DALITO!

29. 12. 2012

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


Zomrel Harry Carey Jr.

Zomrel Harry Carey Jr.


Zomrel americký herec Harry Carey Jr., ktorý je známy z hollywoodskych klasických westernov v réžii Johna Forda. Naposledy vydýchol vo štvrtok vo veku 91 rokov v kalifornskej Santa Barbare obklopený svojou rodinou. „Žiadna rakovina ani nič podobné. Jednoducho už bol starý,“ uviedla jeho dcéra Melinda Carey.
Harry Carey Jr. zdedil herecké nadanie po svojom otcovi, ktorý si zahral v desiatkach snímok v prvej polovici 20. storčia. Účinkoval v jedenástich filmoch s legendárnym Johnom Wayneom a v deviatich snímkach slávneho režiséra Johna Forda. Zahral si napríklad vo filmoch Červená rieka (1948), 3 Godfathers (1948), Mala žltú stužku (1949), Rio Grande (1950), Monkey Business (1952), Páni majú radšej blondínky (1953) či Cahill, U. S. marshal (1973). Má svoju hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy a v roku 2003 ho uviedli do Siene slávy westernu.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



RTVS NEWS

RTVS NEWS






V nedeľu 23. decembra 2012 sa skončil prvý ročník unikátneho projektu RTVS Slovensko 2012 Advent, ktorý počas 4 týždňov priniesol na obrazovky verejnoprávnej televízie 24 naživo vysielaných večerov s desiatkami zaujímavých hostí na podporu 4 projektov neziskových organizácií. 650 tisíc divákov si našlo aspoň polhodinku svojho času pre nedeľné galavečery na Jednotke a 300 tisíc pre koncerty vysielané naživo na Dvojke.
Zámerom koncertov bolo širokou žánrovou ponukou osloviť čo najširšie záujmové spektrum divákov, a tak prirodzene svoj koncert si našli aj mladí diváci - najviac sledovali Celeste Buckingham v Levoči, naopak, u najstarších divákov zahrala Lúčnica vo Zvolene a vzdelanejších zaujala najviac operná diva Adriana Kučerová vo Zvolene. Televízni diváci sledovali najmä koncerty zo svojich regiónov, napríklad východniari sledovali najmä Katku Knechtovú v Humennom alebo Petra Cmoríka v Spišskej Novej Vsi. Bratislavčania dali prednosť Pacora triu v Žiline. Najvyššiu sledovanosť - 273 tisíc divákov (12+) dosiahol galavečer odvysielaný 9. decembra na Jednotke s hudobným hosťom Janou Kirschner, z komorných koncertov na Dvojke najviac zaujala Lúčnica zo Zvolenského zámku (4.12.) – 71 tisíc divákov.
Projekt Slovensko 2012 Advent mal okrem charitatívneho a kultúrneho rozmeru aj silný regionálny aspekt. Každý týždeň sme predstavili to najlepšie zo slovenského kultúrneho života v podobe interpretov a hostí, ktorých životy sa spájajú s dejiskom jednotlivých koncertov a daným regiónom. V prípade adventného cyklu RTVS nešlo len o jednorazový charitatívny počin obsiahnutý v priebehu jedného večera, ale o celý cyklus, ktorý sa v priebehu štyroch týždňov zameral na podporu štyroch rôznych neziskových organizácií. Projekt Slovensko 2012 Advent bol aj ukážkou jedinečnej synergie rozhlasu a televízie, keďže koncerty odvysielané na Dvojke si poslucháči mohli vypočuť vždy na druhý deň na Rádiu Slovensko.
Podľa generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku projekt Slovensko 2012 Advent mal všetky atribúty verejnoprávnosti: „Vzhľadom na vysokú umeleckú a estetickú hodnotu sa adventný cyklus RTVS stane súčasťou televízneho archívu. Navyše, časť tohto výnimočného projektu ponúkame do výmennej siete EBU (Európska vysielacia únia), kde vidím reálnu šancu ich uplatnenia aj v širšom európskom priestore.“


Slovensko 2012 Advent

RTVS priniesla od 26. novembra až do 23. decembra na televízne obrazovky spolu 20 koncertov dvadsiatich slovenských interpretov a hudobných skupín, vždy z iného slovenského mesta. Navštívili sme Dom umenia v Košiciach, radnicu a Mestské divadlo v Levoči, Bojnický zámok, Marianum v Trnave, Dôstojnícky pavilón v Komárne, Zvolenský zámok, radnicu v Banskej Bystrici, Kaštieľ Svätý Anton, Jezuitský kostol v Skalici, Vihorlatské múzeum v Humennom, Redutu v Spišskej Novej Vsi, Sobášny palác v Bytči, Mestské divadlo v Žiline, Hotel Thermia Palace v Piešťanoch, kaštieľ vo Fričovciach, Redutu v Lučenci, Hrad Modrý Kameň, synagógu v Leviciach a synagógu v Nitre.

Diváci mohli koncerty sledovať v priamom prenose každý pracovný deň o 20-tej na Dvojke. Každá adventná nedeľa navyše ponúkla slávnostný galavečer s koncertom v sprievode orchestra vysielaný naživo po 20-tej na Jednotke. Pozvanie zúčastniť sa na projekte prijala pestrá paleta osobností z oblasti umenia, športu a charity. Vystúpili v ňom hudobníci širokého spektra žánrov - od rocku a popu, cez jazz a vážnu hudbu až po folklór – No Name, Celeste Buckingham, Miroslav Dvorský, Lucia Lužinská, Fragile, Zuzana Smatanová, Katarína Koščová, Lúčnica, Ján Koleník, Zdenka Predná, Marián Varga a Moyzesovo kvarteto, Jana Kirschner, Katarína Knechtová, Peter Cmorík, Andrej Šeban, Pacora trio, Pavol Hammel, Szidi Tobias, Adriana Kučerová, Longital, Oskar Rózsa, Desmod a ďalší.

Na moderátorskom poste sa predstavili napríklad Marián Čekovský, Katarína Brychtová, Dado Nagy, Adela Banášová, Pavel Dvořák, Elena Vacvalová, Oliver Andrásy, Peter Marcin, Alena Heribanová, Petra Polnišová, Matej „Sajfa“ Cifra a ďalší.

15 moderátorov predstavilo desiatky zaujímavých hostí z rôznych oblastí spoločenského života. Hosťami koncertov boli napríklad Zuzana Tlučková, František Kovár, Maroš Bango, Michal Horáček, Silvia Lakatošová, Marián Chudovský, Emília Vášáryová, Marek Ťapák, Soňa Norisová, Helena Krajčiová, Roman Luknár, Štefan Nosáľ, Lukáš Latinák, Milan Kňažko, Táňa Pauhofová, Ľubomír Moravčík, Ján Ďurovčík a ďalší.

SLOVENSKO 2012 ADVENT je projekt so silným regionálnym rozmerom. Vďaka koncertom v 20-tich slovenských mestách dostali ľudia z celého Slovenska možnosť zažiť atmosféru adventu. Zároveň priame prenosy jednotlivých večerov preniesli divákov do vzácnych historických a architektonických priestorov a predstavili významné osobnosti, ktorých životy sa s danými mestami a regiónmi spájajú.

K adventu tiež prirodzene patrí starostlivosť o druhých a šírenie pocitu ľudskej spolupatričnosti. Priame prenosy boli preto obohatené o charitatívny rozmer a každý týždeň predstavili jednu neziskovú organizáciu, jej ciele a projekty. Ľudia tak dostali šancu pochopiť význam týchto iniciatív a vďaka zbierkam pomôcť širokému spektru tých, ktorí pomoc potrebujú: s Bielou pastelkou nevidiacim a slabozrakým, s Hodinou deťom všetkým deťom Slovenska, s Nota Bene ľuďom bez domova a s Návratom k rodine deťom bez rodičov a náhradným rodinám.

Všetky dáta sú uvádzané v cieľovej skupine 12+

Vyhlásenie predsedu NS SR k nepravdivým informáciám

Vyhlásenie predsedu NS SR k

nepravdivým informáciám



Predseda Najvyššieho súdu SR Štefan Harabin predložil viaceré nevyvrátiteľné skutočnosti, ktoré jednoznačne dokazujú, že prepis telefonátu s odsúdeným za drogovú trestnú činnosť, je evidentný podvrh a spravodajská hra. Tento fakt potvrdil aj Okresný súd Bratislava I v spore Harabin verzus Generálna prokuratúra SR v rozsudku na strane číslo 17, kde uviedol, že v žiadnom zo spisov ani inom dokumente sa takýto prepis nenachádza. Prokuratúra rovnako nepredložila žiadne iné dôkazy. Ide o spravodajskú hru najväčšieho politického manipulátora Daniela Lipšica, ktorý potreboval prekryť tendre a predražené nákupy. Napriek tomu denník Sme tento fakt ignoruje, hoci ho pozná a zavádza verejnosť.

Potrebuje ešte niekto zopakovať všetky dôkazy a okolnosti? Celý prepis je nezmysel, plný chýb, nelogických nezmyslov, ktorý nahrali Ivan Rudolf a Lipšicova pravá ruka Gábor Grendel a pustila TV Markíza.

Všetky mnou predložené dôkazy vyvracajú akúkoľvek pomoc, priateľstvo, alebo kontakty s odsúdeným. Ak by tento rozhovor skutočne existoval, použil by ho aj s nahrávkou už dávno Lipšic s Čarnogurským pri prvom mojom odvolávaní z funkcie predsedu Najvyššieho súdu Slovenskej v Národnej rade SR v roku 2000. Ibaže nemohol, lebo neexistuje.

Rovnako tajné služby a polícia ma dlhodobo monitorujú, a ak by existovali aspoň čo i len nepriame dôkazy o tejto vykonštruovanej kauze, tak už ich dávno zverejnia. Sám Lipšic v roku 2008 verejne tvrdil, že existujú ďalšie dôkazy. Nikdy však žiadne neuviedol.

Na rozdiel od iných politikov a sudcov som nikdy nechodil s obžalovanými na poľovačky, nežúroval po večierkoch s osobami z mafiánskych zoznamov, nepopíjal s nimi kávu, ako členovia SDKÚ, nechodil na hokej s mafiánmi a nežiadal o milosti pre odsúdených z vydierania. Počas môjho pôsobenia na vysokých postoch v rámci justície bola v predmetnom prípade B.S. podaná obžaloba, prebehol riadny súdny proces, kedy bol udelený jeden z najvyšších trestov – 22 rokov za drogovú trestnú činnosť V SR. Ani jeden zo svedkov, alebo odsúdených žiadne prepojenie na Harabina neuviedol.

Je smutné, že istí novinári nie sú schopní priznať, že naleteli podvodníkovi na základe neexistujúceho rozhovoru. Z kauzy si urobila živnosť i Aliancia Fair-play, ktorá spoločne so skupinkou sudcov, ktorým som údajne stál v ich kariére, ma začali na základe vnútorne rozporného, nelogického a primitívne sfalšovaného podvrhu ohovárať aj pred zahraničím – veľvyslancami EÚ a USA.

To, že sa snažím od začiatku dištancovať a vysvetľovať túto spravodajskú hru, však naráža na politicko-mediálnu hradbu chrániacu ekonomické prešľapy Daniela Lipšica. Nikdy som nebránil vyšetrovaniu závažných káuz typu Gorila, nezneužíval políciu na politický boj, nezavádzal prísne tresty pre mladistvých za mierne delikty. Hlavne som nikdy netúžil chorobne po moci.

Vyzývam, aby Lipšic predložil nahrávku s "mojím hlasom", nakoľko má slušný archív, keďže bol ministrom vnútra.

28. 12. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS sa dohodla s Paramount Pictures Global na akvizícii  programovy v celkovom objeme cca 60 hodín /35 filmov/   za 133 220,39 €.
RTVS sa takisto  dohodla  so spoločnosťou MAYA, spol. s r.o. na vzájomnej spolupráci zmluvných strán pri výrobe audiovizuálnych diel s pracovným názvom: „Legendy popu“ v rozsahu 5 častí za  292.285,-EUR bez DPH.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Barma od apríla 2013 umožní, aby prvýkrát od roku 1962 v krajine vychádzali súkromné denníky. Oznámila to dnes vláda ázijskej krajiny.
Ako uviedla agentúra Reuters, pred prevzatím moci vojenským režimom v roku 1962 vychádzalo v Barme množstvo súkromných denníkov, dokonca v rôznych jazykoch.
V súčasnosti v krajine pôsobia len štátom kontrolované médiá. Denníky sú podľa Reuters naplnené nezáživným obsahom, ktorý sa dá považovať za prezentáciu názorov vlády.
"Zmenu môžme označiť za začiatok tretej a zároveň záverečnej fázy reformy médií v krajine. Žiadosti o udelenie povolenia budeme prijímať vo februári, pričom očakávame záujem približne desiatky žiadateľov," oznámil nemenovaný predstaviteľ barmského ministerstva informácií.
Rozhodnutie otvoriť mediálne prostredie pre súkromné subjekty je ďalším z mnohých krokov na ceste k demokracii po tom, ako pred 19 mesiacmi prevzala od vojenskej junty moc civilná vláda premiéra Thein Seina.
Uvoľnenie režimu pri vydávaní magazínov a mesačníkov sa začalo už v júni, keď ministerstvo umožnilo približne polovici súkromných periodík vyjsť bez kontroly cenzorského oddelenia.
Pred štyrmi mesiacmi sa úrad cenzúry zrušil úplne, pričom obsah kontrolovali editori štátnych denníkov.
Napriek liberalizácii mediálneho priestoru sa očakáva, že ešte niekoľko rokov v krajine potrvá autocenzúra jednotlivých autorov.

Copyright © TASR 2012

Azerbajdžanský prezident Ilham Alijev udelil novoročnú amnestiu 87 ľuďom vrátane novinárov, ľudskoprávnych aktivistov a oponentov, ktorých väznenie opozícia označovala za dôkaz obmedzovania politickej slobody a slobody prejavu v krajine. Informovali o tom vo štvrtok štátne médiá. Ochrancovia ľudských práv Alijeva, ktorý sa ujal moci v roku 2003 po svojom otcovi, obviňujú z prenasledovania disidentov a manipulovania volebných výsledkov. Rola Azerbajdžanu ako energetického dodávateľa pre Európu a tranzitnej trasy pre amerických vojakov v Afganistane ho však pred tvrdou západnou kritikou chráni. Vláda 9-miliónovej postsovietskej krajiny obvinenia opozície odmieta a tvrdí, že tamojší obyvatelia majú plné právo na slobodu prejavu i tlače.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS

RTVS NEWS



RTVS sa dohodla na vysporiadaní nárokov Ferdinanda Ontka , ktoré sú predmetom sporu v konaní o ochranu osobnosti, vec vedená na Okresnom súde Trebišov . Rozhlas a televízia Slovenska sa zaväzuje zaplatiť JUDr. Ferdinandovi Ontkovi peňažnú sumu vo výške 21.000,- € (slovom: dvadsaťjedentisíc eur) do 5 dní odo dňa podpisu tejto zmluvy.Tento nový záväzok v plnej miere nahrádza všetky práva JUDr. Ferdinanda Ontka, ktoré sa týkajú žalovaných skutočností vo vyššie uvedenom spore. JUDr. Ferdinand Ontko sa zaväzuje zobrať návrh na ochranu osobnosti späť a to celkom, do 5 dní odo dňa podpisu tejto zmluvy.






V tomto prípade ide o újmu, ktorú pán notár utrpel odvysielaním príspevkov v Slovenskej televízii. JUDr.  Ferdinand  Ontko je navonok nevinný ale dokazateľne  bol v strede diania dvoch kolosálnych podvodov ako notár. Osviežme si pamäť.
MUDr. Anton  Oberhauser sa tváril, že mu v Korunkove  patrí šesťstopäťdesiat hektárov lesných pozemkov a prenajal ich českej firme. Tá začala ťažiť drevnú hmotu. Skutoční vlastníci pozemkov fyzicky zabránili odvozu dreva a chránili svoj majetok aj súdnou cestnou. Oberhauser sa preukázal sa notársky overenou zápisnicou, podľa ktorej tieto nehnuteľnosti získal v roku 1951 do daru od svojich starých rodičov a tí ich mali vlastniť od roku 1919. Urbárnici z Korunkovej tvrdili, že ide o podvod, o žiadnych Oberhauserovcoch tu nikdy nepočuli. Štátny podnik Lesy SR vytiahol staré konfiškačné listiny potvrdzujúce, že väčšinu sporných pozemkov vlastní štát, a tak sa prípadom začala zaoberať polícia. Notár Ferdinand Ontko sa však z celej záležitosti vyvliekol tvrdením, že on iba zapísal, čo Anton Oberhauser žiadal, a jeho povinnosťou nebolo preverovať, či sú tieto vyhlásenia pravdivé.

Lenže - prípad Oberhauserovho podvodu sa nápadne podobá na kauzu Slanské lesy. Majiteľom Slanských lesov, ktorých hodnota sa udáva vo viac ako dvoch miliardách korún, sa zo dňa na deň stal vyučený kúrenár a bývalý šofér zo Štátnych lesov SR Milan Ičo. Muž, ktorý sa chválil kontaktmi s politikmi a mnohými vplyvnými ľuďmi, ktorý sa dodnes stretáva so sudcami Najvyššieho súdu, prišiel s tvrdením, že jeho manželka je vnučka nemanželskej dcéry grófa Károlyiho. Tomuto nemanželskému dieťaťu mal gróf darovať rozsiahle pozemky vo februári roku 1913, teda ešte v čase, keď bolo trojtýždňovým plodom v tele svojej matky. Do podvodu Ičo zatiahol súčasného dediča Károlyiovcov, grófa Lászlóa Károlyiho, ktorého nalákal na ponuku poľovať v tamojšom revíri. Ičo zaviedol grófa k starej mame svojej manželky, nafotil ich spolu a dal mu podpísať akože darovanie domčeka so záhradou. Naivný gróf podpísal text v slovenčine, hoci mu vôbec nerozumel. Až počas vyšetrovania sa dozvedel, že podpísal darovanie Slanských lesov. Vtedy sa gróf neudržal a so zlosťou vykríkol: "Prvá strana zápisnice je taká hovadina..."

 Isté je, že bez pomoci istých ľudí by ani Ičo, ani Oberhauser nemohli niektoré kroky svojho podvodu uskutočniť. Zaujímavé pritom je, že okolo obidvoch sa objavovala partia rovnakých ľudí. Najdôležitejší sú už spomínaný notár Ferdinand Ontko a tiež právnik Pavol Pačuta. Kým v prípade Oberhauser vystupovali len v pozícii svedkov, v kauze Slanských lesov sú spolu s Ičom obžalovaní z podvodu. Akurát v tomto prípade sa nezačalo ešte ani pojednávať, svedkovia zo slovenskej i maďarskej strany vyjadrujú strach o svoje životy. Jedného zo svedkov už zastrelili na poľovačke. Náhodou.

(25.07.2008; Plus 7 dní; č. 30, s. 24-26; Lacková Ľudmila)

Digitalizácia na konci

Digitalizácia na konci
 


Už o tri dni budú vypnuté posledné slovenské analógové televízne vysielače. Posledný deň roka tak bude zároveň aj koncom éry analógového pozemského vysielania na Slovensku, ktorá sa začala ešte v 50. rokoch minulého storočia.
„Skončil sa mimoriadne náročný proces prechodu na digitálne vysielanie, ktorý sa Slovensku podarilo dokončiť v rekordne krátkom čase zhruba troch rokov,“ povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Andrej Holák. Digitálne vysielanie umožňuje mnohonásobne efektívnejšie využívanie frekvenčného spektra. V jednom televíznom kanáli je totiž možné prenášať niekoľko televíznych programov, pričom pri analógovom vysielaní to bol iba jeden.
V závere roka prestanú vysielať posledné štyri analógové pozemské vysielače regionálnych a lokálnych televízií, a to Bardejovskej televízie, Mestskej televízie Trnava, Televízie Nové Zámky a Kysuckej televízie. Vypnuté tiež budú zostávajúce štyri analógové televízne prevádzače multiregionálnej televízie Markíza.
„Zavádzanie novej digitálnej služby môžeme považovať za jeden z najdôležitejších a najťažších krokov v histórii rádiokomunikácií. Prechod totiž neprebiehal vo voľných, ale v obsadených frekvenčných pásmach,“ zdôraznil A. Holák. Ako dodal, vyžiadalo si to postupné vypínanie pôvodných analógových televíznych služieb, pričom v prechodnom období bola zabezpečená paralelná prevádzka analógového a digitálneho televízneho vysielania.
Prechod na novú technológiu vytvoril priestor pre zvýšenie ponuky vysielaných programových služieb. Programová ponuka pre obyvateľov je už teraz vďaka digitálnemu vysielaniu širšia o dve televízne programové služby a 12 rozhlasových programových služieb. V budúcnosti môžu pribudnúť ďalšie. Diváci zároveň môžu sledovať vysielanie Jednotky vo vysokom rozlíšení. Zmizli javy ako „sneženie“ a „duchovia“, ktoré sú typické pre analógové vysielanie. Vo všeobecnosti sa zlepšilo aj pokrytie signálom. Teoretické pokrytie verejnoprávneho multiplexu dosiahlo úroveň 97,7 % obyvateľov SR a komerčného multiplexu úroveň 95,6 % obyvateľov SR. Na Slovensku však stále existuje potenciál na zlepšovanie pokrytia obyvateľstva a na zvyšovanie programovej ponuky.
Vypnutím vysielačov sa skončila takmer 60-ročná éra analógového vysielania na Slovensku. Tá sa začala ešte v roku 1953, keď sa z Petřínskej rozhľadne v Prahe uskutočnilo prvé pozemské televízne vysielanie v bývalom Československu. Pravidelné vysielanie sa začalo v roku 1954.



Televízne vysielanie v kocke (historické medzníky):

1953 – prvé pozemské TV vysielanie v Československu z Petřínskej rozhľadne v Prahe
1954 – začalo sa pravidelné vysielanie v Československu
1956 – televízne vysielanie na Slovensku odštartovalo zo štúdia ČST Bratislava priamym prenosom vystúpenia SĽUK-u z bratislavského PKO
1970 – začal vysielať 2. program, ktorý bol koncipovaný ako národný – zvlášť pre Česko a zvlášť pre Slovensko
1970 – prvé vysielanie vo farbe z lyžiarskych Majstrovstiev sveta v klasických disciplínach vo Vysokých Tatrách
1973 – začalo sa pravidelné farebné vysielanie na 2. programe, o dva roky neskôr aj na 1. programe
1988 – na 2. programe sa začalo vysielanie teletextu
1988 – bola vypracovaná technická norma, ktorá vytvorila predpoklady pre vysielanie zvukového sprievodu v móde stereo a duo, vo väčšej miere sa takéto vysielanie zvuku zavádzalo až od roku 1992
1990 – prvé lokálne TV vysielania v Košiciach (na frekvencii, ktorú dovtedy využívali sovietské vojská)
1991 – vznikla samostatná Slovenská televízia
1993 – začalo sa samostatné vysielanie Slovenskej televízie na dvoch celoštátnych okruhoch
90. roky – vznikali a zanikali komerčné televízie s regionálnym a multiregionálnym dosahom
1999 – prvé experimentálne digitálne televízne vysielanie na Slovensku
2004 – 2009 – tri pilotné projekty digitálneho vysielania (lokality Košice, Bratislava – Malacky, Banská Bystrica – Zvolen)
2009 – pravidelná prevádzka digitálneho vysielania
2012 – vypnutie posledných analógových vysielačov

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Srdecny pozdrav vam vsetkym zasielam z krasneho prostredia v Lagune Beach, iba 2 hodiny juzne od Los Angeles, kde som sa vybrala oslavovat prichod Noveho Veku Svetla. My mame niekolko minut pred 3 hod rano a po krasnej meditacii pri plejadskom vortexe, po nadhernom divani sa na mesiac a hviezdy na plazi ked som privitala 21.december 2012 som sa osprchovala, vytiahla karty Doreen Virtue s osvietenymi majstrami, zapalila som sviecku, dala vsetky moje kamienky pod malu pyramidku a pripravujem sa na asi pol hodinovu meditaciu, ktoru zacnem o 3 rano los angelskeho casu. Na Slovensku je to od 12 hodiny poobede, cize tiez to mate za par :) takze ak chcete, spojme sa vsetci spolu cez srdiecka bez ohladu na to ci sa nachadzame vo Velkej pyramide v Gize v Egypte ako vela mojich kamaratov, alebo ci sme v USA, na Slovensku, v Cesku... Privitajme spolocne zaciatok Veku Svetla, rozlucme sa s Mayskym 5,125 rocnym cyklom a zacneme nanovo tvorit nas svet. S Laskou a Svetlom. Tesim sa na vsetkych, ktori sa spoja so vsetkymi tymi ludmi, ktori o par minut zacinaju meditovat po celom svete. Love Love Love"
Silvia Šuvadová


 „ SaS dali pred marcovými parlamentnými voľbami zabrať tri veci. Po prvé to, že všetci naši traja koaliční partneri plus Smer, plus Penta, plus neviem kto všetko, nás obviňovali. Boli sme čierna ovca rodiny, lebo sme odmietli hrať podľa ich pravidiel, odmietli sme otočiť v zásadnej veci. Následne prišla kauza odpočúvanie. I keď sa ukázalo, že všetky odposluchy mali súhlas sudcu. Navyše Galko tie odposluchy nenariaďoval, ale kauza odposluchy nám dala veľmi zabrať. Potom to zaklincovala Sasanka. Žiaľ, moja vlastná hlúposť, hrubá chyba. Takmer nikoho nezaujímalo, že som žiadne kšefty nerobil. Nikto si neuvedomil, že keby Marián Kočner má možnosť ma riadiť alebo niečím vydierať, alebo niečo cezo mňa vie dosiahnuť, tak predsa to video sa nikdy nedostane na svetlo sveta, lebo by ho pekne držal v trezore a občas by mi len pripomenul, že ma drží za citlivú časť tela. „
Richard Sulík


„ Správanie žien popudzuje tie najhoršie inštinkty, čo vyúsťuje do násilia a sexuálneho zneužívania. Obete by si preto mali spytovať svoje svedomie a uvažovať o tom, či si takéto problémy neprivodili samy. Je možné, že sa muži z ničoho nič zbláznili? To si nemyslíme. Faktom je, že ženy sú čoraz viac provokatívne, stali sa arogantnými, považujú sa za sebestačné a zhoršujú tak situáciu. Deti sú ponechané sami na seba, domy sú špinavé, jedlá sú studené alebo z fast foodu..."
Piero Cors, taliansky farár i z obce San Terenzo

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS







Súd v tureckom Istanbule oslobodil po dvoch rokoch väzobného stíhania novinára Sonera Yalcina, ktorý je zároveň majiteľom známeho opozičného spravodajského servera.
Prípad vyvolával pozornosť medzinárodných združení novinárov, ktoré v ostatných výročných správach zaradili Turecko medzi krajiny najviac porušujúce slobodu tlače.
Ako  informovala agentúra Anatólia, súd oslobodil novinára v utorok.
Yalcin je jednou z 13 osôb, ktoré turecká prokuratúra obžalovala z vytvorenia mediálnej skupiny na podporu sekularizmu v Turecku s cieľom zosadiť vládu islamistického premiéra Recepa Tayyipa Erdogana. Obžalovaní obvinenia odmietajú.
V Turecku v ostatných rokoch zatkli desiatky novinárov pre podozrenie z terorizmu. Organizácia Reportéri bez hraníc (RSF) označila tento mesiac Turecko za "najväčšie väzenie pre novinárov na svete".

Copyright © TASR 2012


Ashton Kutcher žiada, aby tvorcovia seriálu Dva a pol chlapa (2003) vyhodili herca Angusa T. Jonesa. Devätnásťročný predstaviteľ Jakea Harpera zverejnil koncom novembra na internete video, v ktorom osočoval tento sitkom a vyzýval ľudí, aby ho nepozerali a radšej prepli na iný kanál. Video vzniklo pre kresťanskú organizáciu Forerunner Christian Church. Napriek tomu, že sa mladík následne ospravedlnil, je Kutcher podľa zdrojov zo štábu stále nahnevaný a tlačí tvorcov k tomu, aby ho definitívne zo seriálu vyškrtli. Definitívne rozhodnutie zatiaľ stále nepadlo, keďže sledovanosť sitkomu zverejnené video nijako neovplyvnilo.
Herec vo videu svojich fanúšikov vyzval, aby šou prestali pozerať a nenapĺňali si hlavy odpadom. Zásluhou štúdia Biblie ho vraj začal znepokojovať oplzlý humor seriálu. "Ak pozeráte Dva a pol chlapa, prosím, prestaňte pozerať Dva a pol chlapa. Ja sám som v Dva a pol chlapa a nechcem byť. Prosím, prestaňte to pozerať a plniť si hlavy špinou. Ľudia hovoria, že je to len zábava. Preštudujte si ale niečo o vplyvoch televízie na váš mozog a prisahám vám, že sa rozhodnete zmeniť svoj postoj k televízii, najmä k tomu, čo pozeráte," vyzval rodák z texaského Austinu. "Ak niečím škodím, nechcem tu byť. Nechcem pomáhať plánu zla... Nemôžete byť skutočne bohabojným človekom a zároveň byť v takejto šou," pokračoval s tým, že sa nevie zmieriť s účinkovaním v televíznej šou po tom, čo sa naučil o Biblii.
Bývalá hviezda šou Charlie Sheen, ktorého zo seriálu vyhodili v roku 2011 pre problémy s tvorcami, povedal, že po tomto incidente je jasné, že seriál je prekliaty. Okrem toho Angusov výlev nepriamo prirovnal k správaniu sa prívržencov kultu Heaven's Gate, ktorí v roku 1997 hromadne spáchali samovraždu. Podľa denníka The Daily Mail bola Jonesovými výrokmi znepokojená aj jeho mama, ktorá si myslí, že kresťanská organizácia, ku ktorej sa pridal, má na neho negatívny vplyv. Seriál Dva a pol chlapa, ktorý je aktuálne vo svojej desiatej sezóne, vysielajú vo viac ako 20 krajinách sveta. Angus T. Jones, ktorý za úlohu Jakea Harpera získal dve Young Artist Awards (2004 a 2006), zarába podľa The Hollywood Reporter 350-tisíc dolárov za epizódu.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

27. 12. 2012

TO JE TV !

TO JE TV !



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Čínske úrady zhabali televízory v 300 kláštoroch v prevažne tibetskej časti na západe krajiny a odstránili aj satelitné zariadenia, ktoré vysielajú "protičínske" programy. K týmto krokom ich donútili početné prípady samoupálenia Tibeťanov v regióne.
Tento rok sa na protest proti čínskej vláde podpálilo približne 94 Tibeťanov. Päť prípadov samoupálenia sa stalo v prevažne tibetskej prefektúre Chuang-nan v provincii Čching-chaj, uviedla dnes štátna tlačová agentúra Qinghai News, riadená miestnou vládou.
Vláda v Chuang-nane uviedla, že medzi jej riešeniami situácie je napríklad správne "nasmerovanie verejnej mienky o dalajlámovi", zvýšené hliadky a "blokovanie vonkajších škodlivých informácií".
"V tejto chvíli, kritickej pre zachovanie sociálnej stability v prefektúre Chuang-nan..., musíme posilňovať opatrenia a naplno viesť nezvyklý zápas proti samoupáleniam," uvádza sa v článku štátnej tlačovej agentúry Qinghai News.
Peking pokladá laureáta Nobelovej ceny za mier, ktorý ušiel z Číny v roku 1959 po nevydarenom povstaní proti čínskej vláde, za separatistu. Dalajláma však tvrdí, že sa iba snaží o väčšiu autonómiu svojej himalájskej domoviny.
V článku tlačovej agentúry sa tiež uvádza, že v poľnohospodárskych a vidieckych oblastiach prefektúry sa používali satelitné zariadenia, prostredníctvom ktorých obyvatelia "sledovali a počúvali zahraničné, protičínske programy".
Miestna vláda investuje 8,64 milióna jüanov (1,05 milióna eur) do nainštalovania 50 vysielačov, ktoré budú zaobstarávať vysielanie 70 percent televíznych staníc prefektúry, napísala v správe tlačová agentúra.
Čína opakovane odsudzuje dalajlámu a exilové tibetské skupiny za podnecovanie ľudí k samoupáleniu.




Mená a adresy ľudí, ktorí majú legálne doma strelnú zbraň, zverejnil v nedeľu americký denník The Journal News, pokrývajúci oblasť v údolí rieky Hudson severne od mesta New York. Článok mal titulok "Majiteľ strelnej zbrane v susedstve: Čo neviete o zbraniach vo vašom okolí".
Mladík, ktorý v polovici decembra v Newtowne v Connecticute zavraždil svoju matku a potom na základnej škole 20 prvákov a šesť učiteliek, strieľal zo zbraní svojej matky držaných legálne.
Noviny citujú obe strany debaty o množstve zbraní v americkej spoločnosti. A reagujú na obavy tých, ktorí by radi vedeli, či má niekto z ich susedov doma zbrane. Článok sprevádzajú online mapy okresov Westchester a Rockland. Po kliknutí sa na internete objaví meno majiteľa a adresa každej legálne držanej pištole či revolveru s poznámkou, že dotyčná osoba dostala povolenie držať takúto zbraň - to však neznamená, že ju v skutočnosti aj má.
Do stredajšieho večera si mapy preposlalo na Facebooku a ďalších sociálnych sieťach okolo 30.000 ľudí.
Väčšina online komentárov zverejnenie týchto informácií kritizovala s tým, že uľahčia zlodejom dostať sa k strelnej zbrani.
Mnohí vyjadrili názor, že zverejnenie mien ľudí, ktorí majú povolenie vlastniť zbraň, ich stigmatizuje podobne ako zverejnenie zoznamov registrovaných sexuálnych delikventov.
Noviny si však za projektom stoja. "Vedeli sme, že databáza (a sprievodný článok) vyvolajú kontroverzné reakcie, ale domnievame sa, že poskytnutie informácií o zbrojných povoleniach v našej oblasti má svoj význam po strieľačke v Newtowne," citovala noviny tlačová agentúra Associated Press.


Copyright © TASR 2012

Zomrel Juraj Velčovský

Zomrel Juraj Velčovský


V Bratislave dnes po dlhej chorobe zomrel vo veku 76 rokov dirigent Juraj Velčovský. Agentúru SITA o tom informovala jeho manželka Oľga Szabová. Juraj Velčovský sa narodil 2. mája 1936 v Dobrkoviciach v okrese Uherský Brod. Venoval sa hre na dychové hudobné nástroje, bol hudobným skladateľom a vedúcim orchestra. Od roku 1961 pôsobil v Bratislave, hral v Tanečnom orchestri Československého rozhlasu Bratislava. V roku 1963 si založil vlastný orchester. Spievali s ním napríklad Dušan Grúň, Karol Duchoň, Jana Kociánová, Peter Vašek a predovšetkým jeho manželka Oľga Szabová.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS




1.Televízne noviny – Markíza ; 2. Športové noviny – Markíza ; 3. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 4. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 5. S tebou mě baví svět – Markíza ; 6. Počasie – Markíza ; 7. KRIMI- TV JOJ ; 8. Šport – TV JOJ ; 9. Bez servítky – Markíza ; 10. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 11. Panelák – TV JOJ ; 12. Bez servítky – Markíza ; 13.- Horúca krv – Markíza ; 14. Shrek Tretí – Markíza ; 15. Anjeli a démoni – Markíza; 16. Prvé Televízne noviny – Markíza

Frankenweenie

Frankenweenie



26. 12. 2012

Pavol Múdry hodnotí médiá

Pavol Múdry
hodnotí médiá



Slovenská žurnalistika je lepšia, stále jej však chýba potrebná kvalita a zodpovednosť. Pre agentúru SITA takto v skratke zhodnotil aktuálnu situáciu našich médií Pavol Múdry, predseda Medzinárodného tlačového inštitútu (International press institute, IPI) Slovensko. Za roky pôsobenia na slovenskej mediálnej scéne už Múdry podľa vlastných slov vie porovnávať. "Skutočne ten posun médií za posledných dvadsať rokov je jasný, je viditeľný, je citeľný. Médiá zohrávajú dôstojnú úlohu v našej spoločnosti," povedal.
Na druhej strane tvrdí, že médiá na Slovensku by mohli byť aj lepšie. "Majú na to, aby boli lepšie, len musia sa trošku zamyslieť aj sami nad sebou, nielen nad okolím," zdôraznil ďalej v rozhovore pre SITA Pavol Múdry. Doplnil, že "zodpovednosť je kľúčové slovo, ktoré sa premieľa v médiách celého sveta, nielen u nás. Zodpovednosť voči vlastnému klientovi, čiže čitateľovi, poslucháčovi, divákovi, ktorého často zavádzame, často mu dáme neúplnú informáciu, často len naňho niečo hodíme a nepovieme mu, čo s tým má robiť, alebo ako si to má rozobrať". Slovenské médiá sa podľa šéfa slovenského IPI totiž často vo svojich výstupoch - správach, článkoch, rozhlasových a televíznych príspevkoch správajú ako keby písali, či nahrávali a natáčali len pre určitú skupinu dobre informovaných čitateľov, poslucháčov a divákov. "Nerátame s bežným občanom, ktorý potrebuje k tomu aj vysvetlenie," dodal Múdry.

Za týmito problémami slovenskej žurnalistiky je hneď niekoľko faktorov. "Strašne sa zrýchlila novinárska práca. Všetkými technológiami, ktoré máme k dispozícií je fakt veľký tlak na rýchlosť. Tým pádom veľký pracovný tlak na novinára, ktorý sa musí zaoberať niekoľkými vecami denne a podľa mňa málo odvahy na zmenu štýlu," zdôraznil predseda IPI Slovensko. Práve zmena štýlu je podľa Múdreho alfou a omegou pre prežitie médií. Tie médiá vo svete, ktoré zmenili štýl zo spravodajských na komentatívno-vysvetľovacie, analytické sú už oveľa ďalej ako naše médiá.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Premiér Robert Fico (Smer-SD) sa už 1. januára stretne s predsedom vlády susedného Česka Petrom Nečasom. Stane sa tak pred kamerami Českej televízie v diskusnej relácii Otázky Václava Moravce. Reláciu má naživo vysielať aj verejnoprávna Slovenská televízia.
Hlavnou témou rozhovoru by malo byť 20. výročie od rozdelenia Česko-Slovenska. Premiéri by sa mali stretnúť na českej strane vo vile Tugendhat, kde v roku 1992 rokoval Václav Klaus s Vladimírom Mečiarom. "Ja som veľmi rád privítal toto pozvanie, pretože chceme spolu hovoriť o tom, kam sme sa dostali po 20 rokoch, o kvalite našich vzťahov," povedal pre TASR Fico.
Premiéri by sa podľa jeho slov nemali vyhnúť ani aktuálnym otázkam. "Určite bude dominovať aj téma európska, pretože Česká republika euro nemá, my ho máme, budeme hovoriť o tom, ako sa budeme ďalej vyvíjať, aj o vzájomných vzťahoch," uviedol šéf sociálnych demokratov.



Britská kráľovná Alžbeta II. sa vo svojom tradičnom vianočnom príhovore národu pochválila oddanosť dobrovoľníkov na londýnskych letných olympijských hrách a uviedla, že cítila pokoru pri množstve obyvateľov, ktorí slávili jej diamantové výročie na tróne.
Prejav vysielala televízia po prvý raz v 3D technológii, informovala tlačová agentúra DPA.
Panovníčka vyzdvihla aj výkony britských športovcov. "Londýn bol hostiteľom úžasného leta športu a všetci, čo sledovali skvelé výkony a odvahu súťažiacich na olympiáde aj paralympiáde, boli ďalej inšpirovaní schopnosťami, nadšením, tréningom a tímovou prácou našich športovcov," povedala Alžbeta II. v príhovore na Prvý sviatok vianočný.
Kráľovná vyhlásila, že za úspech celej udalosti patrí vďaka aj armáde dobrovoľníkov. "Verejne angažovaní ľudia ponúkli svoje služby v súlade s úžasnou tradíciou tých, čo sa obetujú, aby zaistili iným bezpečnosť, podporu a pohodlie," uviedla.
O svojom diamantovom výročí na tróne povedala: "Vnímala som s pokorou to, aké veľké množstvo ľudí sa rozhodlo pripomenúť si výročie služby, ktorá mi bola odovzdaná pred 60 rokmi. Ľudia všetkých vekových kategórií si dali tú námahu a zúčastnili sa na rôznych oslavách v rôznych krajinách."
Prejav si panovníčka vždy píše sama - je to jedna zo vzácnych príležitostí, keď sa neobracia na vládu o radu, ale vyjadruje vlastné názory na náboženské či ďalšie súčasné záležitosti.
Pred príhovorom sa kráľovná a jej rodina zúčastnili na bohoslužbe v Kostole svätej Márie Magdalény vo vidieckom sídle Sandringham, kde zvyknú tráviť Vianoce.
Medzi rodinnými príslušníkmi však citeľne niektorí chýbali. Princ Harry v súčasnosti slúži s britskými vojakmi v Afganistane. Princ William a jeho tehotná manželka Catherine slávia Vianoce v dedine Bucklebury, kde žijú rodičia vojvodkyne z Cambridge.

Copyright © TASR 2012

O svatém Tomáši meluzína straší

 O svatém Tomáši


meluzína straší


Jednotka horšie .
Dvojka lepšie.
Spolu iba nad 10 - 10.54 %.

Markíza horšie .
TV Doma tiež horšie.
DAJTO lepšie.

JOJ lepšie.
JOJ PLUS  lepšie.

TA 3  horšie. 





Jednotka - 8.44 % ;
Dvojka - 2.10 % ;
Markíza - 23.83 % ;
TV DOMA - 6.07 % ;
DAJTO- 2.82 %
TV JOJ – 20.07 % ;
JOJ PLUS- 4.38 % ;
TA 3 - 1.54 %

RTVS NEWS

RTVS NEWS






Tlaky politikov alebo podnikateľských kruhov sú citeľné vo všetkých médiách. V tomto smere však nezávislosť v Rozhlase a televízii Slovenska (RTVS) garantujú aj profesionáli pracujúci v spravodajstve a publicistike RTVS, tvrdí generálny riaditeľ spojeného verejnoprávneho média Václav Mika. Zdôrazňuje, že je realista a rôzne tlaky zažil v každom médiu v akom doteraz pôsobil. “Vždy okolo médií je politika polarizovaná na dve strany. Ak budú všetci mierne nespokojní, tak to je tiež dobrý výsledok,“ povedal v rozhovore pre SITA Mika.
Pre Václava Miku, ktorý je na čele RTVS od 2. augusta je v tejto oblasti podstatné, aby nevznikali kauzy porušením pravidiel novinárskej práce a etiky, aby neboli spôsobené lobingom, alebo jasným príklonom k jednej zo zainteresovaných strán. – To by bol problém. “Ale, že sú reči. Tie budú a sú, v médiách je to úplne prirodzené,“ myslí si.
Tlaky typu – toto neodvysielajte “to sa už málokedy stáva. Dokonca to vylučujem, lebo keď je veľká kauza, médiá ju pokryjú. A keby jedno médium o tom neinformovalo, to sa nedá vysvetliť,“ zdôrazňuje šéf RTVS s tým, že ak by aj niekto zastavil médium, ktoré kauzu odhalí, vďaka súčasným technológiám to už na druhý deň ostatné médiá majú. Podľa Miku skrátka, už “systém riadenia médií, že niekto zavolá a povie, že toto sa nebude vysielať, nefunguje. Nestretol som sa s tým. Sú veci, ku ktorým sa dá pristupovať senzitívnejšie, menej senzitívne. Všetci máme nejakú mediálnu prax, ale takéto brutálne cenzúry. – Nie, to nefunguje,“ doplnil v rozhovore pre SITA Václav Mika.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



25. 12. 2012

Zomrel Charles Durning

Zomrel Charles Durning




Vo veku 89 rokov v pondelok zomrel americký charakterový herec Charles Durning, ktorého dva razy nominovali na Oscara. Podľa jeho agentky Judith Moss skonal vo svojom dome v Manhattane. Zanechal po sebe tri deti.
Rodák z New Yorku Durning si zahral vo vyše 200 filmoch a seriáloch. Nominácie na Oscara si vyslúžil za snímky Najlepší malý nevestinec v Texase (1982) a Byť či nebyť (1983) a na konte má Zlatý glóbus za seriál The Kennedys of Massachusetts (1990). Tiež ho deväť ráz nominovali na Emmy a v roku 2008 mu udelili cenu Screen Actors Guild za celoživotné dielo. Diváci ho môžu poznať aj z filmu Podraz (1973), kde si zahral po boku Roberta Redforda a Paula Newmana, romantickej komédie Tootsie (1972), kde dvoril hlavnej hviezde snímky Dustinovi Hoffmanovi či z filmu Dick Tracy (1990), kde účinkovali aj Warren Beaty, Al Pacino či Madonna. Objavil sa aj v snímkach Psie popoludnie (1975), Tajomná žiara nad Pacifikom (1980), Muž s červenou topánkou (1985), Báječný deň (1996) alebo Braček, kde si? (2000). Od roku 2008 má svoju hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 


Universal oživí jedného z legendárnych televíznych detektívov - holohlavého poručíka Theodora Kojaka, ktorého v sedemdesiatych rokoch predstavoval Telly Savalas (1922 - 1994).
Scenár napíše autorská dvojica Neal Purvis a Robert Wade, ktorej vďačíme za posledných päť bondoviek (Jeden svet nestačí, Dnes neumieraj, Casino Royal, Quantum of Solace, Skyfall).
Postavu titulného "drsňáka" si zahrá štyridsaťpäťročný Vin Diesel (Zachráňte vojaka Ryana, Rýchlo a zbesilo, xXx). Hlavná hviezda, ktorá nedávno dokončila nakrúcanie Rýchlo a zbesilo 6, sa zároveň bude podieľať na produkcii.
Pôvodný seriál bežal v Spojených štátoch na stanici CBS v rokoch 1973 - 1978. V roku 2005 sa na stanici USA Network objavila nová verzia Kojakových príbehov, kde detektíva stelesnil černošský herec Ving Rhames. Seriál bol zastavený po desiatich epizódach. Klasický Kojak má 125 dielov.

Copyright © TASR 2012


Tvorcovia amerického seriálu Ako som spoznal vašu mamu (2005) oznámili, že populárny sitkom bude pokračovať deviatou sezónou, ktorá však bude zároveň aj poslednou. Stalo sa tak po tom, čo sa zástupcovia televízie CBS a producenti z Twentieth Century Fox dohodli s predstaviteľmi hlavných postáv, predovšetkým teda s Jasonom Segelom. Ten bol totiž až do poslednej chvíle rozhodnutý, že zo seriálu po ôsmej sérii odíde. Nakoniec však zmenil názor.Hlavné úlohy v seriáli Ako som spoznal vašu mamu, ktorý tento rok pokračuje epizódami ôsmej série, stvárňujú Josh Radnor, Neil Patrick Harris, Alyson Hannigan, Cobie Smulders a spomínaný Jason Segel. Najpopulárnejšou a zároveň najoceňovanejšou postavou je sukničkár Barney Stinson v podaní Neila Patricka Harrisa, ktorý si za svoj výkon vyslúžil nominácie na Zlatý glóbus, Emmy i Satellite Award. Ústrednou témou seriálu je už od jeho úvodných častí hľadanie matky detí hlavnej postavy Teda Mosbyho (Josh Radnor). V Ako som spoznal vašu mamu si už zahralo aj viacero známych spevákov a speváčok ako napríklad Katy Perry, Britney Spears, Carrie Underwood, Nicole Scherzinger či Enrique Iglesias.


Britský herec Hugh Grant dostal bližšie nešpecifovanú sumu ako odškodné v kauze odpočúvania jeho telefonickej komunikácie, ktorú mal sledovať súkromný vyšetrovateľ Glenn Mulcaire. Ten pracoval pre viaceré britské bulvárne médiá vrátane už zrušeného týždenníka News of the World, ktorým tieto informácie odovzdával. Päťdesiatdvaročný herec, ktorý bol jednou zo sledovaných celebrít, sa rozhodol celé odškodné venovať na konto kampane Hacked Off. Tá má za cieľ oboznámiť verejnosť s nezákonnými praktikami niektorých médií.
Hugh Grant sa stal známym predovšetkým vďaka romantickej komédii Štyri svadby a jeden pohreb (1994), za výkon v ktorej získal Zlatý glóbus a tiež cenu BAFTA. Už predtým si však zahral v takmer 30 filmoch a seriáloch, medzi ktorými bola napríklad dráma Romana Polanského Horký mesiac (1992) či film Súmrak dňa (1993). Po Štyroch svadbách nasledovali úlohy v snímkach ako napríklad Rozum a cit (1995), Dvaja v tom (1995), Smrtiaca liečba (1996), Notting Hill (1999), Modrooký Mickey (1999), Denník Bridget Jonesovej (2001), Ako na vec (2002), Láska nebeská (2003), Bridget Jonesová: S rozumom v koncoch (2004), Hľadá sa superstar (2006) alebo Atlas mrakov (2012). Na budúci rok by si mal zahrať v treťom filme o Bridget Jonesovej s názvom Bridget Jones's Baby.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané


Sýrsky televízny kameraman bol v piatok zabitý neďaleko Damasku ozbrojenou teroristickou skupinou tvrdí sýrska štátna tlačová agentúra. Haydar al-Samad "bol zavraždený bojovníkmi v okolí Kafr Sousah neďaleko Damasku.
V sobotu bol vážne zranený španielsky reportér v Aleppe, ale príčina zranenia bola ešte nejasné.


Zdroj : © 2012 The Times of Israel

Zomrel Jack Klugman

Zomrel Jack Klugman


Vo veku 90 rokov zomrel v pondelok americký filmový, divadelný a televízny herec Jack Klugman, ktorý sa preslávil najmä v roli súdneho lekára v seriáli Dr. Quincy. Informovala o tom agentúra DPA.
Televízna stanica ABC s odvolaním sa na Klugmanovho právnika uviedla, že herec zomrel v pondelok vo svojom dome v losangeleskom Woodland Hills v Kalifornii po tom, čo pokojne zaspal po boku svojej manželky Peggy.
Klugman stratil hlas po operácii rakoviny pažeráka v 80. rokoch a opätovne sa učil opäť rozprávať, uviedla agentúra AP. "Mal skvelý život a užíval si každý moment, pričom ostatných ľudí nabádal, aby robili to isté," povedal jeho syn Adam Klugman.
Populárny herec zjavne zomrel náhle a jeho rodina si doposiaľ nie je istá presnou príčinou jeho úmrtia, píše AP.

Copyright © TASR 2012

Štedrý, ako pre koho

Štedrý, ako pre koho
Jednotka a Dvojka len mierne posilnili oproti minulému roku. Vo všeobecnosti televízie čoraz menej zaujímajú ľudí. Jojka ma trvalý prepad, zaujala JOJ plus.


Jednotka – Celodenný 97.6  % / 7,6 % - 2012/ ; 
Dvojka – Celodenný 3 %  /27 %- 2011 /;
Markíza - Celodenný 29,2 / /34,5 %/- 2011 / ;
Doma – Celodenný 4,2 % / 4,1 % - 2011/ ;
DAJTO - Celodenný 3,1 %
JOJ - Celodenný 15,1% /19,3 % - 2011/ ;
JOJ PLUS – Celodenný 4,9 % / 3,3 % -2011/ ;
TA 3 – Celodenný 1,4 % / 1,3 % - 2011/ 


Prime Time :

Jednotka -5, 2 %, / 2011- 5,1 % /;
Dvojka -2,9 % , / 2011- 3,3 % /;
Markíza - 38,6 % , / 2011- 43,6 % /;
Doma – 1,8 % , / 2011- 3,8 % /;
DAJTO - 2,0 % / 2011- 0/ ;
JOJ - 15,9 % ; / 2011- 17,2 % /;
JOJ PLUS – 4,9 %, / 2011- 2,4 % /;
TA 3-  1,0 , / 2011- 1,0 % /;

24. 12. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS






Verejnoprávne spravodajstvo musí byť najkvalitnejšie na trhu, tvrdí to nový šéf spravodajstva, športu a publicistiky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Lukáš Diko. Doteraz verejnoprávne spravodajstvo neviedol a priznáva, že pred nástupom do rádiotelevízie situáciu vo vnútri RTVS nepoznal. “Nevedel som, ako to je tu vo vnútri, ale vedel som, že verejnoprávne spravodajstvo by malo byť najkvalitnejšie - a to tak rozhlasové, ako aj televízne, na celom trhu,“ povedal v rozhovore pre agentúru SITA Diko. Verí, že preto získa tých najlepších ľudí, ktorých chce vzdelávať a v prípade potreby ich aj brániť.

Jeho prvé kroky po nástupe do funkcie viedli na rannú spravodajskú poradu. “To bol prvý krok, lebo prioritu má popri všetkom najmä obsah. Verejnoprávne spravodajstvo musí mať kvalitný obsah a samozrejme aj tomu zodpovedajúcu formu,“ konštatoval Diko, podľa ktorého majú správy obsahovať všetky dôležité informácie zo Slovenska, jeho regiónov aj zo sveta. Zatiaľ sa to úplne nedarí. “Určite nie podľa mojich predstáv a myslím si, že to nie je vec, ktorá sa môže zmeniť za mesiac alebo za dva, čo som tu, ale je to vec, ktorá sa bude meniť postupne.“ Podľa Dika to môže trvať aj rok – dva, kým sa spravodajstvo RTVS dostane nie tak do ideálneho stavu, ale aspoň do stavu aký si predstavuje. „Chcem, aby divák, alebo poslucháč dostal všetky informácie, ktoré potrebuje, a nielen z politiky a ekonomiky, ale aj z regiónov a zo sveta, lebo si myslím, že to je naša verejnoprávna úloha. Nie je našou úlohou diváka a poslucháča zabávať, ale prinášať mu informácie, ktoré potrebuje k životu tak, aby im rozumel, aby vedel, čo sa okolo neho deje,“ tvrdí.

Zmeny v spravodajstve sa však nedajú spraviť bez zmien v technológiách. Technika je v žalostnom stave najmä televíznom spravodajstve. Diko bol zo začiatku prekvapený, že sa tu darí vôbec vyrábať spravodajstvo. Jeho prioritou je preto zaviesť v televíznom spravodajstve digitálny bezpáskový systém. Zvýši to nielen kvalitu, ale i rýchlosť výroby. “Keď je niečo strategická priorita, tak na to peniaze musia byť. Dlhé roky sa tu rozpráva, že sa ide investovať do spravodajstva, a aká je to priorita. Po tom, čo som tu našiel si myslím, že skôr opak bol pravdou, a preto nebudem nič sľubovať, ale keď niečo urobíme, všetci to uvidia,“ zdôraznil. Spravodajstvo STV prešlo v prvej fáze na formát 16:9 a od polovice decembra už má aj nový vizuál.

Idea spoločného sídla RTVS zatiaľ reálna nie je. Nateraz zostáva RTVS v sídlach televízie v Mlynskej doline a rozhlasu na Mýtnej ulici v Bratislave. “Môj úplný ideál je mať jeden newsroom pre celé spravodajstvo RTVS a okolo neho všetky potrebné štúdiá a technologické miestnosti. A keď myslím celé spravodajstvo RTVS, tak pod to zahŕňam televíziu, rozhlas a v budúcnosti aj internetový spravodajský portál,“ dodal pre SITA Lukáš Diko, ktorý je po zmene organizačnej štruktúry RTVS od 1. decembra riaditeľom spravodajstva, športu a aktuálnej publicistiky celého RTVS.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

23. 12. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS




Zmeny v programe a aj v obraze verejnoprávnej televízie považuje nový generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Václav Mika za hlavné pozitíva jeho doterajšieho pôsobenia v RTVS. “Čo je dôležité, mení sa tvár televízie. Medzi rozhlasom a televíziou môže byť veľký obsahový prienik, ale z hľadiska formy sú to úplne rozdielne médiá. Vizualizácia, tvár televízie - to je to, čo predáva,“ povedal v rozhovore pre agentúru SITA Mika. RTVS preto prišla v predvianočnom období s novou grafikou a presne týždeň pred Štedrým dňom odvysielala svoju hlavnú večernú spravodajskú reláciu, Správy RTVS s novou grafikou a vo formáte 16:9.
Podľa Miku na spomínané zmeny neboli potrebné dlhé verejné obstarávania. Ukázalo sa, že sa to dá zvládnuť aj s vlastnými ľuďmi a za oveľa menej peňazí. – “Dá sa to, sú tu kreatívni ľudia,“ tvrdí. V spravodajstve avizuje aj zmeny obsahové. Upravovať sa bude aj prejav moderátorov, aby bol dynamickejší a modernejší, pritom však stále verejnoprávny. “Nebude to len zmena spravodajských formátov, v novom roku sa pridajú aj ostatné formáty, ktoré tiež prejdú vizuálnou zmenou,“ doplnil generálny riaditeľ RTVS s tým, že nepôjde o konečnú zmenu, tá nastane po tom, ako spravodajstvo získa nové štúdio.
V personálnej oblasti k pozitívnym zmenám v RTVS prispeje podľa Václava Miku nová organizačná štruktúra platná od 1. decembra. Schválený je i programový koncept a rozpočet na budúci rok. “Pracujem s ľuďmi, ktorých považuje za profesionálov a hodnotných pre inštitúciu, jej cieľ - pre obsah, pre program, pre diváka a poslucháča,“ konštatoval. Mika pripomína, že v pozícii generálneho riaditeľa RTVS je formálne od 2. augusta. “Ale de facto nový manažment, teda môj manažment je funkčný necelý jeden kvartál. Na všetkých kľúčových pozíciách mám teda už svojich kľúčových ľudí,“ doplnil šéf RTVS, ktorý za doteraz najviac nepríjemný krok na čele verejnoprávnej rádiotelevízie považuje redukciu zamestnancov. Hromadné prepúšťanie sa začalo 1. decembra a skončiť by sa malo v prvom polroku 2013. Na úrad práce nahlásil RTVS plán prepustiť 298 ľudí, konečné číslo ale má byť podľa manažmentu podstatne nižšie.
Pozitívom pre RTVS by bolo viac zdrojov. Úhrady za služby verejnosti poskytované RTVS (tzv. koncesie) sú najnižšie v Európe a pre Miku by bolo ideálne, ak by sa tento hlavný zdroj RTVS zvýšil. Uvedomuje si zároveň, že súčasné ekonomické problémy zvyšovaniu koncesií neprajú. “Úloha verejnoprávnej televízie v ťažkej a depresívnej dobe je ešte významnejšia aj vďaka tomu, že musí priniesť nejakú pozitívnejšiu náladu,“ konštatoval v rozhovore pre SITA. O vyššie koncesionárske poplatky by sa však uchádzať chcel. Ale iba vtedy, ak bude mať argumenty – kvalitný a širší program. “Určite, by som za to aj niečo ponúkol, nielen to, čo ponúkajú Jednotka a Dvojka,“ povedal. Na to, aby začal diskusiu o vyšších poplatkoch za vysielanie verejnoprávneho rozhlasu a televízie nebude stačiť zlepšenie programu Jednotky alebo Dvojky RTVS. “Priniesol by som aj tretiu programovú službu,“ spresnil Václav Mika.



© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané