DALITO!

19. 7. 2014

Zomrel Joao Ubaldo Ribeiro

Zomrel Joao Ubaldo Ribeiro


Jeden z najznámejších brazílskych spisovateľov, Joao Ubaldo Ribeiro, zomrel včera doma v Riu de Janeiro vo veku 73 rokov. O autorovom úmrtí, ktorého príčinou bola pľúcna embólia, informovala Brazílska akadémia literatúry, ktorej členom bol zosnulý od roku 1993.
Rodák z ostrova Itaparica v štáte Bahía sa už zavčasu začal zaujímať o literatúru. Na pestrej životnej ceste opakovane dočasne opustil vlasť, žil istý čas v USA, v Portugalsku i v Nemecku. Za hranicami vlasti sa predstaviteľ magického realizmu presadil hlavne vďaka románom Viva o povo brasileiro (1991), Sargento Getúlio (1971) a O sorriso do lagarto (1989). Viaceré jeho diela sa však dočkali nielen prekladov do iných jazykov, ale aj filmových a televíznych adaptácií.
Ribeira, ktorý bol trikrát ženatý a bol štvornásobným otcom, ocenili za tvorbu najvýznamnejšou cenou v svete portugalsky písanej literatúry Prémio Camoes (2008) dotovanou sumou 100.000 eur. Bol však aj nositeľom ďalších ocenení, vrátane dvoch Prémio Jabuti - najvýznamnejšej brazílskej literárnej ceny, ktorú mu udelili v rokoch 1972 a 1984, či nemeckej Ceny Anny Seghersovej (1996).

Copyright © TASR 2014

TO JE TV !

TO JE TV !



18. 7. 2014

Zomrela Nataša Tanská

Zomrela Nataša Tanská

Vo veku 84 rokov v stredu zomrela spisovateľka, dramatička, scenáristka a herečka Nataša Tanská. Informáciu potvrdila Dana Ratajová, pracovníčka pražského Domova Sue Ryder, kde Tanská strávila posledné roky svojho života. Na úmrtie Tanskej upozornila Česká televízia. Tanská, ktorá vystupovala pod pseudonymom Jana Danková, bola prvou filmovou predstaviteľkou Barunky vo filmovom spracovaní poviedky Babička spisovateľky Boženy Němcovej.
Tanská sa narodila v Prahe, detstvo prežila v Zlíne, kde si ju v roku 1940 všimol riaditeľ Lucernafilmu Vilém Brož a odporučil ju režisérovi Františkovi Čápová, ktorý hľadal predstaviteľku Barunky pre chytanie adaptáciu Babičky. O rok neskôr vytvorila ďalšiu detskú rolu vo filme Preludium, opäť v Čápovej réžii.
Za vojny Tanská študovala hudbu a jazyky. Potom presídlila s rodičmi do  Trenčína, kde študovala gymnázium. Po oslobodení si ju vybral režisér Otakar Vávra pre postavu dospievajúcej profesorskej dcéry Jarmily Jelínkovej vo filme Predtucha a potom jej zveril ďalšiu rolu vo filme Krakatit. K režisérovi Čápovi sa vrátila rolou mladej ošetrovateľky  vo filme Biela tma. V životopisnom filme režiséra Václava Krška Mladá leta hrala Máriu Podhájskej, milú a neskôr manželku Aloisa Jiráska.
V tej dobe už študovala v Bratislave divadelnú dramaturgiu. Vážna choroba ju v ďalšej hereckej práci zabránila. Stala sa redaktorkou časopisu Kultúrny život a Kultúrna tvorba, potom dramaturgičkou hraného filmu v Bratislave a redaktorkou pražského nakladateľstvo Albatros.
Od roku 1969 žila v Prahe a venovala sa vlastnej literárnej tvorbe. Knižne debutovala próze s mravným apelom (Dvaja v tráve, More), na ktoré nadviazala knihami pre mládež (napr. Pozor, ešte nehráme!, Vyznáte sa v tlačenici?).
Po mnohých rokoch znovu spojila svoje meno s filmom, keď podľa jej námetu a scenára nakrútil slovenská režisér Ján Laco snímku z hereckého prostredia Vždy možno začať. Písala tiež fejtóny a zaoberala sa aj tvorbou koláží.
V rokoch 1990 až 1997 žila v Londýne, kde bol jej manžel Jan Válek českým konzulom.

Copyright © ČTK 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká internetová spoločnosť Google oznámila rast zisku za 2. kvartál, pod ktorý sa podpísalo najmä zvýšenie tržieb o viac než pätinu. Tie zasa potiahol zvýšený dopyt po internetovej reklame. Napriek tomu firma nesplnila očakávania ekonómov, čo sa týka zisku. Informovali o tom agentúry Reuters, DPA a portál RTTNews.
Čistý zisk Google dosiahol v 2. kvartáli 3,42 miliardy USD (2,53 miliardy eur), čo v medziročnom porovnaní znamená rast o 6 %. Bez započítania mimoriadnych položiek však zisk na akciu dosiahol 6,08 USD, zatiaľ čo analytici oslovení agentúrou Reuters predpokladali zisk na úrovni 6,24 USD/akcia.
Tržby sa zvýšili o 22 % na 15,96 miliardy USD a v tomto ukazovateli tak spoločnosť prekonala očakávania trhov. Tie počítali s tržbami na úrovni 15,62 miliardy USD.

Copyright © TASR 2014

Ruská žurnalistika live

Ruská žurnalistika live

I resigned from RT today. I have huge respect for many in the team, but I'm for the truth.

10 000 kilometrov Blesku

10 000 kilometrov Blesku
 
 

DNES NA JEDNOTKE

DNES NA JEDNOTKE

VÝROKY TÝŽDŇA

               VÝROKY TÝŽDŇA



„Prosím Vás, pán kolega Poliačik, beriete ungefähr 3000 eur mesačne a od Vás sa vyžaduje, že sa venujete svojej poslaneckej práci. Vy tu poviete na zasadnutí kolegovia bye, bye idem na Pohodu. Normálne žasnem. Prosím Vás, ľudia bojujú o prežitie, ľudia berú 400 eur, ľudia majú čo robiť, aby prežili. Najhoršie na tom všetkom je, že poslanec Národnej rady, ktorý berie 3000 eur mesačne, povie bye, bye, idem na Pohodu. Sen, sen.“
Alojz Hlina

„Kto sa baví s premiérom o športe a pripomína mu, že treba podporovať mládež a regióny? Čo on analyzuje futbal? Veď keď robili okolo futbalu v Trenčíne, večne boli ožratí. Nech si Hozlár píše o Pohode a futbal nechá na pokoji. Čo dokázal vo futbale? Nech hodnotí obleky v Trenčíne. Hnevá ma to.Čo Hozlár spravil pre šport? Keby analyzovali Marián Masný alebo Jano Švehlík, akceptujem to. Ale on? Nehral ani dorasteneckú súťaž a hodnotí svetových hráčov. Tí, čo nikdy nič nedokázali, len mudrujú.“
Dušan Galis

„Pri spore Fun rádia a Slovenského rozhlasu sme sa rozhodli postaviť na stranu verejnoprávneho média. Slogan „Všetky informácie, ktoré potrebujete" používame v Rádiu Expres od roku 2006. Znie 24x denne a neboli sme pobúrení, keď Fun rádio začalo od apríla 2014 používať slogan „Všetko, čo potrebujete vedieť. Tešíme sa, že určujeme trendy aj v segmente sloganov."
Igor Guttler, PR manager Rádia Expres

"Nespomínam si na nejako veľa vecí z tohto finále, ale to je teraz úplne jedno. Dnes hlavne blahoželám babke k narodeninám."
Christoph Kramer, nemecký stredopoliar


„Zhodnotil som daný stav, pozrel som sa pánovi premiérovi do očí a rozhodol som sa abdikovať z tejto funkcie.“
Dušan Čaplovič

Prieskum Median SK

Prieskum Median SK

Najpočúvanejším slovenským rádiom je Rádio Expres, vyplýva to z prieskumu Radioprojekt spoločnosti Median SK. V parametri "počúval minulý týždeň" dosiahlo počúvanosť 34,7 percenta, čo predstavuje 1 551 000 poslucháčov, agentúru SITA o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK. Celková počúvanosť rádií pritom v parametri “počúval minulý týždeň“ dosiahla 91,0 percenta, a teda 4 070 000 poslucháčov vo veku 14 až 79 rokov. Za Rádiom Expres nasleduje v počúvanosti Rádio Slovensko s 30,5 percenta (1 366 000 poslucháčov) a tretie je Fun Rádio s 24,0 percentnou počúvanosťou (1 073 000 poslucháčov). Na štvrtom mieste sa s 20 percentami umiestnilo rádio Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 s 15,5 percenta. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 14,1 % a siedme je Rádio_FM so 6,3 %.
Spolu 43,0% respondentov prieskumu sa vyjadrilo, že minulý týždeň počúvalo Slovenský rozhlas (RTVS) s jeho piatimi okruhmi. Rozhlasová sieť Radio Group (FR+E2) dosiahla počúvanosť 33,1 %.
V období od 31. marca do 22. júna, keď spoločnosť Median SK robila prieskum, malo podľa jeho výsledkov najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres, a to 23 percent. Rádio Slovensko dosiahlo 20,5-percentný podiel, Fun Rádio 13,9-percentný. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 9,3 % a na piatom Rádio Europa 2 s 8,1 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina s podielom 8,0 % a siedme Rádio_FM s 2,3 %. Ostatné rozhlasové stanice majú podiel 14,9 % z trhu.
Spoločnosť Median SK robí kontinuálny prieskum Radioprojekt od apríla 2009. Aktuálne výsledky vychádzajú z odpovedí zozbieraných od 31. marca do 22. júna tohto roka od 3 470 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov. Prieskum monitoroval 46 rozhlasových staníc.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


17. 7. 2014

Zmrdi už útočia

Zmrdi už útočia

Historický ústav Slovenskej akadémie vied (HÚ SAV), Vojenský historický ústav (VHÚ) a Múzeum Slovenského národného povstania (SNP) dôrazne protestujú proti internetovej stránke 29.august1944.sk, ktorá očierňuje SNP. V spoločnom stanovisku to uviedli riaditelia týchto inštitúcií Slavomír Michálek, Miloslav Čaplovič a Stanislav Mičev.
"Sedemdesiate výročie SNP podnietilo zvýšenú iniciatívu profesionálnej historickej obce vo výskume a interpretácii vrcholnej fázy protifašistického odboja na Slovensku ako organickej a rešpektovanej súčasti celoeurópskej antifašistickej rezistencie," konštatujú v úvode. Toto výročie sa však podľa nich opäť stalo príležitosťou aj na "prezentovanie ideologických a politických snáh, ktoré po obsahovej i formálnej stránke hrubo deformujú a primitívne očierňujú jednu z najvýznamnejších udalostí moderných slovenských dejín". "Hoci insitné argumenty nositeľov týchto tendencií nestoja za kvalifikovanú polemiku, treba voči ním zaujať pred verejnosťou jednoznačné stanovisko. Nemožno však diskutovať s názormi, aké prezentuje Igor Cagáň a ľudia, resp. inštitúcie, ktoré za ním stoja," uvádzajú riaditelia troch inštitúcií na margo novospusteného portálu.
Prostredníctvom tejto nedávno spustenej internetovej stránky si možno kúpiť protipovstalecké tričká a na titulnej strane propaguje dobové plagáty zamerané proti SNP. Jeden z nich obsahuje heslo "Obete židoboľševických vrahov", iný konštatuje, že "Povstanie, 29. august 1944, je smrť".
Kľúčovým autorom textov na stránke je kontroverzný historik František Vnuk. Predstaviteľ stránky Igor Cagáň, ktorý sa označuje ako "správca rodného domu prezidenta Tisu", však v uvádzacom maili ďakuje aj ďalším osobnostiam. "Pri príležitosti blížiaceho sa 70. výročia tzv. Slovenského národného povstania vznikol projekt, ktorý sa venuje čiernemu dňu našich dejín, 29. augustu 1944. Za konzultácie, výmenu názorov, ale i podanú pomocnú ruku pri príprave projektu (najmä Sylabu) ďakujem prof. Vnukovi, vdp. prof. Ďuricovi, Dr. Bielikovi a Dr. Lackovi," informuje Cagáň.
Ústav pamäti národa však nemá informácie o tom, že by sa v tomto projekte angažoval ich zamestnanec, historik Martin Lacko a od stránky sa dištancuje. "S touto aktivitou nemá ÚPN nič spoločné. Pokiaľ tam figuruje jeden z našich zamestnancov, konkrétne pán Lacko, nemáme o tom žiadne informácie a považujeme to za jeho súkromnú aktivitu mimo ÚPN," povedal pre TASR hovorca ÚPN Tibor Ujlacký.
V textoch na stránke sa okrem iného môžeme dočítať, že režim Jozefa Tisa deportácie Židov zastavil a ich tragédiu dovŕšilo Povstanie. "Keď sa Slováci dozvedeli, čo sa s vyvezenými Židmi deje, deportácie sa zastavili. Od októbra 1942 do augusta 1944 neboli zo Slovenska vyvezení nijakí Židia, i keď Nemci neustále naliehali na likvidáciu židovského problému. Slovenské úrady však vedeli úspešne odolávať nemeckému nátlaku dokonca i vtedy, keď Židia boli masovo deportovaní zo susedného Maďarska. Povstanie aj tu prinieslo radikálny zvrat," píše František Vnuk.
Podobne kontroverzne hodnotí aj priebeh pozvania nemeckých vojsk na Slovensko s cieľom potlačiť SNP. "Slovenskí činitelia sa vzpierali nemeckej ponuke zlikvidovať povstanie. Z čiastky pre národnú hrdosť, sčasti pre nejasné a nesprávne pochopenie situácie, Tiso odďaľoval pozvanie nemeckého vojska všetkými prostriedkami, ktoré mu stáli k dispozícii. Aj keď už bolo jasné, že nespôsobilosť slovenskej armády nijako nezamedzí rastúcemu chaosu, a keď sa v zátylí nemeckého frontu vytvárala vrcholne nežiaduca situácia, ešte aj vtedy Tiso myslel, že zamedzí tomu, čo bolo neuniknuteľné," píše Vnuk. "Ako je zrejmé z predošlého výkladu, nemecký zásah do situácie vytvorenej partizánmi bol vrcholným želaním ruskej boľševickej politiky a nebol žiaduci ani pre Nemcov, ani pre Slovákov. Pre Nemcov predstavoval odčerpávanie vtedy takmer nepostrádateľných branných síl a pre Slovákov pokorujúcu a národnú hrdosť urážajúcu úlohu," dodáva.
"Na základe doterajšieho seriózneho výskumu domácich i zahraničných historikov, ktorí odmietajú legendarizáciu či mytologizáciu Povstania a poukazujú aj na jeho chyby a negatívne stránky, jednoznačne a dôrazne odmietame názory o povstaní ako o protištátnom sprisahaní a zločine namierenom proti základným záujmom národa," reagujú riaditelia HÚ SAV, VHÚ a Múzea SNP. "Slovenské národné povstanie hodnotíme ako jeden z vrcholných bodov moderných slovenských dejín a pokladáme ho za organickú súčasť protifašistickej rezistencie, na ktorej sa buduje už sedem desaťročí povojnová demokratická Európa. Odmietame hrubé účelové falšovanie tejto udalosti pod rúškom slobody vyslovenia vlastného stanoviska," dodávajú. Tvrdia, že sa nevyhýbajú polemike so serióznymi protinázormi, ale odmietajú diskutovať s argumentmi, aké napríklad obsahuje Igorom Cagáňom odporúčaná kniha Petra B. Podolského Povstanie roku 1944. "Falošné je aj ich tvrdenie, že pravdivý obraz Povstania tlmočia jedine tí exiloví historici a ich domáci epigóni, ktorí sa samozvane vydávajú za reprezentantov novej generácie slovenských dejepiscov," uvádzajú riaditelia vo vyhlásení.
"Sme presvedčení, že organizátorom týchto akcií nejde ani tak o samu interpretáciu dejín SNP, ale v prvom rade o nekritickú legendarizáciu Slovenskej republiky 1939-1945 a o historickú, politickú a ľudskú rehabilitáciu jeho najvyšších predstaviteľov," konštatuje Michálek, Čaplovič a Mičev. "Tieto scestné snahy sa pokrytecky odôvodňujú údajnou obranou slovenských národných práv. Naopak, sme presvedčení, že im veľmi škodia tak v rámci slovenskej spoločnosti, ako aj v rámci širších medzinárodných súvislostí," dodávajú.
Označovanie SNP za protinárodný zločin je podľa nich hrubou urážkou pamiatky tisícov obyčajných ľudí, ktorí položili životy v boji proti fašizmu na Slovensku a za jeho hranicami. "Je to dehonestácia jedného z oficiálnych štátnych symbolov terajšej Slovenskej republiky, pretože 29. august 1944 je v domácej i zahraničnej verejnosti rešpektovaným štátnym sviatkom. Nevieme si predstaviť, že by bolo možné tak hrubo a nekvalifikovane útočiť proti iným oficiálnym štátnym symbolom, akými sú zástava či hymna Slovenskej republiky," konštatujú riaditelia HÚ SAV, VHÚ a Múzea SNP.

Copyright © TASR 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Spoločnosť Twenty-First Century Fox, ktorá patrí Rupertovi Murdochovi, má naďalej záujem o odkúpenie spoločnosti Time Warner. Firma Time Warner už odmietla ponuku na odkúpenie vo výške 80 mld. USD, je však nepravdepodobné, že Murdoch sa svojho zámeru vzdá. Investori očakávajú, že by mohol zvýšiť svoju ponuku a taktiež by mohol zvýšiť sumu, ktorú zaplatí v hotovosti.
Spoločnosť Fox spoločne s Time Warner by mala silnú vyjednávaciu pozíciu. Time Warner však hovorí, že ponuka firmy Twenty-First Century Fox podhodnocuje Time Warner. Ak by sa akvizícia uskutočnila, bola by to druhá najväčšia dohoda v mediálnej oblasti. Viacero akcionárov Time Warner uviedlo, že Twenty-First Century Fox by mohla zvýšiť ponuku na 95 USD za akciu z 85 USD na akciu.
Time Warner Inc má podiel v Central European Media Enterprises (CME), ktorá prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.


Hviezdy komediálneho seriálu Teória veľkého tresku (2007) nemajú pred začatím nakrúcania ďalšej sezóny ešte nové pracovné zmluvy. Herci Jim Parsons, Johnny Galecki, Simon Helberg, Kunal Nayyar a herečka Kaley Cuoco sa totiž doteraz nedohodli na zvýšení honorárov. Rozhovory pritom trvajú údajne už od septembra, no zatiaľ nikam nepokročili. Situácia by však nemala ohroziť nakrúcanie, ktoré sa má začať koncom mesiaca. Tvorcovia seriálu veria, že k dohode s hercami dôjde pred začatím vysielania novej sezóny.
Tvorcami sitkomu o vedcoch, ktorým sa do života priplietla mladá žena, sú Chuck Lorre, Bill Prady a Steve Molaro. Seriálu sa okrem úspechu u divákov podarilo dosiahnuť aj uznanie kritiky. Na konto si už dva razy pripísal cenu televíznej kritiky pre najlepší komediálny seriál (2009, 2013). Spomedzi hercov a herečiek najviac zažiaril Jim Parsons, ktorý získal za stvárnenie Sheldona Coopera tri ceny Emmy (2010, 2011, 2013) i Zlatý glóbus (2011). V marci televízia CBS predĺžila zmluvu o vysielaní seriálu do jari 2017. Ôsma sezóna odštartuje na jej obrazovkách 22. septembra.


Štyria policajti boli prostredníctvom kamier identifikovaní a následne suspendovaní po tom, ako počas protestov proti futbalovým majstrovstvám sveta v Brazílii zbili niekoľkých novinárov. K zásahu došlo 13. júla, v deň finálového zápasu. Informoval o tom v stredu hovorca policajného oddelenia mesta Rio de Janeiro, ktorý zároveň vyhlásil, že odmieta podobné akty násilia.

Podľa hovorcu novinárskej únie v meste Rio de Janeiro Bernarda Mouru bolo pri zásahu zranených približne pätnásť žurnalistov z rôznych krajín, ktorí pokrývali protest približne 200 ľudí vyjadrujúcich nesúhlas s míňaním peňazí na svetový šampionát. Podľa nich mali byť financie použité na zlepšenie nemocníc, škôl a infraštruktúry. "Protestujúci a žurnalisti nemohli dve hodiny opustiť námestie Saens Pena Plaza a boli vystavení fyzickému násiliu a slzotvornému plynu," uviedol Moura v stanovisku. Policajtom bude pozastavená činnosť až do konca vyšetrovania. 

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




Zomrel Vojtech Hron

Zomrel Vojtech Hron

Vo veku 61 rokov zomrel známy producent Vojtech Hron.
Vojtech Hron patril k najvplyvnejším osobnostiam v rámci slovenského mediálneho prostredia. Vyštudoval dejiny umenia, pracovala ako pamiatkar, s televíziou začal spolupracovať už v osemdesiatych rokoch aj ako moderátor. V roku 1993 založil spolu s Františkom Mojtom, bratom vtedajšieho riaditeľa Kirchgruppe Jána Mojta, spoločnosť Maya, ktorá doteraz vyprodukovala desiatky programov a množstvo dabingov. Maya stála za Uragánom, pre Markízu robila štyri roky Milionára, produkovala aj seriál Medzi nami. Pre Slovenskú televíziu pripravila Hit storočia i Môj najmilší hit, dlhodobo sa v programe udržiavala jej Pošta pre teba či S.O.S. V TV Joj sa Maya presadila Inkognitom, Dievčaťom za milión či Miliónovým tancom. Jej česká dcérska spoločnosť PRO TV vyrábala seriál Rodinné putá.

Zdroj : sme.sk a vlastne.sk

16. 7. 2014

Reportéri bez hraníc News

Reportéri bez hraníc News

Medzinárodná organizácia Reportéri bez hraníc (RSF) vyjadrila dnes znepokojenie z násilia páchaného voči novinárom na východe Ukrajiny. Vyzvala obe strany konfliktu, aby zaistili bezpečnosť pracovníkov médií.
"Je neúnosné, aby sa novinári stávali terčom hrozieb a násilia," konštatoval Christian Mir, šéf pobočky organizácie v Berlíne.
Reportéri bez hraníc v správe uvádzajú, že počas prvých šiestich mesiacov konfliktu zahynulo šesť zástupcov médií z Ruska, Ukrajiny a Talianska. Takmer 250 novinárov bolo terčom útoku alebo utrpelo zranenia, 55 bolo unesených alebo sa stali rukojemníkmi.
Agentúra RIA Novosti uviedla, že Kyjev v polovici apríla spustil na východe Ukrajiny špeciálnu vojenskú operáciu s cieľom potlačiť "hnutie nezávislosti". O život prišlo už vyše 450 civilistov.

Copyright © TASR 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Zisk a tržby Yahoo sa v 2. kvartáli znížili. Dôvodom bol ďalší pokles príjmov z reklamy. Informovali o tom agentúra AP a internetový portál nemeckého týždenníka Spiegel.
Tržby internetového koncernu v 2. štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška klesli o 4 % na 1,1 miliardy USD (808 miliónov eur). Čistý zisk sa medziročne prepadol o 19 % na 270 miliónov USD alebo 26 centov na akciu z 331 miliónov USD alebo 30 centov na akciu.
Upravený zisk na akciu predstavoval 37 centov a tržby po odpočítaní provízií partnerským spoločnostiam 1,04 miliardy USD. Analytici očakávali upravený zisk na akciu na úrovni 39 centov a tržby po vyplatení provízií vo výške 1,09 miliardy USD.
"Nie sme spokojní s výsledkami za druhý štvrťrok," uviedla v utorok (15. 7.) večer šéfka spoločnosti Marissa Mayer. Bývalá manažérka Google sa snaží od svojho nástupu do funkcie v lete 2012 prilákať viac užívateľov prostredníctvom ponuky nových obsahov a funkcií. Zatiaľ sa jej však príliš nedarí plniť svoje ciele.
Yahoo musí bojovať s tvrdou konkurenciou zo strany Google a Facebooku. Väčšina príjmov všetkých troch koncernov pochádza z reklamy. Na jednej strane predávajú grafické reklamy, takzvané bannery. Yahoo síce v uplynulom kvartáli zvýšil počet predaných reklám o 24 %, ale priemerná cena za reklamu klesla rovnako o 24 %. Firmy okrem toho predávajú platené odkazy. Yahoo si v tejto oblasti opäť polepšil, čo pribrzdilo pokles zisku.

Copyright © TASR 2014


Spoločnosť Yahoo Japan, ktorá je dcérskou firmou americkej internetovej spoločnosti Yahoo, ponúka v Japonsku posmrtné online služby. Užívatelia webového portálu sa od pondelka môžu prihlásiť do novinky s názvom Yahoo! Ending, ktorá po ich úmrtí rozošle digitálne rozlúčkové správy a zmaže osobné dáta zo systémov spoločnosti. "Ak je toto tvoj posledný deň, si pripravený odísť?" pýta sa spoločnosť Yahoo na webovej stránke.
Okrem toho Yahoo! Ending ponúka asistenciu pri zariaďovaní si vlastného pohrebu či pomoc pri písaní závetu. Užívatelia si navyše môžu vytvoriť spomienkovú webstránku, kde budú môcť ich priatelia zanechať kondolenčné správy. Stránka môže tiež obsahovať životopis, fotografie, videá či pozvánku na pohreb. Medzi ďalšie služby patrí aj zmazanie všetkých textov a obrázkov, ktoré používateľ uložil na server spoločnosti. "To zabráni, aby súkromné informácie zostali po smrti užívateľa online," uviedli predstavitelia Yahoo Japan. Ako tiež vysvetlili, všetky navolené aktivity sa spustia až po tom, čo úrady oficiálne potvrdia úmrtie užívateľa.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Spoločnosť UPC BROADBAND SLOVAKIA v týchto dňoch uskutočňuje automatickú technickú aktualizáciu služby UPC DIGITAL. Táto zmena umožní rozširovanie programovej ponuky o ďalšie programy.
Ako povedal pre TASR hovorca spoločnosti Jaroslav Kolár, o aktualizácii tejto služby zákazníkov informovali už od 1. júla opakovane emailom, prostredníctvom SMS aj listami v závislosti od toho, aký spôsob si zákazník zvolil. V podstate je aktualizácia veľmi jednoduchá a stačí si na set top box nastaviť kanál Šláger TV, potvrdiť stlačením tlačidla OK a aktualizácia sa vykoná automaticky, spravidla do troch sekúnd.
Tí, ktorí sa sťažujú na výpadok programov, tak neurobili, a preto môžu mať problémy. Ak by zákazník z akýchkoľvek príčin set top box nemal v priebehu noci nastavený na spomenutej TV stanici, stačí na ďalší deň prepnúť na tento program, vypnúť a zapnúť set top box, k aktualizácii dôjde automaticky.
Pre jednoduché zvládnutie si zákazníci môžu pozrieť stručný postup s podrobnými informáciami a návodom na aktualizáciu, ktorý je k dispozícii na webe UPC.
Spoločnosť UPC BROADBAND SLOVAKIA patrí medzi vedúce spoločnosti na Slovensku poskytujúce služby káblovej televízie, širokopásmového vysokorýchlostného internetu a telefónie. K dispozícii je v 42 mestách, z toho v 30 mestách prevádzkuje digitálnu TV a internet alebo digitálne triple play služby vrátane telefónnej pevnej linky. Je súčasťou spoločnosti Liberty Global Plc., medzinárodného poskytovateľa káblových služieb pre 25 miliónov zákazníkov v 14 krajinách.

Copyright © TASR 2014

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo má TV Markíza (28,8%). Vyplynulo to z prieskumu, ktorý realizoval MEDIAN SK na vzorke 2150 opýtaných vo veku 14 až 79 rokov.
Na druhom mieste (21%) skončilo spravodajstvo verejnoprávnej RTVS a na treťom mieste (17,3%) spravodajstvo TV JOJ. Spravodajskú TA3 spomenulo 15,9% respondentov. Inú televíziu uviedlo 6,1% opýtaných. Respondenti odpovedali na otázku "Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?".
Respondenti mohli určiť len jednu televíziu, pričom 10,9% respondentov sa k otázke nevedelo vyjadriť. Prieskum sa uskutočnil v období od 31. 3. do 22. 6.

Copyright © TASR 2014

15. 7. 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Výstavu, ktorá mapuje viac ako 90 rokov existencie najstaršieho, nepretržite vychádzajúceho časopisu na Slovensku Krásy Slovenska sprístupnili v týchto dňoch v Lesníckom a drevárskom múzeu (LDM) vo Zvolene.
Výstava oboznamuje návštevníkov s oblasťami, ktorým sa časopis na svojich stránkach venoval počas svojej dlhej existencie. Krásy Slovenska sú o prírodných krásach a kultúrnych zaujímavostiach Slovenska, turistike, horolezectve, jaskyniarstve, ochrane prírody, o tradíciách či cestovnom ruchu. Vystavené zbierkové predmety doplnili pracovníci múzea zo svojich zbierok.
Pútavý príbeh najstaršieho, nepretržite vychádzajúceho časopisu na Slovensku sa začal písať v roku 1921. Začali ho vydávať obdivovatelia slovenskej prírody z Liptovského Mikuláša s podporou viacerých darcov. Počas celej svojej existencie žije časopis z príspevkov svojich prispievateľov, podporovateľov, dobrovoľných fotografov, a samozrejme, sponzorov.
Štátny podnik LESY SR intenzívnejšie spolupracuje s Klubom slovenských turistov od roku 2011 a súčasťou tejto spolupráce je aj samotná výstava. Panely, ktoré môžu v LDM návštevníci vidieť, pripravila redakcia časopisu, Klub slovenských turistov, Vydavateľstvo Dajama a Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva.
Výstava potrvá do 30. júla 2014.

Copyright © TASR 2014

14. 7. 2014

Zomrela Nadine Gordimerová

Zomrela Nadine Gordimerová


Juhoafrická spisovateľka Nadine Gordimerová, laureátka Nobelovej ceny za literatúru z roku 1991, zomrela v nedeľu večer doma v Johannesburgu vo veku 90 rokov. Informáciu priniesli dnes svetové agentúry s odvolaním sa na pozostalých.
Rodáčka z mesta Spring v Juhoafrickej republike pochádzala z majetnej rodiny, začala s písaním už v deviatich rokoch, prvé dielo jej vyšlo v časopise o šesť rokov neskôr, jej knižný debut sa viaže s rokom 1954.
Autorka, ktorá žila v krajine sužovanej apartheidom, sa dlho usilovala bojovať proti rasovej diskriminácii, spoločenským konfliktom a nespravodlivosti režimu písaním. Neskôr sa však z nej stala aktívna súčasť hnutia proti apartheidu a osoba blízka Nelsonovi Mandelovi.
Nadine Gordimerová dokázala vo svojich nezriedka ocenených prácach spojiť politické témy s jazykovou estetičnosťou a značnou literárnou náročnosťou, čím sa už za života stala legendou. Viaceré z jej prác boli síce v autorkinej vlasti až do spoločenských zmien v JAR na indexe, jej dielu sa však dostalo značnej pozornosti v zahraničí.
Ešte väčšmi to platí po roku 1991, keď sa Nadine Gordimerová stala po 25 rokoch prvou ženou, ktorej udelili Nobelovu cenu za literatúru a prvou africkou literátkou s týmto ocenením.
Autorka, ktorá sa angažovala aj v oblasti boja proti AIDS a osvety okolo tejto smrteľnej straty imunity, je laureátkou veľkého množstva ocenení, jej diela vyšli v prekladoch do mnohých jazykov. Dostala napríklad renomovanú britskú Bookerovu cenu (1974), taliansku Malaparteho cenu (1985), nemeckú Cenu Nelly Sachsovej (1986), ako aj Cenu Prima Leviho (2001), knižnú cenu Corine (2003) či vysoké francúzske štátne ocenenie Rad Čestnej légie a viac ako tucet čestných doktorátov.
Už na sklonku 80. a na začiatku 90. rokov minulého storočia boli Gordimerovej diela dostupné v prekladoch do slovenčiny (Status quo, July a jeho ľudia, pre ďalšie jej práce to na našom knižnom trhu platilo v prekladoch do českého jazyka (Poutníci, Začni žít, Pátkova šlépěj) či v anglickom origináli.

Copyright © TASR 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Nedeľňajší triumf krajanov vo finále majstrovstiev sveta vo futbale v Brazílii videlo v Nemecku priamo pred televíznymi obrazovkami 34,65 milióna obyvateľov, ďalšie stotisíce sledovali víťazstvo nad Argentínčanmi (1:0 po predĺžení) na námestiach, vo fanúšikovských zónach či reštauráciách a baroch. Je to najvyššia sledovanosť televízneho programu v Nemecku v histórii. Doterajší rekord ešte spred šampionátu 2014 držalo semifinále MS 2010 v JAR medzi Španielskom a "Nationalelf", ktoré videlo 3,11 milióna Nemcov. Okrem tohtoročného rozhodujúceho súboja prekonalo toto maximum aj semifinále medzi Nemeckom a Brazíliou (3,257 milióna). Informácie zverejnil web Nemeckého futbalového zväzu (DFB).

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Gert Voss

Zomrel Gert Voss


Vo veku 72 rokov zomrel v nedeľu vo Viedni nemecký herec Gert Voss, podľa agentúry DPA jeden z najvýznamnejších hercov v nemecky hovoriacom priestore.
Voss už 30 rokov hral vo viedenskom divadle Burgtheater, ktoré o hercovom úmrtí dnes informovalo s tým, že podľahol krátkej a ťažkej chorobe.
Umelca považovali za jedného z najlepších divadelných hercov a získal aj množstvo ocenení; hral prakticky všetky väčšie roly divadelnej histórie.
Agentúra AP pripomína, že diváci ho mohli poznať aj ako filmového a televízneho herca.
Gert Voss sa narodil v roku 1941 do rodiny nemeckého obchodníka v Šanghaji. V roku 1947 sa vrátil spolu s rodičmi do Hamburgu a po prerušenom štúdiu anglistiky a germanistiky sa začal venovať herectvu.
Viac než 45 rokov bol ženatý s dramaturgičkou Ursulou Vossovou.


Copyright © TASR 2014

Vyhlásenie RTVS k technickým problémom počas finále MS

Vyhlásenie RTVS k technickým
 problémom počas finále MS


Počas včerajšieho priameho prenosu z Majstrovstiev sveta vo futbale viacerí diváci zaznamenali v prvom polčase finálového zápasu posunutý komentár, ktorý predbiehal obraz približne o dve sekundy. RTVS v snahe preniesť naživo atmosféru z finálového zápasu MS vyslala svojho komentátora Marcela Merčiaka priamo do dejiska MS, technický problém preto vznikol na trase Brazília - Slovensko.
Zvukový posun sme začali okamžite riešiť a ešte počas prvého polčasu sme problém odstránili. Podobný problém zaznamenali aj iné európske televízie, ktoré priniesli samostatný komentár z miesta diania šampionátu.
Pripomíname, že RTVS počas MS v Brazílii za mesiac odvysielala 63 bezproblémových prenosov v HD nielen v televízii, ale aj na špeciálnom webe futbal.rtvs.sk, pričom sme nezaznamenali žiadne technické problémy. Preto nás osobitne mrzí, že sa tento problém vyskytol pravé počas finálového zápasu. Všetkým futbalovým fanúšikom a divákom RTVS sa ospravedlňujeme.

FINÁLE NA JEDNOTKE

FINÁLE NA JEDNOTKE

Priamy prenos zápasu finále Majstrovstiev sveta 2014 vo futbale medzi Nemeckom a  Argentínou osciloval na Jednotke  medzi 31 % a 26,8 % podielu na trhu.

. Margita, čo si muchy splodila!

. Margita, čo si muchy splodila!
 

  
 
Jednotka lepšie.
Dvojka lepšie. 
Spolu lepšie- 19.10 % .

Markíza  ešte katastrofálnejšie.
TV Doma lepšie.
DAJTO  horšie.
Spolu horšie a hlboko pod tridsať  - 25.10%

JOJ horšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU rovnako
SENZI rovnako.
Spolu horšie - 21.50%

TA 3 horšie. 

Jednotka - 13.30 % ;
Dvojka - 5.80 % ;
Markíza - 17.10 % ;
TV DOMA - 4.80% ;
DAJTO- 3.20%
TV JOJ – 14,80 % ;
JOJ PLUS- 4.00 % ;
WAU -1.90 % ;
SENZI- 0.30 %
TA 3 - 1.80 %

13. 7. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký herec, režisér a producent George Clooney neprijal ospravedlnenie britského bulvárneho denníka The Daily Mail za zverejnenie nepravdivých informácií o jeho budúcej svokre. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
"Daily Mail vedel o tom, že príbeh nie je pravdivý, a napriek tomu ho zverejnil," uviedol herec vo vyhlásení zverejnenom denníkom USA Today v reakcii na stredajšie slová hovorcu bulvárnych novín. Ten akceptoval ubezpečenie Clooneyho, že príbeh nie je pravdivý a ospravedlnil sa jemu, jeho partnerke Amal Alamuddinovej i jej matke Barii.
Podľa hovorcu sa pôvod informácie novinárky na voľnej nohe, ktorá disponuje adekvátnymi kontaktmi v Libanone a redakcia jej dôverovala, skúma. Z internetového vydania periodika už článok odstránili.
Clooney však periodikum označil za "najhorší druh bulváru".
Noviny predtým s odvolaním sa na libanonské a britské zdroje priniesli informáciu, že matka Clooneyho snúbenice, renomovanej právničky Amal Alamuddinovej, je nespokojná so svojím budúcim zaťom a v Bejrúte to i dala jasne najavo. Podľa tabloidu mala matka špecialistky na oblasť medzinárodného práva a ľudských práv vyhlásiť, že jej dcéra si zaslúži niečo viac ako herca.
George Clooney už v prvej reakcii pre denník USA Today zdôraznil, že na články bulváru skoro nikdy neodpovedá a že výnimkou je, ak ide o niekoho iného a jeho dobrý pocit. Zároveň dodal, že v tomto prípade zašiel The Daily Mail priďaleko.
Podľa vlastných slov si už zvykol na tri vymyslené príbehy o svojej osobe týždenne, a je mu to jedno. Tento príbeh však nie je len úplne vymyslený, ale aj nezodpovedný.
Skutočnosti konkrétne nezodpovedá informácia, že jeho budúca svokra je príslušníčkou drúzskeho etnika a želá si za zaťa Drúza. Navyše jeho svokra v čase, odkedy tvorí pár s jej dcérou, nebola ani jediný raz v Bejrúte a nemá nič voči ich sobášu.
Za najhoršie označil Clooney tvrdenie autorky článku, že v Bejrúte sa o tradíciách v náboženstve Drúzov robia vtipy, ktoré súvisia so smrťou nevesty. "Nezodpovednosť využiť v týchto časoch náboženské odlišnosti, ktoré vôbec nejestvujú, je povrchná, ak nie nebezpečná," zdôraznil herec už v uplynulých dňoch.

Copyright © TASR 2014

TO JE TV !

TO JE TV !