30. 7. 2005

PALO PIŠE SLAVOVI

PALO PIŠE SLAVOVI Mily Slavo, je to krasna krajina, ale je to ako ta sprava z radia Jerevan, ze v Moskve rozdavaju auta, ktoru potom opravili v tom zmysle, ze v Kyjeve kradnu bicykle. Je to nezmysel pocnuc tym, ze ja som rokoval s niekym, koho nepoznam, vratane predmetu rokovania. Rokovali sme traja s ministrom. Zazil som ich uz niekolko, ale ani jeden nebol natolko nekompetentny, nekomunikativny a arogantny. Nechal nas cakat 45 minut, potom mi najedovanym tonom povedal, ze mu pisem 8-stranove listy. Povedal som mu, ze som mu poslal 2-stranovy list, ktoreho kopiu som mu podal. Hodil do mna list spat s tym, ze mu mam povedat holou vetou, co od neho chcem a kvoli comu ho otravujem na MK. List mal 4 body. Neprerokovali sme ani jeden. Prvy bol grant pre LT (Vydavatelstvo SSS, teda nie SSS) vo vyske 2, 5 mil. Sk. Pri tomto bode sme zamrzli, k dalsim bodom sme sa nedostali. Trikrat sa ma postupne minister opytal, ci ma odist, povedal som, ze ak to poklada za rozumne riesenie, tak nech to urobi. Napokon bez pozdravu naozaj odisiel. Nerozumiem, naco nas prijal. Moju 2-stranovu ziadost o zmenu ucelu dotacii (nie dotacie - bolo ich niekolko pre VSSS a SSS), mohli zamietnut jednym korektnym uradnym listom, ktory nemusel ani on podpisat - napriklad v tomto zneni: V suvislosti s Vasim listom zo dna .... odresovanym ministrovi kultury Vam oznamujeme, ze MK SR Vasej ziadosti nevyhovuje. S pozdravom XY Ku kulture spravania sa a komunikacie vsak na MK SR teraz patri aj neodpovedat na oficialne listy. Tuto prax zaviedol uz Rudo Chmel. Neviem to presne, ale myslim si, ze v civilizovanych krajinach, vratane Moldavska, urady vsetkych stupnov odpovedaju na listy. Skoda, ze vsetkych, vratane medii a MK SR, zaujimaju iba podenkove otazky, ale nik sa nevyjadruje k otazke, ako MK SR (ne)podporuje slovensku literaturu. Tebe nemusim vysvetlovat, ze aj Nemci, Francuzi, Spanieli, Anglicania ba i komercni Americania podporuju svoje literatury pisane vo svetovych jazykoch, nehovoriach o Madaroch, Poliakoch, Talianoch, Danoch, ci Chorvatoch. Sam som sa zucastnil na niekolkych veceroch poezie v rezidencii sefa diplomatickej misie USA v Bratislave. Srdecne Palo Janik Original Message From: Elán To: Mgr. art. Pavol Janik Sent: Sunday, July 24, 2005 10:41 PM Subject: Re: aktualizovana informacia Paµo, tak jebol si mu, alebo nie? Bol u nás v hoteli na náv¹teve Bolek Polívka, a keï si o tom preèítal v novinách, tak povedal: "Musí to být krásná krajina, kde básníci dávají pøes dr¾ku ouøedníkúm...." SM Original Message From: Mgr. art. Pavol Janik To: magal slavo ; machala drahos ; Mária Knapová ; martinova ina ; matasik andrej ; mistrik milos ; misak peter Sent: Friday, July 22, 2005 7:18 PM Subject: aktualizovana informacia (v prilohe) S uctou Mgr. art. Pavol Janik, PhD. predseda Spolku slovenskych spisovatelov Mgr. art. Pavol Janik, PhD. Palisady 25 811 06 Bratislava 1 Slovak Republic tel. / fax: +421 2 6383 0737 e-mail: janik2@stonline.sk www.thewritersclub.org/slovakia/janik_pavol.htm www.utoronto.ca/tsq/09/index09.shtml