26. 2. 2009

Ešte k SME

Ešte k SME

Vyjadrenie k článku redaktora denníka SME Mareka Vagoviča z 19. februára 2009 pod názvom: „Šéfka väzníc Kreslová riešila v práci biznis„

Dňa 19. februára 2009 bol v denníku SME publikovaný článok redaktora Mareka Vagoviča pod názvom: „Šéfka väzníc Kreslová riešila v práci biznis.„ Obsah tohto článku ma osobne pobúril. Pán redaktor mi niekoľko dní predtým telefonoval do práce s tým, že ako som v minulosti riešil údajné priestupky pani PhDr. Kreslovej. Odvetil som mu, že to bolo už veľmi dávno a prirodzene si na to nepamätám. Výslovne som mu povedal, že v tejto veci si neželám zverejňovať nijaké moje stanoviská alebo názory. Je síce pravdou, že na Generálne riaditeľstvo napadlo v tom čase viacero sťažností v súvislosti s menovanou, ale tieto boli všetky riadne preverené a dokumentácia sa musí nachádzať na Generálnom riaditeľstve ZVJS. Podľa zákona o NR SR č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám si môže potrebné informácie bez skresľovania získať a overiť. Pokiaľ pán redaktor namietal, že prečo som ju ako nadriadený neriešil prísnejšie, a prečo zostala vôbec slúžiť, som namietal, že nech by boli obvinenia akékoľvek závažné, pokiaľ sa preverovaním nepotvrdili, nebolo možné na ich základe nič konať. Pýtal sa ešte na obsah ďalších sťažností, pričom som niekoľko podľa pamäti spomenul s výslovným požiadaním, že si na ne presne nepamätám a preto nie sú vhodné na uverejnenie... Rozhovor sme ukončili a na záver som mu ešte raz pripomenul, že mnou udávané informácie nie sú určené na uverejnenie. Preto ma článok z 19. februára pobúril, pretože bol publikovaný bez môjho súhlasu a autorizácie. Toto som pánovi redaktorovi aj telefonicky tlmočil, na čo on odpovedal, že sme sa nepochopili. Trvám však na tom, že bez toho, aby som príspevok autorizoval, resp. aby mi vopred oznámil, že neoverené údaje chce publikovať, by som odmietol akúkoľvek komunikáciu s ním. Je mi cudzia akákoľvek diskreditácia ZVJS a jeho predstaviteľov a preto sa od tohto príspevku, ktorého obsah je hlboko skresľujúci a vytrhnutý z kontextu a bol získaný neférovým spôsobom, ostro dištancujem a tento dementujem.

JUDr. Anton Fábry, CSc.