DALITO!

11. 1. 2014

Kampaň sa ale ešte nezačala

Kampaň sa ale ešte nezačala *



Prezidentskému kandidátovi Pavlovi Hrušovskému sa nepáči, že premiér a kandidát na prezidenta Robert Fico bol dnes jediným hosťom v relácii Slovenského rozhlasu Sobotné dialógy. "Vyzývam Roberta Fica na férovú kampaň. Od ohlásenia kandidatúry sa nemôže tváriť len ako premiér a zneužívať verejnoprávne médiá na vlastnú kampaň," napísal Hrušovský v stanovisku. Podľa neho sú takéto "sólo relácie" v kampani neprípustné, ak rovnaký priestor nedostanú aj ďalší kandidáti. Robert Fico svojim konaním podľa Hrušovského potvrdzuje nebezpečnosť experimentu, ak by strana Smer ovládla aj prezidentský úrad. "Štátostrana nemá priestor v demokracii a zneužívanie moci na nezdravý vplyv nad médiami sú jej prvým znakom," dodal.
Telerozhlas kritizuje aj strana Sloboda a Solidarita, dnešnú reláciu považuje za porušenie zásad verejnoprávnosti. Fica podľa SaS treba už z hľadiska relácií v RTVS považovať v prvom rade za prezidentského kandidáta. "Je preto hrubým porušením pravidiel fair play, aby vystupoval v relácií sám, ako sa to stalo dnes v Slovenskom rozhlase,“ vyhlásil predseda SaS Richard Sulík. Strana žiada, aby sa otázkou vyváženosti, ako aj dnešnou reláciou, zaoberali príslušné rady. 

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

* Kampaň pred voľbou
§ 15
(1)             Kampaň pred voľbou (ďalej len „kampaň“) sa začína 15 dní a končí sa 48 hodín pred začiatkom voľby. Kampaňou sa rozumie činnosť kandidátov, politických strán a hnutí, prípadne ďalších subjektov v prospech voľby kandidáta vrátane inzercie alebo reklamy prostredníctvom rozhlasového a televízneho vysielania podľa odsekov 4 a 5, hromadných informačných prostriedkov9), veľkoplošných nosičov, plagátov a iných nosičov informácií10).
Aj keď :
(2) Vedenie kampane mimo času určeného v odseku 1 je zakázané.





9) § 3 ods. 2 zákona č. 81/1966 Zb. o periodickej tlači a o ostatných hromadných  informačných prostriedkoch v znení neskorších predpisov.
10) § 2 ods. 1 písm. b) zákona  Národnej rady Slovenskej republiky č. 220/1996 Z.z. o reklame v znení neskorších predpisov.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Novinárku Chorvátskej rádiotelevízie (HRT) Nadu Prkačinovú prepustili kvôli dokumentárnym filmom, ktoré natočila o Ante Gotovinovi a vykresľujú ho v pozitívnom svetle.
Chorvátskeho generála pritom súdia v Haagu za vojnové zločiny, ktorých sa podľa obžaloby dopustil počas ozbrojeného konfliktu v rokoch 1991-95, informoval dnes spravodajský server Balkan Insight.
Prkačinovú obvinili z neoprávneného použitia materiálov z archívu HRT pre dva dokumenty - Lov na Gotovinu a Vaša ctihodnosť, nie som vinný. Gotovinu vykresľujú ako obeť "zradcov", ktorí ho poslali pred Medzinárodný trestný tribunál pre bývalú Juhosláviu (ICTY).
HRT ani jeden z dokumentov neodvysielala. Prkačinová ich však premietala v Záhrebe, Zadare a Osijeku, a dočkala sa istej podpory. "Vo verejnoprávnej televízii môžete vidieť rôzny obsah, ale nemôžete sa dozvedieť pravdu o niektorých dôležitých udalostiach a témach z nedávnej histórie," konštatoval Renato Selj zo Zväzu chorvátskych vojnových veteránov so zdravotným postihnutím.
Prkačinovej interpretácia dejín si už skôr vyslúžila kritiku zo strany rôznych historikov a ľudsko-právnych aktivistov, keď niektoré z častí jej kontroverznej dennej šou TV Kalendar pojednávali o osobnostiach druhej svetovej vojny. V Chorvátsku vtedy vládol fašistický ustašovský režim.

Americký karikaturista Shezanne Cassim sa vo štvrtok vrátil do vlasti zo Spojených arabských emirátov (SAE), kde si odpykal deväťmesačný trest za účasť na výrobe a zverejnení satirického videa o mládežníckej kultúre v Dubaji.
      Po svojom prílete na letisko v meste St. Paul 29-ročný umelec pre médiá povedal, že nespravil nič zlé a na videu nie je nič ilegálne, informovala dnes agentúra AP.
      "Proces so mnou bol učebnicovým príkladom bábkového súdu. Usvedčili ma bez akýchkoľvek dôkazov, takže toto rozhodnutie pre mňa nemá žiadny zmysel," povedal Cassim.
      Podľa jeho slov skutočnosť ukazuje, že SAE "sa boja demokracie" a tamojšia vláda prostredníctvom jeho prípadu chcela do sveta poslať varovný odkaz. "Predstavte si, čo by sa stalo, ak by som spravil niečo, čo skutočne kritizuje vládu," uzavrel umelec.


Copyright © TASR 2013

MVSR: Reakcia na informácie zverejnené v denníku SME - hasičské rebriky

MVSR: 

Reakcia na informácie zverejnené v denníku SME - hasičské rebriky


Denník SME v článku Hasiči dostali drahé rebríky, štát ich obhajuje pochybným argumentom hrubo zavádza verejnosť. V článku konštatuje, že česká strana kúpila podobné rebríky v roku 2013 ako Slovensko lacnejšie. A to aj napriek tomu, že autora článku ministerstvo vnútra upozornilo, že technicky ide o úplne rozdielne rebríky. Dokopy sa líšia v trinástich parametroch, pričom jeden z nich je kľúčový.
Pod slovom podobné sa totiž skrýva široká škála technických rozdielov, ktoré sú dôležité pri hasení požiaru napríklad vo výške 13. poschodia paneláku. Základným rozdielom je, že slovenské hasičské rebríky sú vybavené suchovodom, s ktorým možno z rebríka hasiť aj bez toho, aby boli hasiči priamo v koši. Dá sa totiž ovládať na diaľku a zo zeme. Český rebrík takýto parameter nemá. Slovenskí hasiči nemusia v prípade požiaru vo výške 38 metrov do koša vyniesť až zo zeme celú hasičskú hadicu. Denník SME ako samozvaný „odborník“ na hasičskú techniku však náročnosť tohto kroku vo svojom článku opomenul.
Oba rebríky sa líšia aj v ďalších technických parametroch ako je výška vozidla v nezaťaženom stave, výkonu motora na tonu najvyššej prípustnej hmotnosti, predohrevom motora na zníženie opotrebenia pri studených štartoch s napájaním z vonkajšieho štartu, automatickým zakladačom snehových reťazí pre pohyb po komunikácii so súvislou vrstvou snehu a ľadu ovládaným priamo z kabíny, v horizontálnom vyložení s požadovaným vyložením, v záchranárskej výške, v spustení rebríkovej sady pod úroveň terénu, v háku na zavesenie bremien na konci poslednej sekcie s nosnosťou min. 4000 kilogramov, v potrubí pre rozvod hasiva chránené proti pretlaku najmenej jedným pretlakovým ventilom a vybavené zariadením pre odvodnenie namontovaného pod točnicou, v systéme diaľkovej diagnostiky porúch na nadstavbe, ktorý umožní odhalenie prípadných porúch na diaľku pomocou dátového prenosu GSM, v nastavení parametrov nadstavby na diaľku.
Je dôležité, aby pri takej cene jedného hasičského rebríka bola zohľadnená predovšetkým jeho funkčnosť. Ministerstvo vnútra nákupom týchto rebríkov výrazne zlepšilo a zľahčilo prácu slovenských hasičov a takto vybavený rebrík zrýchli ich nasadenie pri požiaroch vo vysokej výške, o čom sa dá v prípade českých rebríkoch polemizovať. Denník SME navyše vo svojom článku konštatuje, že ministerstvo vnútra nakúpilo rebríky cez firmu bez súťaže cez rámcovú zmluvu. Do súťaže z roku 2009, na základe ktorej bolo uzavretá rámcová zmluva, sa prihlásili dvaja uchádzači, vyhrala lacnejšia ponuka od firmy Stražan. Nakúpené rebríky tohto segmentu boli najlacnejšie, aké Slovensko dovtedy nakúpilo.
Od roku 2009 nakúpil rezort vnútra 19 rebríkov vybavených suchovodom a inými technickými parametrami, pričom 9 z nich aj počas predchádzajúcej vlády a ministra vnútra Daniela Lipšica a za rovnakú cenu. O tom bol denník Sme informovaný, v článku to ale znova zabudli napísať. Naopak účelovo argumentujú, že zmluva a kúpa rebríkov je nevýhodná bez toho aby porovnávali reálne technické parametre rebríka a nie len jeho výšku a výrobcu.

Reakciu MV pre TASR poskytol tlačový odbor kancelárie MV SR.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Bloger Juraj Poláček z SaS sa ničoho nedopustil, keď pred rokom napísal o prezidentovi Ivanovi Gašparovičovi a tragickej poľovačke. Blogerovi pokutu nedali, píše denník Sme. „Okresný úrad v Bratislave vec ukončil v zmysle zákona o priestupoch,“ potvrdilo novinám ministerstvo vnútra. Ako prípad uzavreli, odmietli zverejniť s tým, že to zákon nepovoľuje. Za priestupok proti občianskemu spolunažívaniu Poláčkovi hrozilo pokarhanie či pokuta do 33 eur. „O žiadnej sankcii neviem. Nik ma nekontaktoval,“ vraví Poláček. Úradníci podľa Sme s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodli, že priestupok nespáchal.
Blog najskôr vyšetrovala Národná kriminálna agentúra. Trestné oznámenie podala kancelária prezidenta, pripomína Sme. Gašparoviča sa dotklo, že Poláček upozornil, že nie je jasné, kde bol v lete 2009, keď na poľovačke v Lešti zahynul jeho priateľ Michal Bobák. Keď polícia rozhodla, že nejde o trestný čin ohovárania, prezident sa sťažoval. Neuspel. Za zabitie Bobáka odsúdili Štefana Drozda.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Luknár a jeho Jaroslav Čentéš

Luknár a jeho Jaroslav Čentéš

"A ako hodnotí fakt, že prokuratúra odsúhlasila zastavenie trestného stíhania, jej najvyšší šéf Jaromír Čižnár, ktorý sa do funkcie dostal po tom, čo prezident odmietol vymenovať právoplatne zvoleného generálneho prokurátora Jaroslava Čentéša? Netušíme. Zrejme je niekde na rybách, pretože k takej závažnej kauze sa nevyjadril. Tak, ako sa nevyjadruje takmer k ničomu."
Aj takúto myšlienku napísal vo svojom komentári šéfredaktor Plus 7 dní Miloš Luknár. Takto zhodnotil postoj generálneho prokurátora k trestnej veci predaja emisií. Treba však uviesť jeden základný fakt, ktorý, predpokladám, že z nevedomosti šéfredaktorovi Plus 7 dní unikol. Pán Luknár, ako píše, síce netuší postoj JUDr. Jaromíra Čižnára, ale verejnosť je s ním oboznámená. Médiá už tretí deň informujú o skutočnosti (STV, Plus jeden deň, Slovenský rozhlas, SME, televízia TA3, topky.sk, aktuálne.sk...), že generálny prokurátor vydal pokyn (7.1.2014) na preskúmanie spisovaného materiálu v trestnej veci týkajúcej sa emisií. Účelom preskúmania je vyhodnotiť dôvodnosť zastavenia trestného stíhania. Toto je fakt, s ktorým bola oboznámená aj verejnosť. Konštatovanie Miloša Luknára je teda nepravdivé a zavádzajúce. Navyše je potrebné uviesť, že trestnú vec týkajúcu sa predaja emisií dozoruje prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry. Kompetencie generálneho prokurátora vo vzťahu k Úradu špeciálnej prokuratúry GP SR striktne upravuje zákon o prokuratúre, ktorý, predpokladám vzhľadom na "kvalifikovaný komentár", pán šéfredaktor ovláda.
Pán šéfredaktor Plus 7 dní tiež konštatuje, že generálny prokurátor "sa nevyjadruje takmer k ničomu." Miloš Luknár má zrejme na mysli mediálne výstupy generálneho prokurátora. JUDr. Jaromír Čižnár je vo funkcii generálneho prokurátora pol roka. Netreba opomenúť skutočnosť, že generálna prokuratúra bola bez šéfa dva roky! Nové vedenie GP SR po nástupe JUDr. Jaromíra Čižnára zaznamenalo zreteľné výsledky (úspešný boj proti daňovej kriminalite, skrátenie prieťahov v konaní a iné). Napriek tomu, že generálny prokurátor nevystupuje v médiách často, neznamená to, že nekoná, alebo že je, ako tvrdí šéfredaktor Plus 7 dní "niekde na rybách." O svojich rozhodnutiach a činnosti informuje prostredníctvom tlačového a informačného oddelenia GP SR. JUDr. Jaromír Čižnár koná aj na základe medializovaných informácií, všade tam, kde je podozrenie zo spáchania trestného činu, alebo spochybnenia spravodlivosti. Veď práve na jeho pokyn sa začal vyšetrovať napríklad výrub lesov na Kolibe, policajný zásah v Moldave nad Bodvou, "bielenie" zdravotnej dokumentácie v nemocnici v Nitre, ukončenie vyšetrovania v prípade Hedvigy M.Ž., vrátenie na prešetrenie prípadu utýranej maloletej L.H. atď. Toto sú relevantné výsledky práce JUDr. Jaromíra Čižnára. Obviňovať ho z nečinnosti preto nie je namieste.
Generálny prokurátor rešpektuje právo médií na vlastný názor ako aj hodnotenie jeho pôsobnosti vo funkcii. Základom pre uverejnenie akýchkoľvek informácií však musí byť rešpektovanie pravdy a objektívne zistenia faktov. Tento atribút je fundamentom akejkoľvek profesie a zvlášť novinárskej. Prinášať aktuálne a pravdivé informácie. Nerešpektovanie tohto elementárneho atribútu, nevedomé, či úmyselné zamlčiavanie relevantných údajov znamená nielen zavádzajúce informovanie verejnosti, ale znižuje aj dôveryhodnosť daného média. A takto je potrebné vnímať aj komentár Miloša Luknára. A vôbec už nie je potrebné komentovať fakt, že pri písaní komentára, vychádzajúceho z relevantných údajov, je otázkou profesionality uviesť správne meno nevymenovaného kandidáta na post generálneho prokurátora Jozefa Čentéša.
Andrea Predajňová hovorkyňa Generálnej prokuratúry SR

10. 1. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Tohtoročná Rely Dakar si vybrala svoje prvé obete. Vo štvrtok tragicky zahynuli po páde vozidla do rokliny dvaja členovia argentínskeho spravodajského tímu. Dvadsaťročný študent žurnalistiky Agustin Mina a jeho 51-ročný kolega Daniel Ambrosio neboli oficiálne akreditovaní. Preteky pokrývali pre časopis Super Rally, ktorý o ich úmrtí informoval. Súčasťou posádky boli aj fotoreportéri - 31-ročný syn manažéra periodika Martin Delgado a 36-ročný Rodrigo de Quesada. Oboch previezli do nemocnice v Tucumáne. Príčina nehody nie je známa.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Šéfredaktorka francúzskeho bulvárneho týždenníka Closer, ktorý dnes zverejnil fotografie svedčiace o ľúbostnej afére prezidenta Francoisa Hollanda s herečkou Julie Gayetovou, dnes vyzvala, aby sa táto situácia nedramatizovala.
V rozhovore pre rozhlasovú stanicu Europe-1 Laurence Pieauová o 59-ročnom Hollandovi vyhlásila, že "je normálny prezident, normálny človek, ktorý má svoj objekt zbožňovania a má aj nejakú minulosť". "Z týchto snímok naozaj netreba robiť žiadnu drámu," vyzvala.
Počas predvolebnej kampane odborníci na PR postavili Hollandovu kampaň na jeho obraze "obyčajného, normálneho človeka", odlišujúceho sa od exprezidenta Nicolasa Sarkozyho, ktorý si potrpí na luxus.
Dnešné vydanie bulvárneho týždenníka Closer, ktoré zverejnilo fotografie dokazujúce Hollandov vzťah s 41-ročnou herečkou, sa veľmi rýchlo vypredalo.
Pieauová vo vysielaní Europe-1 uviedla, že na snímkach "vidno prezidenta, ako vchádza do bytového domu s ochrankárom. A Julie Gayetovú, ktorá tam vchádza tiež". Na druhý deň podľa nej odtiaľ obaja s odstupom istého času odišli.
Fotografom sa podarilo zachytiť aj ochrankára, ako ráno do budovy vchádza s vrecúškom croissantov v ruke. Tvár prezidenta však nezachytili - "ulovili" len človeka v drahom plášti s motocyklovou prilbou na hlave, ktorého ako spolujazdca na skútri iný muž priváža k budove a odváža odtiaľ.
To, že s veľkou pravdepodobnosťou ide o Hollanda, sa podarilo zistiť porovnaním topánok inkriminovanej osoby s tými, ktoré sú zachytené na prezidentových oficiálnych fotografiách. Identifikácii pomohol aj ochrankár, ktorý svoju tvár pred fotografmi neskrýval.
Prezident dnes v reakcii na sedemstranovú fotoprílohu s titulkom "Tajná láska prezidenta" vzťah s herečkou nepoprel. Vo svojom vyhlásení však vyjadril poľutovanie nad zasahovaním do svojho súkromného života a zdôraznil, že naň "má právo ako ktorýkoľvek iný občan". Podľa zdroja blízkeho prezidentskému palácu Hollande zvažuje, aké kroky podnikne proti redakcii magazínu, vrátane súdnych.
Hollande doteraz nebol nikdy ženatý. Mal však dlhoročný vzťah so socialistickou političkou Segolene Royalovou, s ktorou má štyri deti. Ukončenie ich vzťahu Royalová oznámila po svojom neúspechu v prezidentských voľbách v roku 2007.
Hollandovou súčasnou partnerkou je novinárka Valérie Trierweilerová, ktorá spolu s ním pred niekoľkými dňami v Elyzejskom paláci rozkrajovala obrovský tradičný trojkráľový koláč.
Francúzski politici v reakcii na odhalenie tajného vzťahu Hollanda s Gayetovou vyzvali na rešpektovanie súkromného života, keďže aj prezident je podľa predsedu francúzskeho Senátu Jeana-Pierra Bela "občanom ako hocikto iný".
"Je to výsostne súkromná vec. Politika sa nerobí v podradnej tlači," vyhlásil socialistický poslanec Bruno Le Roux. Na Hollandovu obranu sa postavila aj líderka krajnej pravice Marine Le Penová.


Ruská súkromná televízia THT začne v pondelok vysielať pokračovanie komediálneho seriálu, v ktorom jednu z hlavných rolí hrá francúzsky herec a medzičasom už aj ruský občan Gérard Depardieu.
V seriáli Zajcev+1, ktorý je u ruskej mládeže veľmi obľúbený, hrá Depardieu Žoru, otca hlavnej postavy - mladého muža, ktorý trpí rozpoltenosťou osobnosti.
V rozhovore pre denník Komsomoľskaja pravda herec spresnil, že pri nakrúcaní hovoril po francúzsky, ale v kľúčové frázy po rusky. "Prepísali to pre mňa veľkými písmenami na papiere a z nich som to čítal," uviedol herec, ktorý má z nakrúcania veľmi dobrý pocit. Vyhlásil tiež, že hrať v seriáli Zajcev+1 bolo preňho cťou.
Producent THT Jevgenij Nikošov uviedol, že tvorcovia seriálu nenašli medzi ruskými hercami nikoho, kto by postave Žoru zodpovedal tak dokonale ako Depardieu.
Gérard Depardieu je ruským občanom od vlaňajšieho januára, keď mu občianstvo udelil prezident Vladimir Putin. Predchádzala tomu Depardieuova polemika s francúzskym premiérom Jeanom-Marcom Ayraultom, ktorý hercovo rozhodnutie presťahovať sa kvôli daniam do Belgicka označil za úbohé.
Od vlani Depardieu v Rusku nakrútil film o zimných olympijských hrách, ktorý sa do kín dostane vo februári, krátko pred začatím olympiády v Soči. Okrem toho s britskou herečkou Elizabeth Hurleyovou v Čečensku nakrúcal film Turquoise.
V roku 2011 Depardieu stvárnil hlavnú rolu vo francúzsko-ruskom filme Rasputin, ktorý ruské médiá po premiére vlani v novembri podrobili neľútostnej kritike. Ruský magazín Time Out napísal, že Depardieuov "Rasputin je taký zlý, že je ľahšie predstaviť si, že ide o halucináciu". Prezident Putin však práve aj hercovým výkonom vo filme, ktorý označil za významný prínos pre ruskú kultúru, zdôvodnil udelenie občianstva v zrýchlenom konaní.

Copyright © TASR 2013

Prieskum. Diváci musia byť šialení

Prieskum 

Diváci musia byť šialení


Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo má podľa respondentov prieskumu, ktorý realizoval MEDIAN SK, Televízia Markíza, nasleduje TV JOJ a RTVS.
      Takmer 2300 opýtaných vo veku 14 až 79 rokov odpovedalo v priebehu septembra až decembra minulého roka na otázku Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo? Temer 31 percent opýtaných označilo Markízu, 18,5 percenta povedalo, že je to TV JOJ, o niečo menej - 18,3 percenta sa priklonilo k RTVS a spravodajskú TA3 spomenulo 16 percent respondentov. Inú televíziu uviedlo 5,4 percenta respondentov. Takmer 11 percent opýtaných sa k otázke nevedelo vyjadriť.
      Údaje boli zbierané zväčša na základe osobných rozhovorov, ale aj vypĺňaním webdotazníkov.
      TASR o prieskume informoval riaditeľ spoločnosti MEDIAN SK Jindřich Bardon.

Copyright © TASR 2013

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA




„ Keď ma niekto fotí, vytiahnem mobil a fotím ho tiež. Keby niečo. Vozím sa v bežných autách. V takých sa dnes vozia už aj mäsiari. Možno aj vy sa niekde objavíte. Budete niekde figurovať. Dajte sa prekvapiť, bude to prekvapenie. Ako aj pre nás, keď nás odfotíte a čakáme, čo zas. Aaaaale, myslíte, že žijem z peňazí ľudí?“
Vladimír Jánoš, poslanec


" Ja som nepovedal nič také, to ste si poplietli. Takto to nebolo myslené, bolo to nejak inak myslené. Keď mám príjem ako poslanec, tak z neho aj žijem, že? Nekrúťte ma, mňa nepokrútite. Pýtali ste sa ma na vozidlo. Sú to firemné autá, z mojej firmy. Je zverejnená v Obchodnom registri, ale konateľ nie som. „Má vyrovnaný hospodársky výsledok, minulý rok nebola v zisku. Ako neviem, či sa to oplatí, či sa to neoplatí, myslím si, že sú to normálne prirodzené veci byť spoločníkom súkromnej spoločnosti.“
Vladimír Jánoš, poslanec

"Banda kokotov! Prisahám Bohu!".
Ernest Bokroš hráčom na tréningu


"Nevidím žiadny rozdiel medzi tým, keď niekto je zvieratá, a keď je niekto pedofil. V obidvoch prípadoch ide o znásilnenie, násilný čin a vraždu. Ak mi predstavia niekoho, kto je mäso, odídem preč."
Morrissey

„Karma nakoniec dnes o 19.00 našla Záhorsku Bystricu :)“
František Borovský

„Aj sprostosť je boží dar. Tým dvom zimušným seniorom ide o sledovanosť, keď ma toľko musia omieľať. Keď sú takí machri, nech ma tam pozvú a pustia to bez strihu. O niekom bez neho?”
Braňo Mojsej

„Myslím si, že moje vyjadrenie na adresu hudobnej kariéry pána Mojseja je nadnesené. Jeho hudobnú kariéru pozorne sledujem a mrzí ma, že komerčné médiá, vrátane všetkých rádií, si všímajú len jeho kontinuálny boj s alkoholom. V hre na gitaru by porazil on mňa a v behu by som naopak nedal šancu ja jemu.
Matej Sajfa Cifra

"Z vyjadrenia trénera Vújteka je zrejmé, že prednosť dostali mladší, nie však nevyhnutne lepší hráči. Ak by takto postupoval ktorýkoľvek zamestnávateľ, porušil by č. 21 Charty základných práv EÚ, ktorý zakazuje diskrimináciu na základe veku."
Anna Záborská

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Dánska spoločnosť Lego oznámila, že pripravuje rad stavebnicových produktov inšpirovaný úspešným animovaným televíznym seriálom Simpsonovci (1989). Súprava bude obsahovať aj figúrky hlavných postáv zo seriálu, medzi ktorými nebudú chýbať Homer, Bart, Marge či Ned Flanders. Stavebnica by sa mala na trh v USA dostať budúci mesiac a predávať by sa mala za 199,99 amerických dolárov (v prepočte približne 147 eur). V máji plánuje spoločnosť dať do predaja aj 16 samostatných figúrok Simpsonovcov.
V rámci propagácie sa firma dokonca dohodla s americkou produkčnou spoločnosťou Twentieth Century Fox, ktorá je vlastníkom práv na Simpsonovcov, že v rovnakom mesiaci odvysiela v USA aj epizódu, v ktorej budú vystupovať postavičky z lega.
Simpsonovci sú najdlhšie vysielaným animovaným seriálom v USA a tiež americkým sitkomom s najväčším počtom dielov. Jeho prvá epizóda mala premiéru 17. decembra 1989, postavičky sa však na obrazovke objavili už v roku 1987 v Tracey Ullman Show. Seriál vysielajú vo viac ako 100 krajinách sveta a nadabovaný je viac ako 50 jazykmi. Simpsonovci majú od roku 2000 svoju hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy.



Americká herečka Zoe Saldana sa predstaví v hlavnej úlohe štvordielneho miniseriálu Rosemary's Baby, ktorý nakrútia podľa knihy Rosemary má dieťatko (1967) zosnulého amerického spisovateľa Iru Levina. O scenár pripravovanej novinky spoločnosti NBC sa postarali James Wong a Scott Abbott. Réžiu má na starosti Agnieszka Holland. Nakrúcanie by sa malo začať tento mesiac v Paríži. "Príbeh sme zmodernizovali a presunuli do Paríža, ale i naďalej ostáva verný duchu klasického románu Iru Levina," uviedla nedávno prezidentka NBC Entertainment Jennifer Salke.
Rosemary má dieťatko sa dočkalo už filmového spracovania. Snímku o mladom manželskom páre, ktorý sa presťahuje do nového bytu, pričom sa okolo nich začnú diať podivuhodné veci, nakrútil v roku 1968 režisér Roman Polanski. Hlavnú ženskú postavu, Rosemary Woodhouse vo filme stvárnila Mia Farrow a jej manžela Guya zas John Cassavetes. 
Tridsaťpäťročná Zoe Saldana je známa ako Neytiri zo snímky Avatar (2009) a Uhura z filmov Star Trek (2009) a Star Trek: Do temnoty (2013). Diváci a diváčky ju mohli vidieť aj v snímkach ako Tanec s vášňou (2000), Skusni to! (2001), Crossroads (2002), Piráti Karibiku: Prekliatie Čiernej perly (2003), Terminál (2004), Útočisko (2004), Hádaj, kto príde (2005), Po sexe (2007), Uhol pohľadu (2008), Colombiana (2011) alebo The Words (2012). 


Spolutvorca britského kriminálneho seriálu Sherlock (2010) Steven Moffat tvrdí, že štvrtá sezóna by mohla byť hotová skôr ako o dva roky. "Urobíme ju tak rýchlo, ako sa bude dať," uviedol Moffat po súkromnom premietaní finálnej časti aktuálnej sezóny. Jeho manželka a producentka seriálu Sue Vertue, vyhlásila, že na nových dieloch už pracujú a hľadajú vhodné termíny pre nakrúcanie. Tie však závisia od vyťaženosti Benedicta Cumberbatcha a Martina Freemana, ktorí okrem účinkovania v seriáli nakrúcajú aj filmy.
Okrem toho Moffat s kolegom Markom Gatissom uviedli, že okrem zápletky pre štvrtú sezónu majú vymyslený aj príbeh piatej. Nápady sú podľa tvorcov zatiaľ ich najlepšie. "Máme plány, no nebude to 'vyhoďme do vzduchu celý svet alebo obsaďme najznámejšiu hviezdu' ale skôr 'aké zvraty a nečakané udalosti vieme do príbehu dať?'. A myslím, že niečo také máme," vyhlásil Moffat. 
Seriál Sherlock, ktorého tvorcami sú Mark Gatiss a Steven Moffat, preniesol hrdinu kníh Sira Arthura Conana Doylea z prelomu 19. a 20. storočia do súčasnosti. Druhá sezóna sa skončila epizódou Reichenbašský pád (The Reichenbach Fall) inšpirovanou poviedkou Posledný problém z roku 1893, v ktorej nechal Doyle pôvodne Sherlocka zahynúť spolu s jeho úhlavným nepriateľom, profesorom Moriartym. Nakoniec to však nebol posledný príbeh obľúbeného detektíva, pretože spisovateľ na naliehanie čitateľov svojho hrdinu oživil. Aktuálnu, tretiu, sezónu televízia BBC vysiela po dvoch rokoch čakania, pričom medzi prvou a druhou sériou uplynul zhruba rok a pol. 




©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

9. 1. 2014

STANOVISKO: Úradu vlády SR - Chránený areál Bôrik

STANOVISKO Úradu vlády SR - 

Chránený areál Bôrik


V súvislosti s článkom uverejneným v denníku Sme dňa 2.1.2014 pod názvom: Vláda sľubuje, že lesík pri Bôriku bude ďalej chránený Úrad vlády SR (ÚV SR) ako jeho správca konštatuje, že sa adekvátne a iniciatívne stará o celý areál, pričom postupuje v súčinnosti so Štátnou ochranou prírody SR.
Dňa 16. júla 2012 bola KÚ ŽP v Bratislave zaslaná žiadosť o povolenie výrubu suchých stromov /borovíc/ z hľadiska bezpečnosti i ochrany živých stromov. Žiadosti príslušné oddelenie KÚ ŽP vyhovelo a povolilo výnimku za podmienok, ktoré boli zo strany ÚV SR dodržané. Dňa 14. augusta 2013 bola Štátnej ochrane prírody SR zaslaná žiadosť ÚV SR na udelenie súhlasu na vyčistenie lesoparku v príslušnom areáli. Na uvedenú žiadosť Štátna ochrana prírody SR – Regionálne centrum ochrany prírody v Bratislave zaslala odporúčanie k vyčisteniu lesoparku. To obsahovalo odstránenie suchého krovitého podrastu, odstránenie konárov ohrozujúcich bezpečnosť ľudí, vyčistenie od biologického a komunálneho odpadu, ako aj úpravu chodníkov. Areál lesoparku bol v zmysle tohto odporúčania vyčistený na jeseň roku 2013.
Od roku 2005 sa nerealizoval žiadny postrek stromov, úradu vlády nebola doručená zo strany príslušných orgánov štátnej správy požiadavka realizovať tento postrek. ÚV SR ešte pred začiatkom vegetačného obdobia v roku 2014 písomne osloví okresný úrad životného prostredia v súvislosti s poskytnutím odborného posudku na stav chráneného areálu Bôrik a bude postupovať v súlade s jeho odporúčaniami. ÚV SR má úmysel chránený areál oplotiť, aby sa zamedzilo jeho znečisťovaniu a vytváraniu nelegálnych skládok, ktoré ÚV SR musel už niekoľkokrát likvidovať.
Úrad vlády SR po doručení návrhu o zrušení IV. stupňa ochrany chráneného areálu Bôrik zo strany Odboru starostlivosti o životné prostredie OÚ v Bratislave zo dňa 16.10.2013 ihneď apeloval na obnovu ochrany areálu na IV. stupeň a inicioval osobné stretnutia s príslušnými pracovníkmi Ministerstva životného prostredia SR. Okresný úrad Bratislava, Odbor starostlivosti o životné prostredie vzal svoj návrh späť oznámením z 18.12.2013.

TASR NEWS

TASR NEWS

O post generálneho riaditeľa Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) má záujem iba jeden kandidát. Na zverejnený inzerát s oznamom o výberovom konaní na túto funkciu zareagoval len súčasný šéf agentúry Jaroslav Rezník.
Správna rada TASR dnes otvorila obálku a skonštatovala, že jeho písomná prihláška splnila všetky požadované náležitosti. Potvrdil to predseda Správnej rady Vladimír Masár. Ako poznamenal, osobne očakával, že sa do boja o túto pozíciu zapojí viac záujemcov.
Verejné vypočutie Rezníka je naplánované na piatok 17. januára o 11. hodine. Na ňom odprezentuje svoj projekt, ktorý sa bude týkať riadenia a rozvoja agentúry. "Na základe toho, či tento projekt bude podľa členov Správnej rady zodpovedať potrebám TASR alebo nie, sa rozhodnú, či budú tohto kandidáta akceptovať," priblížil Masár ďalší postup.
Rezníkovi končí jeho päťročné funkčné obdobie 29. apríla.

Copyright © TASR 2013

People' Choice Awards

People' Choice Awards

Herečka Sandra Bullocková triumfovala v noci nadnes na 40. ročníku cien People' Choice Awards, o ktorých rozhodujú v internetovom hlasovaní americkí fanúšikovia. Odniesla si štyri ceny. V hudobných kategóriách dominoval so ziskom troch cien spevák Justin Timberlake.
People's Choice Awards sú ceny za filmovú, televíznu a hudobnú tvorbu. Jednotlivých víťazov v 58 kategóriách si volia bežní ľudia, a nie kritici ani odborná verejnosť. Ľudia môžu hlasovať za ktorýkoľvek film, televízny seriál, hudobnú skupinu či interpreta podľa vlastného výberu.
Bullocková (49) zvíťazila v kategóriách najlepšia filmová, komediálna a dramatická herečka a spolu s Georgeom Clooneym, svojím partnerom vo filme Gravitácia, aj v kategórii najobľúbenejší filmový pár.
Za najlepší komediálny film zvolili diváci The Heat (Drsňačky), kde Bullocková stvárnila jednu z dvoch hlavných predstaviteliek.
V kategórii najobľúbenejší akčný film zvíťazil Iron Man 3, jeho hlavný predstaviteľ Robert Downey junior sa stal najobľúbenejšou hviezdou akčných filmov. Film celkovo získal až tri ceny.
V kategórii obľúbená televízna komédia zvíťazila po tretí raz po sebe The Big Bang Theory (Teória veľkého tresku), v kategórii obľúbená televízna dráma The Good Wife (Dobrá manželka) televízie CBS.
Ellen DeGeneresovú zvolili fanúšikovia za najobľúbenejšiu televíznu moderátorku. Cenu fanúšikov si odniesla po 14. raz a stala sa tak ženou s najvyšším celkovým počtom People's Choice Awards, informovala agentúra Associated Press.
Album The 20/20 Experience Justina Timberlakea (32) zvolili fanúšikovia za najobľúbenejší album, spevák zvíťazil aj v kategórii najobľúbenejší mužský interpret a obľúbený R&B interpret.
Humanitárnu cenu dostala za svoju charitatívnu prácu s deťmi oscarová herečka a speváčka Jennifer Hudsonová.
Slávnostný ceremoniál sa uskutočnil v divadle Nokia Theatre v Los Angeles.

Copyright © TASR 2013

Výzva Rade Českej televízie

Výzva Rade Českej televízie

Zomrela Věra Tichánková

Zomrela Věra Tichánková

Česká herečka Věra Tichánková, známa mladším generáciám ako predstaviteľka dôchodkyne vo Svěrákovom filme Vratné Lahve, v noci nadnes zomrela. Mala 93 rokov. O jej úmrtí informovali české médiá, ktorým ho potvrdilo pražské Divadlo pod Palmovkou, kde Věra Tichánková pôsobila.
Věra Tichánková sa narodila 7. decembra 1920 v obci Žarnovická Huta na Slovensku v rodine úradníka Štátnych lesov. Jej otec bol veľký milovník divadla a neskôr filmu. Do Čiech sa rodina podľa týždenníka Televize (2009/5) presťahovala ešte počas detstva malej Věry.
Televízni diváci si ju pamätajú zo seriálov Hospoda či Byli jednou dva písaři, kde sa objavila po boku Miroslava Horníčka a Jiřího Sováka. Hrala aj vo filme Ať žijí duchové! V roku 2002 dostala divadelnú Thaliu za celoživotné dielo, pripomenul spravodajský server iDNES.cz.
Novinky.cz uviedli, že manželka herca Jana Skopečka mala dlhodobé zdravotné problémy a prekonala ťažký zápal pľúc. Zomrela vo fakultnej nemocnici na Kráľovských Vinohradoch.
Vo filme sa prvýkrát objavila v roku 1958, v snímke Touha režiséra Vojtěcha Jasného. Na divadelné dosky sa však dostala už ako 20-ročná, aj keď štúdium na pražskom konzervatóriu nedokončila.
Za protektorátu bola aktívna v protinacistickom odboji, pomáhala získať potravinové lístky pre osoby v ilegalite. Bola za to zatknutá a dva roky ju nacisti väznili v Terezíne a neskôr v Drážďanoch, kde prežila veľký spojenecký nálet.
Po vojne začínala v Horáckom divadle v Jihlave, kde sa zoznámila s manželom Janom Skopečkom. Do Prahy už išli spolu.
Vo filme stvárnila desiatky komediálnych aj charakterných rolí najmä pod vedením režisérov Jaroslava Dudka, Václava Lohnického a Evžena Sokolovského, dodal iDNES.cz.
Objavila sa aj v televíznych seriáloch Chalupáři, Bakaláři, Četnické humoresky, Malý pitaval z velkého města či Kriminálka Anděl a vo filmoch režiséra Zdeňka Trošku Kameňák.

Copyright © TASR 2013


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Obyvatelia Číny v týchto dňoch nemôžu navštíviť spravodajský portál britského denník The Guardian. Stránku podľa slov jej prevádzkovateľa zablokovali ešte v utorok, napriek tomu sa na ňu dalo pripojiť aspoň prostredníctvom mobilov a tabletov. "Pochopiteľne sme zhrození, že theguardian.com bol v Číne zablokovaný," uviedla hovorkyňa jedného z najčítanejšieho britského denníka. Jej portál pritom patrí k jedným z najnavštevovanejších spravodajských webov sveta. Ako však hovorkyňa dodala, dôvody blokácie nepozná. Denník trvá na tom, že v uplynulom období čínske úrady "neprovokoval" nijakými kontroverznými článkami.
Čínske úrady pomerne často cenzurujú tamojší internet a ich terčom sa v minulosti stali aj najpopulárnejšie weby sveta.


Britský historický dramatický seriál Panstvo Downton (2010) bude pokračovať. Potvrdil to jeho producent, riaditeľ produkčnej spoločnosti Carnival Films, Gareth Neame. "Môžem potvrdiť, že šou neplánujeme ukončiť po piatej sérii. ITV si pokračovania objednáva vždy po roku. Julian Fellowes v rozhovore pre Wall Street Journal povedal, že šou nemôže trvať večne (to je, samozrejme, neodvratné, obaja sa na tom zhodneme a už dávno sme si to ujasnili). Nateraz si ITV objednala piatu sériu, na ktorej už všetci usilovne pracujeme," vyjadril sa Neame v oficiálnom stanovisku.
Fellowes pre denník Wall Street Journal uviedol, že ho oslovili s ponukou pracovať na novom americkom projekte z prostredia aristokratických rodín z konca 19. storočia s názvom The Gilded Age. “Stane sa tak, keď skončí Downton, pretože nemôžem pracovať na oboch súčasne," vyjadril sa vtedy scenárista, čím vyvolal klebety o možnom konci Panstva Downton po piatej sérii, ktorá by sa do vysielania mala dostať ešte v tomto roku.

 
© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nymphomaniac

Nymphomaniac


8. 1. 2014

Milé, ale Hudák je už mimo službu

Milé, ale Hudák je už mimo službu


Priatelia,


Rozhlas a televízia Slovenska v spravodajskej relácii Správy RTVS zo dňa 7.1.2014 uviedla nepravdivý titulok k reportáži o mojej kandidatúre v znení: "Čarnogurský chce legalizovať sobáše gayov." RTVS sa mi za chybu v reportáži oficiálne ospravedlnila. Ospravedlnenie RTVS som prijal a dúfam, že podobné chyby sa v jej spravodajstve už objavovať nebudú. Celú situáciu vnímam s úsmevom, pretože ľudia poznajú môj názor na túto tému. Rozhodne sa nemienim teraz stavať do pozície ublíženého, či nahnevaného. Táto chyba mi naozaj mohla poškodiť a naozaj nemusela byť náhodná, no rozhodne nechcem pokračovať v týchto špekuláciách. Prijal som ospravedlnenie od RTVS už včera a verím, že naozaj išlo iba o neprofesionalitu a nie o zámer. Sme ľudia, treba vedieť zvážiť, kedy ísť do konfliktu a kedy nie. Ako by som sa mohol uchádzať o post prezidenta slovenskej republiky, ak by som sa nedokázal odosobniť a neeskalovať konflikty tam, kde to nie je potrebné? Veď ak budem celú vec vyhrocovať a žiadať aby RTVS vyvodila dôsledky, bude to mať za následok azda iba to, že niekto so "zmyslom pre humor" príde o prácu, aj keď by ju mal vykonávať tak, aby sa takéto veci nestávali.

Ján Čarnogurský

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS


Zaistiť primeranú ochranu a odmeňovanie audiovizuálnych výkonných umelcov, ako sú herci, hudobníci alebo tanečníci, ktorých umelecké výkony sú súčasťou audiovizuálneho diela, filmu či televízneho programu, je cieľom nových medzinárodných pravidiel. Stanovuje ich Pekinská zmluva o audiovizuálnych umeleckých výkonoch. Návrh na prístup k Zmluve Svetovej organizácie duševného vlastníctva (World Intellectual Property Organization, WIPO) o audiovizuálnych umeleckých výkonoch prijatej v Pekingu 24. júna 2012 predkladá na rokovanie vlády Ministerstvo kultúry (MK) SR. Materiál je v medzirezortnom pripomienkovom konaní do piatka 10. januára.
Prijatie Pekinskej zmluvy o audiovizuálnych umeleckých výkonoch predstavuje podľa ministerstva kultúry významný posun v oblasti medzinárodnej ochrany práv súvisiacich s autorským právom. "Prvýkrát sa na medzinárodnej úrovni výkonným umelcom garantuje výrazná právna ochrana ich práv aj v digitálnom prostredí. Zmluva posilní majetkové práva filmových hercov a ostatných výkonných umelcov v audiovízii a prispeje tiež k väčšej ochrane ich osobnostných práv," informuje MK SR. Pekinská zmluva ďalej podľa ministerstva podporuje ochranu výkonných umelcov pred neoprávneným použitím ich výkonov v audiovízii, teda v médiách, vo filme alebo na videu. Vypĺňa sa tak medzera v ochrane práv výkonných umelcov, ktorá existovala od roku 1996, keď bola prijatá Zmluva WIPO o umeleckých výkonoch a zvukových záznamoch. Zmluvou WIPO o umeleckých výkonoch a zvukových záznamoch, ku ktorej Európska únia pristúpila v roku 2000, sa určila medzinárodná ochrana práv autorov a určitých nositeľov práv súvisiacich s autorským právom. V tejto zmluve sa po prvýkrát zohľadnil hospodársky a technologický vývoj v digitálnom prostredí, priblížilo v návrhu na prístup k zmluve MK SR. V tom čase sa však podľa ministerstva nepodarilo dosiahnuť dohodu o ochrane výkonných umelcov v súvislosti s ich umeleckými výkonmi zaznamenanými v audiovizuálnych dielach. Zmluva sa vzťahuje len na práva výkonných umelcov v súvislosti s ich umeleckými výkonmi na zvukových záznamoch.
Diplomatická konferencia zvolaná WIPO k prijatiu medzinárodnej zmluvy o ochrane umeleckých výkonov v audiovízii sa uskutočnila už v roku 2000. K prijatiu zmluvy však nedošlo, lebo štáty sa nedohodli na jej znení. Opätovne zvolaná diplomatická konferencia sa konala v Pekingu od 20. do 26. júna 2012 a 24. júna bola v rámci diplomatickej konferencie prijatá Pekinská zmluva o audiovizuálnych umeleckých výkonoch. Zmluva bola otvorená na podpis rok po jej prijatí, teda do 24. júna 2013. Zmluva nadobudne účinnosť tri mesiace po tom, ako ju ratifikuje minimálne 30 strán zmluvy, pričom 48 krajín podpísalo samotnú zmluvu už na diplomatickej konferencii, priblížilo históriu vzniku tzv. pekinskej zmluvy MK SR.
Ministerstvo kultúry považuje za dôležité, aby pekinskú zmluvu podpísala a ratifikovala aj Slovenská republika. Keďže termín na podpis zmluvy uplynul, treba zabezpečiť podpis pekinskej zmluvy prostredníctvom tzv. pristúpenia k zmluve. Z prijatia medzinárodnej zmluvy nevyplýva potreba zmeny európskeho práva. Rovnako ani SR nemusí meniť svoje zákony, keďže práva výkonných umelcov a ich ochranu dostatočne upravuje zákon o autorskom práve a práva súvisiace s autorským právom (autorský zákon). Medzinárodná úprava však v tejto oblasti doteraz chýbala. Pekinská zmluva je medzinárodnou zmluvou, ktorá priamo zakladá práva alebo povinnosti fyzickým osobám alebo právnickým osobám a má teda charakter prezidentskej zmluvy. Na platnosť takejto zmluvy sa pred prístupom k nej vyžaduje súhlas Národnej rady SR. Zmluva má podľa Ústavy SR prednosť pred zákonmi.

 
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hore - dole

Hore - dole



Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý je na tom opäť výborne . Včera ju sledovalo 521 tisíc divákov , rating 11,1 % a podiel 23,1 %  !

Správy RTVS mali podiel 12,1 %.

7. 1. 2014

Zomrela Mónica Spearová-Mootzová

Zomrela Mónica Spearová-Mootzová

Venezuelská herečka a bývalá kráľovná krásy Mónica Spearová-Mootzová sa v pondelok stala obeťou lúpežnej vraždy.
Informovala o tom v utorok tlačová agentúra DPA s odvolaním sa na miestne médiá.
Ako napísal denník El Universal, 29-ročnú Mónicu, ktorá v roku 2004 získala titul Miss Venezuela, našli mŕtvu v jej aute na diaľnici medzi mestami Puerto Cabello a Valencia.
Podľa policajnej správy k útoku došlo po tom, ako vozidlo dostalo poruchu a jeho posádka čakala na príchod mechanikov.
V aute sa nachádzal aj jej manžel, 49-ročný írsky podnikateľ Henry Thomas Barry, a ich päťročná dcéra Maya.
Po krátkej potýčke páchatelia manželský pár zastrelili, dievča vyviazlo s ťažkými zraneniami nohy.
Spearová-Mootzová sa v roku 2005 zúčastnila aj súťaže Miss Universe a skončila na piatom mieste.
Neskôr účinkovala vo viacerých telenovelách a bola považovaná za jednu z najúspešnejších venezuelských herečiek.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Detaily decembrovej popravy strýka severokórejského vodcu Kima Čong-una, ktorého údajne spolu s piatimi spolupracovníkmi nechali roztrhať vyhladovanými psami, sú zrejme len vymyslené a do svetových médií sa rozšírili z čínskej mikroblogovej stránky Tencent Weibo. Podľa tlačovej agentúry Reuters celý opis vznikol pravdepodobne ako satirický príspevok a následne ho prevzali ďalšie médiá vrátane singapurského denníka The Strait Times. Podrobnosti popravy však podľa neho ešte 12. decembra zverejnili hongkonské noviny Wen-wej-pcho, ktoré prinášajú oficiálne stanoviská Pekingu. Singapurský denník tiež upozornil na reakcie čínskej tlače, ktorá údajne správanie severokórejského režimu otvorene kritizuje napriek tomu, že donedávna bola Čína považovaná za jeho spojenca.
Článok citovaný v uplynulých dňoch spravodajskými portálmi vo svete tvrdí, že Kimovho strýka Čanga Song-tchäka známeho ako niekdajší druhý najmocnejší muž v Severnej Kórei po decembrovom odsúdení za vlastizradu vyzliekli donaha a spolu s piatimi najbližšími spolupracovníkmi ho zavreli do klietky, kde nechali všetkých roztrhať a zožrať svorkou 120 vyhladovaných psov. Celý proces údajne trval hodinu a uskutočnil sa pred očami 300 vysokých predstaviteľov vrátane samotného Kima Čong-una. Skutočný priebeh popravy severokórejské médiá nezverejnili, špekuluje sa však o zastrelení ako zvyčajnom postupe v prípade "zradcov".

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Manželka ťažko zraneného bývalého šampióna F1 Michaela Schumachera vyzvala v utorok médiá, aby opustili Univerzitnú nemocnicu v Grenobli a neobťažovali lekárov pri ich ďalšej práci.
"Prosím, podporte nás v tomto ťažkom boji s Michaelom. Je dôležité, aby ste odľahčili doktorov od otázok a nechali ich pracovať v pokoji. Dôverujte vyhláseniam, ktoré vám podávajú a opustite nemocnicu. Nechajte, prosím, na pokoji aj našu rodinu," cituje agentúra Reuters slová z oficiálneho vyhlásenia Corinny Schumacherovej. Tá prehovorila k médiám prvýkrát od 30. decembra a okrem výzvy pre novinárov poďakovala lekárskemu tímu za úsilie a starostlivosť o jej manžela. Manažérsky tím 45-ročného Nemca zároveň vyzval všetkých, aby rešpektovali jeho súkromie.
Najúspešnejší pilot v dejinách "efjednotky" so siedmimi titulmi a 91 triumfami utrpel v nedeľu 29. decembra po lyžiarskom úraze vo Francúzskych Alpách vážne zranenia hlavy a musel podstúpiť dve operácie. Pri druhej mu odstránili väčší hematóm a zmiernili tak tlak na jeho mozog. Schumacher sa vraj pokúsil pomôcť dcére jedného z jeho priateľov, ktorá spadla. Vyšiel tak mimo zjazdovky, kde narazil na kameň a udrel si hlavu. Jeho pád údajne náhodne nafilmovali nemeckí turisti.
V stredu 8. januára o 11.00 h francúzska prokuratúra oznámi na tlačovej konferencii v Albertville výsledky vyšetrovania lyžiarskej nehody Michaela Schumachera.

Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Štát bude musieť zaplatiť za porušenie práva na slobodu prejavu takmer 30-tisíc eur spoločnosti Ringier Axel Springer Slovakia. Vydavateľstvo uspelo v dvoch sporoch so Slovenskou republikou na Európskom súde pre ľudské práva v Štrasburgu (ESĽP). Mediálny dom namietal postup slovenských súdov v dvoch procesoch na ochranu osobnosti, ktoré vydavateľstvo doma prehralo. V prvom prípade priznal štrasburský súd vydavateľstvu 14-tisíc eur. Išlo o prípad, keď noviny v októbri 2001 písali o dopravnej nehode zo Svidníka, pri ktorej podľahol zraneniam syn okresného prokurátora. Šoféra zatkli a dali do väzby. Noviny zverejnili celé meno obete aj prokurátora a napísali, že prokuratúra a súdy porušujú ľudské práva šoféra, ktorý je stíhaný za zrazenie syna okresného prokurátora vo Svidníku, pretože vyšetrovací spis putuje po kraji ako horúci zemiak. V roku 2003 podal prokurátor - otec obete proti vydavateľstvu žalobu na ochranu osobnosti. S tou postupne uspel na súdoch všetkých stupňov, keď nariadili ospravedlnenie a náhradu škody 2 600 eur. Keď sa vydavateľstvo obrátilo na Ústavný súd SR, neuspelo. Sťažnosti im odmietol ako neopodstatnené.
Závery našich súdov, podľa ktorých zverejnenie identity otca a syna spolu s popisom nehody prehĺbilo smútok rodiny a predstavovalo zásah do jej práv, nepovažoval však ESĽP za odôvodnené. Vnútroštátnym súdom vyčítal, že podľa všetkého nevzali do úvahy celý obsah a celkový kontext uverejneného článku. Ďalej nevenovali žiadnu pozornosť tomu, či vydavateľ uverejnil článok v dobrej viere alebo nie, aký cieľ uverejnením sledoval a či verejný záujem prevažoval nad potrebou utajenia identity dvojice. ESĽP uviedol, že naše súdy neposúdili okolnosti prípadu z hľadiska toho, či vydavateľ dodržal svoje „povinnosti a zodpovednosť“, teda v súlade so štandardami článku 10 Dohovoru na ochranu ľudských práv a základných slobôd. Preto bolo porušené právo sťažujúcej sa spoločnosti na slobodu prejavu, uviedol ESĽP v rozsudku.
Druhý spor sa týkal článkov Nového Času o jednom súťažiacom v televíznej súťaži Milionár. Články informovali o tom, že polícia začala vyšetrovanie, či tento pán v súťaži nepodvádzal pomocou tajných elektronických zariadení. Súťažiaci podal žalobu na ochranu osobnosti, Okresný súd Bratislava II žalobe vyhovel a uložil vydavateľovi povinnosť ospravedlniť sa a zaplatiť náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 50 000 Sk (približne 1 450 eur). Ústavný súd sťažnosť spoločnosti rovnako odmietol ako neopodstatnenú, pričom poukázal na svoj ustálený právny názor, že všeobecný súd zásadne nemôže byť sekundárnym porušovateľom základných práv hmotného charakteru, ak súčasne neporuší aj procesno-právne princípy.
ESĽP v rozsudku zdôraznil povinnosť vnútroštátnych súdov posúdiť existenciu verejného záujmu na uverejnení informácií a zhodnotiť dodržanie rovnováhy medzi verejným záujmom a individuálnym záujmom dotknutej osoby na zachovaní súkromia. Podľa štrasburského súdu sa naše súdy náležite nezaoberali tým, či sa dotknuté články týkajú verejného záujmu. Slovenskému Ringieru priznal 15 700 eur.
Zástupkyňa vlády SR pri ESĽP Marica Pirošíková vyjadrila poľutovanie nad formalistickým prístupom ústavného súdu a vyzvala ho, aby zosúladil svoju judikatúru. "To by malo za následok zrušenie rozhodnutí všeobecných súdov, ktoré nie sú v súlade s kritériami článku 10 Dohovoru, a vyriešenie veci na vnútroštátnej úrovni bez toho, aby štátu vynikali nežiaduce finančné záväzky z rozhodnutí ESĽP," uviedla na stránke rezortu spravodlivosti Pirošíková.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Run Run Shaw

Zomrel Run Run Shaw 
 

Vo veku 106 rokov zomrel hongkonský mediálny magnát a filantrop Run Run Shaw. Spoluzakladateľ najväčšej hongkonskej televíznej spoločnosti Television Broadcasts Limited (TVB) posledný raz vydýchol v pokoji vo svojom dome.
Run Run Shaw začínal kariéru so svojimi staršími bratmi v Singapure a v Malajzii, kde založili niekoľko kín. V 50. rokoch minulého storočia sa presťahoval do Hongkongu, kde založil filmovú produkčnú spoločnosť Shaw Brothers. V legendárnych Shaw Studios, ktoré sa postarali o presadenie kung-fu v kinematografii, nakrútili filmy ako napríklad Yang Kwei Fei (1962) (v angličtine The Magnificent Concubine, pozn. SITA) či Dubei dao (1967) (v angličtine One-Armed Swordsman, pozn. SITA).
Snímkami, ktoré vznikli v týchto štúdiách, sa inšpiroval napríklad aj americký režisér Quentin Tarantino. V roku 1967 pomáhal zakladať spomínanú televíznu spoločnosť TVB. "Vďaka jeho víziám a energii vybudoval poprednú hongkonskú televíznu spoločnosť, ktorá je zároveň svetovým lídrom v čínsky hovoriacom televíznom priemysle," uviedli zástupcovia firmy. V roku 1974 získal titul CBE (Commander of the Most Excellent Order of the British Empire). Založil tiež Shaw Prize, ktorú udeľujú za vedecké úspechy.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

NCTO 2013

NCTO 2013

Po dvoch rokoch oddychu sme spustili a hneď aj uzavreli ročnik súťaže o Najtrápnejšiu CELEBRITU Televíznej Obrazovky 2013.
Bez akýchkoľvek pochybností ju s náskokom obľúbená dvojica z plesov, Slávikov, svadieb a pohrebov Sisa Lelkes-Sklovská a Juraj Lelkes.
Sú tak trápni, že sú až dojemní.
Bodaj by im to takto ostalo !

Nádejou ďalšieho ročníka je však aj Patrícia Vitteková.
  

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Američanku z Pensylvánie, ktorá konvertovala na islam a stala sa známou pod prezývkou Jihad Jane, odsúdil včera súd vo Filadelfii na desať rokov väzenia za poskytovanie pomoci teroristom a prípravy zabitia švédskeho umelca Larsa Vilksa, autora kontroverznej karikatúry proroka Mohameda.
Hoci 50-ročnej žene hrozil doživotný trest a obžaloba žiadala najmenej niekoľko desaťročí väzenia, sudca sa stotožnil s odporúčaním vládnych úradov na udelenie zníženého trestu, pretože obvinená po celú dobu spolupracovala s vyšetrovateľmi a poskytla im množstvo cenných informácií o teroristoch. LaRoseová podľa agentúry Press Association na súdnom pojednávaní povedala, že už nechce mať nikdy s džihádom nič spoločné, zároveň však priznala, že v čase prípravy útoku bola myšlienkou boja v mene islamu posadnutá "od rána do večera".
Colleen LaRoseovú obžalovali, že spolu s inými pripravovala prostredníctvom internetu v roku 2009 zabitie Vilksa. Švéd v roku 2007 zobrazil proroka Mohameda spôsobom, urážajúcim moslimov.
Prípad ženy, ktorá v internetovej komunikácii používala mená Jihad Jane a Fatima LaRose, poukázal podľa amerických úradov na to, ako sa teroristické skupiny snažia zverbovať Američanov na svoje vlastné ciele.
Svetlovlasá Američanka s modrými očami z Pennsburgu v Pensylvánii je vo väzbe od roku 2010. Podľa obžaloby verbovala mužov cez internet, aby sa v južnej Ázii a Európe zapájali do "násilného džihádu".

Copyright © TASR 2013

6. 1. 2014

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) je po menej ako roku a pol pod vedením nového manažmentu v lepšej kondícii, tvrdí generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. Ako povedal v rozhovore pre agentúru SITA, “určite je programovo v lepšej kondícii. RTVS ako inštitúcia je viac koncentrovaná na to, čo je princípom fungovania verejnoprávneho média. Teda na obsah rozhlasového a televízneho vysielania“. Mika zároveň tvrdí, že dve média v jednej inštitúcii majú k sebe bližšie. Úlohy, ktoré si šéf RTVS stanovil pri svojom nástupe v auguste 2012, však zďaleka nie sú splnené. Postupne sa začali plniť programové ciele, RTVS sa tiež snaží zlepšiť informovanosť verejnosti o poslaní verejnoprávneho vysielania, rieši technické či priestorové problémy.
Prvé výsledky programových snáh nového manažmentu sa podľa Miku už v programe prejavili. Je to napríklad výrazný posun v spravodajstve RTVS, úspešný projekt Milujem Slovensko, ale aj živé koncerty z projektu Slovensko 2012 a 2013 Advent, obľube sa teší aj séria divadelných predstavení, ktoré prináša v záznamoch Dvojka. Na budúci rok majú programové priority v televíznom vysielaní dva atribúty – vlastná hraná tvorba, napríklad seriál Kolonáda a tri detské nové formáty. Pokračuje sa vo veľkom detskom pásme na Dvojke a tiež v dokumentoch. “Okrem seriálu Kolonáda, ktorý uvedieme v januárovom prime time, pripravujeme dva seriály - jeden je už v štádiu prípravy, druhý je vo vývoji, jeden z nich bude detský hraný seriál,“ avizoval Mika.
V spravodajstve sa budúci rok dokončia všetky projekty v súvislosti s ukončením digitalizácie. Dobuduje sa celý digitálny reťazec, čo znamená, že reportáž od momentu zaznamenania na kameru prejde strihacími pracoviskami, až po vysielanie digitálne, a to v HD kvalite. Pracuje sa na spravodajskom a publicistickom štúdiu. “Takže aj forma aj obsah, verím, že budú minimálne také ako tento rok,“ tvrdí Václav. Mika. V rozhlase sa budú do praxe zavádzať výsledky mapovacej štúdie. Zmeny sa dajú očakávať v prúdovom vysielaní, v dramatickej tvorbe, v umeleckých programoch k úbytku titulov nepríde.
"V rozhlase pokračujeme v procese implementácie výsledkov mapovacej štúdie. Rozširujeme databázu slovenských interpretov a slovenských piesní v programe Rádia Slovensko. Rovnako rozširujeme databázu európskej, neanglofónnej hudby. Z vysielania môžete už dnes počuť viac francúzskych, talianskych alebo španielskych piesní," avizoval Vincent Štofaník, riaditeľ Sekcie programových služieb SRo. Ďalšie úpravy programu Rádia Slovensko sú podľa Štofaníka zamerané na posilnenie aktuálnosti denného vysielania. "Väčšie monotematické bloky postupne nahrádzame častejšími kratšími, predovšetkým aktuálnymi príspevkami v rámci tzv. prúdového vysielania," dodal.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Na Nový rok blato, na Veľkú noc sneh.

Na Nový rok blato,

na Veľkú noc sneh

 Jednotka výborne.
Dvojka lepšie.
Spolu  lepšie-15.90 %  

Markíza  zle.
TV Doma horšie.
DAJTO  lepšie.
Spolu horšie - 27.40%

JOJ zle.
JOJ PLUS lepšie.
WAU lepšie.
SENZI rovnako zle.
Spolu lepšie- 20.10%

TA 3 lepšie.  

Jednotka - 12.10 % ;
Dvojka - 3.80 % ;
Markíza - 18.40% ;
TV DOMA - 5.50% ;
DAJTO- 3.50%
FOOOR- 0
TV JOJ – 13.30 % ;
JOJ PLUS- 5.30 % ;
WAU -1.30 % ;
SENZI- 0.20 %
TA 3 - 1.90 %