Ruská spoločnosť Gazprom zaplatí za server RuTube, ktorý podobne ako slávnejší YouTube umožňuje vkladať a prehrávať videonahrávky, 15 milionů dolárov.
Mediálna divízia Gazpromu sa tak stane majiteľom internetových stránok, ktoré majú cca mesačne až 5,5 miliónov návštevníkov. Gazprom-Media si tak upevňuje pozície na ruskom mediálnom trhu, vlastní aj televizne stanice NTV a TNT.
Čínska televízna stanica plánuje nakrútiť vlastnú verziu kolumbijskej telenovely Škaredá Betty (2000). Ako informovala Hunan Satellite TV, do hlavnej úlohy obsadili ženu bez predchádzajúcich hereckých skúseností. O jej mužskom partnerovi zatiaľ nerozhodli. Televízia predbežne počíta so 400 epizódami v piatich sezónach. Nakrúcanie by sa malo začať v apríli v nových štúdiách v meste Čangša, kde televízia sídli. O štarte vysielania vedenie televízie zatiaľ nerozhodlo. Hunan TV je známa vďaka úspešnej talentovej šou Super Girls alebo čínskej verzii American Idol.Kolumbijská telenovela Škaredá Betty o obyčajnej žene, ktorá sa snaží zapadnúť do módnej spoločnosti, už má niekoľko verzií v rôznych jazykoch. Americká Škaredá Betty (2006) s Americou Ferrerou v hlavnej úlohe má na svojom konte dva Zlaté glóbusy, tri ceny Emmy alebo režisérsku cenu Directors Guild of America. Českú verziu s názvom Ošklivka Katka začala televízia Prima vysielať 3. marca.
Americký internetový koncern Google môže prevziať spoločnosť DoubleClick, ktorá pôsobí v oblasti online reklamy. Po americkom protimonopolnom úrade akvizíciu bez námietok schválila aj Európska komisia (EK). Hodnota transakcie predstavuje 3,1 miliardy USD, v prepočte 65,44 miliardy SKK. Podľa EK fúzia neohrozí hospodársku súťaž v oblasti interentovej reklamy. Komisia tak rozhodla po niekoľkomesačnom skúmaní transakcie. Bruselskí strážcovia hospodárskej súťaže sa v novembri 2007 rozhodli pre vážne obavy dôkladne preskúmať transakciu. Obávali sa totiž deformácie trhu s online reklamou. Jednou z ich otázok bolo, či by sa DoubleClick, v prípade ak by zostal samostatný, mohol stať vážnym konkurentom pre Google. Komisia nakoniec prišla k záveru, že aj po fúzii zostane na trhu dostatočne silná konkurencia pre novú spoločnosť. Google získava veľkú časť svojho obratu z textovej reklamy, ktorá sa zobrazuje vedľa výsledkov vyhľadávania. DoubleClick ponúka softvér a služby pre online reklamu a e-mail marketing. Konkurenti Google, ako sú Microsoft a Yahoo!, namietali, že prevzatie poškodí hospodársku súťaž na lukratívnom trhu s internetovou reklamou.
Britská televízna a rozhlasová stanica BBC začala dnes vysielať televízne programy v arabskom jazyku.
Kanál financovaný vládou Veľkej Británie bude záujemcom 12 hodín denne ponúkať predovšetkým nezávislé spravodajské relácie a analýzy z rôznych oblastí života.
Ku koncu roku by sa arabský televízny program BBC mal rozšíriť na 24 hodín denne a doplniť tak už existujúci rozhlasový program v arabčine. Nový program BBC by mal konkurovať populárnym satelitným programom panarabských televíznych staníc al-Arabíja a al-Džazíra.
Arabský program BBC môže intenzívne čerpať a profitovať zo spolupráce s vyše 250 korešpondentmi, informujúcimi zo 72 úradov, fungujúcich v rôznych kútoch sveta, píše agentúra Reuters.
Zdroj: e-omnibus MEDIARESEARCH, február 2008