DALITO!

25. 5. 2013

Stále Milujeme Slovensko
Show Milujem Slovensko včera  sledovalo 313 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 15,50%  /zisk 32 tisíc divákov /.


Policajti z centra stratili 2 tisíc divákov . Mali tak podiel 7,80 % a 128 tisíc divákov starších ako 12 rokov .


TO JE TV !

TO JE TV !

24. 5. 2013

Dobré správy z RTVS !

Dobré správy z RTVS !



Vážení kolegovia,




týmto si Vám dovoľujeme oznámiť, že na základe hlasovania Výboru ZO OZM pri RTVS Bratislava bol doterajšej predsedníčke našej Základnej organizácie p. Zdenke Baumanovej pozastavený výkon jej funkcie a to od 24. mája 2013 od 14:36 hod.
Dočasným výkonom funkcie bola poverená p. Štefánia Krištofíková a to až do dňa konania konferencie, t.j. 30.05.2013, na ktorej bude s definitívnou platnosťou rozhodnuté o zotrvaní, príp. odvolaní doterajšej predsedníčky p. Zdenky Baumanovej.
S dôvodmi nášho konania Vás oboznámime hromadným mailom v krátkom čase.

Štefánia Krištofíková
poverená predsedníčka
ZO OZM pri RTVS Bratislava

RTVS NEWS

RTVS NEWS

 

Okrúhle 1 150. výročie príchodu Cyrila a Metoda na naše územie, ale aj záznamy a priame prenosy z hudobných festivalov a medzinárodné športové podujatia ponúkne letná programová štruktúra Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS). Úvod leta v televíznom a rozhlasovom vysielaní verejnoprávneho RTVS bude patriť Sviatku sv. Cyrila a sv. Metoda, ktorý oslávime 5. júla a RTVS si ho vo vysielaní pripomenie najmä od 4. do 7. júla. Prinesie viaceré priame prenosy z cyrilo-metodských osláv na Jednotke a aj zaujímavý program na Dvojke. Ako na štvrtkovom rokovaní Rady RTVS informoval programový riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Tibor Buza, paralelne bude RTVS v týchto dňoch zabezpečovať priamy prenos z Východnej a tiež benefičného koncertu Večer ľudí dobrej vôle z Levoče, v rámci ktorého má RTVS v pláne telemost na slávnostný koncert Večer lidí dobré vůle v moravskom Velehrade. Oba venované cyrilo-metodským oslavám.
S vierozvestcami je spojená podľa Buzu i najdôležitejšia udalosť leta vo vysielaní STV - koprodukčný hraný dokumentárny štvordielny seriál Cyril a Metod. Z hlavných osláv pripravovaných na začiatok leta odvysiela televízia aj rozhlas i prenosy z osláv z Devína a z Nitry a natáčať bude k jubileu tiež v ďalších mestách na Slovensku. Cyrilo-metodským oslavám venujú začiatok júla aj vo vysielaní Slovenského rozhlasu (SRo), napríklad na Rádiu Slovensko zaznie omša z kostola sv. Cyrila a Metoda v Terchovej a do vysielania Rádia Regina zaradia okrem iného reportáže o pamiatkach zachovaných z obdobia Veľkej Moravy. Jubileum pripomenú i ďalšie rozhlasové programové služby - rádiá Patria, FM a Slovakia International.
Verejnoprávna televízia nebude počas leta výrazne zužovať priestor spravodajstvu. V lete sa má totiž podľa Buzu spustiť ranný spravodajský blok naplánovaný okolo 9:00. Medzi iným Jednotka vymení pondelkové romantické filmy za kvalitné európske kino a prinesie i britský dobrodružný seriál Sindibád. Pre šetrenie a tiež menej divákov sa v júli a auguste nebudú vysielať premiéry viacerých programov z vlastnej tvorby STV. Nahradia ich reprízy toho najlepšieho z relácií Nikto nie je dokonalý, Pošty pre teba a ďalších. V premiérových epizódach budú však pokračovať relácie Slovensko v obrazoch a Svet v obrazoch ako aj magazín Hurá do záhrady. Priaznivci športu sa na obrazovkách verejnoprávnej televízie môžu tešiť na futbalovú Ligu majstrov a cyklistickú Tour de France.
Slovenský rozhlas prinesie počas leta štandardne záznamy a prenosy z festivalov - klasickej, ľudovej aj populárnej hudby na Rádiu FM, Rádiu Regina aj na Rádiu Devín. Na Rádiu Slovensko venuje verejnoprávny rozhlas viac priestoru oslavám 1 150. výročia príchodu svätých Cyrila a Metoda na územie Veľkej Moravy, informoval o tom programový šéf SRo Ľuboš Machaj. Vierozvestcov si však verejnoprávny rozhlas pripomenie v rámci programu všetkých svojich rádií. Vo vysielaní zaznie aj seriál k 45. výročiu augustových udalostí roku 1968 s využitím nahrávok z rozhlasového archívu. Medzi iným Rádio Slovakia International (RSI) vo vysielaní upozorní na Európske hlavné mesto kultúry. Hraním 20 najväčších slovenských hitov z posledných 20 rokov pripomenie RSI svoju 20-ročnicu.
 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

Zomrel Jindřich Suk

Zomrel Jindřich Suk


Vo veku 88 rokov zomrel dnes ráno v Novom Bore na Českolipsku bývalý riaditeľ Československej tlačovej kancelárie Jindřich Suk. ČTK to oznámila jeho dcéra Jindřiška Zajíčková. Suk ČTK viedol zhruba rok po augustovej invázii armád Varšavskej zmluvy do Československa v roku 1968. "Až do smrti novinár, ktorý žije novinami a žije svetom," spomína na Suka rozhlasový komentátor Jan Petránek, ktorý sa Sukom pred rokom 1968 pôsobil v Moskve. "Jindra Suk bol posledný, kto u Antonína Novotného vzal interview v okamihu, keď odchádzal z postu prezidenta," doplnil. ČTK Suk riadil od augusta 1968 do novembra 1969. Bol to taký disident v pozadí, ktorý kryl prácu spravodajcov, keď sa nepáčila straníckemu vedeniu, a dostával za to údery na svoj ​​chrbát, podotkol Petránek.


Copyright © ČTK 2013

Výpis uznesení z rokovania Rady Rozhlasu a televízie Slovenska


Výpis uznesení z rokovania 
 
Rady Rozhlasu a televízie Slovenska


 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS










Výkonný riaditeľ golfovej European Tour George O'Grady sa ospravedlnil za výrok v živom televíznom rozhovore, ktorým reagoval na spor Tigera Woodsa a Sergia Garcíu. O'Grady vo vysielaní vyslovil názor, že "väčšina priateľov Sergia Garcíu sú farební športovci z USA." Uvedený výraz má v Spojených štátoch hlbší historický podtext. Takýmto zastaraným a znevažujúcim spôsobom označovali Afroameričanov. "Hlboko ľutujem použitie nevhodného slova v televíznom vysielaní Sky Sports, chcem sa úprimne ospravedlniť," vyhlásil O'Grady.


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 
Známa americká fotografka Annie Leibovitz získala Cenu princa Astúrskeho v kategórii komunikácie a humanitných vied. Rozhodla o tom vo štvrtok porota v španielskom meste Oviedo, informovala čínska tlačová agentúra Sinchua.
Šesťdesiattriročná fotografka sa preslávila svojou prácou pre magazín Rolling Stone, pre ktorý pracovala 13 rokov. V tom čase fotografovala každého vo svete rokenrolu a pop music, urobila fantastické snímky napríklad Johna Lennona, Boba Dylana či Bruca Springsteena. Je autorkou vôbec posledných snímok Johna Lennona, urobených iba niekoľko hodín pred jeho zavraždením v decembri 1980.
Pracovala však pre viaceré médiá, medzi nimi aj časopis Vanity Fair. A neobmedzovala sa iba na fotografovanie celebrít. Pracovala aj vo vojnách v Libanone a v 90. rokoch na Balkáne.
Leibovitz je iba druhou ženou v danej kategórii, ktorá získala túto cenu, odkedy sa začala v roku 1981 udeľovať.
Porota konštatovala, že "urobila desiatky portrétov pre niektoré z najprestížnejších časopisov, ktoré sú odrazom éry politiky, literatúry, filmu, hudby a športu". Porota Annie Leibovitz označila za jednu "z dynamických síl vo svete fotožurnalistiky".
Cena princa Astúrskeho za komunikáciu a humanitné vedy je treťou z ôsmich cien, udeľovaných tento rok. Rakúsky filmár a scenárista Michael Haneke, ktorý vlani nakrútil film Láska o vzťahu starých manželov na konci života, získal Cenu princa Astúrskeho v kategórii umenie a holandská sociologička Saskia Sassen v kategórii sociálnych vied. Víťazov zvyšných kategórií zverejnia postupne do septembra. Každý z laureátov dostane finančnú odmenu 50.000 eur a sošku španielskeho umelca Joana Miró.
Ceny laureátom odovzdajú slávnostne v októbri v Oviedu.


 


 Turecký parlament schválil dnes zákon o zákaze reklamy alkoholických nápojov a sprísnil reštrikcie týkajúce sa jeho predaja v tejto prevažne moslimskej, i keď sekulárnej krajine.
Dnes schválená právna norma zakazuje predaj alkoholických nápojov v čase od 22.00 h do 06.00 h, ako aj jeho predaj v blízkosti mešít a škôl či iných vzdelávacích ustanovizní. Zákon predpokladá aj prísnejšie tresty za jazdu pod vplyvom alkoholu, píše agentúra AP.
V súlade so zákonom výrobcovia alkoholu a jeho distribútori už nesmú propagovať svoje výrobky a zábery na alkoholické nápoje musia byť v televízii upravené tak, aby boli rozmazané.
Vláda v zdôvodnení návrhu zákona uviedla, že jeho cieľom je ochrana mládeže pred nástrahami alkoholizmu. Jej sekulárni oponenti však obviňujú vládnucu stranu, ktorá má islamské korene, z postupného presadzovania moslimskej agendy do vnútornej politiky štátu.
Zákon nadobudne účinnosť, keď ho podpíše prezident.

Copyright © TASR 2013


VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Samozrejme, že Stalin mal svoje excesy. Krajinu však prebral v porevolučnom čase s mnohými špiónmi, nepriateľmi a zradcami. Bolo nevyhnutné vybudovať krajinu a urobiť tieto veci. Musela vládnuť železná päsť. Áno, zomreli aj nevinní ľudia. To sa však stáva."
Iľja Bryzgalov ,brankár ruskej hokejovej reprezentácie

„Revolúcia ale občanom toaletný papier zaistí, zásobíme trh tak, že sa situácia upokoj. “
Alejandro Fleming, venezuelský minister obchodu


"O výsledkoch agentúry MVK sa hovorilo pár dní v kuloároch, takže po ich zverejnení sme už neboli prekvapení.Je potrebné sa zamyslieť nad tým kto bol jeho zadávateľom a kto ho platil Práve táto otázka z pohľadu výsledkov strany v prieskume dôležitá. Najmä preto, že kľúčovým spolupracovníkom agentúry MVK je jeden z odídencov SaS."
SaS



"O dianí v parlamente vedia viac technici a čašníci v bufete...nezaslúžite si ani, aby sa tu svietilo... hádžeme uterák na drogovú problematiku."
Alojz Hlina


„ Ja ti poviem tak, že my sme tu za štyri mesiace vybrali päťku, päť miliónov, a sme tu. Vybral to jeden človek stále a čo. Celé to je o tom, že ja ti poviem, na čom sa zakladá tento ojeb. Tento ojeb sa zakladá na tom, že ty, keď máš, keď si neni, keď vieš, ako čo si oni všetko môžu dovoliť, policajti a celkovo vyšetrovatelia, tak vieš proste, že ten systém je o kokote. Keby sme žili v komunizme, tak si to nikdy v živote nedovolíš, lebo demokratizmus je v tom na p..u, že ty máš slobodu sa brániť... Každý tuší, že to je ojeb, ale to ešte všetci iba tušia. A to ešte musia dokázať... aj na AB-čke sme tak vybrali, šak na AB-čke sme vybrali 5 miliónov eur do pi.., plus ešte k tomu sme vybrali, hentam vybrali 470, no 440 na DPH... vybrali sme aj 200 a ešte 9-tisíc euro nám prišlo vtedy na začiatku, čo bolo akože oficiálne. „
Alexandr Salmanov


"Nemci už poslali kavalériu do Maďarska - a to vo forme tankov. Nech neposielajú, to je naša prosba. Nebol to dobrý nápad, neosvedčil sa."
Viktor Orbán


"Znevážili ste posvätné miesto parlamentu, prekročili ste všetky medze, ešte nikto tu drogu nepoužil."
Pavol Hrušovský


„ V tom, čo sa píše v novinách o kauze tunelovania vojenského spravodajstva sa nevyzná ani divá sviňa.“
Robert Fico


„ Smali sa mi prečo rapujem a ja sledujem ako zatal napredujem, nefetujem, motivujem mladých ľudí, snažím sa im zmenit pohlad, trochu ich nabudiť. Ukázať im, objaviť sam seba a nebludit v tomto labirinte lži, kde chce každý kokot šeckých sudiť“.
Rytmus

Prieskum MML – TGI Median Sk

Prieskum

MML – TGI Median Sk






Denník Nový čas, týždenník Plus sedem dní, dvojtýždenník Tele Plus a TV Max, mesačník Zdravie, Rádio Expres a Televízia Markíza sú na Slovensku v období september 2012 až marec 2013 najčítanejšie a najsledovanejšie médiá. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Median Sk, Market & Media& Lifestyle – TGI 4./2012 +1./2013, ktoré dnes zverejnila spoločnosť Median Sk.
Prieskum bol realizovaný od 17. septembra 2012 do 31. marca 2013 na vzorke 4151 respondentov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov.
Do prieskumu bolo zahrnutých celkovo 271 printových médií, 47 rádiových a 67 televíznych staníc a 4 teletexty

Medzi denníkmi je na prvom mieste Nový čas s čítanosťou 18 %, druhý v poradí je Plus jeden deň so 7 %, za ním Sme rovnako so 7 %, štvrtý je denník Pravda so 6 % a piaty najčítanejší denník je Šport so 4 %.

V kategórii týždenníky je prvý Plus 7 dní, ktorý dosiahol 11 %, druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 8 %, na treťom mieste sú Báječná žena a Nový čas pre ženy, ktoré dosiahli zhodne 8 %.

Medzi dvojtýždenníkmi sú najčítanejšími titulmi Tele Plus a TV max s 3 %, dvojtýždenník Relax dosiahol 2 %.

Najčítanejším mesačníkom podľa výsledkov prieskumu je časopis Zdravie s 9 %, druhé miesto obsadil mesačník Eva s 8 %, tretí Záhradkár má rovnako 8 %, štvrtá EMMA dosiahla 6 %.

Medzi rozhlasovými stanicami v parametri "počúval včera" je na prvom mieste Rádio Expres s 20 %, druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko so 16 %, tretie Fun rádio s 13 %, na štvrtom mieste dosiahli Jemné melódie a Európa 2 zhodne 8 %.
V parametri "podiel na trhu (share)" je prvá trojica rovnaká – Rádio Expres 22 %, Rádio Slovensko 19 %, Fun rádio 15 %.

Televízne stanice sledovali v hodnotenom období viac ako štyri milióny divákov. Na prvom mieste je Markíza, dosiahla sledovanosť 57 %, druhá TV Joj má 41 %, tretia je verejnoprávna Jednotka s 17 % a TV Doma s 9 %.
V ukazovateli "podiel na trhu (share)" získala v poslednom kvartáli 2012 a prvom kvartáli 2013 prvé miesto TV Markíza so 38 %, druhá TV Joj dosiahla 26 %, verejnoprávna Jednotka je tretia s podielom 9 %.

Údaje z prieskumu sledovanosti MML – TGI poskytla TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.



Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Keďže Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) doteraz na svojich webových sídlach poskytovala len nízku technickú, obsahovú a kvalitatívnu úroveň servisu pre divákov a poslucháčov v podobe archívu svojich relácií, rozvoj tejto oblasti je mimo diskusie a polemiky. Prvá etapa online konceptu RTVS prináša spustenie nového webu RTVS, ktorý zlúči rozhlasovú a televíznu časť a podporí budovanie korporátneho brandu RTVS. Nový web tak sprístupní obsah televízie a rozhlasu na profesionálnej a vizuálne atraktívnej úrovni.
Ako povedal manažér Nových médií RTVS Dušan Vančo, web RTVS.sk je označený symbolom beta, je teda v pilotnej testovacej prevádzke. „Počas testovania chceme identifikovať a doladiť chyby a postupne dopĺňať obsah," doplnil Vančo. Spustený portál je výsledkom spolupráce RTVS so spoločnosťou Fatchilli, dizajn navrhlo grafické štúdio Milk. Spolupráca s Fatchilli bola ukončená dohodou k 10.6.2013. Hlavným motívom ukončenia tejto spolupráce je ďalší rozvoj a správa webu v internom prostredí. Súčasťou dohody so spoločnosťou je preto aj odkúpenie zdrojových kódov, ktoré RTVS umožnia ďalšiu modifikáciu a vývoj spusteného webu. Realizácia projektu nebola jednoduchá, web je totiž rozhraním, úzko naviazaným na veľké množstvo vnútorných ekosystémov televízie a rozhlasu, ktoré navyše nie sú kompatibilné. Súčasne s multimediálnym webom spúšťa RTVS aj redizajnovaný informačný/inštitucionálny portál RTVS.org. Počas beta verzie budú spätne dostupné aj pôvodné samostatné stránky RTVS, ktoré však už nebudú aktualizované. "Web je zatiaľ iba v prvej, základnej fáze vývoja. Ambíciou Nových médií je postupne priniesť nielen nový, špecializovaný obsah, ale aj aplikácie pre mobilné zariadenia," doplnil Vančo.
Podľa riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daše Matušíkovej, dôležitosť internetu a mobilných aplikácií ako tretej platformy popri televízii a rozhlase narastá, RTVS preto „musí reagovať na tento vývoj a nasledovať súčasné trendy. Prelomenie obdobia doby kamennej je pre verejnoprávne médium nevyhnutnou úlohou a výzvou.“ Rozvoj Nových médií RTVS bude podľa Matušíkovej súčasťou rozvoja programových služieb a v dlhodobom horizonte sa musí stať „suverénnym a konkurencieschopným prostredím komunikácie a služieb verejnosti.“
„Bezbariérový prístup k médiám, vrátane nových médií, bol aj je od začiatku našou prioritou,“ uviedol Václav Mika, generálny riaditeľ RTVS.
Testovaciu verziu novej stránky nájdete na www.rtvs.sk.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.





23. 5. 2013

Stanovisko k článku v týždenníku Plus sedem dní

Stanovisko k článku v týždenníku Plus sedem dní





Ministerstvo obrany SR sa ostro ohradzuje proti neobjektívnemu článku zverejnenom dňa 22. 5. 2013 v týždenníku Plus 7 dní s názvom "Tunel tajných" od autora Lukáša Milana. V ňom už spomínaný autor útočí na súčasného ministra obrany Martina Glváča a pomáha si pri tom klamstvami.
Súčasné vedenie MO SR chápe tento článok ako účelový útok bývalého zamestnanca Ministerstva obrany SR, ktorého si sebou na rezort priniesol pán Ľubomír Galko. Ako sa v tomto prípade ukázalo autor, ktorý bol bývalým chránencom Ľubomíra Galka, nedokáže písať o údajnej kauze tunelovania vojenského spravodajstva nezaujato. Ak si autor Lukáš Milan neuvedomil, že už nepracuje pre bývalého ministra, vydavateľ týždenníka Plus 7 dní by nemal dopustiť takúto zaujatosť autora. Veríme, že zo strany vydavateľa nešlo o úmysel.
Za povšimnutie stojí, že autor poskytol Ľubomírovi Galkovi priestor, aby exminister obhájil, že v kauze údajného tunelovania vojenského spravodajstva konal.
Ľubomír Galko v decembri 2012 vyhlásil, že o materiáli nevie. Po prepuknutí kauzy začal tvrdiť, že o ňom vedel a dokonca inicioval šetrenie. Už od mája 2012 súčasný minister Martin Glváč niekoľkokrát deklaroval pred poslancami Osobitného kontrolného Výboru NR SR na kontrolu činnosti Vojenského spravodajstva a informoval aj médiá, že riaditeľom Vojenského spravodajstva bude po zlúčení Ľubomír Skuhra, alebo Róbert Tibenský.
Ľubomír Galko nikdy neinformoval ministra obrany Martina Glváča o tom, že má závažné informácie o jednej z týchto osôb a neobrátil sa ani na orgány činné v trestnom konaní. Autor článku zrejme túto skutočnosť, teda nekonanie Ľ. Galka, nepovažoval za podstatnú informáciu.
Vzhľadom na to, že autor neposkytol ministerstvu obrany priestor reagovať, ministerstvo obrany považuje za dôležité zareagovať na zverejnené zavádzajúce informácie. Autor: "Minister klamal: Glváč pôvodne tvrdil, že všetky informácie o tunelovaní tajnej služby z čias Bašku a Skuhru sú vymyslené. "Zatiaľ som sa stretol iba s dezinformačnými správami, so slohovými prácami, ktoré boli modifikovanými zložkami lží..." povedal Glváč. Nevyhol sa však klamstvu. Niekoľkokrát totiž vyhlásil, že bývalý riaditeľ VSS Roman Mikulec, ktorý viedol vyšetrovanie proti Skuhrovi, skartoval interné poznámky agentov tri dni po vlaňajších marcových voľbách. "Zamyslite sa, 10. marca boli voľby, potrebovali pozametať," povedal šéf rezortu obrany.

Reakcia MO SR: S rovnakým dátumom ako minister obrany Martin Glváč pracovala aj vtedajšia predsedníčka vlády SR Iveta Radičová, ktorá bola poverená riadením Ministerstva obrany SR.
(Podľa písomného záznamu predsedu skartačnej komisie na sprievodnom liste Ivety Radičovej, bola od neho informačná správa odpojená z dôvodu skartácie 12. marca 2012. Ako je možné, že 12. marca bola odpojená, keď podľa protokolov skartačnej komisie o jej fyzickom zničení bola skartovaná už 2. marca 2012? To evokuje podozrenie, že skartovateľ to skartoval 12. marca 2012 a zápis zo skartácie bol robený účelovo, aby predbehli termín parlamentných volieb.)

Autor: Podrobnosti o prípade môže plukovník v zálohe povedať iba vyšetrovateľom a až po zbavení mlčanlivosti, ktorou je viazaný. Glváč je tak v ťažkej situácii - ak ho zbaví mlčanlivosti, môže tým otvoriť Pandorinu skrinku a naopak - keď bývalému agentovi neumožní vypovedať, v podstate sa prizná.

Reakcia MO SR: Minister Glváč opakovane povedal, že nebude robiť žiadne prekážky pri zbavení mlčanlivosti a bude konať okamžite, ako ho o to požiadajú orgány činné v trestnom konaní. Nemôže byť teda žiadnych pochýb, že by po takejto žiadosti zbaveniu mlčanlivosti zabránil.

Autor: Zároveň vraj nemal ani tušenia, že jeho riaditeľ Skuhra mal byť kedysi zapletený do tunelovania vlastnej tajnej služby. Ten istý dokument, ktorý Glváč podpísal, však dokazuje, že o prípade musel vedieť minimálne od júna 2012 a napriek tomu Skuhru v januári 2013 vymenoval za šéfa spojeného Vojenského spravodajstva. Navyše, Glváč dal preveriť podozrenia z tunelovania tajnej služby Skuhrovi. Teda tomu istému, ktorý šéfoval tajnej službe v čase podozrivých prevodov majetku.

MO SR: Minister obrany SR Martin Glváč niekoľko mesiacov otvorene hovoril o tom, že po zlúčení vojenských spravodajských služieb bude riaditeľom Vojenského spravodajstva Ľubomír Skuhra, alebo Róbert Tibenský. Ľubomír Galko napriek tomu nikdy neupozornil ministra obrany Martina Glváča, že vie o podozreniach, ktoré by jedného z dvojice kandidátov na post šéfa Vojenského spravodajstva diskvalifikovali. Navyše pán Galko nerozumie úradnému postupu štátneho orgánu v správnom konaní, nakoľko sa jednalo o rozhodnutie rozkladovej komisie vydané na základe odvolania (rozkladu) účastníka konania pána Mikulca proti disciplinárnemu rozkazu, ktorý minister obrany zrušil a vec vrátil na opätovné rozhodnutie prvostupňovému orgánu. Rozkladová komisia sa musela vysporiadať so všetkými námietkami účastníka konania tak, ako boli uvedené v odvolaní a citovať ich v odôvodnení rozhodnutia. Ľubomír Galko tak zmätočne a zavádzajúco poukazuje na formuláciu "Táto bola ukončená odchodom bývalého vedenia VSS a VOS z funkcií ešte v roku 2010", ktorú správny orgán citoval z námietky účastníka konania.
Predmetný materiál na Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti Vojenského spravodajstva nepovažuje Ministerstvo obrany SR za totožný s tým, s ktorým sa mal stretnúť pán Galko počas svojho ministrovania (o čom sú dôkazy) a nekonal. Dnes sa na základe svojich konštrukcií snaží zvaliť vinu na súčasné vedenie, pričom jeho nominant správu skartoval, čím znemožnil konať v tejto veci orgánom činným v trestnom konaní tak, ako mu to prikázala pani Radičová.

Autor: Navyše, Glváč dal preveriť podozrenia z tunelovania tajnej služby Skuhrovi. Teda tomu istému, ktorý šéfoval tajnej službe v čase podozrivých prevodov majetku.

MO SR: Vyšetrovaním nebol poverený Ľubomír Skuhra. Minister obrany Martin Glváč niekoľkokrát vyhlásil, že osobne riadi a dohliada na vyšetrovanie tejto záležitosti, tak ako mu to umožňuje zákon.


TASR informovala hovorkyňa MO SR Martina Balleková



Zomrel Ladislav Vymětal

Zomrel Ladislav Vymětal


Vo veku 79 rokov zomrel v stredu český divadelný pedagóg, režisér a dlhoročný člen umeleckého súboru Mestských divadiel pražských (MDP) Ladislav Vymětal. Informovala o tom Tereza Mrzenová z MDP. Príčina úmrtia nie je známa.
Ladislav Vymětal sa narodil 19. augusta 1933 a študoval v Bratislave a neskôr aj na Divadelnej fakulte Akadémie múzických umení (DAMU) v Prahe, pričom v posledných rokoch štúdia už asistoval v Národnom divadle. Okrem toho tiež absolvoval štipendijný pobyt v Paríži u režiséra Jeana Vilara. Umeleckú kariéru odštartoval v Divadle V. Nezvala v Karlových Varoch, potom pôsobil vo Východočeskom divadle v Pardubiciach. V rokoch 1962 až 1983 režíroval inscenácie v spomínaných Mestských divadlách pražských, čo bola najvýznamnejšia časť jeho kariéry. Následne v rokoch 1983 až 1986 pôsobil v činohre Národného divadla, odkiaľ sa však vrátil do MDP. Bol tiež pedagógom na DAMU, kde ovplyvnil niekoľko generácií divadelníkov. Vlani mu udelili Senior Prix za celoživotnú prácu pre divadlo. Posledná rozlúčka s Ladislavom Vymětalom sa uskutoční v utorok 28. mája v pražských Olšanoch.
Informácie pochádzajú z webstránky www.idnes.cz.


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



HEADLINE ROKU

HEADLINE ROKU
 
 

RADA RTVS Updated

RADA RTVS Updated


Jednou z dominánt letnej programovej štruktúry na RTVS bude 1150. výročie príchodu sv. Cyrila a Metoda na územie Veľkej Moravy. Na dnešnom rokovaní Rady RTVS to povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
"Máme dve línie pripomenutia si tohto významného výročia, respektíve osláv. Jedna časť bude v rovine štátneho a spoločenského záujmu a druhá ekumenického. V období od štvrtého do siedmeho júla prinášame štyri priame prenosy," povedal pre TASR na margo kľúčových dní osláv. RTVS sa však podľa neho bude téme vierozvestcov venovať po celý zvyšok roka 2013.
"V rovine programového pripomenutia sme súčasťou veľmi významného projektu Cyrila a Metoda, ktorý je dokumentárnou historickou realitou. Ide celkovo o štyri epizódy. Je to veľmi náročný projekt," povedal s tým, že jednotlivé časti by sa mali vysielať štyri týždne po sebe od začiatku osláv. RTVS sa k tomuto projektu pripojila koncom minulého roka a spolupracuje na ňom s Českou televíziou a súkromnou producentskou spoločnosťou. "Je zohľadnený náš dramaturgický vstup do tohto projektu," zdôraznil Mika, podľa ktorého bude RTVS vysielať slovenskú verziu produktu.
Slovenský rozhlas (SRo) sa bude výročiu sv. Cyrila a Metoda venovať na všetkých programových službách. "Na Rádiu Slovensko pripravujeme niekoľko publicistických relácií. Jedna z nich sa bude venovať vývoju slovenského jazyka od čias Cyrila a Metoda," povedal pre TASR programový šéf SRo Ľuboš Machaj. "Máme niekoľko prenosov z podujatí, ktoré sa organizujú pri tejto príležitosti. Osobne som zvedavý aj na omšu z Terchovej, kde je najväčší cyrilometodský kostol. Bude tam pôvodná gréckokatolícka omša," podčiarkol Machaj. "Svätci a štátnici je veľký dramatizovaný cyklus osobností, ktoré ovplyvnili vývoj Slovenska, hudobné profily na Regine, pohľady na to, ako sa s touto oslavou vysporiadajú regióny. Je tých podujatí obrovské množstvo," vypočítal Machaj.
Dnešné rokovanie Rady RTVS sa podľa jej predsedu Igora Galla nieslo v pracovnom duchu, členovia rady prerokovali 13. bodov programu. V úvode zaznela informácia o prechode webového portálu RTVS do internej správy. Podľa hovorcu RTVS Richard Šümeghyho dohodu o tomto procese podpísali 7. mája. "Dohoda o ukončení zmluvných vzťahov a vysporiadaní vzájomných práv a povinností so spoločnosťou Fat Chilli súvisí s prechodom správy webu z externého do interného prostredia pod sekciu marketingu a komunikácie, ktorá bude mať na starosti prípravu nového spoločného webového sídla RTVS a budovanie nových médií. Podpis tejto dohody korešponduje so zámerom nového vedenia RTVS dostať web a nové médiá pod správu RTVS," uviedol pre TASR Šümeghy.
Rada RTVS dnes preverila plnenie svojich starších uznesení, prerokovala Rámcovú správu o činnosti RTVS a informáciu o aktuálnom stave hospodárenia a plnenia programovej služby RTVS. Generálny riaditeľ RTVS Mika uviedol Výročnú správu RTVS za rok 2012, členovia rady prerokovali hospodárske výsledky a zámery RTVS do ďalšieho obdobia, vrátane informácie o stave výberu úhrad za služby verejnosti poskytované RTVS za I. štvrťrok 2013. Výber podľa Miku prebehol v súlade s plánovanými parametrami.


Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS





Predseda Národnej rady SR Pavol Paška (Smer-SD) nemusí výboru pre nezlučiteľnosť funkcií vysvetliť svoje vystupovanie v spotoch spravodajskej televízie TA3. Výbor dnes totiž neprijal uznesenie k podnetu, ktorým Ondrej Dostál a Juraj Petrovič namietali Paškovo vystupovanie v televíznych spotoch a tvrdili, že ide o reklamu. Žiadali Pašku pokutovať. Ak by aj dnes výbor prijal uznesenie a konanie by pokračovalo, viacerí poslanci vrátane opozície Pašku potrestať neplánovali. Nemyslia si, že zákon porušil.
Za prešetrenie prípadu bolo len šesť opozičných poslancov, osem vládnych sa pri hlasovaní zdržalo. Otto Brixi (Smer-SD) odmieta, že tak urobil kvôli osobe Pašku. "Tak ako som v minulosti nehlasoval za iné podnety, ktoré boli podľa môjho právneho pohľadu nejasné a nebola jasná indikácia toho, že verejný funkcionár porušil zákon, tak som nehlasoval ani za uznesenie voči pánovi Paškovi," povedal pre TASR. Brixi si navyše myslí, že Paška zákon neporušil, keďže nevystupoval v reklame, ale v programovej upútavke.
O Paškovej vine nie je presvedčený ani šéf výboru Miroslav Beblavý (SDKÚ-DS). Napriek tomu však podporil uznesenie, ktoré malo viesť k tomu, aby Paška výboru zaslal svoje stanovisko k prípadu. Konanie voči Paškovi totiž podľa jeho slov začalo podaním podnetu, výbor by dnes hlasovaním Pašku nepotrestal. Tak ako Beblavý, ani niekoľkí ďalší opoziční poslanci si nemyslia, že Paška zákon porušil. Otvorene to povedal Alojz Přidal z KDH. Priznal, že ak by konanie pokračovalo, nehlasoval by za Paškovo potrestanie.
Reklamné spoty vysiela televízia TA3 v súvislosti so zmenou jej vysielacieho času. "Spoty majú podľa nášho názoru charakter reklamy pre televíziu TA3," píšu predkladatelia podnetu, ktorí sú presvedčení, že takéto počínanie predsedu parlamentu a poslanca NR SR je v rozpore s ústavným zákonom.


Copyright © TASR 2013

RADA RTVS

RADA RTVS
 

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) sa pripravuje na spustenie nového webu. S jeho spustením zároveň webové služby RTVS prejdú z externého do interného prostredia. Ako na dnešnom rokovaní Rady RTVS informovala riaditeľka sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daša Matušíková, na vytvorení spoločného webového sídla RTVS zlúčením súčasných troch webstránok - stv.sk, rozhlas.sk a rtvs.sk, sa dohodli ešte vlani so spoločnosťou Fat Chilli. Nový web postupne "zlúči content (obsah, pozn. redakcie) týchto troch webov a umožní divákom naozaj bezbariérový moderný a funkčný prístup ku contentu televízie a rozhlasu. Momentálne sme v stave, že web sme z časti prebrali a chceme ho dať do prevádzky začiatkom budúceho týždňa. "V pondelok, utorok v testovacej prevádzke pôjde von ako beta verzia. To znamená, že všetky veci tam nebudú stopercentné, budú sa ešte vychytávať prípadné chyby," povedala médiám na dnešnom rokovaní rady Matušíková.
Súčasné vedenie RTVS na čele s generálnym riaditeľom Václavom Mikom sa 7. mája dohodlo na ukončení spolupráce so spoločnosťou Fat Chilli. Zmluvy RTVS s Fat Chilli sa postupne končia v máji a v júni. Fat Chilli však podľa Matušíkovej zabezpečí pre RTVS ešte skúšobnú prevádzku nového webu. Skúšobná prevádzka by mala trvať od konca mája približne mesiac. Počas nej by sa mali odstrániť všetky prípadné chyby a následne sa webové služby dostanú z externého prostredia do interných kapacít RTVS. Základ štruktúry pripravovanej novej webstránky tvoria podľa Matušíkovej "tri najzákladnejšie veci, ktoré diváci a poslucháči potrebujú - program, archív a live stream". Všetky spomínané zložky RTVS technicky a graficky obnovil. Používateľom webu tak sľubuje intuitívny, jednoduchý, pekný a funkčný komunikačný dizajn, doplnila pre médiá šéfka marketingu a komunikácie RTVS. Príprava spomínaného nového webu sa začala vlani a trvala osem mesiacov. Sekcia marketingu a komunikácie RTVS chce do mesiaca pripraviť koncept smerovania nových médií v RTVS, ktoré by sa malo týkať nielen webu ale napríklad aj aplikácií pre mobilné telefóny. Vedenie RTVS by malo viac informácií Rade RTVS poskytnúť na nasledujúcich rokovaniach.
RTVS začal svoj multimediálny web pripravovať na jeseň 2011. Fat Chilli, ktorá dodávala pre STV webdizajnérske a programátorské služby od roku 2004 a neskôr aj pre RTVS, mala podľa plánov predošlého vedenia RTVS z konca mája 2012 začať pracovať na novom multimediálnom portále RTVS. RTVS agentúru SITA ešte 6. júna 2012 informovala, že pripravovaná webstránka verejnoprávneho RTVS prinesie nové služby pre verejnosť a vytvorí aj priestor na rozvoj nových médií. RTVS sa novým webom plánovala priblížiť štandardu, aký majú webstrány iných verejnoprávnych médií, napríklad Českej televízie (http://www.ceskatelevize.cz). Je to cieľom aj súčasného manažmentu. Nový bezbariérový web sa má stať ďalším komunikačným kanálom RTVS. O web sa stará sekcia marketingu a komunikácie RTVS. Konkrétne to rieši jej odbor nových médií, ktorý dostal ako prvú úlohu spoločný web - "migrovať všetky tri domény, ktoré momentálne máme - stv.sk, rozhlas.sk a inštitucionálny web rtvs.sk do jedného korporátneho webu".
Zatiaľ najväčšia zmena vo webovej prezentácií sa v rámci RTVS spustila koncom apríla 2012 v prípade webu Rádia_FM (programová služba RTVS - Slovenského rozhlasu). Užívateľom webu radiofm.sk okrem iného priniesla aplikácie pre smartfóny, živé vysielanie, playlist či možnosť zdieľať informáciu o skladbe na sociálnych sieťach.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

Zomrel Georges Moustaki

Zomrel Georges Moustaki




Vo veku 79 rokov zomrel dnes v juhofrancúzskom Nice francúzsky spevák gréckeho pôvodu Georges Moustaki.
Moustaki prestal koncertovať v roku 2009 kvôli problémom s dýchaním. Posledné vystúpenie sa konalo v Barcelone, ale spevák ho ukončil predčasne pre hlasovú indispozíciu. V rozhovore pre denník La Croix v októbri roku 2011 uviedol, že jeho choroba je "nezvratná" a znemožňuje mu spievať.
Podotkol, že v tejto situácii mu veľkú radosť robia ľudia, ktorí sa s ním delia o pôžitok z počúvania jeho nahrávok. "Tieto prejavy ľudskosti mi dávajú chuť bojovať (s chorobou). Môj život bol skvelý. Chcel by som, aby takým zostal až do konca".
Georges Moustaki, vlastným menom Giuseppe Mustacchi, sa narodil v roku 1934 v egyptskej Alexandrii v rodine gréckych židov. Vyrastal v multikultúrnom prostredí, ovplyvnený židovskou, gréckou, tureckou, talianskou, arabskou a francúzskou tradíciou.
Už ako mladý sa začal zaoberať literatúrou a skladaním piesní, pre ktoré písal aj texty. Bol angažovaným pesničkárom. Jednu zo svojich najznámejších piesní, Le Méteque, zložil v búrlivom máji 1968.
Skladal aj pre Édith Piaf - napríklad známu pieseň Milord -, pre Yva Montanda či Juliette Gréco i ďalších šansoniérov. Hral v televízii a objavil sa ja v hranom filme.

 

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS






Asi desiatka novinárov z rôznych ukrajinských médií protestovala dnes v Kyjeve na zasadaní ukrajinskej vlády proti víkendovému fyzickému útoku na ich kolegov. Žurnalisti, ktorí požadovali rezignáciu ministra vnútra Vitalija Zacharčenka, mali na chrbtoch plagáty s nápisom: Dnes novinári, zajtra tvoja dcéra, sestra, manželka. Informovali o tom dnes tamojšie médiá.
Ukrajinský premiér Mykola Azarov reagoval na protest s pobúrením konštatujúc: "Vážime si prácu novinárov, ale nech nerobia cirkus na zasadaní vlády". Predseda vlády súčasne žiadal, aby účastníkov protestnej akcie zbavili akreditácie. To sa podľa informácií jeho tlačového tajomníka Vitalija Lujkanenka už stalo. Opatrenie sa však týka iba protestujúcich osobne, nie médií, ktoré zastupovali. Tie majú možnosť akreditovať na úrade vlády iných novinárov, dodal.
Predstavitelia opozičných politických strán reakciu predsedu vlády na protestnú akciu novinárov odsúdili na plenárnom zasadaní parlamentu. Podľa ich názoru je odňatie akreditácie účastníkom protestu v rozpore s princípmi slobody tlače a prejavu, ako aj demokracie. Premiér, ako tvrdili, nemá právo takto brániť novinárom vo výkone ich povolania. Opoziční politici vyzvali Mykolu Azarova, aby o dianí na zasadaní vlády informoval členov zákonodarného zboru.
Protest bol reakciou na útok neznámych páchateľov, ktorí počas sobotňajšej demonštrácie stúpencov ukrajinskej opozície zbili v Kyjeve novinárku televíznej stanice Kanal 5 Olhu Snicarčukovú a jej manžela, fotoreportéra periodika Kommersant-Ukrajina Vladislava Sodela.


Laureátom tohtoročnej Ceny Bruna Kreiského za zásluhy o ľudské práva sa stal sýrsky novinár a aktivista Mázin Darwíš, ktorý je od februára minulého roka väznený režimom Bašára Asada vo svojej vlasti.
Prestížne ocenenie mu udelili za angažovanosť za slobodu tlače a za skutočnosť, že upozornil na zmiznutia spravodajcov a blogerov v blízkovýchodnej krajine, oznámila dnes vo Viedni Kreiskeho nadácia.
Podľa rovnakého zdroja si ocenenie na pôde Národnej knižnice vo Viedni budú môcť 10. júna prevziať aj etiópske aktivistky za rešpektovanie ľudských práv Bogaletch Gebreová a Cecily Cortiová - spoluzakladateľky zariadenia pre bezdomovcov VinziRast v rakúskom hlavnom meste.
Doteraz poslednými laureátmi ocenenia, nepravidelne udeľovaného od roku 1976, sa v roku 2011 stali dirigent, pianista Daniel Barenboim s jeho West-Eastern Divan Orchestrom, dôkaz spolupráce medzi Palestínčanmi a Židmi na úrovni talentovaných hudobníkov, ako aj charitatívne organizácie ASPIS, ESRA a Hemayat.


Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS. Košické štúdio vyhlásilo 29. ročník súťaže Košický zlatý poklad

RTVS NEWS




Košické štúdio vyhlásilo 29. ročník súťaže Košický zlatý poklad





Dňa 22. mája vyhlásilo košické štúdio Rozhlasu a televízie Slovenska 29.ročník pesničkovej súťaže „Košický zlatý poklad“, ktorého finálový večer sa uskutoční 19.10.2013. Súťaž vznikla v roku 1980 a má za sebou úspešnú históriu. Vo svojich začiatkoch oslovovala autorov a interpretov pôvodnej slovenskej populárnej hudby predovšetkým z východného Slovenska, od deväťdesiatych rokov má celoslovenský záber. O jej opodstatnenosti a vysokom kredite svedčí aj vysoký počet prihlásených súťažných piesní, ktorý sa pohybuje okolo čísla 200. Mnohé zo súťažných piesní predchádzajúcich ročníkov sú súčasťou hudobnej ponuky rozhlasových programových služieb Rozhlasu a televízie Slovenska a táto skutočnosť je pre súťažiacich veľkou motiváciou. Peter Nagy, Beáta Dubasová, Marián Čekovský, Maduar, Peter Cmorik, Nocadeň, Tomáš Buranovský, či No Name začínali svoju úspešnú kariéru práve na tejto súťaži.
„Košický zlatý poklad je renomovaná súťaž, ktorá už dávno potvrdila svoju opodstatnenosť. Verím, že aj jej 29.ročník osloví mladých ambicióznych autorov a interpretov a pomôže dostať do hudobného éteru ďalšie kvalitné slovenské piesne, ktorých podľa mňa nikdy nie je dosť...“ prezradil riaditeľ súťaže Ing.Juraj Hidvéghy.
Autori a interpreti, ktorí sa chcú do súťaže zapojiť môžu zaslať svoje vlastné, po slovensky spievané, doposiaľ mediálne nezverejnené skladby na adresu Rozhlas a televízia Slovenska, Rastislavova 13, 043 07 Košice, heslo KZP. Z prihlásených skladieb vyberie výberová komisia maximálne 30 semifinálových, ktoré budú v priebehu troch týždňov odvysielané na Rádiu Slovensko pred termínom finálového koncertu. Z nich následne vzíde finálová dvanástka a to tak, že šesť skladieb vyberú poslucháči Rádia Slovensko prostredníctvom SMS hlasovania a šesť vyberú osobnosti slovenskej populárnej hudby.
Na víťazov čakajú finančné ceny a možnosť nakrútiť videoklip. Uzávierka súťaže je v stredu 31.7.2013

Pátranie po Sugar Manovi

Pátranie po Sugar Manovi


22. 5. 2013

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


Novinárska stovka - Memoriál Miloša Kováča

Novinárska stovka -

 Memoriál Miloša Kováča




Víťazom mediálneho atletického podujatia v behu na 100 m Novinárska stovka - Memoriál Miloša Kováča v Banskej Bystrici sa stal už po šiesty raz Matúš Tabak z Rádia Lumen. V poradí už 11. ročník sa uskutočnil v stredu v mimoriadne náročných poveternostných podmienkach - za silného lejaku až krupobití. Víťaz napriek tomu dosiahol kvalitný čas 12,72 s.
„Už som bežal vo veľkej horúčave, za mierneho dažďa, i v ideálnom počasí, ale v búrke to bolo prvýkrát v živote. Som rád, že som i v takýchto podmienkach dosiahol kvalitný čas a udržal si výkonnosť, keďže momentálne sa zameriavam na polmaratóny,“ uviedol po pretekoch víťazný Matúš Tabak.
Na podujatí sa zúčastnil aj najlepší veteránsky šprintér sveta 66-ročný Vladimír Výbošťok. Vylepšil si svoje tohtoročné maximum na 12,90. V auguste sa predstaví na Svetových hrách seniorov v talianskom Turíne, kde by chcel atakovať vlastný aktuálny svetový rekord vo svojej vekovej kategórii 12,37 s.


Výsledky - Novinárska stovka - Memoriál Miloša Kováča:

1. Matej Tabak (Rádio Lumen) 12,72, 2. Ľubomír Ondráš (RTVS) 14,30, 3. Ivor Lehoťan (Denník Šport) 14,69

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Zmeny mediálnych zákonov v členských štátoch, ktoré uľahčujú vládne zásahy do práce médií, by mali byť Európskou úniou každoročne monitorované. Vyplýva to z nelegislatívneho uznesenia, ktoré dnes schválil Európsky parlament. Ochrana slobody a plurality médií si tiež podľa poslancov vyžaduje revíziu smernice o audiovizuálnych mediálnych službách a zlepšenie pracovných podmienok novinárov. Agentúru SITA o tom informovala Soňa Miháliková Mellak z Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu (EP) na Slovensku.
Podľa uznesenia, ktorého autorkou je poslankyňa Renate Weber, by sloboda a pluralita médií mali byť monitorované vo všetkých členských štátoch. Monitoring by sa mohol podľa poslancov uskutočňovať v réžii Európskej komisie, Agentúry EÚ pre základné práva, ale aj Centra pre pluralizmus v médiách a slobodu médií v rámci Európskeho univerzitného inštitútu. Výsledky monitoringu a navrhované odporúčania by mali byť publikované vo výročnej správe.
Podľa poslancov je dôležité zabezpečiť nezávislosť novinárov od vnútorných tlakov redakcie, vydavateľov alebo vlastníkov, ako aj externe od politickej moci alebo hospodárskych lobistických skupín. Uznesenie v tomto smere zdôrazňuje význam redakčných kódexov a kódexov správania sa, ktoré by mali zamedziť vlastníkom, vládam a ďalším záujmovým skupinám zasahovať do obsahu správ. Európsky parlament vyzýva členské štáty a EÚ, aby podporovali investigatívnu žurnalistiku, ktorá pomáha monitorovať demokraciu a odhaľovať trestné činy. Uznesenie tiež nabáda na posilnenie etickej žurnalistiky vytvorením profesijných noriem a primeraných opravných prostriedkov. Podľa poslancov by si mal mediálny sektor zriadiť vlastný regulačný orgán, ktorý by nezávisle od politických alebo iných externých vplyvov vybavoval sťažnosti napríklad na porušenie etických alebo profesijných noriem s právomocou prijímať primerané sankcie.

Rozsah pôsobnosti smernice o audiovizuálnych mediálnych službách by mal byť podľa poslancov rozšírený tak, aby sa ustanovili minimálne štandardy pre rešpektovanie práva na slobodu prejavu a informácií, ako aj na slobodu a pluralitu médií. Revidovaná smernica by mala obsahovať ustanovenia týkajúce sa transparentného vlastníctva médií, ich koncentrácie a pravidiel v oblasti konfliktu záujmov. Podľa poslancov sú v celom audiovizuálnom sektore potrebné pravidlá týkajúce sa politického spravodajstva, ktoré by mali zaručiť spravodlivý prístup k odlišným politickým názorom, a to najmä pri príležitosti konania volieb a referend.
Vedúci predstavitelia verejnoprávnych médií, správnych a mediálnych rád a regulačných orgánov by podľa poslancov mali byť vyberaní na základe transparentného a na zásluhách a skúsenostiach založeného mechanizmu, ktorý by zaručil ich profesionalitu, integritu a nezávislosť, a nie na základe systému odmeňovania v súvislosti s výsledkom volieb. Parlament preto vyzval členské štáty, aby poskytli záruky zaistenia nezávislosti mediálnych rád a regulačných orgánov od politického vplyvu vlády a parlamentnej väčšiny. Parlament tiež požiadal Komisiu, aby vypracovala štúdiu o účinkoch krízy a neistého zamestnania na novinársku obec, s cieľom pokúsiť sa odstrániť škodlivý vplyv týchto javov na slobodu médií.



Súd v tureckom Istanbule v stredu poslal za mreže turecko-arménskeho novinára Sevana Nisanyana za údajne "bohorúhačský" článok zverejnený na jeho blogu. Žurnalista v ňom obhajoval kontroverzný protiislamský film Nevinnosť moslimov, ktorý ešte v roku 2012 vyvolal násilné demonštrácie v celom islamskom svete. Nisanyan by mal vo väzení stráviť jeden rok a 45 dní.
"Útočenie na arabského vodcu, ktorý pred stáročiami údajne komunikoval s bohom a vyťažil z toho politické, finančné a sexuálne výhody, nie je nenávistným zločinom," píše sa v Nisanyanovom článku z roku 2012. Narážal pritom na samotného zakladateľa islamu proroka Mohameda. Súd sa uzniesol na tom, že tieto jeho slová "prekročili hranice slobody prejavu", keďže podporovali vyvolávanie "verejných nepokojov". Tvrdý verdikt už stihli odsúdiť viaceré ľudskoprávne
K podobnému rozsudku sa istanbulské súdy uchýlili naposledy v apríli. Klavirista Fazil Say vtedy vyviazol s 10-mesačným podmienbečným trestom za to, že vyvolával náboženské nepokoje prostredníctvom svojho konta na sociálnej sieti Twitter.
 

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Online vysielanie RTVS počas MS v hokeji 2013 sa postaralo o historicky najvyššie objemy prevádzky v slovenských internetových sieťach. „Celková konektivita predstavovala pri niektorých zápasoch viac ako 35 gigabitov za sekundu, čo je historické maximum na slovenskom internete,“ povedal riaditeľ Sekcie technickej realizácie RTVS Andrej Doležal.
 Celkový počet návštev hokejového portálu hokej.rtvs.sk dosiahol 1.317.604, z toho jedinečných návštevníkov bolo 468.440. Absolútnou novinkou bola špecializovaná verzia stránky pre mobilné zariadenia, ktorú opakovane navštívilo 138.067 návštevníkov. Za portál v inovovanej podobe a po prvý krát aj s HD vysielaním zodpovedala novovytvorená zložka Nových médií, ktorá patrí pod Sekciu komunikácie a marketingu RTVS. Podľa manažéra pre online médiá Dušana Vanča bola stabilita stránky vzhľadom na obrovský nápor návštevníkov, ako aj jej náročnosť a funkcionalitu, vynikajúca. „Na našej strane sme nezaznamenali žiadne výraznejšie technické alebo obsahové problémy. Samozrejme, vždy tu je potenciál na skvalitnenie a priestor na zlepšenie.“ Ako dodal, vzhľadom na rekordný počet užívateľov bol nastavený nepretržitý online monitoring všetkých aktivít na stránke a na streame, na prípadné výkyvy sa zložka Nových médií snažila promptne reagovať a riešila ich v najkratšom možnom čase.
 „Hokejové majstrovstvá sú na Slovensku top športovou udalosťou a RTVS ich chápe ako jednu z najvýznamnejších programových priorít. Verím, že sa nám podarilo zabezpečiť hokejovým fanúšikom pridanú hodnotu vo forme kvalitného HD streamu a dôležitých informácií,“ povedala Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.
 Najväčší nápor zažil hokejový web 14. mája počas zápasu Slovensko - USA, keď web hokej.rtvs.sk sledovalo viac ako 280 000 návštevníkov. Najviac zaujali priame prenosy a archív zápasov so Slovenskom, kam denne pristupovalo najviac užívateľov.

Návštevy v období 3. 5. - 19. 5. 2013 - hokej.rtvs.sk
 
Najsledovanejšie na stránke
 

RADA RTVS

RADA RTVS
 

 

Hore - dole

Hore - dole









Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý týždeň podiel iba 3,5 %. Včera bol podiel vyšší 4, 9 % a sledovalo ho o 24 tisíc divákov viac- 104 tisíc divákov starších ako 12 rokov . Asi preto spoločnosť NUNEZ NFE s. r. o. dostala ešte ďalšie prostriedky na ďalšie dva diely v hodnote 58.000,- EUR s DPH .

Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý včera opäť získala divákov, presne tisíc. Reláciu sledovalo 272 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 13,10%.

21. 5. 2013

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dnes uložila pokutu 5000 eur vysielateľovi TV JOJ a JOJ PLUS, spoločnosti MAC TV, s.r.o., za to, že jej nedodal záznam vysielania programov Noviny z novembra 2012 a Súdna sieň – Extrémne prípady z decembra 2012 a 15 záznamov z rôznych časov vysielania JOJ PLUS v novembri a v decembri minulého roku. TASR o tom informoval riaditeľ Kancelárie RVR Ľuboš Kukliš.
Okrem toho dostal vysielateľ MAC TV ďalšiu pokutu 4000 eur za prekročenie počtu povolených prerušení programu reklamou. V decembri 2012 dvakrát prerušil tretí a piaty 30-minútový časový úsek filmu Narnia: Princ Kaspian, informoval Kukliš.
Ďalej uviedol, že sankciu vo forme upozornenia na porušenie zákona dostal od RVR aj vysielateľ MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. za porušenie časti zákona, ktorá hovorí o objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov. Markíza mala pochybiť 29. októbra 2012 odvysielaním príspevku "Nie sú peniaze pre záchranárov" v programe Televízne noviny. Rovnakú sankciu za rovnaké porušenie zákona dostala Markíza aj za odvysielanie príspevkov "Postavili sa za neho sestričky" 1. novembra 2012 a "Šikovní vraj odchádzajú" o deň neskôr v programe Televízne noviny.
Upozornenie na porušenie zákona uložila RVR podľa Kukliša aj vysielateľovi RTVS za porušenie objektívnosti, ku ktorému malo dôjsť 15. decembra 2012 o približne 19.00 h odvysielaním príspevku "Čierni pasažieri bez dôkazov" v programe Správy STV.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


 

Herec, režisér, scenárista a producent Seth MacFarlane si nezopakuje úlohu moderátora oscarového galavečera. Oznámil to prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter. "Traumatizovaní kritici, vydýchnite si: Nemôžem znovu robiť Oscary," napísal s tým, že sa snažil, aby to časovo zvládol, ale potrebuje spánok. Tridsaťdeväťročný MacFarlane zároveň pochválil Craiga Zadana a Neila Merona, ktorí už potvrdili svoj návrat na posty producentov televízneho prenosu z udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied. "V každom prípade túto prácu veľmi odporúčam, pretože Zadan a Meron patria k najtalentovanejším producentom v biznise," doplnil na adresu tvorcov, ktorí sa ho napriek kritike za mnohé kontroverzné vtipy po februárovom prenose zastali. Na záver nezabudol s humorom sebe vlastným navrhnúť svojho nasledovníka, ktorým by mohol podľa neho byť Joaquin Phoenix. Sám MacFarlane pritom už niekoľko dní po 85. ročníku Oscarov na Twitteri napísal, že ako moderátor sa na slávnostný večer už nevráti. Producentské duo však malo záujem získať ho znovu, pričom MacFarlane túto možnosť aj zvažoval.
MacFarlane prítomných v Dolby Theatre i milióny divákov oscarového ceremoniálu na celom svete pobavil, ale i šokoval viacerými kontroverznými vtipmi. Napríklad, keď hovoril o Divokom Djangovi (2012), uviedol, že je to príbeh, v ktorom je žena vystavená násiliu. Ako následne poznamenal, bol by to vhodný film na rande Chrisa Browna s Rihannou. Ďalší výrok sa týkal veku priateliek hollywoodskeho lámača ženských sŕdc Georgea Clooneyho. Využil na to prirovnanie k deväťročnej Quvenzhané Wallis. "Aby ste si vedeli predstaviť, aká je veľmi mladá, potrvá ešte 16 rokov, kým bude pristará pre Clooneyho," vyjadril sa. Ďalšie vyhlásenie, ktorým viacerým vyrazil dych, sa týkalo zavraždenia prezidenta Abrahama Lincolna. "Jediný herec, ktorý sa naozaj dostal do jeho hlavy, bol John Wilkes Booth," žartoval. Jeden vtip venoval aj zarastenému Benovi Affleckovi. "Keď som po prvý raz videl tú tmavú bradu, povedal som si: 'Preboha! Kardashianovci začali hrať vo filmoch!'" povedal.
Seth MacFarlane pracoval na niekoľkých animovaných seriáloch pre deti, kým v roku 1999 nevytvoril dnes už legendárnych Griffinovcov, ktorí získali päť cien Emmy. Tiež stojí za seriálom American Dad! (2005). Režíroval úspešnú komédiu Macík (2012), ktorá je zatiaľ jeho jediným celovečerným filmom. Napísal i jej scenár a drzému plyšovému medvedíkovi prepožičal svoj hlas. Ako herec sa predstavil napríklad v seriáloch Ženy z rodu Gilmorovcov (2000 - 2007), Rodinná vojna (2005 - 2007) alebo FlashForward (2009 - 2010). Jeho najnovším projektom je westernová komédia A Million Ways To Die In The West, v ktorej by si mali zahrať Neil Patrick Harris, Liam Neeson, Charlize Theron, Amanda Seyfried, Sarah Silverman alebo Giovanni Ribisi. MacFarlane bude film režírovať, produkovať, zahrá si v ňom a spoločne s dvojicou Alec Sulkin a Wellesley Wild napíše i scenár.
Informácie pochádzajú z webstránky www.hollywoodreporter.com a archívu agentúry SITA.


Americká televízia Fox oznámila, že v speváckej súťaži The X Factor sa v úlohe porotkýň predstavia Kelly Rowland a Paulina Rubio. Táto dvojica nahradí Britney Spears a L.A. Reida, ktorí boli porotcami a mentormi v druhej sérii šou. Štvorčlennú porotu doplnia tvorca X Factoru Simon Cowell a Demi Lovato, ktorí sa predstavili aj v ostatnej sérii. "Trvalo to viac ako desať rokov, ale som nadšený, že konečne budem v porote s tromi dievčatami. Paulina aj Kelly majú skvelý vkus a obrovské skúsenosti v hudobnom priemysle a spolu s Demi to bude zábavná porota. Mal som pocit, že je čas urobiť niečo nové," vyjadril sa Cowell. Rowland už v minulosti pôsobila v britskej verzii tejto súťaže a podľa jej slov sa na spoluprácu s Cowellom veľmi teší. Šou bude opäť moderovať Mario Lopez.
X Factor je súťaž, do ktorej sa môžu zapojiť jednotlivci, ale aj spevácke skupiny v akomkoľvek veku. Súťažiacich, ktorí postúpia z kastingov, rozdelia do štyroch skupín - dievčatá, chlapci, skupiny a účinkujúci nad 30 rokov. Každá skupina dostane svojho mentora (jedného z porotcov), ktorý ich sprevádza celou súťažou. Prvý ročník americkej verzie vyhrala 19-ročná Melanie Amaro, ktorej mentorom bol práve Simon Cowell, druhým víťazom je Tate Stevens. Britská verzia s trochu odlišnými pravidlami má za sebou už deväť ročníkov, pričom k najznámejším víťazom patria Leona Lewis (2006) a Alexandra Burke (2008).
Informácie zverejnila webstránka www.hollywoodreporter.com.
 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.