9. 1. 2024

Online portfólio skupiny Markíza má za sebou rok plný inovácií a úspechov


Online portfólio skupiny Markíza má za sebou

 rok plný inovácií a úspechov

Streamovacia služba Voyo prekročila hranicu 650 000 predplatiteľov na Slovensku a v Česku, portály TVNOVINY.sk a Markiza.sk predstavili množstvo vylepšení a priniesli ešte viac atraktívneho obsahu.


Skupina Markíza zaznamenala v uplynulom roku 2023 množstvo úspechov nielen na poli televízie, ale aj v čoraz dôležitejšom online prostredí. Streamovacia služba Voyo pokračovala v trende výrazného rastu, keď vlani prekročila hranicu 650 000 predplatiteľov na Slovensku a v Česku a uviedla viacero nových exkluzívnych titulov. Spravodajský portál TVNOVINY.sk zatraktívnilo hneď niekoľko inovácií a výrazne si polepšil z hľadiska záujmu o videoobsah, televízny portál Markiza.sk prešiel kompletným redizajnom, integroval do seba bezplatný videoarchív a ponúkol množstvo bonusového obsahu k obľúbeným televíznym formátom.

„Digitálnu transformáciu považujeme za jednu z našich kľúčových priorít a v minulom roku sme sa v tomto smere výrazne pohli dopredu. S radosťou môžem povedať, že sme nielen splnili naše ciele, ale ich aj mnohonásobne prekročili. Voyo je čoraz populárnejšie, počet predplatiteľov rýchlo rastie a my nielenže neustále rozširujeme programovú ponuku o nové tituly z domácej a zahraničnej produkcie, ale zlepšujeme aj používateľské rozhranie, aby sme ešte viac zvýšili našu konkurencieschopnosť voči ostatným hráčom na trhu,“ zhodnotil Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza. „Dôležitými súčasťami nášho online portfólia sú aj weby TVNOVINY.sk a Markiza.sk, ktoré v roku 2023 predstavili množstvo vylepšení a priniesli ešte viac atraktívneho obsahu,“ dodal.

Najznámejšia slovenská streamovacia služba Voyo

Streamovacia služba Voyo má za sebou ďalší mimoriadne úspešný rok, v ktorom prekročila hranicu 650 000 predplatiteľov na Slovensku a v Česku. Naďalej jej patrí aj prívlastok najznámejšia streamovacia služba na Slovensku[1], keďže v znalosti značky predstihla aj celosvetových gigantov, ako Netflix či HBO Max. Voyo patrí ku kľúčovým projektom digitálnej transformácie mediálnej skupiny CME na všetkých trhoch, kde pôsobí a je hrdým lídrom v tvorbe lokálneho obsahu medzi SVOD platformami na Slovensku.

Voyo neustále prináša nové vylepšenia a funkcionality. Predplatitelia oceňujú napríklad dostupnosť služby na rôznych zariadeniach či funkcionality, ako dostupnosť off-line titulov v mobilnej aplikácii. Pravidelnými aktualizáciami služba kontinuálne vylepšuje tiež používateľský zážitok.

Okrem obľúbených televíznych programov v predstihu ponúka používateľom prístup ku knižnici plnej filmov a seriálov z lokálnej i zahraničnej produkcie, populárnym športovým prenosom – naživo aj zo záznamu, atraktívnym titulom pre deti či ďalšiemu prémiovému obsahu.

Voyo plánuje každý rok obsahovo rozvíjať aj tvorbu prémiových titulov pod značkami Voyo Originál, Voyo Špeciál či Voyo Film. V rôznych fázach príprav je hneď niekoľko formátov určených pre službu Voyo, pričom vo vývoji sú aj čisto slovenské projekty. Jedným z nich je výnimočná dokumentárna séria pod značkou Voyo Originál s názvom Do neba a do pekla: Generácia Žilina, ktorá ponúkne strhujúci pohľad do zákulisia futbalového klubu MŠK Žilina. Prvú z ôsmich epizód si predplatitelia budú môcť vychutnať už v piatok 12. januára 2024.

V piatok 26. januára 2024 na Voyo zamieri šesťdielna pôvodná kriminálna séria Metóda Markovič: Hojer, ktorá vyrozpráva príbeh o dolapení a usvedčení jedného z najdesivejších sériových vrahov normalizačného Československa Ladislava Hojera legendárnym kriminalistom Jiřím Markovičom. Zároveň ide o posledný projekt, v ktorom svoje herecké majstrovstvo predviedol nezabudnuteľný Dano Heriban.

Veľkému úspechu sa tešia aj reality šou, Voyo už čoskoro prinesie dobrodružný súboj v ďalšom ročníku najdrsnejšej šou Survivor Česko & Slovensko a na jeseň 2024 sa opäť vráti najzamilovanejšia a najhorúcejšia šou Love Island Česko & Slovensko, ktorú tak čaká už štvrtá séria. Toto všetko je prísľubom, že aj rok 2024 bude na Voyo plný zaujímavého lokálneho obsahu.

Spravodajský portál TVNOVINY.sk

TVNOVINY.sk si v roku 2023 prešli viacerými generálnymi vylepšeniami s cieľom zmaximalizovať používateľský zážitok na webe a priniesť ešte viac kvalitného videoobsahu. Denne na spravodajskom portáli televízie Markíza pribudne vyše 40 aktuálnych videí a reportáží z oblasti domáceho i zahraničného spravodajstva, športu či publicistických relácií Reflex a Teleráno, čo je o niekoľko desiatok percent viac v porovnaní s rokom 2022. Práca s videom a atraktívnym televíznym obsahom sa stala v roku 2023 pilierom portálu TVNOVINY.sk, čo ocenili aj samotní diváci a čitatelia – spravodajský portál Markízy medziročne navýšil počet celkových pozretí videí až o 16,5 % a prekročil tak hranicu 22 500 000 pozretí, počet video videní počas jednej návštevy dosiahol 34 %.

Začiatkom minulého roka spravodajský portál TVNOVINY.sk uviedol formát EXKLUZÍVNE, ktorý je aj napriek svojmu prémiovému obsahu dostupný pre čitateľov a divákov úplne bezplatne. Za rok 2023 spracovala redakcia televízie Markíza dovedna takmer 800 exkluzívnych textov s bezmála trojmiliónovou čítanosťou.

Novinkou je aj spravodajský formát Prehľad dňa na spôsob minúty po minúte, kde nájdu diváci a čitatelia tie najdôležitejšie udalosti z domova, zo sveta i športu. Výber správ z Prehľadu dňa redakcia TVNOVINY.sk posiela mailom v podobe newsletteru, ktorý nesie totožný názov a do schránok odberateľov chodí každý pracovný deň podvečer. Čitatelia tiež môžu od apríla minulého roku prehliadať stránky portálu v tmavom režime.

Pre portál TVNOVINY.sk bol rok 2023 významný aj pre skutočnosť, že sa premiérovo zaradil medzi víťazov Novinárskej ceny. Cenu si prevzali redaktori televízie Markíza v kategórii Inovatívna online žurnalistika – zvíťazili Gabriela Kajtárová a Martin Prôčka za reláciu Hoax týždňa, ktorú vysielal spravodajský portál televízie Markíza.

Predčasné parlamentné voľby v roku 2023 výrazne zvýšili záujem o online spravodajstvo, z tohto dôvodu TVNOVINY.sk pre svojich čitateľov a divákov pripravili komplexný volebný servis už niekoľko týždňov pred voľbami. V deň D, počas volebného víkendu, navštívilo portál vyše 405 000 unikátnych návštevníkov.

Diváci mali možnosť sledovať mimoriadnu reláciu Volebná noc 2023 televízie Markíza aj na webe Televíznych novín bezplatne, počas víkendu si vysielanie naživo do celého sveta zaplo vyše 65 000 ľudí, čo je najvyššie zaznamenané číslo v meraní webu. Celkovo počas volebného víkendu TVNOVINY.sk zaznamenali vyše 311 000 pozretí reportáží a videí.

Na záver roka Nadácia Markíza uskutočnila už desiaty ročník charitatívneho projektu Deň s nadáciou Markíza, ktorý bol štvrtý rok po sebe zameraný na detské duševné zdravie. Od polovice novembra až do konca roka 2023 portál TVNOVINY.sk pravidelne vydával prémiové texty pod označením Hovorme o duši. „O týchto témach je nutné hovoriť otvorene a pravdivo. Aj to má symbolizovať označenie Hovorme o duši. Cieľom série článkov o psychických problémoch bolo transparentne informovať a povzbudiť mladých, aby sa nebáli prehovoriť a požiadať o pomoc,“ hovorí šéfredaktor portálu Vladimír Mičuda.

Úspešná séria článkov mala síce skončiť koncom minulého roka, no po čitateľskom úspechu bude pokračovať aj v roku 2024, texty pod týmto označením budú naďalej nepravidelne vychádzať s cieľom zvyšovať povedomie o psychických problémoch v uponáhľanom svete.

Televízny portál Markiza.sk

Markiza.sk podstúpila v roku 2023 masívny redizajn a každý jeden deň prinášala tie najzaujímavejšie pikošky zo sveta celebrít, horúce lifestylové informácie, či exkluzívne rozhovory s obľúbenými osobnosťami TV Markíza. Návštevníci mohli nahliadnuť do zákulisia natáčania, využiť bezplatný videoarchív, alebo si pozrieť niektorú zo špeciálnych online relácií.

„Rozhodnutie spojiť pod novým vzhľadom portály markiza.sk a markizaplus.sk (bývalý videoarchív) sa ukázalo ako správne. Nové funkcionality stránky tak ponúkli čitateľom a fanúšikom obľúbených markizáckych programov všetko dôležité, ale aj zákulisné informácie na jednom mieste,“ konštatuje šéfredaktorka Markiza.sk Nikola Teleková. „O lepšej interakcii s čitateľom svedčí aj vyššia miera preklikovosti v rámci nášho webu a aj zvýšenie času stráveného na stránke o takmer 400 percent,“ dodáva.

V roku 2023 sa portál Markiza.sk intenzívne zameral aj na tvorbu bonusového obsahu k populárnym televíznym reláciám a seriálom. Okrem online relácií Farma X-tra či Bez ruže priniesol množstvo zaujímavých rozhovorov so známymi tvárami z obrazoviek, ale aj mimo nich, divákom tiež exkluzívne ukázal zákulisie natáčania kľúčových seriálových scén.

Markiza.sk posilnila aj tvorbu vlastného videoobsahu zameraného nielen na televízny svet, ale aj sféru šoubiznisu, lifestylu a módy. Ponuka portálu sa rozšírila o sekciu Lifestyle, v ktorej čitatelia okrem iného nájdu video návody s módnymi radami a trikmi od odborníčky a stylistky Lenky Bohunickej. V minulom roku Markiza.sk na bonusovom obsahu vygenerovala takmer 9 miliónov video videní.

Mimoriadny úspech dobového romantického seriálu Dunaj, k vašim službám sa z televíznych obrazoviek preniesol aj na web. Čitatelia prirodzene hľadali informácie o svojich obľúbených postavách v sekcii samotného seriálu. Za rok 2023 ju navštívilo vyše milióna ľudí, zaznamenala až 5,5 milióna zobrazení stránky a 2,1 milióna video videní. Skvele sa na webe darilo aj obľúbenému podvečernému seriálu Mama na prenájom, ktorý dosiahol vyše milióna návštevníkov, 5,1 milióna zobrazení stránky a 2,4 milióna video videní.

Zo zábavných formátov či reality šou zabodovali Farma (1,3 milióna návštevníkov; 7,7 milióna zobrazení stránky; 2,1 milióna video videní), Ruža pre nevestu (1,6 milióna návštevníkov; 6,7 milióna zobrazení stránky; 1,9 milióna video videní), alebo Let's Dance (1,4 milióna návštevníkov; 18,3 milióna zobrazení stránky; 1,9 milióna video videní).




[1] Zdroj: 2muse, Voyo brand tracking, N=1 000, november 2023