11. 10. 2006

Market & Media & Lifestyle

Market & Media & Lifestyle
Celoštátne denníky číta takmer polovica (46 %) občanov Slovenska. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý v období od 24. apríla do 13. augusta uskutočnila agentúra Median v spolupráci so spoločnosťou BMRB International na vzorke 2 213 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov.Najčastejšie siahnu obyvatelia Slovenska po denníku Nový Čas, ktorý číta takmer 25 percent opýtaných, čo je približne 1,1 mil. čitateľov. Na druhom mieste v rebríčku čítanosti skončil s vyše deviatimi percentami denník Sme. Denník Pravda číta takmer deväť percent ľudí. Približne päť percent populácie číta Šport, vyše štyri percentá respondentov dáva prednosť denníku Korzár. Niektorý zo slovenských týždenníkov si prečíta alebo prelistuje 61 percent populácie. Najčítanejším je Plus 7 dní, ktorý číta 15 percent respondentov. Na druhú pozíciu sa s čítanosťou jedenásť percent dostal Nový čas pre ženy a prvú trojicu uzatvára týždenník Markíza, ktorý číta deväť percent respondentov. Týždenník Báječná žena sa umiestnil na štvrtom mieste s ôsmimi percentami. Rebríček uzatvára Život, po ktorom siahne sedem percent opýtaných. Dvojtýždenníky číta 17 % percent populácie. Najčítanejším titulom je Tele plus so ziskom šesť percent. Dvojtýždenníky Teleprogram, Žena a Život a Stop dosiahli dve percentá. O jedno percento menej získal dvojtýždenník Autoburza. Z mesačníkov, ktoré číta 60 percent Slovákov, vedie Zdravie s 13 percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva (11 %), za ním je Emma (10 %) a Záhradkár (7 %). Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca rovnako so siedmimi percentami. Rádio Expres je na Slovensku napočúvanejšou rozhlasovou stanicou. Vyplýva to z 2. vlny tohtoročného prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI, ktorý uskutočnila firma Median SK, s.r.o od 24. apríla do 13. augusta tohto roka na vzorke 2 213 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Rádio Expres, ktorý počúva 22 % opýtaných, vedie o tri percentá pred prvým programovým okruhom Slovenského rozhlasu - Rádiom Slovensko (19 % počúvanosť). Nasleduje Fun rádio s 10 percentami poslucháčov. Sedempercentnú počúvanosť má komerčné Rádio Okey. Piatu priečku obsadilo regionálne vysielanie SRo na okruhu Rádia Regina (6 %). Najväčší podiel na trhu - 28 % dosiahlo podľa prieskumu Rádio Expres. Rádio Slovensko má 21-percentný podiel a Fun rádio, ktoré sa umiestnilo na tretej priečke, má 10-percentný podiel na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Okey s 8 % a na piatom Rádio Regina so 7-percentným podielom na trhu. Rádia na Slovensku počúva 74 percent respondentov. Z prieskumu tiež vyplýva, že najviac sledovanou je Televízia Markíza, ktorú pozerá 65 % populácie. Druhá najsledovanejšia je verejnoprávna Jednotka s 32 %, tretia TV Joj s 31 % a štvrtá Dvojka so 7-percentnou sledovanosťou. Českú stanicu Prima TV pozerá päť percent ľudí. TA3, RTL Klub a televízia NOVA majú štvorpercentnú sledovanosť, TV2 má trojpercentnú a ČT1 dvojpercentnú sledovanosť. Najvyšší podiel na trhu, až 48-percentný, má spomedzi slovenských televíznych staníc TV Markíza. Jednotka Slovenskej televízie má 17-percentný podiel na trhu, TV Joj 16-percentný, Dvojka štvorpercentný a jednopercentný podiel na trhu má TA 3. Podiel mimoslovenských televíznych staníc predstavuje spolu 14 %, z toho najvyšší - dvojpercentný - majú RTL Klub, Nova, Prima TV, TV2 a Magyar TV 1 (1%).