11. 5. 2009

STV a SRo NEWS

STV a SRo NEWS
Informácie o júnových voľbách do Európskeho parlamentu sa s blížiacim sa termínom volieb - 6. júnom, pravidelnejšie objavia aj vo vysielaní verejnoprávnych médií. Prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) - Rádio Slovensko sa eurovoľbám bude venovať v relácii Kontakty vždy v pondelok o 20:00. Ako ďalej agentúru SITA informovala Alexandra Štullerová-Koreňová z oddelenia pre styk s verejnosťou SRo, diskusie s politológmi, analytikmi a pracovníkmi z fakúlt európskych štúdií sa začnú už v pondelok, 11. mája, a pokračovať budú 18. a 25. mája. Ich témy venované: Európskemu parlamentu (EP), jeho činnosti, frakciám a legislatíve, ale aj tomu, prečo je na Slovensku taký nízky záujem voličov o tieto voľby, vyvrcholia v Kontaktoch vysielaných 1. júna. Slovenská televízia (STV) sa v rámci svoje publicistiky a spravodajstva bude snažiť najmä zvýšiť záujem slovenských voličov o voľby do EP. Podľa posledných prieskumov sa totiž u nás očakáva voličská účasť len okolo 20 percent. STV preto bude, podobne ako SRo, informovať najmä o úlohe a právomociach EP, o výsledkoch päťročného členstva našej krajiny v Európskej únii, o doterajších aktivitách slovenských europoslancov, či o fungovaní štruktúr integrovanej Európy, agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa STV Želmíra Habánová. Podľa zákona o voľbách do Európskeho parlamentu ponúkli obe médiá platený vysielací priestor pre kandidujúce politické strany a koalície. Vo vysielaní SRo môžu využiť špeciálne reklamné bloky na Rádiu Slovensko. “Cena reklamných spotov je štandardná v zmysle platného Cenníka reklamných produktov,“ informovala Štullerová. Ako dodala, viac podrobností sa dá zistiť na internetovej adrese SRo – http://www.rozhlas.sk alebo na bratislavskom telefónnom čísle: 02/ 57 273 881/ 882. Taktiež verejnoprávna televízia pripravuje vysielanie predvolebnej kampane oficiálne zaregistrovaných politických strán do volieb do EP. Spoty kandidujúcich politických subjektov bude vysielať v rámci jednotlivých reklamných blokov ako platenú politickú reklamu, v pracovných dňoch od pondelka 18. mája do stredy 3. júna na Jednotke o 16:25 a na Dvojke o 17:45. Hovorkyňa televízie Habánová pripomenula, že od 4. júna začína plynúť informačné moratórium k voľbám do EP, ktoré sa konajú v sobotu 6. júna. STV, SRo a vysielatelia na základe licencie – súkromné médiá, môžu vyhradiť na politickú reklamu k voľbám do EP maximálne päť hodín vysielacieho času. Túto propagáciu si platia politické subjekty samy, pričom médiá ju musia jasne odčleniť od ostatného vysielania oznamom, že ide o platenú politickú reklamu. Pre všetky politické subjekty musia zabezpečiť rovnaké podmienky nákupu vysielacieho času. Kampaň k voľbám do EP sa začína 21 dní pred dňom volieb, teda 15. mája a končí sa začiatkom informačného moratória – 48 hodín pred začiatkom volieb, 4. júna o 7:00.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.