10. 11. 2015

SLOVAK WEB NEWS

SLOVAK WEB NEWS

Príjmy z internetovej reklamy dosiahli za prvý polrok tohto roku 41,5 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 16 %. Ako ďalej informovalo združenie IAB Slovakia, celkový objem polročne zverejňovaných príjmov z internetovej reklamy tvoria nahlasované príjmy členských médií združenia a kvalifikovaný odhad príjmov nečlenských médií a nadnárodných spoločností pôsobiacich na slovenskom online trhu.
Priemerný medziročný nárast príjmov z reklamy bol od roku 2012 na úrovni 15,7 %. Najväčší podiel 59 % na celkových príjmoch z reklamy dosiahli v prvom polroku tohto roka príjmy v kategórii Display. Príjmy v kategórii mobilnej reklamy dosiahli v porovnaní s prvým polrokom minulého roka rast o 50 %, celkovo za prvý polrok tohto roku boli tieto príjmy 304 tis. eur. Video reklama zaznamenala príjmy za prvý polrok tohto roku 756 tis. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje 10-percentný nárast.
Kým v prípade video reklamy sa rast spomaľuje, mobilná reklama eviduje podľa IAB Slovakia rastúci trend. "V prípade video reklamy môže byť príčinou takéhoto vývoja napríklad naplnená kapacita priestoru pre video reklamu na slovenských stránkach. Za pružnejším rastom mobilnej reklamy môže byť čoraz vyššia existencia stránok dostupných v mobilnej verzii," informovalo združenie.
Združenie IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vzniklo v máji 2005, pričom združuje subjekty pôsobiace na slovenskom internetovom trhu. Jeho hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a o možnostiach využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 34 členov.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.