31. 3. 2010

Už sa vyhrážajú

Už sa vyhrážajú
Stanovisko JUDr. Michala Krnáča a Advokátskej kancelárie JUDr. Michala Krnáča

Advokátska kancelária JUDr. Michala Krnáča oznamuje, že podáva trestné oznámenie a žalobu na ochranu osobnosti na denník SME v súvislosti s článkom týkajúcim sa predaja slovenských emisných kvót uverejneným v denníku SME dňa 31.3.2010. V článku bolo uvedených viacero nepravdivých a nepresných informácií týkajúcich sa mojej osoby a spoločnosti MILENIUM TRADING, a.s., ako aj viacero hypotetických spojení bez vecného základu. Úverové finančné zdroje, ktoré boli pre spoločnosť MILENIUM TRADING, a.s., zabezpečené, sú návratnými finančnými prostriedkami, ktoré je spoločnosť povinná vrátiť spolu s príslušným 10-% ročným úrokom, a ide o obvyklú finančnú operáciu, ktorá je pre spoločnosť ekonomicky dosť nákladná. V čase podpisu sprostredkovateľskej zmluvy spoločnosť rozhodne nemala žiadne informácie o tom, že by mali pochádzať od spoločnosti INTERBLUE GROUP. O skutočnosti, že tieto úverové zdroje majú byť údajne spojené s predajom emisií, sme sa dozvedeli z médií a boli sme šokovaní. Okrem informácií z médií do dnešného dňa nemáme žiadny relevantný doklad preukazujúci akékoľvek spojenie spoločnosti MILENIUM TRADING, a.s., so spoločnosťou INTERBLUE GROUP. Navyše pred poskytnutím peňažných prostriedkov boli zabezpečené vyhlásenia preukazujúce bezproblémový pôvod peňazí. V prípade, že sme boli uvedení do omylu, vykonáme príslušné právne kroky. Preto opätovne kategoricky odmietam akékoľvek spájanie mojej osoby s predajom emisných kvót. V súvislosti s večerným spravodajstvom v TV Markíza súvisiacim s predajom slovenských emisných kvót došlo medzi mojou osobou a TV Markíza k uzatvoreniu dohody, na základe ktorej TV Markíza odvysielala dňa 30.3.2010 v hlavnej spravodajskej relácií o 19.30 h ospravedlnenie vzhľadom na to, že údaje o mojej osobe odvysielané v televíznom príspevku sa zakladali na nepravdivých informáciách, čím považujem vo vzťahu k TV Markíza celú vec za ukončenú a oceňujem korektný prístup TV Markíza k vzniknutej situácii. Bol som doslova šokovaný, keď iba jeden deň po zverejnení ospravedlnenia TV MARKÍZA sa ďalšie médium, teda denník SME, dopustil znovu pochybenia a uviedol nepravdivé informácie, ktoré poškodzujú moje dobré meno. Podám preto trestné oznámenie a žalobu na ochranu dobrého mena na denník SME v tejto veci. Zároveň opätovne vyzývam všetky médiá, aby ma s predajom slovenských emisných kvót nespájali, keďže takýmto postupom mi spôsobujú škodu. Zároveň médiá vyzývam, aby v prípade, ak majú v úmysle zverejňovať informácie o mojej osobe, mi vždy poskytli priestor na vyjadrenie v primeranom rozsahu. V Žiline dňa 31.3.2010 , S úctou JUDr. Michal Krnáč