DALITO!

21. 9. 2013

Zomrel Peter Solan

Zomrel Peter Solan


Slovenská kultúra dnes ráno prišla o jednu z najvýznamnejších filmárskych osobností. Po krátkej a ťažkej chorobe zomrel v Bratislave vo veku 84 rokov režisér Peter Solan, tvorca filmov Boxer a smrť, Tvár v okne, Prípad Barnabáš Kos, Kým sa skončí táto noc, A pobežím až na kraj sveta. TASR o tom informovala tlačová tajomníčka Slovenského filmového ústavu Simona Nôtová.
Režisér a scenárista Peter Solan sa narodil 25. apríla 1929 v Banskej Bystrici. V 60. rokoch dvadsiateho storočia sa zaradil medzi najvýraznejších režisérov československej novej vlny. Medzinárodné uznanie a významné ocenenie na MFF v San Franciscu v roku 1963 získal sugestívnym dramatickým príbehom odohrávajúcim sa v prostredí koncentračného tábora Boxer a smrť (1962). Hoci je mnoho akčných boxerských filmov, práve príbeh väzňa a veliteľa koncentračného tábora má hlbokú myšlienku a presah za hranice doby - bojovať o život v duchu fair play môžu iba dvaja partneri, ktorí majú rovnaké podmienky.
Solan vyštudoval filmovú réžiu na Filmovej akadémii múzických umení (FAMU) v Prahe (1949–1955). Pracovať začal v Štúdiu dokumentárnych filmov v Bratislave, kde ako čerstvý absolvent FAMU nakrútil dokumentárne filmy Fraňo Kráľ (1954) a Trať voľná (1955). V roku 1956 prešiel do Štúdia hraných filmov a spolu s režisérom a dramaturgom Františkom Žáčkom nakrútil dlhometrážny hraný film podľa satirických poviedok Petra Karvaša Čert nespí. Podľa scenára Jozefa Alexandra Talla samostatne režíroval prvú slovenskú filmovú detektívku Muž, ktorý sa nevrátil (1959).
V hranej tvorbe Solan spolupracoval predovšetkým so spisovateľom Petrom Karvašom – Prípad Barnabáš Kos (1964), Pán si neželal nič (1970), Sedem svedkov (TV, 1967) a Malá anketa (TV, 1968) a so scenáristom Tiborom Vichtom – Tvár v okne (1963), Kým sa skončí táto noc (1965), poviedkový film Dialóg 20-40-60 (réžia druhej poviedky), Tušenie (1982), Slávny pes (TV, 1971) na rozličných žánrovo i tematicky vyhranených dielach. V 70. rokoch dvadsiateho storočia ho z politických dôvodov preradili do Štúdia krátkych filmov, kde sa venoval tvorbe dokumentov, z ktorých mnohé získali významné ocenenia na domácich filmových festivaloch – Nemecká (1974), Len lístok poľnej pošty (1977), Balkón plný plienok, Architekt Dušan Kuzma (obidva 1978). K hranému filmu sa opäť vrátil v roku 1979 a nakrútil filmy A pobežím až na kraj sveta (1979), Tušenie (1982) a O sláve a tráve (1984).
V rokoch 1990–1994 a 1998–2001 pôsobil ako predseda Komisie pre kinematografiu a video Štátneho fondu kultúry Pro Slovakia. Hoci celý aktívny filmársky život Petra Solana v 60. rokoch dvadsiateho storočia aj v časoch normalizácie bol poznačený nedôverou a sabotovaním jeho filmovej práce, dožil sa ocenenia. V roku 1994 získal cenu Igric za celoživotné dielo. Pri príležitosti jeho 80. narodenín mu 15. apríla 2009 za celoživotný prínos slovenskej kinematografii a klubovému hnutiu udelili Cenu Asociácie slovenských filmových klubov (ASFK).

Prezident SR Ivan Gašparovič mu 1. januára tohto roka udelil Rad Ľudovíta Štúra III. triedy za mimoriadne zásluhy o kultúrny rozvoj SR, osobitne v oblasti slovenskej kinematografie a šírenie dobrého mena Slovenska v zahraničí.

Copyright © TASR 2013



TO JE TV !

TO JE TV !


20. 9. 2013

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS



Televízia TA3 oslavuje v týchto dňoch 12 rokov pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu. Jeseň je v TA3 tradične aj obdobím programových noviniek.

„Televízia TA3 sa za 12 rokov svojho vysielania vypracovala na celoplošné mienkotvorné médium. Sme pre divákov voľbou číslo 1 pri každej kľúčovej udalosti doma i vo svete aj preto, že ako jediní vysielame naživo a v reálnom čase,“ hodnotí Martin Ilavský, generálny riaditeľ TA3.

„Na jar sme predĺžili naše vysielanie o dve hodiny denne. Krátko na to sme spustili aj digitálne terestriálne vysielanie, čím sme sa stali celoplošnou televíziou. Naše najaktuálnejšie domáce a zahraničné spravodajstvo si tak môžu pozrieť diváci na celom Slovensku. A to len potvrdzuje našu pozíciu lídra televízneho spravodajstva,“ dodáva Martin Ilavský.




Jesenné novinky na TA3

Diváci si na TA3 budú môcť pozrieť novú predpoveď počasia. Okrem nového vizuálu ku grafickej predpovedi postupne pribudne k rannému aj večerné moderované počasie.

Novinkou medzi publicistickými reláciami je mesačník zo sveta opery Bravo!. Martina Kyselová hovorí: „Svet opery divákom v tejto relácii priblížia Katarína Korecká a Peter Bielik. Reláciu Bravo! si diváci budú môcť pozrieť buď v piatkovej premiére o 21:30 alebo v nedeľňajšej repríze.“

Spoluautorom myšlienky je moderátor Peter Bielik, ktorý sa predstaví v netradičnej úlohe: „Reláciou Bravo! chceme televíziu TA3 posunúť ešte bližšie k tým divákom, ktorí dávajú dôraz na kvalitu. V Katke Koreckej sme získali vynikajúcu reportérku a rešpektovanú osobnosť s veľkými skúsenosťami z oblasti vážnej hudby. Veľmi sa teším na našu vzájomnú spoluprácu.“

Tvárou relácie Showbiz sa od septembra stala módna publicistka Emma Tekelyová. S novým podtitulom relácie „Móda – trendy – životný štýl“ rozšírila aj spektrum tém, ktoré diváci v relácii nájdu.

Formu zmenila relácia Portrét. Katrin Lengyelová ju posunula viac k dokumentárnemu žánru, v ktorom osobnosti predstavuje nielen v ich autentickom prostredí, ale aj cez výpovede ľudí a udalosti, ktoré ich ovplyvnili.

Pevné divácke zázemie si našli aj dve nové diskusné relácie, ktoré sme divákom TA3 predstavili už na jar. Rozhovory cez polnoc a Bez dresu s Dušanom Gabánim. Tím tvorcov Rozhovorov cez polnoc posilnil Norbert Dolinský, ktorý bude striedavo s Pavlom Kirinovičom sprevádzať divákov nielen nočnou talkshow, ale aj Dobrými správami.

Jesennému spravodajstvu na TA3 budú okrem aktuálnych udalostí dominovať aj Voľby do Vyšších územných celkov, počas ktorých bude televízia TA3 prinášať živé vysielanie zo všetkých regiónov Slovenska.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Francúzsko žiada Európsku úniu, aby agresívnejšie regulovala globálne internetové spoločnosti ako Google, Amazon.com alebo Facebook a korigovala tak ich rastúcu dominanciu na poli internetového obchodu a služieb. Vo štvrtok to povedala francúzska ministerka pre digitálnu ekonomiku Fleur Pellerinová.
"Nástroje, ktoré dáva k dispozícii súčasná legislatíva na ochranu hospodárskej súťaže, sú v rýchlo sa meniacom svete internetu absolútne nevhodné," vyhlásila Pellerinová v rozhovore pre francúzsky denník Libération. Európa podľa nej potrebuje regulačný orgán, ktorý by dokázal rýchlo reagovať hneď, keď sa objaví problém, miesto toho, aby sa viedli tiahle a nákladné spory, ktoré spotrebiteľom v konečnom dôsledku nepomôžu. Pellerinovej poradca dodal, že Paríž Európsku komisiu požiada o preverenie možnosti regulácie "ex ante" - čiže preventívne. Existencia takéhoto procesu by podľa ministerky vytvorila na poli digitálnej ekonomike rovnovážne podmienky a umožnila vznik európskych alternatív k americkým internetovým gigantom.
Pellerinovej nápad je súčasťou širšieho návrhu, ktorý Francúzsko predloží 24. októbra na európskom summite o digitálnej ekonomike, internete a inováciách. Jeho ďalšie prvky údajne obsahujú úpravu daňových pravidiel, ktorá by mala zabezpečiť, že internetové spoločnosti budú naozaj platiť dane za zisk vytvorený v EÚ, ako aj striktnejšie pravidlá ochrany osobných údajov na internete. Návrhy však pravdepodobne narazia na odpor zo strany niektorých členských štátov, ktoré radšej nechávajú internet, aby sa vyvíjal sám, ako aj zo strany USA, odkiaľ najväčšie internetové spoločnosti pochádzajú.

 
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

Výpis uznesení z rokovania Rady Rozhlasu a televízie Slovenska 19. septembra 2013

Výpis uznesení z rokovania  Rady Rozhlasu a
 
televízie Slovenska 19. septembra 2013

 

 

Pekný iPad v BBC

Pekný iPad v BBC


Verejný protest . Úrad vlády SR a poslanecký klub SMERu-SD ostro protestujú proti tomu, ako Televízia Markíza jednostranne informovala o mimoriadnej schôdzi k SPP

 
Verejný protest

Úrad vlády SR a poslanecký klub SMERu-SD ostro protestujú proti tomu, ako Televízia Markíza jednostranne informovala o mimoriadnej schôdzi k SPP
 
Televízia Markíza pri informovaní o mimoriadnej schôdzi k SPP profesionálne absolútne zlyhala a jednostranne informovala. Tu sú fakty:
1. Televízia kládla vo svojich príspevkoch dôraz na to, že rokovanie sa uskutočnilo v noci, čo bolo údajne porušením demokratických princípov. Ani slovom sa však nezmienila o tom, že rovnako odvolávanie I. Radičovej v čase, keď bol SMER-SD v opozícii, sa konalo v noci a takisto nespomenula, že pri rozprave o voľbe generálneho prokurátora v predchádzajúcom volebnom období predseda NR SR R. Sulík nechal postaviť v pléne parlamentu televízory, na ktorých opozičným poslancom zo SMERu-SD stanovil časové limity ich vystúpení.
2. Televízia nakrútila anketu s nespokojnými ľuďmi, ktorí sa nedostali na balkón NR SR, aby mohli kričať na „zlú“ vládu. Ani slovom však nespomenula, že išlo o ľudí zorganizovaných politickou stranou OĽaNO, pričom jeden z týchto ľudí, ktorý bol už v minulosti odsúdený za násilie na ženách, počas aktuálnej schôdze brutálne napadol recepčnú národnej rady vo foyer, keď po nej hodil monitor z počítača.
3. Televízia podrobne informovala o verzii poslanca Matoviča, že jeho a poslanca Viskupiča fyzicky napadli poslanci SMERu-SD, pričom ale neuviedla, že z videozáznamu zverejneného v médiách jasne vyplýva, že ako prvý fyzicky zaútočil na poslanca SMERu-SD Valockého práve poslanec Matovič. Naopak, televízia spomínaný záznam zverejnila tak, aby začiatok incidentu nebolo vidieť.
4. Televízia pri téme alkoholu v parlamente využila ako hlavného moralistu poslanca Matoviča, ktorý kritizoval poslancov SMERu-SD za to, že údajne boli pod vplyvom alkoholu. Neuviedla však, že v minulom volebnom období sa sám poslanec Matovič priznal, že požíval alkohol v priestoroch NR SR, pričom musel prespať priamo v jej priestoroch, prikrytý kabátom.
Absolútne jednostranne televízia informovala aj o samotnej podstate transakcie v spoločnosti SPP. Uvádzame fakty:
1. Televízia informovala o tom, že predseda vlády garantuje ceny plynu len pre rok 2014, zamlčala ale, že za prvej aj druhej vlády R. Fica ceny plynu pre domácnosti klesali alebo boli stabilné, pričom za vlády M. Dzurindu a I. Radičovej ceny stúpali.
2. Televízia informovala o tom, že jedinou istotou, ktorú máme je, že „Štát, teda daňovníci, musia začať splácať straty v SPP“. Už ale nespomenula, že zo štátneho rozpočtu na túto transakciu nepôjde ani cent.
3. Televízia viackrát informovala, že materská spoločnosť SPP je stratová, pričom stratová - a to dlhodobo - je len sekcia SPP domácnosti a materská spoločnosť SPP ako celok vykazuje zisk. A takisto opomenula informáciu, že transakciou sa štát zbavil arbitráží v hodnote 200 mil. eur, čo je výrazne viac, ako strata v sekcii SPP domácnosti.
4. Televízia v súlade s rétorikou opozičného poslanca D. Lipšica kládla dôraz na to, že vláda odovzdala SPP finančným skupinám, čo už ale neuviedla je fakt, že v skutočnosti prvá vláda M. Dzurindu predala štátne SPP zahraničných vlastníkom a tí ju predali EPH, teda finančnej skupine.
5. Zatiaľ čo pri téme vládneho dokumentu išlo o komunikáciu dvoch akcionárov, štátu a EPH v jednom podniku, televízia opäť neinformovala o omnoho závažnejšom príklade, a to že v roku 2011 minister zdravotníctva Uhliarik za KDH, ktorého podpredsedom a vtedajším ministrom vnútra bol D. Lipšic, si nechal vypracovať celý zákon lobistami z farmaceutického priemyslu.

      Všetky uvedené informácie mala redakcia spravodajstva televízie Markíza k dispozícii, napriek tomu všetky svoje reportáže urobila jednostranne a nevyvážene, v absolútnom súzvuku s opozičnou rétorikou.
      Informáciu TASR poskytli z tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR.



Frešo požiada Nemocničnú, a.s., aby stiahla zákaz informovať o jej financovaní

Frešo požiada Nemocničnú, a.s.,

aby stiahla zákaz informovať o jej financovaní


Poslanec Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Ondrej Dostál (OKS) na dnešnom rokovaní zastupiteľstva BSK navrhol, aby kraj vyvinul snahu o zrušenie súdneho zákazu pre televíziu Markíza informovať o financovaní nemocnice v Malackách. Predseda BSK Pavol Frešo (SDKÚ-DS) sľúbil, že sa v tejto veci bude osobne angažovať.
      Ako poznamenal Dostál, zákaz informovania síce neinicioval BSK, avšak "tieň tohto rozhodnutia" dopadá aj na samosprávny kraj. Dostál okomentoval rozhodnutie Okresného súdu v Malackách ako nehoráznosť. Frešo zopakoval svoje predchádzajúce vyjadrenia, že takisto nesúhlasí s vydaním zákazu. S iniciatívou BSK požiadať prevádzkovateľa nemocnice o stiahnutie zákazu Frešo súhlasil. "Ja oficiálne oslovím orgány Nemocničnej, a.s., aby stiahli tento zákaz," uviedol Frešo.
      Ako 12. septembra informoval denník Sme, Okresný súd v Malackách sa stotožnil s návrhom firmy Nemocničná, a.s., ktorá zažalovala televíziu Markíza. Tá sa musí podľa uznesenia súdu "zdržať výroby a vysielania" akéhokoľvek príspevku, ktorý by nadväzoval na doterajšie reportáže redaktorky Barbory Demešovej "Župa dáva milióny súkromnej firme" a "Frešo utekal pred našou kamerou. Pre čudné financovanie malackej nemocnice". Zákaz platí do právoplatného skončenia celého sporu, ktorý môže podľa denníka trvať roky. Dovtedy musí televízia stiahnuť druhú reportáž zo svojho webu.


Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Blogerovi Jurajovi Poláčkovi už nehrozí trestné stíhanie pre blog o nešťastnej poľovačke z roku 2009, pri ktorej zahynul lesník. Trestné stíhanie postúpili Obvodnému úradu v Bratislave, ktorý blog rieši ako priestupok proti občianskemu spolunažívaniu. Agentúre SITA to potvrdila hovorkyňa policajného prezídia Andrea Dobiášová. Podľa zákona za priestupok možno udeliť pokarhanie či pokutu do výšky 33 eur.
Trestné oznámenie na neznámeho páchateľa za ohováranie podala Kancelária prezidenta SR 8. januára. Dôvodom bol blog Juraja Poláčka s názvom Vrahovia medzi nami, v ktorom sa objavilo meno prezidenta Ivana Gašparoviča. V blogu sa píše okrem iného aj o poľovačke z prvého augustového víkendu roku 2009 v areáli Lešť na strednom Slovensku, kde prišiel o život pri nešťastnej náhode horár Michal Bobák. Prezident blog chápal ako ohováranie, že poľovníka zastrelil on. Polícia začala vo februári trestné stíhanie vo veci pre trestný čin ohovárania.
Podľa prezidentovho hovorcu Marka Trubača bol Ivan Gašparovič počas spomínanej poľovačky na dovolenke v Chorvátsku, to však médiá spochybnili. Druhé alibi spočívalo v tom, že deň pred incidentom bol na futbalovom zápase. Podľa denníka SME sa však deň pred nešťastím futbal v Bratislave nehral. Neskôr Trubač povedal, že sa pomýlil s tým, že prezident bol na futbale 2. augusta, teda v deň lesníkovej smrti. Koncom januára informoval poslancov parlamentného branno-bezpečnostného výboru minister vnútra Robert Kaliňák o pohybe prezidentovej ochranky v tom čase.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
 
 

"Keď som vydával ERA, tak tento trapák nosil pampersky. Keď som vydával Bengoro, tak tento úlisný bisexuál zistil, že mu narástli dva chĺpky na tom malom kokote. Keď vyšiel Bozk na rozlúčku a mal som za sebou už asi 1000 koncertov, tak sa tento gay rozhodoval, či bude skinhead alebo depešák. No a keď som vydával Krála, z kerého sa predalo 35 000 kusov, tak sa jednoducho opýtam - kde bola zastrčená tato zženštilá kurvička? Keď som vydal Fenomen, tak sa zrazu objavil tento nímand s Bacilom, ktorého hlas sa náhodne podobá môjmu. Čo urobil pre slovenský hip hop tento Puskailer??? Zvuk ulice, ERA, Bengoro, Bozk na rozlúčku, Král. Ahoj.”
Patrik Vrbovský

„Podľa zmluvy, ktorá je veľmi, veľmi prísna, nemôžeme poskytovať žiadne informácie.“
Noro Meszároš , manažér speváčky Mázikovej

"Najsrandovnejší sedláci búšili do bývalej premiérky Radičovej hlava nehlava,"
Radoslav Procházka
 

"Plyn nie je Jogobella."
Alojz Hlina 

„Ja môžem stáť, parkovať a ísť so svojím vozidlom kamkoľvek, kde to zákon nezakazuje. Keď to niekoho serie, tak je to jeho problém.“
Marián Kočner
 

BONANO NEWS 6

BONANO NEWS 6
Exministerka spravodlivosti Lucia Žitňanská (SDKÚ-DS), redaktorka Nového Času Júlia Mikolášiková, ako aj šéfredaktorka tohto denníka Júlia Kováčová boli nadnes predvolané vypovedať ako svedkyne v spore na ochranu osobnosti pre články o večierku v reštaurácii Bonanno v Rajeckých Tepliciach. V tomto prípade podal žalobu na vydavateľa denníka Ringier Alex Springer sudca Najvyššieho súdu SR Milan Lipovský, ktorý žiada ospravedlnenie a 100.000 eur.
"Áno, overovali sme si, napríklad pán Comorek nepovedal, že táto udalosť sa uskutočnila. Povedal, že išlo o ustanovujúcu schôdzu občianskeho združenia Justičný Oskar," odpovedala redaktorka Mikolášiková na otázku súdu, či si overila pravosť materiálu s fotografiami z Bonanna, ktorý prišiel do redakcie anonymne. To, že sa večierok uskutočnil, podľa nej potvrdili aj ďalší oslovení.
"Išlo o bežné priateľské stretnutie ľudí, ktorí sa poznajú dlhé roky," povedal na prvom pojednávaní v tomto prípade Lipovský. Tvrdil, že v Bonanne nevidel právnika Tibora Péchyho s maketou samopalu a modrými slúchadlami. Na súde uviedol, že keď vystupoval z auta, iba zachytil nejaký rozruch. Zároveň odmietol, že by Péchy vo vnútri reštaurácie mal na hlave slúchadlá a v rukách samopal. "Prekvapil ma článok v Novom Čase, mal som pritom podozrenie z nejakej manipulácie," povedal.
Ringier Axel Springer čelí spolu ôsmim žalobám na ochranu osobnosti od právnikov, ktorí sa mali zúčastniť na stretnutí členov občianskeho združenia Justičný Oskar v októbri 2010. Spolu žiadajú náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 940.000 eur. Žalobu podal aj právnik Tibor Péchy, ktorý má na zverejnených fotografiách modré slúchadlá a atrapu samopalu. Tým nápadne pripomína a zosmiešňuje Ľubomíra Harmana, ktorý v lete 2010 zavraždil v Devínskej Novej Vsi sedem ľudí.

Copyright © TASR 2013

Zomrela Patsy Swayze

Zomrela Patsy Swayze

Vo veku 86 rokov zomrela Patsy Swayze, matka zosnulého herca Patricka Swayzeho. Informáciu potvrdila jej hovorkyňa Annett Wolf. Príčinu úmrtia zatiaľ nezverejnili, avšak podľa denníka Houston Chronicle Swayze posledný raz vydýchla vo svojom dome v kalifornskej Simi Valley v dôsledku mŕtvice, ktorá ju postihla tento mesiac.
Patricia Yvonne Helen Karnes sa narodila 7. februára 1927. Počas života pracovala aj ako filmová choreografka. Spolupracovali s ňou napríklad Tommy Tune, Randy Quaid, Jaclyn Smith či Debbie Allen. Podieľala sa tiež na snímke Mestský kovboj z roku 1980, v ktorej účinkoval aj John Travolta. Krátko po tom sa s rodinou presťahovala z texaského Houstonu do spomínanej Simi Valley. "Cítila som sa ako v Texase na vidieku, deti bývali doma, mohli mať kone a psy," vyjadrila sa v roku 1991 pre denník Los Angeles Times. Swayze milovala tanec. Počas života založila Houston Jazz Ballet Company, riadila Swayze School of Dance a 18 rokov vyučovala na Houstonskej univerzite. Vychovala päť detí, synov Patricka, Dona, Seana Kylea, a dcéry Vickie Lynn a Bambi. V roku 1982 zomrel jej manžel Jesse Wayne Swayze, v roku 1994 dcéra Vickie Lynn a v roku 2009 skonal vo veku 57 rokov Patrick Swayze, ktorý sa preslávil v snímkach ako napríklad Hriešny tanec (1987) či Duch (1990).
Informácie pochádzajú z webových stránok www.usmagazine.com, www.chron

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Spoločnosť GLORY Sports International získala práva na podstatnú väčšinu programovej ponuky K-1, jedného z najznámejších propagátorov kickboxu v histórii tohto športu. Táto nová akvizícia bude znamenať, že celkový počet kickboxových programov v portfóliu spoločnosti GSI narástol na 3 000. Spoločnosť GSI je sama producentom obsahu a poskytuje programy do viac než 170 území. GSI si nedávno zabezpečila hlavný obchod týkajúci sa distribúcie televíznych programov v Spojených štátoch s televíziou SPIKE TV (ktorá patrí pod spoločnosť Viacom). Prvá udalosť bude mať premiéru v sobotu 12. októbra 2013. Turnaj Glory 11 Chicago sa bude vysielať NAŽIVO v hlavnom vysielacom čase zo štadiónu Sears Centre v Hoffman Estates o 21.00 hodine východného času. Scott Rudmann, člen správnej rady spoločnosti GLORY, povedal: "Sme veľmi radi, že sme úspešne získali podiel vo Fuji TV z katalógu K-1 a že sme do knižnice spoločnosti GLORY pridali väčšinu historických záznamov K-1."
      Konkrétne spoločnosť GLORY získala práva po krachu spoločnosti FEG, ktorá je bývalým promotérom K-1 v Japonsku. Balík s právami zahŕňa udalosti K-1 vysielané prostredníctvom Fuji TV v Japonsku a zahŕňa finále K-1 Grand Prix z rôznych miest celého sveta od roku 1993 – 2006 a neskôr.
      Záznamy K-1 dopĺňajú existujúcu knižnicu spoločnosti GLORY, ktorá zahŕňa katalógy programov It's Showtime, Nikko, United Glory a programy produkované spoločnosťou GLORY a tiež živé zápasy. Tieto historické turnaje teraz patria všetky pod značku GLORY. Andrew Whitaker, generálny riaditeľ spoločnosti GLORY Sports International, dodal: "S nasledujúcim debutom programov GLORY v televízii SPIKE TV a ďalších televíznych programov v USA, spoznajú fanúšikovia bojových športov, prečo je GLORY najhorúcejšou novinkou v oblasti bojových športov."




Zo všetkých reklamných médií zaznamenajú mobilné technológie počas nasledujúcich rokov najväčší rast. Tvrdí to telekomunikačný expert Tomi T. Ahonen. "Dnes tvorí celkový podiel reklamy na mobilných zariadeniach takmer 3 % v rámci celého sveta. Viac ako 10 % výdavkov na reklamu sa dáva na internet," povedal dnes v Bratislave na konferencii Mobilný Marketing 2013 Ahonen. Podujatie zorganizoval denník Hospodárske noviny a spoločnosť mSolutions.
      Podľa Ahonena bude v nasledujúcich rokoch rásť záujem spoločností o reklamu prostredníctvom zariadení ako mobilný telefón či tablet. Dôvodom je, že podiel času a pozornosti, ktorý užívatelia venujú týmto zariadeniam, nezodpovedá výdavkom na reklamu. Tento pomer by sa mal však časom dostať do rovnováhy. "Povedzme, že za päť alebo desať rokov odteraz bude podiel mobilnej reklamy blízko ku 8 až 10 %," predpovedá Ahonen.
      Ako však upozornil, súčasný model mobilnej reklamy a marketingu je len kópiou toho, čo sa deje na internete, v televízii či v printových médiách a pre mobilné zariadenia je nevyhovujúci a brzdiaci. "Takýto spôsob dobre nefunguje. Musíme nájsť nový spôsob, ako robiť marketing a reklamu po novom na mobilných zariadeniach. Keď sa to naučíme, stane sa táto technológia veľmi silnou," dodal Ahonen.



Novou hovorkyňou českej vlády a súčasne šéfkou Tlačového odboru Úradu vlády ČR je Jana Jabůrková. Informovali o tom dnes české médiá s odvolaním sa na premiéra Jiřího Rusnoka.
      Predchádzajúci hovorca vlády ČR Jan Hrubeš prišiel už pred dvoma týždňami o funkciu riaditeľa Tlačového odboru Úradu vlády ČR, v ktorej ho ako dočasne poverený nahradil jeho zástupca Jakub Stadler.
      Hrubeš vystriedal vo funkcii hovorcu českej vlády Michala Schustera po jeho dobrovoľnom odchode z postu v apríli 2013. Už predtým sa však stal riaditeľom tlačového odboru, vo funkcii hovorcu ho až následne schválil vtedajší kabinet premiéra Petra Nečasa. Po páde českej vlády a nástupe novej zostal Hrubeš až do začiatku septembra v oboch funkciách. Premiér sa s ním teraz dohodol na ukončení spolupráce.
      Jeho nástupkyňa pôsobila v minulosti v spoločnosti ČEPS a bola aj hovorkyňou rezortu pre miestny rozvoj.

Copyright © TASR 2013

19. 9. 2013

RTVS MEDIA LAW NEWS

 RTVS MEDIA LAW NEWS


Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) nedostane zo zákona povinnosť odvysielať aspoň raz do týždňa film v anglickom jazyku s otvorenými slovenskými titulkami. Poslanci NR SR dnes totiž odmietli návrh novely zákona o vysielaní a retransmisii z dielne OĽaNO, ktorý mal takúto novinku zaviesť s cieľom pozdvihnúť úroveň poznania anglického jazyka u bežného obyvateľstva.
      "Verejnoprávna televízia tu vystupuje v dvojitej úlohe, a to ako výrazne sledovaný mediálny fenomén doby a zároveň ako nástroj vzdelávania a výchovy," vysvetľovali predkladatelia Ján Mičovský a Jozef Viskupič. Podľa ich slov porozumenie medzi národmi, vzájomné poznanie sa a výmena informácií je základným predpokladom na zvládnutie globálnych úloh, ktoré pred ľudstvom v 21. storočí stoja.
      "Nevyhnutným predpokladom takéhoto porozumenia je aj porozumenie komunikačné, jazykové. Jazyk anglický prirodzene prebral funkciu esperanta pre veľkú časť sveta. Proti tomuto vývoju nemá význam protestovať, treba ho správne usmerniť tak, aby sa využili jeho veľké nadčasové pozitíva a zároveň obmedzili nevhodné vplyvy na vlastnú jazykovú kultúru," uvádza sa v dôvodovej správe.
      Mičovský a Viskupič boli presvedčení, že ich novela prinesie viacero systémových pozitívnych zmien. "Najmä umožní, aby do pravidelného kontaktu s angličtinou prišli prirodzeným spôsobom široké masy obyvateľstva bez toho, aby priamo ukladala, aký program alebo v ktorom čase má byť vysielaný. RTVS tak ostane programová flexibilita. Ďalej umožní, aby boli pôsobeniu anglického jazyka vystavení aj ľudia, ktorí angličtinou síce nehovoria, avšak môžu pasívne počúvať hovorené slovo, čo im v spojení s titulkami umožní naučenie sa základných slovných spojení, ktoré môžu zužitkovať v každodennom živote alebo v obchodnom styku," tvrdili poslanci.
      Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika pred časom pre TASR reagoval, že RTVS už v súčasnosti vysiela pôvodnú európsku produkciu v pôvodnom znení. "Veľká časť je, samozrejme, v angličtine. Myslím, že nás legislatíva k tomu nemusí viesť. Bolo by prapodivné, keby zmena legislatívy riešila len takúto marginálnu súvislosť. Bolo by to pre mňa prekvapením," vyhlásil Mika.


Copyright © TASR 2013

RADA RTVS

RADA RTVS

Verejnoprávne rozhlasové vysielanie by sa malo posilniť. Je to cieľom personálnych zmien v Slovenskom rozhlase (SRo). Zámerom je posilniť prúdové vysielanie, povedal počas dnešného rokovania Rady Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. “RTVS má dve telá – rozhlas a televíziu a každé z nich si vyžaduje iný prístup, televízia revolučnejší a rozhlas evolučnejší. Aj manažment, ktorý je teraz v rozhlase, hovorí o tom, že to bude prístup evolučný, pretože sú to ľudia z rozhlasu, ktorí tu majú kontinuitu,“ doplnil pre médiá počas rokovania Rady RTVS Václav Mika.
Zmeny budú podľa Miku najvýraznejšie v prúdovom vysielaní rozhlasu a určia ich najmä výsledky nedávnej mapovacej štúdie. Ubezpečil, že nepôjde o žiadne náhle novinky, bude to postupné. Z mapovacej štúdie (mapping study) vyplynú zmeny, ktoré by napríklad mali odstrániť vzájomnú konkurenciu medzi Rádiami Slovensko a Regina so spoločnou ambíciou prilákať viac poslucháčov.
Dlhoročný programový šéf verejnoprávneho rozhlasu Ľuboš Machaj odišiel zo svojho postu k 14. augustu. Po Machajovom odchode bol poverený vedením Vincent Štofaník, riaditeľ informačných programových služieb (Rádio Slovensko, Rádio Regina, Radio Slovakia International). Machaj pre RTVS pracuje ďalej, ale v inej forme spolupráce. “To, že Vincent Štofaník je zodpovedný za rozhlasovú časť RTVS je signál, že je to manažér, ktorý zodpovedá za prúdové vysielanie. Je tu kontinuita, je to človek, ktorý je zainteresovaný v takých podstatných veciach ako je mapovacia štúdia,“ povedal médiám Mika. Štofaník podľa jeho slov pritiahol so sebou nový manažment z vnútorného prostredia rozhlasu. “To hovorí o tom, že to nie je stratégia diskontinuity, naopak, že to je kontinuita,“ zdôraznil generálny riaditeľ RTVS.
Po výmene vedenia SRo na svojich pozíciách skončili Rudolf Pepucha (vedúci odboru hudby a špecializovaných programov), Karol Horváth (vedúci odboru vlastnej tvorby – predtým Literárno-dramatické centrum), Rastislav Andris (riaditeľ umeleckých programových služieb Rádia Devín, FM, Litera, Klasika a Junior). “Noví na odbore hudby a špecializovaných programov je Ivan Burlas, odbor vlastnej tvorby momentálne riadim priamo ja, ale sú tam ľudia zodpovední za dramatickú tvorbu – Ján Šimko, Zuzana Belková a Soňa Koželová,“ povedal pre SITA Vincent Štofaník, poverený vedením Sekcie programových služieb SRo. Štofaník, ktorý je aj riaditeľom Informačných programových služieb SRo doplnil, že personálne výmeny sa týkajú aj jednotlivých rádií. “Novým šéfdramaturgom Rádia Slovensko je Ľuboš Černák, šéfdramaturgom Rádia Regina Marcel Hanáček a šéfdramaturgičkou Devína a zároveň poverenou riaditeľkou umeleckých programových služieb je Eva Reiselová. Šéfdramaturg Rádia_FM ostáva na svojej pozícii,“ povedal pre SITA Štofaník. Uvažuje sa o posilnení pozícií editorov a šéfeditorov v prúdovom vysielaní.

Rada RTVS dnes za svojho nového podpredsedu zvolila na dva roky (od 29. septembra 2013 do 28. septembra 2015) Martina Kákoša.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 


Americký senátor John McCain v článku pre ruské noviny Pravda obvinil prezidenta Vladimira Putina z korupcie, útlaku a vládnutia, ktoré sleduje len jeho vlastné záujmy. Informovala o tom agentúra AP.
      McCainov stĺpček v najznámejších ruských novinách je odpoveďou na ostrý článok ruského prezidenta, ktorý vyšiel minulý týždeň v denníku The New York Times.
      V úvodníku s titulkom "Rusko si zaslúži niečo lepšie ako je Putin" obvinil republikánsky senátor Putina a jeho kolegov z trestania disentu. Zároveň ruského prezidenta karhal za jeho podporu Bašára Asada v občianskej vojne, v ktorej za dva roky jej trvania zahynulo viac ako 100.000 ľudí.
      McCain čitateľom Pravdy tvrdil, že nie je proti-rusky zameraný, ale je "viac pro-ruský ako režim, ktorý vám dnes neschopne vládne".

 
Copyright © TASR 2013

 

Britská modelka Kate Moss sa objaví na obálke známeho pánskeho magazínu Playboy pri príležitosti jeho 60. výročia. Správu prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter potvrdil syn zakladateľa časopisu Cooper Hefner. "Bude to výborné číslo. Kate Moss je celosvetovo známa celebrita a ikona, ktorá prekračuje hranice medzi zobrazovaním sexuality a modelingom," vyjadril sa. Na titulke vydania na január a február 2014 by sa mala Moss objaviť ako Playboy zajačik, pričom vnútri časopisu by mali byť aj fotografie úplne nahej modelky.
Tridsaťdeväťročná Kate Moss sa začala pohybovať v modelingu na konci 80. rokov minulého storočia. Známou sa stala aj vďaka súkromnému životu. Medzi jej partnerov patrili napríklad Johnny Depp či britský hudobník Pete Doherty. V roku 2011 sa jej manželom stal Jamie Hince z formácie The Kills. Magazín Forbes ju minulý rok zaradil na druhé miesto v rebríčku najlepšie zarábajúcich modeliek na svete a časopis Time ju v roku 2007 zaradil medzi 100 najvplyvnejších ľudí sveta.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS

RTVS NEWS
 
RTVS a Slovenský filmový ústav uzavreli licenčnú zmluvu na šírenie 78 slovenských filmov na 1 vysielanie za cenu 105 000,- EUR.
Medzi dielami sú o.i. aj Medená veža ,Posledná bosorka ,Sladké starosti, Boxer a smrť ,Dovidenia v pekle, priatelia ,Drak sa vracia , Kristove roky,Majster kat , Polnočná omša, Skalní v ofsajde , Štastie príde v nedeľu ,Signum laudis a i.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Sledovanosť hokejových majstrovstiev sveta z roka na rok rastie, zatiaľ posledný turnaj v Štokholme a Helsinkách videla pri televíznych obrazovkách takmer miliarda divákov. Podľa údajov spoločnosti Infront Sports & Media a Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF) sa majstrovstvá sveta 2013 dostali na obrazovky v 118 krajinách a teritóriách. Sledovanosť bola 975,15 milióna divákov. V porovnaní s predchádzajúcim šampionátom ide o štvorpercentný nárast (937,52 mil.).
Sledovanosť stúpla napriek tomu, že už vo štvrťfinále skončili Česko a Rusko s už tradične silným diváckym potenciálom. Prostredníctvom kanálu YouTube videlo zápasy 3,4 milióna návštevníkov. Oficiálnu aplikáciu MS 2013 si ľudia stiahli 280-tisíckrát. Informácie zverejnil web IIHF.

Česká televízia nakrúca nový seriál s názvom Život a doba soudce A. K. Seriál by mal v každej z trinástich epizód rozoberať určitý súdny spor, ako napríklad konflikt medzi umelkyňou a bulvárom, spor o práva na dieťa alebo riešenie pokusu o násilné vysťahovanie nájomníka.
Dej by mal však sledovať aj osobný život hlavného hrdinu, sudcu, ktorého stvárni David Švehlík. "Ide nám o reflexiu prípadov z bežného života, v ktorých má každý nárok na svoju pravdu a pre tú je schopný urobiť všetko. Je len málo profesií, ktoré sú viac konfrontované s rozporuplnosťou ľudskej povahy. Sudcovia navyše svojimi rozhodnutiami menia osudy mnohých ľudí a zasahujú tak do ich životov. Naším cieľom je nakrútiť veľký televízny román, ktorý divákov nebude upokojovať typickými seriálovými klišé," prezradil kreatívny producent Jan Lekeš. V seriáli sa objavia aj Jiří Bartoška či Daniela Kolářová. O réžiu sa postarajú Robert Sedláček, Radim Špaček a Bohdan Sláma. Scenár napísal Zdeněk Zapletal.


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

18. 9. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Novela Autorského zákona bude platiť bez podpisu prezidenta SR Ivana Gašparoviča. Parlament ju opätovne schválil 3. septembra bez toho, aby akceptoval pripomienku hlavy štátu. Prezidentovi sa nepozdávalo, že noviny majú patriť k súbornému dielu a spadať tak pod ochranu autorského zákona. Gašparovič navrhol noviny zo súborného diela vylúčiť. Poslancom sa jeho návrh nepozdával a 104 hlasmi prelomili jeho veto. Právna norma teda prešla tak, ako bola pôvodne schválená.
Prezident upozornil, že novinkou v zákone by prišlo k autorskoprávnej ochrane práv vydavateľov. "Podľa môjho názoru ide o neopodstatnenú ochranu, ak sú noviny ako súborné dielo predmetom autorského práva," konštatuje Gašparovič. Doplnenie novín do paragrafového znenia novely zákona považuje za neopodstatnené. Riziko vidí v sťažení prístupu k informáciám. Poslanci sa zhodli, že noviny treba chrániť.
Novela posilňuje autorskú ochranu tvorcov novín. Ak je v novinách aspoň jeden príspevok, na ktorý sa vzťahuje ochrana autorského diela, celé noviny sa budú považovať za súborné dielo podobne, ako je to dnes v prípade časopisov. Agentúry, ktoré monitorujú novinové správy a ďalej ich predávajú, preto budú od termínu účinnosti novely potrebovať na takúto činnosť súhlas vydavateľa novín. Keď ho získajú, budú môcť na trhu umiestňovať svoje produkty rovnako ako doteraz.

Copyright © TASR 2013

Reakcia predsedu NR SR na článok uverejnený na www.topky.sk

Reakcia predsedu NR SR na článok
 
 uverejnený na www.topky.sk

Predseda NR SR Pavol Paška sa chce dôrazne ohradiť proti nepravdivému tvrdeniu pána poslanca Richarda Vašečku, že zvolanie mimoriadnej schôdze na utorňajšie popoludnie, je prejavom neúcty predsedu parlamentu voči pamiatke významného katolíckeho disidenta Silvestra Krčméryho.
Zvolanie mimoriadnej schôdze na utorňajšie popoludnie je podľa poslanca hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) Richarda Vašečku prejavom neúcty predsedu parlamentu voči pamiatke významného katolíckeho disidenta Silvestra Krčméryho. "Pred začiatkom mimoriadnej schôdze totiž zasadajú výbory Národnej rady a poslancom tak nebude umožnené zúčastniť sa poslednej rozlúčky s pánom Krčmérym. Predseda parlamentu mohol zvolať mimoriadnu schôdzu na ktorýkoľvek iný termín. Je mi ľúto, že dal prednosť prízemnému politikárčeniu pred vzdaním úcty pamiatke mimoriadnej osobnosti našej histórie," uviedol Vašečka vo svojom stanovisku.
Predseda NR SR Pavol Paška v piatok 13.9. počas vedenia schôdze uviedol citujeme: "Ešte Vás chcem, dámy a páni, informovať, že dnes budeme rokovať do 14.00 hodiny. V utorok budeme rokovať od 9.00 h, ale trošku špecificky navrhujem po obede rokovať až od 15.00 h vzhľadom na pohreb pána Krčméryho a pravdepodobnosť, že veľa z Vás by sa chcela zúčastniť na dôstojnej rozlúčke s pánom Krčmérym. Takto je súhlas? (Súhlasná reakcia z pléna.) Dobre, ďakujem."
Je zarážajúce a poľutovania hodné že pán poslanec Vašečka, dokáže pre svoju politickú prezentáciu aj takto nehanebne zneužívať túto smutnú udalosť.

RADA RTVS

RADA RTVS

 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Americký spevák Iggy Pop sa bude podieľať na pripravovanom seriáli s názvom Once Upon a Time in Wonderland, ktorý by televízia ABC mala začať vysielať v októbri. Šesťdesiatšesťročný krstný otec punku tak nahradí kolegu Rogera Daltreyho, ktorý svoj hlas prepožičal rovnakej postavičke v seriáli s názvom Kde bolo, tam bolo (2011). Podľa magazínu Entertainment Weekly sa frontman kapely The Who nemohol na nakrúcaniach zúčastniť. Okrem Popa v rozprávke zaznejú aj hlasy napríklad Johna Lithgowa (ako biely zajac) a Keitha Davida (ako kocúr).
Iggy Pop pôsobí na scéne od 60. rokov minulého storočia. Jeho kariéra je spätá s kapelou The Stooges, s ktorou opäť vystupuje od roku 2003 a ktorá je od roku 2010 členom Rock'n'rollovej siene slávy. Pop má na konte aj množstvo sólových nahrávok ako napríklad The Idiot (1977), Lust for Life (1977) Blah Blah Blah (1986), Brick by Brick (1990), Beat 'Em Up (2001) či zatiaľ poslednú štúdiovku s názvom Apres (2012), ktorá obsahuje coververzie od takých interpretov ako Frank Sinatra, The Beatles alebo Edith Piaf. Medzi jeho najznámejšie sólové skladby patria kúsky ako Real Wild Child (Wild One), Candy, Lust for Life, The Passenger či Nightclubbing. Kamarát herca Johnnyho Deppa sa objavil v snímkach ako Mŕtvy muž (1995) či Káva a cigarety (2003). Počas kariéry úzko spolupracoval aj s Davidom Bowiem. Krátko randil s už zosnulou speváčkou Nico, ktorá sa podieľala aj na kultovej nahrávke The Velvet Underground & Nico (1967). 

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Fininvest, televízny holding talianskeho expremiéra Silvia Berlusconiho, musí priemyselnej skupine CIR z Milána zaplatiť odškodné vo výške 541 miliónov eur. Tak znie rozhodnutie, ktoré dnes vyniesol kasačný súd v Ríme, najvyššia inštancia talianskeho justičného systému.
      Ide o nepatrne korigované potvrdenie rozsudku odvolacieho súdu z Milána spred dvoch rokov, ktorý zaviazal Fininvest k úhrade odškodného vo výške 560 miliónov eur. Navyše musí zaplatiť aj súdne trovy vo výške 900.000 eur, informovala rakúska agentúra APA.
      Dôvodom je fakt, že pred súdnym rozhodnutím o prevzatí vydavateľstva Mondadori Berlusconiho Fininvestom začiatkom 90. rokov jeho traja blízki spolupracovníci podplatili jedného zo sudcov. Samotného Berlusconiho, ktorý získal týmto prevodom vlastníckych práv kontrolu nad celým radom periodík, už kvôli premlčaniu nemohli povolať na zodpovednosť.
      Majiteľ CIR, Berlusconiho konkurent Carlo De Benedetti, vlastní denník La Repubblica i týždenník L'Espresso, ktoré patria medzi médiá najviac kritické voči talianskej vláde.
      Dnešné rozhodnutie talianskeho súdu prišlo v predvečer rozhodnutia výboru Senátu o vylúčení Silvia Berlusconiho, právoplatne odsúdeného za daňový podvod na štyri roky väzenia, z talianskeho parlamentu.
 

Copyright © TASR 2013

17. 9. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS



Príslušníka Vojenskej polície Ľubomíra Igaza (1973), ktorý zahynul pri nacvičovaní ostrého výsadku z vrtuľníka, pochovajú v stredu v Partizánskom. Rezort obrany o termíne smútočného aktu nehovorí, len potvrdil, že Igaz bude mať vojenský pohreb, ktorý bude spojený s cirkevným obradom. "Na základe prosby rodiny by sme touto cestou chceli poprosiť o to, aby sa pohreb so zosnulým príslušníkom vojenskej polície konal bez záujmu a účasti zástupcov médií," uviedla hovorkyňa ministerstva obrany Martina Balleková.
Igaz zahynul vo štvrtok 12. septembra pri nácviku zlaňovania z vrtuľníka vo vojenskom výcvikovom priestore Lešť. Po lane zliezal ako tretí v poradí, vojenskí policajti cvičili ostrý výsadok na strechu budovy. Prvým dvom sa podarilo z vrtuľníka zlaniť, problémy mal až Igaz, ktorému sa údajne rozhojdalo lano a spadol z výšky približne 20 metrov. Rezort obrany nekomentoval medializované informácie, že pri mimoriadnej udalosti možno museli núdzovo odrezať lano, lebo údajne hrozilo zrútenie vrtuľníka. Prípad vyšetruje vojenská polícia a letecký úrad.

Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Kandidáti na Sacharovovu cenu

Kandidáti na Sacharovovu cenu



Poslanci Európskeho parlamentu navrhli sedem kandidátov na udelenie prestížnej Sacharovovu ceny za slobodu myslenia za rok 2013. Medzi nominantmi je aj návrh slovenského europoslanca Borisa Zalu (Smer-SD), zameraný na odhaľovanie praktík novodobého otroctva.
      Predstavitelia Výboru EP pre zahraničné veci, Výboru pre rozvoj a Podvýboru pre ľudské práva v pondelok večer spomedzi množstva návrhov vyčlenili sedem nominácií, o ktorých sa ešte bude hlasovať na konferencii predsedov politických skupín EP.
      Medzi nominantov patria pakistanská školáčka Malála Júsufzajová, bývalý spolupracovník americkej Národnej bezpečnostnej agentúry (NSA) Edward Snowden, väznení novinári bojujúci proti terorizmu Reeyot Alemuová a Eskinder Nega z Etiópie, prenasledovaní ľudskoprávni aktivisti z Bieloruska Ales Biaľacki, Eduard Lobav a Mikalaj Statkevič, ruský väznený veľkopodnikateľ Michail Chodorkovskij, demonštranti z Turecka - označení ako "stojaci muži" -, a nakoniec americká spravodajská stanica CNN za sériu investigatívnych reportáží vyzývajúcich na ukončenie praktík moderného otroctva.
      Poslanec Zala v rozhovore pre TASR uviedol, že návrhov bolo tohto roku dosť, viac v porovnaní s vlaňajškom. Za zaujímavé návrhy považuje nomináciu etiópskych novinárov trestaných za odsudzovanie terorizmu, prípad Chodorkovského, či nemé protesty "stojacich mužov" na námestiach tureckých miest.
      Už tradičná je podľa neho nominácia bieloruských aktivistov, kým zaradenie Snowdena považuje za akúsi atrakciu, o ktorú sa v EP postarala skupina zelených a komunistov.
      Najväčšiu šancu na zisk Sacharovovej ceny má podľa jeho odhadov pakistanská školáčka Malála Júsufzajová, ktorú vlani ozbrojenci hnutia Taliban postrelili do hlavy, lebo verejne presadzovala právo dievčat na vzdelanie. Školáčka mala v pondelok podporu väčšiny politických skupín.
      "Pokiaľ ide o môj návrh, ten v Progresívnej aliancii socialistov  a demokratov (S&D) skončil ako druhý oficiálny návrh. Ja som získal vyše 40 podpisov poslancov, čím sa tento návrh stal oficiálnym návrhom parlamentu a stále je v hre," uviedol Zala.
      Slovenský poslanec však priznal, že je skôr skeptický, čo sa týka víťaznej nominácie pre svoj návrh, týmto krokom však chcel upozorniť hlavne na to, že otroctvo, ktoré odhaľujú a proti ktorému bojujú reportéri zo CNN, je stále živý a rozširujúci sa stav na celom svete.
      "Máme najviac otrokov v histórii sveta, najviac zotročených ľudí, ak sem zarátame fenomény ako zneužívanie detskej práce, obchod s ľuďmi a priama otrocká práca, ktorá sa ešte vyskytuje v množstve krajín," upozornil Zala.
      Slovenský poslanec pripomenul, že po pondelňajšej prezentácii návrhov a následnej diskusii o nich sa o siedmich vybraných návrhoch bude hlasovať 30. septembra. Tri víťazné návrhy prejdú na konferenciu predsedov politických skupín v EP, ktorí 10. októbra vyberú víťaza.
      Víťazný kandidát by si mal prevziať cenu na zasadnutí europarlamentu v Štrasburgu 20. novembra.

 
Copyright © TASR 2013

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...

FERO !

FERO !


DENNÝ TRHOVÝ PODIEL 16. 9. 2013
 
Jednotka - share 13,9 %
TV JOJ- share 15,7 %

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Moderátor diskusnej relácie na ruskej štátnej televízii Rossija 1 pozval do svojho programu amerického senátora Johna McCaina. Prívrženec politiky prezidenta Vladimira Putina Vladimir Solovjov na svojom konte na sociálnej sieti Twitter v nedeľu napísal, že v mene vysielateľa a jeho samého pozýva prominentného politika do svojej šou Duel. Neskôr vysvetlil, že motiváciou jeho konania bolo dať McCainovi "príležitosť povedať všetko, čo si myslí o vzťahoch medzi Ruskom a USA a o možnostiach, ako sa vyhnúť vojne v Sýrii". V relácii sa pritom neobjavujú ani predstavitelia ruskej opozície a už vôbec nie cudzinci. Podľa Solovjovových slov bude mať republikán a kritik Putina príležitosť "priamo osloviť Rusov". Potvrdil však, že odpoveď od neúspešného prezidentského kandidáta z roku 2008 ešte nedostal.
Ponuka štátnej televízie sa prekrýva s ponukou ruského portálu Pravda.ru, ktorý oslovil McCaina s možnosťou písať pre ich stránku. Portál, ktorý nemá nič spoločne s kedysi vplyvným komunistickým denníkom Pravda, v nedeľu potvrdil, že McCain súhlasil. Pôjde tak o nepriamu reakciu na článok, ktorý minulý týždeň zverejnil americký denník New York Times. Jeho autorom bol prezident Putin a varoval v ňom USA pred dopadmi útoku na Sýriu.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Organizátori súťaže krásy Miss World dnes oznámili, že finálové kolo sa bude konať na indonézskom ostrove Bali, lebo sa im nepodarilo vyrokovať konanie súťaže v Sentule, satelitnom meste južne od indonézskej metropoly Jakarta. Informovala o tom agentúra DPA.
      "Všetky povolenia týkajúce sa podujatí v Jakarte a Sentule boli pozmenené a presunuté na Bali. Dnes nám to úrady potvrdili," uviedol hovorca organizátora.
      Organizátori chceli v Jakarte usporiadať charitatívnu večeru a v Sentule 28. septembra finále súťaže.
      Indonézska vláda sa rozhodla presunúť finále Miss World zo Sentulu na prevažne hinduistický ostrov Bali obľúbený u dovolenkárov, pretože islamistické skupiny niekoľko dní protestovali proti súťaži krásy.
      Islamistické skupiny argumentovali, že podujatie porušuje islamskú náuku a predstavuje ženy ako tovar.
      "Ešte musíme rozhodnúť o presnom mieste konania tejto súťaže. Zvažujeme niekoľko možností," dodal hovorca organizátora.
      Organizátori uviedli, že presun podujatia na Bali bude tvrdým logistickým orieškom, keďže hotely na ostrove sú rezervované na stretnutie ministrov financií APEC-u (Rady pre ekonomickú spoluprácu Ázie a Tichomoria) 17.-20. septembra a pred stretnutiami lídrov APEC-u, naplánovanými na prvý aj druhý októbrový týždeň.



 Osem mužov a jednu ženu obvinili českí kriminalisti po piatkovej razii v sídle tlačiarne Europrint v pražskej štvrti Košíře. Obvinení sa mali trestnou činnosťou obohatiť o najmenej 780 miliónov Kč, nimi spôsobená škoda však podľa polície môže činiť až štyri miliardy Kč. Informáciu priniesol dnes internetový server Novinky.cz s odvolaním sa na hovorcu protikorupčnej polície Jaroslava Ibeheja.
      Obvineným hrozia tresty vo výške do desiatich rokov väzenia. Na troch z nich uvalili väzbu.
      Podľa jeho slov skupinu podozrivých polícia začala sledovať v lete minulého roka a postupne získavala poznatky o ďalších osobách a organizátoroch rozsiahleho daňového úniku. Páchatelia pôsobili vo viacerých firmách a mali po vzájomnom dohovore sústavne, opakovane a nezákonne vylákať nadmerný odpočet DPH z niekoľkých nimi ovládaných spoločností. V ich daňových priznaniach, predkladaných Finančnému úradu pre Prahu 5, boli nepravdivé údaje.
      Spomínaných 780 miliónov Kč finančný úrad vyplatil, podľa polície však mohlo prísť k vyplateniu hoci troch-štyroch miliárd Kč neoprávnených daňových odpočtov.
      Medzi trojicou uväznených je aj istý advokát, ktorého skupina využívala, okrem iného na umiestňovanie písomností do priestorov advokátskej kancelárie, aby sa tak sťažil prístup k nim.
      Hovorca dnes uviedol, že policajná akcia, ktorá sa začala už vo štvrtok 12. septembra, sa netýkala ani vydavateľstva Mladá fronta, ani novinárskej práce. Zároveň poznamenal, že v objekte došlo aj k účelovému odstráneniu alebo pozmeneniu označenia kancelárií, čo znamenalo, že zasahujúci policajti vnikli aj do priestorov, ktoré sa netýkali prípadu. Hneď po tom, čo to zistili, ich však opustili. Osoby na mieste napriek výzvam na spoluprácu súčinnosť s policajnými orgánmi neposkytli.

Copyright © TASR 2013

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS


1.Televízne noviny – Markíza ; 2. Búrlivé víno – Markíza ; 3. Modré z neba – Markíza ; 4. Športové noviny – Markíza ; 5. Keno 10 – Markíza ; 6. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 7. Počasie – Markíza ; 8. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT- TV JOJ; 9. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 10. Chlapi neplačú – Markíza ; 11. FARMA – DUEL – Markíza ; 12. KVALIFIKÁCIA MS 2014: SLOVENSKO – BOSNA a HERCEGOVINA- DAJTO ; 13. Farma – Markíza ; 14. Expendables: Nezničiteľní 2 – Markíza ; 15. Panelák- TV JOJ

16. 9. 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


V 37. týždni sa prvému televíznemu kanálu RTVS darilo v piatok, ako aj počas celého víkendu. V piatkovom prime time bola Jednotka v náročnom konkurenčnom prostredí vďaka šou Milujem Slovensko dvojkou na trhu s 289 000 divákmi a s trhovým podielom 14,7% (cieľová skupina 12+).1
V sobotu sa Jednotka pohybovala na úrovni trhovej dvojky počas zábavnej súťaže Taxík, ktorú si pozrelo 148 000 divákov. Pozíciu trhovej dvojky si RTVS v sobotu zabezpečila v prime time vďaka Pošte pre teba, ktorá dosiahla sledovanosť 344 000 divákov a podiel na trhu 17,8%, diváci jej ostali verní aj pri sledovaní jesennej novinky, nového formátu Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou (sledovanosť 265 000 divákov, podiel na trhu 14,3%). 
Jednotkou na trhu bola Jednotka v nedeľu počas vysielania priameho prenosu pontifikálnej sv. omše pri príležitosti sviatku Sedembolestnej Panny Márie - Patrónky Slovenska z národnej púte v Šaštíne (sledovanosť 180 000 divákov, podiel na trhu 20,3%), ako aj počas vysielania veselohra Dáždnik svätého Petra (sledovanosť 228 000 divákov, podiel na trhu 22,2%). 
Na úrovni trhovej dvojky sa Jednotka pohybovala počas nasledujúcich vlastných relácií reprízy Nikto nie je dokonalý (177 000 divákov, podiel na trhu 15,8%), Hurá do záhrady (sledovanosť 204 000 divákov, podiel 16,4%) a Tajomstvo mojej kuchyne (sledovanosť 217 000 divákov, podiel na trhu 15,4%). 
V nedeľnom hlavnom vysielacom čase Jednotka odvysielala životný príbeh Panny Márie Mária z Nazaretu, prvú časť si v náročnom časovom pásme pri silnej konkurencii pozrelo 265 000 divákov, druhú 193 000 divákov. 
Správy RTVS v nedeľu dosiahli svoju šiestu najvyššiu sledovanosť v roku 2013 – pozrelo si ich 214 000 divákov. 


REAKCIA IPI NA KAUZU TOM NICHOLSON

REAKCIA IPI NA KAUZU
 
TOM NICHOLSON

IPI Headquarters: Spiegelgasse 2/29 I 1010 Vienna I Austria
T: + 43 1 512 90 11 I F: + 43 1 512 90 14 I E: ipi@freemedia.at I W:
www.freemedia.at
Re: Slovakian Journalist Tom Nicholson
To whom it may concern:
The International Press Institute (IPI) holds the position that investigative journalist Tom
Nicholson is a “journalist” who is entitled to protection of information sources and content
under Slovak and international law.
Mr. Nicholson currently publishes news stories on a regular basis online at
http://nicholson.blog.sme.sk/, a website maintained by the daily newspaper SME. He has
been active as a journalist in Slovakia for nearly 20 years. Mr. Nicholson is a former
editor-in-chief and publisher of The Slovak Spectator who has also run an investigative
program at SME. He currently publishes news related to the government of Slovakia,
particularly accounts of alleged corruption and misuse of power involving security
services, military intelligence and other authorities.
IPI understands that authorities in Slovakia are currently seeking to force Mr. Nicholson to
disclose the source(s) of information he included in an article he authored on the
background of Slovakia’s attorney general, Jaromir Ciznar, whose appointment in July
was the subject of controversy. That article was posted online at the
http://nicholson.blog.sme.sk/ website. When Mr. Nicholson declined to identify the
source of his information, authorities reportedly demanded that he “prove” that he is a
journalist entitled to protect source confidentiality.
Given his longstanding practice of journalism as an investigative reporter, a practice in
which he continues to engage to this day online, IPI considers Mr. Nicholson to be a
journalist who is entitled to protection under Slovakia’s Press Act of 2008. Accordingly,
IPI believes that any attempt to force him to disclose his source(s) violates the Act.
Article I, Section 4 of the Act, “Protection of information sources and content”, in
subsection 1 prohibits publishers of periodicals from disclosing the identity of a source of
information acquired for publication where the publisher promised to keep that source’s
identity confidential. Subsection 2 defines a periodical as a “newspaper, magazine or
other publications issued under the same title with the same area of content and a unified
graphic design at least twice in the calendar year”. Subsection 3 provides that the
obligation in subsection 1 also applies to the publisher’s employees as well as to anyone
who provides such information to the publisher “under a commercial or civil contractual
relationship ... in which the person undertakes to provide information as defined in
subsection 1 to the publisher professionally”.
Here, SME is undoubtedly a periodical to which the Press Act’s confidentiality obligation
applies. Further, that obligation extends to Mr. Nicholson by virtue of his relationship
with SME, namely, the agreement pursuant to which he provides content for SME’s online
platform. Mr. Nicholson regularly publishes news reports in SME’s online publication on
the same area of content – news related to alleged corruption and misuse of power by
government officials. Additionally, a review of the platform shows approximately 19
articles appearing under Mr. Nicholson’s professional by-line in the past year.
_______________________________________________
IPI Headquarters: Spiegelgasse 2/29 I 1010 Vienna I Austria
T: + 43 1 512 90 11 I F: + 43 1 512 90 14 I E: ipi@freemedia.at I W:
www.freemedia.at
Finally, Mr. Nicholson is also entitled to protection under the European Convention on
Human Rights, which in Article 10 protects the right to freedom of expression as well as,
among others, the right to prevent the disclosure of information received in confidence.
IPI interprets this right broadly. In our opinion, an individual such as Mr. Nicholson – who
has engaged in investigative reporting on a regular basis and continues to do so, who has
publicly identified himself as a journalist for nearly two decades, and who has devoted
his professional career to the practice of journalism – must be considered a “journalist”.
As such, he is entitled to legal protections safeguarding the confidentiality of his sources.
Sincerely,
The International Press Institute (IPI)