2. 1. 2005

Zodpovednosť nesiem JA. JA. JA. JA. JA. JA. JA. JA.

Zodpovednosť nesiem JA. JA. JA. JA. JA. JA. JA. JA.
Rozhovor s GR na terase jeho domu v Antibes. / Reality show by Celam Sanchez Illich Ramirez ®™/ Programové oddelenie okruhov TV bolo súčasťou projektu, na základe ktorého ste sa stali generálnym riaditeľom. Rátali ste vopred aj s ich obchodným a vizuálnym odčlenením? Odčlenenie programových okruhov nebolo súčasťou projektu, na základe ktorého som sa stal ústredným riaditeľom TV. Ani premenovanie jednotlivých okruhov. Rada TV o tom nemala ani potuchy .Čo je ju do toho ?! A generálnym riaditeľom som sa stal na základe Zákona o TV. Aké zmeny očakávate od výraznejšieho odčlenenia Dvojky? Dvojka sa po 11.11. 2004 stala nočným odpadovým kanálom na reprízy pôvodnej tvorby a na ukojenie rady TV. Konečne si splním zákonom stanovené kvóty a všetci ma tak akurát... Rada TV vás v auguste zaviazala, aby ste dodržiavali schválenú typovú vysielaciu štruktúru v plnom rozsahu, vrátane avizovaných relácií ako kultúrne spravodajstvo a iné. Kedy sa relácie navrhnuté v týždennej vysielacej schéme pre rok 2004 objavia na obrazovke? Opäť, čo je ich do toho ? Opakujem, len ja som zodpovedný, a nikto mi do toho nebude hovoriť. Ja môžem kedykoľvek, čokoľvek sľúbiť. Minule som tak vyhúpal s jednou nadáciou, minulého Mikuláša so im v priamom prenose toho nasľuboval. Tak sa vytešovali.... No a to som použil aj na Radu. Tiež sa vytešovali. A čo ? My nie sme charita. To by sem mohol chodiť kadejaký jakubisko a ponúkať tie svoje kraviny. My máme lepších partnerov. Vyjdete si na Azúrové pobrežie, niečo podpíšete a je to, načo čakať na nejaké tvorivé výplody chorých mozgov slovenských tvorcov ?Nebude i do toho kecať nejaká banda diletantom, živená tvorivými kruhmi a tzv. mediálnymi odborníkmi . a konečne mi do toho nehovorí žiaden Kmotor a nepýta sa na návratnosť. To sa vyrieši zmenou Zákona o koncesionároch. Veď sú to spolumajitelia. A tí sa predsa podieľajú aj na state. A nemýľme si pojmy. Rada schválila typovú vysielaciu štruktúru, nie konkrétny titulový plán relácií na tento rok. To , že je v Zákone o STV napísané , že predkladám rade programový koncept vysielania Slovenskej televízie na príslušné rozpočtové obdobie; programový koncept obsahuje najmä návrh celkového časového rozsahu vysielania na jednotlivých vysielacích okruhoch Slovenskej televízie a návrh týždenného rozdelenia vysielacieho času na jednotlivých programových okruhoch Slovenskej televízie, návrh podielu programových typov vo vysielaní na jednotlivých programových okruhoch Slovenskej televízie, návrh na určenie podielu výroby a vysielania vlastnej produkcie programov Slovenskej televízie podľa jednotlivých programových typov, návrh minimálneho podielu vysielacieho času vyhradeného premiéram slovenských audiovizuálnych diel k celkovému vysielaciemu času na jednotlivých programových okruhoch a k plánovanému celkovému vysielaciemu času premiérových programov na príslušné obdobie, návrh minimálneho podielu vysielacieho času vyhradeného pre nezávislú produkciu na jednotlivých programových okruhoch Slovenskej televízie a návrh minimálneho podielu výroby a vysielania audiovizuálnych diel vyrobených nezávislými producentmi so sídlom v Slovenskej republike alebo v spolupráci Slovenskej televízie s týmito subjektmi, je proste hlúposť. Kto to, prosím Vás pozná ? Ja sa zodpovedám divákom a nie nejakej rade TV .Typovú vysielaciu štruktúru, samozrejme, nedodržíme. Načo , čo sa nám môže stať ? Aký je pomer výrobných nákladov a príjmov z reklamy na jednotlivých okruhoch? Aké zmeny očakávate po 1. októbri? To nikto nevie a v našich materiáloch je to uvádzané vždy tak, aby tomu nikto nerozumel. Raz je to tak, raz onak. Ale, život je zmena. A v TV musí byť zmena každý deň. Potom sa príde pozrieť Dozorná komisia a my je už niečo pripravíme. To še pobavíme, ako hovorí môj Marcel. Prečo sa o tomto kroku hovorí aj ako o latentnej príprave na prípadnú privatizáciu niektorého z okruhov? To sú čisté špekulácie. Žiadnu privatizáciu nepripravujeme. Z úmyslov privatizovať Dvojku nás obviňujú ľudia, ktorým tú privatizáciu chceme uchmatnúť spred nosa. A samozrejme tí, ktorí robili síce kvalitne, ale nám sa nehodia a tak sme ich obrali o výhodný zdroj príjmov . Veď aj naši musia z niečoho žiť. A viete koľko kamarátov, čo nemalo do ničoho pichnúť a nič nevedelo ,sme museli zobrať z východu ? Veď každý z nich túži po vlastnom exkluzívnom podkrovnom byte , rýchlom aute. Bratislavčania, tí to už predsa všetci majú. Z STV prichádza najpravidelnejšie informácia o castingoch na SupePop. Je príprava tejto šou jedinou vašou činnosťou, o ktorej by verejnosť mala vedieť? A čo iné by sa mali zaujímať ? Veď Slovensko hľadá SuperPop je najväčšou šou na svete a my sme najlepšia televízia v našom hlavnom meste ! A začali sme vydávať programovú prílohu Televízia na papieri. Je to taká príložka na WC. Na oboje použitie. A mám na to skvelých ľudí . Sú to naši Štefan a Doc. PhDr. Pavel, CSc. Hlavne časť Slovníček – od slávneho Foxa. Vyzná sa aj v bosorkách Nabudúce bude prílohou aj Abeceda reklamyTV od Z po A ", "Reklama - propagácia - public relations v 1, 2 médii", "Etika reklamy, etika žurnalistiky a etika spravodajstva TV", a "Reklama 2400". Prelomové diela. Akú garanciu môže mať verejnosť, že nepodpisujete zmluvy, ktoré by mohli byť v budúcnosti také nevýhodné, ako tie, čo podpísal Igor Kubiš, ak o nich neinformujete ani Radu STV? Prečo ste opakovane nerešpektovali uznesenie Rady STV, aby ste na každé zasadnutie predložiť zoznam zmlúv s plnením nad 200-tisíc? Zavádzajúca otázka. Nedávame to ani dozornej komisii ! Alebo im dáme to, čo chceme. Alebo to, čomu nerozumejú a vôbec, opakujem, čo ich je do toho. ? Trestnoprávnu zodpovednosť za firmu nesiem ja. A aj tak ma nezavrú. A 15 členov Rady STV odvolajú, lebo nič nerobia. Ja lobovať viem. Ako postupujete pri zadávaní zákaziek na externú spoluprácu s STV? Koľko percent z prostriedkov tvorí rokovacie konanie bez vypísania verejnej súťaže? V ktorých prípadoch ste túto formu použili? Vo všetkých. Čo s myslíte, že vypíšem verejnú súťaž a vyhrá to niekto, koho nechceme ? Čo som blázon ?
Na septembrovej Rade STV ste v súvislosti s kauzou dokumentu Miluj blížneho svojho citovali z podkladového materiálu programového odboru licenčnej rady, ktorý ste si vyžiadali, nie z konečného rozhodnutia tohto orgánu. Nemáte pocit, že ste členov rady týmto zavádzali? Nie. V živote by som si to nedovolil. Len ich uznesenie, aby som prijal opatrenie, ktorým zruším Rozhodnutie GR STV zo 17. mája 2004 som vyriešil listom tým odborníkom asi takto : „Za zodpovedajúcu formu riešenia je preto v tomto prípade možné pokladať písomné vyrozumenie.“ Aké zavádzanie. Ja mám jasné inštrukcie. Tie najvyššie. Prečo považujete tento projekt ešte stále za neukončený? Nebudú mať aj ďalší tvorcovia dokumentov, ktoré sa práve finalizujú v STV, podobné problémy? Ste sugestívny a účelový. Kto je zo zákona zodpovedný za to, čo sa odvysiela? Ja alebo nejaký pisálek ? Ja ! Preto, ak bude dodržaný zákon, nebudem mať žiadne problémy. Ostatní – áno. Nás je viac a vplyvnejších.

Čo pripravujete v najbližšom období ?

Náš tím pripravil globálny zákon o verejnoprávnych korporáciách, máme dobré odozvy zo Srí Lanky, Maledív a Sumatry. Ďalej navrhujeme zvýšenie limitu reklamy v STV na 120 %, pretože sa nám tam reklama už nezmestí. A ubezpečujem, že budeme vysielať aj pôvodné slovenské reklamy. No a na záver,musím sa pochváliť, pripravujeme takú legislatívnu čerešničku- komerčným médiám zakázať vysielanie relamy. Nech si pomôžu ako chcú, radi im poskytneme poradenstvo. Veď na vysielanie stačia dvaja ľudia, načo tam živia toľkých darmožráčov ?

Ďakujem za rozhovor. Máta krásne sídlo.
To je Marcelovo..Ďakujem.
Ďakujem všetkým spolumajiteľom televízie, koncesionárom.
P.S. Za otázky ďakujem Z.U.