16. 7. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Zisk a tržby Yahoo sa v 2. kvartáli znížili. Dôvodom bol ďalší pokles príjmov z reklamy. Informovali o tom agentúra AP a internetový portál nemeckého týždenníka Spiegel.
Tržby internetového koncernu v 2. štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška klesli o 4 % na 1,1 miliardy USD (808 miliónov eur). Čistý zisk sa medziročne prepadol o 19 % na 270 miliónov USD alebo 26 centov na akciu z 331 miliónov USD alebo 30 centov na akciu.
Upravený zisk na akciu predstavoval 37 centov a tržby po odpočítaní provízií partnerským spoločnostiam 1,04 miliardy USD. Analytici očakávali upravený zisk na akciu na úrovni 39 centov a tržby po vyplatení provízií vo výške 1,09 miliardy USD.
"Nie sme spokojní s výsledkami za druhý štvrťrok," uviedla v utorok (15. 7.) večer šéfka spoločnosti Marissa Mayer. Bývalá manažérka Google sa snaží od svojho nástupu do funkcie v lete 2012 prilákať viac užívateľov prostredníctvom ponuky nových obsahov a funkcií. Zatiaľ sa jej však príliš nedarí plniť svoje ciele.
Yahoo musí bojovať s tvrdou konkurenciou zo strany Google a Facebooku. Väčšina príjmov všetkých troch koncernov pochádza z reklamy. Na jednej strane predávajú grafické reklamy, takzvané bannery. Yahoo síce v uplynulom kvartáli zvýšil počet predaných reklám o 24 %, ale priemerná cena za reklamu klesla rovnako o 24 %. Firmy okrem toho predávajú platené odkazy. Yahoo si v tejto oblasti opäť polepšil, čo pribrzdilo pokles zisku.

Copyright © TASR 2014


Spoločnosť Yahoo Japan, ktorá je dcérskou firmou americkej internetovej spoločnosti Yahoo, ponúka v Japonsku posmrtné online služby. Užívatelia webového portálu sa od pondelka môžu prihlásiť do novinky s názvom Yahoo! Ending, ktorá po ich úmrtí rozošle digitálne rozlúčkové správy a zmaže osobné dáta zo systémov spoločnosti. "Ak je toto tvoj posledný deň, si pripravený odísť?" pýta sa spoločnosť Yahoo na webovej stránke.
Okrem toho Yahoo! Ending ponúka asistenciu pri zariaďovaní si vlastného pohrebu či pomoc pri písaní závetu. Užívatelia si navyše môžu vytvoriť spomienkovú webstránku, kde budú môcť ich priatelia zanechať kondolenčné správy. Stránka môže tiež obsahovať životopis, fotografie, videá či pozvánku na pohreb. Medzi ďalšie služby patrí aj zmazanie všetkých textov a obrázkov, ktoré používateľ uložil na server spoločnosti. "To zabráni, aby súkromné informácie zostali po smrti užívateľa online," uviedli predstavitelia Yahoo Japan. Ako tiež vysvetlili, všetky navolené aktivity sa spustia až po tom, čo úrady oficiálne potvrdia úmrtie užívateľa.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
.