DALITO!

21. 11. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 

Právnik komika a herca Billa Cosbyho Marty Singer sa vyjadril, že obvinenia, ktorým v súčasnosti čelí jeho klient, sú čistý nezmysel. Narážal pritom na ženy, ktoré nedávno vyhlásili, že sa pred rokmi stali obeťami sexuálneho zneužívania zo strany herca. Incidenty sa podľa údajných obetí odohrali už pred rokmi, pričom Cosby sa v tejto veci postavil aj pred súd. Ten však v roku 2006 uzavrel prípad s tým, že ide o tvrdenia proti tvrdeniu. O celej záležitosti sa na verejnosti začalo opäť diskutovať po tom, ako komik Hannibal Buress označil minulý mesiac Cosbyho za násilníka. Vo štvrtok 13. novembra vyšiel v denníku Washington Post článok údajnej Cosbyho obete Barbary Bowman. Článok niesol názov Bill Cosby ma znásilnil. Prečo ľuďom trvalo 30 rokov, aby mi uverili. Herca obvinila zo znásilnenia aj novinárka Joan Tarshis. V utorok 18. novembra sa k nej pridala modelka Janice Dickinson, ktorá pre reláciu Entertainment Tonight vyhlásila, že ju Cosby znásilnil v roku 1982. Zdravotná sestra Therese Serignese zase pre magazín People uviedla, že ju herec omámil drogami a sexuálne obťažoval, keď mala 19 rokov.
  Poškodenou má byť aj Linda Joy Traitz, ktorú sa mal predstaviteľ Cliffa Huxtabla zo sitkomu Show Billa Cosbyho (1984 - 1992) pokúsiť nadrogovať a zneužiť taktiež ako 19-ročnú. Tvrdenia Traitz označil Singer za "posledný prípad ľudí, ktorí prichádzajú s vykonštruovanými a nepodloženými príbehmi". "Tvrdenia Lindy Joy Traitz sú smiešne. Zdá sa, že zrazu má toho veľa čo povedať o incidente, ktorý sa mal odohrať pred 40 rokmi. Je to absurdné," povedal hercov právny zástupca. Ďalšou obeťou 77-ročného rodáka z Philadelphia mala byť manželka herca a kulturistu Loua Ferrigna Carla, ktorú mal Cosby bozkávať proti jej vôli na párty uňho v dome v roku 1967. "Je to totálny nezmysel. Ľudia prichádzajúci odnikiaľ s primitívnymi historkami sú iba médiami riadeným šialenstvom," vyjadril sa ďalej Singer. Pre portál TMZ nedávno prehovorila aj herečka Louisa Moritz, ktorú vraj herec zneužil v roku 1971 v šatni pred tým, ako mala vystúpiť v The Tonight Show. Aj toto tvrdenie však Cosbyho právnik označil za nezmyselné. "Príbehy sú čím ďalej tým smiešnejšie," dodal.
  V súvislosti s touto kauzou sa americké televízne spoločnosti rozhodli zrušiť alebo odložiť viaceré hercove projekty. Spoločnosť Netflix odložila plánovanú šou Bill Cosby 77, ktorú nakrútili v júli pri príležitosti hercových 77. narodenín a na svojej webstránke ju mala sprístupniť 28. novembra. Televízia NBC zas zrušila pripravovaný projekt s Cosbym, pričom oficiálny dôvod neuviedla. Hovorkyňa Rebecca Marks však vyhlásila, že produkcia programu sa ešte ani nezačala. Iné spoločnosti ako TV Land alebo Comedy Central stiahli z programu a svojich webstránok všetky programy a materiály, v ktorých Cosby účinkoval.
  William Henry Cosby Jr. pochádza z Philadelphie a okrem spomínaného sitkomu Show Billa Cosbyho účinkoval aj v seriáli I Spy (1965 - 1968), v prvých dvoch sezónach projektu The Electric Company (1971 - 1977), v Cosbyho prípadoch (1994 - 1995), sitkome Cosby (1996 - 2000) či v snímke Otec je duch (1990). Cosby sa venuje aj hudbe, na konte má albumy ako napríklad Silver Throat: Bill Cosby Sings (1967), At Last Bill Cosby Really Sings (1974) či Bill Cosby Presents the Cosnarati: State of Emergency (2009).

 

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Andyho Coulsona, bývalého tlačového tajomníka britského premiéra Davida Camerona, dnes predčasne prepustili z väzenia, kde si odpykával trest v súvislosti s kauzou odpočúvania telefónov bulvárnymi novinármi. Oznámil to denník Daily Telegraph.
      Coulsona odsúdili na 18 mesiacov odňatia slobody. Za mrežami však napokon strávil necelých päť mesiacov - presne 20 týždňov. Dnes ráno opustil väznicu Hollesley Bay s nízkym stupňom ochrany v anglickom grófstve Suffolk.
      V súlade s podmienkami predčasného prepustenia bude Coulson musieť po zvyšok svojho trestu nosiť elektronický náramok.
      Niekdajšieho šéfredaktora bulvárneho týždenníka News of the World uznali v júni tohto roku vinným zo spolupáchateľstva pri nelegálnom prenikaní do telefónov a hlasových schránok s cieľom získať exkluzívne informácie pre články o politikoch, celebritách i obetiach zločinov.
      Coulson začal pracovať ako vedúci komunikačného oddelenia vtedy ešte opozičnej Cameronovej Konzervatívnej strany v roku 2007. Po Cameronovom nástupe do úradu premiéra v máji 2010 sa stal šéfom jeho tlačového tímu.
      Zo tohto postu Coulson odišiel v januári 2011 po prepuknutí škandálu okolo odpočúvania. Od začiatku sa však bránil tvrdením, že o nelegálnom prenikaní do telefónov nevedel. Premiér Cameron sa dodatočne ospravedlnil verejnosti za to, že zamestnal Coulsona ako svojho tlačového tajomníka.


Copyright © TASR 2014

TO JE TV !

TO JE TV !



Nové vedenie v SME

Nové vedenie v SME

Denník SME dostane od 1. decembra nové vedenie, šéfredaktorkou bude Beáta Balogová. O novej poverenej šéfredaktorke denníka SME informovalo vydavateľstvo Petit Press dnes. Beáta Balogová prichádza do denníka z postu šéfredaktorky týždenníka The Slovak Spectator, ktorý tiež vydáva spoločnosť Petit Press. Anglický týždenník vedie už vyše desať rokov. "Mojou víziou pre denník SME je udržanie jeho nezávislosti, aby noviny naďalej prinášali čitateľom všetky informácie, ktoré čitatelia potrebujú k tomu, aby si dokázali vytvoriť objektívny obraz spoločnosti. Lebo v konečnom dôsledku ide o čitateľa, on je zamestnávateľ novinára," cituje tlačová správa spoločnosti Petit Press vyjadrenie Beáty Balogovej.


Beáta Balogová je podľa predsedu predstavenstva Petit Press Alexeja Fulmeka zárukou profesionality a ochrany nezávislého priestoru pre novinársku tvorbu v denníku SME. "Vždy som sa snažil pri zmene šéfredaktora vyberať z interného prostredia, aby som udržal kultúru a špecifickú atmosféru nášho vydavateľstva. Príbeh denníka SME je od čias Karola Ježíka príbehom súboja o slobodu a nezávislosť. Beáta Balogová je kvalitná a vzdelaná osobnosť s dlhoročnými skúsenosťami, ktorá bude ďalej napĺňať túto misiu," cituje tlačová správa k zmene vo vedení SME Alexeja Fulmeka.
Ako ďalej informuje Petit Press, Beáta Balogová bola prvým slovenským šéfredaktorom The Slovak Spectator a vystriedala v tejto pozícii kanadského novinára Thomasa Nicholsona (autora knihy Gorila). Pred jej pôsobením v Slovak Spectator pracovala v agentúrach TASR a SITA. Je absolventkou jednej z najprestížnejších novinárskych škôl na svete Columbia University School of Journalism v New Yorku. Vyštudovala aj žurnalistiku na bratislavskej Univerzite Komenského a absolvovala postgraduálne štúdium v rámci Fulbrightovho štipendia na School of Journalism na University of Missouri, Columbia. Je spoluautorkou projektu prednášok The Best Media Traditions, v rámci ktorého úspešne pozvala na Slovensko držiteľov Pulitzerovej ceny a novinárske osobnosti ako Walta Bogdanicha, Joshuu M. Friedmanna, Tima Weinera a Abigale Goldmanovú. Beáta Balogová bude v poradí štvrtým šéfredaktorom denníka SME po Karolovi Ježíkovi (1993 - 1998), Milanovi Šimečkovi (1999 - 2006) a Matúšovi Kostolnom (2006 – 2014).
Ako pre agentúru SITA doplnil predseda predstavenstva Petit Press Alexej Fulmek, zástupcovia šéfredaktora zatiaľ známi nie sú. "Rokujeme o nich s ľuďmi z interného prostredia." Úlohou Toma Nicholsona bude "vytvoriť reportážnu a investigatívnu produkciu pre vydavateľstvo Petit Press. Budem s ním spolupracovať ako s projektovým manažérom, jeho funkcia nebude zástupca šéfredaktora, na projektovej báze bude zabezpečovať investigatívny obsah pre denník Sme", informoval.


Vedenie denníka SME, šéfredaktor denníka Sme Matúš Kostolný a jeho zástupcovia a s nimi aj veľká časť redaktorov, podalo na konci októbra výpoveď. Urobili tak potom, ako Penta spolufinancovala kúpu 50-percentného podielu vo vydavateľstve Petit Press, ktorý získala firma NAMAV, s. r. o., dcérska spoločnosť SITA, a. s. Penta v posledných mesiacoch vstúpila do spoločností 7 Plus, ktorá vydáva denník Plus jeden deň a týždenník Plus 7 dní, a Trend holding, vydavateľa týždenníka Trend. Nedávno prejavila záujem o Zoznam.sk.


Vydavateľský dom Petit Press vydáva viac ako 30 regionálnych a celoslovenských titulov s týždenným predaným nákladom vyše 600-tisíc výtlačkov v slovenskom, maďarskom a anglickom jazyku. Do jeho portfólia patria denníky SME, Új Szó, Korzár, týždenníky Vasárnap, TV Svet, The Slovak Spectator, sieť regionálnych týždenníkov MY, sieť bezplatných schránkových novín ECHO, mesačníky Lišiak, Doma v záhrade, Magazín zdravia a Natankuj auto. Prevádzkuje spravodajský server www.sme.sk, vlastní tlačiareň a pôsobí aj v oblasti distribúcie tlače.

VÝROKY TÝŽDŇA

                                             VÝROKY TÝŽDŇA

,,Všetkých sme rozjebali, nech idú do piče!"
Člen volebného štábu Iva Nesrovnala v priamom prenose

"Uvádza sa, že americký kontinent objavil Kolumbus v roku 1492... V skutočnosti dosiahli moslimskí námorníci americký kontinent 314 rokov pred Kolumbom, v roku 1178. Vo svojich pamätiach Krištof Kolumbus zmieňuje existenciu mešity na vrcholu kopca na pobreží Kuby. Rád by som videl mešitu postavenú na vrcholu toho kopca dnes.“
Recep Tayyip Erdogan, turecký prezident

"Zoberme si príklad z dávnych slovanských vodcov a slávnych kozáckych atamanov a stretnime sa v boji. Ten, kto zvíťazí, bude diktovať podmienky opačnej strane. Nemám nič proti živému vysielaniu na ľubovoľnom televíznom kanáli, ak si myslíte, že je to možné. Je na vás vybrať si miesto pre súboj a zbraň. Každá strana má právo priviesť si desiatich sekundantov a desiatich zástupcov médií, aby zabezpečili, že súboj bude čestný.
Igor Plotnickij ,prezident samozvanej Luhanskej ľudovej republiky v liste Porošenkovi

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká televízia NBC v stredu oznámila, že zrušila pripravovaný projekt s ostrieľaným svetoznámym komikom Billom Cosbym. Je to už jeho druhý program stiahnutý po obvineniach, ktoré sa znovu vynorili v nedávnych týždňoch, že sexuálne napadol niektoré ženy.
Tento krok televízie NBC prišiel deň po tom, čo americká internetová videoslužba Netflix oznámila, že odsúva Cosbyho sólový komediálny program Bill Cosby 77, ktorý mal byť v ponuke už 28. novembra, píše agentúra Reuters.
Obvinenia, že Cosby (77) pred desaťročiami nadrogoval a sexuálne napadol niekoľko mladých žien, znovu vyvolávajú pozornosť verejnosti od minulého mesiaca - vtedy ho totiž komik Hannibal Buress v jednom svojom čísle počas stand-up vystúpenia označil za sexuálneho násilníka.
Cosby, ktorý je 50 rokov ženatý s Camille Cosbyovou, nebol z uvedených zločinov nikdy obvinený. Minulý týždeň v rozhovore pre verejnoprávnu rozhlasovú stanicu na otázky týkajúce sa obvinení zo sexuálnych útokov odpovedať odmietol.
Cosby sa najviac preslávil úlohou Cliffa Huxtabla, hlavy veľkej a zámožnej rodiny v komediálnom seriáli Šou Billa Cosbyho z dielne televízie NBC. Seriál patril k najúspešnejším programom v rokoch 1984-92. Pripisuje sa mu aj zásluha, že zvýšil a zrýchlil rasovú toleranciu a dokonca vydláždil cestu černošskému prezidentovi USA, analyzuje Reuters.
Jednou zo žien, ktoré obviňujú Cosbyho zo sexuálneho napadnutia, je niekdajšia snaživá herečka Barbara Bowmanová. V denníku Washington Post tento mesiac napísala, že Cosby ju sexuálne napadol mnohokrát v roku 1985, keď mala 17 rokov. Dodala, že na políciu nešla, lebo sa obávala, že jej nebudú veriť.
Modelka Janice Dickinsonová vyhlásila, že ju Cosby sexuálne napadol v roku 1982.

Spoločnosti Mozilla a Yahoo sa dohodli na päťročnom strategickom partnerstve. Yahoo sa tak už v decembri stane štandardným vyhľadávacím programom v rámci internetového prehliadača Firefox. Finančné podrobnosti zmluvy nie sú známe. Informoval o tom denník Handelsblatt.
Šéf Mozilly Chris Beard vysvetlil, že zmluva so spoločnosťou Google medzičasom vypršala a jeho spoločnosť využila možnosť vyskúšať aj ďalšie alternatívy, napríklad v Rusku sa štandardným vyhľadávačom stane Yandex. Beard zároveň zdôraznil, že používatelia si budú môcť aj naďalej zvoliť iný vyhľadávač.

Z hľadiska Mozilly ide o výraznú zmenu, nakoľko s Google spolupracoval od roku 2004 a veľká časť príjmov pochádzala práve z tohto partnerstva. Novej šéfke Yahoo Marisse Mayerovej sa podaril veľký úlovok, ktorý by mohol upadajúcemu vyhľadávaču nájsť nových používateľov. Trhové podiely Yahoo v USA v poslednom období medziročne klesli zo 6,1 na 5,6 %, kým Google od roku 2010 stúpa a medzičasom získal viac než 70 % trhu.
S problémami zápasí aj Firefox, ktorého podiel na tvrdo konkurenčnom trhu internetových prehliadačov v USA v októbri dosiahol len 14 %. Naproti tomu Google Chrome má podiel 21 % a trhovou jednotkou je Internet Explorer s podielom 58 %.

Copyright © TASR 2014

Medzinárodná ratingová agentúra Standard & Poor's zvýšila mediálnej skupine Central European Media Enterprises Ltd. (CME) rating záväzkov na stupeň B+ z úrovne B-. Výhľad ratingu je stabilný. Štvrtkové zlepšenie hodnotenia úverovej spoľahlivosti CME nasleduje po nedávnom oznámení, že americká spoločnosť Time Warner, ktorá je kľúčovým akcionárom CME, poskytuje garancie s cieľom pomôcť CME refinancovať veľkú časť jej nesplatených záväzkov.
Time Warner má v súčasnosti V CME približne 49-percentný podiel na hlasovacích právach a podľa agentúry S&P je CME pre Time Warner strategicky dôležitá. Standard & Poor's ďalej uviedla, že za tento rok na trhoch CME predpokladá približne 3-percentný rast televíznej reklamy. "Očakávame, že spoločnosť dokáže obnoviť vzťahy s veľkými zadávateľmi reklamy vzhľadom na svoju novú politiku predaja," uviedla S&P.
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Koldo Losada

Zomrel Koldo Losada

Španielsky herec Koldo Losada, ktorý v úspešnej filmovej adaptácii rovnomenného románu Jonasa Jonassona "Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol" švédskeho režiséra Felixa Herngrena stvárnil španielskeho diktátora Francisca Franca, už nie je medzi živými.
Zosnulý bol v Baskicku známy aj z kreácií viacerých seriálových postáv.
Päťdesiatštyriročný umelec sa zrejme stal obeťou násilného činu. Bezduché telo obete sa našlo v jej byte, informovala verejnoprávna baskická televízia EITB s odvolaním sa na regionálny rezort vnútra.
V súvislosti s Losadovým úmrtím zadržali jeho životného partnera.

Copyright © TASR 2014

20. 11. 2014

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Vo väzbe na nekorektné informácie, ktoré boli medializované v priebehu uplynulých dní v spojitosti s formátom Pošta pre Teba a osobou moderátorky Kataríny Brychtovej, vydáva RTVS nasledovné stanovisko: RTVS opätovne zdôrazňuje, že relácia Pošta pre teba nekončí a v roku 2015 bude aj s p. Brychtovou pokračovať v novej podobe. RTVS počíta s ďalšou spoluprácou s moderátorkou na projekte, ktorý bude pokračovaním Pošty pre teba, pričom táto relácia bude pani Brychtovej „šitá na mieru". Katarína Brychtová patrí medzi najpopulárnejšie osobnosti nielen v televízii, ale aj v rozhlase. Zostáva naďalej tvárou verejnoprávnej RTVS a i v budúcnosti bude dôležitou súčasťou kľúčových projektov verejnoprávnych médií. RTVS rozhodne dementuje zverejnené informácie o ukončení spolupráce s pani Brychtovou, keďže sa nezakladajú na pravde a priamo odporujú stanovisku zo dňa 19. 11., prostredníctvom ktorého RTVS reagovala na otázky redaktorky denníka Plus 1 deň a v ktorom sme jasne deklarovali, že úspešná a kvalitná spolupráca medzi RTVS a p. Brychtovou bude pokračovať i naďalej.



©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

V Akadémii médií v Bratislave sa dnes uskutočnila panelová diskusia na tému 25 rokov slobodných médií na Slovensku. Program sa začal pomenovaním jednej z učební na Sieň Ladislava Bielika (1939-1984) a otvorením stálej výstavy o živote a diele jedného z najvýznamnejších fotožurnalistov 20. storočia. "Dnešným dňom začíname pomenovávať učebne po významných novinároch a je pre mňa obrovskou cťou, že našu najväčšiu učebňu a prvú takúto miestnosť pomenovávame po novinárovi, ktorý má svetové rozmery," uviedol rektor Akadémie médií Eduard Chmelár na margo autora najslávnejšej slovenskej fotografie, ktorá získala najvyššie svetové ocenenie World Press Photo a dodnes je zaraďovaná medzi najdôležitejšie fotografie dejín svetovej fotožurnalistiky.
"Bol novinárom telom i dušou, vďaka svojím princípom a odvahe dosiahol tie najvyššie méty, ale slávu si neužil, pretože normalizačný režim jeho kariéru zošrotoval," priblížil fotoreportéra Ladislava Bielika, ktorý musel odísť z denníka Smena, kde sa v auguste 1968 zrodila slávna fotografia Muž s odhalenou hruďou, i ďalších novín. "Ale zomrel tak, ako žil, ako novinár obetoval svoj život pri výkone svojho povolania. Je jedným z tých novinárov, na ktorých chceme stavať tradíciu tejto vysokej školy, pretože chceme mladým ľuďom ukazovať vzory hodné nasledovania," dodal Chmelár.
Na slávnostnom akte sa zúčastnila aj manželka Ladislava Bielika, novinárka, spoluzakladateľka Rádiožurnálu Alica Bieliková, ktorá neskrývala dojatie. "Laco, ten by to tak trošku uľahčil. Ako vždy pri takýchto situáciách by povedal - a srdce hupká vozvysok. Celkove bol mimoriadne obľúbený medzi kamarátmi svojským humorom," zaspomínala si na fotoreportéra a pripomenula, že Bielikovi v dobových straníckych komplexných hodnoteniach vyčítali, že "je tvrdohlavý, fotí si podľa svojho a nefotí to, čo mu nakážu vedúci". "Ale bol nesmierne skromný, statočne niesol svoj osud, ale predovšetkým bol nesmierne húževnatý, pracovitý a veľmi riskoval kvôli tomu, aby dosiahol dobrú fotografiu," dodala Alica Bieliková.

Parlamentný výbor pre kultúru a médiá odobril približne 192 miliónov eur pre rezort kultúry. S touto sumou počíta navrhnutý budúcoročný rozpočet pre rezort, s ktorým výbor dnes súhlasil. Štátny tajomník Ministerstva kultúry (MK) SR Ivan Sečík pripustil, že ani 192 miliónov eur nie je toľko, koľko by si kultúra na Slovensku zaslúžila.
Poslancov zaujímala najmä Matica slovenská (MS), v ktorej boli poslanci na prieskume, aby sa pozreli na jej hospodárenie. Majú podozrenie, že Matica slovenská nehospodári efektívne. Opozícia sa obáva, že navrhnuté peniaze pre Maticu slovenskú pôjdu do vzduchu. Aj Miroslav Číž zo Smeru-SD si myslí, že by pri prostriedkoch pre MS mal byť rezort opatrný.
Sečík pripomenul, že Matica slovenská je samostatná, nezávislá, verejnoprávna inštitúcia. Dodal, že rezort "veľmi striktne" sleduje, ako využíva finančné prostriedky. Nemá však podľa neho kompetenciu robiť kontrolu celkového hospodárenia v Matici slovenskej. "Pokiaľ mám ale informácie, tak neboli zistené nejaké výraznejšie nedostatky vo využívaní zdrojov, ktoré išli prostredníctvom transferu," povedal. Dodal, že ministerstvo požiadalo nové vedenie Matice slovenskej, aby sa pozreli na štruktúru výdavkov a dali prípadne odporúčania, ktoré by mohlo ministerstvo vziať do úvahy.
Výška budúcoročných kapitálových výdavkov má byť na úrovni 8,41 milióna eur, čo je nárast takmer o 7 miliónov eur. Z toho 5 miliónov eur je určených na účelové investičné projekty RTVS a zvyšných 3,41 milióna eur na dokončenie rekonštrukcie bratislavskej Reduty, v ktorej sa budú konať hlavné rokovania počas slovenského predsedníctva v Európskej únii (EÚ) v 2. polroku 2016.
Rozpočtové a príspevkové organizácie ministerstva majú dostať v roku 2015 o 1,1 milióna eur menej. Spôsobili to úsporné opatrenia v rámci konsolidácie verejných financií. Až na dve organizácie, a to Slovenskú filharmóniu a umelecký súbor Lúčnica, klesnú výdavky vo všetkých ostatných 27 organizáciách.
V grantovom systéme má byť tak ako tento rok k dispozícii 20 miliónov eur. Cez dotácie sa takto rozdelia na projekty v oblasti divadelného, výtvarného, tanečného, hudobného, literárneho umenia a na obnovu národných kultúrnych pamiatok.
Transfery pre verejnoprávne inštitúcie – RTVS, Audiovizuálny fond a TASR - sa poskytujú na základe zmluvy so štátom. Na tento účel je rozpočtovaných 36,7 milióna eur, čo je navýšenie o 6,3 milióna eur.
Na strategické zámery, teda na financovanie projektov a stratégií schválených vládou, sa plánuje vynaložiť 1,5 milióna eur. V tomto roku to bolo 3,6 milióna eur. Uvedená suma pôjde Slovenskému filmovému ústavu na obnovu kinematografických a audiovizuálnych diel a ich postupné sprístupňovanie verejnosti.
Objem prostriedkov určených pre cirkvi a náboženské spoločnosti by sa mal mierne navýšiť o 935.000 eur na navrhovaných 38,3 milióna eur. Súvisí to s valorizáciou platov duchovných.


Predaj spoločnosti Zoznam by mohol negatívne ovplyvniť výnos z predaja 49-% podielu štátu v Slovak Telekome (ST), ktorá ju vlastní. Uviedol to nezaradený poslanec Národnej rady SR Juraj Miškov na dnešnom rokovaní parlamentného výboru pre hospodárske záležitosti. Minister hospodárstva Pavol Pavlis (Smer-SD) by mal podľa neho vyzvať väčšinového akcionára ST Deutsche Telekom, aby do ukončenia procesu privatizácie nerealizoval žiadne transakcie, ktoré by mohli mať vplyv na hodnotu firmy.
"Požiadal som pána ministra, aby verejne vyzval zahraničného akcionára, aby po dobu ukončenia privatizácie Slovak Telekomu neznižoval jeho hodnotu akýmikoľvek operáciami, či už nákupom alebo predajom nejakých aktív alebo spoločností, ktoré Slovak Telekom vlastní. Toto všetko totiž môže ovplyvniť výnos z privatizácie Telekomu, ktorý by mal pripadnúť štátu," upozornil Miškov po rokovaní výboru.
Ako dodal, podľa jeho informácií sa Zoznam od Telekomu chystá kúpiť investičná skupina Penta. "Podľa mojich informácií je spoločnosť Zoznam zisková s tendenciou ďalšieho rastu, je to veľmi zaujímavá spoločnosť, aj do budúcnosti je výhľad veľmi pozitívny," zhodnotil opozičný poslanec.
Pavlis však argumentoval, že Deutsche Telekom nepotrebuje podľa akcionárskej zmluvy na akúkoľvek činnosť či rozhodnutie súhlas štátu. "Nemecký akcionár sa nepýta. Buď predá s naším súhlasom, alebo bez nášho súhlasu, ale koná samostatne, autonómne a nepotrebuje náš súhlas. Tak je nastavená akcionárska zmluva a my s tým nič neurobíme," pripomenul.
Miškov si myslí, že verejná výzva ministra hospodárstva môže vytvoriť na Deutsche Telekom tlak. "Ja som presvedčený, že to bude mať zmysel, lebo žijeme v štandardnom prostredí, zahraničný akcionár je štandardný akcionár a myslím si, že v rámci zachovania dobrých vzťahov a mravov je táto požiadavka plne oprávnená," konštatoval.
Šéf rezortu napokon na poslancovu požiadavku pristúpil. "Ja tú výzvu veľmi rád urobím, naozaj ma to nič nestojí, len som zvedavý na ten efekt," reagoval. Proces predaja štátneho podielu v ST by sa mal podľa neho ukončiť v máji 2015.

Copyright © TASR 2014

CENY SOZA 2013

CENY SOZA 2013

Slovenský ochranný zväz autorský (SOZA) v stredu po sedemnásty raz rozdával ocenenia za úspešné uplatnenie sa v hudobnom živote a formovanie profilu domácej hudobnej kultúry. Bronzové sošky bájnej Euridiky zhotovené sochárkou Janou Brisudovou si domov odnieslo osem osobností slovenskej hudobnej scény. Dvoch významných slovenských skladateľov si usporiadatelia večera uctili zápisom do zlatej knihy SOZA.

Štatistická cena SOZA pre skladateľa najhranejších hudobných diel za rok 2013 putovala do rúk Ivana Táslera. Textárom najhranejších hudobných diel za rok 2013 sa stal opäť Kamil Peteraj. „Ja mám štatistiku rád a to z jednoduchého dôvodu, že ona má rada mňa, to je taká láska jedna ku jednej. Som rád, že napriek tomu, že sa menia doby, ťaháme s Borisom Filanom 40 rokov niečo, čo možno nazvať úroveň slovenského popu a som veľmi rád, že sa to nepodarilo tak ľahko zgumovať,“ povedal textár a spisovateľ pri preberaní ceny.

Cenu za najhranejšiu skladbu roka 2013 získalo zoskupenie Peter Bič Project, ktoré v éteri slovenských rádií minulý rok zabodovalo songom Thinking About You. Sympatickí hudobníci večer predstavili aj svoju novú pieseň All Those Places.

Za najpredávanejší nosič zvukového záznamu tvorby slovenských autorov ocenila SOZA hip-hopovú formáciu Kontrafakt a ich album Navždy a najpredávanejším zvukovo-obrazovým záznamom tvorby slovenských autorov za rok 2013 sa stalo DVD Spievankovo 4 dvojice Mária Podhradská a Richard Čanaky. Cenu SOZA za najvyšší podiel domáceho repertoáru vo vysielaní získalo Rádio Modra.

Počas večera SOZA odovzdala tiež tri honorárne ocenenia. Cenu za významný podiel uvádzania domácej tvorby v zahraničí za rok 2013 získal Vašo Patejdl. Zápisom do zlatej knihy SOZA 2013 si organizátori in memoriam pripomenuli dvoch významných slovenských hudobných skladateľov minulého storočia Alexandra Albrechta a Štefana Németha Šamorínskeho. Veľká cena SOZA za celoživotné dielo autorovi, ktorý svojou dlhoročnou tvorbou významne ovplyvnil rozvoj slovenskej hudobnej kultúry, si našla tentoraz miesto v rukách slovenského spisovateľa, textára a dramaturga Borisa Filana. „Ten, kto dostane túto cenu, má jednu výhodu - môže sa pozrieť na to hľadisko takto spredu. Ja som strašne rád, že tu vidím toľko známych tvárí, svojich priateľov. Chcel by som poďakovať Ochrannému zväzu autorskému a Tonymu Popovičovi, že nás tak výborne chráni. Ocenenia sú ako holuby, začnú na vás sadať, až keď sa stanete vlastnou sochou,“ poznamenal s humorom pri preberaní ocenenia 65-ročný Bratislavčan.

O hudobný program slávnostného večera sa postaralo viacero interpretov, medzi nimi napríklad vibrafonistka Ľudmila Štefániková, Peter Bič Project či operná diva Adriana Kučerová so súborom Solamente Naturali. Na pódiu sa predstavil tiež huslista Milan Paľa, Pavol Hammel a VENI ensemble & VENI ACADEMY.


Víťazi Cien SOZA za rok 2013

Cena SOZA pre skladateľa najhranejších hudobných diel: Ivan Tásler

Cena SOZA pre textára najhranejších hudobných diel: Kamil Peteraj

Cena SOZA za najhranejšiu skladbu: Thinking About You - Peter Bič Projekt (Peter Bič, Ivan Bič, Dáša Kostovčík, Jozef Zima, Matúš Pavlík, Vladimír Čekan)

Cena SOZA za najpredávanejší nosič zvukového záznamu tvorby slovenských autorov: Navždy - Kontrafakt

Cena SOZA za najpredávanejší nosič zvukovo-obrazového záznamu tvorby slovenských autorov: Spievankovo 4

Cena SOZA za najvyšší podiel domáceho repertoáru vo vysielaní: Rádio Modra

Slovenský ochranný zväz autorský (SOZA) v stredu po sedemnásty raz rozdával ocenenia za úspešné uplatnenie sa v hudobnom živote a formovanie profilu domácej hudobnej kultúry. Bronzové sošky bájnej Euridiky zhotovené sochárkou Janou Brisudovou si domov odnieslo osem osobností slovenskej hudobnej scény. Dvoch významných slovenských skladateľov si usporiadatelia večera uctili zápisom do zlatej knihy SOZA.

Štatistická cena SOZA pre skladateľa najhranejších hudobných diel za rok 2013 putovala do rúk Ivana Táslera. Textárom najhranejších hudobných diel za rok 2013 sa stal opäť Kamil Peteraj. „Ja mám štatistiku rád a to z jednoduchého dôvodu, že ona má rada mňa, to je taká láska jedna ku jednej. Som rád, že napriek tomu, že sa menia doby, ťaháme s Borisom Filanom 40 rokov niečo, čo možno nazvať úroveň slovenského popu a som veľmi rád, že sa to nepodarilo tak ľahko zgumovať,“ povedal textár a spisovateľ pri preberaní ceny.

Cenu za najhranejšiu skladbu roka 2013 získalo zoskupenie Peter Bič Project, ktoré v éteri slovenských rádií minulý rok zabodovalo songom Thinking About You. Sympatickí hudobníci večer predstavili aj svoju novú pieseň All Those Places.

Za najpredávanejší nosič zvukového záznamu tvorby slovenských autorov ocenila SOZA hip-hopovú formáciu Kontrafakt a ich album Navždy a najpredávanejším zvukovo-obrazovým záznamom tvorby slovenských autorov za rok 2013 sa stalo DVD Spievankovo 4 dvojice Mária Podhradská a Richard Čanaky. Cenu SOZA za najvyšší podiel domáceho repertoáru vo vysielaní získalo Rádio Modra.

Počas večera SOZA odovzdala tiež tri honorárne ocenenia. Cenu za významný podiel uvádzania domácej tvorby v zahraničí za rok 2013 získal Vašo Patejdl. Zápisom do zlatej knihy SOZA 2013 si organizátori in memoriam pripomenuli dvoch významných slovenských hudobných skladateľov minulého storočia Alexandra Albrechta a Štefana Németha Šamorínskeho. Veľká cena SOZA za celoživotné dielo autorovi, ktorý svojou dlhoročnou tvorbou významne ovplyvnil rozvoj slovenskej hudobnej kultúry, si našla tentoraz miesto v rukách slovenského spisovateľa, textára a dramaturga Borisa Filana. „Ten, kto dostane túto cenu, má jednu výhodu - môže sa pozrieť na to hľadisko takto spredu. Ja som strašne rád, že tu vidím toľko známych tvárí, svojich priateľov. Chcel by som poďakovať Ochrannému zväzu autorskému a Tonymu Popovičovi, že nás tak výborne chráni. Ocenenia sú ako holuby, začnú na vás sadať, až keď sa stanete vlastnou sochou,“ poznamenal s humorom pri preberaní ocenenia 65-ročný Bratislavčan.

O hudobný program slávnostného večera sa postaralo viacero interpretov, medzi nimi napríklad vibrafonistka Ľudmila Štefániková, Peter Bič Project či operná diva Adriana Kučerová so súborom Solamente Naturali. Na pódiu sa predstavil tiež huslista Milan Paľa, Pavol Hammel a VENI ensemble & VENI ACADEMY.


Víťazi Cien SOZA za rok 2013

Cena SOZA pre skladateľa najhranejších hudobných diel: Ivan Tásler

Cena SOZA pre textára najhranejších hudobných diel: Kamil Peteraj

Cena SOZA za najhranejšiu skladbu: Thinking About You - Peter Bič Projekt (Peter Bič, Ivan Bič, Dáša Kostovčík, Jozef Zima, Matúš Pavlík, Vladimír Čekan)

Cena SOZA za najpredávanejší nosič zvukového záznamu tvorby slovenských autorov: Navždy - Kontrafakt

Cena SOZA za najpredávanejší nosič zvukovo-obrazového záznamu tvorby slovenských autorov: Spievankovo 4

Cena SOZA za najvyšší podiel domáceho repertoáru vo vysielaní: Rádio Modra

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


RVR NEWS

RVR NEWS

O členstvo v Rade pre vysielanie a retransmisiu má záujem 11 kandidátov. Parlament bude voliť troch členov za Karola Haťapku, Petra Škultétyho a Pavla Dinku, ktorým sa v decembri a januári končí šesťročné funkčné obdobie. Všetci kandidáti splnili podľa parlamentného výboru pre kultúru a médiá zákonné kritériá.
Kandidujú: Igor Boháč (nom. Paneurópska vysoká škola), Štefan Bučko (nom. Fórum kresťanských inštitúcií), Ingrid Fašiangová (nom. Asociácia Bratislava v pohybe), Štefan Fejko (nom. Akadémia umení v Banskej Bystrici), Angela Hefty (nom. poslanec Daniel Lipšic), Peter Kolenič (nom. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre), Martin Križan, Rastislav Lehotský, Mária Tóthová-Šimčáková (všetci nom. Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc), Matúš Oľha (Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave), Gabriela Rothmayerová (nom. Združenie miest a obcí Slovenska, Združenie rozhlasových tvorcov).
Nových troch členov RVR bude voliť parlament na decembrovej schôdzi. V prípade, že nebudú zvolení, voľba sa bude opakovať a postúpia do nej všetci neúspešní kandidáti. V prípade zvolenia nových členov, dvaja z nich sa ujmú funkcie 17. decembra 2014 a jeden 14. januára 2015.

Copyright © TASR 2014

RADA RTVS

RADA RTVS
V rámci tohtoročného hospodárenia by Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) mala vytvoriť prebytok vo výške približne 700.000 eur. Ako na dnešnom zasadnutí Rady RTVS uviedol generálny riaditeľ verejnoprávneho vysielateľa Václav Mika, prostriedky umožnia, aby na začiatku roka 2015 mohol RTVS bez problémov zaplatiť záväzky z tohto roku.
"Vďaka úsporám si vytvoríme podmienky, aby sme sa nedostali do nejakého režimu platobnej neschopnosti," povedal Mika a uviedol, že na plánovaný rozpočet, ktorý má RTVS predložiť na Rade v decembri to nebude mať žiadny dopad.
Už v októbri pri informácii o východiskách rozpočtu Mika konštatoval, že príjmy Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) by mohli v roku 2015 dosiahnuť 107,6 milióna eur, pričom je do tejto sumy započítané nielen navýšenie príjmov zo štátneho rozpočtu, ale aj príjem z predaja nepotrebných nehnuteľností Telerozhlasu v Banskej Bystrici a v Bratislave. RTVS počíta s tým, že príjem z koncesionárskych poplatkov by mal ostať na úrovni 71 miliónov eur. Výdavky na televíznu výrobu by mali podľa východísk rozpočtu predstavovať 30,7 milióna eur, na rozhlasovú tvorbu 2,6 milióna eur. Mika v tejto súvislosti uviedol, že RTVS dá do programu rovnaké prostriedky, nemôže si však dovoliť rozvoj v oblasti investícií do nových projektov.
Aj na dnešnom zasadnutí RTVS zdôraznil, že zásadná zmena programových služieb nemôže prísť bez zmeny financovania RTVS. "Súčasný systém predstavuje riziko najmä v prípade dlhodobých projektových zámerov, špeciálne v oblasti športu," povedal Mika. Zdôraznil, že pri boji o vysielacie práva o najsledovanejšie športové udalosti, ako sú napríklad európske či svetové futbalové šampionáty v rokoch 2016, 2018 či 2020 a 2022, nemá RTVS žiadne prednostné práva. "Sme normálne v súťaži o tieto práva, kde rozhoduje cena," uviedol Mika. Dodal, že aj pri ich získaní sa za tieto práva platí ešte pred samotným vysielaním športového podujatia. "Už dnes musíme byť preto schopní mať zdroje, aby sme mohli o tieto práva súťažiť a to je veľmi zložité," povedal Mika.

Copyright © TASR 2014

25 rokov slobodných médií na Slovensku

25 rokov slobodných médií na Slovensku

V Akadémii médií v Bratislave sa dnes uskutočnila panelová diskusia na tému 25 rokov slobodných médií na Slovensku. Otvoril ju generálny riaditeľ Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) Jaroslav Rezník, ktorý sa venoval vývoju a trendom v oblasti verejnoprávnych médií a analyzoval ich stav od roku 1993. "Od komerčných sa majú oddeľovať kvalitným programom v každej chvíli ich vysielania," uviedol s tým, že predpokladom rehabilitácie médií verejnej služby je nezávislosť. Priznal, že je zástancom koncesionárskych poplatkov, dokonca ich zvýšenia. Príležitosť pre médiá verejnej služby vidí v serióznom spravodajstve, na ktoré rezignovali komerčné médiá, a tiež v nových online médiách.
"Som presvedčený, že tak, ako nám zmenil zásadne život pred pár desiatkami rokov diaľkový ovládač na televízor, zmenia nám život tablety. Štandardná kamenná telka s rodinným typom formátu je na ústupe," konštatoval Rezník. Na margo rozhlasového vysielania poznamenal, že sa už skončila "doba očarenia zvukovými efektmi". "Masovej hudby je prebytok, pretože ju prijímame nielen z rozhlasu. Myslím si, že cesta je - viac literatúry, viac umenia, viac ísť do regiónov a viac robiť pre slovenskú hudbu," doplnil s tým, že RTVS sa musí stať multikultúrnou, efektívne fungujúcou a poslucháčsky atraktívnou verejnoprávnou inštitúciou, ktorá je nositeľom kultúrnych tradícií, estetickej úrovne. Šéf TASR ďalej prezentoval jej produkty, školský servis, portály teraz.sk, webmagazin.sk, tablet.tv i veľmi navštevované utulkovo.sk. "Denne robíme 700 multimediálnych informácií, dnes paradoxne už printy, pre ktoré bola TASR kedysi založená, nie sú naším dominantným klientom," priznal s tým, že majoritnými klientmi agentúry sú elektronické médiá a celý webový segment. Rezník ďalej zopakoval, že médiá verejnej služby majú byť inštitúciami, ktoré robia nadstavbu a majú prispieť k porozumeniu diferencovanej spoločnosti. "Mali by priniesť všetky informácie pre slobodné utváranie názorov, mali by prinášať pravdivý a neprikrášlený obraz Slovenska."
Ďalší účastník panelovej diskusie, rektor Akadémie médií, politický a mediálny analytik Eduard Chmelár sa pokúsil zmapovať vývoj a kvalitu verejnej diskusie na Slovensku. Venoval sa tlačovému zákonu, politickým diskusiám vo verejnoprávnych médiách, ale najmä kvalite novinárskeho prostredia, ktoré ovplyvňuje mediálnu komunikáciu. "Naším hlavným problémom okrem financií a iných vecí, je dôveryhodnosť médií, ktorá klesá všade v Európe, je to jav spojený s istou krízou žurnalistky po roku 1989, ale na Slovensku je to zvlášť alarmujúce," konštatoval a uviedol výsledok výskumu Sociologického ústavu, podľa ktorého novinárom na Slovensku dôveruje iba 3,3 percenta obyvateľov. "Všeobecná nedôvera k médiám tu existuje a to bolo aj podnetom, prečo český novinár Karel Hvížďala nazval toto obdobie 'zamatovou normalizáciou', čím chcel pripodobniť obdobie, kedy opäť väčšina obyvateľov neverí tomu, čo je v médiách a vytvára si tzv. ostrovčeky pozitívnej deviácie." Podľa Eduarda Chmelára sa tento, pre verejnú diskusiu nebezpečný moment, odvíja od kvality kádrov pracujúcich v médiách. Tvrdí, že na Slovensku klesá počet kariérnych novinárov. "Veľa novinárov muselo po 89. prirodzene odísť, lebo sa zamúčili s bývalým režimom a nahradili ich v 90. rokoch často 'nedouci'," konštatoval s tým, že to najhoršie obdobie (koniec 90. rokov) má mediálny priemysel za sebou a situácia sa začína evidentne zlepšovať. Problém však vidí v tom, že pre väčšinu mladých ľudí sú médiá len prestupnou stanicou pri čakaní na lepšie miesto. Poukázal aj na ďalšie fenomény, ktoré deformujú verejnú diskusiu. Okrem klasickej manipulácie spomenul kupovanie spravodajského priestoru najmä v niektorých elektronických médiách, kedy sa hlavným zdrojom príjmov médií nestáva inzercia a reklama, ale kupovanie spravodajských šotov. "Výsledkom toho je, že niektoré spravodajstvá sa podobajú skôr na reklamné plochy, kde kto viac dáva, má väčší priestor. Obávam sa, že toto je pre slobodnú žurnalistiku zničujúce, nielenže to deformuje priestor, ale predovšetkým to otvára možnosti pre ďalší nebezpečný fenomén, o ktorom sa málo hovorí, a to je korupcia v médiách," vysvetlil s tým, že korupciu v médiách je veľmi ťažké dokumentovať a mnohí novinári si často neuvedomujú, čo je korupčné správanie.
V panelovej diskusii ďalej vystúpili generálny riaditeľ Petit Press Alexej Fulmek, ktorý pripomenul dianie a históriu v slovenskej printovej žurnalistike a Ján Fülle, ktorý priblížil vývoj v oblasti novinárskej organizácie.

Copyright © TASR 2014

Zomrel Mike Nichols

Zomrel Mike Nichols

Vo veku 83 rokov zomrel v stredu americký oscarový filmový i divadelný režisér Mike Nichols, informovala americká spravodajská stanica ABC News.
Nichols je deväťnásobným laureátom ceny Tony Award na Broadwayi a oscarový režisér filmov Absolvent, Anjeli v Amerike či Kto sa bojí Virginie Woolfovej?. Bol ženatý s bývalou moderátorkou spravodajskej relácie World News Tonight stanice ABC Diane Sawyerovou, vyberá z jeho životopisu agentúra Reuters.
Mike Nichols sa narodil v roku 1931 ako Michael Igor Peschkowsky v Berlíne, kde sa jeho rodičia usadili po odchode z Ruska. Z Berlína ako sedemročný spolu s rodinou emigroval pred nacistami do USA.
Vyrastal v New Yorku s pocitom outsidera v dôsledku ohraničenej znalosti angličtiny a zvláštneho zjavu - v reakcii na očkovanie proti čiernemu kašľu čelil neustálej strate vlasov.
Kariéru odštartoval komediálnym duom s Elaine Mayovej ešte koncom 50. rokov. Po rozpade tohto dua v roku 1961 začal pracovať ako divadelný režisér.
Za film Absolvent, ktorý preslávil Dustina Hoffmana v hlavnej úlohe, získal Oscara.
Mike Nichols nakrútil aj filmy ako : Vtáčia klietka, Silkwood, Hlava 22, 

Copyright © TASR 2014

POZVÁNKA

POZVÁNKA

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Český rozhlas dostal od Rady pre rozhlasové a tv.vysielanie (RRTV) upozornenie na porušenie zákona za vulgarity, ktoré
vo vysielaní predniesol prezident Miloš Zeman. Za obsah vysielania je zodpovedný prevádzkovateľ. Rozhlas má doplniť, či
moderátor využil všetkých právomocí. Upozornenie dostali aj ČT a Nova, ktoré výroky z Hovorov z Lán zopakovali. Rozhlas rozhodnutie rešpektuje a verí, že sa podobná situácia nebude opakovať. Zeman sa rozhodnutiu rady začudoval, moderátor by podľa neho musel dokázať predvídať, čo jeho hosť povie.

Zdroj : ČT24

Stanovisko vedenia Národného lesníckeho centra

Stanovisko vedenia 
Národného lesníckeho centra


Vedenie Národného lesníckeho centra (NLC) dôrazne protestuje proti opakovaným útokom a poškodzovaniu dobrého mena organizácie, na ktorých sa prostredníctvom médií podieľajú niektorí politickí predstavitelia strany Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, najmä poslanec NR SR Ján Mičovský.
Predmetom útokov je realizácia zmlúv medzi MPRV SR, NLC a ICZ Slovakia, a. s., prostredníctvom ktorých NLC zabezpečilo aplikačné programové vybavenie pre informačnú podporu lesníckych opatrení v rámci programu rozvoja vidieka (PRV) SR.
Realizácia hospodárskych zmlúv je pre NLC ako organizáciu, ktorá v zmysle zákona zabezpečuje správu lesníckeho informačného systému, nevyhnutnosťou. Cez ne získava potrebné finančné prostriedky na jeho rozvoj a zvyšovanie technickej úrovne.
Dielo (aplikačné programové vybavenie) bolo zhotoviteľom riadne dodané a v roku 2013 zo strany NLC plne sfunkčnené a sprevádzkované. Postup a stav implementácie dodaného diela sú zdokumentované na internetovej stránke ForestPortálu, pod záložkou "O ForestPortáli": http://www.forestportal.sk/SitePages/ OForestPortali.aspx.
Napriek tomu, že súčasné vedenie NLC viackrát vecne vysvetlilo postup a stav implementácie diela, iniciátori tzv. "kauzy ForestPortál" sa nedokážu zmieriť so skutočnosťou, že žiadna z početných kontrol vykonaných v tejto veci v NLC nepotvrdila nimi prezentované "zneužitie" či "tunelovanie" verejných zdrojov.
Je pravda, že predchádzajúce vedenie NLC nesfunkčnilo systém v zmluvne stanovenom termíne – do konca roku 2011. Toto pochybenie však odstránilo súčasné vedenie NLC, ktoré riešenie úlohy ukončilo a obhájilo aj pred európskymi orgánmi, ktoré prostredníctvom PRV SR poskytli na tento projekt potrebné finančné zdroje.
Ak napriek uvedenému útoky proti NLC pokračujú, znamená to, že celá udalosť je spolitizovaná a slúži iba na zviditeľňovanie sa niektorých politikov. Najmä poslanec Ján Mičovský opakovane hovorí o tunelovaní organizácie, a to aj napriek tomu, že na to nemá žiadne vecné dôkazy, kontrolné zistenia, či závery policajných šetrení.
Vo svojej kampani zneužíva aj prípad referentky vnútornej kontroly, pani Lapinovej, ktorej predchádzajúci generálny riaditeľ NLC Ing. Milan Lalkovič dal výpoveď spolu s ďalšími 18-timi zamestnancami z dôvodu nadbytočnosti a v súvislosti s riešením finančnej situácie organizácie.
V záujme upokojenia situácie súčasné vedenie NLC ponúklo pani Lapinovej mimosúdnu dohodu, na základe ktorej, keby ju prijala, mohlo dôjsť k jej okamžitému nástupu na nové pracovné miesto v organizácii pri nezmenených platových podmienkach, ako aj k doplateniu ušlej mzdy od skončenia jej pracovného pomeru. Žiaľ pani Lapinová sa rozhodla ísť cestou dlhotrvajúcich súdnych konaní a sporov, čo v nás vyvoláva pochybnosti, či má skutočne úprimný záujem zamestnať sa a riešiť svoju súčasnú odkázanosť na sociálne dávky tým najlepším možným spôsobom, to jest prácou.
NLC je v súčasnosti úspešná a dobre fungujúca organizácia, ktorá zvládla transformačný proces a dokáže zabezpečovať zdroje na svoju činnosť a modernizáciu infraštruktúry aj z mimorezortnej oblasti. Svoje odborné činnosti zabezpečuje financovaním v objeme viac než 70 % z vlastných doplnkových zdrojov získaných prostredníctvom projektov z rôznych domácich a zahraničných agentúr a programov. Finančné riadenie takýchto projektov je mimoriadne náročné. Je preto nevyhnutné, aby osoby vykonávajúce finančnú kontrolu spĺňali potrebné kvalifikačné predpoklady, najmä vysokoškolské vzdelanie a znalosť anglického jazyka, a aby ovládali postupy ekonomického a finančného riadenia organizácie.
Z vykonaných kontrol vyplýva, že v prípade ForestPortálu nešlo o žiadne zneužitie či tunelovanie verejných zdrojov, ale o zlyhanie riadiacej a kontrolnej činnosti pri implementácii dodaného diela v organizácii. V čase, keď sa dielo dodané ICZ Slovakia, a. s., malo implementovať v podmienkach informačného systému organizácie, pani Lapinová takmer pol roka (od októbra 2010 do marca 2011) kontrolovala tento projekt. Žiaľ nezistila niektoré závažné pochybenia predošlých vedení pri jeho realizácii a riadení, ktoré spôsobili, že sa projekt nestihol ukončiť v stanovenom termíne do konca roka 2011.
Podľa nám dostupných informácií pani Lapinová počas vykonávania kontroly a pôsobenia v pozícii kontrolórky neoznámila orgánom činným v trestnom konaní žiadne také kontrolné zistenia, ktoré by vykazovali známky korupcie, či iného trestného činu, resp. osoby, ktoré by sa mali takého konania dopustiť. Takéto informácie začala písomne poskytovať až po prevzatí výpovede, to jest 1-1,5 roka po vykonaní predmetnej kontroly. K skutočnému postupu pani Lapinovej – najprv výpoveď a až potom oznámenia - sú nespochybniteľné písomné dôkazy.
Po prevzatí výpovede z dôvodu nadbytočnosti pani Lapinová bezprecedentne a protizákonne vyniesla dokumenty NLC súvisiace s projektom ForestPortál z priestorov organizácie, čím hrubo porušila viaceré všeobecne záväzné predpisy (zákon o ochrane osobných údajov) a interné predpisy organizácie.
Z uvedených dôvodov NLC už nebude viacej tolerovať poškodzovanie svojho dobrého mena a využije všetky právne nástroje na svoju ochranu.


Za vedenie NLC:

Ing. Martin Moravčík, CSc., generálny riaditeľ
Ing. Miroslav Kovalčík, PhD., námestník generálneho riaditeľa
riaditelia ústavov NLC
Dr. Ing. Tomáš Bucha,
Ing. Milan Sarvaš, PhD.
Bc. Ing. Ľuboš Halvoň, PhD.
Ing. Peter Szarka

Kmeň

Kmeň


19. 11. 2014

Stanovisko Úradu vlády SR k článku v denníku Sme


Stanovisko Úradu vlády SR 
k článku v denníku Sme 


Denník SME dnes, v stredu 19.11.2014 na 6.strane vo svojom článku redaktorky Marianny Onuferovej s titulkom: Úrad vlády si nesplnil úlohu, myslí si opozícia opäť raz čitateľom ukázal, ako sa píše „objektívny“ článok bez uverejnenia stanoviska úradu vlády a opäť sa „blysol“ niekoľkými zavádzajúcimi tvrdeniami, ktoré ale dokumentujú fakt, ako opoziční poslanci tápu v oblasti kompetencií jednotlivých štátnych orgánov v súvislosti s čerpaním eurofondov a na stránkach novín sa k tomu verejne hlásia.
      Opoziční poslanci, ktorí slovami J.Kollára: „čakali, že dostanú detailnú informáciu o tom, ako zodpovední naprávajú chyby vo všetkých jedenástich operačných programoch,“ by mali vedieť, že vedúci Úradu vlády SR Igor Federič nemôže predložiť na rokovanie finančného výboru analýzu za všetkých 11 pozastavených operačných programov, keď v kompetencii úradu vlády je jeden z nich, a to Operačný program informatizácia spoločnosti. Je pravda, že Centrálny koordinačný odbor sídliaci na úrade vlády koordinuje využívanie fondov EÚ a nastavuje procesy ich riadenia, avšak implementácia jednotlivých operačných programov, a tým aj zodpovednosť za čerpanie prostriedkov je v kompetencii príslušných riadiacich orgánov. Opakujeme, Úrad vlády SR je riadiacim orgánom iba pre jeden z pozastavených programov, a síce OPIS.  Denník SME opozičného poslanca Kollára v tejto súvislosti citoval v článku hneď dva krát, asi preto sa tam nenašiel priestor na zverejnenie stanoviska úradu vlády.
      Vedúci úradu vlády sa zúčastnil na včerajšom rokovaní výboru a predložil  Informáciu pre Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet k uzneseniu 348 zo 7.10.2014, pričom avizoval, že bude poslancov informovať práve o priebežnom plnení úloh, ktoré sa týkajú odstránenia príčin pozastavenia vyplácania eurofondov v rámci jedného programu. Konkrétne opatrenia sú výstižné, súvisia najmä s posilnením kontrol pri verejnom obstarávaní, kontrol správnosti žiadosti o platbu a kontrol na mieste, a to aj spätne. RO OPIS intenzívne komunikuje a konzultuje so zástupcami DG REGIO a Európskej komisie. Na včerajší výbor pre financie a rozpočet predložilo dokument týkajúci sa požadovaných informácií o všetkých pozastavených programoch aj ministerstvo financií.
      Úrad vlády SR vyhlasuje, že v rámci svojich kompetencií už od augusta 2014 zodpovedne vykonáva opatrenia nielen na nápravu chýb, na ktoré poukázal audit Európskej komisie, ale dbá aj na to, aby sa v čo najväčšej miere mohli eurofondy vyčerpať v stanovených termínoch.
      V denníku SME  v uvedenom článku dostal priestor na vyjadrenie iba poslanec Jozef Kollár, ktorý sa, podobne ako jeho ďalší kolegovia z opozície, na včerajšom rokovaní Výboru NR SR pre financie a rozpočet nezúčastnil. Vedúci úradu vlády tak materiál predniesol pred jediným opozičným poslancom.

      TASR informoval Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.



SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Napriek tomu, že Slovenská národná strana patrila v komunálnych voľbách medzi najúspešnejšie politické subjekty, oznamovacie prostriedky o tejto skutočnosti väčšinou takmer vôbec neinformovali, niektoré dokonca neuvádzali SNS ani v prehľadoch o výsledkoch volieb. "Ako keby SNS neexistovala. Slovenská národná strana sa rozhodne ohradzuje a protestuje proti spôsobu informovania väčšiny oznamovacích prostriedkov, ktoré sa samy označujú za mienkotvorné, o výsledkoch komunálnych volieb," vyhlásil pre TASR podpredseda SNS Anton Hrnko.
Dodáva, že SNS obsadila v komunálnych voľbách popredné miesto, má 841 vlastných poslancov, 279 koaličných, 41 vlastných starostov a 110 koaličných.
"V tejto súvislosti je tiež zaujímavé, že verejnoprávna RTVS po prvý raz nepriniesla deň po voľbách diskusiu s lídrami najúspešnejších politických strán," upozornil Hrnko.
"Jedným zo základných predpokladov demokracie je pravdivé a neskreslené informovanie verejnosti. So spôsobom informovania, ktorý zvolila väčšina po slovensky komunikujúcich médií, že sa zo správ vyraďovali fakty, alebo sa retušovali fotografie podľa želania vlastníka média, sme sa stretali v minulom režime, najmä v 50. rokoch predchádzajúceho storočia," konštatuje Hrnko. "Boli sme presvedčení, že s touto formou manipulácie s občanmi štátu sme definitívne skončili na námestiach v novembrových dňoch roku 1989," dodáva.
"Je nepochopiteľné a zarážajúce, že zavádzajúci spôsob informovania sa udial práve v čase, keď sme si pripomínali 25. výročia nežnej revolúcie. Je preto obzvlášť zavrhnutiahodný. Je vyjadrením pohŕdania hodnotami novembra 1989, pohŕdania zdravým úsudkom slovenského občana, pohŕdania demokraciou, aj keď na stránkach týchto médií, na obrazovkách týchto prostriedkov masovej komunikácie do omrzenia v rovnakom čase okiadzali udalosti z novembra 1989," uzatvára Hrnko.

Copyright © TASR 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Pavel Šafr

Združenie novinárov proti obmedzovaniu slobody médií s názvom Free Czech Media vzniklo v Prahe. Založili ho novinári Pavel Šafr, Tomáš Klvaňa, Barbora Tachecí, Jan Jandourek a Jefim Fištejn.
"Naším cieľom je sledovať prípady mocenskej manipulácie, skrytej cenzúry a zrejmé autocenzúry, ktoré sa množia v kľúčových slovenských médiách," povedal na ustanovujúcej schôdzi hnutia novozvolený predseda združenia Pavol Šafr.
Nová organizácia novinárov vznikla pod právnou formou "zapísaný spolok" v dňoch 25. výročie pádu komunistického režimu, priblížil MediaGuru.cz Šafr. Motívom k jej vzniku má byť skutočnosť, že miera slobody slova a nezávislosti médií na politickej moci sa v období, keď si ČR pripomína štvrťstoročie od návratu demokratických pomerov, znižuje.
Free Czech Media chce mieru slobody sledovať prostredníctvom vlastných webových stránok. Spustené majú byť v januári 2015. Web Free Slovak Media má informovať io porušovanie princípov slobody slova v zahraničí. Na začiatok nového roka plánuje usporiadať diskusiu o stave médií v Českej republike.
Free Czech Media sa bude zároveň zaujímať o mocenský nátlak na prácu novinárov, prepájanie politickej, ekonomickej a mediálnej moci, faktickú pluralitu a podmienok pre férovú politickú súťaž. Združenie chce svoju činností upozorňovať na riziko korózie demokratických pomerov v Českej republike.
Ďalšou úlohou Free Czech Media je informovať medzinárodné inštitúcie o stave slobody slova v SR.



Zakladatelia Free Czech Media :

  • Pavel Šafr, dlhoročný šéfredaktor niekoľkých tuzemských denníkov a bývalý šéfredaktor týždenníka Reflex.
  • Tomáš Klvaňa, vysokoškolský učiteľ a bývalý hovorca prezidenta republiky.
  • Jan Jandourek, tiež vysokoškolský učiteľ a dlhoročný komentátor.
  • Barbora Tachecí, televízna a rozhlasová novinárka a moderátorka a tiež bývalá šéfredaktorka stanica Radiožurnál.
  • Jefim Fištejn, dlhoročný komentátor Rádia Slobodná Európa a ďalších médií a tiež bývalý šéfredaktor Ľudových novín.

Programový dokument Free Czech Media

Svobodná média jsou nezbytnou podmínkou demokracie. Jejich pluralita a nezávislost na politické moci vytváří prostor pro šíření informací, svobodnou diskusi, veřejnou kontrolu a férovou soutěž politických sil. Svobodné vyjadřování názorů a volné šíření informací se opírají o 17. článek Listiny základních práv a svobod, která je součástí ústavního zřízení České republiky. Právo na svobodu projevu je touto Listinou zařazeno na prvním místě ve výčtu politických práv a náš stát se k hájení a prosazování tohoto práva zavázal celou řadou mezinárodních smluv.
V této době, kdy si připomínáme 25. výročí pádu totalitního režimu, musíme konstatovat, že znovu dochází k různým formám úpadku svobody projevu, volného šíření informací a k jistému omezování kritické diskuse o výkonu veřejné moci. 
Jakožto skupina novinářů, kteří dlouhodobě působili a působí v řadě klíčových médií v České republice, sledujeme bedlivě a s jistou starostí, jak znovu dochází k přehlížení či zatajování podstatných informací, které se nehodí klíčovým politickým silám, k protežování jedněch politiků na úkor těch druhých a k uzavírání prostoru pro výměnu názorů. Jakkoli tato změna směrem k nižší míře svobody je zapříčiněná změnou politické atmosféry i rozložení sil v zemi, předem bychom rádi uvedli, že zcela principiální zodpovědnost za tento úpadek nese samotná novinářská obec, a to tím, že se sama a dobrovolně konformizuje s mocí na principu jakési předběžné zbabělosti. Zásadní roli v tomto negativním procesu také sehrávají klíčoví manažeři médií, kteří oproti dřívějším dobám mnohem méně chrání nezávislost svých redakcí před politickými tlaky.
Jako první zahájil útok na novinářskou obec nově zvolený prezident Miloš Zeman, a to přímo ve svém inauguračním projevu, v němž paušálně označil novináře za asociální skupinu. Tuto zdrcující kritiku, která by mohla mít v mnoha jednotlivých případech své důvodné jádro, nelze ve své generalizující podobě hodnotit jinak, než jako snahu umlčet kritická média. Prezidentův útok na svobodu projevu byl úspěšný a efektivní, což se téměř okamžitě projevilo na výrazné změně stylu práce většiny veřejnoprávních médií, čímž obecné snížení míry svobody v naší zemi dostalo poprvé znepokojující rozměr.
Druhý útok na svobodu projevu se odehrál hned následně. V polovině roku 2013 došlo k vážným změnám ve vlastnictví českých médií. Tři významné české deníky a největší soukromá rozhlasová stanice se ocitly ve vlastnictví druhého nejbohatšího podnikatele v České republice, který ve stejné době založil politické hnutí a na základě masívního politického marketingu zasedl ve vládě. Je jím současný ministr financí Andrej Babiš, majitel gigantického ekonomického impéria, jehož zisky v mnoha ohledech závisí na státní politice, veřejných dotacích a veřejných zakázkách.
V redakcích, které získal pod svoji kontrolu, proběhla masívní výměna novinářů na vedoucích místech i na citlivých pozicích politických komentátorů a zpravodajů. Tento proces se odehrál prakticky bez výraznějšího zájmu veřejnosti, přitom jeho důsledky pro férovou politickou soutěž a konkrétní výsledky voleb jsou dalekosáhlé. Tyto deníky totiž dříve určovaly v oblasti investigativní žurnalistiky velkou část mediální agendy a podílely se na odhalení závažného zneužívání moci.
Jisté znepokojení je třeba vyjádřit i vzhledem k celkové struktuře vlastnictví médií v České republice. Zatímco ještě před dvěma lety většinu médií vlastnily profesionální mediální domy, které respektovaly mezinárodní standardy nezávislé žurnalistiky a více či méně úspěšně čelily obchodování s redakčními obsahy a jejich manipulaci, dnes většinu médií vlastní společnosti, jejich prioritní ekonomické zájmy jsou v jiných segmentech ekonomiky, než jsou média a často jde o strategické oblasti, do nichž intenzivně zasahuje státní moc. I tato média jsou ohledně své svobody a redakční nezávislosti mnohem zranitelnější než v minulosti.
Domníváme se, že lidská společnost se může těšit ze své svobody jedině tehdy, jestliže se o ni aktivně stará a jestliže dokáže čelit znepokojujícím skutečnostem, které svobodu ohrožují, omezují nebo ji činí zranitelnější. Aby společnost mohla rozpoznat ohrožení, je třeba upozorňovat na kritické faktory, na manipulaci i na konformní chování novinářů, které rovněž poškozuje kvalitu kritické diskuse.
Vše, co potenciálně či přímo ohrožuje svobodu, je třeba dokumentovat a s přesvědčivými důkazy a argumenty prezentovat veřejnosti. Tím chceme přispět k tomu, aby česká společnost mohla svoji svobodu bránit. Je ovšem na ni, nakolik to učiní.
Abychom přispěli k ochraně svobody médií a k názorové pluralitě v naší zemi, hodláme vykonávat tuto činnost:
1. Sledovat vztah mezi politickým zabarvením zpravodajství a komentářů a vlastnictvím daného soukromého média.
2. Sledovat vyváženost a svobodné vyjadřování názorů ve veřejnoprávních médiích.
3. Zadávat nezávislé obsahové analýzy českých médií s akcentem na přístup opozice a kritické veřejnosti do hlavních médií.
4. Monitorovat personální změny na vedoucích místech v médiích ve vztahu k politickým vlivům.
5. Poskytovat informace mezinárodním institucím, které se zabývají úrovní svobody slova a prostředím pluralitních médií a s jejich pomocí vytvářet tlak na držitele politické, mediální a politické moci, aby nebránili vyjadřování svobodných názorů a publikování kritické žurnalistiky bez předběžných omezení a bez následků.
6. Působit na novinářskou veřejnost tak, aby se zvýšilo její povědomí o demokratických principech žurnalistiky a o svobodě a názorové toleranci v médiích.
7. Provozovat webové stránky, které budou publikovat informace o stavu svobodné žurnalistiky, budou prezentovat stanoviska na její obranu a v širším smyslu budou sledovat prostředí férové politické soutěže v České republice.
Za tímto účelem zakládáme sdružení Free Media, které je vedeno jakožto zapsaný spolek příslušným úřadem státní správy. Věříme, že touto aktivitou podpoříme další svobodný vývoj naší země v širší rodině demokratických zemí.


Zdroj :MediaGuru.cz

Súťaž stredoškolských časopisov PSK

Súťaž stredoškolských časopisov
 PSK

Prešovskí novinári spolu so zástupcami Prešovského samosprávneho kraja (PSK) a študentmi stredných škôl sa dnes stretli na vyhodnotení súťaže stredoškolských časopisov PSK. Okrem odovzdávania cien novinári spolu s hovorkyňou kraja Veronikou Fitzekovou hodnotili a komentovali jednotlivé čísla a ponúkli študentom návody, ako zlepšiť ich novinársku tvorbu.
„V tomto roku sa do súťaže stredoškolských časopisov prihlásilo spolu 19 škôl, najviac ich bolo z Prešova - päť. Je to len o jeden viac ako v minulom roku, ale zato treba povedať, že kvalita časopisov výrazne stúpla. Nechceme si pripisovať zásluhy, ale je to možno aj tým, že aj minulý rok sme diskutovali o časopisoch, aké chyby by mali študenti odstrániť a skutočne, niektorí si zobrali pripomienky k srdcu a videli sme, že boli odstránené,“ zhodnotila druhý ročník súťaže hovorkyňa.
Porota tento rok hodnotila obsah časopisov, kreativitu, vizuálnu stránku celého časopisu i titulky, pozerali na štylistiku i to, čomu sa v článkoch žiaci a učitelia venujú a pri prideľovaní bodov rozhodovali aj jednotlivé chyby v písaní. Okrem prvých troch miest boli taktiež odovzdané ceny za nápaditosť, najlepšiu titulnú stranu, najlepší grafický vizuál, objav roka, skokan roka a haluz roka.
O tom, že študenti si zobrali k srdcu minuloročné pripomienky profesionálov, svedčí podľa Fitzekovej aj tohtoročný víťaz súťaže. Časopis Gymploviny Gymnázia Terézie Vansovej v Starej Ľubovni oproti minulému roku zmenil titulnú stranu a pridal farbu a aj to mu vynieslo prvé miesto. Druhé miesto si vybojoval časopis Gymoš zo Spojenej školy Juraja Henischa v Bardejove a tretie časopis Stretnutia kežmarských gymnazistov.
Ambíciou PSK a Regionálnej organizácie Slovenského syndikátu novinárov v Prešove, ktorí organizujú už druhý ročník súťaže, je, aby sa do nej prihlásilo čo najviac časopisov stredných škôl, a tak sa mohla zlepšovať tvorba študentov. Aj to bol dôvod, prečo kraj tento rok rozhodol, že prvé tri miesta ocení dotáciou na vydávanie časopisu vo výške 300, 200 a 100 eur.

Copyright © TASR 2014



Pozvánka na výstavu

Pozvánka na výstavu
 




Fotografie Jurija Kozyreva, autora, ktorý stavia na tradícii ruskej humanitárnej fotografie z krajín, v ktorých ľudia trpia pre vojnu, choroby či prírodné katastrofy, možno od štvrtka 20. novembra vidieť v Galérii mesta Bratislavy (GMB). "Yuri Kozyrev, spoluzakladateľ agentúry NOOR a úspešný fotograf považovaný odbornou verejnosťou za jedného z najlepších autorov v novinárskej fotografii a niekoľkonásobný víťaz World Press Photo, nám ponúkne unikátny prierez svojou doterajšou tvorbou, ktorá sa určite dostane pod kožu verejnosti a ostane v našej pamäti v budúcnosti," avizuje GMB výstavu slovami jej kurátora Matúša Zajaca. Pod názvom Yuri Kozyrev ju v sídle galérie na Františkánskom námestí v Bratislave budú môcť priaznivci fotografie vidieť až do 1. februára. Ako o autorovi tvrdí Zajac, fotografie Kozyreva "sa možno budú zdať drsné, ale vo svojej umeleckej podstate sú napriek všetkému krásne a unikátne. Naozaj máme možnosť vidieť to najlepšie, čo žurnalistická fotografia v 21. storočí môže poskytnúť".
GMB ponúka v rámci Mesiaca fotografie nezvyčajnú možnosť prezrieť si najdrahšiu fotografiu v strednej Európe. Do 11. januára budúceho roka galéria vystavuje ako jeden z exponátov profilovej výstavy Rudolfa Koppitza Štúdiu pohybu z roku 1925. V Pálffyho paláci na Panskej ulici sa až do 11. januára dajú obdivovať aj fotografie architektúry svetových veľkomiest od talianskeho fotografa Gabriela Basilica (1944 - 2013).
V poradí 24. ročník medzinárodného Mesiaca fotografie prináša fotografie od autorov z dvoch desiatok krajín sveta. V galériách a múzeách v Bratislave, Budapešti, Varšave a vo Viedni môžu milovníci fotografie navštíviť 31 individuálnych a kolektívnych výstav. Podrobný program festivalu možno nájsť na webstránkach http://www.mesiacfotografie.sk a http://www.sedf.sk.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

SKYLINK NEWS

SKYLINK NEWS

Spoločnosť SES S.A. (NYSE Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG) dnes oznámila, že podpísala s luxemburským poskytovateľom satelitnej televízie M7 Group dohodu o využívaní dodatočnej kapacity a zároveň predĺžila existujúcu zmluvu o využívaní satelitnej kapacity na satelitoch ASTRA na orbitálnej pozícii 23,5°E.
Spoločnosť M7 Group využije navýšenú kapacitu na ďalšie rozšírenie ponuky HD programov satelitnej platformy Skylink, ktorá poskytuje služby satelitnej televízie (DTH, direct-to-home) na Slovensku a v Českej republike. Služby Skylinku, vedúcej satelitnej platformy v týchto krajinách, využívajú vyše 2 milióny domácností.
„Na slovenskom a českom trhu zaznamenávame zvýšený záujem divákov o sledovanie HD programov. Je pre nás nesmierne dôležité očakávania zákazníkov ohľadom HD obsahu naplniť a tým si naďalej zachovať naše vedúce postavenie. Dohoda so SES o novej kapacite nám to umožní,“ hovorí Jaromír Glisník, člen predstavenstva spoločnosti M7 Group.
„Sme veľmi radi, že môžeme podporiť plány spoločnosti M7 Group pri rozširovaní diváckeho publika, pričom jej aj naďalej budeme pomáhať pri ich realizácii aj na celoeurópskej úrovni,“ povedal Norbert Hölzle, senior viceprezident spoločnosti SES pre obchod v Európe.