12. 1. 2006

Príjmy z reklamy

Príjmy z reklamy
Podľa predbežných odhadov Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska v roku 2005 dosiahli príjmy z predaja reklamy všetkých médií na Slovensku 7, 918 miliardy korún. Medziročne tak vzrástli o viac ako sedem percent. Ochodný riaditeľ spoločnosti PEREX Peter Macinga informoval,že z celkového reklamného koláča si najviac, 42 percent / 3 ,333 mld/, ukrojili tlačené médiá. Na druhom mieste boli televízie s podielom 41 percent /3 ,215 mld/ , nasledované vonkajšou reklamou (9 percent) /700 miliónov/ a rozhlasom / (7 percent) /550 milińov/. Zvyšok - necelé dve percentá tvoria príjmy internetových médií / 100 miliónov/ a reklama v kinách/ 20 miliónov/. Podľa odhadov vydavateľov vzrástli čisté tržby z inzercie v periodickej tlači medziročne takmer o 11 percent a príjmy televízii o viac ako štyri percentá. Inzertné príjmy tlačených periodík v roku 2005 po deviatich rokoch presiahli príjmy slovenských televíznych staníc. Podiel televízií na celkových výdavkoch na reklamu v médiách bol najvyšší v rokoch 1997 až 2004, keď sa pohyboval od 42 do 49 percent. V rovnakom období sa podiel tlačených médií pohyboval v rozmedzí 34 až 41 percent. Päťdesiat najväčších vydavateľov periodík malo vlani tržby z inzercie spolu viac ako 3,3 miliardy korún. Viac ako 80 percent z tejto sumy, teda 2,75 miliardy korún si rozdelilo desať najväčších vydavateľov. Podľa Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska je v prvej päťke vydavateľov tlače s najväčšími príjmami z reklamy v roku 2005 RINGIER, PETIT PRESS, Spoločnosť 7 PLUS, MEDIATEL a PEREX.