DALITO!

8. 2. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 

Radikálna turecká marxistická skupina, ktorá sa prihlásila k minulotýždňovému samovražednému útoku na americké veľvyslanectvo v Ankare, sa podľa oficiálneho stanoviska ospravedlnila novinárke zranenej pri výbuchu. Televízna novinárka 38-ročná Didem Tuncayová utrpela pri útoku z 31. januára vážne zranenia. "Ospravedlňujeme sa za neúmyselné zranenia Dideme Tuncayovej a jej rodine, našej verejnosti a tlači," uviedla organizácia Revolučný ľudový oslobodzovací front (DHKP-C) a dodala, že novinár nikdy nebol cieľom útoku. Tuncayová sa v piatok podrobila operácii oka, no očakáva sa, že ju na budúci týždeň z nemocnice prepustia.
Protiamerická organizácia DHKP-C však nevyjadrila ľútosť nad smrťou 46-ročneho pracovníka bezpečnosti a označila ho za "nepriateľa ľudu, ktorý si zaslúžil takýto osud za 20-ročnú službu Amerike". DHKP-C, ktorú označujú USA a EÚ za teroristickú organizáciu, uskutočnila v posledných desaťročiach celú sériu útokov, pri ktorých zahynuli desiatky ľudí vrátane prominentných politikov a príslušníkov armády.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


 

 

Český filmový a televízny zväz (FITES) v súvislosti s predvolebnou glosou Adama Drdu podal sťažnosť Rade Českého rozhlasu (ČRo) na generálneho riaditeľa ČRo Petera Duhana. Verejnoprávny rozhlas prepis komentáre, v ktorom Drda v polovici januára okrem iného nepriamo kritizoval voliča prezidentského kandidáta Miloša Zemana, odstránil z webu, čím sa podľa zväzu dopustil protiústavné cenzúry. "Máme za to, že riaditelia rozhlasu Peter Duhan a Tomáš Pancíř sa dopustili protiústavné cenzúry, keď odstránili odvysielanej texty a zvukové záznamy Drdovho komentáre z webu ČRo," uviedla predsedníčka FITES režisérka Olga Sommerová. Dodala, že žiada o nové a seriózne prerokovanie celého prípadu. FITES zároveň vyjadril nesúhlas s postupom Rady ČRo, podľa ktorej ČRo odvysielaním komentáre porušil svoje interné pravidlá. Na Drdův komentár zo 14. januára odvysielaný na stanici Rádio Česko si na Rade ČRo sťažoval publicista Štepán Kotrba. Drdov príspevok podľa neho okrem iného šíri nenávisť a vyvoláva nenávisť voči voličom a podporovateľom Miloša Zemana a vysmieva sa občanom, ktorí majú iný názor ako autor. Drda v komentári, ktorý zverejnil web Britské listy, napríklad nepriamo uviedol, že voliči Zemanova protivníka v druhom kole prezidentských volieb Karla Schwarzenberga nie sú zaťažení stupídnymi predsudkami. Rada Kotrbovu sťažnosť uznala ako oprávnenú. ČRo v pondelkovom vyhlásení uviedol, že diskutované Glos bola proti pravidlám predvolebného vysielania. V súvislosti s jej odvysielaním verejnoprávny rádio sankcií editora vysielanie a šéfredaktora Rádia Česko Václava Sochora. Ten sa má od marca stať novým šéfredaktorom týždenníka Marketing & Media, o čom titul informoval na svojom webe tri dni pred odvysielaním Drdovho komentáre. S Drdom bude ČRo spolupracovať aj naďalej.

 

Copyright © ČTK 2013

Lelkeš tweet

Lelkeš tweet
 
 


TLAČOVÁ RADA NEWS

TLAČOVÁ RADA NEWS









Členovia Tlačovej rady SR v stredu (6.2.) prerokovali Výročnú správu za rok 2012, ktorú predložil predseda Július Lőrincz. Vlani bolo rade doručených 21 podnetov a sťažností, sedem jej ostalo z roku predtým. Meritórne rozhodla vcelku o 26 podnetoch a sťažnostiach, v 21 prípadoch rozhodla o udelení sankcií za porušenie Etického kódexu novinára.
Niektoré podnety musela rada odmietnuť, pretože nemôže zasahovať do činnosti elektronických médií či internetových novín. Práve preto si rada v úsilí zvýšiť záujem o jej činnosť a rozhodnutia predsavzala nadviazať kontakty s internetovými portálmi. Do rokovacieho poriadku tiež doplnila ustanovenie, podľa ktorého sa nebude zaoberať sťažnosťami na príspevky uverejnené viac ako šesť mesiacov pre ich podaním sťažnosti.
TASR informoval tajomníčka TR SR Oľga Janíková.

Copyright © TASR 2012



STANOVISKO: GP prešetrí skutočnosti medializované denníkom Sme

STANOVISKO:
 
GP prešetrí skutočnosti medializované denníkom Sme 
 
Vzhľadom na dnešné medializované informácie denníka Sme (Poslanci: Prokurátor ukázal spis; Poslanci: Prokurátor nás presviedčal, autor Monika Tódová) vedenie Generálnej prokuratúry SR rozhodlo, že tieto skutočnosti okamžite prešetrí, na základe výsledkov šetrenia vyvodí príslušné konzekvencie.
Zároveň dodávame, že denník Sme zverejnením článkov bez poskytnutia stanoviska Generálnej prokuratúry porušil nielen etiku žurnalistiky a tým nezabezpečil svojim čitateľom právo na objektívne informácie. Vedenie GP SR rozhodlo, že ďalšie informácie až do prešetrenia celej záležitosti nebude poskytovať.

TASR informácie poskytla Andrea Predajňová z Tlačového a informačného oddelenia Generálnej prokuratúry SR.

SHERLOCK Fall

SHERLOCK Fall



Stredajší diel seriálu Sherlock II. sledovalo 124 tisíc divákov pri 5 ,5 share. Je to zatiaľ najmenej divákov- o 23 tisíc menej, ako minulý týždeň. Na Dvojke bola istým spôsobom konkurencia v podobe futbalu, le to nebude tá správna príčina.
Divák vynikajúcu kvalitu nehľadá. Zatiaľ.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Skúsme sa naozaj zaoberať vecami a skúsme byť objektívni. A tých pohľadov na objektivitu je dnes akosi až príliš, alebo neobjektivitu až príliš."
Pavol Paška

"Takže Ahmadínedžád chce byť prvým Iráncom vo vesmíre - nebol tam už minulý týždeň?“
John McCain ,americký senátor a bývalý prezidentský kandidát


„Ja a môj manžel sme veľmi nahnevaní. Nikto nám nepovedal, že počas nášho vystúpenia odznejú na pódiu aj nejaké nominácie. Mali nám to oznámiť aspoň počas generálky, že v rámci nášho dialógu niečo také bude. Veľmi som nahnevaná.“
Sisa Sklovská Lelkes


„ Bude se sem moci nastěhovat libovolný den. Nedočká se žádných překvapení, kterých jsme se dožili my před deseti lety, když jsme najednou zjistili, že jsou tady vytrhány na míru udělané knihovny ze zdí."
Václav  Klaus
 
„S potěšením jsem zjistil, že počet ukradených malých předmětů právě za pana prezidenta Klause dramaticky poklesl až téměř na nulu, což podle mně předané statistiky v minulosti nebylo."
Miloš Zeman


 „Písal som Lipšicovi, keď mu hrozilo, že ho vykopnú z KDH. Ja som vždy tomu lepšiemu v KDH držal palce, aby obrodili KDH, pretože je to drasticky zhnitá strana, ktorá zneužíva kresťanstvo. Dala si ho do názvu, tvária sa ako kresťania, ale ich skutky tomu nenasvedčujú. Z toho zlého, čo sa v KDH nachádza, určite menšie zlo bolo Lipšic, Procházka, Žitňanská. Vždy je lepšie, keď v politike zostane menšie zlo, ako keby tam malo zostať väčšie zlo. Nie je dobre, aby sme mali stranu, ktorá sa tvári, že je kresťanská,  keď si mladý človek predstaví kresťanstvo, predstaví si farizejov z KDH. Potom, čo si myslí o kresťanstve? To je na vracanie.“
Igor Matovič

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1.Televízne noviny - Markíza ; 2. Športové noviny - Markíza ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE-TV JOJ ; 4. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 5. Hriešnica - Markíza ; 6. Športové noviny - Markíza ; 7. Búrlivé víno - Markíza ; 8. KRIMI- TV JOJ ; 9. Panelák- TV JOJ ; 10. Ospravedlnenie - Markíza ;11. KENO 10, Loto, Joker - Markíza ; 12. Šport- TV JOJ ; 13. 11 000 EUR od JOJky- TV JOJ ; 14. Počasie - Markíza ; 15. 96 hodín- Markíza ; 16. Slávik 2012 LIVE- TV JOJ

RADA RTVS NEWS

RADA RTVS NEWS

Novými členmi Rady Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) sa stanú Igor Gallo, Jozef Chudík a Peter Kubica. Za členov rady ich zvolili ešte vo štvrtok poslanci NR SR, výsledky volieb oznámili dnes ráno. Gallo (90 hlasov) bol zvolený za oblasť rozhlasového vysielania, Chudík (76 ) za oblasť televízneho vysielania a Kubica (77 ) za oblasť ekonómie.
Parlament volil troch členov Rady RTVS, pretože 11. februára sa skončí funkčné obdobie v rade trom jej členom - Vladimírovi Talianovi zastupujúcemu v rade rozhlasové vysielanie, Milanovi Antolovi za oblasť televízneho vysielania ako aj predsedovi rady Miroslavovi Kollárovi, ktorý je v rade za ekonomiku. Na tri voľné miesta kandidovalo 26 uchádzačov.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS

Ruský mediálny magnát Alexander Lebedev, ktorý vlastní noviny v Rusku i Británii, vo štvrtok predstúpil pred súd v rámci predbežného vypočúvania týkajúceho sa obvinení z útoku a chuligánstva. Tých sa mal dopustiť, keď udrel iného ruského oligarchu počas televíznej šou. Lebedev, ostrý kritik Kremľa a spolumajiteľ britských novín The Evening Standard a The Independent, na súde v Moskve obvinenia odmietol ako vykonštruované.
Bývalý 53-ročný agent KGB Lebedev udrel Sergeja Polonského, realitného magnáta, počas hádky v ruskej televíznej šou v septembri 2011. „Myslím, že je to od začiatku do konca vymyslené,“ povedal novinárom, pričom obvinenia pripísal “politickej nenávisti“. Hoci televízne zábery jasne ukazujú, ako Lebedev Polonského počas šou udrel, jeho tím obhajcov bude pravdepodobne argumentovať, že nešlo o trestný čin. Pokiaľ ho uznajú vinným z chuligánstva, hrozí mu maximálne päť rokov, pričom útok je trestaný do dvoch rokov za mrežami.
Polonský sa na vypočúvaní nezúčastnil, keďže ho od decembra zadržiavajú v Kambodži pre podozrenie, že sa násilne správal ku skupine miestnych občanov.




Britský fantasy seriál Cena za ľudskosť (2008) sa definitívne skončí aktuálnou piatou sezónou. Informovala o tom televízia BBC Three. Príbeh trojice zvláštnych priateľov - upíra, vlkolaka a ducha, by sa mal uzavrieť nasledujúcimi niekoľkými epizódami, v ktorých budú Hal (Damien Molony), Tom (Michael Socha) a Alex (Kate Bracken) čeliť samotnému Diablovi. V seriáli sa pritom po tretej sezóne úplne vymenili hlavné postavy. Upíra Johna Mitchella (Aidan Turner) a vlkolaka Georgea Sandsa (Russell Tovey) najprv na začiatku štvrtej sezóny nahradili upír Hal Yorke a vlkolak Tom McNair, a na jej konci sa diváci a diváčky rozlúčili aj s Annie Sawyer (Lenora Crichlow) a miesto ducha v trojici zaujala Alex Millar. Prvú epizódu poslednej série vysielali 3. februára.
"Práca na Cene za ľudskosť bola skutočne výborná skúsenosť," uviedol vo vyhlásení výkonný producent Rob Pursey. "Od hodinového pilotného filmu po celý čas, až k tejto vrcholnej sérii, sme mali absolútnu tvorivú slobodu a podporu. Zásluhou BBC Three sa podarilo, že taký nezvyčajný nápad dostal priestor na rast a mohol sa vyvíjať svojím jedinečným spôsobom," doplnil a poďakoval aj scenáristovi Tobymu Whithousovi. Ako ďalej poznamenal, Cena za ľudskosť otvorila dvere novým hereckým talentom, vrátane niektorých "neuveriteľne vzrušujúcich mladších hercov", na čo sú podľa jeho slov hrdí. Aidan Turner si napríklad získal celosvetovú popularitu vďaka úlohe trpaslíka Kiliho v prvej časti trojdielnej adaptácie knihy Hobit s názvom Hobit: Neočakávaná cesta (2012) a Russell Tovey sa objavil v epizóde Psy baskervillské úspešného seriálu Sherlock (2010). Zai Bennett z BBC Three označil seriál za výborného a verného priateľa, no ako dodal, "všetko dobré sa raz skončí".
Pilotný film Ceny za ľudskosť odvysielali 18. februára 2008 s Guyom Flanaganom (John Mitchell), Andreou Riseborough (Annie) a Russellom Toveym (George Sands) v hlavných úlohách, no v seriáli, ktorý začali vysielať 25. januára 2009, dvoch z nich preobsadili. Seriál o upírovi, vlkolakovi a duchovi, ktorí bývajú spolu a snažia sa nebyť monštrami, ale žiť "normálne životy" ako ľudia, môžu slovenskí diváci a diváčky poznať z kanála AXN. Od roku 2011 má pritom aj americkú verziu.
Informácie pochádzajú z webových stránok bbc.co.uk a digitalspy.co.uk.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.





7. 2. 2013

Zomrel Stuart Freeborn

Zomrel Stuart Freeborn

 

Vo veku 98 rokov zomrel legendárny anglický maskér Stuart Freeborn, ktorý spolupracoval s filmármi ako Stanley Kubrick, Michael Powell či David Lean. Posledný raz vydýchol v utorok 5. februára v rodnom Londýne. Freeborn počas svojej kariéry vytvoril napríklad Yodu, Chewbaccu a Jabbu the Hutta z kultovej filmovej série Star Wars Georgea Lucasa. Tento režisér v stredajšom tlačovom vyhlásení uviedol, že maskér bol legendou už vtedy, keď pre neho začal pracovať. "Priniesol nielen desaťročia skúseností, ale bezhraničnú kreatívnu energiu. Jeho umenie a majstrovstvo budú navždy žiť v postavách, ktoré vytvoril. Jeho bytosti zo Star Wars možno nové generácie pretvoria, ale vo svojej podstate budú naďalej tým, čo z nich Stuart urobil v pôvodných filmoch," vyjadril sa. Pri Yodovom výzore sa Freeborn inšpiroval svojím vlastným, no predlohou mu vraj bol aj Albert Einstein.
Freeborn sa postaral aj o výzor Aleca Guinnessa, keď hral Fagina v snímke Oliver Twist (1948) a pridal roky Rogerovi Livesayovi vo filme Život a smrť plukovníka Blimpa (1943). Pracoval aj na snímkach ako Báječní muži na lietajúcich strojoch (1965), Vražda v Orient exprese (1974), Dobrodružstvo bystrejšieho brata Sherlocka Holmesa (1975), Prichádza Satan! (1976) a štvorici snímok o Supermanovi, v ktorých hlavného hrdinu stvárnil Christopher Reeve. Z herca Petra Sellersa v Kubrickovej vojnovej dramédii Dr. Divnoláska alebo Ako som sa naučil nerobiť si starosti a mať rád bombu (1964) urobil tri rôzne postavy a postaral sa aj o výzor opíc v režisérovom sci-fi 2001: Vesmírna odysea (1968).

 
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Najčítanejším českými novinami zostáva denník Blesk. V druhej polovici minulého roka bulvárne noviny čítalo v priemere 1,16 milióna ľudí. Druhé a tretie miesto si udržali denníky MF Dnes a Právo sa čítanosti 819.000, respektíve 362.000. Údaje dnes zverejnili spoločnosti GfK Czech a Median s Úniou vydavateľov na základe prieskumu Media projekt. MF Dnes si medziročne polepšila o 22.000 čitateľov. Blesk a Právo si naopak pohoršili. Bulvárny denník v 3. a 4. štvrťroku 2011 čítalo v priemere 1,29 milióna ľudí, Právo potom 395.000. Medziročný pokles čitateľov z 803.000 na 780.000 zaznamenali tiež Denníky, ktoré vydáva Vltava-Labe-Press. Najčítanejšie z nich bol Denník stredné Čechy spolu s Pražským denníkom sa 122.000 čitateľovi, ktorý tak oproti vlaňajšku naopak získal 20.000 čitateľov. O 3000 na 197.000 čitateľov zvýšili v minulom druhom polroku čítanosť Hospodárske noviny. Nárast čitateľov zaregistroval aj bulvárny denník Aha!, Ktorého čítanosť mierne vzrástla na 251.000. O 20.000 čitateľov sa zvýšila aj čítanosť denníka Šport, ktorý v 3. a 4. štvrťroku minulého roka vyhľadalo 256.000 čitateľov. Ľudovým novinám počet čitateľov naopak klesol z 228.000 na 206.000. Čitateľa stratil aj názorový bezplatný denník Mladá fronta E15. Jeho čítanosť v minulom druhom polroku medziročne klesla z 56.000 na 43.000. Čítanosť medziročne vzrástla aj bezplatnému denníku Metro, ktorý v druhej polovici minulého roka čítalo 381.000 namiesto predvlaňajších 329.000. Spoločnosť GfK Slovakia sa Mediaprojektu vlani zúčastnila naposledy. Od tohto roku ju nahradila výskumná agentúra STEM / MARK. Mediaprojektu sa od tohto roku dotknú aj ďalšie zmeny, keď napríklad rozhovory anketárov budú nahrávané. Do výskumu tiež budú novo zaradené len tituly s nákladom overovanej v systéme ABC SR.

 

Najpočúvanejším českým rádiom zostáva rozhlasová stanica Rádio Impuls, ktorú si v druhom polroku 2012 naladilo v priemere 1,06 milióna poslucháčov. Na druhom a treťom mieste sa v rámci počúvanosti umiestnili rádia Frekvence 1 a Evropa 2, ktoré v minulom treťom a štvrtom štvrťroku počúvalo 966.000 respektíve 902.000 ľudí. Vyplýva to z prieskumu Radio Projekt, ktorého výsledky dnes zverejnili agentúry STEM / MARK a Median. Medziročne si všetky tri najpočúvanejšie rozhlasové stanice polepšili. Rádio Impuls si v druhej polovici roka 2011 naladilo v priemere 1,04 milióna poslucháčov. Počet poslucháčov Frekvencia 1 bol predvlani 940.000. Európu 2 v treťom a štvrtom štvrťroku 2011 počúvalo v priemere 871.000 ľudí. Každý deň si rádio v druhej polovici minulého roka naladilo 64,2 percenta opýtaných. Na štvrtej priečke skončila stanice Český rozhlas 1 - Radiožurnál, ktorú v minulom druhom polroku naladilo 756.000 ľudí, v roku 2011 to bolo 700.000. Z regionálnych rádií si ľudia najčastejšie naladili Rádio Blaník, ktorého počet poslucháčov sa medziročne znížil o 18.000 na 650.000

 

Predsedníctvo Rady Českého rozhlasu (ČRo) sa na dnešnom rokovaní zhodlo, že odvysielaním diskutované predvolebnej glosy Adama Drdu k prezidentským kandidátom na stanici Rádio Česko boli porušené interné pravidlá ČRo. Rada sa dnes zároveň rozhodla nechať si vypracovať analýzu celkového obrazu vysielaní ČRo v rámci prezidentských volieb. "Komentáre vo verejnoprávnom médiu majú viesť podľa zákona na posilnenie vzájomného porozumenia v pluralitnej spoločnosti. Vysielané texty, akokoľvek subjektívne, by nemali urážať časť obyvateľstva," uviedla rada v dnešnom vyjadrení. Zároveň oznámila, že s výsledkami analýzy o predvolebnom vysielaní a následným stanoviskom Rady ČRo bude verejnosť bezprostredne oboznámená. Na Drdov komentár zo 14. januára, ktorej prepis ČRo následne stiahol z webu, av pondelkovom vyhlásení ho označil za aktívnym a urážlivý, si u Rady sťažoval publicista Štepán Kotrba. Rada jeho sťažnosť vyhodnotila ako oprávnenú. To, že diskutovaná glosa bola proti pravidlám predvolebného vysielania, v pondelkovom vyhlásení uviedol aj ČRo. V súvislosti s jej odvysielaním verejnoprávny rádio sankcií editora vysielanie a šéfredaktora Rádia Slovensko. Rádio Slovensko, ktoré bude od marca súčasťou novej stanice hovoreného slova ČRo Plus, vedie Václav Sochor. Ten sa má ale od marca stať novým šéfredaktorom týždenníka Marketing & Media, o čom titul informoval na svojom webe tri dni pred odvysielaním Drdovho komentára.

 
Copyright © ČTK 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 
Na Slovensku vznikne Asociácia rómskych médií v Európe (A.ROM.E). Dohodli sa na tom v spoločnom memorande o spolupráci trojica rómskych médií - Rómske mediálne centrum (MECEM), Romano nevo ľil a Gipsy Television. Asociácia má združovať zástupcov rómskych médií v Európe na základe rovnaného prístupu k vnímaniu ich poslania pri riešení situácie Rómov v Európe a pri budovaní rómskych médií.
Podľa programovej riaditeľky MECEM Jarmily Vaňovej sa situácia rómskych médií neustále zhoršuje. Nedostatky sú tak personálne ako aj technické. "Byť novinárom rómskeho média dnes znamená robiť profesionálnu prácu v podmienkach, v akých by nikdy nepracovali iní novinári. Znamená to tiež pracovať často zadarmo a žiť z nadšenia," priblížila.
Členovia združenia sa zároveň dohodli dodržiavať etický kódex rómskych médií. Podľa neho sa majú napríklad predstavitelia A.ROM.E osobitnú zodpovednosť za budovanie tolerancie medzi rôznymi skupinami Rómov.

 Copyright © TASR 2013

RTVS News

RTVS News

 
Dvojke priniesol včerajší futbal Belgicko – Slovensko podiel 14,2 % , čo fubalovému prenosu stačilo na 8. miesto medzi najúspešnejšími programami včerajšieho dňa. Futbal však predstihla súťaž Duel na Jednotke s podielom 16,5 %. V TOP 10 sa ocitla aj súťaž 5 proti 5 s podielom 12,9 % na deviatom mieste. Jednotkou bol Reflex na Markíze s podielom 26,5 %.

 

 

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


turutututtuu?!!!§ EEEEE, TÁáááttitititi

turutututtuu?!!!§ EEEEE, TÁáááttitititi
 

Váš Telekom a Vaše Teleráno 

RTVS NEWS

RTVS NEWS

 

Po hlavnej večernej spravodajskej relácii Jednotky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) zmenili tento týždeň grafiku aj Góly - body - sekundy (GBS). "Nový moderný vizuál GBS je súčasťou komplexných zmien grafickej výbavy spravodajských a publicistických relácií. Je jedným z krokov zmeny vizuálneho obalu televízie," uviedol pre agentúru SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy. Upozornil, že rovnako ako "nová grafika spravodajstva, aj nový vizuál GBS vznikol v interných kapacitách kreatívy RTVS". GBS sa vysielajú po Správach RTVS a Počasí každý večer o 19:50 na Jednotke.
Hlavná večerná spravodajská relácia STV - Správy RTVS vysielaná o 19:00 sa začala vysielať s novou grafikou presne týždeň pred Štedrým dňom, 17. decembra 2012. Správy RTVS sa zároveň odvtedy vysielajú vo formáte 16:9. Ako pre agentúru SITA povedal koncom minulého roka generálny riaditeľ RTVS Václav Mika, zmeny v programe a aj v obraze verejnoprávnej televízie považuje za hlavné pozitíva jeho doterajšieho pôsobenia v RTVS. “Čo je dôležité, mení sa tvár televízie. Medzi rozhlasom a televíziou môže byť veľký obsahový prienik, ale z hľadiska formy sú to úplne rozdielne médiá. Vizualizácia, tvár televízie - to je to, čo predáva,“ povedal v rozhovore pre agentúru SITA vlani v decembri Mika. Šéf verejnoprávneho RTVS avizoval v spravodajstve aj zmeny obsahové. Upravovať sa bude aj prejav moderátorov, aby bol dynamickejší a modernejší, pritom však stále verejnoprávny. “Nebude to len zmena spravodajských formátov, v novom roku sa pridajú aj ostatné formáty, ktoré tiež prejdú vizuálnou zmenou,“ doplnil generálny riaditeľ RTVS s tým, že nepôjde o konečnú zmenu, tá nastane po tom, ako spravodajstvo získa nové štúdio.
Vedenie RTVS opakovane zdôraznilo, že bez technologických investícií do nového spravodajského štúdia a ďalších technológií potrebných na výrobu sa obraz, vizuál spravodajstva zmeniť výrazne nedá. Tieto zmeny však nemožno podľa Miku uskutočniť rýchlo pre pravidlá a termíny verejných obstarávaní.

 
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

TASR NEWS

TASR NEWS

 

Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) koncom januára rozšírila spoluprácu s agentúrou Associated Press (AP) o Financial News Service. Verejnoprávne médium týmto krokom posilnilo svoje vedúce postavenie na agentúrnom trhu s ekonomickými informáciami.
"Stali sme sa odberateľmi jedného z najlepších ekonomických servisov sveta. Ekonomické informácie hýbu svetom a pre našich klientov sú nesmierne dôležité z hľadiska prijímania správnych rozhodnutí. Dovolím si tvrdiť, že náš ekonomický servis je im v tomto smere mimoriadne nápomocný," uviedol na margo nového kontraktu s AP generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník.
Podľa obchodného a marketingového riaditeľa TASR Richarda Jajcaya prešiel ekonomický servis TASR v poslednom období dynamickou cestou vývoja: "TASR dnes ponúka v ekonomickom spravodajstve zodpovedajúcu kvalitu i kvantitu z rôznych zdrojov tak v online servise, ako aj v bulletinoch a ďalších offline produktoch."
TASR v súčasnosti spolupracuje s 27 zahraničnými agentúrami. Ekonomické informácie čerpá nielen z Associated Press, ale tiež z Reuters, nemeckej DPA, rakúskej APA, čínskej Xinhua a mnohých ďalších renomovaných zdrojov. TASR vydala v uplynulom roku v ekonomickom servise 21.550 textových a 1519 zvukových správ.
"Náš ekonomický servis oceňujú nielen firmy či investori. Je už skoro pravidlom, že počas víkendov ponúkame dvojnásobne viac informácií ako súkromná agentúra, čo vítajú predovšetkým online médiá. K správam ponúkame neporovnateľne viac zvukov a videí. Klientom tiež podľa dohody poskytujeme cudzojazyčné mutácie najdôležitejších ekonomických udalostí," dodal Rezník.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Jediným dôvodom posunu termínu účinnosti novely vyhlášky ministerstva kultúry (MK), ktorou sa zavádza tzv. druhá časová opona, je umožniť vysielateľom pripraviť sa na ňu. "Po rokovaniach s vysielateľmi aj Radou pre vysielanie a retransmisiu (RVR) sme sa dohodli, že to bude prvého apríla. Vec nestojí na tom, odkedy to bude, ale že sa druhá časová opona zavedie," konštatoval pre TASR minister kultúry Marek Maďarič.
Odmietol tvrdenia poslanca OĽaNO Jozefa Viskupiča, že MK posúva účinnosť vyhlášky tretíkrát. "Keď sa minulý rok predstavoval zámer na zavedenie druhej časovej opony, vtedy sa povedalo, že by sa tak mohlo stať do konca roka 2012. Až keď padlo definitívne rozhodnutie, že ju naozaj pripravíme a začali sme na tom pracovať, tak sa stanovil jeden termín účinnosti, a to 1. február," priblížil minister.
K pôvodnej zmene vyhlášky mala najzásadnejšie pripomienky Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Namietala najmä spôsob, akým sa malo určovať, do ktorej vekovej kategórie program patrí. Ministerstvo kultúry väčšinu z nich v rámci pripomienkového konania akceptovalo. Upravená podoba vyhlášky je zverejnená na portáli právnych predpisov.
Predseda RVR Miloš Mistrík ocenil, že viaceré pripomienky ministerstvo akceptovalo. "Ak by sa samozrejme v praxi ukázalo, že by bolo ešte treba niečo v budúcnosti upravovať, tak predpokladám, že sa to upraví. Ale zatiaľ sme spokojní s tým, ako to vyzerá," povedal. Podľa neho nové znenie opony vychádza aj z istej gentlemanskej dohody, podľa ktorej by televízie mali zabezpečiť, že nedôjde k situácii, kedy pred detským programom po šiestej hodine ráno bude vysielaný program nevhodný pre mládež do 18 rokov.
Maďarič vysvetlil, že novela spresňuje niektoré formulácie pri charakterizovaní označovania programov, ktoré sú vhodné pre kategóriu do 12, 15 a 18 rokov tak, aby sa v dennom vysielaní neobjavovali napríklad programy s vulgárnym obsahom, zobrazovaním krutého násilia, sexuálnych scén, vulgárnym či obscénnym vyjadrovaním. V minulosti na takéto vysielanie v dennom čase smerovalo najviac sťažností zo strany verejnosti.
Od apríla sa budú programy nevhodné pre deti do 15 rokov vysielať iba medzi 20.00 a 6.00 hodinou. V súčasnosti funguje tzv. prvá časová opona, podľa ktorej programy alebo iné zložky programovej služby, klasifikované ako nevhodné a neprístupné pre vekovú skupinu do 18 rokov, sa môžu vysielať medzi 22.00 a 6.00 hodinou.
 

Copyright © TASR 2012

Dnes sa popukáme

Dnes sa popukáme

Láska

Láska

6. 2. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Americký televízny režisér Jonathan Bucari plánuje nakrútiť film vychádzajúci zo streľby na základnej škole v meste Newtown, pri ktorej bolo zabitých 26 ľudí. Informoval o tom v utorok magazín Hollywood Reporter.
Režisér sa v súčasnosti snaží získať peniaze na film nazvaný Illness (Choroba), ktorý sa zameriava "na tragický osud Benjamina, 13-ročného chlapca s desivou duševnou chorobou, a narastajúci strach jeho rodičov po tom, ako sa v decembri 2012 dozvedia o streľbe v Newtowne".
Tento projekt vyvolal rozsiahlu kritiku, že režisér sa snaží zarobiť na tragédii, keď plánuje film tak skoro po masakre na základnej škole.
"Urobím všetko, čo je v mojich silách, aby som tomu zabránil," uviedol predstaviteľ mesta Rudy Marconi pre miestne noviny Dansbury News-Times. "Je to zlý nápad. Keby ste sa spýtali obyvateľov mesta na názor, boli by drvivou väčšinou proti," dodal Marconi.
Vraždy 20 detí vo veku šesť a sedem rokov spáchal 20-ročný Adam Lanza, ktorý si na záver svojho streleckého vyčíňania vzal život. Jeho matka údajne povedala priateľovi, že Adamovi diagnostikovali Aspergerov syndróm, formu autizmu, ktorý je problémom vývoja mozgu, a nie duševnou chorobou.

Americká mediálna spoločnosť Time Warner dosiahla v 4. kvartáli 2012 vyšší, ako očakávaný zisk vďaka príjmom z káblovej televízie, ktoré prevážili aj pokles zisku filmových štúdií, televíznych kanálov a vydavateľstva. Informovala o tom agentúra Reuters.
Čistý zisk spoločnosti, ktorá je vlastníkom filmových štúdií Warner Bros, či televíznych kanálov HBO, CNN, DC Comics, ale aj káblovej siete TNT a časopisu People, za tri mesiace do konca decembra vzrástol na 1,16 miliardy USD (856,91 milióna eur), čo predstavuje 1,21 USD na akciu, z 773 miliónov USD alebo 76 centov/akcia v 4. kvartáli 2011.
Bez započítania jednorazových položiek dosiahol zisk Time Warner 1,17 USD na akciu. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters pritom spoločnosti predpovedali zisk v priemere 1,10 USD/akcia.
Tržby mediálnej skupiny za 4. štvrťrok minulého roka medziročne klesli o 0,4 % na 8,16 miliardy USD a nesplnili očakávania analytikov, ktorí odhadovali, že dosiahnu 8,22 miliardy USD.


Copyright © TASR 2012
 

Operátor káblových televízií Liberty Global, ktorého vlastní americký miliardár John Malone, sa dohodol na kúpe druhého najväčšieho prevádzkovateľa platenej televízie v Británii Virgin Media za približne 16 miliárd dolárov. Obe firmy to oznámili v noci na stredu.
Malone sa tým stane na britskom trhu veľkým konkurentom ďalšieho globálneho mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Murdochova spoločnosť News Corp vlastní 40 percent tamojšej najvyššej platenej televízie BSkyB.
Spojenie Liberty Global a Virgin Media vytvorí káblovú spoločnosť s potenciálnym trhom 47 miliónov domácností a so 25 miliónmi zákazníkov v 14 krajinách sveta. Liberty Global je na väčšine svojich 11 európskych trhov najväčším káblovým operátorom televízneho vysielania a internetu.
Obe spoločnosti mali vlani dohromady tržby 16,8 miliardy dolárov. Šéf Liberty Global Mike Fries uviedol, že po spojení bude okolo 80 percent výnosov skupiny pochádzať z piatich krajín - Británie, Nemecka, Belgicka, Švajčiarska a Holandska.
Malone, ktorému sa kvôli jeho tvrdému štýlu rokovania prezývali Cable Guy, Cable Cowboy alebo aj Darth Vader podľa jednej z postáv Hviezdnych vojen, sa predral na výslnie sériou akvizícií. V ich rámci americkej odvetvia káblových komunikácií ovládlo niekoľko veľkých hráčov. Malone sa pred zhruba desiatimi rokmi stretol s Murdoch, keď jeho Liberty Media bojovala s News Corp o ovládnutie najväčšej americkej satelitnej televízie DirecTV Group a skončilo to nerozhodným výsledkom.
Virgin Media vznikla v roku 2006 fúziou káblových firiem Telewest a NTL a mobilného operátor Virgin Mobile vďaka iniciatíve vlastníka Virgin Group Richarda Bransona. Po rokoch nákladného budovania siete sa firma pred dvoma rokmi vymanila z ťažkých strát. Pokrýva však stále len asi polovicu Británie a podľa analytikov má potenciál na ďalšiu expanziu.

Copyright © ČTK 2013

Hore - dole

Hore - dole

Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý týždeň podiel 8,6 % , včera trochu stratil - získal podiel 8.4%.
Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý je na tom vynikajúco. Včera ju sledovalo 400 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 17,6%!


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Podľa informácií poslanca OĽaNO Jozefa Viskupiča rezort kultúry aj po tretíkrát posunie termín účinnosti vyhlášky, ktorá by mala pre vysielateľov zaviesť tzv. druhú časovú oponu. "Ministerstvo kultúry (MK) pristúpilo podľa mojich informácií k dvom rokovaniam s Radou pre vysielanie a retransmisiu (RVR) a na základe týchto rokovaní odsunulo účinnosť z 1. februára až na 1. apríl," povedal pre TASR Viskupič po dnešnom rokovaní mediálneho výboru parlamentu.
Toto už tretie posunutie termínu účinnosti (pôvodne sa uvažovalo o 1. januári, potom bol oficiálne stanovený termín na 1. februára), je podľa neho dôsledkom "mohutného pripomienkovania" návrhu vyhlášky zo strany RVR.
"Môžeme to hodnotiť ako nie veľmi profesionálny prístup MK k tejto téme a otvára to aj otázku, či nie je lepšie a elegantnejšie riešenie upraviť otázku druhej opony nie vyhláškou, ale novelou zákona (o vysielaní a retransmisii, pozn. TASR), ktorá by prebehla normálnym legislatívnym procesom," vyhlásil Viskupič.
Dodal, že pôvodná verzia vyhlášky podľa neho vytvárala pre vysielateľov "príliš voľné" pravidlá a dnes sa to pravdepodobne na základe pripomienok RVR mení. "Deje sa to nie veľmi transparentným spôsobom, lebo nové znenie vyhlášky ešte poslanci nemajú k dispozícii," dodal.
Podľa Viskupiča dnes existuje zabehnutý model jednotného označovania televíznych programov podľa toho, pre ktorú vekovú skupinu sú vhodné. "Ja som chcel, aby táto kategorizácia ostala presne tak, ako je, a zaviedol sa model vhodnosti vysielania nad pätnásť rokov od dvadsiatej hodiny, to malo byť zmyslom zavedenia druhej opony" vysvetľuje. "Nemalo byť zmyslom meniť kategorizáciu a podľa môjho názoru vychádzať vysielateľom v ústrety omnoho viacej. Ak sa pán minister vydal cestou zmeny pravidiel pri kategorizácii vhodnosti pre jednotlivé vekové kategórie, tak sa nevydal veľmi správnou cestou," podčiarkol Viskupič.
Mediálny výbor parlamentu sa dnes dohodol, že 26. februára pozve na svoje rokovanie ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD), aby ich informoval o tom, v akom štádiu je proces prípravy druhej časovej opony. Cieľom opatrenia, ktoré rezort kultúry pripravuje, je zabrániť vysielaniu programov nevhodných pre deti do pätnásť rokov pred dvadsiatou hodinou večer, ako aj ich prípadným reprízam v priebehu nasledujúceho dňa.

Copyright © TASR 2012



5. 2. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Rakúska mediálna rada v pondelok odsúdila najčítanejší viedenský denník Heute za dehonestáciu moslimskej populácie. Urobila tak za článok uverejnený v decembrovom vydaní denníka, ktorý dostávajú Viedenčania zdarma. Redaktori Heute vtedy označili moslima podozrivého z vraždy za človeka, ktorý "vďačne žije v tieni polmesiaca". Státisíce čitateľov si taktiež mohli prečítať, že takíto ľudia žijú v krajinách, kde počas "modlitieb je zadok vyšší ako hlava". Úrad na kontrolu médií to označil za "dehonestáciu ľudí moslimskej viery, diskrimináciu na základe náboženstva a rasy a očierňovanie uznanej náboženskej skupiny". Rada však ocenila, že denník autorov článku disciplinárne potrestal a tí prisľúbili, že svoj skutok odčinia verejnoprospešnými prácami v prospech moslimskej komunity.

Predseda Rady Európy (RE) Thorbjorn Jagland v utorok na konferencii v Ankare vyčítal Turecku prenasledovanie a väznenie novinárov, čím porušuje slobodu prejavu. Podľa jeho slov má Ankara najhoršiu štatistiku v oblasti porušovania práva na slobodu prejavu a ako zdôraznil, len pred Európskym súdom pre ľudské práva je podaných 450 podnetov voči tureckým úradom. Podľa minuloročnej správy Výboru na ochranu novinárov (CPJ) je v prevažne moslimskej krajine väznených najviac novinárov spomedzi všetkých krajín sveta, dokonca viac ako v Číne či Správa uviedla, že od 1. augusta 2012 je v Turecku uväznených 76 novinárov vrátane 61 výlučne za ich novinársku činnosť.

"Sloboda prejavu môže uraziť, môže šokovať, no ochrana žurnalistiky a slobody prejavu znamená ochranu demokracie," povedal Jagland na margo Turecka, ktoré však kritiku odmieta a zadržaných novinárov označuje za zločincov a teroristov. Jagland to povedal deň potom, ako turecký premiér Recep Tayyip Erdogan kritizoval Európsku úniu za "neospravedlniteľné" meškanie na ceste Turecka k členstvu v EÚ.
Šéf Rady Európy združujúcej 47 krajín starého kontinentu vyzval Turkov, aby prispôsobili svoje právo európskym štandardom.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Stanovisko predsedníčky Ústavného súdu Slovenskej republiky Ivetty Macejkovej k článku týždenníka Plus 7 dní

 Stanovisko predsedníčky Ústavného súdu Slovenskej republiky Ivetty Macejkovej

k článku týždenníka Plus 7 dní



Týždenník Plus 7 dní v čísle 5/2013 na strane 126 uverejnil príspevok Ľudmily Lackovej pod titulkom Umlčaná, v ktorom závažným spôsobom skreslil fakty týkajúce sa sťažnosti Márie Kubašiakovej a obvinil Ústavný súd Slovenskej republiky (ďalej aj "ústavný súd") z nesprávneho postupu pri vybavovaní tejto sťažnosti. Napriek tomu, že redaktorke Ľudmile Lackovej boli poskytnuté všetky relevantné údaje a fakty, článok napísala tendenčne a zavádzajúco. Vzhľadom na to, že široká verejnosť má právo byť informovaná pravdivo, uvádzam nasledovné:

Uznesením č. k. II. ÚS 100/2012-13 z 25. apríla 2012 ústavný súd odmietol pre neprípustnosť sťažnosť Mgr. Márie Kubašiakovej voči postupu Krajského súdu v Banskej Bystrici (ďalej len "krajský súd") a jeho uzneseniu sp. zn. 2 To 158/2010 z 26. septembra 2011 (ďalej len "napadnuté uznesenie").

Ústavný súd v odôvodnení rozhodnutia č. k. II. ÚS 100/2012-13 konštatoval, že dôvodom odmietnutia sťažnosti je, že sťažovateľka pred podaním sťažnosti ústavnému súdu nepodala proti rozsudku súdu prvého stupňa riadny opravný prostriedok, teda odvolanie.

Napadnutým uznesením krajský súd rozhodol na základe podaného odvolania obžalovaného a prokurátora tak, že zrušil rozsudok Okresného súdu Banská Bystrica (ďalej len "okresný súd") sp. zn. 1 T 2/2008 z 26. novembra 2009 (ďalej len "rozsudok okresného súdu") a vec vrátil okresnému súdu na ďalšie prerokovanie a rozhodnutie.

Ústavný súd z dôkazov predložených samotnou sťažovateľkou v konaní vedenom pod sp. zn. II. ÚS 100/2012, ako aj z dôkazov vyžiadaných od okresného súdu zistil, že sťažovateľka – v predmetnom trestnom konaní v postavení poškodenej – nepodala proti rozsudku okresného súdu odvolanie, iba sa 19. apríla 2010 písomne vyjadrila k odvolaniam obžalovaného a prokurátora. Táto skutočnosť vyplýva:

1. z listu okresného súdu sp. zn. Spr 4041/12 zaslaného v predmetnej veci ústavnému súdu 26. 3. 2012, ktorého prílohou je samotné vyjadrenie pani Kubašiakovej z 19. apríla 2010 a v ktorom okresný súd uvádza: "Na základe Vašej žiadosti zo dňa 13. 03. 2012 Vám v prílohe zasielame fotokópiu vyjadrenia poškodenej Mgr. Márie Kubašiakovej... k odvolaniam voči rozsudku tunajšieho súdu č. k. 1 T/2/2008 zo dňa 26. 11. 2009, pretože ona sama odvolanie voči uvedenému rozsudku nepodala."

2. zo sťažnosti sťažovateľky Mgr. Márie Kubašiakovej v predmetnej veci doručenej ústavnému súdu 1. 12. 2011, v ktorej sama uvádza, že napadnutým uznesením krajského súdu sa rozhodovalo "o odvolaní obžalovaného a prokurátora", a v texte sťažnosti ani netvrdí, že by sama podala odvolanie proti rozsudku súdu prvého stupňa;

3. z napadnutého uznesenia krajského súdu, ktorý na 1. strane uvádza, že rozhodoval o odvolaní obžalovaného a odvolaní prokurátora Úradu špeciálnej prokuratúry, a na 12. strane v poslednom odseku: "Voči odvolaniu obžalovaného podala vyjadrenie poškodená prostredníctvom svojho splnomocnenca...".

Ústavný súd pri svojom rozhodovaní vychádzal z dôkazov predložených samotnou sťažovateľkou a okresným súdom a tieto sú súčasťou spisového materiálu vo veci vedenej pod sp. zn. II. ÚS 100/2012.

Ústavný súd komunikoval cestou predsedu okresného súdu, čo je štandardný postup v konaní o sťažnosti fyzickej osoby alebo právnickej osoby, za účelom zabezpečenia plynulej súčinnosti s okresným súdom, aby mohla byť žiadosť ústavného súdu rýchlo a plynule vybavená. Navyše, list okresného súdu sp. zn. Spr 4041/12 je podpísaný predsedom okresného súdu, preto ústavný súd v čase svojho rozhodovania nemal dôvod pochybovať o dôkazoch získaných od okresného súdu.

V tejto súvislosti bol po medializácii prípadu 31. januára 2013 ústavnému súdu doručený list predsedu okresného súdu sp. zn. Spr 193/2013, v ktorom konštatoval, že: "V zápisnici z hlavného pojednávania zo dňa 26. 11. 2009 nezahlásila poškodená odvolanie a zároveň bolo zistené, že ku dňu vyjadrenia predsedu tunajšieho súdu, t. j. ku 21. 03. 2012, sa nenachádzalo v súdnom spise žurnalizované a očíslované odvolanie sťažovateľky Márie Kubašiakovej."

V čase, keď okresný súd oznamoval ústavnému súdu skutočnosť, že sťažovateľka odvolanie nepodala, nebolo odvolanie sťažovateľky súčasťou žurnalizovaného spisu okresného súdu. Až neskôr 9. augusta 2012, teda 4 mesiace po rozhodnutí ústavného súdu, bolo podľa vyjadrenia predsedu okresného súdu: "V nežurnalizovanej časti súdneho spisu nachádzajúceho sa v spisovom obale nájdené nežurnalizované podanie splnomocnenca poškodenej Márie Kubašiakovej zo dňa 10. 12. 2009."

Odvolanie sťažovateľky sa teda stalo súčasťou žurnalizovaného spisu okresného súdu až štyri mesiace po rozhodnutí ústavného súdu.

Z listu predsedu okresného súdu sp. zn. Spr 193/2013 ďalej vyplýva, že o odvolaní sťažovateľky rozhodol krajský súd 8. novembra 2012 rozhodnutím sp. zn. 2 To 127/2012 tak, že odvolanie zamietol.

Napriek uvedenému má sťažovateľka zachované právne prostriedky na ochranu jej ústavných práv a môže sa na ústavný súd obrátiť so sťažnosťou proti rozhodnutiu krajského súdu sp. zn. 2 To 127/2012. Po splnení všetkých procesných podmienok sa bude ústavný súd jej sťažnosťou zaoberať.

Predseda okresného súdu sa v spomínanom liste ospravedlnil ústavnému súdu a členom senátu, ktorí rozhodovali v konaní vedenom pod sp. zn. II. ÚS 100/2012, a uviedol: "Ústavný súd sa stal bez svojho zavinenia predmetom neoprávnenej negatívnej mediálnej kritiky."

Na základe uvedeného je zrejmé, že i napriek výraznej snahe redaktorky týždenníka Plus 7 dní o diskreditáciu ústavného súdu sa žiadne pochybenie ústavného súdu pri jeho rozhodovaní v predmetnej veci nepreukázalo.



JUDr. Ivetta Macejková, PhD, predsedníčka Ústavného súdu Slovenskej republiky