DALITO!

14. 11. 2015

Zomrel Ivan Kozáček

Zomrel Ivan Kozáček

Vo veku 92 rokov zomrel v piatok (13.11.) po dlhej chorobe dlhoročný predseda Zväzu slovenských fotografov a nadšený organizátor fotoamatérskeho života na Slovensku Ivan Kozáček. TASR informoval historik a teoretik fotografie Marián Pauer.
I. Kozáček sa vo svojej tvorbe venoval zobrazeniu každodenného života, zmienku si podľa Pauera zaslúži najmä jeho cyklus fotografií Bratislavy z prelomu minulého storočia. Za svoje fotografie získal celý rad ocenení, bol nositeľom titulov MZSF (majster) a AZSF (autor Zväzu slovenských fotografov). Medzinárodná federácia fotografického umenia mu udelila titul AFIAP - umelec FIAP.
Posledná rozlúčka s Ivanom Kozáčkom bude v stredu 18. novembra o 14.30 h. v bratislavskom Krematóriu.

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS


 MEDIA NEWS

Profesionálny boxerský súboj, v ktorom Američan Timothy Bradley proti krajanovi Brandonovi Ríosovi obhájil titul organizácie WBO vo welterovej hmotnostnej kategórii, sledovalo minulú sobotu v priamom prenose televíznej spoločnosti HBO v priemere 910 000 divákov. Sledovanosť na maxime sa vyšplhala na 1,03 milióna ľudí. Výsledky výskumu Nielsen Media Research zverejnil server ESPN.

Producent motoristickej relácie Top Gear Oisin Tymon zažaloval jej bývalého moderátora Jeremyho Clarksona ako aj predstaviteľov British Broadcasting Corporation (BBC) za rasovú diskrimináciu. Dôvodom je marcový incident, keď 55-ročný Clarkson verbálne aj fyzicky napadol spomínaného producenta. Právni zástupcovia všetkých zainteresovaných strán sa stretli dnes na súde v Londýne, kde vypovedali dvaja nemenovaní svedkovia incidentu.
Incident, pre ktorý musel Clarkson z Top Gearu odísť, sa odohral 4. marca. Moderátor napadol Tymona, pretože mu po nakrúcaní nezabezpečil teplé jedlo. Producent, ktorý mal zranené ústa, sa následne sám odviezol do nemocnice, pričom si myslel, že príde o prácu. Na moderátora preto ani nepodal oficiálnu sťažnosť vedeniu BBC. To sa o incidente dozvedelo až od samotného Clarksona, ktorého 10. marca suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Fanúšikovia relácie na toto rozhodnutie zareagovali spustením online petície, prostredníctvom ktorej žiadali Clarksonov návrat. Podpísalo ju viac než milión ľudí. Vedenie BBC spustilo vlastné vyšetrovanie, ktoré viedol riaditeľ BBC Scotland Ken McQuarrie. Ten výsledky odovzdal generálnemu riaditeľovi Tonymu Hallovi, ktorý 25. marca oznámil, že s Clarksonom pre porušenie interných predpisov neobnovia kontrakt. Jeho kolegovia Richard Hammond a James May následne oznámili, že s BBC nepredĺžia kontrakty a neskôr sa všetci traja dohodli na novej motoristickej relácii s americkou spoločnosťou Amazon. Prvá séria bude mať premiéru v roku 2016 na streamovacej službe Amazon Prime.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV!

TO JE TV!


Hanebnosť slovenských televízií

Hanebnosť slovenských televízií

Nemám žiadne veľké očakávania od slovenských televízií. 
To nie. 
Ale v prípade teroristických útokov v Paríži sa slovenské televízie zachovali tak po slovensky. 
Ignorácia od RTVS a Markízy naznačovala, že sa všetci asi pozabudli na kare Michala Arpáša. 
Televízia TA3 svojou nepripravenosťou na krízové situácie a amatérčinou neprekvapila ,pripomína skôr lokálnu obecnú televíziu, kde ľudia a peniaze sú problémom.Možno keby prišla objednávka od francúzskeho štátu, tak by niečo aj urobili.  
Načo sú vlastne také televízie , potrebuje ich slovenský občan, potrebuje ich trh? 
Určite nie.

13. 11. 2015

Zomrel Juraj Kušnierik

Zomrel Juraj Kušnierik

Na následky zlyhania srdca zomrel dnes na Islande Juraj Kušnierik.
Kultúrny redaktor časopisu .týždeň, moderátor na Rádiu FM a odborník na Island.
Napísal knihu o Islande-Hudba ostrova . Island sa tak stal jeho osudom

RTVS NEWS

RTVS NEWS



Rada pre vysielanie a retransmisiu pridelila frekvenciu 94,5 MHz "Žilina" RTVS. Vysielať na nej bude Rádio_FM, predpokladaný začiatok vysielania na novej frekvencii je druhá polovica decembra 2015.
RTVS využila príležitosť, ktorá jej umožní efektívnejšie napĺňať službu verejnosti. Ekonomický rozmer v tomto prípade nie je zanedbateľný, nakoľko povinnosťou verejnoprávnych médií je pokrývať územie Slovenska čo najlepšie a za primerané finančné náklady.
Rádio_FM je jediné rádio na Slovensku, ktoré prezentuje slovenskú alternatívnu hudobnú scénu. Zlepšením pokrytia územia v danom regióne preto mladí slovenskí interpreti získajú príležitosť predstaviť sa verejnosti práve prostredníctvom vysielania Rádia_FM.
"RTVS vyvíja úsilie, aby verejnoprávnu službu poskytovalo čo najširšiemu počtu svojich poslucháčov a divákov. Pridelenie tzv. Ženevskej frekvencie nás preto mimoriadne teší," povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. "Rádio_FM má na slovenskom rozhlasovom trhu výnimočné postavenie. Žiadne iné rádio nepodporuje alternatívnu slovenskú hudobnú tvorbu v takom rozmere ako Rádio_FM. Naším záujmom je napĺňať túto úlohu čo najlepšie," dodal riaditeľ rozhlasových programových služieb RTVS Vincent Štofaník.

SLOVAK MEDIA NEWS


SLOVAK MEDIA NEWS



Reklamný priestor súkromného komerčného rádia Europa 2 bude od nového roku predávať spoločnosť Radio Services. Do portfólia tejto spoločnosti, ktorá ponúka reklamný priestor v médiách, tak pribudne už štvrté komerčné rádio. Europa 2, stanica hudobne zameraná na súčasné hity (CHR) sa tak zaradí k Rádiu Jemné, Rádiu Anténa Rock a k Rádiu Vlna, ktoré sú pri predaji reklamného času už zastrešované touto spoločnosťou.
Základnú cieľovú skupinu rádia Europa 2 tvoria 19– až 29-roční poslucháči s presahom do 39 rokov. Pre Radio Services je táto veková kategória zaujímavá, nakoľko pod jednou značkou osloví širšie spektrum poslucháčov. Rádio Jemné sa orientuje primárne na ženy medzi 25 až 35 rokom života, Rádio Anténa Rock cieli najmä na rovnako starých mužov a Rádio Vlna so svojím zameraním na oldies hity oslovuje generáciu poslucháčov v produktívnom veku. Spoločnosť okrem toho zastupuje aj detskú internetovú stanicu Žofka. S Európu 2 bude jeho pokrytie cieľových skupín kompletné. Europa 2 je aktuálne piatym najpočúvanejším rádiom na Slovensku podľa údajov prieskumu MML.
„Z pohľadu biznisu sú naše ciele orientované k navýšeniu tržieb, maximalizovanie synergických efektov medzi rozhlasovými stanicami, ktoré naša spoločnosť bude od 1. januára zastupovať a možno zmení podiel príjmov na celom rozhlasovom trhu. Vzhľadom na portfólio, ktoré zastupujeme, budeme vedieť pripraviť žiadanú cieľovú skupinu pre zadávateľa reklamy. Tým, že zastupujeme štyri rozhlasové stanice, ponúkneme širokospektrálnu cieľovú skupinu 14+,“ povedal pre TASR na dnešnom stretnutí s médiami obchodný riaditeľ spoločnosti Radio Services Denis Roman.
Radio Europa 2 vysiela v slovenskom éteri od 12. decembra 2009. Licenciu č. R/105 má platnú do 6.10.2018, dnes vysiela na štrnástich frekvenciách. Jeho vlastníkom je mediálna skupina Lagardére Active Česká republika.
„Sme presvedčení, že sme našli partnera, kde budú veľké možnosti vzájomného predaja a kombinácie produktov, tak, aby Radio Services, ktoré nás bude predávať, dosiahlo maximálnu efektivitu pre klientov, čo je zásadné, aby sa rozhodovali pre tento produkt,“ doplnil pre TASR Miroslav Hrnko, výkonný riaditeľ spoločnosti Lagardére.
  

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Americká spisovateľka Stephenie Meyer sa podieľa na seriáli The Rook. Štyridsaťjedenročná autorka, ktorú preslávila upírska romantická sága Twilight, vystupuje v projekte spoločnosti Hulu ako výkonná producentka.
Pripravovaná novinka bude adaptáciou knihy Hra věží (2012) spisovateľa Daniela O’Malleyho, ktorý chystá na budúci rok vydanie pokračovania diela s názvom Stiletto. V príbehu vystupuje Myfanwy Thomas, ktorá patrí k tajnej britskej agentúre ochraňujúcej svet pred nadprirodzenými hrozbami. Dátum premiéry projektu zatiaľ nie je známy.
Stephenie Meyer je známa predovšetkým ako autorka spomínanej ságy Twilight, ktorú preložili do 37 jazykov a na celom svete sa z nej predalo viac ako 100 miliónov kópií. Sága sa dočkala aj filmového spracovania. Napísala tiež napríklad sci-fi román Hostiteľ (2008), ktorý sa stal predlohou pre rovnomennú snímku z roku 2013. Meyer sa na filme, rovnako ako na tituloch Twilight sága: Úsvit - 1. časť (2011) a Twilight sága: Úsvit - 2. časť (2012), podieľala ako spoluproducentka.


©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Americká mediálna spoločnosť Viacom, ktorá vlastní filmové štúdiá Paramount Pictures či televízne stanice MTV a Nickelodeon, zaznamenala vo 4. kvartáli svojho finančného roka 2014/2015 pokles tržieb aj zisku. Podpísali sa pod to najmä nižšie príjmy filmovej divízie pre "nedostatok filmových trhákov". Informovala o tom agentúra Reuters.
Čistý zisk Viacomu za tri mesiace do konca septembra, teda vo 4. štvrťroku jej finančného roka, po očistení od jednorazových položiek klesol medziročne o 16 % na 614 miliónov USD (572,44 milióna eur).
Po prepočítaní na akciu sa zisk spoločnosti vo 4. kvartáli znížil o 10 % na 1,54 USD. V tomto výsledku je zahrnutý aj negatívny vplyv menových kurzov. Analytici, ktorých oslovila agentúra Thomson Reuters, predpovedali Viacomu v sledovanom období zisk 1,55 USD na akciu.
Tržby spoločnosti sa od začiatku júla do konca septembra znížili medziročne o 5 % na 3,79 miliardy USD a tiež nesplnili očakávania analytikov, ktorí predpovedali, že dosiahnu 3,88 miliardy USD. Po očistení o kurzové vplyvy klesli tržby spoločnosti o 2 %.
Tržby filmovej divízie Viacomu sa pritom v poslednom kvartáli jej finančného roka prepadli o 24 % na 1,03 miliardy USD a zaostali za odhadmi expertov, ktorí počítali s tržbami 1,16 miliardy USD.

Copyright © TASR 2015


Medzi obvinenými v kauze predaja zámku Českého rozhlasu v Přerove nad Labem sú bývalý námestník ČRo Michal Koliandr a niekdajší minister kultúry Jiří Balvín. Na poslaneckom volebnom výboru to povedal predseda Rady ČRo Michal Stehlík s odvolaním na informácie polície. Tretieho obvineného nemenoval. Český rozhlas o predaji zámku zatiaľ nerozhodol, preto rada podľa Stehlíka nezistila nič, čo by ovplyvnilo hospodárenie ČRo. Koliandr ani Balvín údajné obvinenia nechcú komentovať. Tiež pražská polícia to odmietla, pretože vec je zatiaľ v prípravnom konaní.
"Polícia mi nijako utajované oznámila, že obvinenými sú bývalý námestník Michal Koliandr a Jiří Balvín. Tretie meno si nevybavím," povedal Stehlík, ktorý v prípadu rovnako ako ostatní členovia rady figuruje ako svedok. "Vzhľadom na to, že k predaju nedošlo a nebol tam žiadny finančný pohyb z hľadiska rozpočtu Slovenského rozhlasu, nezistili sme nič, čo by nabourávalo výročnú správu. Nikto z nás nedokáže konštatovať, kam vyšetrovanie doputuje," dodal.
Jeden z obvinených, bývalý námestník Koliandr skončil v Českom rozhlase práve v súvislosti s predajom Přerovského zámku. Bývalý generálny riaditeľ Peter Duhan nedávno uviedol, že na koliandr podal trestné oznámenie kvôli údajnému úplatku, ktorý sa mal predávaného zámočku týkať. Námestníka z funkcie odvolal v máji pre stratu dôvery. "Nebudem sa k tomu vyjadrovať," povedal dnes ČTK Koliandr. Podobne zdržanlivý bol tiež Balvín. "Nechcem to komentovať. Považujem to za nejaké hry bývalého riaditeľa Duhana," uviedol Balvín, ktorý podľa skorších informácií denníka E15 vraj u rokovania asistoval.
Zámok v Přerove nad Labem patrí Českému rozhlasu. Tento rok na jar zišlo z jeho predaja pražskému podnikateľovi Janovi Hnilicovi. Radcovia nechceli, aby pri rozhodovaní hrala úlohu len cena. Kým ponuková cena bola 21,8 milióna korún, Hnilica ponúkol 33 miliónov. Ponuka Stredočeského kraja bola 22 miliónov korún. Kraj následne v septembri rozhlasu ponúkol, že si zámok prenajme na 50 rokov.
Na zasadnutí volebného výboru Stehlík ďalej uviedol, že Rada ČRo na novembrovej schôdzi bude jednať o podozrení na porušenie zákona bývalého šéfa ČRo Duhan. "Môžem aktuálne konštatovať, že možné porušenie zákona bolo definované v prípade zamestnania syna generálneho riaditeľa Petra Duhana a v prípade využívania služieb bývalého predsedu Rady ČRo Tomáša Ratiborského (a jeho syna). Oba prípady bude rada prerokúvať práve na novembrovej schôdzi," uviedol predseda rady , ktorý sa dnešného rokovania výboru zúčastnil preto, aby poslanca zoznámil s požadovanými podkladmi ohľadom kontrolnej činnosti Dozornej komisie Rady ČRo.
Z prehľadu činnosti dozornej komisie vyplýva, že sa zaoberala záležitosťami rozpočtu, správam o hospodárení, rozhlasovým poplatkom či nájomným zmluvám. Samostatnou kapitolou boli otázky komisie na možné porušenie zákona v prípade generálneho riaditeľa ČRo a členov Rady ČRo aj Dozorná komisia Rady ČRo od roku 2011 do tohto roku. Výsledkom by sa rada mala venovať práve na novembrovom zasadnutí.
Možné porušenie zákona zo strany bývalého generálneho riaditeľa Duhana malo prvýkrát témou októbrového zasadnutia Rady ČRo. Krátko pred jeho začiatkom Duhan oznámil rezignáciu zo zdravotných dôvodov. Rozhlas v súčasnosti vedie dočasný riaditeľ Karel Zýka. Rada už vyhlásila výberové konanie na riadneho generálneho riaditeľa.

Copyright © ČTK 2015

Reakcia VšZP na články publikované redakciou Plus7dní

Reakcia VšZP na články publikované
redakciou Plus7dní




Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. požiadala dňa 3.11.2015 redakciu Plus7dní o uverejnenie reakcie na zavádzajúce informácie publikované v nižšie uvedených článkoch. Vzhľadom na to, že redakcia tak do stanoveného dátumu 12.11. 2015 neurobila a šéfredaktorka ani neodpovedala na zaslaný email, čo považujeme za nekorektné, VšZP reaguje touto cestou.



Poskytovanie paliatívnej starostlivosti v hospici



Všeobecná zdravotná poisťovňa, a. s. reaguje na články:


Ľahký koniec. Najlepšie sa zomiera vo Veľkej Británii, Slovensko má v paliatívnej starostlivosti čo doháňať.
od autora: PLUS 7 DNÍ/maca,
uverejnený 15.10. 2015 (Tlačená verzia v týždenníku Plus 7 dní)

Kde sa umiera najľahšie? Slovensko predbehli Uruguaj aj Portoriko,
od autora: PLUS 7 DNÍ/maca,
uverejnený 19.10.2015, s podnadpisom: Nezomrieš? Plať! (www.pluska.sk )

Citujeme: ... Problémom sú ako vždy peniaze. Poisťovňa totiž prepláca starostlivosť o zomierajúceho len prvé tri mesiace, pričom do roku 2004 to boli iba dva týždne. Ak pacient dovtedy „nestihne zomrieť“, má smolu - z hospicu musí odísť alebo platiť za pobyt z vlastného. To je neriešiteľný problém, keďže v hospicoch sú často starí a finančne vyšťavení ľudia, nezriedka bez príbuzných. Sotva by si mohli dovoliť uhradiť mesačne takmer 1 400 eur, z ktorých dnes tisícku financuje poisťovňa. Trojmesačný limit prijala Všeobecná zdravotná poisťovňa v apríli 2013... „Robíme to tak, že preraďujeme pacientov do domova dôchodcov alebo do domova sociálnych služieb,“ povedal pre sme.sk František Juhos, starosta Trstíc, kde v roku 2004 vznikol jeden z prvých hospicov na Slovensku.... .

Pán starosta z Trstíc, ktorého autorka v článku cituje, je zrejme pracovne vyťažený človek so širokým pracovným záberom, ktorý nemusí poznať detaily úhrady hospicovej starostlivosti, čo sa dá ospravedlniť.

To, čo sa ale nedá ospravedlniť, je prístup novinárky, ktorá postaví článok „na vode“ s bombastickým nadpisom, ktorý zrejme dobre predáva výsledky jej investigatívneho pátrania.
Škoda len, že v rámci tohto pátrania „zabudla“ v rámci objektívnosti osloviť aj Všeobecnú zdravotnú poisťovňu, o ktorej píše. Ak by tak urobila, čitatelia by si mohli urobiť úsudok sami, na základe faktov, nie dojmológie.

Hospic je samostatné zdravotnícke zariadenie ústavnej starostlivosti, určené na poskytovanie paliatívnej starostlivosti. Paliatívna medicína má základ v hospicovom hnutí, ktoré vzniklo ako odpoveď na závažné problémy nevyliečiteľne chorých a zomierajúcich v druhej polovici 20. storočia. Je to špecializačný odbor, ktorý sa zaoberá diagnostikou a liečbou pacientov s chronickou nevyliečiteľnou, pokročilou a aktívne progredujúcou chorobou s časovo obmedzeným prežívaním. Hospic nevykonáva liečbu zameranú proti progresii ochorenia (protinádorovú chemoterapiu, rádioterapiu a podobne), cieľom paliatívnej medicíny je udržanie najvyššej možnej kvality života pacienta až do jeho smrti, s tým, že smrť sa neurýchľuje ani neodďaľuje.

Inými slovami, hospic poskytuje paliatívnu starostlivosť chorým s pokročilým ochorením v jeho terminálnej fáze, ktoré je sprevádzané v domácom prostredí nezvládnuteľnými symptómami.
Všeobecná zdravotná poisťovňa, a. s. neobmedzuje prijatie pacientov do hospicu. Prijatie dohodne ošetrujúci lekár alebo rodinný príslušník pacienta s lekárom hospicu. VšZP po úhrade nákladov za hospitalizáciu v hospici za tri po sebe idúce mesiace vyžaduje od hospicu žiadosť o predĺženie úhrady za pobyt, s medicínskym zdôvodnením potreby ďalšej hospitalizácie. Toto opatrenie bolo nevyhnutné vzhľadom na kapacitu lôžok v hospicoch, ktoré v mnohých prípadoch boli obsadené pacientmi s chronickými ochoreniami v dlhodobo stabilizovanom zdravotnom stave. Takí pacienti nie sú indikovaní pre hospicovú starostlivosť, potrebnú zdravotnú a ošetrovateľskú starostlivosť je možné zabezpečiť v domácom prostredí v súčinnosti všeobecného lekára s agentúrou domácej ošetrovateľskej starostlivosti, ktorá poskytuje potrebné zdravotné a ošetrovateľské výkony v domácom prostredí v rozsahu a frekvencii zodpovedajúcej aktuálnemu zdravotnému stavu. Súčinnosť pri zabezpečovaní opatrovateľskej starostlivosti poskytuje v súlade so súvisiacimi právnymi predpismi príslušný obecný úrad v mieste bydliska.

Druhou a nie malou skupinou pacientov v hospicoch sú pacienti v perzistentnom vegetatívnom stave (bdelá kóma), ktorým VšZP uhrádza poskytovanie paliatívnej starostlivosti v hospici bez obmedzenia.

Zmluvné hospice boli o týchto povinnostiach informované a boli im poskytnuté tlačivá v elektronickej forme pre jednoduchšiu komunikáciu. Spolupráca so zmluvnými hospicmi je bezproblémová predovšetkým z toho dôvodu, že každý pacient, ktorý je indikovaný pre poskytovanie paliatívnej starostlivosti, má žiadosť o predĺženie úhrady schválenú. Žiadosti o predĺženie úhrady za poskytovanie paliatívnej starostlivosti sú vybavované bezodkladne a vo viac ako v 90% sú schválené. Zásadne sú zamietané žiadosti, v ktorých je napr. uvedené, že poistenec v hospici „čaká“ na uvoľnenie miesta v ústave sociálnej starostlivosti alebo ide o pacienta so stabilizovaným zdravotným stavom, ktorý nevyžaduje paliatívnu starostlivosť.

Chápeme, že rodinní príslušníci pacienta, ktorý náhle potrebuje pre chronické ochorenie dlhodobú opatrovateľskú starostlivosť, sú v akútnom strese a hľadajú pomoc, ale hospic je zdravotnícke zariadenie, kde sa poskytuje paliatívna starostlivosť v súlade s koncepciou tohto medicínskeho odboru.

Pre poskytovanie paliatívnej starostlivosti v hospici sú indikovaní:
a) onkologickí pacienti s nevyliečiteľným, aktívne progredujúcim nádorovým ochorením, s komplikáciami, ktoré nie sú zvládnuteľné v ambulantnej starostlivosti,
b) pacienti s progredujúcim neurodegeneratívnym ochorením, progredujúcim demyelinizačným ochorením, s neuromuskulárnou dystrofiou, s bolesťou ktorú nemožno nastaviť na analgetickú liečbu ambulantne, s dýchavicou,
c) pacienti s chronickou obštrukčnou bronchopulmonálnou chorobou v terminálnom štádiu,
d) pacienti s chronickou renálnou insuficienciou v terminálnom štádiu,
e) pacienti v perzistentnom vegetatívnom stave po poranení hlavy alebo po kardiopulmonálnej resuscitácii a
f) pacienti so závažnými bolesťami neonkologického pôvodu, ktoré nemožno nastaviť na analgetickú liečbu ambulantne.



VÝROKY TÝŽDŇA

               VÝROKY TÝŽDŇA



„Máme toho dosť, budeme robiť vlastný alternatívny prieskum, do ktorého pozveme malé a stredné rádiá.“
Martin Lengyel , Rocková republika

„Oproti prieskumu Medianu nám vyšli v meraní Rockovej republiky dvojnásobné čísla.“
Richard Dírer manažér stanice Rádio Best FM



"Dnes krátko pred poludním schválil slovenský parlament vybudovanie vojenskej základne NATO na území Slovenska. Zo 126 prítomných poslancov hlasovalo za 115 zákonodarcov. Zo Smeru nehlasoval proti ani jeden poslanec. Proti hlasovali iba traja poslanci OĽaNO. Zapamätajte si mená týchto poslancov. Po štvrťstoročí od odchodu posledného sovietskeho vojaka sme si sem nepoučení vlastnými dejinami pozvali ďalších cudzích vojakov. Keď na jeseň 1968 československý parlament schválil "dočasný pobyt sovietskych vojakov na území ČSSR", proti sa postavili len štyria statoční poslanci Národného zhromaždenia. Dnes sa ich nenašlo ani toľko. Oslavovaný Ľudovít Štúr pred smrťou povedal, že dejiny sú pre národ tým, čím pre človeka svedomie. Svedomie slovenských poslancov je ako lacná prostitútka stojaca na kraji diaľnice. Práve títo lokaji militarizmu sú dnes mentálnymi dedičmi normalizácie. Raz sa budú naše deti a vnuci učiť o tomto dni ako o dni hanby. Dôsledky týchto rozhodnutí, ktoré nedovidia za roh, však budeme pociťovať veľmi dlho."
Eduard Chmelár








Reklamná pauza, môžete sa...

        Reklamná pauza, môžete sa...


12. 11. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Rossiya Segodnya news agency logo

Ruské ministerstvo zahraničných vecí obvinilo Česko z cenzúry po tom, ako český rezort diplomacie odmietol predĺžiť akreditáciu spravodajcovi štátnej agentúry Rossija Segodňa (Rusko dnes) Alexandrovi Kuranovovi. Informoval o tom dnes spravodajský server. Novinky.cz.
České ministerstvo zahraničných vecí odmietlo informáciu s poukazom na utajované informácie komentovať.
"Ide o ďalší prejav cenzúry a poľovačky na ruských novinárov v západných krajinách," uviedla hovorkyňa ruského ministerstva zahraničných vecí Maria Zacharová.
"Praha sa prejavila v najlepších sovietskych tradíciách. Novinárovi zamietli akreditáciu, dôvody sú utajené. Idete po správnej ceste, súdruhovia!" uviedla Margarita Simonjanová, šéfka agentúry Rusko dnes.
České ministerstvo zahraničia pre Novinky.cz s odkazom na zákon o ochrane utajovaných informácií a o bezpečnostnej spôsobilosti uviedlo, že dôvody neudelenia akreditácie sú tajné. "Tieto informácie teda nemôžu byť ďalej šírené či 'objasňované'," dodalo tlačové oddelenie ministerstva.
Kuranov pracuje v Prahe pre Rusko dnes od júna 2014.

Hovorca Kremľa Dmitrij Peskov v noci nadnes potvrdil, že do záberov kamier ruských televízií NTV a Prvý kanál sa dostali aj tajné plány nového jadrového torpéda odpaľovaného z ponoriek, ktoré nikdy nemali byť odvysielané.
Išlo o zábery štábov prokremeľských televízií NTV a Prvý kanál, ktoré nasnímali počas schôdzky prezidenta Vladimira Putina s predstaviteľmi zbrojárskeho priemyslu.
Kamery cez plece jedného z vysokopostavených dôstojníkov urobili záber na dokument so schémou a popisom zbraňového systému Status-6, ktorý môže podľa agentúry AP spôsobiť rádioaktívne zamorenie rozsiahlych pobrežných oblastí. Tie by sa potom "na dlhý čas" stali nevyužiteľnými pre vojenské a ekonomické aktivity.
Oba televízne kanály tieto zábery z vysielania i z webových archívov neskôr stiahli.
Putin hovorca neskôr, v stredu večer, priznal, že kamery zabrali "nejaké tajné informácie", ktoré boli neskôr z vysielania stiahnuté. "Veríme, že v budúcnosti sa to už nezopakuje," vyhlásil.
Odvysielanie týchto záberov televíziami, ktoré sú kontrolované Kremľom, vyvolalo podozrenie, že šlo o zámer s cieľom varovať Západ alebo o súčasť propagandy, keďže tajné plány sa dostali do záberov kamier krátko po tom, ako Putin oznámil rozsiahlu modernizáciou ruských ozbrojených síl.
Pentagón o vývoji tejto zbrane Ruskom špekuloval už v septembri.





Člen redakčného tímu francúzskeho satirického týždenníka Charlie Hebdo, Patrick Pelloux, dnes povedal, že noviny ochromené tohtoročným teroristickým útokom potrebujú nový tím, ale sú vplyvnejšie než kedykoľvek predtým.
Publicista a lekár Pelloux patril k prvým ľuďom, čo prišli do parížskych kancelárií Charlie Hebdo po masakre zo 7. januára, ku ktorej došlo počas porady. Na noviny zaútočili francúzski islamskí extrémisti z pomsty za urážlivé karikatúry proroka Mohameda, pripomenula tlačová agentúra AP.
Pelloux oznámil, že z týždenníka odchádza, ešte v septembri, krátko po poslednom vydaní s kresbami karikaturistu Luza, ktorý takisto útok prežil a takisto z týždenníka odišiel.
V dnešnom rozhovore pre francúzsku televíziu iTELE Pelloux uviedol, že noviny potrebujú ľudí, ktorí pomôžu "znovu nájsť posolstvo karikatúry".
Pelloux vydal tento týždeň knihu na počesť svojich zavraždených kolegov.



Copyright © TASR 2015

101 najvtipnejších scenárov

101 najvtipnejších scenárov
IMDB



Film Annie Hall (1977) amerického režiséra Woodyho Allena kraľuje rebríčku 101 najvtipnejších scenárov, ktorý zostavili členovia a členky asociácií amerických scenáristov z východného a západného pobrežia (Writers Guild of America East a Writers Guild of America West, WGAE a WGAW). Do zoznamu sa dostalo celkovo sedem scenárov, na ktorých sa podieľal 79-ročný Allen.


V rebríčku sa umiestnilo päť scenárov, na ktorých spolupracoval Harold Ramis, tri scenáre Charlesa Chaplina a tiež tri z dielne bratov Coenovcov. Druhý najvtipnejší scenár má podľa WGAE a WGAW Niekto to rád horúce (1959) režiséra Billyho Wildera. Snímku, v ktorej si zahrali Marilyn Monroe, Tony Curtis alebo Jack Lemmon, vyhlásil v roku 2000 Americký filmový inštitút (American Film Institute) za najvtipnejšiu komédiu všetkých čias.


Na treťom mieste skončil Neuveriteľný deň (1993) v réžii Harolda Ramisa. Do prvej desiatky sa dostali aj snímky Pripútajte sa, prosím! (1980), Tootsie (1982), Mladý Frankenstein (1974), Dr. Divnoláska alebo Ako som sa naučil nerobiť si starosti a mať rád bombu (1964), Blazing Saddles (1974), Monty Python a Svätý Grál (1975) a Študentský zverinec (1978).

Zoznam 20 najvtipnejších filmových scenárov a ich autori podľa WGAE a WGAW:
1. Annie Hall (1977) - Woody Allen, Marshall Brickman
2. Niekto to rád horúce (1959) - Billy Wilder, I.A.L. Diamond
3. Neuveriteľný deň (1993) - Danny Rubin, Harold Ramis
4. Pripútajte sa, prosím! (1980) - Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
5. Tootsie (1982) - Larry Gelbart, Murray Schisgal
6. Mladý Frankenstein (1974) - Gene Wilder, Mel Brooks
7. Dr. Divnoláska alebo Ako som sa naučil nerobiť si starosti a mať rád bombu (1964) - Stanley Kubrick, Terry Southern, Peter George
8. Blazing Saddles (1974) - Mel Brooks, Norman Steinberg, Andrew Bergman, Richard Pryor, Alan Uger
9. Monty Python a Svätý Grál (1975) - Graham Chapman, John Cleese, Eric Idle, Terry Gilliam, Terry Jones, Michael Palin
10. Študentský zverinec (1978) - Harold Ramis, Douglas Kenney, Chris Miller
11. This Is Spinal Tap (1984) - Christopher Guest, Michael McKean, Harry Shearer, Rob Reiner
12. Producenti (1967) - Mel Brooks
13. Big Lebowski (1998) - Ethan Coen, Joel Coen
14. Krotitelia duchov (1984) - Dan Aykroyd, Harold Ramis
15. Keď Harry stretol Sally (1989) - Nora Ephron
16. Dámska jazda (2011) - Kristen Wiig, Annie Mumolo
17. Kačacia polievka (1933) - Bert Kalmar, Harry Ruby
18. Niečo na tej Mary je (1998) - Ed Decter, John J. Strauss, Peter Farrelly, Bobby Farrelly
19. Blázon (1979) - Steve Martin, Carl Gottlieb, Michael Elias
20. Ryba menom Wanda (1988) - John Cleese



©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

UPC NEWS

UPC NEWS



Jeden z najväčších káblových operátorov na Slovensku UPC Broadband Slovakia skompletizoval v týchto dňoch akvizíciu spoločnosti Trnavatel. Doteraz vlastnil 95-% podiel, zvyšných 5 % získal teraz od druhého spoločníka, mesta Trnava.
V nadchádzajúcom období príde podľa hovorcu UPC Jaroslava Kolára k zlúčeniu spoločností, následkom čoho sa poskytovateľom televíznych, internetových a telefónnych služieb pre doterajších zákazníkov spoločnosti Trnavatel stane UPC.
"Pre zákazníkov Trnavatelu to znamená iba formálnu zmenu poskytovateľa služieb. Spoločnosť UPC bude svoje služby digitálnej televízie, internetu a telefónie poskytovať bez zmeny. Bez zmeny ostane aj zákaznícke stredisko pre užívateľov služieb v Trnave," avizoval Kolár.
Mestské zastupiteľstvo odsúhlasilo predaj akcií na svojom tohtoročnom septembrovom zasadnutí, kedy poslanci súhlasili s ponúknutou sumou 227.000 eur. Mesto vstúpilo do spoločnosti približne pred dvadsiatimi rokmi, ale nemalo reálny dosah na cenotvorbu.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Odhlásenie sa z Facebooku môže prispieť k pocitu väčšieho šťastia. Takýto záver vyplynul z dánskej štúdie medzi užívateľmi tejto sociálnej siete.
Závery sa zakladajú na týždeň trvajúcom pokuse medzi 1095 užívateľmi Facebooku, ktorí boli rozdelení do dvoch skupín. Informoval o tom dnes riaditeľ Inštitútu pre výskum šťastia Meik Wiking.
"Jedna polovica užívateľov mala pokračovať v užívaní Facebooku tak ako zvyčajne. Druhú polovicu sme požiadali, aby sa neprihlásila na Facebook celý týždeň," vysvetlil Wiking pre tlačovú agentúru DPA.
Po týždni experti obe skupiny opäť zhodnotili, porovnali a ukázalo sa, že priemerná miera šťastia sa zvýšila u tých, ktorí si urobili prestávku v užívaní Facebooku.
Na desaťbodovej stupnici sa ich priemer zvýšil o 0,5 percentuálneho bodu - zo 7,56 na 8,12 bodu. Avšak u skupiny, ktorá pokračovala v užívaní Facebooku, sa prejavila iba nepodstatná, zanedbateľná zmena, uviedol dánsky inštitút v správe.
"Najviac ma prekvapilo zistenie, o koľko sa zlepšila spokojnosť so životom u skupiny ľudí, ktorí si urobili prestávku v užívaní Facebooku," povedal Wiking.
Skupina, ktoré nechodila na Facebook, bola tiež menej vystresovaná, bola aj rozhodnejšia a viac vnímala "prítomnosť".
Štúdiu uskutočnili koncom októbra medzi dánskymi užívateľmi Facebooku vo veku 17 až vyše 70 rokov.
"Iróniou je, že ľudí na prieskum sme získali cez Facebook," povedal so smiechom Wiking.
Približne 10-15 percent užívateľov v skupine, ktorá si dala oddych od Facebooku, priznalo, že po ukončení štúdie sa k Facebooku zasa pripojili.
Inštitút má v pláne nadviazať na túto štúdiu a zistiť, či má pokus aj dlhodobejší účinok na ľudí.
Správa inštitútu má názov Experiment s Facebookom: Ovplyvňujú sociálne médiá kvalitu nášho života?, dodala informáciu agentúra DPA.


Copyright © TASR 2015

Smithsonian's National Museum Of American History (Národné múzeum americkej histórie) zaradilo do svojej zbierky predmety pochádzajúce z obľúbeného seriálu Perníkový tatko (2008 - 2013). Zástupcovia inštitúcie sa týmto činom rozhodli titulu vzdať hold za jeho vplyv na americkú kultúru. Ide napríklad o hrnčeky z fiktívnej reštaurácie Los Pollos Hermanos alebo žlté ochranné obleky a masky, ktoré mali oblečené v laboratóriu hlavní hrdinovia Walter White a Jesse Pinkman. Nechýba ani Whiteov klobúk či tri vrecká falošného metamfetamínu, ktorý vytvorili z modrých cukríkov.
Na špeciálnej ceremónii sa okrem tvorcu seriálu Vincea Gilligana zúčastnili aj Bryan Cranston (White), Aaron Paul (Pinkman), Dean Norris (Hank Schrader), Jonathan Banks (Mike Ehrmantraut) a RJ Mitte (syn Waltera Whitea). Múzeum nové predmety vystaví najskôr v roku 2018, keď má otvoriť novú expozíciu americkej kultúry. V zbierke inštitúcie v minulosti skončili predmety zo seriálov ako napríklad Mad Men (2007 - 2015) alebo Show Jerryho Seinfelda (1989 - 1998).
Perníkový tatko sledoval príbeh spomínaného Waltera Whitea. Ten sa po tom, čo mu diagnostikujú rakovinu pľúc v pokročilom štádiu, rozhodne vyrábať a predávať pervitín, aby stihol pred smrťou zarobiť dostatok peňazí pre svoju manželku a deti. Pomáha mu pri tom jeho bývalý študent Jesse Pinkman. Obaja herci za svoje výkony získali ceny Emmy - Paul tri a Cranston štyri, pričom druhý menovaný má na svojom konte aj Zlatý glóbus. Toto ocenenie a tiež cenu Hollywoodskej asociácie zahraničných novinárov získal aj samotný seriál.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Steve Jobs

Steve Jobs

11. 11. 2015

Keď pucipajtáš tvrdí, že nie je pucipajtáš

Keď pucipajtáš tvrdí, 
že nie je pucipajtáš

Rozvojový fond má akcie Fun Radia

Slovenský rozvojový fond, ktorý spadal pod Národnú agentúru pre rozvoj malého a stredného podnikania, v minulých rokoch investoval do viacerých projektov. Keďže pôsobil nezávisle od agentúry, tá na jeho rozhodnutia nemala žiadny vplyv a takmer nijakú kontrolu.

http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/168009-rozvojovy-fond-ma-akcie-fun-radia/

Ceny SOZA

Ceny SOZA



Slovenský ochranný zväz autorský (SOZA) ocenil v utorok večer (10.11.) cenami SOZA najúspešnejších autorov slovenskej hudobnej scény za rok 2014. Najúspešnejším autorom galavečera bol básnik a textár Kamil Peteraj, ktorý dvakrát prišiel pre ocenenie na javisko bratislavského Divadla Aréna.
Cenu SOZA pre skladateľa najhranejších hudobných diel v roku 2014 získal líder skupiny IMT Smile Ivan Tásler. Na svojom konte majú desať vydaných štúdiových albumov, absolvovali veľmi úspešné vystúpenia s Lúčnicou v spoločnom koncertnom projekte Made In Slovakia, ktorý pre veľký úspech zopakujú na vianočnom turné v Prahe, Bratislave a Košiciach.
Cenu SOZA pre textára najhranejších hudobných diel získal Kamil Peteraj. Prvé dva texty piesní Jesenné litánie a Dám ti lampu napísal na podnet Mariána Vargu už v roku 1968 na prvý album skupiny Prúdy Zvoňte, zvonky. Najnovšími z jeho pera sú texty piesní Live Mira Žbirku a Na vysokej skale, duetu Roba Grigorova a Kristíny.
Cenu SOZA za najhranejšiu skladbu si odnáša skupina Hex. Autormi ocenenej piesne Keď sme sami sú členovia skupiny Peter Dudák a Martin Žúži, ktorý je aj autorom textu. V éteri rotuje ich ďalší hit Beh. Skupina má za sebou ďalší úspešný rok, zakončí ho v novembri na Všetko najlepšie Acoustic Tour, kde by mali predstaviť aj nový koncertný album.
V kategórii najpredávanejší nosič zvukového záznamu tvorby slovenských autorov si ocenenie odnáša Jana Kirschner za album Moruša: Biela, ktorá vyšla na značke Slnko Records. V novembri 2014 vydala aj druhú časť tohto nezvyčajného hudobného projektu s názvom Moruša: Čierna.
Cenu SOZA za najpredávanejší nosič zvukovo-obrazového záznamu tvorby slovenských autorov získalo CD+DVD Hlasy 2 Richarda Müllera a skupiny Fragile na etikete Universal Music. Za najvyšší podiel domáceho repertoáru vo vysielaní si cenu SOZA odnáša Rádio Modra.
V rámci večera už 18. ročníka oceňovaní odovzdali zástupcovia SOZA aj štyri honorárne ceny, ktoré sú vyjadrením prínosu osobnosti pre hudobnú kultúru Slovenska. Cenu SOZA za významný podiel uvádzania domácej tvorby v zahraničí za rok 2014 si prevzal skladateľ a propagátor dychovej hudby Adam Hudec. Zápisom do Zlatej knihy SOZA boli in memoriam poctení huslista, virtuóz a skladateľ Ján Berky-Mrenica (1939-2008) a hudobný skladateľ aj pedagóg Tadeáš Salva (1937-1995).
Veľkú cenu SOZA za celoživotné dielo získal básnik a textár Kamil Peteraj. Spolu s Borisom Filanom je považovaný za zakladateľa modernej slovenskej textovej tvorby. Na svojom konte má viac ako desať Cien SOZA ako najhranejší autor, tú prvú získal v roku 1996. Napísal texty piesní pre skupinu Modus, Mira Žbirku, Pavla Hammela, Roba Grigorova, pre Mariku Gombitovú napísal texty všetkých pesničiek, ktoré vydala na deviatich albumoch v rokoch 1979 až 1994. Viacero textov napísal pre speváčku Kristínu, je autorom textov piesní na novom albume Roba Grigorova Dych a novom albume Pavla Hammela, ktorý vychádza o pár dní.
„Túto cenu si vážim preto, že ju dostali samí cenní ľudia. To znamená, že to nie je cena, ktorá by bola zdevalvovaná. Tá cena má stále svoju vysokú hodnotu, a tú hodnotu tvoria tí, ktorí ju mali, teda tá reťaz tých, ktorí boli predo mnou a dúfam aj tých, ktorí budú po mne,“ uviedol pre TASR ocenený Kamil Peteraj.



Copyright © TASR 2015

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Aktivistom, ktorí prišli vlani s nápadom vytvoriť na terase Slovenského rozhlasu v Bratislave záhradu, RTVS vypovedala zmluvu. Tvrdí, že boli už dlho nespokojní s tým, ako sa občianske združenie o priestor záhrady stará a opisuje neporiadok i zanedbané rastliny. Záhradu ale zatvoriť RTVS nechce. V projekte plánuje pokračovať, no už bez jeho autorov.
Záhradu na Mýtnej ulici otvorili v septembri minulého roku a dostala názov Pod pyramídou. Dominika Belanská z občianskeho združenia Jedlé mesto vtedy podotýkala, že priestor bol pre verejnosť dlho zatvorený, pritom mal vždy veľký potenciál stať sa miestom, ktoré bude slúžiť miestnym komunitám. Na záhradu, kde sa pestovali okresné i jedlé rastliny, ho potom premenili dobrovoľníci v spolupráci s RTVS.
Po vyše roku, koncom augusta, však občianske združenie dostalo od RTVS výpoveď zo zmluvy. "Záhrada sa od svojho otvorenia pýšila rastúcou popularitou a obľúbenosťou. Zakrátko sa stala vyhľadávaným miestom nielen ľudí z okolia, ale aj množstva ďalších návštevníkov a turistov. Viac než stovka aktívnych záhradkárov sa tu pravidelne stretávala a vymieňala si svoje záhradkárske skúsenosti. Po terasách pobehovali deti a učili sa polievať rastliny," opisuje život na terase Belanská s tým, že to všetko bolo možné len vďaka množstvu hodín dobrovoľnej práce a profesionálnym skúsenostiam zapojených ľudí zo združenia.
"Napriek pozitívnym ohlasom zo strany verejnosti sa RTVS rozhodla spoluprácu ukončiť. Ukázalo sa, že zdanlivo rovnocenný vzťah oboch partnerov deklarovaný zmluvou o spolupráci, tak úplne rovnocenným nebol," podotkla Belanská.
PR manažér RTVS Juraj Kadáš ale tvrdí, že v záhrade často našli neporiadok, zaznamenali nedostatočnú starostlivosť o rastliny i nenaplnenie záväzkov zo strany združenia, ktoré malo za cieľ priestor záhrady prebudovať. "O týchto skutočnostiach sme občianske združenie neraz informovali nielen písomnou formou, ale aj na niekoľkých stretnutiach, no z ich strany absentovala spätná väzba, a tiež záujem tieto problémy a nedostatky aktívne riešiť," reagoval Kadáš pre TASR. Poukazuje i na to, že všetky ich tvrdenia vedia doložiť fotodokumentáciou.
"Keďže občianske združenie Jedlé mesto podľa nášho najlepšieho vedomia viacnásobne porušilo vzájomne dohodnuté zmluvné podmienky, 25. augusta sme mu adresovali doporučený list s oznámením o výpovedi zmluvného vzťahu," vysvetlil Kadáš. Aktivistom ešte plynie trojmesačná výpovedná lehota.
Kadáš tiež označil projekt za úspešný, ktorý ale nestojí a nepadá na spolupráci s občianskym združením. Treba si podľa neho uvedomiť, že záhrada nie je iba komunitným projektom, ale aj RTVS už priestor využíva na svoje podujatia. "Záhrada teda nekončí," zdôraznil. Momentálne je vo fáze zazimovania a ešte pred jej plánovaným jarným otvorením sa tam RTVS podľa Kadáša chystá zorganizovať predvianočné aktivity.
Belanská dúfa, že na jar bude združenie pokračovať vo "svojej misii", hoci už na inom mieste.

Copyright © TASR 2015

Reakcia VšZP na „exkluzívne“ klamstvá uverejnené na aktualne.sk, alebo Keď redaktori klamú

Reakcia VšZP
na „exkluzívne“ klamstvá uverejnené na aktualne.sk, alebo Keď redaktori klamú

Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s., sa dôrazne ohradzuje voči klamstvám, ktoré dnes zverejnil portál aktualne.sk pod názvom „Foraiovi pomáhala so zmluvami, dnes sedí v predstavenstve poisťovne“.
VšZP v tejto súvislosti žiada redakciu o bezodkladné uverejnenie ospravedlnenia za medializáciu nepravdivých informácií. Autorka Martina Ruttkayová v článku uvádza: „Náš zdroj, ktorého meno máme v redakcii, tvrdí, že väčšina dodatkov s tetou Ankou bolo antidatovaných do obdobia, keď viedol Forai krajskú pobočku poisťovne v Košiciach. Poisťovňa tak údajne platila Foraiovej tete za fingovanú zdravotnú starostlivosť spätne. Králičková mala o všetkom vedieť a podieľať sa na tom“. Táto informácia je klamstvo a sú na to nespochybniteľné dôkazy. Akékoľvek antidatovanie dodatkov je vylúčené, pretože poskytnutá zdravotná starostlivosť bola v lehote splatnosti faktúry aj uhradená cez Štátnu pokladnicu SR. Spochybnenie finančných operácií, ktoré prechádzajú cez Štátnu pokladnicu a sú kontrolovateľné, považujeme za scestné.
Na zdroj z poisťovne sa autorka odvoláva aj pri tvrdení, že „práve Králičková mala tvoriť dodatky s firmami Foraiovej tety“. „Zdroj z prostredia poisťovne“ však zabudol dodať, že texty zmlúv i dodatky sú pre všetkých poskytovateľov zdravotnej starostlivosti rovnaké a právny odbor sa k nim vyjadruje len z pohľadu súladu s platnou legislatívou. Redaktorke sme poskytli komplexné stanovisko, v ktorom sme uviedli, že „vecný obsah zmlúv je v kompetencii príslušných odborných útvarov“. Autorke sa však zrejme táto informácia do manipulatívneho článku nehodila a tak iba napísala, že „jej rukami prešli všetky zmluvy podpísané exriaditeľom štátnej poisťovne Marcelom Foraiom“.
Klamstvá uverejnené v článku sú aj v rozpore so samotným Etickým kódexom redakcie, v ktorom sa píše: „Redakcia sa vystríha publikovať spravodajské informácie založené na jednom zdroji, ak takáto informácia negatívne vplýva na ďalšiu osobu alebo subjekt“.
Vzhľadom na to, že v krátkom čase ide už o druhý článok s nepravdivými informáciami od spomínanej autorky, bude VšZP brániť svoje dobré meno súdnou cestou.

Oklamčák miluje RTVS

Oklamčák miluje RTVS



Relácia Reportéri televízie RTVS vykreslila Štefana Harabina "skoro až ako vraha", vyhlásil to na dnešnom pojednávaní na Okresnom súde Bratislava IV mediálne známy organizátor súťaží krásy Jozef Oklamčák. Ten bol ako svedok navrhnutý právnou zástupkyňou Harabina, aby opísal, aký vplyv malo odvysielanie relácie s výrokom psychiatričky Papšovej, za ktoré Harabin televíziu žaluje, na vnímanie jej klienta v spoločnosti.
"Je to slušný človek, ktorý by neublížil nikomu," povedal Oklamčák na adresu Harabina. Podľa neho sa ho po odvysielaní relácie, v ktorej odznelo vyjadrenie Papšovej, veľa ľudí pýtalo na Harabina a ich vzťah. "Mal som veľa telefonátov na túto tému," povedal s tým, že postoj jeho samotného k Harabinovi relácia nezmenila. "Nemal som dôvod meniť názor, poznáme sa 20 rokov. Keď však niekto povie, že ste vrahom, ľudia môžu zmeniť názor," povedal s tým, že relácia bola podľa neho "tak trošku diskreditáciou". Ako dodal, Slovenská televízia má podľa neho veľkú dôveru národa a ľudia veria tomu, čo sa tam odvysiela.
Sudkyňa po skončení dnešných svedeckých výpovedí odročila pojednávanie na neurčito. Dôvodom je, že právny zástupca odporcu si vyžiadal lehotu 15 dní, aby dnešné výpovede vyhodnotil a písomne sa k nim vyjadril. Samotná sudkyňa od nového roku prechádza na iný súd, preto, ako uviedla, predpokladá, že prípadom sa bude zaoberať iný sudca až po novom roku. "Toto sú typické prieťahy v konaní," reagoval emocionálne Harabin na požiadavku právneho zástupcu televízie. "Nevidím dôvod, aby sa dnes nerozhodlo," povedal s tým, že právnik RTVS si chce naúčtovať len ďalší úkon, ktorý budú v konečnom dôsledku preplácať daňoví poplatníci. Podľa Harabina nie je možné na súdnych konaniach akceptovať obštruktérov, preto sudkyňu opakovane žiadal, aby vytýčila pojednávanie cez víkend alebo vo večerných hodinách, aby sa záležitosť vyriešila do konca roku 2015. Jeho žiadosti však nevyhovela. V súdnom spore o ochranu osobnosti a náhradu nemajetkovej ujmy chcel Štefan Harabin od psychiatričky Renáty Papšovej vysúdiť 100-tisíc eur a ďalších 200-tisíc od RTVS – verejnoprávnej televízie, ktorá zaznamenala a odvysielala 28. mája 2012 v relácii Reportéri jej výrok, v ktorom Harabina spomenula.
Renáta Papšová bola ošetrujúcou lekárkou dnes už nebohých sudcov Juraja Majchráka (spáchal samovraždu) a Marty Laukovej (mala vážne zdravotné problémy). "Ako lekár môžem povedať, že niekedy sú choroby nákazlivé a naša justícia je chorá, ochorel Juraj Majchrák, ochorela JUDr. Lauková, ktorá takisto zomrela na tvrdú perzekúciu doktora Harabina," povedala psychiatrička Papšová 14. apríla 2012 na verejnej diskusii Sudcovia o sudcoch. RTVS výrok potom použila v reportáži o slovenskej justícii odvysielaný 28. mája 2012 v relácii Reportéri. V septembri tohto roku sa psychiatrička s Harabinom dohodla na vyrovnaní mimosúdnou cestou.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Existencia nemanželského syna monackého kniežaťa Alberta II. prekračuje prísne súkromie kniežaťa. Rozhodol o tom v utorok Európsky súd pre ľudské práva (ESĽP) v spore medzi monackým kniežaťom a francúzskym časopisom Paris Match, ktorý odhalil nemanželské dieťa Alberta II.
ESĽP vo svojom konečnom rozsudku upozornil, že odsúdenie časopisu vo Francúzsku za publikovanie tejto správy predstavuje porušenie slobody prejavu.
"Vzhľadom na povahu dedičných funkcií monackého kniežaťa, odhalenie existencie zatajeného syna princa Alberta bolo vo verejnom záujme," uviedol súdny dvor zriadený Radou Európy. Všetkých 17 sudcov tento rozsudok jednomyseľne potvrdilo.
Týždenník Paris Match bol v roku 2005 odsúdený na náhradu morálnych škôd vo výške 50.000 eur v prospech monackého princa Alberta, ktorý práve zdedil "trón" po svojom otcovi kniežaťu Rainierovi III. a ktorý v tom čase nemal žiadnych legitímnych potomkov.
Týždenník zverejnil dlhý rozhovor s letuškou Nicole Costeovou, ktorá priznala, že jej syn Alexandre, narodený v auguste 2003, je dieťaťom dediča monackého kniežatstva. Princ Albert až po mesiaci priznal, že je otcom malého chlapca a nespochybnil tvrdenia uvedené v Paris Match.

Copyright © TASR 2015

10. 11. 2015

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dnes opäť pokutovala vysielateľov súkromných televízií. Sankcie dostali spoločný vysielateľ televízie JOJ a WAU - MAC TV, s.r.o., a vysielateľ televízie Markíza.
Vysielateľovi MAC TV uložila RVR pokuty celkovo v hodnote 15.700 eur. Ten napríklad v máji na TV JOJ odvysielal reklamu na pivo a víno v čase, kedy nemal, v apríli a v máji jedenkrát prekročil povolený počet reklám počas programu. Celkovú povolenú dĺžku reklám presiahol raz, a to v apríli.
Vysielateľ programovej služby JOJ dostal pokutu aj za porušenie ochrany maloletých. Program Keby bolo keby 2 označil ako nevhodný pre divákov do 12 rokov napriek tomu, že obsahoval vulgárne, obscénne a expresívne vyjadrovanie. Podľa RVR mal mať piktogram s označením 15 rokov. Za programovú službu WAU uložila rada tomu istému vysielateľovi pokutu 700 eur, pretože v marci v programe Najlepší dom vyhráva – USA neumiestnil piktogram.
Sankciu vo výške 5000 eur dostal vysielateľ televízie Markíza. V júni odprezentoval niekoľko upútaviek na programy bez toho, aby ich zreteľne oddelil od iných častí programovej služby.

Copyright © TASR 2015

SLOVAK WEB NEWS

SLOVAK WEB NEWS

Príjmy z internetovej reklamy dosiahli za prvý polrok tohto roku 41,5 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 16 %. Ako ďalej informovalo združenie IAB Slovakia, celkový objem polročne zverejňovaných príjmov z internetovej reklamy tvoria nahlasované príjmy členských médií združenia a kvalifikovaný odhad príjmov nečlenských médií a nadnárodných spoločností pôsobiacich na slovenskom online trhu.
Priemerný medziročný nárast príjmov z reklamy bol od roku 2012 na úrovni 15,7 %. Najväčší podiel 59 % na celkových príjmoch z reklamy dosiahli v prvom polroku tohto roka príjmy v kategórii Display. Príjmy v kategórii mobilnej reklamy dosiahli v porovnaní s prvým polrokom minulého roka rast o 50 %, celkovo za prvý polrok tohto roku boli tieto príjmy 304 tis. eur. Video reklama zaznamenala príjmy za prvý polrok tohto roku 756 tis. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje 10-percentný nárast.
Kým v prípade video reklamy sa rast spomaľuje, mobilná reklama eviduje podľa IAB Slovakia rastúci trend. "V prípade video reklamy môže byť príčinou takéhoto vývoja napríklad naplnená kapacita priestoru pre video reklamu na slovenských stránkach. Za pružnejším rastom mobilnej reklamy môže byť čoraz vyššia existencia stránok dostupných v mobilnej verzii," informovalo združenie.
Združenie IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vzniklo v máji 2005, pričom združuje subjekty pôsobiace na slovenskom internetovom trhu. Jeho hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a o možnostiach využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 34 členov.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS

RADA RTVS

Napriek tomu, že na tento rok nepripadá jubilejné výročie Nežnej revolúcie, RTVS si tento medzník v histórii pripomenie s patričnou vážnosťou. Na dnešnom zasadaní Rady RTVS to uviedli programoví riaditelia verejnoprávneho vysielateľa.
V televíznej ponuke na Jednotke budú November '89 i udalosti, ktoré mu predchádzali, rezonovať vo večernej ponuke filmov. "Diváci si opäť môžu vychutnať Oscarom ocenenú tragikomédiu Kolja, ale takisto aj film Fair play z obdobia normalizačného Československa i komédiu Muzika, ktorá vznikla podľa predlohy Petra Pišťanka," informoval šéf televíznej služby RTVS Tibor Búza.
Na Dvojke Deň boja za slobodu a demokraciu pripomenie celý rad dokumentov. Napríklad dokument Nežná '89, ktorý rekapituluje 21 dní, počas ktorých sa "zosypal" komunistický režim, či dokument z produkcie nezávislých producentov pod názvom 25-ročná demokracia. RTVS takisto odvysiela v priamom prenose odovzdávanie Cien Pamäti národa z pražského Národného divadla. "V premiére odvysiela RTVS aj hudobný dokument Under My Spell - Pocta slobode z koncertov Oskara Rózsu a sopranistky Adriany Kučerovej, ktoré sa vo Viedni, Prahe i Budapešti odohrali pri príležitosti 25. výročia Nežnej revolúcie," upozornil Búza.
V rozhlasovom vysielaní RTVS si poslucháči počas 17. novembra budú môcť vypočuť viacero fíčrov o osobnostiach, ktorých osud je spojený s Nežnou revolúciou. Riaditeľ rozhlasovej služby RTVS Vincent Štofaník na dnešnej Rade RTVS informoval, že primerane bude upravená hudobná dramaturgia a rovnako sa vo vysielaní objavia aj hudobno-slovné programy, ktoré pripomenú časy Novembra '89. Rádio Regina odvysiela napríklad reláciu Neoblomná revolta o živote a tvorbe Karla Kryla, na Rádiu_FM budú zasa reláciu Pohoda_FM venovať "rýchlokurzu českého a slovenského undergroundu".

Copyright © TASR 2015

POKUTY A FREKVENCIE NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY A FREKVENCIE NAŠE KAŽDODENNÉ
Najžiadanejšiu frekvenciu 94,5 MHz Žilina pridelila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) verejnoprávnemu Rozhlasu a televízii Slovenska pre potreby Rádia_FM. Na dnešnej tlačovej konferencii to oznámil Ľuboš Kukliš, riaditeľ kancelárie Rady, ktorá dnes rozhodovala o pridelení voľných rozhlasových frekvencií zaradených do jesenného výberového konania. "Pri ostatných frekvenciách Rada pridelila všetky ich žiadateľom, keďže išlo o vlastné koordinácie a tam nebol žiadny súboj," doplnil.
O osem voľných frekvencií sa uchádzalo sedem žiadateľov, svoje pokrytie rozšíria štyria z nich. O najzaujímavejšiu tzv. ženevskú frekvenciu 94,5 MHz Žilina s výkonom 20 kW, ktorú získala RTVS pre svoj programový okruh Rádio_FM, sa uchádzalo sedem žiadateľov. Najviac frekvencií - štyri, získal vysielateľ GES Slovakia (Rádio Anténa), vo všetkých prípadoch ide o individuálne skoordinované frekvencie. Úspešnými uchádzačmi boli aj spoločnosti Radio Rock (Radio One Retro), ktorému Rada pridelila dve frekvencie, a C.S.M. group (Rocková republika), ktorý rozšíril svoje pokrytie v Tvrdošíne.

Copyright © TASR 2015

DOKTOR MARTIN STRATIL DIVÁKOV

DOKTOR MARTIN STRATIL
DIVÁKOV


Sledovanosť :  5,9%, minulý týždeň 6,3
Podiel na trhu : 11,9 %, minulý týždeň 12,8




RADA RTVS

RADA RTVS




9. 11. 2015

VYJADRENIE MO SR Reakcia na zavádzajúce informácie Denníka N

VYJADRENIE MO SR
Reakcia na zavádzajúce informácie Denníka N

Ministerstvo obrany sa ostro ohradzuje voči výmyslom Igora Matoviča a tiež nekorektnému, účelovému titulku Denníka N s názvom Štátny biznis s kompou cez Dunaj za milióny mieru ku Glváčovi“. V tomto prípade je dôležité uviesť, že minister obrany Martin Glváč nemal o tejto záležitosti žiadne informácie ako ani o konaní žiadneho z aktérov. Už niekoľko rokov nepodniká a nevykonáva advokátsku prax.
Považujeme preto za nehoráznosť spájanie mena ministra obrany s účelovými konštrukciami, s ktorými nemá absolútne nič spoločné. Ministerstvo obrany žiada Denník N, aby prestal klamať čitateľov zavádzajúcim titulkom a podporovať šírenie bludov Igora Matoviča, ktorý sa najnovšie ukryl za blogerku..

RTVS NEWS. Záhrada Pod pyramídou sa nekončí


RTVS NEWS

 


Záhrada Pod pyramídou sa nekončí

Terasy sídla Slovenského rozhlasu, RTVS na Mýtnej ulici v Bratislave budú naďalej slúžiť verejnosti. Projekt Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Záhrada Pod pyramídou sa nekončí a podľa vyjadrenia RTVS "nestojí a nepadá na spolupráci s OZ Jedlé mesto". Ako ďalej v reakcii na zverejnené stanovisko OZ Jedlé mesto uviedol pre agentúru SITA PR manažér RTVS Juraj Kadáš, dôvodom RTVS pre ukončenie viac ako rok trvajúcej spolupráce s občianskym združením (OZ) Jedlé mesto bola nespokojnosť "s tým, ako sa OZ Jedlé mesto o priestor Záhrady Pod pyramídou stará. V záhrade sme často našli neporiadok, zaznamenali sme nedostatočnú starostlivosť o rastliny a tiež nenaplnenie záväzkov zo strany OZ Jedlé mesto, ktoré mali za cieľ priestor záhrady prebudovať." RTVS podľa Kadáša združenie o spomínaných výhradách neraz informovali písomne a aj osobne na stretnutiach, no bez spätnej väzby a záujmu "tieto problémy a nedostatky aktívne riešiť", čo vie RTVS podložiť aj fotografiami. OZ Jedlé mesto podľa RTVS viacnásobne porušilo dohodnuté zmluvné podmienky, preto mu 25. augusta adresovali výpoveď zo zmluvy s trojmesačnou výpovednou lehotou.

Komunitná záhrada by mala byť na terasách tzv. obrátenej pyramídy aj v budúcnosti. "Záhrada nekončí a momentálne je vo fáze zazimovania, o čom sme vopred informovali všetkých záhradkárov, ktorí v záhrade pestujú svoje rastliny," uviedol Kadáš na otázku SITA o budúcnosti komunitnej záhrady. Záhradu opäť plánujú otvoriť na jar. Ešte predtým pripravuje RTVS na terasách Slovenského rozhlasu viacero predvianočných aktivít.

"Projekt Záhrada Pod pyramídou považujeme na základe pozitívnych ohlasov verejnosti za veľmi úspešný. Je potrebné si však uvedomiť, že Záhrada Pod pyramídou nie je len komunitnou záhradou, ktorú má na starosti OZ Jedlé mesto. RTVS tento priestor využíva na mnoho ďalších podujatí a práve tie prilákali na terasu budovy Slovenského rozhlasu najväčšie množstvo návštevníkov," upozornil Juraj Kadáš a pripomenul Vianočné trhy RTVS, Letné kino Pod pyramídou, živé koncerty či vysielanie rádií Slovenského rozhlasu. "Všetky uvedené podujatia boli v réžii RTVS a partnerov, ktorí sa na ich organizácii spolupodieľali, napríklad Moje, Film Europe Media Company, Asociácia slovenských filmových klubov a mnoho ďalších, pričom spolupráca s týmito partnermi bola vždy bezproblémová a RTVS si vždy dôsledne plnila všetky svoje záväzky voči partnerom. V týchto aktivitách určite chceme pokračovať aj na budúci rok," dodal Kadáš.

Občianske združenie Jedlé mesto zverejnilo počas uplynulého víkendu na webstránke Pod pyramídou, http://www.podpyramidou.sk/ a tiež na rovnomennom sociálnom profile stanovisko "Záhrada Pod pyramídou končí...". Agentúre SITA stanovisko poskytla Michala Hrnčiarová z OZ Jedlé mesto. Združenie v ňom píše, že v júni roku 2014 oslovilo RTVS s nápadom premeniť 30 rokov nevyužívané terasy na miesto stretnutí, oddychu a pestovania rastlín. "Záhrada Pod pyramídou sa od svojho otvorenia pýšila rastúcou popularitou a obľúbenosťou. Zakrátko sa stala vyhľadávaným miestom nielen ľudí z okolia, ale aj množstva ďalších návštevníkov a turistov. Viac než stovka aktívnych záhradkárov sa tu pravidelne stretávala a vymieňala si svoje záhradkárske skúsenosti," opisuje OZ Jedlé mesto úspech záhrady, v ktorej sa na rozhlasových terasách pestovali kvety či bylinky. "To všetko však bolo možné len vďaka obrovskému množstvu hodín dobrovoľnej práce, vedomostiam a profesionálnym skúsenostiam zapojených ľudí, organizačného tímu členov z OZ Jedlé mesto a iniciatívy Na streche a mnohých dobrovoľníkov, susedov, spolupracovníkov," pripomína združenie. Ako ďalej píše, "napriek pozitívnym ohlasom verejnosti sa RTVS rozhodla spoluprácu veľkej verejnoprávnej organizácie s neziskovým občianskym združením ukončiť. Ukázalo sa, že zdanlivo rovnocenný vzťah oboch partnerov deklarovaný zmluvou o spolupráci tak úplne rovnocenným nebol".

OZ Jedlé mesto tvrdí, že svoje stanovisko zverejnilo, "aby upozornilo na to, že RTVS chce pokračovať v projekte Pod pyramídou bez jeho autorov, iniciátorov a spoluzakladateľov a vo svojich vyjadreniach im upiera autorstvo projektu a marginalizuje ich rolu a prínos v tomto úspešnom projekte". Dúfajú, že na jar budú pokračovať vo svojej misii "prepájať susedstvo a oživovať mestské priestory, už na novom mieste".


©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.