DALITO!

28. 4. 2012

ŠTÚROVO PERO 2011

ŠTÚROVO PERO 2011

Zlatým „štúrovským“ časopisom za rok 2011 v kategórii stredoškolských časopisov sa stal Ťahák z Gymnázia Vráble. Prvú cenu v kategórii vysokoškolských časopisov získal Atteliér – akademický dvojtýždenník Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Rozhodla o tom porota zložená z profesionálnych novinárov na dnešnom vyhodnotení 17. ročníka celoslovenskej súťaže Štúrovo pero 2011 v Krajskej knižnici Ľ. Štúra vo Zvolene. Ako konštatovala porota hodnotiaca stredoškolské časopisy, z dlhodobého porovnávania je jednoznačne zrejmé, že najkvalitnejšie časopisy tvoria školáci v prostredí, ktoré je pre nich zo strany profesorského zboru žičlivé, dáva im čo najširší priestor na vyjadrenie svojich názorov, na rozvoj tvorivosti, talentu, a tým aj vlastnej osobnosti. Hlavnú cenu v kategórii stredoškolských novinárskych príspevkov získala Lucia Kompaníková z Gymnázium Považská Bystrica, za odvážne a komplexné žurnalistické spracovanie témy „Kauza svetová literatúra“, s využitím viacerých profesionálnych tvorivých postupov. Prvú cenu v kategórii novinárskych príspevkov vysokoškolákov si odniesla Natália Šepitková z Katedry žurnalistiky Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a to za profesionálne spracovaný rozhovor s Evou Umlauf, ktorá prežila koncentračné tábory v Novákoch a Osvienčime. Tento rok sa navyše súťažilo aj o cenu Nadácie Slovenskej sporiteľne za zvyšovanie finančnej gramotnosti na stredných školách. Do tejto kategórie bolo prihlásených 17 stredoškolských časopisov. Prvé miesto a finančnú odmenu získal časopis Holeška. Vybrané časopisy i jednotlivcov ocenila aj televízia Markíza. Ako TASR informovala riaditeľka knižnice Milota Torňošová, do súťaže prihlásili stredoškoláci celkom 87 časopisov a vysokoškoláci osem. S novinárskymi príspevkami súťažilo 58 stredoškolákov. Tí do súťaže zaslali 145 prác. Prihlásených bolo tiež 16 vysokoškolákov s 52 príspevkami. Samotného vyhodnotenia vo Zvolena sa zúčastnilo viac ako 150 nádejných adeptov žurnalistiky. Kým súťaž novinárov - stredoškolákov mala oproti minulému roku vyššiu účasť, súťažiacich vysokoškolákov bolo menej. Podľa poroty špička tých najlepších časopisov i kvalitných budúcich novinárov sa oproti vlaňajšku zúžila. Najprestížnejšia celoslovenská súťaž mladých novinárov podporuje a rozvíja novinárske nadanie študentov stredných a vysokých škôl na Slovensku. Umožňuje prezentovať výsledky výučby školy tvorbou žurnalistických žánrov, hodnotiť úroveň školských časopisov a konfrontovať ich s inými a rozširovať poznatky súťažiacich o žurnalistike a žurnalistických žánroch. Práce hodnotila porota odborníkov. Sú medzi nimi vysokoškolskí učitelia žurnalistiky aj aktívni žurnalisti a spisovatelia. Na vyhodnotení súťažiacim poradia, ako zvýšiť kvalitu školských časopisov a novinárskych príspevkov. Medzi najúspešnejších účastníkov Štúrovho pera patrili v minulosti dnes už známe novinárske osobnosti ako Patrik Herman, Martina Dratvová, Tomáš Bella či Lukáš Milan. Súťaž sa od roku 2000 stala vďaka finančnej, odbornej a organizačnej pomoci partnerov z oblasti médií najprestížnejším podujatím svojho druhu na Slovensku. Nádejní žurnalisti dostávajú hodnotné ceny a zaujímavé sú tiež finančné odmeny. Za 17 ročníkov konania súťaže sa vo Zvolene vystriedalo približne 1750 súťažiacich študentov a hodnotila sa tvorba viac ako 1000 časopisov.

Copyright © TASR 2012

TO JE TV !

TO JE TV !

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Výstava najlepších novinárskych fotografií a karikatúr z ôsmeho ročníka súťaže Novinárska cena je odvčera do konca mája prístupná v Open Gallery v Bratislave. Výstava No comment je oproti minulým rokom žánrovo bohatšia, keďže v tohtoročnej Novinárskej cene kategóriu najlepšia reportážna fotografia doplnila športová fotografia a fotografická aktualita, agentúru SITA o tom informovali organizátori súťaže z Nadácie otvorenej spoločnosti. "Už druhý rok sa tiež do súťaže prihlasujú okrem slovenských aj českí karikaturisti. U našich západných susedov záujem o súťaž rastie, a to sa premieta aj do bohatého výberu českej karikatúry, ktorá tento rok na výstave prevláda," uviedli ďalej. Výstava No comment predstavuje práce víťazov - Matúša Zajaca (víťaz reportážnej fotografie), Jozefa Jakubča (šport) a Radovana Stoklasu (aktualita). Celkový obraz o súťaži dotvárajú práce nominovaných: Martina Bandžáka, Borisa Németha, Mariána Peigera a ďalších autorov, ktorí sa do súťaže prihlásili, medzi nimi napríklad Andreja Bána, Jany Čavojskej, Márie Candrákovej a Tomáša Halásza. Časť výstavy, zameraná na karikatúru, ponúka prehľad tém, ktoré hýbali svetom vlani. "Niektoré témy, ako rozkolísané či podopreté euro a rôznorodá reflexia domácej korupcie sa objavujú v dielach viacerých autorov," uvádza sa ďalej v tlačovej správe k výstave. Víťazom tejto kategórie sa stal Fedor Vico a ďalšími nominovanými a aj vystavujúcimi autormi sú: Jozef Gertli “Danglár”, Pavel Reisenauer a Václav Teichman. Výstava No comment je v sídle Open Gallery na Baštovej 5 v bratislavskom Starom Meste otvorená do 31. mája denne od 13:00 do 20:00. © 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Petíciu Dobré noviny, ktorá bojuje za menej krvi a viac pozitívnych správ v spravodajstve, už podporilo viac ako 6000 občanov. Pre TASR to uviedol hovorca iniciatívy Dobré noviny Róbert Sedlák. Dodal, že k podpisovej akcii sa pripojili aj známe osobnosti, medzi nimi napríklad poslanci Národnej rady SR Ivan Štefanec, Jana Žitňanská a Igor Hraško, moderátor Fun rádia Marcel Forgáč, moderátor Martin Nikodým, riaditeľ Baletu Bratislava Mário Radačovský či speváčka Brigita Tarinová. "Médiá doteraz nereagovali na našu požiadavku zorganizovať okrúhly stôl na tému 'smerovanie slovenskej žurnalistiky' za účasti zástupcov iniciatívy, predstaviteľov najvýznamnejších slovenských médií a zástupcov z oblasti. Túto možnosť majú do doby, kým sa pod petíciu podpíše 10.000 ľudí, v opačnom prípade navštívime ich sídla a osobne im predstavíme tisíce nespokojných ľudí, ktorí zatiaľ protestujú online," vyhlásil Sedlák. "Zároveň sa stretneme s poslancami NR SR, ktorí podporili petíciu a požiadame ich, aby pripravili a presadili zmenu zákona o vysielaní a retransmisii tak, aby boli zavedené prísnejšie sankcie voči vysielateľom, ktorí porušujú zákon tým, že poskytujú nevyvážené spravodajstvo alebo vysielajú obsah nevhodný pre maloletých," dodal s tým, že v súčasnosti mnohí vysielatelia vedome porušujú zákon a vopred počítajú s pokutou, ktorú však radi zaplatia, pretože zisk z inzercie niekoľkonásobne prekračuje sankciu. Copyright © TASR 2012

27. 4. 2012

Zvrátené

Zvrátené

" RTVS nemôže slúžiť ako pracovná agentúra a formát Práca pre teba ide ako informácia o voľných miestach a cena sms je nastavená na najnižšiu možnú úroveň. RTVS nikde nenašiel zákonné obmedzenie, že by to nemohol robiť. Uvažujeme aj nad otvorením reklamného brejku pred a po tejto relácii. " Miloslava Zemková

Reakcia na článok „Svatkovia“

Reakcia na článok „Svatkovia“
Reakcia na článok „Svatkovia“ uverejnený v najnovšom čísle týždenníka PLUS 7 DNÍ č. 18 zo dňa 26. apríla 2012, v ktorom bolo uvedené, že „Širokého firmy zarobil stovky miliónov eur - či už na rekonštrukcii Bratislavského hradu za 126 miliónov eur, alebo na obnove bratislavského zimného štadióna, ktorá sa spája s jeho menom a kde vysoko prekročili rozpočet. Paradoxne, pri štadióne vyrástol hotel, ktorý stál zhruba toľko, o koľko sa predražila rekonštrukcia.“ Uvedené tvrdenie sa nezakladá na pravde, nakoľko Ing. Juraj Široký, ani firma VÁHOSTAV – SK, a.s. sa nijakým spôsobom nepodieľali na obnove Zimného štadióna (ZŠ) Ondreja Nepelu. Stavba hotela bola samostatným projektom, so samostatne zabezpečeným financovaním, pokrytým úverom z banky a vkladom spoločníkov. Zhotoviteľ stavby hotela VÁHOSTAV – SK, a.s. a zhotoviteľ rekonštrukcie ZŠ INGSTEEL, spol. s r.o. sú dve samostatné spoločnosti, bez akéhokoľvek právneho či majetkového prepojenia. Spoločnosť Tehelné pole, a.s. majiteľ a prevádzkovateľ hotela DoubleTree by Hilton sa ohradzuje voči spájaniu s neoprávneným profitovaním na rekonštrukcii priľahlého areálu. Článok hrubo zasiahol do dobrej povesti spoločnosti, ktorá vo svojom hoteli vytvorila pracovné príležitosti pre vyše 100 osôb. Suma 126 miliónov €, ktorú autorka článku uvádza v súvislosti s rekonštrukciou NKP Bratislavský hrad, sa nezakladá na reálnych údajoch. Táto suma sa uvádzala v uznesení vlády, ktoré sa týkalo kompletnej rekonštrukcie hradného kopca. Z pôvodného zámeru ostali 4 stavebné objekty, ktorých rekonštrukciu realizovala spoločnosť VÁHOSTAV – SK, a.s. v sume 57,842 miliónov €. Zárobok firmy pritom nie je hodnota diela, ale zostatok po odpočítaní nákladov.Suma 3,6 miliardy €, ktorú v článku uvádza autorka a ktorú mal VÁHOSTAV – SK, a.s. údajne získať v roku 2009 je nepravdivá. Ak by bola pravdivá, tak by spoločnosti zabezpečila prácu na 20 – 25 rokov... V roku 2009 boli výnosy spoločnosti celkom 189,466 miliónov € z čoho hospodársky výsledok pred zdanením (!) bol 6,599 miliónov € a porovnateľné údaje za rok 2010 boli: výnosy celkom 156,889 miliónov € a hospodársky výsledok pred zdanením 4,611 miliónov €.Spoločnosť VÁHOSTAV – SK, a.s. získavala významné zákazky nie len za vlády Roberta Fica, ale aj za vlády Ivety Radičovej. Vďaka kvalitne pripravovaným ponukám úspešne vysúťažil VÁHOSTAV – SK, a.s. napríklad diaľničný úsek D1 Jánovce – Jablonov, 1. úsek alebo úsek D1 Dubná Skala – Turany.

Reakcia generálneho riaditeľa VšZP na príspevok v TV Markíza

Reakcia generálneho riaditeľa VšZP na príspevok v TV Markíza
Touto cestou by som chcel reagovať na slová, ktoré odzneli vo včerajšom hlavnom večernom spravodajstve TV Markíza. Vyjadrenia MUDr. Radoslava Bardúna, predsedu predstavenstva Medirex a.s., naznačujúce vzájomné dobré kontakty, ktoré môžu byť výhodou pre túto spoločnosť, vnímam iba ako jeho osobné želanie. Ako riaditeľ košickej krajskej pobočky VšZP som sa pravidelne stretával s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti, čo bolo priamo v mojej pracovnej náplni.V súčasnosti, z pozície predsedu predstavenstva VšZP, je jednou z mojich úloh zaviesť poriadok do nastavenia kritérií pre financovanie jednotlivých segmentov zdravotnej starostlivosti, vrátane laboratórií. Kroky, ktoré v tejto súvislosti vedenie VšZP pripravuje, a o ktorých budeme verejnosť v krátkom čase podrobne informovať, budú dôkazom nášho záujmu o zavedenie jasných, transparentných a korektných pravidiel.
Marcel Forai ,generálny riaditeľ VšZP

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Vážený pán Martin Šútovec, ďakujem Vám, že ste sa na odpornej normalizačnej základnej škole naučili kresliť a že ste sa za odporného komunistického režimu nezadusili a môžete nám kresliť Vaše dielka. Myslel som si o Vás, že máte určitú intelektuálnu úroveň, ktorou sa tak rád pýšite, avšak Váš dnešný "výkalový" odkaz je najhoršou žumpou ľudskej duše, aká môže byť. Ste len pózer a na svojich fanúšikov to len hráte. Nehnevám sa na Vás za to, aký ste, je mi Vás ľúto. Howgh. JUDr. Lukáš Machala ,advokát

„Kto to vymyslel, že jeden kameraman na dve kamery toto?! Celý úvod bol dojebaný.!“ Ľuboš Hlavena , komentátor STV v priamom prenose

„A má to, slovenskej šmejd!“ Martin Hosták, ČT o Martinovi Bartekovi

Zmluva so štátom na rok 2012 je neplatná

Zmluva so štátom na rok 2012
je neplatná
Uznesenie c. 39/2012:
Rada RTVS berie na vedomie informáciu o podpísaní dodatku c. 3A k zmluve so štátom na rok 2012, ako aj doplnenia c. 2 a c. 3 k zmluve so štátom na rok 2012 a konštatuje, že návrh dodatku nemohla prerokovat a zaujat k nemu stanovisko v súlade s § 8 ods. 1 písm. i) zákona c. 532/2010 Z. z. o RTVS v znení neskorších predpisov, pretože jej nebol tento dodatok predložený na zaujatie stanoviska.

26. 4. 2012

Výročné ceny ZAI za rok 2011

Výročné ceny  ZAI

 

za rok 2011




Zväz autorov a interpretov (ZAI) odovzdal dnes v Bratislave výročné ceny za rok 2011 v šiestich kategóriách partnerom na hudobnom a mediálnom trhu. ZAI je profesijné občianske združenie, ktoré bolo založené v roku 1990.


Podľa hlasovania členov ZAI je rozhlasovou stanicou roka Rádio Aligátor, klubom roka sa stal bratislavský Majestic Music Club, festivalom roka TopFest v Novom Meste nad Váhom. Usporiadateľmi roka sú Dušan Drobný z agentúry Duna v Piešťanoch a Tibor Zelenay z agentúry Blue Note v Novom Meste nad Váhom. Moderátorom roka sa stal podľa zástupcov autorov a interpretov Roman Bomboš zo Slovenského rozhlasu. Cenu za celoživotnú podporu slovenskej hudby v médiách si prevzal publicista a dlhoročný redaktor Slovenského rozhlasu Pavol Zelenay.


"Potrebujeme ukázať, že si vieme vážiť partnerov na hudobnom trhu, rozhlasové stanice, ktoré hrajú pôvodnú tvorbu, ale vôbec, že hrajú dobrú muziku, takisto festivaly, kluby, dobrých usporiadateľov a možno časom sa vrátime aj k cenám, ktoré sme kedysi v rámci hudobnej akadémie udeľovali, to znamená spevák roka, album roka. Ale teraz je pre nás primárne ukázať, že komunikujeme pozitívne so subjektmi na hudobnom a mediálnom trhu," uviedol pre TASR predseda rady ZAI Martin Sarvaš.


K zastúpeniu slovenskej hudby v médiách dodal: "Sú rôzne názory, málo aj veľa, nejde však o celkový objem, ľudia však majú pocit, že chýbajú relácie s prezentáciou pôvodnej tvorby, miznú šance na prezentáciu noviniek v médiách."


"Nie je jednoduché hovoriť o zastúpení domácej tvorby v médiách, nedá sa to riešiť príkazom. Ale dá sa povedať, že výber piesní by mohol mať väčší záber, vo vysielaní mi chýbajú orchestrálne skladby," povedal pre TASR jeden z ocenených Pavol Zelenay.


Na odovzdávaní cien sa zúčastnil generálny riaditeľ Sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry SR Anton Škreko a riaditeľka odboru mediálneho práva a audiovízie tejto sekcie Ivana Laššáková. Ďalšie umelecké profesie zastupoval pri oceneniach predseda Slovenskej výtvarnej únie a šéf Grémia Slovenskej koalície pre kultúrnu diverzitu Pavol Kráľ. Na stretnutie, ktoré možno naviaže na hudobné ocenenia Aurel, prišlo viacero známych osobností slovenskej hudobnej scény, medzi nimi známy bubeník Martin Valihora, manažér Zuzany Smatanovej a šéf jej sprievodnej kapely Pavol Smolka, džezmen svetového mena Peter Lipa či textár Ľuboš Zeman.

Copyright © TASR 2012




PRIESKUM Median z pohľadu RTVS

PRIESKUM Median z pohľadu RTVS


Počúvanosť rozhlasových programových služieb RTVS za prvý kvartál 2012 dosiahla spolu takmer 32%. Vyplýva to z výsledkov prieskumu počúvanosti MML - TGI, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK. Podľa prieskumu je Rádio Slovensko druhou najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku. V čase medzi siedmou a deviatou hodinou ráno a deviatou a jedenástou hodinou večer je Rádio Slovensko najpočúvanejším rádiom zo všetkých staníc, čím sa v týchto časoch stáva lídrom na trhu. V trenčianskom a banskobystrickom regióne je najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou opäť Rádio Slovensko, ktoré počúva najviac hlavných živiteľov domácností (vyše 530-tisíc). Z výsledkov prieskumu počúvanosti MML – TGI je zrejmé, že rozhlasové programové služby RTVS počúvajú poslucháči denne niekoľko hodín a neprelaďujú na iné stanice. Napríklad Rádio Slovensko počúvajú jeho poslucháči denne priemerne 172 minút, Rádio Regina dokonca 185 minút a Rádio Devín až 232 minút. V prípade Rádia_FM je to 142 minút a Rádia Patria 128 minút. Rádio Slovensko a Rádio Regina počúvajú poslucháči dlhšie ako Rádio Expres, Fun Rádio či Jemné melódie. Za posledný kvartál minulého roka dosiahla počúvanosť programových služieb Slovenského rozhlasu rekordných 33%. Rádio Slovensko malo v tomto období 21-percentný podiel na trhu, čím sa vyrovnalo Rádiu Expres. Slovenský rozhlas si dlhodobo kontinuálne udržiava významné postavenie na slovenskom rozhlasovom trhu. © 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hrušky, jablká, cap a opitý pop

Hrušky, jablká, cap a opitý pop
.

eŠteBák

eŠteBák

25. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Medzinárodná ratingová agentúra Standard & Poor's Ratings Services znížila v stredu dlhodobý úverový rating mediálnej skupiny Central European Media Enterprises (CME) na stupeň B- z úrovne B. Zároveň ratingu pridelila negatívny výhľad. Zníženie ratingu odzrkadľujú najmä obavy agentúry, že spoločnosť CME by mohla mať problémy so splatením dlhopisov v sume 130 mil. USD v marci 2013 a dlhopisov splatných v máji 2014 v sume 148 mil. USD. Agentúra ďalej tvrdí, že negatívny výhľad tiež odráža obavy o schopnosť spoločnosti splatiť maturujúce dlhové cenné papiere v nasledujúcich mesiacoch a tiež v budúcom roku. Central European Media Enterprises (CME) prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Švédsky herec a rozhlasový moderátor Gert Fylking sa verejne ospravedlnil srbskej komunite a ďalším poslucháčom za svoje nedávne vyjadrenia, podľa ktorých sú Srbi "breivici, prekliate svine, psychopati a retardi". Informovali dnes o tom srbské médiá. "Týmto by som sa chcel ponížene ospravedlniť srbskej komunite a všetkým ďalším poslucháčom za svoje vyhlásenie," citoval Fylkinga belehradský denník Kurir. "Dňa 17. apríla som dal mnoho nepremyslených a nesprávnych vyjadrení vo svojom programe, ktorý bol provokatívny - ako pre srbských poslucháčov, tak aj pre ostatných," uvádza sa vo Fylkingovom vyhlásení na stránke štokholmskej rozhlasovej stanice Radio-1. Vyhlásenie bolo napísané vo švédčine i v srbčine, dodal Kurir. Moderátor vo svojej relácii Gertov svet (Gerts Värld) zo 17. apríla v súvislosti s nórskym masovým vrahom Andersom Breivikom, ktorému sa v relácii venoval, vyslovil komentár, že "svet je plný takýchto 'breivikov'". Ďalšia moderátorka ho nakrátko prerušila konštatovaním, že "v každom prípade sme tohto Breivika chytili". "Chytili sme aj mnohých druhých, chytili sme tých Srbov, ktorí sa správali ako prekliate svine, ktorí pobili niekoľko stotisíc ľudí a vyhnali viac miliónov - ich sme chytili. Myslíš si, že ich Srbi odsudzujú? Nie, Srbi ich velebia ako hrdinov. Kto sú potom psychopati? Je potom väčšia časť srbského národa retardovaná? Alebo sú retardovaní len tí, ktorí sú odsúdení za vojnové zločiny?" povedal Fylking. Švédsky moderátor tvrdí, že urážky uviedol bez toho, aby si to predtým rozmyslel. "Okamžite som pochopil, že moje vyjadrenie nie je v poriadku, ale keď ide program naživo, tak niet návratu," dodal vo svojom ospravedlnení.

Copyright © TASR 2012

Novinárska cena Literárneho fondu

Novinárska cena Literárneho fondu

Víťazom novinárskej ceny Literárneho fondu za rok 2011 v kategórii televízneho spravodajstva sa stal Ján Maloch z TV Markíza. Fond ho ocenil za medializáciu kauzy platinové sitká i pátranie po zlodejoch áut. Práve za tieto témy dostal minulý týždeň aj Novinársku cenu 2011 Nadácie otvorenej spoločnosti. V kategórii televíznej publicistiky si odniesol hlavnú cenu jeho kolega Matej Neumann. Ocenenie dostal za trojicu kvalitne spracovaných príspevkov v relácii Lampáreň. V oblasti publicistiky porota ocenila aj prácu Henriety Ďurovovej z časopisu Život a Jany Hevešiovej zo Slovenského rozhlasu. Ďurovová v dvoch reportážach Mr. Amerikano zachytila osud poslanca bratislavskej miestnej časti Záhorská Bystrica, ktorého v USA trestne stíhali a v roku 2000 uznali za vinného z podvodu. Hevešiová porotu oslovila tromi rozhlasovými príspevkami. Za najlepší spravodajský príspevok v rozhlase Literárny fond ocenil Ivanu Ratkovskú z Rádia Regina za sériu materiálov o zániku oddelenia gynekologického oddelenia v levočskej nemocnici. Cenu za najlepšiu novinársku fotografiu prevzali Tomáš Halász a Mária Candráková za cyklus fotografií Život detí v sirotinci. Fotografické príspevky Literárny fond ocenil aj prémiami. V kategórii novinárska fotografia si ju odniesli Michal Burza a fotograf Tlačovej agentúry SR Michal Svitok, ktorý porotu oslovil zachytením pádu vlády Ivety Radičovej. "Je to veľká pocta. Teší ma, že moja práca bola takto ocenená. Je to pre mňa dobrá inšpirácia do budúcnosti," povedal Svitok. Prémie Literárny fond udelil aj v ďalších kategóriách. Za publicistiku v tlači si ceny odniesla trojica novinárov Pravdy - Milan Čupka, Andrej Barát, Jozef Sedlák - a Jana Kollárová z mesačníka Zdravie. V rozhlasovej publicistike sa presadili hlavne novinári z verejnoprávneho rozhlasu a za televíznu publicistiku naopak prémie získali iba redaktori TV Markíza. Prémiu za spravodajstvo v tlači dostali redaktori Korzára, za spravodajstvo v rozhlase novinári Slovenského rozhlasu - medzi nimi aj súčasný redaktor spravodajskej TA3 Jaroslav Barborák - a prémiu za spravodajstvo v televízii získali Ivana Ratkovská z STV a Marek Vnenčák z TV Markíza. Do súťaže sa prihlásilo v tomto roku 74 novinárov so 153 príspevkami.

Copyright © TASR 2012

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. MODRÉ Z NEBA – Markíza ; 2. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 3. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 4. FARMA – Markíza ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 6. ŽREBOVANIE SMS - 10 VÝROČIE – TV JOJ ; 7. HLAS ČESKO SLOVENSKA – Markíza ;8. ŠPORT – TV JOJ ; 9. HLAS – vstup – Markíza ; 10. Počasie – Markíza ; 11. KRIMI- TV JOJ ; 12. KENO 10, Loto, Joker – Markíza ; 13 .Panelák- TV JOJ .

24. 4. 2012

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Najpočúvanejším slovenským rádiom zostáva Rádio Expres. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala na vzorke 3521 respondentov od 9. januára do 1. apríla 2012. V parametri "počúval(a) minulý týždeň" rebríček otvára Rádio Expres s 31,8 percentami poslucháčov, nasleduje Rádio Slovensko s 27,4 percentami, na tretej priečke skončilo Fun rádio s necelými 25 percentami. Do prvej päťky najpočúvanejších rádií sa dostali aj Jemné melódie (19 percent) a Rádio Európa 2 (15,7 percenta). V januári až marci 2012 dosiahlo Rádio Expres 21,7-percentný podiel na trhu, Rádio Slovensko má 19,5-percentný podiel a Fun rádio 12,1-percentný. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 9,5 percentami a na piatom Rádio Regina s 8,3-percentným podielom na trhu.

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Breivikmi, prekliatymi sviňami, psychopatmi a retardami" nazval Srbov švédsky herec a rozhlasový moderátor Gert Fylking vo svojej relácii na štokholmskej rozhlasovej stanici Radio-1. Informovali dnes o tom srbské médiá. Fylking to povedal minulý týždeň vo svojej relácii s názvom Gertov svet (Gerts Värld), ktorá sa teší veľkej počúvanosti, uviedol na svojej webovej stránke srbský denník Kurir. V jednom okamihu začal Fylking v súvislosti s nórskym masovým vrahom Andersom Breivikom, ktorému sa v relácii venoval, komentár, že "svet je plný takýchto 'breivikov'". Ďalšia moderátorka ho nakrátko prerušila konštatovaním, že "v každom prípade sme tohto Breivika chytili". "Chytili sme aj mnohých druhých, chytili sme tých Srbov, ktorí sa správali ako prekliate svine, ktorí pobili niekoľko stotisíc ľudí a vyhnali viac miliónov - ich sme chytili. Myslíš si, že ich Srbi odsudzujú? Nie, Srbi ich velebia ako hrdinov. Kto sú potom psychopati? Je potom väčšia časť srbského národa retardovaná? Alebo sú retardovaní len tí, ktorí sú odsúdení za vojnové zločiny?" citoval Fylkinga belehradský denník. Moderátor sa za urážky adresované Srbom dnes ospravedlnil na sociálnej sieti Facebook, očakáva sa však, že tak urobí aj vo vysielaní svojej relácie, píše Kurir.

Copyright © TASR 2012

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes uložila dve pokuty vysielateľovi MAC TV s.r.o. (TV JOJ). Prvú vo výške 3 319 eur za porušenie pravidiel zaraďovania reklamy do vysielania počas filmu Hitman, ktorý bol vysielaný 5. marca minulého roka. V súvislosti s nedodaním súvislého záznamu vysielania programu Farmár hľadá ženu zo dňa 31. októbra 2011 dostali pokutu 2 300 eur. Ďalšie sankcie pre vysielateľa MAC TV s.r.o boli vo forme upozornenia na porušenie zákona za spravodajské príspevky v relácii Noviny. Posledné upozornenie dostal vysielateľ za odvysielanú reklamu Kofola Extra Bylinková. Za odvysielanie tej istej reklamy dostal pokutu 3 319 eur vysielateľ MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (TV MARKÍZA). Pokute sa nevyhol ani verejnoprávny vysielateľ Rozhlas a televízia Slovensko (programová služba Jednotka). V súvislosti s nedodaním súvislého záznamu vysielania programu Reportéri zo dňa 5. decembra 2011 dostali pokutu 166 eur. Rovných sto eur pokuty dostal UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o. za to, že poskytoval programové služby bez súhlasu pôvodného vysielateľa. Agentúru SITA informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Dzur – kravy dur!

Dzur – kravy dur!

Jednotka a Dvojka nad 10 percent - spolu 12,4 %.
Jednotka a Dvojka lepšie.

Markíza zase lepšie. TV Doma tiež lepšie.
JOJ a JOJ PLUS horšie. Nemajú hviezdne týždne.
TA 3 zase horšie.
Jednotka - 9.28 % ;
Dvojka - 3.12 % ;
Markíza - 26.74 % ;
TV DOMA - 7.45 % ;
TV JOJ – 20.67 % ;
JOJ PLUS- 4.60 % ;
TA 3 - 1.69 %

23. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Členov štábu britskej televíznej stanice Channel-4 a dvoch japonských novinárov zadržala v nedeľu bahrajnská polícia. "Môžeme potvrdiť, že nášho zahraničného spravodajcu Jonathana Millera a jeho štáb zatkli počas prípravy reportáže v jednej bahrajnskej obci," uviedol hovorca britskej televízie. Dodal, že členovia štábu nemali novinárske víza na spravodajské pokrývanie občianskych nepokojov ani Veľkej ceny Formuly-1 v Bahrajne. Spravodajca po zadržaní kontaktoval redakciu s tým, že policajti pri zatýkaní použili násilie najmä voči bahrajnskému šoférovi, ktorého oddelili od štábu a odvliekli na neznáme miesto. Novinári nakrúcali priebeh ohlásenej demonštrácie v šiitskej obci. Medzi zadržanými je podľa Millera i popredný bahrajnský aktivista za ľudské práva Saíd Šahábí. Tlačovú agentúru RIA Novosti informoval iný opozičný aktivista, Muhammad Maskatí, s tým, že polícia zadržala dvoch japonských novinárov z novín Asahi šimbun, ktorí informovali o proteste na diaľnici vedúcej k pretekárskemu okruhu, kde sa v nedeľu konala Veľká cena F1. Občianske nepokoje, ktoré trvajú v blízkovýchodnej ostrovnej krajine Bahrajn už vyše roka, ohrozovali štart veľkej ceny, ktorú vlani zrušili z toho istého dôvodu len tri dni pred plánovaným konaním. Počas tohto víkendu vyšli do ulíc bahrajnských miest tisíce demonštrantov a vyzývali vládnucu sunnitskú dynastiu na ukončenie represií, prepustenie politických väzňov a začatie seriózneho dialógu s opozíciou.

Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) neplánuje v súvislosti s odchodom štyroch redaktoriek spravodajstva Slovenskej televízie (STV) konkurz na ich pozície, agentúru SITA o tom informoval hovorca RTVS Richard Šümeghy. "Nepotrebujeme robiť špecializovaný konkurz, aby sme obsadili miesta po odídených redaktorkách. Záujemcov, ktorí priebežne prejavujú záujem o prácu v spravodajstve RTVS, máme dostatok," dodal Šümeghy. Ako vo štvrtok 19. apríla Radu RTVS informovala generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková, "rozhodne nejde o žiadne zemetrasenie v spravodajstve". Podľa šéfky RTVS predpokladali, že sa to stane. Bývalé redaktorky spravodajstva STV Magda Tóth Želeňáková a Zuzana Gulová odišli na ministerstvo pôdohospodárstva. Želeňáková je hovorkyňou a Gulová tlačovou tajomníčkou. Výpoveď dala aj zahraničná spravodajkyňa Renáta Goldírová, ktorá povedie tlačový odbor na ministerstve zahraničných vecí. Ku koncu apríla v spravodajstve končí redaktorka Andrea Predajňová. "Nevieme zaplatiť našich spravodajcov, tak ako ministerstvá platia svojich hovorcov," priznala 19. apríla na rokovaní Rady RTVS šéfka RTVS. "Spravodajcovia aj v rozhlase aj v televízii sú mimoriadne vyťažení a je to jedno z najstresovejších zamestnaní v RTVS. Akceptujem dôvody a nemám dôvod brániť v kariére našim zamestnancom," povedala Zemková. Podľa Zemkovej počet ľudí v spravodajstve RTVS od začiatku roka stúpa. K 1. januáru tohto roka pracovalo v centre spravodajstva RTVS pre Slovenský rozhlas (SRo) 72 interných zamestnancov (redaktorov a moderátorov) a pre Slovenskú televíziu (STV) 84 interných zamestnancov. Podľa údajov k 15. aprílu ich pre SRo bolo 73 a STV 85. Externých spolupracovníkov, ktorí pôsobia najmä v regiónoch, bolo na začiatku roka v SRo 49 a v polovici apríla 54 a v STV ich bolo k 1. januáru 23 a k 15. aprílu to bolo 25 externých spolupracovníkov.
© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ZEMKOVÁ MÁ NOVÝ DŽOB

ZEMKOVÁ MÁ NOVÝ DŽOB

22. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Približne 20-tisíc ľudí sa v sobotu večer zhromaždilo v poľskej metropole Varšava, aby vyjadrili svoje pobúrenie z rozhodnutia tamojších úradov neudeliť katolíckej televíznej stanici licenciu pre bezplatné digitálne vysielanie. Poľská rada pre vysielanie poukázala na nedostatočnú transparentnosť jej financovania, čo zhromaždení odmietli. Demonštranti s poľskými štátnymi zástavami sa v sobotu zastavili aj pred sídlom prezidenta a vlády. Podporiť ich prišiel aj opozičný líder, predseda konzervatívnej strany Právo a spravodlivosť (PiS) Jaroslaw Kaczynski. Dvojča tragicky zosnulého prezidenta Lecha Kaczynského vo svojom prejave k davu označilo postup rady za "ilegálny, protidemokratický a namierený proti dôstojnosti národa a katolíckej cirkvi". .

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Predseda Národnej rady SR Pavol Paška sa vzdal myšlienky na vytvorenie tzv. parlamentnej televízie, o ktorej uvažoval keď parlamentu šéfoval v rokoch 2006-2010. "Asi to nie je možné. Naša televízia sa jednak borí s problémami, potrebujete nosič, niekto to musí financovať a parlament na to nemá peniaze," povedal v rozhovore pre agentúru SITA. Paška dodal, že informovanie verejnosti o parlamentnom dianí vyriešil Internet. "Chvalabohu to vyriešila technológia. Dnes je na Internete on-line a vo vysokom rozlíšení aj priamy prenos, aj rokovanie, aj záznamy." Zároveň pripomenul, že hoci nie všetci obyvatelia majú na Internet prístup, niektoré kľúčové zasadnutia parlamentu prenášajú komerčné či verejnoprávne médiá. "Pokiaľ bude existovať normálny dialóg s médiami, ľudia budú dostávať dostatok informácii o tom, ako funguje národná rada," nádeja sa predseda parlamentu.
© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Moderátorka relácie V politike Alžbeta Vlková pirvíta 22. apríla 2012 týchto hosí na tieto témy : 1. časť . Téma: Slovenské zdravotníctvo kolabuje, chýbajú peniaze na platy. Bude pacient rukojemníkom? Hostia: - Zuzana Zvolenská, ministerka zdravotníctva (nominantka Smeru-SD) a Ivan Uhliarik (KDH), poslanec NR SR . 2. časť . Téma: Kandidatúra na post predsedu SDKÚ-DS. Aká strana by bola pod jeho taktovkou ? Hosť: Pavol Frešo (SDKÚ-DS), poslanec NR SR

Druhý dôchodkový pilier by sa mal zásadne zmeniť. Uprednostní vláda garancie alebo umožní ľuďom vystúpiť z tohto sporenia? Obyvateľstvo Slovenska starne a sociálny systém prestáva byť udržateľný. Zmení sa vek odchodu do dôchodku? Aktuálnou výzvou je aj vysoká nezamestnanosť. Aké kroky vláda podnikne? Sledujte diskusiu ministra práce, sociálnych vecí a rodiny SR Jána Richtera (Smer-SD) a podpredsedu Výboru NR SR pre sociálne veci Ľudovíta Kaníka (SDKÚ-DS).

Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo, ktorú televízia Markíza odvysiela v nedeľu 15. apríla 2012 o 13:00, budú ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská (nominantka strany Smer-SD) a exminister zdravotníctva Ivan Uhliarik (KDH). Témami diskusie budú kolaps zdravotníctva a otázka kde sa nájdu peniaze na platy lekárov a sestier, zákaz zisku zdravotných poisťovní a personálne zmeny v rezorte.