DALITO!

7. 12. 2013

Európske filmové ceny 2013

Európske filmové ceny 2013

Európsku filmovú cenu za herecký výkon dostali dnes v Berlíne Belgičanka Veerle Baetensová za hlavným rolu vo filme Broken Circle Breakdown a Talian Toni Servillo, ktorý hral v snímke Veľká nádhera. V rámci už dvadsiatom šiestom ročníka Európskych filmových cien dostal ocenenie za najlepší animovaný film izraelský režisér Ari Folman za snímku Futurologický kongres. Objavom roka bol vyhlásený nemecký režisér Jan Ole Gerster za snímku Sakra, chlapče! Prvýkrát sa udeľovala cena za európsku komédiu roka. Získal ju dánsky film Svadba medzi citrónmi režisérky Susanne Bierovu. Čestné ocenenie za európsky prínos svetovému filmu prevzal španielsky režisér Pedro Almodóvar.
Európsku filmovú cenu v kategórii najlepší film získal taliansky snímku Veľká nádhera.

Copyright © ČTK 2013

Hodina deťom

Hodina deťom

Nedeľňajší (8.12.) priamy prenos jubilejného 15. ročníka TV šou Hodina deťom sa bude niesť v znamení motta tohtoročnej kampane "Veľké sny potrebujú malú pomoc". Okrem známych tvárí vystúpia aj umelci a deti, ktorých projekty Hodina deťom v minulosti podporila.
"V programe sa predstavia napríklad detský spevácky zbor Mária z Trstenej, ZŠsMŠ pre sluchovo postihnuté deti z Bratislavy, Detvianska asociácia Rómov, či cirkusová škola na Medzilaboreckej ulici v Bratislave," uviedla PR manažérka Nadácie pre deti Slovenska Martina Slušná. Súvisí to aj s faktom, že v tohtoročnej kampani sú "hlavnými hviezdami" práve chlapci a dievčatko, reprezentujúce deti a mladých ľudí, ktorým Hodina deťom doposiaľ pomohla.
Hodinu deťom a charitatívnu zbierku v priamom prenose prídu podporiť aj Peter Cmorik a Mirka Partlová, ktorí si zaspievajú duet, Miro Žbirka zasa uvedie svoju vlastnú vianočnú pieseň. Medzi ďalšími umelcami na pódiu sa objavia speváčka Kristína, Peter Bič Projekt, ale napríklad aj Národný mládežnícky orchester Virtuoso."Večer prídu podporiť významní i dlhoroční podporovatelia, pani Emília Vášáryová i pán Ladislav Chudík," informovala Slušná.
Diváci programu sa počas večera budú môcť telefonicky porozprávať s Karin Haydu, Štefanom Nosáľom, Soňou Müllerovou či Beátou Dubasovou. Vďaka rozhovoru so známymi osobnosťami a zavolaním z pevnej linky na číslo 14 222 možno Hodinu deťom aj finančne podporiť. Ďalšou možnosťou počas večera bude zaslanie SMS na číslo 800 v sieti všetkých mobilných operátorov.
Za 14 rokov podporila Nadácia pre deti Slovenska z fondu Hodina deťom viac ako 1525 projektov v sume 4.491.977,94 eura. V minulom roku to bolo 48 projektov v sume 191.218,21 eura a priamy prínos z realizovaných aktivít malo viac ako 6900 detí a mladých ľudí. Realizované projekty však majú ďalekosiahly dopad i na širšie komunity; v rámci minulého ročníka to bolo 49.267 ľudí.

Copyright © TASR 2013

TO JE TV !

TO JE TV !


6. 12. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Obranca Manchestru United Rio Ferdinand bude počas futbalových MS 2014 v Brazílii pôsobiť ako odborný spolukomentátor. BBC zároveň predznamenala, že jej štáb vystužia aj Gary Lineker, Alan Shearer či Phil Neville.
Tridsaťpäťročný Rio Ferdinand má na konte 81 štartov v najcennejšom drese, dal v nich tri góly. Bol v nominácii na marcové kvalifikačné zápasy Albiónu, ale napokon chýbal v kádri a v máji oznámil ukončenie svojej kariéry na reprezentačnej úrovni. V októbri začal pracovať v poradenskej funkcii v prospech národnej asociácie FA.
"Budem Anglicku držať palce o to viac, že si zahrá aj niekoľko mojich klubových kolegov. Celkovo sa na šampionáte predstaví záplava futbalistov z Premier League a teším sa na to, ako spoločne budeme sledovať ich počínanie na vrcholnom podujatí," vyhlásil účastník troch svetových šampionátov Rio Ferdinand

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Návrh rozpočtu a programového konceptu RTVS na rok 2014

Návrh rozpočtu a programového
konceptu RTVS na rok 2014

 
 

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Je to príliš revolučné a nadčasové pre náš konzervatívny štýl. My sme taký konvenčný národ. Možno to pochopí tak desať percent ľudí. To je tá revolúcia, ktorú máme pred sebou. Budeme mať krásne usporiadanú spoločnosť, keď budeme počúvať hlas svoj srdca. Každý bude robiť to, na čo je predurčený. Každý bude mať z toho radosť.Len preto, že máme politické nominácie a bábky na kompetentných miestach a oni tam byť nemajú, máme zmätok v spoločnosti. Práca ich nebaví a nerobia to od srdca. Revolúcia začína v každom jednom jednotlivcovi, aby počúval hlas srdca. Celú spoločnosť potrebujeme naladiť na vibráciu srdca. Toto je odkaz, ktorý nám zanechal Ježiš Kristus a možno sme ho nepochopili.V parlamente máme veľa tučných ľudí. Ako môže rozmýšľať tučný človek. Nemôže, lebo má spomalený metabolický proces.“
Helena Mezenská


Moji milí priatelia a priaznivci,
mám potrebu Vás upokojiť a vyjadriť sa k tomu článku v Topkách, kde ako to už zvykne bulvár robiť dali veľmi uletený titul. Redaktor vyzeral dôveryhodne a chudák zrejme sám nemal vplyv na bulvárne znejúci a podfarbením zneváženia otitulovaný článok šéfredaktorom. Mala to byť príprava na oficiálny rozhovor a oni to v tak surovom stave, plnom aj štylistických a gramatických chýb, chýbajúcich a prekrútených slov v mnohom zverejnili. Neviem, či to bol zámer, alebo povrchnosť.....či jedno či druhé v dobrom úmysle podania informácii som takéto deformácie z jeho strany nepredpokladala. Nedúfala som pri jeho zjave, že bude chcieť poškodiť. Tak pre všetky nedostatky sa Vám zaňho ospravedlňujem. Veľa z toho textu je autentické, ale mnohé, vrátane až morbídne znejúceho "vypadávanie nechtov" nie je pravdivé. Znelo to fakt necitlivo a surovo. Ukáže sa čím to bolo motivované, a či to bolo zámerne. K oprave ma asi ako bulvár nepripustia, a preto Vás chcem poprosiť, aby ste ten článok, berúc v úvahu mnohé štylistické a obsahové chyby brali s rezervou. Budem nabudúce múdrejšia a budem trvať na autorizácii. Nemyslela som, že sa s Vami budem lúčiť vysvetľujúc takú nepríjemnosť, nenechajme sa vzájomne znechucovať a napriek všetkému Vám prajem pekný víkend.
Helena Mezenská


"Napríklad, keď slovenské osivo zasadím do poľskej pôdy, akej národnosti bude potom potravina? Keď dá slovenský poľnohospodár zomlieť múku do Maďarska, čia to bude múka?“
Ľubomír Galko


„Slovensko má legitímne právo aj povinnosť chrániť svoju kultúrno-etickú zvrchovanosť pred cudzorodými ideologickými experimentmi zneužívajúcimi oblasť ľudských práv na rozklad tradičnej spoločnosti. Slovenská národná strana preto so zadosťučinením víta pastiersky list Konferencie biskupov Slovenska, v ktorom upozornila spoločnosť na nebezpečenstvo neomarxistických ideológií multikulturalizmu a genderizmu. Pripájame sa k spontánnemu vzdoru širokej verejnosti zastaviť fanatické internacionálne experimenty sexuálnej kolonizácie rodiny. Nadraďovanie sexuality nad všetky ustálené spoločenské normy ľudskej prirodzenosti je zvrátenosť, ktorú musí každý civilizovaný politik odmietnuť.Sme znepokojení ako si nová totalitná ideológia skrývajúca sa pod pláštik ochrany ľudských práv vykračuje naprieč všetkými európskymi inštitúciami a v mene patentu na jedinú pravdu odstraňuje všetko, čo je tradičné, národné a kresťanské. Ideologické zombie Marxa útočia na rodinu a tradičné hodnoty. To, čo šíria ich občianski a politickí žoldnieri zjavne nekorešponduje ani s prirodzenými Božími, ani ľudskými zákonmi, preto ľudia majú legitímne právo sa im vzoprieť. Anglosaský liberalizmus svoj boj na plnej čiare prehral aj vo svojej najsilnejšej ekonomickej disciplíne so stále viac prosperujúcim čínskym modelom. Rumpuy, Barrosso a Schulz by preto namiesto ideologických táranín o obmedzení ľudských práv tradičnej rodiny a ničení národov a vlastenectva mali riešiť ekonomické a sociálne postavenie rodín pôvodných obyvateľov a národov EÚ.“
Rafael Rafaj


Vladimír Morávek vystavuje fotografie

Vladimír Morávek vystavuje fotografie


Pod názvom Profil prezentuje Vladimír Morávek svoju dlhoročnú tvorbu v Pálfiho paláci na Zámockej ulici v Bratislave. Aj častí návštevníci jeho výstav boli prekvapení fotografiami, ktoré predstavuje vôbec po prvýkrát.
"Je tu výber z bohatej fotografickej tvorby od roku 1968 až po súčasnosť. Vznikala popri jeho kameramanskej práci v Slovenskej televízii. Fotografickou tvorbou sa zvýšila jeho umelecká zvedavosť zachytiť čo najviac námetových okruhov. Jeho zábermi vstupujeme do portrétneho rodokmeňu s charakteristikou záhorského regiónu, rituálov, tradícií a zvykov. Umelec je fenomén, keď popri zamestnaní sa maznal s drevom, v prírodnej podobe aj fotografoval," na štvrtkovej (5. 12.) vernisáži ho predstavila kurátorka výstavy Dagmar Srnenská.
Viac ako 80 prevažne čiernobielych fotografií zdobí steny paláca. Okrem portrétov je tam svadobný cyklus a iné zvyky. Tiež prírodné scenérie, umelecké artefakty v sérii Tour de France a ďalšie postrehy z Francúzska, Veľkej Británie a iných krajín.
Jeho typickú dlhoročnú sochársku tvorbu predstavuje vyše 20 drevených objektov vytvorených prevažne zo samorastov. Medzi nimi sú aj takmer dvojmetrové diela Marhuľová rotácia, Čerešňový kvet, Kaplnka hľadania, Anjel a múza, Víťazka, Oltár svetla, Rozdvojená či Anjel s hviezdou.
Vladimír Morávek sa narodil v záhorskom Štefanove (1949). K výtvarnému umeniu mal vždy blízko. Najskôr vyštudoval odbor fotografie na bratislavskej Strednej škole umeleckého priemyslu, potom absolvoval Filmovú akadémiu múzických umení v Prahe a stal sa kameramanom Slovenskej televízie. Svojej záľube - vyrezávaniu sôch sa venuje od konca 70-tych rokov minulého storočia. Okrem komornejších robí aj monumentálnejšie plastiky. Tie zdobia amfiteáter vo Východnej a sú aj na Štrbskom Plese, na Spiši, v Bratislave, Prahe i v Rakúsku či Poľsku. Okrem slovenských miest vystavoval v ČR, Taliansku, Rakúsku, Francúzsku a USA. Od roku 2006 vedie v ÚĽUV-e kurzy drevorezby pre deti a dospelých i kurzy počas letných Prázdnin s remeslom. V roku 1999 dostal Poctu generálneho riaditeľa Národného osvetového centra.

Copyright © TASR 2013

5. 12. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Český právnik Vladimír Zavadil dostal v disciplinárnom konaní pokutu 850.000 korún za to, že pri voľbe prezidenta republiky zadal inzerát proti Karlovi Schwarzenbergovi. Pokutu uložila Zavadilovi Česká advokátska komora, ktorá inzerát označila za neetický, informoval dnes spravodajský server iDNES.cz.
"Inzerát, ktorý si obvinený advokát zadal pred druhým kolom prezidentských volieb, sme uznali za neetický v advokátskom, ako aj v celospoločenskom kontexte," uviedla hovorkyňa komory Iva Chaloupková.
Advokát sa síce snažil obhajovať tým, že inzerát zadal ako súkromná osoba, a nie ako advokát, čo však podľa komory nie je rozhodujúce. Zavadil si zatiaľ nechal čas na rozhodovanie, či sa proti rozhodnutiu odvolá.
Právnici boli pri posudzovaní konania svojho kolegu veľmi prísni. Uložili mu maximálnu možnú pokutu. "Doposiaľ taká vysoká pokuta uložená nebola," poznamenala pre webové vydanie denníka Mladá fronta DNES Chaloupková. Tvrdším trestom by bolo len pozastavenie činnosti advokáta alebo priamo vylúčenie z komory.
Hanlivý inzerát vyšiel v prvý deň druhého kola prezidentskej voľby v denníku Blesk. Dominoval mu titulok "Nevoľte Karla Schwarzenberga" a inzerát bol doplnený niekoľkými zavádzajúcimi informáciami. Schwarzenberg kvôli lživosti inzerátu podal trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. "Je to svinstvo, keď sa klame," povedal k tomu v januári.
Zavadil bol pred rokom 1989 dôstojníkom ŠtB, po revolúcii pôsobil v niekoľkých advokátskych kanceláriách, okrem iných aj s Miroslavom Janstom, bývalou sivou eminenciou ČSSD. Jansta sa však od Zavadila aj inzerátu dištancoval, dodáva iDNES.cz.


Americký viceprezident Joe Biden dnes uviedol, že Spojené štáty a Čína majú "hlboké nezhody" ohľadom zaobchádzania s americkými novinármi pôsobiacimi v Číne. Agentúra Reuters uviedla, že Biden je doteraz najvyšším predstaviteľom americkej administratívy, ktorý sa vyjadril k slobode tlače v Číne.
Bidenovo vyhlásenie prišlo len dva dni po tom, ako Británia adresovala čínskym úradom protest za vykázanie novinára agentúry Bloomberg z podujatia, na ktorom sa zúčastňoval čínsky premiér a jeho britský hosť, premiér David Cameron. Novinár bol súčasťou Cameronovho novinárskeho sprievodu.
V príhovore k americkým predstaviteľom dnes Biden uviedol, že "inováciám sa bude dariť, ak ľudia budú môcť slobodne dýchať, hovoriť, spochybniť zaužívané, ak noviny budú môcť napísať pravdu bez obavy z následkov". priznal, že USA majú s Čína mnoho nezhôd, ale vyjadril presvedčenie, že Čína sa stane silnejšou, stabilnejšou a inovatívnejšou, ak bude rešpektovať univerzálne ľudské práva. Bidenov komentár svedčí podľa agentúry Reuters o znepokojení Washingtonu nad silnejúcim úsilím Číny obmedziť činnosť zahraničných spravodajských tímov a médií.
Čínske úrady napríklad nepredĺžili na viac ako rok vízum novinárom z denníkov New York Times Co a Bloomberg News po tom, ako zverejnili príbehy o bohatstve rodinných príslušníkov bývalého čínskeho premiéra Wen Ťia-paa a prezidenta Si Ťin-pchinga. V novembri čínska vláda odmietla vízum americkému novinárovi Paulovi Mooneymu, ktorý dostal ponuku na prácu v Číne od mediálnej korporácie Thomson Reuters.
Zahraniční novinári, ktorí pracujú v Číne, čelia mnohým problémom, vrátane nedostatočného prístupu k vyšším úradníkom, obťažovania a dokonca aj násilia, keď pokrývajú z politického hľadiska háklivé udalosti, akými sú napríklad protivládne protesty. Čína však všetku kritiku odmieta a tvrdí, že zahraničné médiá sa v Číne tešia rozsiahlym slobodám, úrady voči nim postupujú v súlade so zákonom a vytvorili im adekvátne podmienky na život i prácu.

Copyright © TASR 2013

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...
 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Svetoznáma britská televízna šéfkuchárka Nigella Lawsonová včera na súde uviedla, že niekoľkokrát užila kokaín, vrátane obdobia, keď bola vystavená "súkromnému terorizmu" svojho bohatého exmanžela Charlesa Saatchiho (70). Jej výroky sú najnovším dramatickým zvratom v súdnom procese, ktorý ovládol Britániu.
      Informovala o tom tlačová agentúra Reuters.
      Televízna hviezda a spisovateľka povedala súdu, že v poslednom roku manželstva s úspešným obchodníkom s umením Saatchim príležitostne fajčila marihuanu, ale "nikdy nebola drogovo závislá".
      "Nemám problém s drogami. Mám problém so životom," povedala 53-ročná Lawsonová, prezývaná aj Domestic Goddess (Domáca bohyňa) - podľa názvu jednej jej bestsellerovej knihy receptov.
      Obľúbená televízna šéfkuchárka svedčila na súdnom procese proti dvom svojim osobným asistentkám, ktoré čelia obvineniam zo sprenevery, súvisiacim s údajným zneužitím 685.000 libier (825.300 eur) z kreditnej karty, ktorá patrila Saatchiho spoločnosti.
      Právni zástupcovia asistentiek minulý týždeň vyhlásili, že existovala tichá dohoda, že asistentky môžu míňať toľko, koľko sa im zapáči, ak nikomu nepovedia o Lawsonovej užívaní drog. Londýnsky súd si takisto vypočul, že Saatchi jej napísal e-mail, v ktorom ju obvinil z "bezhlavého užívania" drog.
      Lawsonová sa dnes súdu priznala, že kokaín užila pri šiestich príležitostiach s prvým manželom, novinárom Johnom Diamondom, keď v roku 2001 zomieral na rakovinu hrtanu.
      "Bolo to malé množstvo, ale jemu to poskytlo únik," uviedla kuchárka, ktorá sa má stať na budúci rok poradkyňou a porotkyňou v americkej televíznej súťaži vo varení s názvom "The Taste" (Chuť). Program bude vysielať televízia ABC.
      Hviezda ďalej povedala, že drogy užívala aj v júli 2010. "Prežívala som veľmi, veľmi ťažké obdobie. Bola som vystavená súkromnému terorizmu pána Saatchiho," vyhlásila.
      "S určitou hanbou musím povedať, že posledný rok manželstva so Saatchim som si občas dala jointa. Teraz som absolútne čistá," dodala.
      Lawsonová a Saatchi ukončili svoje desaťročné manželstvo v júli, pričom milionár dostal od polície napomenutie. Bolo reakciou na mesiac staré fotografie zverejnené v médiách, na ktorých má v londýnskej reštaurácii ruky na manželkinom krku. Podľa očitých svedkov ju škrtil.
      Kauza okolo sprenevery peňazí spustila trpké hádky medzi oboma manželmi, ktorí boli kedysi najslávnejším párom Británie. Prípad vyvoláva záujem verejnosti aj obrovskými sumami, ktoré asistentky údajne z kreditnej karty míňali na luxus pre seba, a tiež drogovými obvineniami voči Lawsonovej.
      Hviezda dnes prišla na súd v západnom Londýne, kde ju oslepovali blesky fotoaparátov a svetlá televíznych štábov z celého sveta.

Copyright © TASR 2013



TASR NEWS

TASR NEWS



Návštevnosť spravodajských portálov Tlačovej agentúry Slovenskej republiky Teraz.sk rekordne rástla aj v novembri. Podľa štatistík AIM ich počas uplynulého mesiaca navštívilo 356.283 reálnych užívateľov, resp. 506.681 užívateľov (cookies), ktorí si otvorili vyše 1,5 milióna stránok. Hranicu 300.000 reálnych užívateľov prekonali portály TASR už v máji tohto roka. Uviedol to šéfmanažér portálov TASR Martin Dorčák.
      Najvyšší vzostup zaznamenal portál Webmagazin.teraz.sk, ktorý v novembri navštívilo 135.541 užívateľov, rástli aj weby Skolskyservis.teraz.sk so 48.647 užívateľmi a Utulkovo.teraz.sk s 21.893 užívateľmi. Rekordne sa darilo aj hlavnému spravodajskému webu Teraz.sk s 377.739 návštevníkmi. 
      "Verejne auditovaná návštevnosť našich portálov zo skupiny Teraz.sk ukázala, že za necelé dva roky sme vybudovali nielen silný a objektívny spravodajský web, ale poskytli sme priestor aj ďalším projektom, čím posilňujeme našu verejnoprávnu funkciu," zdôraznil generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Dodal, že v návštevnosti nie sú započítané čísla z mobilných aplikácií Teraz.sk, ktoré má stiahnuté viac ako 40.000 užívateľov.
      Spravodajský portál TASR www.teraz.sk ponúka denne viac ako 100 správ z domova, regiónov, zahraničia, kultúry, ekonomiky, športu a zdravia. Spravodajstvo je doplnené aj o informácie o najnovších knihách a špeciálne sa portál venuje aj 1150. výročiu príchodu Cyrila a Metoda na Slovensko. Na portáli Teraz.sk nájdu čitatelia aj najzaujímavejšie fotogalérie z produkcie TASR a svetových tlačových agentúr a mnohé správy sú ilustrované aj aktuálnymi videami.
      TASR ako technologický líder na našom agentúrnom trhu pripravila aj mobilné aplikácie pre iOS a mobilné zariadenia so systémom Android. Okrem toho prevádzkuje aj online monitorovací systém WebReport.sk, ktorý monitoruje spravodajstvo z takmer 500 spravodajských, regionálnych a špecializovaných portálov a z viac ako 12.500 aktívnych slovenských blogov. V týchto dňoch TASR tiež testuje novú spravodajskú mobilnú aplikáciu TASR Pro.

4. 12. 2013

RVR NEWS

RVR NEWS

Licenčná rada nesúhlasí s kritikou jej rozhodnutia pokutovať český dabing vo vysielaní televízie JOJ. "Medializované informácie o tom, že rada trestá používanie češtiny vo vysielaní, nie sú pravdivé. Vysielanie pôvodne českých programov, vrátane najnovších v češtine či vysielanie inojazyčných programov s českým dabingom, ktorý bol vyrobený pred 31. decembrom 2007, je v súlade so zákonom a rada nemá dôvod sankcionovať ho," uvádza sa v stanovisku, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Lucia Jelčová. Rada v utorok rozhodla o 200-eurovej pokute pre JOJ na základe sťažnosti diváka.
RVR na svojom zasadnutí 3. decembra uložila vysielateľovi televízie JOJ, spoločnosti Mac TV, s.r.o. pokutu 200 eur za nedodržanie zákonných pravidiel v používaní štátneho jazyka. Dvestoeurovú pokutu dala licenčná rada televízii JOJ konkrétne za to, že 27. apríla odvysielala program Ty schudni a ty priber! (II. séria; 2. časť) s českým dabingom. "Dôvodom udelenia sankcie je aplikácia jazykového zákona, podľa ktorého audiovizuálne diela s českým dabingom možno vysielať iba v prípade, ak bol ich dabing vyrobený do 31. decembra 2007 a dielo bolo odvysielané na území Slovenska do 31. decembra 2007. Po tomto termíne už majú vysielatelia povinnosť dabovať cudzojazyčné diela do slovenčiny," objasňuje v tlačovej správe hovorkyňa rady. Jelčová zdôraznila, že posudzovanú epizódu druhej série programu Ty schudni a ty priber! vyrobili v rokoch 2008 až 2009. Preto je zrejmé, že ju česky nemohli nadabovať do 31. decembra 2007. "Iné výnimky, keď môže byť program odvysielaný inak ako v štátnom jazyku, sa na tento program nevzťahujú. Rada preto musela konštatovať porušenie zákona."
Zavedenie povinnosti dabovať cudzojazyčné diela do slovenčiny navrhlo ministerstvo v kultúry pri novele jazykového zákona v roku 2009. "Podľa dôvodovej správy k novele zákona malo ustanovenie zosúladiť povinnosti vyplývajúce z audiovizuálneho zákona a povinnosti vysielateľov," pripomína licenčná rada. Podľa predsedu rady Miloša Mistríka, "podpora slovenského dabingu má zmysel nielen pre uplatňovanie štátneho jazyka v praxi, ale má aj rozmer ekonomický, pretože sa tým vytvárajú podmienky práce pre nie bezvýznamnú časť slovenskej kultúrnej obce".
Rada druhú časť 2. série programu Ty schudni a ty priber! analyzovala na základe sťažnosti diváka. RVR v súčasnosti nemonitoruje dodržiavanie povinnosti vysielať v súlade s jazykovým zákonom. "Ak rada pri analýze programu zistí porušenie povinnosti súvisiacej s jazykovým zákonom, v zmysle zákona má povinnosť uložiť mu sankciu – v prípade prvého porušenia je ňou upozornenie na porušenie zákona, pri ďalších porušeniach pokuta v rozpätí 165 až 6 638 eur. Uložená sankcia za vysielanie dabovaného programu Ty schudni a ty priber! na programovej službe JOJ je teda na dolnej hranici spektra. Prvú sankciu za rovnaké porušenie Rada uložila Mac TV, s.r.o. v marci 2012 za odvysielanie dvoch častí seriálu Ako som spoznal vašu mamu na JOJ Plus," uvádza sa v reakcii RVR.
Štátnym jazykom vo vysielaní sa RVR na základe sťažností zaoberala od roku 2000 presne 36-krát a opodstatnených bolo iba deväť sťažností. Českého jazyka vo vysielaní sa týkalo 12 zo spomínaných 36 sťažností a rada ako opodstatnené vyhodnotila štyri z nich. "Diváci sa na radu obracajú aj s výhradami k používaniu češtiny v spravodajstve a zábavných reláciách slovenských televízií, toto však nie je v rozpore so zákonom," dodala Lucia Jelčová.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Okénečko sTiborom Eliotom Rostasom ?

Okénečko sTiborom Eliotom Rostasom ?

Frekvencie rádia Viva priklepli oligarchom, tvrdia to vysielatelia Rádia Viva v reakcii na utorkové rozhodnutie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) o pridelení licencie na frekvencie Vivy. Na množstvo reakcií od poslucháčov rádio reaguje širokou petíciou * za jeho záchranu. Členovia vedenia spoločnosti Viva Production House, s.r.o., ktorá prevádzkuje vysielanie Rádia Viva, tvrdí, že rozhodnutie licenčnej rady "prichádza napriek tomu, že Najvyšší súd SR v minulosti už raz pridelenie licencií tejto firme zrušil pre nesplnenie podmienok výberového konania. Je pritom verejne známe, že Corporate Legal je spoločnosťou s úzkou väzbou na istého veľkopodnikateľa", uvádza sa v tlačovej správe, ktorú agentúre SITA poskytla Helena Šalingová, asistent vedenia spoločnosti Rádio Viva, Media representative Viva Production House.
Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe, rádio od utorkového rozhodnutia RVR dostalo stovky podnetov a otázok od svojich poslucháčov. "Preto sa na situáciu rozhodlo reagovať petíciou za jeho zrušenie." Petícia je zverejnená na webstránke rádia a na jeho facebookovom profile. 
Licenčná rada v utorok 3. decembra rozhodla o pridelení frekvencií, ktoré v súčasnosti využíva Rádio Viva. Frekvencie licenčná rada pridelila spoločnosti Corporate legal, s.r.o. Frekvencie RVR v marci 2012 zaradila do výberového konania na obsadenie voľných rozhlasových frekvencií. Dôvodom bolo, že platnosť licencie, na základe ktorej vysiela Rádio Viva, sa končí 21. decembra a podľa zákona sa nedá predĺžiť. Podľa predsedu licenčnej rady Miloša Mistríka, rada sa po vyhodnotení všetkých podkladov rozhodla pre uchádzača, u ktorého je najväčší predpoklad efektívneho využívania pridelených frekvencií, a to ako z programového, tak aj ekonomického hľadiska. Vo výberovom konaní sa o frekvencie uchádzali štyri subjekty - Rádio Viva, a.s., Viva Production House, s.r.o., Corporate Legal, s.r.o. a Radio Play, s. r. o. stručná genéza výberového konania na frekvencie Rádia Viva je zverejnená na webstránke Rady pre vysielanie a retransmisiu, konkrétne na internetovej adrese - http://www.rvr.sk/sk/spravy/?aktualitaId=2226.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 


* Petícia za zachovanie vysielania Rádia VIVA

Rada pre vysielanie a retransmisiu včera opäť rozhodla, že frekvencie Rádia VIVA má získať schránková firma Corporate Legal. Rozhodnutie prichádza napriek tomu, že Najvyšší súd v minulosti už raz pridelenie licencií tejto „firme“ zrušil pre nesplnenie podmienok výberového konania. Je pritom verejne známe, že Corporate Legal je spoločnosťou s úzkou väzbou na istého veľkopodnikateľa .
Pripojením sa k tejto petícii zároveň vyzývam Radu pre vysielanie a retransmisiu, aby prehodnotila svoje rozhodnutie týkajúce sa frekvencií Rádia VIVA a zrušila ho.

ČESKÁ TELEVIZE NEWS

ČESKÁ TELEVIZE NEWS

Moderátorka verejnoprávnej Českej televízie Alexandra Nosková (30) nebude ďalej pôsobiť na jej spravodajskej stanici ČZ24, ale v dopravnom servise ranného Štúdia 6, kde nebude v strete záujmov. V ČT sa o tom rozhodlo po tom, čo vyšlo najavo, že Nosková má vzťah s Vratislavom Mynářom (46), vedúcim Kancelárie prezidenta ČR. Vyplýva to z informácií internetového serveru iDNES.cz, ktorý sa odvoláva na hovorkyňu ČT Alžbětu Plívovú.
Ako pre server potvrdil riaditeľ spravodajstva ČT Zdeněk Šámal, moderátorka sa vracia k práci v dopravnom servise na vlastnú žiadosť a po vzájomnej dohode. Zároveň poznamenal, že vedenie spravodajstva chce týmto krokom predísť špekuláciám a dohadom o možnom strete záujmov, aj keď Nosková, ako formuloval, nemá z pozície moderátorky priamy vplyv na obsah spravodajstva ČT.
Samotná Nosková, ktorá sa ku vzťahu priznala nadriadeným po tom, čo denník Blesk zverejnil fotografie z Mynářovej dovolenky v Dubaji, kam odcestovala i moderátorka, to komentovať nijako nechcela.
"Slečna Nosková je moja priateľka. Som za to rád a som veľmi šťastný," citoval server Mynářove slová. "Preberali sme to dlho a vopred, a tak sa slečna Nosková vrátila na vlastnú žiadosť po dohode s ČT, aby bolo zabránené všetkým špekuláciám, ktoré tu behajú, do dopravného spravodajstva, aby ju nikto nemohol z čohokoľvek zlého obviniť," dodal partner, ktorý je v rozvodovom konaní.

Copyright © TASR 2013

TA 3 NEWS


 

Pri príležitosti "Medzinárodného dňa zdravotne postihnutých" boli včera v bratislavskom Dome kultúry Ružinov slávnostne vyhlásené výsledky VII. etapy súťaže "Samospráva a Slovensko bez bariér 2010 – 2013". Cenu si odniesla aj Nadácia TA3.
      Nadácia TA3 bola ohodnotená v kategórii donori a svoju cenu získala za trvalú podporu sociálne znevýhodnených, zdravotne postihnutých a spoločensky vylúčených komunít a jednotlivcov, vrátane detí a seniorov za výnimočný projekt Vianoce v lete, ktorý pomohol prezentácii dobrovoľníkov a charitatívnych neziskových organizácií.
      Za Nadáciu TA3 cenu na podujatí prevzal Peter Káčer, ktorý je jej správcom: "Vážim si, že Únia miest Slovenska ocenila prácu našu prácu v treťom sektore. Nielen to, že priamo pomáhame ľuďom, ktorí to potrebujú, ale aj to, že umožňujeme rôznym organizáciám, aby sa mohli prezentovať a získať prostriedky na svoje projekty, ktoré pomáhajú ďalším ľuďom. Pevne verím, že toto podujatie v spolupráci s darcovským portálom ĽudiaĽuďom.sk bude mať svoje pokračovanie."
      Martin Ilavský, generálny riaditeľ televízie TA3 sa pripája: "Televízia TA3 prináša spravodajstvo zo všetkých kútov Slovenska, ktorého súčasťou sú aj správy o rôznych hromadných nešťastiach či o neprajných individuálnych ľudských osudoch. V našich rukách je možnosť, ale i povinnosť zmeniť situáciu týchto ľudí. To je aj zmyslom Nadácie TA3, ktorá za viac ako dva roky svojej existencie pomohla na Slovensku veľkému počtu konkrétnych ľudí".
      Nadácia TA3 vznikla v roku 2011, ktorej poslanie je individuálne podporovať sociálne slabých a znevýhodnených občanov; podporovať organizácie, ktoré sa zaoberajú deťmi, dospelými, ako aj seniormi; poskytovať pomoc pri živelných katastrofách a hromadných nešťastiach; ochraňovať a podporovať zdravie a pomáhať pri rozvoji vedy a umenia.

 

Úrad vlády žiada denník Sme o ospravedlnenie

Úrad vlády žiada denník Sme o ospravedlnenie

Denník SME bezprecedentne klamal o tom, že premiér R. Fico podporil ukrajinského prezidenta V. Janukovyča
 Denník SME dnes bezprecedentne zlyhal. V perexe článku Fico: Únia je do seba zamilovaná doslova uviedol, že „Fico podporil“ ukrajinského prezidenta Viktora Janukovyča v súvislosti s demonštráciami proti odmietnutiu prístupu Ukrajiny k asociačnej dohode s EÚ. Denník SME vytrhol z kontextu a účelovo prekrútil vyjadrenia R. Fica zo včerajšieho HNClubu. Ponúkame teda presné citáty predsedu vlády k tejto téme. Ako je možné vidieť, premiér už vopred vyjadril obavu z prekrútenia jeho slov, čo sa aj stalo:
„Ja viem, že to, čo teraz poviem, znovu bude prekrútené a použité proti mne, ale ja to poviem tak, ako to cítim. Členstvo v EÚ nie je predpísané náboženstvo. Každá krajina sa dobrovoľne môže rozhodnúť, či do EÚ vstúpi alebo nevstúpi. Napríklad Turci by veľmi chceli vstúpiť, ale ich tam nechcú. A zase na druhej strane sú krajiny, ktoré uvažujú tak, že by aj chceli ísť, ale nespĺňajú podmienky. Možno, že by ich aj niekto iný chcel, ale zase nespĺňajú podmienky. Každá krajina má právo sa rozhodnúť, ako sa bude správať vo významných strategických otázkach. Mne je to ľúto. Ja si myslím, že mala byť podpísaná dohoda medzi EÚ a Ukrajinou, no ale nebola podpísaná.“ ...
Predseda vlády sa dokonca jasne vyjadril aj k samotným demonštráciám na Ukrajine: „Určite, pokiaľ ide o zásahy polície, vojakov, všetko musí byť v súlade so zákonom. Ak sa to vymkne z rúk, je vždy veľmi, veľmi zlé.“...
Svoj jasný postoj k podstate témy ešte raz zvýraznil jasnou odpoveďou na doplňujúcu otázku moderátora: „P. Vavro, šéfredaktor HN: Z pohľadu 10-ročného členstva v EÚ a 5-ročného členstva v eurozóne chápete toto rozhodnutie Ukrajiny, že to môže byť pre nich väčší prínos?
R. Fico, predseda vlády SR: Ja som povedal veľmi presne vetu, že mi je ľúto, že nebola podpísaná zmluva medzi EÚ a Ukrajinou. Je mi to ľúto, pretože naša skúsenosť z členstva v EÚ je výlučne pozitívna. Nebudem hovoriť o podmienkach, za ktorých sme vstupovali do EÚ, tam sme mohli vyrokovať iné podmienky, ale desaťročné členstvo v EÚ je pre nás prospešné, a každá krajina, aj typu Ukrajiny, keby sa pridala k EÚ, tak by to bolo prospešné pre túto krajinu, takže je mi to ľúto, ale musím rešpektovať rozhodnutie, ktoré Ukrajina urobila.“ Napriek tomu denník SME vytrhol z celej odpovede predsedu vlády len tieto dve vety: „Európska únia je do seba zamilovaná“ a „Členstvo v EÚ nie je predpísané náboženstvo.“
Na základe týchto dvoch posledných viet, zamlčiac vyššie uvedenú, dokonca dvakrát zdôraznenú podstatu odpovede, denník SME urobil záver, že R. Fico podporil ukrajinského prezidenta. Úrad vlády dnes požiadal denník SME o oficiálne ospravedlnenie.

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR

Unikát ! Bulvár bez bulváru

Unikát !
Bulvár bez bulváru


Slovenská speváčka Patrícia Vittek sa koncom novembra stala novou majiteľkou slovenskej verzie magazínu OK!. "Áno, stala som sa novým držiteľom licenčných práv na vydávanie magazínu OK!,“ potvrdila informáciu Patrícia Vittek, ktorej boli písanie, blogovanie a svet šoubiznisu vždy blízke.
"Moji fanúšikovia na sociálnych sieťach a priatelia mi už dávno hovorili, že by som mala začať písať. No a potom, čo som mala tú česť byť na druhej strane barikády, budem mať konečne možnosť ukázať, že o známych osobnostiach, či senzáciách sa dá písať slušne a nebulvárne, tak aby magazín nikoho neurážal, ale pravdivo informoval ľudí, ktorí sa o dianie v šoubiznise zaujímajú,“ dodala manželka futbalistu Róberta Vitteka. Vydavateľstvo OK! Magazin Slovakia povedie Miriam Šramová. Šéfredaktorkou mesačníka OK! Slovensko naďalej zostáva Daniela Vidová.
OK! je celosvetovo najväčší lifestylový magazín o celebritách s vyše 40 miliónmi čitateľov z viac ako 20 krajín sveta. Svoju čitateľskú základňu má až na piatich svetových kontinentoch. Jednotlivé mutácie sa mierne líšia periodicitou či obsahovou koncepciou. Jeho prvé číslo vyšlo v apríli 1993 vo Veľkej Británii, prvé číslo slovenskej mutácie sa dostalo do predaja v októbri 2008. Momentálne vychádza v mesačnom náklade 27-tisíc kusov.
Informácie agentúre SITA poskytla Zuzana Kostrábová zo spoločnosti Relations.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Šéfredaktor britského denníka The Guardian uviedol, že jeho noviny zverejnili iba jedno percento materiálu, ktorý im poskytol bývalý pracovník amerických tajných služieb Edward Snowden. Informovala o tom dnes agentúra AP.
      Alan Rusbridger v pondelok vypovedal pred výborom britského parlamentu pre zahraničné veci. Bolo to súčasťou zasadnutia o boji proti terorizmu.
      Denník Guardian zverejnil sériu článkov založených na informáciách poskytnutých Edwardom Snowdenom, ktoré odhalili rozsah sledovania vykonávaného americkými a britskými tajnými službami.
      Podľa Rusbridgera uniklo až 58.000 súborov.
      Predstavitelia vlády a tajných služieb povedali, že únik informácií ohrozili britskú bezpečnosť a pomohol teroristom.
      Rusbridger uviedol, že The Guardian "urobil veľmi selektívne úsudky" o tom, čo zverejniť, a neodhalil žiadne meno zamestnanca tajnej služby. "Nezverejnili sme žiadne meno a nestratili sme kontrolu nad žiadnym menom," povedal.


Copyright © TASR 2013

3. 12. 2013

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ



Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) rozhodla dnes o pridelení frekvencií, na ktorých dnes vysiela Rádio Viva, spoločnosti Corporate Legal, s.r.o. Frekvencie Rada v marci 2012 zaradila do výberového konania na obsadenie voľných rozhlasových frekvencií z dôvodu, že platnosť licencie č. R/70, na základe ktorej vysiela Rádio VIVA, sa končí 21. decembra 2013 a zo zákona ju nie je možné predĺžiť.
      „Rada pri svojom rozhodovaní vychádzala z rozsudku Najvyššieho súdu SR, prihliadla na všetky okolnosti veľmi zložitej situácie, ako aj na to, že platnosť súčasnej licencie sa skončí v decembri 2013,“ povedal predseda RVR Miloš Mistrík. Po vyhodnotení všetkých podkladov sa Rada rozhodla pre uchádzača, u ktorého je najväčší predpoklad efektívneho využívania pridelených frekvencií, a to ako z programového, tak aj ekonomického hľadiska.
      Vo výberovom konaní sa o frekvencie uchádzali štyri subjekty: Rádio Viva, a.s., Viva Production House, s.r.o., Corporate Legal, s.r.o., a Radio Play, s.r.o. Rada 15. mája 2012 rozhodla o ich udelení spoločnosti Corporate Legal, s.r.o. Jeden z uchádzačov o frekvencie, spoločnosť Viva Production House sa voči rozhodnutiu RVR odvolal na Najvyšší súd (NS) SR. Ten 27. marca 2013 rozhodol o zrušení rozhodnutia Rady a vrátil jej vec na ďalšie konanie. Na základe rozhodnutia NS SR vyzvala Rada v máji 2013 listom všetkých účastníkov výberového konania, ktorí mali záujem o predmetné frekvencie, aby sa vyjadrili k podkladom pre rozhodnutie RVR. Rada sa uzniesla, že v ďalšom konaní nebude akceptovať dopĺňanie žiadosti o licenciu o nové náležitosti, ale len vyjadrenia k už predloženým náležitostiam, resp. oznámenia zmien údajov obsiahnutých v žiadosti alebo v priložených dokladoch (napr. zmena v osobe konateľa, spoločníka, zmena sídla a pod.). V júni 2013 Rade pre vysielanie a retransmisiu svoje vyjadrenie doručili spoločnosti Rádio Viva a Corporate Legal. Zástupcovia spoločnosti Viva Production House požiadali o nahliadnutie do spisov účastníkov konania, ku ktorému došlo 31. mája 2013. Spoločnosť Rádio Play svoje vyjadrenie Rade nedoručila.
      Spoločnosť Rádio Viva, zastúpená predsedom predstavenstva Igorom Dobišom, spolu so svojím vyjadrením dňa 6. júna 2013 doručila Rade aj žiadosť o odňatie licencie č. R/70 na vysielanie programovej služby Rádio Viva. Ako dôvod svojej žiadosti uviedla, že v dôsledku činnosti spoločnosti Viva Production House jej nie je umožnené riadne zabezpečovať vysielanie rozhlasovej programovej služby Rádio Viva.
      Prílohou vyjadrenia spoločnosti Corporate Legal, doručeného Rade 10. júna 2013, bola ústavná sťažnosť podaná na Ústavný súd SR 5. júna 2013. Spoločnosť Corporate Legal namietala porušenie práva na spravodlivé súdne konanie, v spojení s právom vlastniť majetok, a základného práva na rovnaké zaobchádzanie, ako aj porušenie princípu právnej istoty. K zásahu do jej práv malo dôjsť zrušujúcim rozsudkom Najvyššieho súdu SR, ktorý preto žiadala zrušiť.
      Kvôli podaniu ústavnej sťažnosti smerujúcej k preskúmaniu zákonnosti rozhodnutia Najvyššieho súdu SR, ktorým zrušil rozhodnutie Rady o udelení licencie na vysielanie spoločnosti Corporate Legal a zamietnutie udelenia licencie ostatným uchádzačom o predmetné frekvencie, rozhodla Rada dňa 2. júla 2013 o prerušení správnych konaní. Rovnako bolo prerušené aj konanie o odňatí licencie č. R/70 na žiadosť spoločnosti Rádio Viva z dôvodu konania o predbežnej otázke na okresnom súde. V novembri 2013 bolo Rade doručené uznesenie Ústavného súdu SR o zastavení konania vo veci tejto ústavnej sťažnosti z dôvodu stiahnutia sťažnosti zo strany Corporate Legal. Zastavením konania na Ústavnom súde SR tak pominul dôvod, pre ktorý boli predmetné správne konania Rady prerušené.
      TASR informovala hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu Lucia Jelčová.
    



Pokuty v celkovej výške 1200 eur na svojom dnešnom zasadnutí uložila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) vysielateľom TV Markíza a JOJ. Z tejto sumy bude musieť väčšiu časť zaplatiť Markíza, tisíceurovú sankciu dostala za reklamu alkoholu v relácii Teleráno. TASR o tom informoval riaditeľ kancelárie RVR Ľuboš Kukliš.
      Markíza podľa RVR porušila podmienky umiestňovania produktov do programov. V júni 2011 odvysielala Teleráno, ktoré obsahovalo vizuálne informácie o tovaroch Carat Vodka Premium a Carat Vodka. Podľa rady im bola pripisovaná neprimeraná dôležitosť. Vysielateľ TV JOJ zase dostal sankciu vo výške 200 eur za porušenie paragrafu o používaní štátneho jazyka. Televízia totiž v apríli tohto roku odvysielala program s názvom Ty schudni a ty priber! s českým dabingom.
      Rada dnes začala aj niekoľko správnych konaní, napríklad voči vysielateľovi rádia HIT FM za to, že isté frekvencie zrejme nevyužíva na účely, na ktoré mu boli pridelené. Voči programovej službe DAJTO rada začala správne konanie v súvislosti s ochranou maloletých a tiež pre možné porušenie povinnosti zabezpečiť čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu. JOJ zase podľa rady zrejme nedostatočne zreteľne oddelila reklamu od iných programov, aj tu sa preto začalo správne konanie. 
      Na porušenie zákona RVR upozornila programovú službu Infokanál za to, že nevysielala v súlade s licenciou.  



Copyright © TASR 2013

RADA RTVS

RADA RTVS
Rada Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) prerokovala a schválila na dnešnom zasadnutí návrh rozpočtu a programového konceptu RTVS na rok 2014 vrátane návrhu záväzných ukazovateľov. Vzhľadom na finančne napätý rozpočet, ktorý neumožňuje RTVS v dostatočnej miere realizovať rozvojové projekty, odporučila rada manažmentu hľadať všetky dostupné zdroje pre navýšenie rozpočtu v budúcom roku.
Predložený návrh predpokladá na príjmovej stránke celkový príjem 115.468.732 eur. Podstatnou položkou naplnenia je výber úhrad za službu verejnosti vo výške 70.600.000 eur, granty a transfery predstavujú sumu 30.494.029 eur. V tom je zahrnutý príjem vo výške 24.500.000 eur, ktorý predstavuje príspevok na základe zmluvy o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania na rok 2014 (tzv. zmluva so štátom) v štruktúre 19 miliónov eur pre televízny program, tri milióny pre rozhlasový program, jeden milión pre rozhlasové zahraničné vysielanie a 1,5 milióna eur na investície. Ostatné doplnkové zdroje príjmov vrátane predaja reklamného času sú rozpočtované vo výške 4.416.576 eur.
Celkové rozpočtové výdavky RTVS sú predpokladané vo výške 114.668.732 eur, v tom zahrnuté výdavky na tovary a služby predstavujú 77.873.155 eur, kapitálové výdavky 9.185.573 eur, projekt digitalizácie OPIS vo výške 3.160.293 eur, mzdy a odvody vo výške 26.515.819 eur sú rozpočtované pre prepočítaný stav 1386 zamestnancov.
Návrh programového konceptu televíznej programovej služby predpokladá odvysielať v roku 2014 na Jednotke 8760 hodín, na Dvojke 7176 hodín. Sú v tom zahrnuté premiéry slovenských audiovizuálnych diel, športové prenosy zo zimných olympijských hier v Soči, majstrovstiev sveta v hokeji aj vo futbale.
Deväť rozhlasových programových služieb RTVS odvysiela v budúcom roku celkom 79.706 hodín programov. Vo vysielaní Rádia Slovensko a Rádia Regina dominujú spravodajstvo, publicistika a šport, umelecké, hudobné a zábavné programy.
„Rozpočet vnímam ako kompromis, ktorý reflektuje realitu v čase a priestore, v ktorom sa nachádzame. Je napätý a neumožňuje realizovať RTVS v dostatočnej miere rozvojové projekty. Aj preto rada odporučila manažmentu hľadať všetky dostupné zdroje pre jeho navýšenie a zároveň iniciovať kroky, ktoré povedú k systémovej zmene financovania RTVS,“ uviedol pre TASR predseda rady Igor Gallo.
„Bude to rozpočet na prežitie v prevádzkovej oblasti a na reálny život v tvorbe rozhlasového a televízneho programu. Postaviť vyrovnaný rozpočet nám umožnilo to, že sme urobili úsporné opatrenia už v tomto roku. Tento rozpočet zachová funkciu RTVS pre budúci rok v nie útlmovom mode, ale nezabezpečí fungovanie pre budúcnosť bez zmeny financovania,“ povedal k návrhu rozpočtu generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Vedenie najvyššej španielskej futbalovej súťaže uložilo klubom Real Madrid, FC Barcelona, FC Sevilla, Racing Santander a vysielacej stanici Mediapro súhrnnú pokutu vo výške 15 miliónov eur za hrubé porušenie pravidiel predaja televíznych práv. Dôvodom je uzavretie zmluvy medzi vysielateľom a spomenutými klubmi na štyri roky, pričom povolené sú len tri.
Mediapro musí zaplatiť 6,5 milióna eur, Real Madrid 3,9, FC Barcelona 3,6, FC Sevilla 900-tisíc a Santander 30-tisíc. Mediapro si delí vysielanie zápasov Primera División so stanicou Canal Plus. V Španielsku si každý klub dohaduje predaj televíznych práv individuálne namiesto uzavierania kolektívnej zmluvy. Najviac ziskov má Real Madrid a FC Barcelona.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Ako zaniká pravda

Ako zaniká pravda

Tlačové agentúry, médiá a blogeri v poslednom čase šírili blud o večerníčkoch :

Vianoce budú vo vysielaní RTVS tradičné, rozprávkové a rodinné. Vianočnou novinkou je prvý animovaný večerníček na obrazovke verejnoprávnej televízie po 20 rokoch, Mimi a Líza.

Prísľubom lepších zajtrajškov je však prvý domáci animovaný večerníček po dvadsaťročnej odmlke.

Po dvadsiatich rokoch RTVS odvysiela vlastný večerníček.

Spôsobila to tlačovka vedenia RTVS, kde táto vymyslená informácia zaznela. Realita je však za tých 20 rokov iná :

1. Malé biblické príbehy 1-163 1999 -1999
2. Kvapka 1-7, 7 x 8´, 1994
3. Mať tak o koliesko viac 1-13, 13 x 6,5´, 2003, 1-14, 2010, nové časti
4. Bol raz jeden zámoček, bol raz jeden hrad 1-14, 14 x 7,5´, 1996
5. Bratislavské rozprávky 1-14, 14 x 9´, 1991-1999
6. Buvirozprávky 1-14, 14 x 8´, 1994-1996
7. Čarovné zrno 1-2, 2 x 9´, 1999-2001
8. Čo videli stromy 1-7, 7 x 7´, 1997
9. Domček, domček, kto v tebe býva? 1-6, 6 x 8,5´, 1998-2002
10. Emil Pampúšik 1-7, 7 x 8,5´, 1995
11. Hrdinovia siedmich morí 1-7, 7 x 8,5´, 1990-1996
12. Jurošík 1-49, 49 x 7´, 1991-1993, 2009-2010
13. Al a Dal 1-7, 7 x 8´, 1993
14. Guľaté rozprávky 1-7, 7 x 7´, 1994
15. Hav a Kvik 1-7, 7 x 7,5´, 1996
16. Hlinené rozprávky 1-16, 16 x 9´, 1995
17. Jarné rozprávky 1-7, 7 x 7´, 1994
18. Kamarát z chodníka 1-13, 13 x 8´, 1995
19. Letecké príbehy 1-7, 7 x 7´, 1996
20. Myši na scénu 1-21, 21 x 8´, 1993
21. Papierová Kika 1-7, 7 x 9´, 1993
22. Pod zelenou horičkou 1-14, 14 x 7´, 1995
23. Pre Terezku 1-7, 7 x 8´, 1996
24. Sarka a Farka 1-7, 7 x 7´, 1995
25. Senzačné zážitky Klokana Hopíka 1-14, 14 x 8´, 1995
26. Zvonček a Margarétka 1-7, 7 x 8´, 1995

Výsledky Festivalu rozhlasovej tvorby 2013

Výsledky Festivalu rozhlasovej tvorby 2013


V piatok 29. 11. 2013 sa slávnostným ocenením víťazov skončil 4. ročník Festivalu rozhlasovej tvorby 2013. Odborné poroty vybrali z pätnástich finalistov a udelili tri Hlavné a tri Individuálne ceny, jednu z nich získal Český rozhlas.

Výsledky:
 
Kategória: Rozprávková hra
Odborná porota: Oľga Feldeková, Vlado Rusko, Ľuboš Machaj
Hlavná cena: za kompaktné rozhlasové dielo, v ktorom rovnakú  úlohu zohráva kvalitný poetický text, prístupný detskému poslucháčovi a nevšedná zvuková a hudobná realizácia.
 
KAM ODLIETA KOLOTOČ NA ZIMU

Autor: Radek BACHRATÝ                       
Dramaturgička: Zuzana GREČNÁROVÁ
Režisérka: Táňa TADLÁNKOVÁ
Majsterka zvuku: Ľubica OLŠOVSKÁ
Hudobný dramaturg: Matej HAÁSZ
 
Individuálna cena: Táňa TADLÁNKOVÁ
za réžiu rozprávkových hier Mahuliena, zlatá panna a Kam odlieta kolotoč na zimu. Porota udeľuje Individuálnu cenu za využitie zvukových a hudobných výrazových prostriedkov, ktoré umocnili textovú predlohu.
 
Kategória: Rozhlasový dokument
Odborná porota: Gabriela Horečná, Ján Bábik, Jan Sedmidubský
Hlavná cena:zaujímavý portrét muža, ktorý svoje telesné postihnutie pretavil do potreby pomáhať iným. Na pomerne krátkej ploche sa autorovi podarilo predstaviť nevšednú osobnosť, ktorej každé vypovedané slovo je skutočne prežité – zachytil vtipné momenty, vnútornú silu protagonistu, blízkych ľudí, ktorí ho obklopujú – žánrovo čistá práca, majstrovsky prepojené reálne zvuky s výpoveďami. Emotívny dokument, bez zbytočného sentimentu a pátosu, výsostne ľudský. Porota ocenila autenticitu rozhlasovej práce autora.

DANIEL – PORTRÉT DANIELA HOTTMARA

Autor: Jan ZÍTKA – Český rozhlas
Redaktorka: Lenka SVOBODOVÁ – Český rozhlas
Režisérka: Lenka SVOBODOVÁ – Český rozhlas
Majster zvuku: Jan ŠRAJER – Český rozhlas
Hudobná dramaturgia: Lenka SVOBODOVÁ – Český rozhlas           
 
Individuálna cena: Slavo KALNÝ
za scenár hraného dokumentu Kývali sme hraničiarom
Spisovateľ Slavo Kalný je vynikajúci rozhlasový autor, ktorého talent sa prejavil aj v tomto hranom dokumente. Oceňujeme výber troch rôznych príbehov železnej opony i ich scenáristické spracovanie – každý nesie v sebe iné etické posolstvo, inú atmosféru – od dobrodružného úteku, cez strach, výčitky svedomia mínera až po záverečnú vtipnú pointu. Výborne a plasticky vykreslené hlavné postavy i doba, v ktorej sa jednotlivé príbehy odohrali.
 
Kategória: Rozhlasová hra
Odborná porota: Alena Zemančíková, Jaro Rihák, Viktória Janoušková
Hlavná cena: za komplexný, čisto rozhlasový tvar.
 
IKAROV PÁD
Autorka: Vanda KYSELICOVÁ       
Dramaturgička: Zuzana KRIŽKOVÁ
Režisér: Štefan KORENČI
Majster zvuku: Peter DANIŠKA
Hudobný dramaturg: Roman ŽIARAN             
 
Individuálna cena:  RÓBERT HORŇÁK
za réžiu aktuálnej adaptácie klasickej Voltairovej predlohy Candide alebo Optimizmus

2. 12. 2013

SSN NEWS.Súťaž o najlepší stredoškolský časopis Prešovského kraja

SSN NEWS

Súťaž o najlepší stredoškolský časopis Prešovského kraja

Prešovskí novinári z Regionálnej kancelárie Slovenského syndikátu novinárov (SSN) a Prešovský samosprávny kraj (PSK) dnes vyhodnotili súťaž o najlepší stredoškolský časopis Prešovského kraja. Stal sa ním časopis Gymoš zo Spojenej školy Juraja Henischa v Bardejove.
"Druhé miesto získalo Gymnázium Terézie Vansovej zo Starej Ľubovne s časopisom Gymploviny. Na treťom mieste sa umiestnili tri časopisy - Fonendoskop Strednej zdravotníckej školy v Poprade, Speculum Evanjelickej spojenej strednej školy v Prešove a Gymsurfer vranovského gymnázia," vyhodnotil člen poroty, novinár a autor myšlienky Ján Jacoš.
O víťazoch rozhodovala päťčlenná porota zložená z novinárov, predsedníčkou bola hovorkyňa predsedu Prešovského samosprávneho kraja Veronika Fitzeková.
Jacoš uviedol, že porota udelila aj tri špeciálne ceny. Cenu za grafiku získal časopis Elán Strednej odbornej školy v Lipanoch, cenu za literárnu prílohu Literárna exkurzia si odniesol časopis Súkromnej strednej odbornej školy Elba z Prešova a cenu za najlepší článok časopis Speculum za článok Michala Adama Z Ďalekého kraja Kataru.
Novinári z regionálnej kancelárie SSN dnes odpovedali na otázky účastníkov súťaže v Knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove, kde sa zároveň uskutočnil workshop. Študenti sa pýtali najmä na najčastejšie chyby, ktorých sa v časopisoch dopúšťajú i na rady skúsených novinárov.
Regionálna kancelária Slovenského syndikátu novinárov v Prešove a PSK vyhlásili súťaž stredoškolských časopisov v marci tohto roka. Do súťaže sa prihlásilo 18 časopisov z východného Slovenska.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Nové počasie v RTVS má svoju cenu. Rozhlas a televízia Slovenska zaplatí za jeden rok Slovenskému hydrometeorologickému ústavu za dáta ,meteorologické informácie, údaje, produkty a predpovede celkovo 96 000 € aj s DPH.

RADA RTVS

RADA RTVS


Dostala aj 30 GB USB ?

Dostala aj 30 GB USB ?

 

Novou hovorkyňou strany Sloboda a Solidarita (SaS) je od 1. decembra Katarína Svrčeková. Do 30. novembra bola príslušníčkou Ozbrojených síl Slovenskej republiky. Z armády bola oficiálne prepustená zo zdravotných dôvodov.
„Dohodli sme sa, máme z nej dobrý dojem, myslíme, že to bude robiť dobre. Bývalá hovorkyňa Izabela Nagyová odišla po štyroch rokoch, chcela skúsiť niečo nové, tak to v živote chodí,“ konštatoval líder liberálov Richard Sulík. Šéf SaS sa nebojí úniku utajovaných informácií od novej hovorkyne. „Nech vysiela do sveta správne podania a s čím väčšou intenzitou. Nemáme čo tajiť,“ poznamenal Sulík.
Svrčeková je priateľkou bývalého riaditeľa Vojenskej spravodajskej služby (VSS) Romana Mikulca. Za Mikulca, ktorý bol nominantom ministra obrany Ľubomíra Galka (SaS), sa začali vyšetrovať podozrenia z tunelovania VSS z čias prvej Ficovej vlády. Tajnú správu o tunelovaní dostal v máji denník SME a odovzdal ju Úradu špeciálnej prokuratúry. Polícia vyšetruje prípad ako sabotáž a ohrozenie utajovaných skutočností. Ku kauze sa na tlačovej besede vyjadrovala aj Svrčeková. Tvrdila, že sa stala prostriedkom na nátlak, aby sa nikdy neukázala pravda, ako to bolo s údajným tunelovaním v tajnej službe.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVENSKO 2013 Advent

SLOVENSKO 2013 Advent



Vianoce sú len raz v roku, ale štedrý môže byť každý deň.
Slovensko 2013 Advent je unikátny projekt Rozhlasu a televízie Slovenska, ktorý spája umenie a kultúru s ušľachtilým charitatívnym rozmerom.
15 úžasných večerov, 15 jedinečných hudobných interpretov všetkých žánrov!
15 slovenských miest a ich architektonických pokladov!
15 projektov, ktoré menia Slovensko k lepšiemu!
Desiatky zaujímavých a známych hostí!
To všetko a omnoho viac vás čaká od 2. do 20. decembra každý pracovný deň o 20:00 na Dvojke a nasledujúci deň o 21:00 na Rádiu Slovensko
Slovensko 2013 Advent.
O čosi viac štedrých dní.


Na svätú Katarínu schovajme sa pod perinu

  Na svätú Katarínu
schovajme sa pod perinu


 Jednotka lepšie.
Dvojka horšie.
Spolu  lepšie a  cez desať-10.90 %  

Markíza  horšie.
TV Doma rovnako.
DAJTO  rovnako.
FOOOR  rovnako.
Spolu horšie - 34.80%

JOJ lepšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU horšie až zle.
SENZI rovnako zle.
Spolu lepšie- 23.60%

TA 3 horšie. Voľby 

Jednotka - 9.20 % ;
Dvojka - 1.70 % ;
Markíza - 25.60% ;
TV DOMA - 4.80% ;
DAJTO- 3.10%
FOOOR- 1.30%
TV JOJ – 17.60 % ;
JOJ PLUS- 4.90 % ;
WAU -0.90 % ;
SENZI- 0,20 %
TA 3 - 1.40 %