4. 9. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Vydavateľský dom Ringier Slovakia, a.s. dosiahol v minulom roku tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb 1,44 mld. Sk., čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 12,9 %. Výrobná spotreba tak za vlaňajšok predstavovala 888,1 mil. Sk. Ako ďalej vyplýva z informácií zverejnených spoločnosťou v Obchodnom vestníku, firma vlani vygenerovala pridanú hodnotu na úrovni 560,2 mil. Sk. Pridaná hodnota v predchádzajúcom roku predstavovala 504,6 mil. Sk. Spoločnosť vlani hospodárila s čistým ziskom 305,9 mil. Sk, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast zisku o 9,6 %. Vydavateľský dom ku koncu minulého roka evidoval majetok v celkovej výške 509,2 mil. Sk, z ktorého väčšiu časť, 394,4 mil. Sk, tvoril obežný majetok. Vlastné imanie sa na krytí majetku podieľalo sumou 342,4 mil. Sk. Ku koncu decembra minulého roku spoločnosť vyčíslila svoje záväzky v celkovej výške 127,8 mil. Sk, z ktorých podstatná časť 110,8 mil. Sk pripadla na krátkodobé záväzky. Ringier Slovakia, a.s. je vydavateľským domom na Slovensku, pričom okrem denníka Nový Čas vydáva aj portfólio ďalších časopisov a magazínov ako aj knižné publikácie určené pre rôzne čitateľské segmenty. Do portfólia časopisov a magazínov patria Nový Čas víkend, Život, Eurotelevízia, Telemagazín, Eva, Nový Čas pre ženy, Rebecca, In, Nový Čas Nedeľa, Nový Čas Bývanie a publikácia Recepty zo Života. Spoločnosť tiež prevádzkuje informačno-zábavný portál www.bleskovky.sk, ktorý ponúka okrem internetovej verzie denníka Nový Čas aj aktuálny informačný servis. Podľa internetovej stránky spoločnosti zamestnáva firma v súčasnosti približne 300 zamestnancov. Okrem centrálneho sídla v Bratislave má firma 8 regionálnych pobočiek na celom území Slovenska a inzertné kancelárie v Košiciach a Banskej Bystrici. Švajčiarsky koncern Ringier vydáva viac ako 70 titulov v deviatich krajinách, vlastní šesť tlačiarní, produkuje televízne programy a spravuje zhruba 20 internetových portálov.
Supreme Master Television, priekopník v celodenných 24-hodinových pozitívnych programoch, oslavuje svoje prvé výročie zvýraznením mierového vývoja z celého sveta v hlavnom vysielacom čase. Táto týždenná oslava by sa mala vysielať 3. až 9. septembra 2007. Od premiéry 7. septembra 2007 Supreme Master Television stále získavala lojálnych divákov z celého sveta pomocou svojich inšpirujúcich programov. Supreme Master Television sa exkluzívne venuje propagácii vznešeného myslenia, dobrej práce a mierových spôsobov. Jej rôznorodá skladba povznášajúcich programov zahŕňa radu žánrov od zábavy a filmu cez správy a dokumenty až po programy venované životnému štýlu a kultúre s tým, že stále vznikajú nové a zmysluplné programy pridávané k elektronickej ponuke.V spolupráci s medzinárodnými redaktormi Supreme Master Television v súčasnosti vysiela programy s titulkami vo viac ako 12 jazykoch. Dostupné jazyky sú: angličtina, francúzština, nemčina, ruština, taliančina, španielčina, čínština, kórejčina, japončina, vietnamčina, arabčina, maďarčina, zulu, chorvátsky jazyk, poľština, švédčina, indonézsky jazyk, rumunčina, thajský jazyk, portugalský jazyk, turecký jazyk, bulharský jazyk, holandský jazyk a ďalšie, ktoré sa plánujú.S jej popularitou na Hotbird 6 na 13 stupňoch východne, Supreme Master Television od júla 2007 tiež vysiela na Astra 1L na 19,2 stupňa východne, pričom sa tým dostáva do 109 milióna ďalších domácností v Európe, severnej Afrike a Blízkom Východe. Výhodne je tiež dostupná pomocou živého vysielania on-line na http://www.supermastertv.com./ Supreme Master Television ponúkla divákom nový spôsob sledovania televízie - v jednoznačne pozitívnom svetle. Pomocou živých vysielaní mierových akcií, rozhovorov s prezidentmi, celebritami a výnimočných mierových prianí obyčajných ľudí Supreme Master Television vytvára most porozumenia a jej programy ukazujú krásy všetkých národov a kultúr. Uznanie sa televízii dostalo napríklad od primátora mesta Los Angeles, celebrít a divákov z celého sveta.
Nemecký mediálny konglomerát Bertelsmann zvýšil v prvom polroku tržby o 1,3 % na 8,96 mld. eur. Ako informovala spoločnosť vo svojom vyhlásení, hospodárske výsledky podporil najmä výrazný nárast výkonu televíznej divízie RTL Group. Zisk najväčšej mediálnej skupiny v Európe pred zarátaním úrokov a daní (EBIT) sa v sledovanom období zvýšil o 1,9 % na 714 mil. eur. Čistý zisk za prvých šesť mesiacov dosiahol 51 mil. eur, kým v rovnakom období minulého roku predstavoval 354 mil. eur. Pod pokles zisku sa podpísali výdavky súvisiace s urovnaním sporu s hudobnou online službou Napster. Finančný riaditeľ Thomas Rabe uviedol, že spoločnosť Bertelsmann je na dobrej ceste k dosiahnutiu svojho interného cieľa znížiť finančný dlh na 2,3-násobok zisku pred započítaním úrokov, daní, odpisov a amortizácie (EBITDA) do konca tohto roku. "Finančný dlh musíme znížiť na približne 6,6 mld. eur. Do konca roka sa k splneniu tohto cieľa veľmi priblížime," dodal Rabe. Do mediálnej skupiny Bertelsmann patrí aj najväčšie slovenské vydavateľstvo Ikar, a.s.
Čitatelia Hongkonských ekonomických novín The Standard si ich od budúceho týždňa nebudú môcť kúpiť - dostanú ich zadarmo. Väčšiu časť príjmov novín tvorili financie z platených oznámení hongkonskej burzy. Spoločnosti zo zoznamu burzy však už nie sú ochotné dávať platené oznámenia do novín, ktoré žijú prevažne z ich peňazí. "Toto oznámenie malo na našu spoločnosť výrazný vplyv. Museli sme sa zmeniť," uviedol jeden z vlastníkov The Standard Chlarles Ho. Od pondelka sa budú noviny distribuovať zadarmo do škôl, hotelov, leteckých spoločností a do viac ako 80-tich verejných miest v centre mesta. "Zmena na noviny rozdávané zadarmo neprišla zo dňa na deň. Rozmýšľali sme o tom od minulého roka," uviedol Ho. Spoločnosť verí, že im vzrastie náklad, a tým pritiahnu inzerentov.
Stovky výtlačkov vydania švédskeho denníka Nerikes Allehanda, ktorý zobrazil proroka Mohameda ako psa, zhoreli počas noci na utorok v meste Örebro na západ od Štokholmu. Dnes o tom informovala švédska polícia. "Spálili ich zámerne, ale my nemáme dôkazy, z akého dôvodu sa tak stalo, nemáme svedkov a preto o tom môžeme len špekulovať," povedal hovorca miestnej polície Torbjorn Carlson. K činu sa zatiaľ nikto neprihlásil. Dvesto až tristo obhorených výtlačkov denníka objavili na prístrešku autobusovej zastávky. "Kto a prečo to urobil sa pravdepodobne nikdy nedozvieme," povedal Carlson. Švédsky denník Nerikes Allehanda 18. augusta zverejnil karikatúru proroka Mohameda na ilustráciu slobody prejavu a vierovyznania. Karikatúra proroka, ktorého denník vyobrazil s telom psa, vyvolala pobúrenie v moslimských krajinách a protesty pred sídlom denníka v Örebre.
Rusko vymenilo šéfa vyšetrovateľov vraždy novinárky Anny Politkovskej, oznámili dnes jej bývalí kolegovia, ktorí výmenu na poste označili za prejav politického zasahovania do prípadu. Zastrelenie Politkovskej - ostrej kritičky prezidenta Vladimira Putina - vlani v októbri malo znaky vraždy na objednávku a vyvolalo vlnu medzinárodného odsúdenia. Kritici vtedy obvinili Kremeľ zo zlyhania pri ochrane slobody prejavu. Prokurátori minulý týždeň oznámili, že prípad vyriešili a zatkli 11 ľudí. Politkovskej syn a jej kolegovia novinári napriek tomu vyjadrili obavy, že politické zásahy môžu zmariť šance na usvedčenie a odsúdenie podozrivých. Denník Novaja gazeta, kde Politkovská pracovala, uviedol, že šéfa vyšetrovateľov prípadu Piotra Gabrijana vyhradil vyššie postavený predstaviteľ. Kolegovia a rodina Politkovskej však chválili Gabrijanovu prácu. Podľa šéfredaktora denníka Dmitrija Muratova je zmena výsledkom zasahovania "silovikov", čo je termín používaný na označenie skupiny v Kremli, ktorá ovláda tajné služby, orgány činné v trestnom konaní a armádu. "Siloviki vždy dosiahnu to, čo si zaumienia. Chcú zmariť prípad a tak teraz odstraňujú Gabrijana a dokončujú celý proces," uviedol Muratov pre rozhlasovú stanicu Echo Moskvy. Aktivisti za ľudské práva sledujú Politkovskej prípad, aby mali istotu, že Rusko je odhodlané posadiť vrahov novinárky za mreže. Mnohé vraždy významných ľudí z minulosti totiž zostali nevyriešené. Ruský generálny prokurátor Jurij Čajka minul týždeň oznámil, že Politkovská sa stala obeťou skupiny organizovaného zločinu a na vražde sa zúčastnili slúžiaci aj bývalí predstavitelia orgánov činných v trestnom konaní. Podľa generálneho prokurátora zločin zorganizovali protikremeľské sily zo zahraničia, ktorých cieľom bolo zdiskreditovať Rusko.
V spore okolo ultrakonzervatívneho katolíckeho rádia Maryja vyzval poľský kardinál Stanislaw Dziwisz na odvolanie jeho riaditeľa, kontroverzného kňaza a mediálneho baróna Tadeusza Rydzyka. Dziwisz, bývalý dlhoročný osobný tajomník zosnulého pápeža Jána Pavla II., odporučil výmenu vedenia rádia a jeho sesterskej televízie Trwam v liste poľským biskupom, ktorého výňatky dnes publikoval krakovský katolícky týždenník Tygodnik Powszechny. Rádio Maryja a jeho šéf sú už dlhšie terčom kritiky za xenofóbne a antisemitské vyjadrenia, ako aj zasahovanie do politiky, keď poslucháčov vyzývajú na podporu konzervatívnych pravicových strán. Okolo Rydzyka vznikla nedávno nová aféra. Týždenník Wprost zverejnil zvukovú nahrávku z jeho vystúpenia pred študentmi, v ktorom označil židov za nenásytných a prezidenta Lecha Kaczynského za sluhu židovskej loby. Rydzyk autentickosť nahrávky popiera. "Nastal čas, aby sme v mene zodpovednosti pred Svätým otcom a Cirkvou a tými, ktorí nás budú nasledovať, urobili definitívne rozhodnutie v zásadnej otázke," uviedol Dziwisz v liste biskupom, ktorí sa na stretnutí minulý mesiac nevedeli dohodnúť na tom, či majú zakročiť proti vplyvnému Rydzykovi. "Nie je to len o osobe riaditeľa, ale o našej zodpovednosti za pastoračnú prácu, ktorá postupne prechádza spod kontroly biskupov do iných rúk," napísal kardinál. "Preto sa zdá byť absolútne nevyhnutné vytvoriť nové vedenie rádia Maryja a televízie Trwam, ktoré bude slúžiť Cirkvi v Poľsku," dodal Dziwisz.
Aliancia gayov a lesbičiek (The Gay & Lesbian Alliance Against Defamation) vydala 25 reklamných spotov, určených pre americké televízne siete. V spotoch vystupujú celebrity a rozprávajú o urážkach proti gayom či nutnosti akceptovať člena rodiny s homosexuálnou orientáciou. Do kampane sa zapojili napríklad herci T. R. Knight, Sara Ramirez, Kate Walsh či tenistka Martina Navrátilová. "Buďte spojencom. Buďte priateľom," vyzýva Navrátilová v jednom zo spotov. Niektoré káblové siete, ako napríklad Sundance Channel and Lifetime už prisľúbili, že spoty odvysielajú. V kampani sa predstaví 21 celebrít. "Je veľmi dôležité osloviť široké spektrum ľudí a povzbudiť ich k podpore a pochopeniu pre tých, ktorí môžu byť našimi priateľmi. Je taktiež dôležité odmietnuť škodiace výmysly a neopodstatnený strach, rozširovaný bigotnými fanatikmi," povedal profesionálny basketbalista John Amaechi.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.