DALITO!

18. 2. 2017

Berlinale 2017

Berlinale 2017
 Maďarský film A Teströl és Lélekröl (O Tele a duši) zobrazujúci netradičný milostný príbeh získal dnes prestížneho Zlatého medveďa, hlavnú cenu 67. ročníka berlínskeho medzinárodného filmového festivalu Berlinale.
      Snímka maďarskej režisérky Ildikó Enyediovej rozpráva príbeh dvoch samotárov pracujúcich na bitúnku v Budapešti, ktorí odhalia, že sa im každú noc sníva rovnaký sen.
      Strieborného medveďa za najlepšiu réžiu udelila sedemčlenná porota Berlinale fínskemu režisérovi Akimu Kaurismäkimu za jeho trpkú komédiu Toivon tuolla puolen (Druhá strana nádeje). Ide o príbeh predavača tričiek a sýrskeho utečenca, ktorých životné cesty sa stretnú.
      Sošky strieborných medveďov za herecké výkony si dnes prevzali juhokórejská herečka Kim Min-heeová (za úlohu vo filme On the Beach at Night Alone) a Rakúšan Georg Friedrich (za vo filme Helle nächte).
      Veľkú cenu poroty získala filmová dráma Félicité, ktorú nakrútil francúzsky režisér senegalského pôvodu Alain Gomis.
      Strieborného medveďa za najlepší scenár si zase odniesli Čiľania Sebastián Lelio a Gonzalo Maza za film Una mujer fantástica (Fantastická žena).
      Strieborného medveďa za vynikajúci umelecký počin porota udelila Dane Bunescuovej za strih rumunského filmu Ana, mon amour.
      Porota prestížneho medzinárodného festivalu dnes po prvýkrát udelila aj cenu Strieborného medveďa za najlepší dokument. Tú získal film Istiyad Ashbah (Lov duchov) palestínskeho režiséra Raeda Andoniho, ktorý zobrazuje podmienky v izraelskom vypočúvacom centre.
      Cenu Afreda Bauera za nové perspektívy v kinematografii získal film Cez kosti mŕtvych (Pokot) poľskej režisérky Agnieszky Hollandovej. Laureátom Ceny za najlepší filmový debut sa stal španielsky film Leto 1993 (Estiu 1993) režisérky Carly Simónovej.
      

Copyright TASR ©2017

Piata loď získala na Berlinale cenu sekcie Generation KPlus

Piata loď získala na Berlinale 
cenu sekcie Generation KPlus

Slovensko-česko-maďarský film Piata loď (2017) Ivety Grófovej získal na 67. ročníku Medzinárodného filmového festivalu Berlinale Kryštálového medveďa pre najlepší film v sekcii Generation KPlus. Rozhodla o tom jedenásťčlenná detská porota. Tá túto cenu udelila aj krátkometrážnej americkej snímke Promise (2016), ktorú nakrútil režisér Xie Tian.
V mládežníckej sekcii Generation 14plus, ktorú udelila sedemčlenná porota, si Kryštálového medveďa pre najlepší film odniesla britská snímka Rafaela Kapelinského s názvom Butterfly Kisses (2017). Medzi krátkometrážnymi filmami triumfoval austrálsky titul Wolfe (2016) od Claire Randall.
Dnes rozdali aj ceny divákov Panorama Audience Award. Trofej získala belgicko-francúzsko-libanonská dráma Insyriated (2017) Philippea Van Leeuwa o živote vo vojnovom konflikte. Medzi dokumentami dominovala snímka I Am Not Your Negro (2016) o americkom spisovateľovi Jamesovi Baldwinovi a jeho troch zavraždených priateľoch, bojovníkoch za ľudské práva Medgarovi Eversovi, Martinovi Lutherovi Kingovi Jr. a Malcolmovi X. Cenu nezávislej poroty FIPRESCI si odniesla maďarská snímka On Body and Soul (2017) od Ildikó Enyedi. Snímka tiež získala Cenu ekumenickej poroty aj Cenu čitateľov denníka Berliner Morgenpost.
Festival Berlinale sa začal 9. februára a potrvá do nedele 19. februára. O Zlatého medveďa tento rok bojuje 18 filmov, pričom víťazov vyhlási porota v zložení Paul Verhoeven, Maggie Gyllenhaal, Dora Bouchoucha Fourati, Olafur Eliasson, Julia Jentsch, Diego Luna Wang Quan'an.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Warren Frost

Zomrel Warren Frost

Vo veku 91 rokov zomrel americký herec Warren Frost, ktorý sa preslávil ako lekár Will Hayward v seriáli Mestečko Twin Peaks (1990 – 1991). Rodák z mesta Newburyport v štáte Massachusetts skonal v piatok v dôsledku dlhodobej choroby. O hercovom úmrtí informoval jeho syn, jeden z tvorcov spomínaného seriálu, Mark Frost. Okrem neho zanechal po sebe manželku Virginiu, ďalšieho syna Scotta, dcéru Lindsay a tri vnúčatá.
Warren Frost sa narodil 5. júna 1925. Počas druhej svetovej vojny pôsobil v americkom námorníctve a zúčastnil sa na spojeneckom vylodení v Normandii v roku 1944. Na televízne obrazovky sa dostal v druhej polovici 50. rokov minulého storočia. Ukázal sa vo filmoch ako It Started with a Kiss (1959), The Mating Game (1959), Bitúnok č.5 (1972), Satan's Touch (1984), Twin Peaks (1992) či Sestra v akcii 2: Opäť v habite (1993). Účinkoval vo viacerých seriáloch ako napríklad Matlock (1986 – 1995), Seinfeld (1989 – 1998) a spomínané Mestečko Twin Peaks. Svoju úlohu lekára Haywarda si zopakoval aj v nových epizódach projektu, z ktorých prvé dve budú mať premiéru 21. mája. Frost bol tiež vysokoškolským pedagógom a venoval sa aj divadlu.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV!

TO JE TV!


17. 2. 2017

Zomrel Alexander Puchert

Zomrel Alexander Puchert

Zomrel kameraman Alexander Puchert alias Alexander Monicelli. Podieľal sa na takých projektoch ako :Chaos ,Rozum nadovšetko, Kovladov dar,Dvaja muži pod posteľou,Macoška ,Eros a Psyché,
Výkupné za náčelníka ,Amonina pomsta,Havran,Infantkine narodeniny,Ženské oddelenie,Dribling, Stretnutie pod starou píniou, Eugen Onegin, či Krajina Haliganda.
OBČERSTVOVACÍ KÚTIK


Zomrel Dick Bruna

Zomrel Dick Bruna

Vo veku 89 rokov zomrel holandský umelec a ilustrátor Dick Bruna, známy najmä vďaka autorstvu úspešných detských kníh o malej bielej zajačici Miffy. O jeho úmrtí dnes médiá informovalo holandské vydavateľstvo Mercis, v ktorom tieto obľúbené knižky vychádzali. Uviedlo, že Bruna vo štvrtok v noci v meste Utrecht v strednej časti Holandska počas spánku.
Brunom vytvorené postavičky si vďaka svojej vizuálnej jednoduchosti získali na celom svete obdiv, a to nie len zo strany detského publika, ale tiež dospelých milovníkov umenia. Jeho ilustrácie vystavovalo v roku 2015 aj holandské národné múzeum Rijksmuseum v Amsterdame.
Dick Bruna napísal a ilustroval dovedna 124 kníh, z ktorých zďaleka najznámejšími a najobľúbenejšími boli práve tie o Miffy. V Holandčine sa pritom táto známa zajačica volala Nijntje, pričom jej meno vzniklo skrátením zdrobneniny holandského slova zajac.

Copyright TASR ©2017

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky (NKÚ SR) v rámci svojej pôsobnosti vystupuje ako národná autorita v oblasti finančného auditu, kontroly zákonnosti či výkonnosti štátnych, verejných inštitúcií, subjektov, ktoré nakladajú s verejnými, európskymi financiami, ako aj s majetkom. Vzhľadom na snahu NKÚ SR ponúknuť a zjednodušiť verejnosti prístup k informáciám o jeho kontrolnej činnosti, úrad od dnešného dňa komunikuje aj prostredníctvom sociálnej siete Facebook. Po Twitteri tak rozširuje svoje komunikačné kanály o ďalšiu sociálnu sieť zriadením facebookovej stránky s názvom „Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky„ na adrese www.facebook.com/nkusr. Táto stránka bude primárne slúžiť pre poskytovanie informácií o aktivitách úradu a zisteniach kontrolórov adresovaných širšej verejnosti.
NKÚ SR aktívne informuje verejnosť o práci úradu a jeho kontrolných zisteniach aj komunikáciou s médiami zasielaním tlačových správ (55 TS za rok 2016), organizuje stretnutia novinárov s predsedom úradu, využíva vlastnú internetovú stránku (www.nku.gov.sk), ktorá na jeseň 2015 prešla modernizáciou a kompletným redizajnom. Kontrolná inštitúcia na nej okrem tlačových správ zverejňuje aktuality o aktivitách úradu na národnej či medzinárodnej úrovni, informácie o prebiehajúcich kontrolách, a predovšetkým závery zo všetkých ukončených kontrolných akcií v podobe záverečných správ.

Copyright © TASR 2017


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Ukrajina plánuje krvavú provokáciu v blízkosti Donecka, chce na to využiť fínskych novinárov. Vyhlásil to dnes zástupca veliteľa operačného velenia separatistickej Doneckej ľudovej republiky (DĽR) Eduard Basurin, ktorého citovala Donecká tlačová agentúra (DAN).
Basurin uviedol, že do oblasti obce Pisky, kde operuje 79. vzdušná útočná brigáda, dorazila skupina fínskych novinárov. Dostanú sa pod paľbu "zinscenovanú ukrajinskou armádou", pričom dôjde k "strate na životoch medzi zahraničnými reportérmi". V blízkosti fínskych novinárov bude ukrajinský televízny štáb, ktorý nafilmuje útok údajne prichádzajúci z územia DĽR. Kyjev následne obviní z útoku DĽR, vykreslil Basurin údajný plán ukrajinskej armády a tajnej služby.
Operačné velenie DĽR vyzvalo Kyjev, aby nespáchal tento zločin. Zahraničným novinárom odporučilo, aby boli čo najopatrnejší a navštevovali oblasti na frontovej línii iba v prítomnosti ukrajinských vojenských veliteľov.
Basurin taktiež informoval, že ukrajinské sily za uplynulých 24 hodín ostreľovali územie DĽR celkovo 1048-krát. Použili pritom raketomety, ťažké delostrelectvo, tankové kanóny, mínomety, granátomety a protilietadlové zbrane.
Podľa agentúry UNIAN tlačové oddelenie vládnej tzv. protiteroristickej operácie (ATO) zasa informovalo, že v dnešných bojoch na východe Ukrajiny zahynuli traja vojaci a štyria utrpeli zranenia. "Ruské hybridné armádne sily" zaútočili na pozície ukrajinských jednotiek v Donbase od polnoci 35-krát. Použili pritom mínomety rôzneho kalibru, granátomety a protitankové strely, uviedla ATO.
Na stredajšej schôdzke v bieloruskej metropole Minsk sa účastníci trilaterálnej kontaktnej skupiny pre urovnanie konfliktu v Donbase dohodli, že obe strany konfliktu stiahnu do 20. februára všetky zbrane zakázané minskými dohodami.

Copyright TASR ©2017

Generálny manažér HC SLOVAN Maroš Krajči reaguje na vyjadrenia šéfa Pro-Hokeja Richarda Lintnera

Generálny manažér HC SLOVAN Maroš Krajči 



Na tému značky, produktu a budúcnosti HC SLOVAN Bratislava sa majú právo a plnú legitimitu vyjadrovať jeho majitelia, akcionári, zamestnanci a niekoľko stotisíc fanúšikov, z ktorých mnohí majú s klubom celoživotný vzťah.


Nerozumiem však, odkiaľ si toto právo vzal Richard Lintner, ktorý s naším klubom nikdy nemal a nemá absolútne nič spoločné, azda okrem pravidelných žiadostí o voľné alebo zľavnené VIP-kové vstupenky, aby si mohol pozrieť vypredané zápasy Slovana v KHL.
Azda práve a iba preto možno ospravedlniť spôsob, akým svojimi vyjadreniami v dnešnom článku na portáli sport.sk podceňuje fanúšikov Slovana a robí z nich doslova hlupákov. Ja však dnes nemám náladu, aby som mu tieto komentáre ospravedlnil. Naopak, rád by som ho upozornil, že:

na údajne “nezmyselných” zápasoch Slovana v KHL v čase, keď už klub nemohol reálne pomýšľať na play off, bolo viac divákov, ako na všetkých zápasoch Tipsportligového kola tesne pred vyvrcholením základnej časti,
súboje s tímami KHL zo 7 rôznych krajín, ktorých podľa Lintnera fanúšikovia Slovana ani poriadne nepoznajú, priniesli Slovanu a Bratislave zvýšenie priemerných návštev približne o 3 000 divákov na zápas a hodnotu vstupeniek reálne zdvojnásobili až strojnásobili oproti cene, ktorú Slovan mohol pýtať počas pôsobenia v extralige,
KHL je dnes špičková globálna liga aj z hľadiska marketingu a priepasť v kvalite v porovnaní so slovenskou najvyššou súťažou sa – napriek Lintnerovým nepopierateľným snahám – každým rokom zväčšuje. KHL dnes nerieši čisté siete na bránkach, dresy bez reklám a mantinely bez čmúh od pukov, ale globálny predaj TV práv, prienik na nové silné sponzorské trhy a prístup partnerov klubov na ruské a ďalšie trhy na princípe B2B,
prečo by mal fanúšik Slovana vymeniť kultúrne a tolerantné prostredie arén v Petrohrade, Moskve, Jaroslavle, Ufe, Kazani, Omsku a inde, kde hráčov po každom zápase vytlieskajú, za ziapanie lúzy na akože “derby zápasoch” na slovenských zimákoch, kde aj päť rokov po odchode Slovana z extraligy je najpopulárnejším skandovaním “HC Slovan sk….ná Bratislava”?
pri neustálom vyplakávaní o skorom konci sezóny pre Slovan sa akosi zabúda na to, že hráči Slovana odohrali v tejto sezóne prvý reálny zápas už 20. júla, prvý súťažný zápas v sezóne dobrých 20 dní skôr, ako začínajú európske ligy vrátane slovenskej, a v polovici februára majú na svojom konte vyše 70 odohraných zápasov, t.j. viac, ako bude mať väčšina klubov v európskych ligách v polovici marca. A napriek historicky najväčšej maródke ich neodohrali len tak hocijako: 85 bodov a 29 víťazstiev by Slovanu stačili na playoff vlani, i v tejto sezóne vo Východnej konferencii.


HC SLOVAN Bratislava vyšiel zo slovenskej extraligy, hral ju takmer dvadsať sezón, osemkrát ju vyhral. Stále si našu najvyššiu súťaž a všetkých jej účastníkov hlboko vážime a sme pripravení ich podporovať, či už športovo alebo posunom nášho know-how. Zhodu okolností v podobe rovnakého dátumu posledného zápasu v KHL a uzávierky transferového okna sme v priebehu niekoľkých hodín dokázali využiť na vzájomne výhodné dohody o účinkovaní našich kmeňových hráčov, z ktorých viacerí majú reálnu šancu uchádzať sa o miesto v nominácii Slovenska na MS 2017, vo viacerých kluboch Tipsport ligy.

Komunikácia o budúcom účinkovaní tzv. “béčka” Slovana v Tipsport lige je predčasná a nikto zo štatutárnych zástupcov nášho klubu ju doteraz oficiálne verejne neviedol. Vznikla z nezáväzných hokejových dialógov trénera Miloša Říhu s novinárskou obcou. Akonáhle bude otázka prípadného pôsobenia hokejového tímu, ktorý bude mať jednoznačnú afiliáciu s HC SLOVAN Bratislava aktuálna, prerokujeme ju korektným spôsobom na princípe vzájomnej výhodnosti a rovného s rovným s riadiacim orgánom súťaže, všetkými jej klubmi, generálnym partnerom súťaže a národným hokejovým zväzom.

V politickom marketingu – nielen na Slovensku – často platí, že ak chceš získať body pre seba a lacnú rýchlu popularitu, útoč na druhých a snaž sa odvrátiť pozornosť od svojej práce. Hokej však nie je politika a nemám vôbec dobrý pocit, ak sa do neho zaťahujú metódy a nástroje politického marketingu. Sám Richard Lintner tri sezóny pôsobil v klube KHL. Ak už na to zabudol, nemal by v žiadnom prípade spochybňovať pôsobenie jediného slovenského klubu v tejto súťaži a súťaž samotnú, keďže s ňou dôležitú časť svojej kariéry spojili aj také osobnosti slovenského hokeja, ako Miro Šatan, Ľubo Višňovský, Pavol Demitra, ale aj Jaromír Jágr, Iľja Kovaľčuk, Pavel Dacjuk, či Jonathan Cheechoo.


Maroš Krajči,
predseda predstavenstva a generálny manažér
HC SLOVAN Bratislava a.s.

VÝROKY TÝŽDŇA

          VÝROKY TÝŽDŇA





"Vláda SR je rozhasená a zúfalá."
Ján Čarnogurský

"Zákon proti extrémizmu je fašistická prax."
Jalal Sulejman

"Frešo a Fedor Gál hanobia katolíkov."
Anton Čulen

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Celoštátny denník Sme bude poukazovať na šírenie lživých a vymyslených informácií. Spustil nový projekt s názvom Hoax, v ktorom chce sledovať hoaxy, klamstvá a falošné správy, ktoré sa šíria verejným priestorom, priebežne ich vysvetľovať a vyvracať. 
Na webovej stránke projektu majú pribúdať články, v ktorých budú hoaxy konfrontované s faktami, priblížil vydavateľský dom Petit Press. Cieľom projektu nie je iba odhaliť samotné klamstvo, ale zároveň priblížiť základné nástroje kritického myslenia, akými sú odhalenia logických klamov a chýb myslenia.
Týždňový prehľad aktuálnych hoaxov spolu s ich vysvetleniami má vychádzať aj v tlačenom vydaní denníka Sme. "Klamstvá sa dnes šíria vo virtuálnom svete nebezpečne rýchlo a majú na životy ľudí reálny dosah. Vyvolávajú emócie hnevu a vedú k zlým rozhodnutiam. Naša práca sa dnes nekončí pri vyrozprávaní príbehu a prinášaní faktov," povedala šéfredaktorka denníka Beata Balogová.
Úlohu zodpovedných médií vidí Balogová v tom, aby vyvracali tieto klamstvá a postavili ich do kontrastu overiteľných faktov. "Lebo práve oddanosť pravde nás bude aj v budúcnosti deliť od konšpiračných webov, manipulátorov a šíriteľov hoaxov," dodala.
Vydavateľstvo informovalo, že články venované vysvetľovaniu hoaxov budú pre čitateľov jeho spravodajského portálu Sme.sk voľne dostupné a nezamkne ich ako súčasť prémiového obsahu. Na portáli dnes vyzvalo ľudí, aby nahlasovali hoaxy, na ktoré narazia.

Copyright TASR ©2017

16. 2. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Rada Českej televízie (ČT) zverejnila dnes na svojom zasadnutí harmonogram voľby nového generálneho riaditeľa, o ktorom rozhodne 26. apríla. Terajšiemu generálnemu riaditeľovi Petrovi Dvořákovi skončí mandát 30. septembra, informoval server Novinky.cz.
Uzávierka prihlášok na funkciu generálneho riaditeľa ČT je 27. marca a prvé kolo volieb, ktoré by malo zúžiť počet kandidátov, sa uskutoční 12. apríla. Následne 26. apríla plánujú pohovory s tými, ktorí postúpia do druhého kola, a samotnú voľbu nového generálneho riaditeľa.
Dôvodom skorého termínu sú podľa Rady ČT dvojmesačné výpovedné lehoty a tiež snaha, aby v čase vrcholiacej kampane pred októbrovými parlamentnými voľbami v ČR neboli zamestnanci televízie v neistote, kto im bude šéfovať.
Podľa Noviniek.cz je však ešte ďalší dôvod, ktorý však na dnešnom verejnom zasadnutí rady spomenutý nebol. Na začiatku júla končia mandáty trom z 15 členov televíznej rady a nie je isté, či by Poslanecká snemovňa zvolila včas všetkých troch nových členov.
Na zvolenie do funkcie generálneho riaditeľa ČT sú potrebné hlasy najmenej desiatich členov rady, čo by mohol byť problém, ak by nemala plný počet členov.
Rada sa oboznámila s analýzou vysielania počas americkej volebnej noci, ktorú spracovala agentúra Mediatenor. Analýza vyvrátila väčšinu výčitiek rady, podľa ktorej vysielanie nadržiavalo Hillary Clintonovej na úrok Donalda Trumpa.
Predseda Rady ČT Jan Bednář reagoval na štyri sťažnosti vicepremiéra a ministra financií Andreja Babiša. Poprel, že by ČT či jej redaktori viedli proti Babišovi akúkoľvek kampaň.
Generálny riaditeľ ČT Petr Dvořák sa na dnešnom zasadnutí dôrazne ohradil proti článku novín Mladá fronta Dnes, podľa ktorého televízia zaplatí trom PR agentúram 12 miliónov Kč za vylepšenie imidžu.
"Článok je znáška ohovárania a účelového prepájania javov," citovali Novinky.cz Dvořáka, ktorý dodal, že mu to pripomína eštébácke postupy z 50. rokov.

Venezuela v stredu zrušila španielske vysielanie americkej televízie CNN v krajine po tom, ako televízia obvinila diplomatov krajiny z predaja pasov členom blízkovýchodnej teroristickej organizácie.
Národná telekomunikačná komisia oznámila, že začala sankčné konanie voči CNN pre správy, ktoré považuje za "priamu agresiu" a "hrozbu pre mier a demokratickú stabilitu" Venezuely.
Prezident USA Donald Trump v stredu vyzval venezuelského prezidenta Nicolása Madura, aby "okamžite" prepustil z väzenia opozičného vodcu Leopolda Lópeza. Trump zverejnil na Twitteri výzvu spoločne s fotografiou, na ktorej je v Oválnej pracovni Bieleho domu s Lópezovou manželkou Lilian Tintoriovou, s viceprezidentom USA Mikeom Penceom a so senátorom USA Marcom Rubiom.
Španielsky kanál CNN informoval v reportáži zo 6. februára o predaji venezuelských pasov ľuďom spájaným s terorizmom a obchodom s drogami. Naznačil, že do predaja pasov na venezuelskej ambasáde v Iraku je zapletený venezuelský viceprezident Tareck El Aissami.
Venezuelský prezident v reakcii na to obvinil CNN zo sprisahania voči jeho vláde a ministerka zahraničných vecí Delcy Rodríguezová nazvala reportáž "vedením vojny", ktorej cieľom je zbaviť Madura moci.
Zákaz vysielania CNN en Espaňol vo Venezuele je najnovším dôkazom stupňujúceho sa napätia medzi oboma krajinami.
Americké ministerstvo financií v pondelok po niekoľkoročnom vyšetrovaní pripísalo El Aissamiho na čierny zoznam údajných obchodníkov s drogami a zmrazilo jeho majetky v USA. Podľa ministerstva to nemá nič spoločné s politikou.
López z opozičnej strany Voluntad Popular si odpykáva takmer 14-ročný väzenský trest na základe obvinení, ktoré boli podľa venezuelskej opozície a medzinárodných predstaviteľov motivované politicky.
Za vlády Trumpovho predchodcu Baracka Obamu Biely dom opakovane vyzýval na prepustenie Lópeza.

Copyright TASR ©2017

Tvorcovia kriminálnej antológie American Crime Story (2016) oznámili predstaviteľov hlavných postáv pripravovanej tretej série, ktorá sa bude venovať vražde talianskeho návrhára Gianniho Versaceho. Toho stvárni venezuelský herec Édgar Ramírez, Versaceho vraha Andrewa Cunanana si zahrá Američan Darren Criss.
Sériový vrah a sociopat Andrew Cunanan zastrelil Versaceho 15. júla 1997 priamo na schodoch pred jeho luxusnou rezidenciou v Miami Beach na Floride, pričom osem dní po čine spáchal samovraždu. Versace bol Cunananovou piatou obeťou, jeho dôvody na zavraždenie známeho návrhára dodnes neobjasnili. Druhá séria s pracovným podtitulom Versace vznikne podľa knihy Vulgar Favors: Andrew Cunanan, Gianni Versace, and the Largest Failed Manhunt in U.S. History (2000) investigatívnej novinárky Maureen Orth. Nakrúcať začnú budúci mesiac v Los Angeles a Miami, pričom na televízne obrazovky by sa mala dostať na budúci rok, krátko po odvysielaní druhej sezóny s pracovným podtitulom Katrina o rovnomennom hurikáne a jeho dôsledkoch v New Orleans. Tvorcovia okrem toho pripravujú už aj štvrtú sériu, ktorá sa bude venovať sexuálnemu škandálu bývalého amerického prezidenta Billa Clintona.
Tridsaťdeväťročný Édgar Filiberto Ramírez Arellano si zahral v snímkach ako Bournovo ultimátum (2007), Uhol pohľadu (2008), Che Guevara: Revolúcia (2008), 30 minút po polnoci (2012), Hnev titanov (2012), Zbav nás zlého (2014), Joy (2015), Dievča vo vlaku (2016) či miniseráli Carlos (2010), za výkon v ktorom získal nominácie na Zlatý glóbus aj Primetime Emmy. Tridsaťročný Darren Everett Criss je známy predovšetkým zo seriálu Glee (2009 - 2015), v ktorom od druhej sezóny stvárňoval Blainea Andersona. Zahral si tiež v snímke Girl Most Likely (2012) či dvoch epizódach piatej série antológie American Horror Story (2011) s podtitulom Hotel. Okrem herectva sa venuje aj hudbe, pričom vydal EP nahrávku Human (2010).

Fanúšikovia a fanúšičky romantickej komédie Láska nebeská (2003) sa môžu tešiť na jej krátkometrážne pokračovanie. Tvorcovia populárnej snímky ho pripravujú pri príležitosti charitatívneho podujatia Red Nose Day. Desaťminútová snímka by mala ponúknuť náhľad do života viacerých postáv po štrnástich rokoch od udalostí z prvého filmu. Novinka, ktorá bude mať názov Red Nose Day Actually, sa na televízne obrazovky dostane 24. marca, keď ju odvysiela britská televízia BBC, 25. mája ju potom ponúkne americká televízia NBC.
O vznik pokračovania sa postará Richard Curtis, ktorý nakrútil pôvodný film a je jedným zo zakladateľov charity Comic Relief. Tá každoročne organizuje spomínanú televíznu zbierku Red Nose Day, ktorú sprevádzajú vtipné skeče, paródie na súčasné televízne relácie či krátke pokračovania obľúbených projektov ako napríklad Čierna zmija (1983 - 1989) alebo Mr. Bean (1990 - 1995). "Nikdy som nesníval o tom, že napíšem pokračovanie Lásky nebeskej, ale myslím, že by mohlo byť zábavné v desiatich minútach ukázať, čo každý teraz robí. Dúfame, že urobíme niečo zábavné, v duchu originálneho filmu a Red Nose Day. Istotne pre nás bude nostalgický moment, že sa všetci znova stretneme," uviedol filmár na margo snímky, v ktorej sa opäť predstavia aj Hugh Grant či Keira Knightley. Okrem nich sa tam znova ukážu Colin Firth, Liam Neeson, Bill Nighy, Rowan Atkinson, Martine McCutcheon, Andrew Lincoln, Lucia Moniz, Marcus Brigstocke, Thomas Brodie-Sangster a Olivia Olson.
Láska nebeská sa odohráva v čase Vianoc a sleduje príbehy viacerých ľudí, ktorých životy sú nejakým spôsobom prepletené. Okrem spomínaných hercov a herečiek sa vo filme predstavili tiež Emma Thompson, Alan Rickman, Laura Linney, Rodrigo Santoro, Martin Freeman či Chiwetel Ejiofor. Snímka si vyslúžila dve nominácie na Zlatý Glóbus či tri nominácie na ceny BAFTA, z ktorých jednu na víťazstvo premenil Bill Nighy. Ten získal ocenenie pre Najlepšieho herca vo vedľajšej úlohe za stvárnenie muzikanta Billyho Macka.

Anglický herec Benedict Cumberbatch si zahrá v televíznej adaptácii románu The Child in Time (v češtine vyšiel v roku 2012 ako Dítě v pravý čas, pozn. red.) spisovateľa Iana McEwana. Rodák z Londýna sa predstaví v úlohe hlavnej postavy - úspešného autora detských kníh Stephena Lewisa, ktorý musí čeliť strate dieťaťa. "Tento román som čítal pred rokmi a ešte stále ho mám v pamäti - hlboký, krásny, dojímavý. Len Ian McEwan by mohol písať o strate s takou výpovednou úprimnosťou," uviedol 40-ročný herec, ktorý sa na dráme bude podieľať aj ako výkonný producent.
Scenár spracuje Stephen Butchard a na televízne obrazovky ho prenesie režisér Julian Farino. O výrobu sa postarajú firmy Pinewood Television, Masterpiece a SunnyMarch TV, ktorej spoluzakladateľom je spomínaný Cumberbatch, pričom podieľať sa na nej bude aj produkčná spoločnosť Studiocanal. Novinka bude mať 90 minút a odvysiela ju britská televízia BBC One.
Film sa zameria na Stephenovo manželstvo, ktoré poznačí strata malej dcéry Kate. Trúchliaci manželia sa po incidente vzájomne odcudzia a každý žije svojím vlastným životom. Stephen sa postupom času vyrovnáva s realitou, zatiaľ čo sa pre neho nečakane objaví nová nádej.
Benedict Timothy Carlton Cumberbatch je známy najmä vďaka účinkovaniu v seriáli Sherlock (2010), za ktorý ho nominovali na Zlatý glóbus, Primetime Emmy či televízne ceny BAFTA, pričom jednu Emmy sa mu podarilo získať. Nominácie na televíznu cenu BAFTA získal aj za stvárnenie Stephena Hawkinga v televíznom filme Hawking (2004) a vedľajšiu rolu v dráme Small Island (2009). Objavil sa tiež v snímkach Nezlomná vôľa (2006), Pokánie (2007), Third Star (2010), Vojnový kôň (2011), Jeden musí z kola von (2011), 12 rokov otrokom (2013), Star Trek: Do temnoty (2013), The Fifth Estate (2013), Blízko od seba (2013), Black Mass: Špinavá dohoda (2015) či miniseriáli Koniec prehliadky (2012). Svoj hlas prepožičal drakovi Smaugovi a Nekromantovi v trilógii Hobit (2012, 2013 a 2014) i vlkovi v animovanom filme Tučniaky z Madagascaru (2014). Predstavil sa tiež v životopisnej dráme Kód Enigmy (2014), pričom stvárnenie kryptoanalytika a matematika Alana Turinga mu vynieslo nominácie na filmovú cenu BAFTA, Zlatý glóbus i Oscara.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Otvorený list premiéra SR R. Fica šéfredaktorke týždenníka PLUS 7 dní

Otvorený list premiéra SR R. Fica 

šéfredaktorke týždenníka PLUS 7 dní


Vážená pani šéfredaktorka, dovoľujem si Vás požiadať, aby ste tento otvorený list zverejnili v týždenníku PLUS 7 dní, ktorý plne kontroluje a vlastní finančná spoločnosť PENTA.
Nie je potrebná žiadna hĺbková analýza, aby som mohol skonštatovať, že PLUS 7 dní len na báze nenávisti každý týždeň atakuje vládu SR, moju osobu, mojich spolupracovníkov a rodinných príslušníkov. Potvrdil to aj bývalý majiteľ Vášho týždenníka Š. Šimák, ktorý doslova uviedol, že "novinári si kopli do predsedu vlády, kedy si práve zmysleli." Klamstvá, polopravdy, neodôvodnené moralizovanie a očividné zvýhodňovanie iných politikov sú prirodzenou súčasťou arzenálu Vašej redakcie a odrazom finančných záujmov Vášho vlastníka - finančnej skupiny PENTA.
Vážená pani šéfredaktorka, Vy osobne, Vaša redakcia a Váš majiteľ PENTA nemáte žiadne právo na takýto rozsah neodôvodneného osočovania a moralizovania na moju adresu a adresu najbližších. Ak sa k tomuto právu chcete priblížiť čo len na jeden milimeter, žiadam Vás, aby ste zverejnili vo Vašom týždenníku prepis niektorých častí známeho odpočúvacieho spisu Gorila o privatizácii druhej Dzurindovej vlády, o ktorom ste nepochybne presvedčená, že je pravdivý. Napríklad odporúčam časť o stretnutí jedného z majiteľov spoločnosti PENTA, Vášho vlastníka, s vtedajšou predstaviteľkou privatizérskeho Fondu národného majetku za SDKÚ, A. Bubeníkovou. Samozrejme, že mám na mysli úplný prepis ich stretnutia.
V opačnom prípade musím Vás a Vašich kolegov v týždenníku PLUS 7 dní považovať - v duchu môjho odklonu od politickej korektnosti - za dokonalé penťácke slúžky, a tak sa k Vám aj správať.

Bulvárny portál útokom na predsedu vlády SR prekročil všetky hranice profesionality a etiky

Bulvárny portál útokom na predsedu vlády SR prekročil všetky 

hranice profesionality a etiky


Úrad vlády SR sa ostro ohradzuje voči dnešnému článku bulvárneho portálu Topky.sk „Zvrat v prípade babičky z kauzy cien energií: Všetko je inak, hnev rodiny na Fica!“ Tento materiál prekročil všetky hranice mediálnej profesionality a etiky a je priamym útokom portálu na predsedu vlády SR.
Predseda vlády SR v stredu upozornil, že poslanci opozície sa zúčastňujú na podvode, pretože súčasťou oficiálneho návrhu na vyslovenie nedôvery predsedovi vlády je fotografia cudzej štátnej príslušníčky, ktorá už niekoľko rokov nežije. Napriek tomu bola predkladateľom na pôde parlamentu opakovane označovaná za „chudobnú vdovu“, ktorej údajne vzrástli o 100 percent náklady na vodu. „Táto pani minulý rok, čiže keď to porovnáme aj s minulým rokom, platila 243 €,“ vyhlasoval poslanec Igor Matovič s fotografiou v ruke.
Bulvárny portál dnes prišiel s „odhalením“, ktoré mal sprostredkovať farár „Anton Kasan z obce Boršice u Buchlovic, kde žila babička.“ (Pani Anna B. žila v obci Vnorovy, čo potvrdil aj tamojší starosta.) Farár údajne portálu povedal: „Viem, ako aj rodina, že to opozícia urobila nechtiac.“ Farár mal teda niekoľko hodín po tlačovke predsedu vlády informácie, že opozícia to urobila nechtiac a zároveň už mal aj informáciu od rodiny. Ešte zvláštnejšie pôsobí jeho ďalšie vyjadrenie: „Už sa na to nedokážem dívať. 18 rokov sme zaostali kvôli Mečiarovi a a Ficovi. U nás vládnu len oligarchovia." Nevedno, prečo by mal český farár používať vyjadrenie, že „sme“ zaostali a „u nás“ vládnu oligarchovia, bez ohľadu na to však ide o výsostne politický názor, ktorý absolútne nesúvisí s aktuálnou témou – „redaktorom“ sa však zrejme hodil do scenára.
Namiesto názoru farára, ktorý so situáciou nemá nič spoločné, mohla pritom verejnosť ešte v stredu zaznamenať priamo vyjadrenie syna zosnulej: „Taká je politika, špinavosť. Nemajú žiadne svedomie. “ Úrad vlády SR trvá na tom, že zneužitie podobizne nebohej občianky cudzieho štátu bolo prejavom hrubého cynizmu a prekročením hraníc štandardného politického súboja. Je len príznačné, že pôvodne vyšiel článok len s názorom predmetného poslanca, kým stanovisko Úradu vlády SR doplnili „redaktori“ až po niekoľkých urgenciách.
Keď sa predseda vlády SR vyjadruje kriticky k práci niektorých novinárov, má na mysli práve popretie základných profesionálnych a etických princípov žurnalistiky v článkoch, ktoré majú vopred napísaný scenár a ich jediným cieľom je poškodiť vládu SR. Presne tak to bolo aj v predmetnom článku: autor nezískal reakciu samotných potomkov nebohej babičky, ale farára, ktorý ich vraj „dobre pozná“. Toto sprostredkované tvrdenie stačilo portálu na článok, ktorý je priamym útokom na predsedu vlády. Bulvárny portál sa priamo postavil na stranu hyenizmu a cynizmu, ktorým zneužívanie podobizne mŕtvej babičky a cudzej štátnej občianky nepochybne je. A naopak, útokom „tiežnovinárov“ sa stal predseda vlády, ktorý na celý problém upozornil a keďže škandál vyvolaný poslancom Národnej rady Slovenskej republiky mal aj zahraničnopolitické dôsledky, osobne sa za nevhodné konanie predstaviteľa slovenského zákonodarného zboru ospravedlnil predsedovi vlády Českej republiky Bohuslavovi Sobotkovi i priamo synovi nebohej. Keď sa konečne slovenské médiá začnú seriózne zaoberať úrovňou svojej profesionality a novinárskej cti, môžu si tento bulvárny útok zobrať ako učebnicový dôkazový materiál o potrebe okamžitej nápravy.

R.SULÍK: Robert Fico opäť klame, RTVS nenapomáha opozícii

R.SULÍK:
Robert Fico opäť klame, RTVS nenapomáha opozícii


Slovenská televízia a Slovenský rozhlas nenapomáhajú opozícii, ako to tvrdí predseda vlády Robert Fico. Najlepším dôkazom, že ide len ďalšiu lož, sú politické diskusie, v ktorých premiér nediskutuje s predstaviteľmi opozície, ale sám.
„Diskusné relácie s Robertom Ficom a zaužívaná prax, keď si ostatní predstavitelia Smeru-SD môžu vyberať diskutujúcich z radov opozície, im zabezpečujú vo verejnoprávnom priestore nadštandardný komfort. No zdá sa, že ani ten im nestačí a podľa nich by mal kritický opozičný názor z RTVS celkom zmiznúť. Tak ako z nej vymizla politická satira,“ tvrdí europoslanec a predseda strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík.
Slovenská verejnoprávnosť na poli spravodajstva funguje síce s odreninami a chybami, no vďaka úsiliu redaktorov, ktorí odvádzajú profesionálnu prácu. „Jej hlavným problémom je už dlhodobo Smer-SD, ktorý má prostredníctvom svojich nominantov vo mediálnych radách na vysielanie RTVS vplyv. Nehovoriac o tom, ako negatívne až zastrašujúco musia pôsobiť na jej redaktorov premiérove nadávky novinárom do špinavých protislovenských prostitútok,“ uvádza Sulík.
Podľa predsedu najsilnejšej opozičnej strany dnes, keď sledujeme pozvoľný úpadok Smeru-SD a zároveň rastie zápas koaličných strán o vplyv v RTVS, bude ešte viac záležať na odvahe a súdržnosti redaktorov, aby zásady vyváženosti a objektívnosti zo spravodajstva RTVS celkom nezmizli.
„Strana SaS sa zapojí do diskusie týkajúcej sa voľby nového generálneho riaditeľa RTVS a bude tvrdým kritikom všetkých snáh dosadiť do jej čela submisívnu figúrku, ktorá Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas znormalizuje do podoby vyhovujúcej stranám vládnej koalície. Situácii, ktorú dobre poznáme z čias mečiarizmu, treba zabrániť,“ uzatvára europoslanec a šéf liberálov Richard Sulík.

Copyright TASR ©2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Dvoch pracovníkov rozhlasu zastrelili v utorok počas živého vysielania v Dominikánskej republike. Tamojšia polícia následne v súvislosti s incidentom zadržala troch mužov, uviedla dnes spravodajská stanica BBC.
K incidentu došlo v priestoroch rozhlasovej stanice 103.5 HICC v meste San Pedro de Macorís ležiacom východne od metropoly Santo Domingo. Jeden z novinárov práve čítal správy pre živé vysielanie na sociálnej sieti Facebook, keď zaznela streľba. Incident bol zachytený aj na video, na ktorom je počuť ženu, ktorá kričí "Výstrely! Výstrely! Výstrely!". Následne sa vysielanie prerušilo.
Polícia po incidente zadržala troch mužov, proti žiadnemu z nich však doposiaľ nevzniesla obvinenie a neurčila ani motív incidentu.
Obeťami streľby sú hlásateľ Luís Manuel Medina a producent a riaditeľ Leo Martínez, ktorí pracovali pre rozhlasovú stanicu 103.5 HICC. Polícia uviedla, že zranenia pri streľbe utrpela tiež sekretárka, ktorá sa následne podrobila operácii.

Nemecký denník Bild sa včera ospravedlnil svojim čitateľom, že minulý týždeň nepravdivo informoval o skupine migrantov, ktorá mala vraj vo Frankfurte nad Mohanom útočiť na ženy počas silvestrovskej noci.
Vo svojom vyhlásení denník vyjadril ľútosť nad správou zo 6. februára, ktorú založil na tvrdeniach majiteľa istej reštaurácie a členov jej personálu. Tí uvádzali, že boli počas silvestrovskej noci svedkami "masívnych útokov skupiny opitých cudzincov".
Ich tvrdenia však napokon nepotvrdili policajné záznamy zo silvestrovskej noci ani vyšetrovanie, ktoré nasledovalo v nadväznosti na zverejnený článok.
Nepravdivá informácia sa v denníku objavila rok po silvestrovských oslavách v 2015, keď sa v Kolíne nad Rýnom stovky žien stali obeťami sexuálnych útokov zo strany migrantov. Táto udalosť vtedy vyvolala negatívne nálady voči 890.000 žiadateľom o azyl, ktorí toho roku prišli do Nemecka.

Copyright TASR ©2017

15. 2. 2017

Vašo pôjde kočíkovať

Vašo pôjde kočíkovať

 Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika nemusí mať pri opätovnej kandidatúre podporu premiéra Roberta Fica (Smer-SD). Predseda vlády to dnes naznačil v diskusnej relácii Braňo Závodský Naživo v Rádiu Expres. Dôvodom je, že RTVS má dnes „ďaleko k verejnoprávnosti“.
      Fico kritizoval RTVS pod vedením Miku, ktorý bol v roku 2012 nominantom ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD). Uviedol pritom, že to bude súvisieť s jeho postojom pri voľbe nového šéfa verejnoprávnej inštitúcie, ktorá bude pravdepodobne v júni.
      „Môj názor na Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas je všeobecne známy. To má ďaleko od verejnoprávnosti a tu bude aj môj postoj a môj prístup k tomu, ako bude vyzerať voľba nového šéfa RTVS,“ povedal.
      Na otázku, či nepodporí Miku, Fico uviedol: „To je váš výklad. Ja som povedal to, čo som potreboval povedať... Ja som povedal, že každý môže kandidovať, ale tá nevyváženosť, Slovenská televízia a Slovenský rozhlas jednoznačne napomáhajú slovenskej opozícii. To je jednoducho fakt, na ktorom nemôže Slovenská televízia ani Slovenský rozhlas nič zmeniť,“ domnieva sa.


Copyright TASR ©2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Komentátor Doug Adler zažaloval televíznu stanicu ESPN za vyhadzov počas melbournského grandslamového tenisového turnaja Australian Open. Najprv ho stiahli z vysielania a následne v tichosti ukončili po deviatich rokoch jeho pracovný pomer za znevažujúco interpretovateľnú poznámku na adresu Američanky Venus Williamsovej. Keď Adler upozorňoval na ofenzívny prístup niekdajšej jednotky svetového rebríčka 18. januára počas jej duelu 2. kola so Švajčiarkou Stefanie Vögeleovou (6:3, 6:2), použil slovné spojenie znejúce "gorilia taktika", pričom však foneticky prichádzalo do úvahy aj podotknutie "guerillová taktika".
"Mimovoľne som zvolil nevhodné slovo," skonštatoval Adler a už vtedy trval na verzii s guerillou. Mnohí diváci však počuli gorilu a prejavili rozhorčenie prostredníctvom sociálnych sietí. Vedenie ESPN po vypuknutí rozruchu pre The Associated Press uviedlo: "Doug Adler si mal počínať opatrnejšie pri výbere výrazov. Ospravedlnil sa a my ho po zvyšok turnaja nebudeme nasadzovať do služieb."
Adler teraz pre Southern California News Group po podaní žaloby v Los Angeles uviedol: "Zastávam názor, že sa ku mne zachovali nesprávne a neférovo. Keď som si uvedomil, čo táto záležitosť narobila s mojou povesťou, rozhodol som sa bojovať o očistenie mena." Adler ďalej skonštatoval: "Oznámili mi, že celý twitter ma napospol začal označovať za rasistu." Dodal, že ho vyzvali napísať ospravedlnenie, čo aj urobil, ale na verejnosť sa dostala verzia upravená pracovníkmi ESPN. Adler opätovne zdôraznil, že použil slovo guerilla, nie gorila. "Politická korektnosť zašla za hranicu a niekto zbabelo zruinoval jeho kariéru, hoci on si počínal korektne a profesionálne," povedal Adlerov právnik David Ring. Venus Williamsová sa napokon dostala až do finále, prehrala v ňom 4:6, 4:6 so svojou sestrou Serenou.

Americká modelka a príležitostná herečka Kate Upton po tretí raz zdobí titulnú stranu špeciálneho plavkového čísla magazínu Sports Illustrated. Pri tejto príležitosti časopis vydal tri rôzne varianty, na ktorých 24-ročná rodáčka z mesta St. Joseph v Michigane pózuje na pláži napríklad oblečená vo flitrovanej bunde a bikinách alebo nahá so šperkmi okolo pása a na krku. Snímky vznikli na Fidži a postaral sa o ne americký fotograf Yu Tsai.
Tohtoročné číslo plavkového vydania vyzdvihuje krásu žien rôznych postáv a každého veku, čo bolo jedným z dôvodov prečo Upton s fotením súhlasila. "Inšpirovalo ma, keď sa ma spýtali, či by som nebola súčasťou tohto čísla. Chcem robiť takéto kampane a mať takúto kariéru - inšpirovať ženy, aby sa mali rady. Je to o rovnováhe tvrdej práce a zdravej stravy, ale zároveň aj o užívaní si života a dňoch, keď porušujeme pravidlá, a o zdôraznení toho, že netreba mať ideálne dokonalé telo," uviedla modelka pre Sports Illustrated. Pre aktuálny špeciál pózovala napríklad aj 63-ročná modelka Christie Brinkley, ktorá bola na jeho titulke v rokoch 1979,1980 a 1981.

Katherine Elizabeth Upton sa preslávila najmä vďaka tomu, že dva razy po sebe, v roku 2012 a 2013, zdobila spomínanú obálku špeciálneho plavkového čísla magazínu Sports Illustrated. Práve tento magazín ju v roku 2011 vyhlásil za Nováčika roka a o rok neskôr jej venoval titulnú stranu exkluzívneho čísla, čím jej pomohol naštartovať úspešnú kariéru, počas ktorej nechýbala v množstve rebríčkov najpríťažlivejších žien. Ukázala sa aj na obálkach ďalších prestížnych magazínov, napríklad na titulke Vanity Fair k jeho 100. výročiu. Ako herečka sa predstavila vo filmoch Majstrovský plán (2011), Traja hlupáci (2012) či Jedna za všetky (2014).


Tréner futbalistov španielskeho klubu FC Barcelona Luis Enrique bol po skončení utorňajšieho prvého zápasu osemfinále Ligy majstrov na pôde Paríža St. Germain (0:4) dosť rozladený. Uznal síce kvality súpera aj to, že vysoká prehra Kataláncov je odrazom diania na ihrisku, reportér TV3 Jordi Grau ho však vytočil otázkou smerujúcou na taktiku Barcelony a neskôr nechýbalo veľa, aby ho fyzicky napadol.
"Zrejme si príliš dobre nevidel tento zápas. Zmenili sme rozostavenie zo 4-3-3 na 4-2-3-1, aby mal Leo Messi viac voľnosti," odpovedal Luis Enrique a pokračoval: "Nech by sme počas tohto zápasu urobili čokoľvek, skončilo by sa to rovnako. Za to, čo sa udialo, nesiem zodpovednosť. Nepáči sa mi však váš tón. Želám si, aby ste sa k nám po prehrách správali rovnako ako po víťazných zápasoch."
Konverzácia sa skončila a Grau sa snažil všetko zhrnúť: "Tréner vyzerá veľmi nervózny. Nechápem však, čo mal na mysli, keď hovoril o rozdieloch v zaobchádzaní po prehrách a víťazstvách. Vždy je to predsa rovnaké."
Podľa inej novinárky z TV Mega Susany Guaschovej sa Luis Enrique rozzúril a chcel Graua napadnúť. Trénera Barcelony museli držať za uzde traja ľudia. "Nedotýkajte sa ma. Uvidíme, či sa so mnou bude rozprávať rovnakým tónom aj vtedy, keď vyhráme," dodal lodivod FCB zvýšeným hlasom.
Verziu Guaschovej potvrdili aj ďalší žurnalisti. "Luisa Enriqueho museli držať traja členovia Barcelony, keď sa chystal udrieť reportéra TV3. Hanba," napísal na twitteri novinár Rafael Hernández.


©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 




Televízia TV Barrandov bude od marca každý týždeň uvádzať diskusné reláciu s prezidentom Milošom Zemanom. Uviedol to dnes server Týden.cz, ktorý rovnako ako TV Barrandov patrí pod vydavateľstva Empresa Media. Vysielanie relácie začne 16. marca, teda týždeň potom, čo má Zeman oznámiť, či bude opäť kandidovať na prezidenta. Moderátorov relácie budú manželka prezidentovho kancelára Vratislava Mynářa Alexandra a novinár Petr Kolář. V Empresa Media má podiel čínska firma CEFC.
TV Barrandov bude polhodinový relácia sa Zemanom vysielať v hlavnom vysielacom čase každý štvrtok. V moderátorské dvojicu bude Mynářová, manželka šéfa prezidentskej kancelárie, ktorá na Barrandove moderuje správy. Ešte pod dievčenským menom Nosková pôsobila v Českej televízii, ktorú Zeman a jeho hovorca Jiří Ovčáček dlhodobo kritizujú, ale kvôli vzťahu s Mynář musela opustiť moderovanie správ ČT a neskôr z ČT odišla.
Pri mimoriadnych udalostiach sa moderovania diskusie na Barrandove ujme generálny riaditeľ televízie a majiteľ Empresa Media, podnikateľ Jaromír Soukup. Diskusia bude pripravovať redakcia časopisu Týždeň, ktorému prezident Zeman pravidelne poskytuje rozhovory.
K väčšine médií má Zeman odťažitý vzťah. S verejnoprávnymi médiami sa rozišiel. Odmieta napríklad účasť v relácii Otázky Václava Moravca v Českej televízii. Takisto ukončil pravidelné Hovory z Lán vo vysielaní Českého rozhlasu, keď chcel rozhlas začať vysielať reláciu zo záznamu kvôli Zemanovým vulgaritám. Teraz Zeman pravidelne vystupuje na rozhlasovej stanici Frekvence 1 a poskytuje rozhovory serveru Blesk.cz.
TV Barrandov je súčasťou Skupiny Barrandov, ktorá patrí firme Empresa Media. Do portfólia vydavateľstva Empresa Media spadajú tiež časopisy Týden, Sedmička, Instinkt, Exkluziv, Interview alebo tituly pre mládež Popcorn a Top Dievčatá.
Podiel vo vydavateľstve má privátna čínska spoločnosť CEFC, ktorá v poslednej dobe investovala v Česku vyše dve desiatky miliárd korún. Zeman podporuje čínske investície v Česku a bol pri podpise zmlúv o investíciách a spolupráci medzi CEFC a tuzemskými firmami. Podpredsedom predstavenstva Empresa Media sa stal šéf európskeho zastúpenia CEFC Jaroslav Tvrdík, niekdajší minister obrany vo vláde Miloša Zemana.

Copyright © ČTK 2017

Nominácie na Radio_Head Awards 2016

Nominácie na 
Radio_Head Awards 2016

Programové služby RTVS Rádio_FM a Rádio Devín predstavili nominácie 9. ročníka hudobných cien Radio_Head Awards. V poslucháčskych kategóriách bodujú Katarzia, Billy Barman či Katarína Máliková, ktorí získali aj nominácie v hlavnej kategórii Album roka. O cenu pre najlepší album za rok 2016 zabojujú s ostatnými albumami aj The Ills a Chiki liki tu-a.

Poslucháčov Rádia_FM v uplynulom roku zaujal aj singel Linda od Pary, pieseň Dym kapely Fallgrapp či B-Complex s nahrávkou Past Lessons For the Future. Objavom roka 2016 sa môžu stať Dave Brannigan, Ľudové mladistvá, The Kowal Chicks, Chris Ellys či Myodesopsia.
Pätice nominovaných vyberali poslucháči v 1. kole hlasovania, ktoré trvalo do 12. februára a víťazov vyberú v hlasovaní, ktoré prebieha na webe radiohlavy.sk do 5. marca.
Aj tento rok sú súčasťou Rádiohláv žánrové kategórie Hip Hop/Rap/R’n’B, Hard & Heavy, World Music/Folk, Elektronická hudba, Experimentálna hudba, Jazzová a Klasická hudba, v ktorých o víťazoch rozhodujú odborné poroty.
Novinkou aktuálneho ročníka Rádiohláv je kompilácia Rádia_FM Počúvaj, čo chceš! s exkluzívnymi skladbami od minuloročných víťazov. Slovenskú výberovku, na ktorú prispeli Bulp, PPE, Saténové ruky, B-Complex alebo Čad, si môžu na spomínanom webe voľne sťahovať všetci hlasujúci v 2. kole.
Radio_Head Awards sa budú udeľovať 12. marca v Starej tržnici v Bratislave. Víťazi si preberú sošky Rádiohláv, ktoré podľa návrhu Bety K. Majerníkovej vyrobila sochárka Mira Podmanická.
Minulý rok si ceny Radio_Head Awards prebrali Chiki liki tu-a, Saténové ruky, Billy Barman, Strapo, Morna, Jimmy Pé, Solamente Naturali či Eva Šušková.

Prehľad nominovaných na Radio_Head Awards 2016

ALBUM ROKA 2016
Billy Barman - Dýchajúce obrazy [Slnko Records]
Chiki liki tu-a - 3x4=13
Katarína Máliková - Pustvopol [Slnko Records]
Katarzia - Agnostika [Slnko Records]
The Ills - Ornamental or Mental

SINGEL ROKA 2016
B-Complex - Past Lessons For The Future ft. Jan Werich
Billy Barman - Sloboda
Fallgrapp - Dym ft. Juraj Benetin
Katarzia - Milovať s hudbou
Para – Linda

OBJAV ROKA 2016
Dave Brannigan
Chris Ellys
Ľudové mladistvá
Myodesopsia
The Kowal Chicks

DEBUT ROKA 2016
Barbora Bloom - 15/7 [Slnko Records]
Buy Her Sugar - Buy Her Sugar
Fúzy múzy - Fúzy múzy [Go2stage]
Genius Locci - Genius Locci presents Presence [Ela Boldiš]
Katarína Máliková - Pustvopol [Slnko Records]

ALBUM ROKA/CENA KRITIKOV 2016
Billy Barman - Dýchajúce obrazy [Slnko Records]
Katarína Máliková - Pustvopol [Slnko Records]
Katarzia - Agnostika [Slnko Records]
Longital - Divoko [Slnko Records]
The Ills - Ornamental or Mental

ELEKTRONICKÁ HUDBA 2016
Beyuz - Lounge Life
Keosz - No future vol.1
Kevi Anavi - Between The Sine
Stroon - Solar Preludes
Tru5tM3 – Amanda

HIP-HOP / RAP / R'N'B 2016
Danosť & G-Bod - Fúzia [Anapol Audio]
Karaoke Tundra - Futurologický kongres [Bigg Boss]
Moja reč - Offline [Moja RECords]
Rytmus - Krstný otec [Tvoj Tatko Records]
Vec - Domáce potreby [Sam System]

HARD & HEAVY 2016
0N0 - Reconstruction & Synthesis
Poetry in Telegrams - Melancholy
Rats Get Fat - Hnev
Rust2Dust - Vortex
Symbiosis – Inertia

WORLD MUSIC / FOLK 2016
Balkansambel - Šlamastika [Balkansambel]
Jednofázové kvasenie - Rybí menuet [Indies Happy Trails]
Katarína Máliková - Pustvopol [Slnko records]
Klena & Klenoty - Škaredý deň v Chujave [Hevhetia]
Longital - Divoko [Slnko Records]
Števo Šanta & Ostrov - XXX [Hevhetia]

JAZZOVÁ HUDBA 2016
Eugen Vizváry - Part Two - For Jaco
Lukas Oravec Quartet ft. Bob Mintzer - ALI
Peter Adamov - Portrait
Sisa Michalidesová - Dream Rhapsody [Blue Rabbit]
Valér Miko Trio - Vibrations, States, Emotions [Hevhetia]

KLASICKÁ HUDBA 2016
Cluster Ensemble plays Philip Glass [Hevhetia]
Eva Šušková - secret VOICE electric [Real Music House]
Iva Bittová a Mucha Quartet - Béla Bartók Slovenské spevy [Pavian Records]
Janáčkova filharmónia Ostrava, David Porcelijn - A Tribute to Ján Levoslav Bella [Phaedra]
Milan Paľa, Marián Lejava a Symfonický orchester Slovenského rozhlasu – Husľové koncerty Karola Szymanowského a Albana Berga [Pavlík Records]
Milan Paľa, Marián Lejava a Symfonický orchester Slovenského rozhlasu – Husľové koncerty Karola Szymanowského a Albana Berga [Pavlík Records]

EXPERIMENTÁLNA HUDBA 2016
BIOS – Fluorescent Minerals [Exitab]
Jamka – Inter Alia
Klára a Ján - Druhý debut
Shibuya Motors – Live in Budapest, Signals from Arkaim
Stroon – Solar Preludes [Exitab]


Reakcia na zverejnené zavádzajúce informácie

Reakcia na zverejnené zavádzajúce informácie


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Moskovský súd zamietol včera odvolanie voči predĺženiu väzby uvalenej na ukrajinského novinára Romana Suščenka, ktorého zadržali a obvinili v Rusku zo špionáže. Oznámil to jeho ruský advokát Mark Fejgin. Ten v rámci odvolania žiadal, aby súd zmenil Suščenkovu väzbu na domáce väzenie.
Súd ešte koncom januára rozhodol o ďalšom predĺžení Suščenkovej väzby do 30. apríla, poznamenala agentúra Ukrinform.
Ako tvrdí ruská Federálna bezpečnostná služba (FSB), plukovníka Suščenka z Hlavnej správy rozviedky (GUR) Ministerstva obrany Ukrajiny zatkla 30. septembra v Moskve, kde bol na "špionážnej misii". Podľa FSB zbieral tajné informácie o ruských ozbrojených silách a Národnej garde, pričom ich zverejnenie by podkopalo obranyschopnosť Ruska.
Súd rozhodol o uvalení väzby na Suščenka 1. októbra. Vyšetrovatelia oficiálne obvinili tohto Ukrajinca zo špionáže 7. októbra. V prípade uznania za vinného mu hrozí až 20 rokov väzenia.
Suščenko akékoľvek obvinenia odmieta. Mark Fejgin tvrdí, že Suščenko je reportérom agentúry Ukrinform v Paríži a v Moskve nebol na špionážnej misii, ale na návšteve u svojich príbuzných.
Ukrinform potvrdil, že Suščenko je jeho zamestnancom od roku 2002, pričom ho označil za "novinára s dlhodobo bezúhonnou profesionálnou reputáciou".
Novinára udal "rodinný priateľ", ktorý kontaktoval ruskú FSB a tá Suščenka zatkla, uviedol začiatkom novembra advokát Fejgin. "Suščenko navštívil svojho brata v Moskve niekoľkokrát. Kontaktoval priateľa rodiny. Rodinný priateľ ho jednoducho dal zatvoriť. To je všetko," povedal Fejgin.

Denník New York Times (NYT) dnes uviedol, že výrok jedného z jeho redaktorov na adresu prvej dámy Spojených štátov Melanie Trumpovej, ktorý zaznel v súkromnom rozhovore s herečkou a modelkou Emily Ratajkowskou je "absolútne nevhodný".
Vyjadrenie reportéra sa v médiách objavilo v pondelok, keď Ratajkowská na Twitteri napísala, že nemenovaný novinár pracujúci pre NYT jej povedal, že "Melania je štetka".
"Toto vyjadrenie nebolo určené pre verejnosť, napriek tomu je však absolútne nevhodné a nemalo k nemu dôjsť," uviedla vo vyhlásení hovorkyňa NYT Eileen Murphyová, pričom dodala, že zmienený reportér neprináša správy z Washingtonu a nezaoberá sa politikou.
"Potlesk patrí všetkým ženám na svete, ktoré pozdvihnú svoj hlas, zastanú sa alebo podporia iné ženy," vyzdvihla dnes na Twitteri Ratajkowskú prvá dáma Spojených štátov.

Extrémisti z organizácie Islamský štát (IS) považujú médiá hlavného prúdu za efektívnu zbraň na šírenie svojej propagandy. Vyplýva to zo správy Medzinárodného centra pre štúdium radikalizmu a politického násilia (ICSR) so sídlom v Londýne.
ICSR v pondelok informovalo, že IS disponuje viacúrovňovou mediálnou stratégiou na získavanie podpory, ktorej súčasťou je vypúšťanie takzvaných mediálnych "projektilov".
Vyplýva to z arabsky písaného dokumentu, ktorý islamisti vlani zverejnili na internete. Ten hovorí o efektívnom využívaní médií hlavného prúdu, ktoré - pokiaľ sú "správne ovplyvnené" - môžu mať omnoho "ďalekosiahlejší dosah" než najsilnejšie bomby.
Stratégia militantov tiež počíta s prezentovaním atraktívnej pozitívnej alternatívy k zavedeným poriadkom a s vyvracaním údajných klamstiev, ktoré o islamistoch šíria západné "križiacke štáty". Dôležitú úlohu zohráva aj využívanie médií na šírenie správ a obrazového materiálu z veľkých teroristických útokov a brutálnych vrážd zajatcov.
Správu vypracoval skúsený výskumný pracovník ICSR Charlie Winter.



Ruská televízna stanica RT a spravodajský portál Sputnik, ponúkajúce spravodajstvo aj vo francúzskom jazyku, v utorok dôrazne odmietli obvinenia štábu francúzskeho prezidentského kandidáta Emmanuela Macrona o šírení falošných správ a ohováraní na adresu tohto centristického politika v ich vysielaní.
      "RT kategoricky odmieta všetky obvinenia, v zmysle ktorých by sa kanál mal podieľať na šírení falošných informácií o osobe Emmanuela Macrona alebo o francúzskych prezidentských voľbách," hovorí sa v stanovisku stanice.
      Obvinenia bez dôkazov dôrazne odmietol aj spravodajský portál Sputnik.
      Hovorca Kremľa na tlačovej konferencii reagoval na obvinenia o snahe manipulovať francúzske prezidentské voľby prostredníctvom médií alebo kybernetických útokov slovami, že sú absurdné. "Nemali sme a ani nemáme v úmysle zasahovať do vnútorných záležitostí iných krajín, osobitne nie do volieb," zdôraznil Dmitrij Peskov, podľa ktorého je zrejmé, že v niektorých krajinách vedú hysterickú kampaň proti ruskému
prezidentovi Vladimirovi Putinovi.
      Richard Ferrand, generálny tajomník strany En Marche! (Vpred!), za ktorú Macron kandiduje, upozornil, že ruské provládne médiá RT a Sputnik šíria nepravdivé informácie s cieľom mobilizovať verejnú mienku proti Macronovi.
      Macron ako nezávislý centristický kandidát sa v posledných týždňoch teší nárastu preferencií v prezidentskej kampani. Podľa agentúry Reuters sa tak stal favoritom na víťaza v druhom kole volieb, v ktorom má 7. mája najväčšie šance poraziť kandidátku Národného frontu (FN) Marine Le Penovú.
      Podľa Ferranda sa Macron ako presvedčený proeurópsky politik stal terčom mediálnych útokov z Ruska, pretože presadzuje silnú a zjednotenú Európsku úniu. Tá by podľa Macrona mala zohrávať dôležitú úlohu v medzinárodných záležitostiach, a to aj tam, kde to naráža na záujmy Moskvy.
      Ferrand okrem toho upozornil, že počítačové systémy, ktoré používa Macronov volebný tím, sú terčom "stoviek a tisícov" kybernetických útokov pôvodom z Ruska. Vyzval preto francúzsku vládu, aby zakročila a zabránila cudziemu zasahovaniu do volebnej kampane vo Francúzsku.





Francois Fillon, kandidát francúzskej konzervatívnej strany Republikáni (LR) v jarných prezidentských voľbách, opäť čelí neželanej pozornosti médií po tom, ako jeho hovorcu Thierryho Soléra začali úrady vyšetrovať ohľadom daňových podvodov.
      Solére sa stal predmetom predbežného vyšetrovania prokuratúry v Nanterre kvôli daňovým podvodom, oznámila v utorok agentúra Belga. Viaceré francúzske a belgické médiá o tom informovali na základe správy, ktorú sa chystá uverejniť francúzsky satirický časopis Le Canard enchainé vo svojom dnešnom vydaní.
      Podľa tohto časopisu, ktorý v posedných týždňoch podrobne mapuje Fillona a jeho volebný tím, sa vyšetrovanie Soléra začalo ešte vlani v septembri a týka sa rokov 2010-13. Fillonov hovorca, ktorý je zároveň poslancom Národného zhromaždenia za región Hauts-de-Seine, nezaplatil časť svojej dane z príjmov a vlani neodviedol ani daň z majetku.
      Solére oznámil, že sa po zverejnení tejto správy chystá podať na daný týždenník trestné oznámenie pre krivé obvinenie.
      Le Canard enchainé prispel k zníženiu Fillonovej popularity v predvolebnej kampani po tom, ako zverejnil informácie, že kandidát Republikánov v čase, keď bol senátorom, zamestnával nielen svoju manželku Penelope, ale aj ich dve deti.

Copyright TASR ©2017