dokonalé, Trend
Vladimír Jancura - Neznáma história, Pravda
Michal Piško - Na vozíčku živí seba aj syna, SME


Česko-slovenská novinárska cena
Jindřich Ginter - Kupčení se složenkami je v pořádku, tvrdí advokáti, Právo

NOVÝ ČAS: Počudovanie nad nezákonnými praktikami polície

 NOVÝ ČAS:
Počudovanie nad nezákonnými praktikami polície


V súvislosti s medializáciou redaktorky najväčšieho slovenského denníka, ktorá sa mala dopustiť prečinu poškodzovania cudzích práv, keď sa mala vydávať za vyšetrovateľku, vyjadrujeme rozhorčenie nad postupmi policajného vyšetrovateľa. Neprofesionálnym a nezákonným postupom hrubo poškodil dobrú povesť redaktorky aj denníka Nový Čas.
Vykonštruované obvinenie, ktoré prokuratúra okamžite v priebehu jedného dňa zrušila, však postačilo na to, aby navodilo falošný dojem, že najväčší slovenský denník zamestnáva a posiela redaktorov do terénu ako falošných vyšetrovateľov.
Nie je to pravda a ohradzujeme sa proti takýmto obvineniam, ktoré polícia vypustila do okruhu pre médiá v čase, keď už prokuratúra toto obvinenie zrušila s tým, že je nezákonné! Informáciu, ktorú policajná hovorkyňa o obvinenej novinárke 15. apríla zverejnila, navyše ani neoverila a dodatočne nedementovala, keďže ten istý deň 15. apríla prokurátor Okresnej prokuratúry Skalica zrušil uznesenie vyšetrovateľa o obvinení pre jeho nezákonnosť a nedostatky.
Stalo sa tak v priebehu jediného pracovného dňa. Novinárku Nového Času obvinili v piatok 12. apríla a hneď v pondelok bolo rozhodnutie o obvinení zrušené. Pýtame sa, aké závažné dôkazy polícia nazhromaždila, keď ich prokuratúra okamžite zmietla zo stola.
Vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia, ktoré vydáva denník Nový Čas ani dotknutá redaktorka dodnes oficiálne uznesenie o obvinení a o trestnom stíhaní redaktorky z 12. apríla 2013 nedostalo. Bolo nám ale doručené uznesenie z 15. apríla 2013 o zrušení uznesenia, podľa ktorého bola redaktorka obvinená. Takéto konanie, že polícia stihla informovať verejnosť skôr ako dotknuté strany, považujeme prinajmenšom za neprofesionálne aj vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti.
Tento neštandardný postup polície považujeme za šikanovanie novinárky, ktorá píše aj o práci polície.

Júlia Kováčová, Šéfredaktorka Nového Času

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Ukrajinská vláda v utorok vyjadrila pobúrenie z urážlivých slov ruského moderátora programu o varení. Ivan Urgant sa počas víkendového vydania svojej šou vysmieval z násilia páchaného na Ukrajincoch počas niekdajšieho Sovietskeho zväzu. Prominentný moderátor v programe vysielanom v štátnej televízii prirovnal krájanie zeleniny k „sekaniu sovietskeho dôstojníka v ukrajinskej dedine“. Pridal sa k nemu aj jeho hosť známy scenárista, ktorý na moderátorovo konštatovanie o očistení noža zareagoval slovami: „Iba som sa striasol pozostatkov dedinčanov,“ na čo prítomné publikum reagovalo s pobavením. Z ich slov však nebolo jasné, o ktorej historickej udalosti hovorili.
Ukrajinská vláda ani verejnosť však ich pobavenie nezdieľa a požiadalo najpopulárnejšiu ruskú televíznu stanicu o vysvetlenie. Ministerstvo zahraničných vecí označilo moderátorove slová za "nechutné a urážlivé" najmä vo svetle miliónov ukrajinských obetí sovietskeho totalitného režimu pod vedením vodcu Josifa Stalina. Za najkrutejší počin jeho režimu sa považuje hladomor z 30. rokov, ktorý si vyžiadal milióny obetí.
Moderátor sa za svoje slová v utorok ospravedlnil a televízia ich vystrihla z videa uloženého na jej internetovej stránke. Záznam v plnom znení sa však objavil na stránke YouTube.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Zatiaľ neznámi páchatelia hodili včera ráno miestneho času dve bomby do priestorov kancelárie denníka Mural v Guadalajare na západe Mexika. Pri útoku, o ktorom noviny informovali v internetovom vydaní, vznikli iba materiálne škody.
Terčom podpaľačského útoku sa vlani v lete stali v meste Monterrey priestory novín El Norte - iného titulu skupiny Reforma, ku ktorej patrí aj Mural.
Zostáva otázkou, či za oboma akciami sú tí istí páchatelia alebo identické motívy.
Mesto Guadalajara je už niekoľko rokov dejiskom krvavých bojov o nadvládu v regióne medzi dvoma kartelmi - Jalisco Nueva Generación a Los Zetas.
Mexiko patrí z hľadiska rizík pre prácu novinárov medzi najnebezpečnejšie krajiny sveta. Od decembra 2006 do decembra 2012 tam podľa informácií Výboru na ochranu novinárov prišlo o život pri výkone povolania 14 reportérov, ďalších 12 zmizlo bez stopy. Redakcie šiestich denníkov čelili v tomto období útokom.

Copyright © TASR 2013

Beasts of the Southern Wild

Beasts of the
 

Southern Wild

17. 4. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 




Zisk americkej internetovej spoločnosti Yahoo vzrástol v prvom kvartáli o 36 %. Podpísali sa pod to výnosy z podielov v čínskej internetovej firme Alibaba a japonskom podniku. Tržby spoločnosti však v prvom kvartáli nenaplnili očakávania analytikov. Firma totiž aj naďalej pociťuje dopady nižšej návštevnosti jej internetových stránok a poklesu príjmov z reklamy.
Spoločnosť Yahoo dosiahla počas prvých troch mesiacov tohto roka zisk 390 mil. USD, čiže 35 centov na akciu, zatiaľ čo v rovnakom období vlaňajška to bolo 286 mil. USD, čiže 23 centov na akciu. Čisté tržby firmy v porovnaní s prvým kvartálom 2012 stagnovali na úrovni 1,07 mld. USD. Yahoo prognózuje, že jej čisté tržby budú v druhom kvartáli v sume 1,06 až 1,09 mld. USD. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters očakávajú tržby na úrovni 1,11 mld. USD.

 


 
Ruský bulvárny spravodajský portál Life News si pohneval prezidenta Vladimira Putina po tom, ako zverejnil tajné video z rokovania vlády v Moskve. Putin sa na ňom členom kabinetu vyhráža, že ich vyhodí, ak svoju prácu nezefektívnia. Šéf Kremľa tieto slová povedal po tom, ako prítomných novinárov požiadal, aby si vypli kamery a zariadenia na záznam zvuku. "Buď je moja práca neefektívna, alebo je neefektívna práca vás všetkých a musíte odísť," hovorí na videu šéf Kremľa. "Dnes sa prikláňam k druhej možnosti," dodal.
Life News je prokremeľský bulvárny portál, ktorý sa politike príliš nevenuje a svoju pozornosť zameriava najmä na celebrity. Do rovnakej mediálnej skupiny patrí aj podobne zameraný denník Žizň (Život). Video zverejnené na portáli LifeNews.ru redaktori označili za "senzáciu" a publikovali ho s titulkom Vladimir Putin sa vyhráža, že rozpustí vládu! Putinov hovorca Dmitrij Peskov konanie novinárov označil za "poburujúce a z etického hľadiska neprípustné". Life News medzitým informovali, že ich redaktorov prestanú púšťať na pravidelné rokovania vlády organizované každý týždeň.
© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

 

BONANO NEWS 3

BONANO NEWS  3

 
Pred Okresným súdom Bratislava II dnes pokračovalo ďalšie civilné pojednávanie na ochranu osobnosti, v rámci ktorého sudcovia Najvyššieho súdu (NS) SR a námestník generálneho prokurátora Ladislav Tichý žalujú vydavateľa denníka Nový Čas - Ringier Axel Springer - za články o právnickom večierku v reštaurácii Bonanno v Rajeckých Tepliciach.
Pôvodne požadoval námestník Tichý nemajetkovú ujmu vo výške 200.000 eur. Dnes však naznačil možnosť, že svoju žalobu stiahne, ale len v prípade, že by sa mu denník napríklad "už od štvrtka 18. apríla viacnásobne začal ospravedlňovať". Osobne však neverí tomu, že by sa denník ospravedlnil, okrem iného za to, že "Tichý sa údajne hral na strelca Harmanna". "Môžem vám prisahať, že pokiaľ zverejníte ospravedlnenie s mojou fotografiou na prvej strane, tak svoju žalobu stiahnem a uplatním si len náhradu trov. Som si však istý, že žalovaný Nový Čas tak neurobí. Kampaň voči mojej osobe netrvala týždeň, ale pokračuje roky a všade, kde prídem, tak ma vnímajú ako "toho z Bonanna", a preto som sa obrátil na súd," povedal dnes pred sudcom nižšieho súdu okrem iného Tichý. Ako uviedol, kampaň z prípadu Bonanna bola aj spolitizovaná a stala sa dokonca súčasťou predvolebnej kampane SDKÚ.
"Suma je na mieste, vzhľadom na dlhotrvajúci útok na mňa a moju rodinu, a ktorý zasiahol aj mojich známych kolegov, preto som rozhodol o sumu v takejto výške," uviedol okrem iného námestník Tichý, ktorý od vydavateľ Nového Času požaduje spomínanú nemajetkovú ujmu vo výške 200.000 eur. Nový Čas uverejňoval, podľa jeho názoru, "nehorázne klamstvá, ktoré sa všade na svete trestajú". Právny zástupca vydavateľstva v reakcii uviedol, že návrh Tichého bude tlmočiť svojmu klientovi. Na druhej strane však uviedol viacero prípadov, keď príbuzní obetí násilných trestných činov dostanú oveľa menšie odškodné ako požaduje Tichý. Právny zástupca by mal na najbližšie pojednávanie, ktoré je naplánované na 10. júla, zabezpečiť prítomnosť svojho klienta.
Sudca NS SR Štefan Michálik, ktorý tiež zažaloval vydavateľa denníka Nový Čas za články o právnickom večierku v reštaurácii Bonanno v Rajeckých Tepliciach, na pojednávaní pred týmto nižším súdom koncom februára tvrdil, že nevidel, že by tam niekto napodobňoval Ľubomíra Harmana. Sudca Michálik požaduje od vydavateľstva ospravedlnenie a zaplatenie nemajetkovej ujmy 100.000 eur.
"Pokiaľ som bol ja prítomný, nikto nevystupoval so samopalom alebo sluchátkami na ušiach," povedal pred súdom o stretnutí členov občianskeho združenie Justičný Oskar z októbra 2010 Michálik. Právnika Tibora Péchyho podľa svojich slov nevidel tancovať so samopalom, atrapu samopalu a modré slúchadlá si vraj v bare ani nevšimol. Okrem Michálika boli vtedy v Bonanne aj ďalší traja sudcovia NS SR, námestník generálneho prokurátora Tichý a ďalší. Spolu osem prítomných vrátane sudcov NS SR a Tichého zažalovalo vydavateľa Nového Času o ochranu osobnosti, spolu chcú 940.000 eur. Na videozázname a fotografiách, ktoré prenikli v júni 2011 na verejnosť, má Péchy modré slúchadlá a samopal, čím nápadne pripomína a zosmiešňuje Harmana, ktorý v lete 2010 zavraždil v Devínskej Novej Vsi sedem ľudí.
Experti podľa sudcu potvrdili manipuláciu s fotografiami a domnieva sa, že môže ísť o fotomontáž. Právny zástupca vydavateľstva Róbert Bános so žalobou nesúhlasí. Redakcia podľa neho pred uverejnením článkov overila pravosť fotografií a videozáznamov, ktoré jej na USB kľúči priniesol neznámy muž. Ak mal sudca pochybnosti o pravdivosti článkov, mohol podľa právneho zástupcu požiadať o opravu, čo neurobil.
V polovici marca zase sudca NS SR Juraj Seman uviedol, že denník podľa neho klamal, že sa mal zabávať na obetiach masakry v Devínskej Novej Vsi. Seman požaduje od vydavateľa denník nemajetkovú ujmu vo výške 100.000 eur.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika včera v Novom Sade podpísal dohodu o spolupráci medzi RTVS a verejnoprávnym vysielateľom Radio Televizija Vojvodine. Cieľom dohody je zintenzívnenie vzájomnej spolupráce medzi oboma verejnoprávnymi inštitúciami v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania a zlepšenie informovanosti Slovákov žijúcich vo Vojvodine.
   Dohodu o vzájomnej spolupráci médií verejnej služby podpísali generálni riaditelia RTVS a Radio Televizija Vojvodine Václav Mika a Siniša Isakov. „Európsky verejnoprávny priestor poskytuje neobmedzené možnosti vzájomnej spolupráce. Táto dohoda o spolupráci umožní zintenzívniť kontakty na oboch stranách a zvýšiť informovanosť slovenskej menšiny vo Vojvodine,“ povedal šéf RTVS Václav Mika.
   Podpisom dohody obe strany vyjadrili zámer pokračovať v dobrej spolupráci a rozvíjať vzájomné kontakty v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania. Obe verejnoprávne médiá si budú vymieňať rozhlasové a televízne hudobné a slovné programy vlastnej produkcie v slovenskom jazyku, resp. v jazykoch menšín, v ktorých vysielajú. Na základe tejto dohody môže vzniknúť spoločné vysielanie, ktorého cieľom je zlepšenie informovanosti recipientov svojich krajín. Dohoda umožní realizovať študijné a pracovné pobyty pre redaktorov RTVS vo Vojvodine a pre zamestnancov redakcie slovenského vysielania Radio Televizija Vojvodine na Slovensku za účelom zdokonalenia sa v slovenskom jazyku.

Hore - dole

Hore - dole

Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý týždeň podiel 5,8%. Včera sa to znovu zhoršilo a podiel bol iba 5,3 %  a sledovalo ho iba 116 tisíc divákov starších ako 12 rokov .

Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý včera stratila obrovský počet divákov, 41 tisíc. Reláciu sledovalo 240 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 11,3 %


16. 4. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Od nedele má po trojročnej prestávke opäť kanceláriu vo Viedni ruská tlačová agentúra RIA Novosti.
Dlhodobým strategickým cieľom subjektu je podľa slov jej šéfa Andreja Zolotova etablovať v metropole alpskej republiky spravodajskú centrálu pre juhovýchodnú Európu.
RIA Novosti však otvorením kancelárie vo Viedni sleduje aj intenzívnejší monitoring diania v medzinárodných organizáciách so sídlom v rakúskej metropole i v samotnej Rakúskej republike.


Copyright © TASR 2013



Seriál Sherlock (2010) má za sebou nakrúcanie prvej epizódy tretej série. Časť s názvom The Empty Hearse, ktorá by mala fanúšikom a fanúšičkám odhaliť, ako sa Sherlockovi podarilo prežiť hrozivý pád zo záveru druhej sezóny, začali nakrúcať 18. marca a po štyroch týždňoch padla posledná klapka. O scenár očakávaného pokračovania moderného seriálového spracovania príbehov legendárneho detektíva Sherlocka Holmesa sa postaral Mark Gatiss a réžiu mal na starosti Jeremy Lovering. Ako uvádza webstránka www.sherlockology.com, v prípade, že nebude potrebné niečo dodatočne donakrúcať, čaká The Empty Hearse už len postprodukcia.
Počas uplynulého mesiaca sa tvorcovia a účinkujúci vrátili točiť do Cardiffu, Newportu a Bristolu, kde už pracovali na oboch predchádzajúcich sezónach. Dva dni tiež nakrúcali Cheltenhame, ktorý navštívili po prvý raz. Natáčanie vyvrcholilo šiestimi dňami v Londýne, kde okrem iného vznikali zábery pri ikonických vstupných dverách na Baker Street 221B.
Práca na tretej sezóne úspešného seriálu pokračuje druhou epizódou s názvom The Sign of Three. Herci a herečky už majú za sebou prvé čítanie scenára, o ktorý sa postaral Stephen Thompson, a nakrúcanie by sa malo začať už čoskoro. Réžie sa v tomto prípade chopí Colm McCarthy. Štyridsaťročný rodák zo škótskeho Edinburghu má za sebou prácu na viacerých známych britských seriáloch ako Prefíkaná banda (2004), Murphy's Law (2003), Tudorovci: Sex, moc a intrigy (2007 - 2010), MI5 (2002) alebo Pán času (2005), pre ktorý natočil prvú tohtoročnú epizódu The Bells of Saint John. Meno režiséra tretej časti, ktorej scenár napísal Steven Moffat, zatiaľ nezverejnili.
Seriál Sherlock, ktorého tvorcami sú Mark Gatiss a Steven Moffat, preniesol hrdinu kníh Sira Arthura Conana Doylea z prelomu 19. a 20. storočia do súčasnosti. Sherlocka a Johna Watsona v ňom stvárňujú Benedict Cumberbatch a Martin Freeman. Druhá sezóna sa skončila epizódou Reichenbašský pád (The Reichenbach Fall) inšpirovanou poviedkou Posledný problém z roku 1893, v ktorej nechal Doyle pôvodne Sherlocka zahynúť spolu s jeho úhlavným nepriateľom, profesorom Moriartym. Názov epizódy je slovnou hračkou, keďže dvojica v Doyleovej poviedke bojovala práve pri Reichenbašských vodopádoch (v angličtine Reichenbach Falls), kam obaja spadli. Nakoniec to však nebol posledný príbeh obľúbeného detektíva, pretože spisovateľ na naliehanie čitateľov svojho hrdinu oživil.
Dátum premiéry tretej sezóny zatiaľ tvorcovia neoznámili, no očakáva sa, že ju začnú vysielať na jeseň tohto roka. Predstaviteľ titulnej postavy Benedict Cumberbatch zas prezradil, že Sherlock bude mať aj štvrtú sériu.
Informácie pochádzajú z webstránky www.sherlockology.com a archívu agentúry SITA.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

POZVÁNKA

POZVÁNKA
 
 

Pozor, pekné počasie !

Pozor, pekné počasie !



Správy RTVS, Jednotka, 15.04.2013
 
  118 tisíc divákov ; 2,5% sledovanosť; 7,1 % share

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS


1. Televízne noviny - Markíza ; 2. Búrlivé víno - Markíza ; 3. Modré z neba - Markíza ; 4. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 5. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 6. Šport- TV JOJ ; 7., Športové noviny - Markíza ; 8. Superstar – vstup - Markíza ; 9. Superstar - Markíza ; 10. Keno 10 - Markíza ; 11. KRIMI- TV JOJ ; 12. Dospeláci - Markíza ; 13. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 - Markíza ; 14.Panelák – TV JOJ ; 15. SUPERSTAR – Rozhodnutie - Markíza ; 16. Pošta pre teba – Jednotka

15. 4. 2013

The Pulitzer Prizes

The Pulitzer Prizes




Denník New York Times získal dnes štyri Pulitzerove ceny, jedny z najprestížnejších ocenení v oblasti žurnalizmu, ktoré už po 97-krát udelila newyorská Kolumbijská univerzita, informovala agentúra AP.
Noviny boli odmenené napríklad za správy o bohatstve rodinných príslušníkov najvyšších predstaviteľov čínskej komunistickej strany, či za investigatívne reportáže o tom, ako americká sieť supermarketov Wal-Mart využívala úplatky na svoju expanziu v Mexiku.
Pulitzerovu cenu za beletriu, ktorú sa vlani organizátori rozhodli neudeliť, získal tento rok univerzitný profesor Adam Johnson za román "The Orphan Master's Son" s tematikou Severnej Kórey. Porota ocenila dielo za dokonalý štýl a hlbokú sondu do života v komunistickom totalitnom režime KĽDR. Laureáti literárnych cien vyvolávajú veľký záujem amerických kníhkupcov, keďže odmenené diela spravidla zaznamenajú výrazný nárast predajnosti.
Cenu za aktuálnu spravodajskú fotografiu udelili trojčlennému tímu tlačovej agentúry Associated Press za snímku z občianskej vojny v Sýrii.
Súčasťou ocenenia v každej kategórií je finančná odmena vo výške 10.000 dolárov (7600 eur). Výnimkou je len Pulitzerova cena za verejnú službu, ktorá je odmenená zlatou medailou. Tú tento rok získal floridský denník Sun Sentinel za reportáže o policajtoch, ktorí mimo služby ohrozovali obyvateľov nebezpečnou jazdou.


Copyright © TASR 2013