5.5.2012

TO JE TV !







SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS











Viacerí diváci sa mylne domnievajú, že Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) určuje, ktoré zahraničné televízie môžu byť šírené na Slovensko. "Súhlas na šírenie programovej služby prevádzkovateľom retransmisie poskytujú samotní vysielatelia. Bez ich súhlasu je šírenie programu neoprávnené," zdôrazňuje to RVR v dnešnom stanovisku. Reaguje ním na sťažnosti divákov, že niektoré, najmä české televízie nemôžu byť prenášané na území Slovenska. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa licenčnej rady Lucia Jelčová, rada v tomto prípade len dohliada na dodržiavanie zákona, teda na to, či prevádzkovatelia retransmisie tento súhlas vysielateľov majú. Na šírenie programu bez súhlasu podľa hovorkyne RVR často upozorňujú priamo zahraniční vysielatelia.
"Rada nemá možnosť ovplyvňovať, ktorí zahraniční vysielatelia budú v ponuke slovenských káblových a satelitných spoločností. Rozhodujú o tom výhradne zahraniční vysielatelia spolu so slovenskými prevádzkovateľmi retransmisie, pričom podmienky vzájomnej spolupráce si určujú dohodou," uviedla Jelčová. Ak prevádzkovateľ retransmisie šíri program bez súhlasu jeho pôvodného vysielateľa, porušuje tým zákon. Ak to RVR zistí, je povinná uložiť sankciu - pri prvom porušení písomné upozornenie na porušenie zákona, pri ďalších pokutu v rozpätí od 99 do 33 193 eur. "Vlani rada riešila v súvislosti s poskytovaním retransmisie bez súhlasu vysielateľa osem sťažností. TV Prima vyjadrila svoj nesúhlas už dávnejšie listom. V nedávnom čase navštívili radu zástupcovia televízie Nova a predstavitelia nemeckej RTL. Majú informácie o tom, že ich program sa na území Slovenska šíri bez toho, že by na to dali súhlas," cituje tlačová správa predsedu licenčnej rady Miloša Mistríka.
Dôvody, prečo vysielatelia nesúhlasia so šírením ich programov na Slovensku sú podľa hovorkyne RVR rôzne. Obyčajne im to neumožňujú licenčné podmienky k vysielaným dielam, ktoré prenos vymedzujú iba na konkrétne územie. Z tohto dôvodu napríklad české televízie, ktoré vysielajú zahraničné tituly, môžu mať problém udeliť súhlas na prenos ich programovej služby mimo územia ČR. "Tento problém nie je špecificky slovenský, týka sa všetkých krajín EÚ. Všetko pritom závisí od práv, ktoré k vysielaným titulom získava televízia od príslušného distribútora," tvrdí Mistrík.
Licenčná rada dohliada na dodržiavanie zákona o vysielaní a retransmisii, ale to neznamená, že RVR prevádzkovateľom retransmisie určuje obsah toho, čo majú šíriť. "Rada sa len drží zákona a dohliada na jeho dodržiavanie. Ak dochádza k porušovaniu zákona, adekvátne musí konať. Medializované informácie o tom, že rada má záujem na nešírení českých komerčných televíznych staníc na Slovensku, preto nie sú pravdivé," dodal predseda RVR Miloš Mistrík.






© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.






Zadávatelia reklamy na Slovensku vlani investovali o sedem percent viac ako v roku 2010. Ich výdavky dosiahli celkovú úroveň 879.563.916 eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje zľavy, bonusy a bartre.
Najväčší vplyv na pozitívny trend mali televízni vysielatelia. Ich tržby z reklamy za rok dosiahli necelých 550 miliónov eur, čo znamenalo medziročný rast o viac ako 18 percent. Zisk z reklamy rástol aj prevádzkovateľom kinosál, ktorí v roku 2011 na reklame zarobili necelých 3,2 milióna eur.
Ďalšie médiá však na reklamnom trhu vlani zaznamenali pokles. Najviac ho pocítili vydavatelia novín, kde došlo k poklesu zisku o 11,6 percenta. Z reklamy tak vlani utŕžili necelých 77,4 milióna eur a priblížili sa na úroveň zisku z outdoorových pútačov. Ich vlastníci evidovali vlani výnos na úrovni 76,9 milióna eur. Druhé najvyššie tržby z reklamy mali vlastníci časopisov. Ich suma však klesla pod psychologickú hranicu sto miliónov eur, ktorú ešte v roku 2010 prekonali.
Poradie piatich najväčších zadávateľov reklamy sa medziročne vôbec nezmenilo. Najväčším bol rovnako ako v roku 2010 Slovak Telekom, ktorý preinvestoval 40.558.952 eur. Medziročne pritom svoje výdavky na reklamu okresal o 11 percent. Za ním nasledovali Orange (37,9 miliónov eur), Henkel (21,3 milióna eur) a Unilever (17,7 milióna eur). Na desiatku najväčších zadávateľov pripadlo v roku 2011 22 percent celkových reklamných výdavkov. Štyri pätiny z rozpočtu najväčších zadávateľov smerovalo do reklamy v televízii.




Copyright © TASR 2012

4.5.2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká speváčka Beyoncé je zvyknutá na to, že dostáva ceny za svoje piesne. K nim si teraz pribudlo aj novinárske ocenenie za článok do časopisu.

Newyorská pobočka Národného združenia čiernych novinárov Beyoncé udelila prvú cenu v časopiseckej kategórii umenie a zábava za príspevok do magazínu Essence.
Článok s názvom "Jedz, hraj sa, miluj" vyšiel v júli 2011 a držiteľka Grammy v ňom opisuje, ako prestávka od hudby zmenila jej život. Beyoncé v januári porodila prvé dieťa - dcéru Blue Ivy, ktorú má s manželom Jay-Z. Vlani vydala štvrtý sólový album "4".
Speváčka si novinársku cenu prevezme 15. mája v New Yorku.


Francois Hollande, víťaz prvého kola francúzskych prezidentských volieb, bol v stredu večer v televíznej predvolebnej debate presvedčivejší ako jeho protikandidát, úradujúci prezident Nicolas Sarkozy. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorú uskutočnila agentúra LH2 pre francúzske médiá.

Podľa tohto prieskumu Hollande presvedčil 45 percent divákov, ktorí priamy prenos sledovali, Sarkozy o štyri percentá menej. Hollande sa respondentom zdal príjemnejší, serióznejší a istejší ako Sarkozy. Aj súčasný prezident zaujal divákov, keď ho podľa prieskumu označili za viac "prezidentského", dynamického a prirodzeného.
Na otázku, koho by volili v druhom kole, 53 opýtaných konštatovalo, že by dalo svoj hlas Hollandeovi. Zvyšných 47 percent sa rozhodlo pre Sarkozyho.
Kľúčový televízny duel, ktorý trval takmer tri hodiny, sledovalo v stredu 17,8 milióna divákov, čo je takmer polovica z oprávnených voličov.
Analytici sa zhodli, že sa diskusia skončila vyrovnane a obaja kandidáti z nej odišli so cťou. Ako výhoda sa to môže ukázať pre Hollandea. Ten má z prvého kola náskok pred Sarkozym, ktorému neprisľúbila podporu krajne pravicová strana Národný Front (FN). Jej prezidentská kandidátka Marine Le Penová skončila tretia a práve to, ku komu sa priklonia jej voliči, zrejme rozhodne o víťazovi volieb.


Copyright © TASR 2012



Mexická polícia našla vo štvrtok na území štátu Veracruz rozrezané telá troch fotoreportérov. Plastové vrecia s pozostatkami novinárov našli v Boca del Río neďaleko prístavného mesta Veracruz v Mexickom zálive. Úrady predpokladajú že ide o organizovaný zločin. Na telách zavraždených mužov boli stopy po mučení. Fotoreportéri Guillermo Luna Varela, Gabriel Huge a Esteban Rodríguez pracovali pre rozličné regionálne médiá. V plastovom vreci bolo aj telo zavraždenej priateľky Estebana Rodrígueza Irasemy Becerrovej.

Gabriel Huge v roku 2011 opustil časopis Notiver, kde pracoval. Urobil tak spolu s ďalšími 12 pracovníkmi časopisu po zavraždení jeho priateľky, reportérky Yolandy Ordazovej. Nedávno sa do časopisu vrátil. V roku 2008 podal sťažnosť na príslušníkov federálnej polície, ktorí ho zatkli a zbili potom, ako fotografoval dopravnú nehodu, ktorú spôsobila polícia. Minulú sobotu našla polícia v Jalape, hlavnom meste provincie Veracruz, telo zavraždenej reportérky časopisu Proseco Reginy Martínezovej. Vo svojich článkoch poukazovala na zapojenie úradov do organizovaného zločinu.
Podľa oficiálnych údajov v Mexiku počas roka 2011 zabili 11 novinárov. Ďalší boli unesení a dodnes sa nenašli. V Mexiku je tak veľmi nebezpečné poukazovať na machinácie korupčných politikov a ich podiel na kriminalite.

Šéfredaktori všetkých verzií módneho a lifestylového magazínu Vogue sa vo štvrtok dohodli, že na stránkach časopisu sa už nebudú objavovať modelky, ktoré sú príliš štíhle alebo mladšie ako 16 rokov. Súhlasila s tým aj slávna šéfredaktorka amerického Vogue Anna Wintour, či Emmanuelle Alt z francúzskeho Vogue. "Vogue verí, že zdravie je krásne," vyjadril sa Jonathan Newhouse, predseda spoločnosti Condé Nast International, ktorá magazín vlastní.






Tuniský súd udelili šéfovi tuniskej súkromnej televíznej stanice Nessma pokutu za "narušenie verejného poriadku" odvysielaním animovaného filmu, ktorý podľa náboženských skupín porušuje islamské princípy. Súd v hlavnom meste Tuniska nariadil majiteľovi televíznej stanice Nábilovi Karúímu zaplatiť v prepočte 700 eur za odvysielanie filmu Persepolis v októbri 2011. Vo filme je znázornený Boh, čo mnohí považujú za rúhavé. Právnik šéfa televízie Abada Káfí povedal vo štvrtok, že proti rozsudku podá odvolanie. Právny spor poukázal na boj medzi sekularistami a radikálnymi islamistami v Tunisku po minuloročnom zvrhnutí dlhoročného prezidenta Zajna al-Ábidína bin Alího.
Persepolis je kreslený film vytvorený podľa autobiografickej novely Francúzky Marjane Satrapiovej narodenej v Iráne. Film zobrazuje iránsku revolúciu z roku 1979 očami dievčatka. Titul snímky je odkazom na mesto Persepolis, metropolu niekdajšej Perzskej ríše. Mesto sa nachádza na území dnešného Iránu.
Videoklip nitrianskej kapely Horkýže Slíže Mám v p. na lehátku sa dočkal nečakaného pokračovania. Klip, ktorý za rok od zverejnenia na YouTube zaznamenal už viac ako 3,5 milióna pozretí, sa stal námetom pre komediálny seriál. Pilotné mini-epizódy projektu s názvom Doma na porádku sa postupne objavujú na internete. Ich autormi sú Henrich Varga a Ivan Remiaš, ktorí stoja aj za vznikom videoklipu. Nápad napísať námet na komediálny seriál skrsol v ich hlavách niekoľko týždňov po zverejnení videa. Mnoho ľudí videlo v neusporiadanej rodinke z klipu členov vlastnej rodiny alebo rodiny svojich známych či susedov, hovorí režisér a spoluautor projektu Henrich Varga. Niekto videl v hysterickej matke, ktorú hrá Eva Pavlíková, svoju vlastnú matku alebo manželku, v lenivom synovi svojho potomka či brata. „V priebehu niekoľkých týždňov po zverejnení klipu sa nám nazbieralo množstvo takýchto reakcií, a to nás „nakoplo“ k uvažovaniu o tom, že dáme postavám ďalší život,“ povedal Varga.
Hlavné úlohy v internetovom seriáli hrajú rovnako ako v klipe nitrianski herci Eva Pavlíková, Rudo Kratochvíl, Martin Nahálka a Alena Pajtinková. Keďže projekt vzniká takpovediac „na kolene“ a z nadšenia, väčšina ľudí pracuje bez nároku na honorár. V seriáli sa miešajú fiktívne postavy s reálnou hudobnou skupinou, ktorá vznikla špeciálne pre účely seriálu. Autori projektu oslovili speváka Horkýže Slíže Petra Kuka Hrivňáka, či by im k zopár epizódam nevyprodukoval soundtrack. Pod Kukovou producentskou taktovkou nakoniec vznikla kapela BijouTerrier. „Bolo mi povedané, že kapela má byť vtipná, pretože sa jedná o sitcom a má byť hlučná, lebo v scenári sa píše, že je kapelou, ktorá skúša na dedine v garáži a lezie susedom na nervy,“ povedal Peter Kuko Hrivňák.
Speváčkou kapely a zároveň seriálovou dcérou je Zita, ktorú stvárnila herečka Alena Pajtinková. „Alena je skvelý človek, skvelá speváčka a skvelá herečka. Účinkuje v Slovenskom rozhlase v humoristickej relácií Glóbus Európy, hrá v Divadle Andreja Bagara v Nitre, kde už stvárnila niekoľko komických postáv, preto som ju oslovil,“ dodal frontman kapely Horkýže Slíže. BijouTerrier už má na konte aj prvé CD Ladies and Gentlemen a koncerty po Slovensku. Reakcie divákov na prvé dve epizódy seriálu s názvami Veľká noc a BijouTerrier útočí! sú výsostne pozitívne, hovorí Varga. V najbližších dňoch čaká divákov tretia časť, v ktorej sa autori zamyslia nad tým, či by aj kostoly nepotrebovali „esbéeskárov“. Seriál si možno pozrieť na YouTube.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Šéfredaktori v júnovom čísle Vogue zverejnia dohodu pozostávajúcu zo šiestich bodov. Zaväzujú sa, že nebudú vedome zamestnávať modelky mladšie ako 16 rokov a tiež tie, ktoré vyzerajú podvyživene. "Budeme pracovať s modelkami, ktoré sú z nášho pohľadu zdravé a pomôžu nám propagovať obraz zdravého tela," uviedli. Modelingové agentúry tiež dostanú požiadavku, aby neposielali primladé modelky. Pred začiatkom fotenia budú kontrolovať identifikačné doklady a zabezpečia dobré podmienky pri práci vrátane dostatku jedla. Šéfredaktori vyzvú módnych návrhárov, aby "zvážili dôsledky nerealisticky malých čísel šiat, ktoré podporujú využívanie extrémne štíhlych modeliek." Mladším dievčatám tiež pripravia prednášky o zdravom životnom štýle.
Aliancia modeliek bojujúca za lepšie pracovné podmienky víta "pôsobivú iniciatívu" magazínu Vogue a dúfa, že ďalšie publikácie ho budú nasledovať. "Práca s primladými modelkami je spojená s finančným vykorisťovaním, poruchami príjmu potravy či prerušením vzdelávania," vyjadrili sa vo vyhlásení. "Jednoducho veríme, že vek 14 rokov je príliš nízky na prácu v tomto mimoriadne dospelom odvetví," vysvetlili.





Skončila Slavíková ?

Skončila Slavíková ?










Podľa našich informácií je novým generálnym riaditeľom Sekcia médií, audiovízie a autorského práva na Ministerstve kultúry SR. Anton Škreko . Škreko na ministerstve už pôsobil ako riaditeľ odboru autorského práva a kinematografie
PhDr. Nataša Slavíková , ktorá bola od januára 2007 je generálnou riaditeľkou sekcie ,pravdepodobne skončila.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„ Upútavka na MS v hokeji je spracovaná iným spôsobom ako predchádzajúce, RTVS nevie takúto upútavku vyrobiť vo vlastných kapacitácha nemá s čím porovnávať cenu, pretože zmluvy zverejňuje len RTVS.“
Miloslava Zemková


„ Sme stranou do pohody i do nečasu.“
Petr Nečas



 „Môžete pyšne chodiť, pretože podľa mňa viete viac ako nejaký gymnazista, lebo jedna vec je naučiť sa nejaké dva názvy z dejepisu alebo zemepisu a druhá vec je vedieť dobre držať v rukách nejaký nástroj a niečo dobré pre túto krajinu robiť tak, ako to budete určite robiť vy.“ Robert Fico

„Keď má niekto remeslo v ruke, tak si zarobí viac ako poslanec,“

Andrej Kolesík






„Program rieši problémy, ktoré najviac trápia ľudí, ako sú deficit, vysoká nezamestnanosť či neporiadok v dôchodkoch. Nemám obavy, že by na Slovensku boli porušované ľudské práva.“
Jana Laššáková , podpredsedníčka Národnej rady zo Smeru a členka výboru pre ľudské práva





SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS











V deň 4. výročia začiatku samostatného vysielania - 4. mája začne katolícka TV Lux vysielať aj prostredníctvom satelitu Astra 3 B. Doteraz táto televízia vysielala cez káblové spoločnosti, internet a cez satelit Thor 6, prostredníctvom ktorého bude vysielať i naďalej.
Vďaka vysielaniu cez satelit Astra TV Lux rozšíri pokrytie signálom približne na 80 percent územia Slovenska, informovala Tlačová kancelária Konferencie biskupov Slovenska (TK KBS) v Bratislave.
Vysielanie cez Astru vítajú aj majitelia televízie, a to Lux communication a KBS. "Veľmi sa teším, že TV Lux začne vysielať aj cez Astru, iste prinesie úžitok ešte väčšiemu okruhu divákov a verím, že získa aj mnoho nových priaznivcov," uviedol bratislavský arcibiskup Stanislav Zvolenský, zodpovedný za mediálne projekty pri Konferencii biskupov Slovenska.
Katolícka TV Lux má za cieľ produkovať kvalitný program zameraný na duchovné a ľudské hodnoty. Ponúka divákom spravodajstvo z diania v cirkvi, publicistické relácie, programy pre deti a mládež, večerné filmy, katechézy, liturgie, priame prenosy z Vatikánu a ďalšie duchovné programy.




Copyright © TASR 2012

3.5.2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS











Nemecký robotník pri stavbe scény pre Eurovíznu pesničkovú súťaž 2012 v jej dejisku - v Crystal Hall v azerbajdžanskom Baku - utrpel vážne zranenia. Dvadsaťtriročného muža previezli do nemocnice, potvrdila spoločnosť Brainpool z Kolína nad Rýnom, ktorá podujatie organizuje.
Ako uviedla nemecká tlačová agentúra DPA s odvolaním sa na šéfa spoločnosti Brainpool Jörga Graboscha, napriek dodržaniu všetkých bezpečnostných predpisov došlo pri stavbe scény k uvoľneniu kopy drevených dosiek.
Dva semifinálové večery Eurovíznej pesničkovej súťaže sa uskutočnia v Baku 22. a 24. mája, veľké finále potom 26. mája.
Súťažný príspevok zo Slovenska - skladba Don't Close Your Eyes v interpretácii Maxa Jasona Maia, známejšieho ako Miro Šmajda, zaznie ako 15. v poradí v druhom semifinále už 57. ročníka podujatia.
Súpermi slovenského zástupcu v druhom semifinále, z ktorého postúpi do finále - podobne ako z prvého - desať songov, bude konkurencia z Bieloruska, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Estónska, Gruzínska, Holandska, Chorvátska, Litvy, Macedónska, Malty, Nórska, Portugalska, Srbska, Švédska, Slovinska, Turecka a Ukrajiny. Arménsko, ktoré bolo pôvodne vyžrebované tiež do druhého semifinále, sa rozhodlo pre bojkot Eurosongu kvôli "protiarménskym" vyhláseniam azerbajdžanského prezidenta Ilhama Alijeva. Večer otvorí srbská a uzavrie litovská súťažná pieseň.
V "slovenskom" semifinále sa teda predstavia krajiny, ktoré v súťaži zvíťazili v rokoch 2001 (Estónsko), 2003 (Turecko), 2004 (Ukrajina), 2007 (Srbsko) a 2009 (Nórsko). Medzi mimoriadne úspešných účastníkov patrí so štyrmi prvenstvami Švédsko (1974, 1984, 1991 a 1999), o ktorého prvé víťazstvo sa so skladbou Waterloo postarala medzičasom kultová skupina ABBA.
Popri najväčších prispievateľoch do Európskej vysielacej únie (EBU) - Francúzsku (vo finále bude mať poradové číslo 9.), Nemecku (20.), Španielsku (19), Taliansku (10.) a Veľkej Británii (1.), má finálovú účasť zabezpečenú ako vlaňajší víťaz a usporiadateľská krajina aj Azerbajdžan (13.).





Tretina francúzskej populácie, najmenej 19,5 milióna ľudí, sledovalo v stredu večer temperamentnú televíznu debatu prezidenta Nicolasa Sarkozyho s prezidentským kandidátom socialistov Francoisom Hollandeom. Informovali o tom dnes francúzske televízne stanice TF 1 a France-2.
Dnešná francúzska tlač charakterizovala televíznu diskusiu dvoch kandidátov na prezidenta, ktorí sa stretnú v nedeľňajšom druhom kole hlasovania, ako energickú až agresívnu.
Súčasnému konzervatívnemu prezidentovi Sarkozymu sa nepodarilo knokautovať Hollandea, ktorý už niekoľko mesiacov vedie v predvolebných prieskumoch.
Televízie uviedli, že debatu sledovalo v jednom okamihu až 19,5 milióna divákov. Spoločnosť Médiamétrie, ktorá sledovanosť meria, informovala, že pred voľbami v roku 2007 sledovalo debatu Sarkozyho s prezidentskou kandidátkou socialistov Ségolene Royalovou 20 miliónov televíznych divákov.
Hollande a Royalová boli takmer 30 rokov životnými partnermi, majú spolu štyri deti. Svoj rozchod ohlásili po neúspechu Royalovej v predchádzajúcich prezidentských voľbách.

Predseda Európskeho parlamentu (EP) Martin Schulz dnes pri príležitosti Svetového dňa slobody tlače uviedol, že útoky na jednu zo základných slobôd Európanov zrejme nikdy neprestanú a preto je namieste zvýšená ostražitosť zo strany občianskej spoločnosti, aby nikdy nedošlo k spochybneniu plurality názorov.

"Sloboda slova a slobodný prístup k informáciám je jedným z najzákladnejších ľudských práv zakotvených v článku 11 Listiny základných ľudských práv Európskej únie. Sloboda tlače je nevyhnutnou podmienkou pre zachovanie všetkých ostatných politických slobôd," upozornil predseda EP.
Schulz vo svojom vyhlásení tiež uviedol, že sloboda tlače nie je niečo dané navždy a pre všetkých na svete a preto sa treba každý deň starať o to, aby toto právo zostávalo zachované.
"Hrozby pre túto krehkú slobodu nikdy neprestanú. Sú iba subtílnejšie a preto je citeľná potreba zosilnenej pozornosti zo strany občianskej spoločnosti a príslušných regulačných orgánov, aby zostal aj naďalej zachovaný prístup k pluralite," povedal Schulz.
Predseda EP v tejto súvislosti upozornil, že ak inštitúcie EÚ sa zasadzujú o šírenie slobody slova a tlače v zahraničí, o to viac musia dbať o zachovanie najvyšších štandardov doma, na pôde EÚ. To podľa neho znamená neustále odolávať politickým tlakom o kontrolu nad médiami, pozorne sledovať snahy o monopolizáciu mediálneho sektoru a zaznamenávať všetky pokusy o zastrašovanie novinárov.
Schulz zhodnotil ako úspešnú politiku EÚ voči svojim najbližším susedom a tretím krajinám aj z hľadiska dôrazu na slobodu médií a dodal, že únia zohráva kľúčovú úlohu pri budovaní slobodných médií v krajinách "arabskej jari," ktoré prechádzajú výraznými spoločenskými zmenami.
"V tento deň si zároveň pripomíname všetkých novinárov, ktorí zahynuli pri výkone svojho povolania, pri tom, keď sa pokúšali sprostredkovať necenzurované skutočnosti a opísať zločiny, ktoré sa diali v najrizikovejších kútoch sveta," povedal Schulz.



Čínsky vicepremiér Li Kche-čchiang dnes zavítal na oficiálnu návštevu do Bruselu. Jeho rokovania s predstaviteľmi inštitúcií EÚ sa však konajú za zatvorenými dverami, pričom čínska strana už pred návštevou naznačila, že si želá menej kritických slov na adresu ľudských práv v Číne.

Oficiálna časť rokovaní čínskeho vicepremiéra s predsedom Európskej rady Hermanom Van Rompuyom a predsedom Európskej komisie (EP) Josém Manuelom Barrosom sa týka aspektov spojených s energetikou a udržateľnou urbanizáciou. Tá neoficiálna časť, o ktorej novinári neboli informovaní, má prebiehať mimo pozornosti médií, bez tradičnej tlačovej konferencie, čo novinári dnes, keď si pripomíname Svetový deň slobody tlače, náležite skritizovali.
Hovorkyňa EK Pia Ahrenkilde Hansenová dnes na stretnutí s novinármi akreditovanými v Bruseli uviedli, že Barroso vydá tlačovú správu niekedy v priebehu dňa, tak ako to bolo vopred avizované. Hovorkyňa potvrdila, že tento spôsob komunikácie s novinármi vznikol po dohode s čínskou stranou a za EK spresnila, že "na tango treba dvoch partnerov".
Novinárov táto odpoveď neuspokojila a upozornili, že takúto ústupovú taktiku možno vnímať ako precedens, po ktorom budú taký istý prístup voči novinárom žiadať aj predstavitelia Ruskej federácie, Turecka alebo iných štátov, ktorých vlády majú iný názor na slobodu názoru a tlače ako EÚ.
Li Kche-čchiang by mal na budúci rok nahradiť vo funkcii súčasného čínskeho premiéra Wen Ťia-paa. EÚ sa čoraz viac spolieha na Čínu ako na dôležitého obchodného partnera a hľadá styčné body aj vo viacerých medzinárodných záležitostiach ako je napríklad občiansky konflikt v Sýrii.
Dnešné stretnutie je zároveň prípravou na tohtoročný summit EÚ-Čína, ktorý sa bude konať v druhej polovici roka v Bruseli.



Britskí detektívi, vyšetrujúci podplácanie policajtov v rámci rozsiahlejšieho škandálu okolo prenikania novín do telefónov ľudí, dnes oznámili, že zatkli 57-ročného dôstojníka vo výslužbe, ktorý slúžil vo velení Špeciálnych operácií Scotland Yardu.

Nemenovaného muža zadržali v jeho dome v juhovýchodnom anglickom grófstve Surrey pre podozrenie zo zneužitia úradných právomocí.
Ide už o 27. osobu zatknutú v rámci Operácie Elveden, ktorá prebieha zároveň s hlavným vyšetrovaním škandálu nazvaným Operácia Weeting.
Polícia vo vyhlásení uviedla, že zatknutie muža je výsledkom informácií, ktoré poskytol Výbor pre riadenie a normy, založený spoločnosťou News Corporation mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Súčasťou jeho spoločnosti bol aj dnes už zaniknutý týždenník News of the World, ktorý sa nachádza v centre vyšetrovaní celého škandálu s odpočúvaním telefónov.
Dôstojníka vo výslužbe dnes vypočúvali na policajnej stanici v Londýne a jeho dom prehľadávali.


Tlačené a elektronické médiá v Kosove sa pri príležitosti dnešného Svetového dňa slobody tlače rozhodli pre jednodňový bojkot správ o štátnych inštitúciách. Kosovská televízia sa navyše rozhodla po prvý raz od roku 1999 nevysielať zasadanie zákonodarného zboru, oznámila agentúra APA.

Nápisy "Stop playing" sa objavili dnes na titulných stránkach kosovských denníkov, ako aj na internetových portáloch elektronických médií.
Dôvodom protestu je parlamentnom nedávno schválený trestný zákonník, ktorý zaväzuje predstaviteľov médií prezradiť zdroje svojich informácií. V prípade odmietnutia hrozí novinárom trestné stíhanie.
Nový kosovský trestný zákonník by mal nadobudnúť účinnosť začiatkom budúceho roka, predtým by ho ešte mala podpísať prezidentka Atifete Jahjagová. Predstavitelia médií však prednedávnom vyzvali najvyššiu kosovskú predstaviteľku, aby tak neurobila.
V Kosove vychádza osem denníkov, navyše tam vysiela 84 rozhlasových a 21 televíznych staníc.




Copyright © TASR 2012

RVR NEWS

RVR NEWS









Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila vlani sankcie v celkovej výške zhruba 360.000 eur. Najvyššiu pokutu dala verejnoprávnemu Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) v oblasti rozhlasového, ako aj televízneho vysielania.
Pokutu 50.000 eur dostala Slovenská televízia za reláciu Večer pod lampou venovanú kauze Cervanová, ktorá mala zasiahnuť ľudskú dôstojnosť niekoľkých osôb spojených s prípadom. Najvyššiu pokutu v oblasti rozhlasového vysielania - 5000 eur uložila RVR Slovenskému rozhlasu za program Popoludnie na Slovensku. V ňom mal odvysielať skrytú reklamu na operačný systém Windows 7. Vyplýva to zo správy o stave vysielania na Slovensku a o činnosti RVR za rok 2011.
Peňažné pokuty dávala licenčná rada najčastejšie vlani televíziám, a to za porušenie ustanovení o umiestňovaní produktov a vysielaní reklamy, telenákupu či sponzorovaného programu. Rada uzavrela spolu 62 takýchto prípadov, za ktoré musia vysielatelia zaplatiť 193.169 eur. Viac ako polovicu z tejto sumy tvoria pokuty za porušenia televízií Markíza a Doma. Ďalších necelých 75.000 eur zaplatí TV Joj. Verejnoprávny RTVS dostal pre porušenie týchto ustanovení štyri peňažné pokuty v celkovej výške 12.500 eur.
Za porušenie ustanovení o ochrane maloletých, dôstojnosti a ľudskosti slovenské televízie vlani zaplatili 150.240 eur. Najväčší podiel na tejto čiastke mal RTVS, a to celkom 53.400 eur. Takmer rovnakú sumu za deväť porušení musela zaplatiť TV Joj. TV Markíza uložila v roku 2011 licenčná rada pokuty vo výške 40.200 eur. Polovicu z tejto čiastky predstavovala pokuta za program Modré z neba, ktorý mal ešte v roku 2009 nenáležitou formou zobraziť maloletého Dáriusa.
Ďalšie finančné sankcie RVR uložila vlani za neplnenie základných povinnosti vysielateľov.

Copyright © TASR 2012

Vyjadrenie ministerky zdravotníctva k článku v denníku SME

Vyjadrenie ministerky zdravotníctva k článku 



v denníku SME




Článok pod titulkom "Penta sa k zisku dostane" v denníku Sme (3. mája 2012, str. 1), ktorý hovorí o prepojení ministerky zdravotníctva Zuzany Zvolenskej so zdravotnou poisťovňou Dôvera, je zavadzajúci, tendenčný, postavený na irelevantných faktoch.
Zuzana Zvolenská: "Odmietam tieto nepodložené výmysly o spolupráci so zdravotnou poisťovňou Dôvera pri vyplácaní zisku. Moje stanovisko o tom, že zisk do zdravotného poistenia nepatrí, je nemenné a prezentovala som ho vo viacerých rozhovoroch. Moje 'údajné prepojenie so zdravotnou poisťovňou' pri vyplácaní zisku je čistá fikcia denníka SME. Jasnou odpoveďou pre všetkých sú aj pripravené kroky na prerozdelenie financií v zdravotných poisťovniach, kde sa tok peňazí otočí v prospech pacientov, ktorí financie najviac potrebujú. Práve zdravotná poisťovňa Dôvera pre jej zdravý kmeň tak príde o viac ako 20 mil. eur, ktoré budú smerovať k chorým pacientom. Všetky pripravované legislatívne kroky sú zamerané na zákaz zisku zdravotným poisťovniam, nie na jeho čerpanie."



Vyhlásenie dnes TASR poskytla hovorkyňa MZ SR Zuzana Čižmáriková.


Dnes znovu a opäť

Dnes znovu a opäť

Diskusia Štefana Hríba Večer pod lampou sa dnes vráti na televízne obrazovky Dvojky Slovenskej televízie (STV), pre agentúru SITA to potvrdil hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Richard Šümeghy. Večer pod lampou je v programe Dvojky, zverejnenom na webstránke STV, po prvý raz zaradený na štvrtok 3. mája so začiatkom 22:05. Podľa programového riaditeľa RTVS Andreja Miklánka, je "Večer pod lampou profilový program Dvojky a jeden z jej najsledovanejších nešportových programov". Úlohou verejnoprávnej televízie je otvárať nové témy, a preto sú, ako ďalej konštatoval Miklánek, "radi, že táto relácia pokračuje". Zmluva medzi RTVS a spoločnosťou W Press (vydavateľ týždenníka .týždeň) na výrobu diskusie dáva RTVS "dostatočné právne nástroje na to, aby sme minimalizovali prípadné porušenia zákona zo strany tvorcov a keby k nim nebodaj prišlo, máme možnosť všetky škody efektívne vymáhať," dodáva sa vo vyjadrení Andreja Miklánka, ktoré SITA poskytol hovorca RTVS. Zmluva je na 20 častí a je uzatvorená na dobu neurčitú, doplnil Richard Šümeghy. Okrem iného sa RTVS a W Press tak ako v predošlej januárovej zmluve dohodli, že ak dodávateľ poruší povinnosti uvedené v zmluve alebo povinnosti vyplývajúce z legislatívy, za čo dostane RTVS od Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) alebo od iného orgánu pokutu, pre RTVS ju v celej výške uhradí W Press. W Press zároveň na základe písomnej výzvy RTVS zaplatí zmluvnú pokutu 10-tisíc eur za každý program, za ktorý dostane RTVS pokutu od licenčnej rady (RVR). Celý jej text je dostupný v Centrálnom registri zmlúv - http://crz.gov.sk/index.php?ID=483280&l=sk. Diskusia Štefana Hríba Večer pod lampou sa vracia na obrazovku po tom, ako mala od začiatku marca pauzu. Tento rok sa vysielala päťkrát v období od 19. januára do 1. marca. Jej tohtoročný prvý návrat sprevádzala diskusia, ktorú verejne otvoril Štefan Hríb, keď 12. januára na webstránke časopisu .týždeň upozornil, že vedenie STV chce vysielanie Lampy prerušiť a spustiť ho až po voľbách. Po podpise zmluvy na vysielanie Lampy do volieb generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková 19. januára na rokovaní Rady RTVS uviedla, že "lampu považuje stále za rizikovú". Zároveň upozornila, že sa sprísnila dramaturgia všetkých relácií pred voľbami. Od marca bol v čase vysielania diskusie pripravený iný dramaturgický plán. Programový riaditeľ STV Andrej Miklánek zároveň na januárovom rokovaní Rady RTVS avizoval, že chcú v relácii pokračovať aj po voľbách. Prvýkrát sa diskusia Štefana Hríba s názvom Pod lampou objavila na obrazovkách STV za Richarda Rybníčka. Diskusiu vedenú tandemom Hríb – Kušnierik na Dvojke STV zrušil v januári 2007 bývalý riaditeľ STV Radim Hreha. Predchádzalo tomu Hrehovo rozhodnutie zo začiatku januára 2007 odvolať šéfa publicistickej relácie Reportéri Eugena Kordu. Téme sa chcel Štefan Hríb v relácii venovať. Diskusia získala následne rozhlasový priestor, keď ju od mája 2007 do konca januára 2009 vysielalo na vlnách Slovenského rozhlasu Rádio_FM. Dôvodom pre koniec Bez lampy_FM publicistického tandemu Štefana Hríba a Juraja Kušnierika bolo podľa vedenia SRo, že relácia má viac televízny ako rozhlasový formát a zároveň jej “formát prešiel na obrazovku súkromnej televízie“. Od 8. januára 2009 totiž vysielala diskusiu Štefana Hríba s otvoreným koncom pod názvom Lampa televízia Joj Plus. Následne sa vlani vrátila na Dvojku STV.





© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Freedom House

 
Freedom of the Press 2012








Slovenská republika má slobodnú tlač. Spomedzi 197 analyzovaných štátov sme sa tak zaradili medzi 66 krajín sveta, ktoré skončili v tejto skupine. Zvyšné štáty majú čiastočnú slobodu tlače (72 krajín), alebo im sloboda tlače celkom chýba (59 krajín). Vyplýva to zo správy spoločnosti Freedom House za rok 2011, ktorá sleduje demokratický vývoj v krajinách.
Slovensko sa v medzinárodnom rebríčku ocitlo na 31. mieste. Tú si podelilo s Austráliou, Rakúskom, Belize, Mikronéziou a Veľkou Britániou. Medziročne sme si tak polepšili o 5 priečok. Z hľadiska ratingu, v ktorom nula bodov predstavuje najlepší stav a 100 najhorší, si Slovensko polepšilo o jeden bod a dosiahlo hodnotenie 21.
Najslobodnejšiu tlač mali vlani severské krajiny. Prvú priečku si podelilo Fínsko, Nórsko a Švédsko s ratingom 10 bodov. Na opačnom konci skončila Severná Kórea s ratingom 97. Z našich susedných krajín sa lepšie ako Slovensko umiestnilo len Česko, ktoré bolo na 25. priečke. Naopak, Maďarsko a Ukrajina skončili v skupine s obmedzenou slobodou tlače. Kyjevu pritom z hľadiska ratingu veľa nechýbalo, aby skončil v skupine neslobodnej tlače.


Copyright © TASR 2012

Svetový deň slobody tlače

Svetový deň slobody tlače

Sloboda médií má moc meniť spoločnosti - to je v roku 2012 téma Svetového dňa slobody tlače, ktorý pripadá na 3. mája.


Organizácia Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a kultúru (UNESCO) spolu s tuniskou vládou organizujú v roku 2012 hlavné oslavy Svetového dňa slobody tlače. V tomto roku téma znie: "Nové hlasy: Sloboda médií pomáha meniť spoločnosti", hlavné slávnosti sa majú uskutočniť v dňoch 3.-5. mája v Tunise.


V tuniskom hlavnom meste je na 4.-5. mája zorganizovaná konferencia s podporou aj mimovládnych organizácií. Účastníci konferencie si vymenia názory na úlohu sociálnych médií a médií určených pre mladých ľudí, na profesionálne normy a na etické otázky, najmä v čase transformácie spoločnosti.


"Sloboda prejavu je jedným z našich najvzácnejších práv," zdôraznil v posolstve k Svetovému dňu tlače generálny tajomník OSN Pan Ki-mun. Za slobodou prejavu nasledujú všetky ďalšie slobody a predstavuje jeden zo základov dôstojnosti človeka, pokračoval Pan Ki-mun. Slobodné, pluralistické a nezávislé médiá sú nevyhnutné na uplatňovanie tejto slobody v praxi, vyzdvihol generálny tajomník OSN.
Bývalý šéfredaktor a zakladateľ nezávislého týždenníka Reaľnyj Azerbajdžan, vychádzajúci v ruskom jazyku, a denníka Gundalik Azarbaycan (Azerbajdžanský denník), obhajca ľudských práv Ejnulla Fatullajev (35) sa v tomto roku stal laureátom Svetovej ceny slobody tlače UNESCO.
Svetovú cenu slobody tlače UNESCO založili v roku 1997 členovia Exekutívneho výboru UNESCO. Udeľuje sa každý rok osobe, inštitúcii alebo organizácii, ktorá významnou mierou prispela k obrane alebo podpore slobody tlače kdekoľvek na svete, najmä ak sa osoba či subjekt dostali za svoju prácu do ohrozenia.
Svetová cena slobody tlače UNESCO nesie aj názov Cena Guillerma Cana. Guillermo Cano Isaza bol riaditeľom denníka El Espectador. Tohto kolumbijského novinára zavraždili 17. decembra 1986 pred budovou denníka v Bogote. Stal sa obeťou drogovej mafie, pretože odvážne kritizoval pašeráctvo narkotík a poukazoval na jeho škodlivé vplyvy na kolumbijskú spoločnosť.
Cano sa odvahou a angažovanosťou v prospech nezávislej žurnalistiky, pomocou ktorej bojoval v prospech Kolumbie, stal príkladom pre celý svet.
Valné zhromaždenie OSN potom 20. decembra 1993 v rezolúcii 48/432 vyhlásilo 3. máj za Svetový deň slobody tlače. Generálna konferencia UNESCO na svojom 26. zhromaždení v roku 1991 schválila Deklaráciu z Windhoeku, aj rezolúciu o Podpore slobody tlače vo svete. Generálna konferencia sa potom obrátila na VZ OSN so žiadosťou, aby vyhlásilo 3. máj za Deň slobody tlače.


Copyright © TASR 2012

2.5.2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS






Francúzska spravodajská televízia BFM-TV v stredu informovala o zrušení spolupráce s manželkou bývalého generálneho riaditeľa Medzinárodného menového fondu (MMF) Dominiqua Straussa-Kahna Anne Sinclairovou. Novinárka a dedička po bohatom obchodníkovi s umením mala byť súčasťou tímu, ktorý bude pokrývať ostro sledované nedeľňajšie druhé kolo francúzskych prezidentských volieb. Sinclairová sa podieľala na pokrývaní prvého kola, no podľa televízie bude lepšie, ak sa tentokrát v prenose neobjaví.
Povesť Straussa-Kahna, ktorý bol veľkým favoritom na prezidentský post, výrazne utrpela minuloročným sexuálnym škandálom. Ten ho de facto vylúčil z prezidentského boja. Bývalý šéf MMF cez víkend opätovne zaujal médiá vyhlásením o podiele úradujúceho prezidenta Nicolasa Sarkozyho na jeho diskreditácii. Tú spôsobil škandál takmer presne spred roka, keď veľká volebná nádej socialistov mala donútiť chyžnú v jednom z newyorských hotelov k sexuálnemu styku a 62-ročný rodák z Paríža krátko na to skončil v putách.
O novom francúzskom prezidentovi sa rozhodne medzi dvojicou Nicolas Sarkozy-Francois Hollande.










Americká herečka Amber Riley, známa ako Mercedes Jones zo seriálu Glee (2009), v utorok skolabovala na červenom koberci. Stalo sa tak pred panelovou diskusiou v americkej Akadémii televíznych umení a vied. Počas jedného z interview omdlela a spadla na zem. Dôvodom boli podľa slov 26-ročnej herečky blesky fotoaparátov. "Hej, decká, som v poriadku. Trochu sa mi zatočila hlava zo všetkých tých bleskov fotoaparátov. Možno si myslíte, že už by som mala byť zvyknutá, no na červenom koberci som stále amatér. Ďakujem vám všetkým za záujem a krásne želania," napísala hviezda na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter.
Amber Riley je spolu s Leou Michele, Jane Lynch, Chrisom Colferom, Jaymou Mays či Matthewom Morrisonom jednou z hlavných hviezd úspešného muzikálového seriálu Glee. V rámci nakrúcania prespievala slávne skladby ako Respect, Hate on Me, And I Am Telling You I'm Not Going, Beautiful, I Look to You, Ain't No Way či All I Want for Christmas Is You. Tri dni po smrti Whitney Houston práve jej zverili skladbu I Will Always Love You, ktorej promptné doplnenie do scenára bolo poctou zosnulej speváčke. V súčasnosti popri nakrúcaní pracuje na svojom debutovom albume.




© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

CPJ REPORT

CPJ REPORT





Organizácia Výbor na ochranu novinárov (VON) v dnes zverejnenej správe informovala, že cenzúra médií je v rámci celého sveta najhoršia v Eritrei, štáte v Africkom rohu. Za ňou nasledujú Severná Kórea, Sýria a Irán.
VON v správe uviedol, že spravodajstvo je potláčané v desiatich krajinách, a to uplatňovaním zákazu zahraničných médií, "diktátorským ovládaním" domácich médií a ďalšími obmedzeniami.
Do zoznamu desiatich najhorších cenzorov sa ešte dostali Rovníková Guinea, Uzbekistan, Mjanmarsko známe aj pod názvom Barma, Saudská Arábia, Kuba a Bielorusko.
Výbor - nezisková organizácia so sídlom v New Yorku - má za úlohu ochraňovať slobodu médií na celom svete.
Mnoho krajín v tohtoročnom zozname sa nachádzalo aj v tom poslednom, zverejnenom v roku 2006.






Copyright © TASR 2012

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS




1. MODRÉ Z NEBA – Markíza ; 2. FARMA – Markíza ;       3. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 4. NOVINY TV JOJ - TV JOJ ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 6.ŽREBOVANIE SMS - 10 VÝROČIE-TV JOJ ; 7. ŠPORT – TV JOJ ; 8. KRIMI- TV JOJ ; 9. Počasie – Markíza ;  10. HLAS ČESKO SLOVENSKA – Markíza ; 11. Panelák- TV JOJ ; 12. KENO 10, Loto, Joker – Markíza ; 13. HLAS – vstup – Markíza ; 14. Ordinácia v ružovej záhrade VI. – Markíza ;

1.5.2012

TO JE TV ! Slávme Nový rok

TO JE TV !

Slávme Nový rok

Osobná reakcia ministra práce, sociálnych vecí a rodiny SR Jána Richtera

Osobná reakcia ministra práce, sociálnych vecí a rodiny SR Jána Richtera



Osobná reakcia ministra práce, sociálnych vecí a rodiny SR Jána Richtera na články uverejnené v denníku SME dňa 30.4.20123 pod názvami „ Richter má sporný diplom“, „JUDr“, „Na tému práce sa nepamätá“ a „ Richterov bakalár nesedí v čase“

„Rozumiem prirodzenému mediálnemu záujmu o mňa, ako verejnú osobu, teda aj o moje dosiahnuté vzdelanie.
Otázky týkajúce sa akreditácií, schválených termínov skúšobných procesov a zmlúv Univerzity Mateja Bela v danom období atď., však môže presne zodpovedať len samotná univerzita, keďže sa týkajú výhradne jej kompetencií, prípadne zákona.
Verím, že banskobystrická Univerzita Matej Bela a osobitne jej právnická fakulta poskytne prípadným záujemcom z médií všetky informácie dokumentujúce moje bakalárske štúdium, ako aj moje magisterské vzdelanie a rigoróznu skúšku.
Podľa mne známych informácií ja a ďalších 38 poslucháčov, ktorí sme v tom istom období absolvovali bakalársku skúšku, vlastníme diplomy s podpisom vtedajšieho dekana, ako aj rektora Milana Murgaša. Celé svoje štúdium som bral veľmi seriózne a mal som prirodzený záujem absolvovať všetky stupne svojho vyššieho vzdelania v štandardných termínoch.“


Na margo medializovaných nepresností podotýkam, že dátum vystavenia môjho bakalárskeho diplomu je 19.1.2002.


Pozn.: podľa mojich vedomostí musí byť totožný s termínom absolvovania danej štátnej skúšky

30.4.2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Redakcia tlačovej agentúry Reuters v Teheráne čelí súdnemu procesu pre "prekrútenú správu" o iránskej ženskej skupine bojovníčok nindža. Dnes to oznámila miestna televízia Press TV.

Vo februárovej správe sa hovorilo o 3000 ženských nindžoch, ktorých v meste Karadž západne od Teheránu trénujú na to, aby zabili zahraničných votrelcov. Ženy a zakladateľ Ninjutsu House, Akbar Farádží, následne podali na teheránsku redakciu Reuters žalobu pre ohováranie s tým, že ženy sa učia len bojovému umeniu, a nie zabíjaniu.
Miestne úrady v marci nariadili zatvorenie redakcie. Šéf iránskej pobočky Reuters sa má pred súdom objaviť v najbližších dňoch, uviedla Press TV.





Francúzsky novinár, ktorý bol po zrážkach medzi kolumbijskými vládnymi silami a ľavicovými povstalcami nezvestný, sa stal očividne obeťou únosu. V nedeľu to oznámil francúzsky minister Alain Juppé. "Konfrontácia bola brutálna, došlo k obetiam a novinára vzali ako rukojemníka," povedal Juppé novinárom. Francúzske médiá predtým informovali, že reportér televízie France 24 Roméo Langlois sa stratil v sobotu po tom, čo vojenskú a policajnú hliadku, ktorú sprevádzal v provincii Caquetá, napadli Revolučné ozbrojené sily Kolumbie (FARC). Pri zrážkach zahynuli traja vojaci a jeden policajt, piati ďalší sú nezvestní, uviedla kolumbijská armáda. Tá už začala s pátracou akciou. Langlois pripravoval reportáže o protidrogových operáciách kolumbijských síl na juhu krajiny.
Revolučné ozbrojené sily Kolumbie sú známe ako najväčšia a najstaršia ozbrojená skupina v Latinskej Amerike. Povstalci FARC bojujú proti kolumbijským vládnym silám už viac ako 40 rokov a kontrolujú rozsiahle časti krajiny. Okrem príslušníkov vládnych bezpečnostných síl zadržiavajú stovky civilistov, za ktorých spravidla požadujú výkupné, aby mohli financovať svoje aktivity. Kolumbia, Spojené štáty i Európska únia FARC považujú za teroristickú skupinu a drogový kartel.






© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS HOT NEWS

RTVS HOT NEWS







Podľa našich informácií k dnešnému dňu skončila v RTVS riaditeľka Sekcie výroby Michaela Matisová a bol jej zrušený vstup do bodovy. Sekcia výroby bude dočasne patriť pod riaditeľa Sekcie programu Andreja Miklánka, ale jej skutočnú exekutívu bude vykonávať asi Ľubomír Čechovič.
O miesto prišiel aj manažér nových projektov RTVS Tomáš Zechel, ktorému však v RTVS ponúkli tri pozície. Asi ako poďakovanie na skvelé informovanie všetkých ministrov kultúry.

RTVS YELLOW

RTVS YELLOW


.
Na svete je KOLEKTÍVNA ZMLUVA Rozhlasu a televízie Slovenska na obdobie05. 2012 - 31. 12. 2014. Dokonca nám všetkým visí na očiach na Centrálnom registri zmlúv. Čo je jej základným problémom ? Napriek tomu, že žlté odbory v rozhlase zabrali a v STV jeden predseda uprednostnil LOH v Londýne a kvôli druhému sa vracali prostriedky zo zmluvy so štátom, nepomohlo. Základná organizácia SLOVES pri RTVS – STV BA nepodpísala túto zmluvu, je neplatná. A prečo sa vlastne urýchľoval podpis Kolektívnej zmluvy v RTVS ? Odpoveď je jednoduchá. RTVS potrebuje urýchlene prepustiť ďalších 70 pracovníkov, pretože si zle naplánovala mzdové prostriedky a tak by došlo ku porušeniu záväzných ukazovateľov rozpočtu.

Koľko žaby pred Markom škrečia, toľko po ňom rady mlčia

Koľko žaby pred Markom škrečia, Photobucket


toľko po ňom rady mlčia



 
Jednotka a Dvojka horšie, ale stále nad 10 percent - spolu 11,96 %.
Markíza o chĺpoček horšie.
TV Doma lepšie.
JOJ horšie ,JOJ PLUS lepšie.
TA 3 zase horšie.



 

Jednotka - 9.18 % ;
Dvojka - 2.76 % ;
Markíza - 26.70 % ;
TV DOMA - 7.56 % ;
TV JOJ – 20.44 % ;
JOJ PLUS- 5.02 % ;
TA 3 - 1.58 %

My , infozákon

My , infozákon


Uznesenie č. 42/2012:


Rada RTVS v zmysle § 8 ods. 1 písm. p) zákona c. 532/2010 Z. z. o RTVS a § 19 ods. 3 zákona c. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a podla § 59 ods. 2 zákona c. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) potvrdzuje Rozhodnutie RTVS, zn. RTVS/3257/2012 z 24.1.2012 o odmietnutí žiadosti Miroslava Tomana z 15.1.2012 a odvolanie Miroslava Tomana zamieta.




Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Od januára sa snažia médiá získať informácie o projekte rozvoja regionálneho štúdia RTVS v Banskej Bystrici, s ktorým vlani v apríli vyhral konkurz na výkonného riaditeľa Mgr. Art. Ján Zaťko. Napokon sa sme sa k nemu dostali a po jeho prečítaní sa isto nebudete stačiť ani vy diviť. Bratislavská centrála RTVS nechcela "projekt" p. Zaťka zverejniť, odpoveď z právneho oddelenia znela, že to nejde bez súhlasu autora. Odvolávali sa na Autorský zákon, podľa ktorého mal byť projekt pána Zaťku "umeleckým" dielom. Keď sa na februárom zasadnutí Rady RTVS jej predseda Miroslav Kollár pýtal generálnej riaditeľky PhDr. Miloslavy Zemkovej, či so zverejnením Zaťkovho projektu je nejaký problém, dostal strohú odpoveď: "Je a veľký." Hovorca RTVS Richard Šümeghy sa vzápätí pre médiá vyjadril, že pán Zaťko nerealizuje v Banskej Bystrici svoj projekt, ale projekt RTVS na roky 2011-15. A tu vznikla prvá pochybnosť, pretože osemnásť uchádzačov o funkciu výkonného riaditeľa RTVS Banská Bystrica malo reagovať na verejnú výzvu GR RTVS a prezentovať v apríli 2011 práve kvalitný projekt rozvoja a riadenia štúdia RTVS v BB. Na jeho základe Zemková prisľúbila korektný výber výkonného riaditeľa. Toľko utajované "umelecké" dielo banskobystrického výkonného riaditeľa pod názvom "Projekt riadenia a rozvoja banskobystrického štúdia RTVS" z apríla 2011 je na svete! A vyzerá to na poriadny škandál! Po analýze Zaťkovho textu odborníci konštatujú, že ide s najväčšou pravdepodobnosťou o dodatočne vyrobený či upravovaný dokument. "Nechce sa nám veriť, že by pán Zaťko, ktorý pracoval v rozhlase, napísal takúto zlátaninu. V akejkoľvek podobe je škandalózne, že o osude ľudí v štúdiu v Banskej Bystrici sa rozhoduje podľa tohto pseudoprojektu a že o výbere riaditeľa banskobystrického štúdia podľa generálnej riaditeľky Zemkovej rozhodovala takáto pseudovízia". Zaťkov text odborníci nepokladajú za projekt, ani autorské dielo. "Veď tam okrem obyčajnej dojmológie nie je vôbec nič. Dokonca konštatovanie, že v rozhlase je redaktor zodpovedný za reláciu od začiatku až dokonca, ale v STV je proces technologicky neprehľadný, je dôkazom neuveriteľného diletantizmu. Tiež tvrdenie, že predtým boli štúdiá riadené na diaľku z Bratislavy a teraz ich riadi výkonný riaditeľ, vyzerá tak, akoby autor opisoval úplne inú firmu. Tento pseudoprojekt je úplný škandál!" Zaťko v texte uvádza udalosti, ktoré v apríli 2011 neboli známe a udiali sa až neskôr. Z toho dôvodu existujú pochybnosti, že v čase výberového konania na výkonného riaditeľa RTVS BB, ktorého sa, pripomíname, v apríli 2011 zúčastnilo 18 uchádzačov, jeho projekt v tejto podobe neexistoval. A teda postup výberu najlepšieho manažéra pre RTVS v Banskej Bystrici v ústredí RTVS v Bratislave nebol korektný. Dokument pána Zaťku bol pravdepodobne "dopracovaný" až potom, čo sa jeho obsah začali zaujímať rôzne médiá, najviac portál Bystricoviny. Podľa odborníkov sa pri dorábaní "projektu" Zaťko niekoľkokrát poriadne sekol. Napríklad v časti, kde sa zaoberá aj redaktormi píše: "Viacerí redaktori tímov CP a CS (napr. G. Tomajková, M Kovačechová, M. Várošík, P. Zemaník, J. Kršňáková, Ľ. Kovačech, Z. Šefčíková, R. Zemančík), majú skúsenosti..." atď. Lenže v čase, keď pán Zaťko mal odovzdávať svoj projekt, CP (centrum publicistiky) a CS (centrum spravodajstva) s obsadením, ktoré popisuje, ešte neexistovali a ani existovať nemohli, pretože ich postupne vytváral sám výkonný riaditeľ Zaťko po svojom nástupe do funkcie. Pochybnosti vyvolávajú aj "rozvojové plány" výkonného riaditeľa prezentované aj nedávno v banskobystrických Radničných novinách. STV a SRO mali v apríli 2011 spolu 115 zamestnancov, v súčasnosti ich je 87 (?!) a v najbližších dňoch sa ich počet zúži, ako to potvrdzuje aj pán Zaťko v texte svojho projektu, na 75. Viac sa ich totiž do rekonštruovanej budovy rozhlasu na Profesora Sáru nezmestí. A odchádzajú len, až na drobné výnimky, údajne nepotrební televízni pracovníci. Tieto, ale aj ďalšie fakty stavajú celý "Projekt riadenia a rozvoja banskobystrického štúdia RTVS" do veľmi čudného svetla. Vedenia RTVS by malo oficiálne zverejniť originál projektu z apríla 2011, s ktorým Mgr. Art. Ján Zaťko vyhral výberové konanie na výkonného riaditeľa RTVS Banskej Bystrici. V opačnom prípade p. GR RTVS Zemková spochybní celý svoj údajný transparentný a nepolitický konkurz na všetkých 12 top manažérov tejto verejnoprávnej inštitúcie a všetky rečičky o rozvoji regionálnych televíznych štúdií.


29.4.2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



V mexickom štáte Veracruz v sobotu objavili mŕtve telo novinárky. Informovala o tom agentúra Associated Press.Televízia Fox potvrdila, že seriál Fringe bude pokračovať. Piata a zároveň posledná séria bude mať trinásť epizód a tvorca a producent J. J. Abrams sľubuje "divoký a napínavý" koniec. "Fringe je výnimočne kreatívnym seriálom, ktorý si urobil meno ako jedna z najnápaditejších televíznych drám. Návrat s poslednými 13 dielmi nám umožní priniesť vystupňovaný záver, ktorý si jeho vášniví a verní fanúšikovia zaslúžia," vyjadril sa riaditeľ spoločnosti Fox Kevin Reilly. Z ďalšej série sa teší aj Abrams. "Sme nadšení a viac než vďační, že Fox - a naši fanúšikovia - urobili z nemožného možné," povedal. Sci-fi seriál sleduje agentov FBI z divízie Fringe, ktorá sa zaoberá takzvanou 'okrajovou vedou'. Tí sa snažia nezvyčajnými vyšetrovacími technikami vyriešiť sériu nevysvetliteľných a často desivých udalostí zvaných Vzorec, ktoré sa dejú po celom svete. Nechýbajú témy ako paralelný vesmír, manipulácia DNA či teleportácia. V seriáli hrá napríklad Anna Torv, Joshua Jackson, John Noble, Lance Reddick, Jasika Nicole či Blair Brown. 
Regina Martinezová pracovala pre Proseco, jeden z najstarších a najvplyvnejších investigatívnych časopisov v krajine. Jej reportáže sa často týkali obchodu s narkotikami.
Martinezovej telo našli v kúpeľni jej domu, pričom na ňom boli viditeľné stopy úderov a dusenia.
Miestne úrady začali prípad vyšetrovať.







Copyright © TASR 2012



Kuvajtský súd udelil vo štvrtok miestnej televíznej stanici astronomickú pokutu, ktorá sa vyšplhala až do výšky 500-tisíc dinárov, teda v prepočte viac ako 1,3 milióna eur. Dôvodom bol televízny príspevok, ktorý podľa sudcov urážal kráľovskú rodinu. Program odvysielala televízia SCOPE TV ešte v októbri 2010. Autor dokumentu Talál as-Saíd v ňom obviňuje členov vládnucej dynastie as-Sabáhovcov z pokusu o zvrhnutie vlády pred 50 rokmi. Sídlo televíznej stanice po odvysielaní programu členovia kráľovskej rodiny údajne prehľadali a zaútočili na jej zamestnancov. Kuvajt je konštitučnou monarchiou, členov parlamentu však obyvatelia volia priamo. Blízkovýchodnej, prevažne arabskej krajine bohatej na ropu vládnu as-Sabáhovci nepretržite už od 18. storočia.
 
 
 
 
© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.