2. 7. 2005

CASE STUDY

CASE STUDY Je možné, že STV o koncesionárske poplatky nestojí: Robí všetko preto aby mala neplatičov viac. Vysvetlím to na príklade. Naša firma pravidelne 2 x ročne dostávala doklad, vyzvu na zaplatenie koncesionárskych poplatkov. Tento rok sme dostali doklad od rozhlasu, ale z sTV nám neprišlo nič. Na moje prekvapenie však prišla upomienka z advokátske kancelárie s vyhrážkami. Slušne som zatelefonovala do STV, že možno sa niekde stratila faktúra, aby mi ju znova poslali. Dostala som odpoveď, že oni nie sú žiadne doklady povinní posielať, že je to dané zákonom (do 15.dní v mesiaci) a oni už tento rok nikoho na nič neupozorňujú. Na túto zmenu tiež nikoho neupozornili (vraj nie sú povinní). Napadlo by vás že 14.januára treba zaplatiť koncesionársky poplatok, keď ste zvyknutí na výzvu? Platíme aj dane z nehnuteľností, leasingy, UPC, zálohy na energie, ale každý kto má záujem peniaze získať pošle doklad... Pripadá mi to tak, akoby STV o platby ani nestála. Asi im to momentálne vyhovuje. Oni vedia, že tie peniaze napokon vymôžu ... a možno aj s penálami. Ešte jednú zaujímavosť som sa dočítala v upomienke. Že STV zmenila číslo účtu a variabilné symboly. Teda keby ma to už toho 14. januára aj napadlo poslať poplatok, vrátil by sa mi späť na účet. STV totiž nie povinná ani zmenu účtu oznámiť... Nemala by sa STV aj trocha starať o to aby tých neplatičov nebolo tak veľa? V našom prípade je aj ďalší problém. Poplatky si dávame do nákladov (v našom prípade to ide). Ak nebudem mať žiaden doklad ako si to budem obhajovať pred daňovým úradom? Tento stav STV z istých dôvodov STV vyhovuje. Napríklad pri argumentácii pri zvyšovaní poplatkov. Príspevok v diskusii na www.pravda.sk