8. 5. 2025

Skupina Markíza v apríli 2025 trhovým lídrom

Skupina Markíza v apríli 2025


 trhovým lídrom

Ďalšími najúspešnejšími programami na celom trhu sa v uplynulom mesiaci stali seriálové megahity Dunaj, k vašim službám a Sľub, hlavná spravodajská relácia Televízne noviny porážala konkurenciu každý jeden deň.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK aj v uplynulom apríli 2025 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 34,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,4 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 13,1 percentuálneho bodu. V porovnaní s aprílom 2024 si zároveň polepšila až o 2,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 aprílových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 22,0 %. Konkurenčná TV Joj (11,8 %) vykázala v rovnakom období o 10,2 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 34,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,2 %) tak predstihla s výrazne vysokým rozdielom až 10,6 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 1,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola taktiež v každom jednom z 30 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla v apríli 2025 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,8 % a s rozdielom 9,3 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (13,5 %).

Skupina Markíza bola v apríli 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 29,2 % a odstupom 8,4 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,8 %). V porovnaní s aprílom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 1,8 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 31,4 % a náskokom 7,4 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (24,0 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 1,0 percentuálny bod. Jednotkou na trhu bola v 29 z 30 aprílových dní.

Jubilejnú 10. sériu Let’s Dance si v nedeľné večery zapínalo takmer milión divákov

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala dlhoročne obľúbená tanečná šou Let’s Dance. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 6. apríla 2025 v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický rating 10,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 33,5 %. V čase vysielania si ho zaplo dokonca až 1 035 000 divákov (AvRch v CS 12+), čo je suverénne najväčší dosah programu za celý uplynulý mesiac. Celkovo pritiahol k obrazovkám 635-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Štyri aprílové epizódy veľkolepej tanečnej šou nedali v nedeľné večery konkurencii najmenšiu šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 9,4 % a trhový podiel 33,4 %. Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v apríli 2025 zapínalo v priemere až 977 000 divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si fenomenálnu šou vychutnávalo priemerne 590-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dunaj, k vašim službám najsledovanejším seriálom na trhu

Ďalšími deviatimi epizódami pokračoval minulý mesiac dobový seriálový megahit Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 9,2 % a trhový podiel 29,7 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 583-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Dunaj zapínalo dokonca až 719-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V oboch hlavných cieľových skupinách patril Dunaju v apríli 2025 status absolútne najsledovanejšieho seriálu na celom slovenskom trhu. V cieľovej skupine 14-56 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 29. apríla 2025, ktorá zaznamenala excelentný rating 9,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,9 %. Nenechalo si ju ujsť 608-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V širšej cieľovej skupine 12+ bola ešte o niečo úspešnejšia epizóda odvysielaná v utorok 15. apríla 2025, ktorá k obrazovkám TV Markíza pritiahla až 610-tisíc divákov. Zaplo si ju dokonca až 746-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Neporaziteľný seriálový fenomén s názvom Sľub

Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou štvrtý mesiac svojho vysielania, za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom a mimoriadne obľúbeným diváckym megahitom. V cieľovej skupine 14-56 dosiahol Sľub v apríli 2025 fantastický priemerný rating 8,8 % aj trhový podiel 39,1 %.

V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov zo zlomového obdobia 80. rokov zapínalo až 625-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákali k obrazovkám v priemere až 517-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Absolútne najsledovanejšia epizóda uplynulého mesiaca si vo štvrtok 10. apríla 2025 pripísala fantastický rating 9,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 38,8 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo aprílové prvenstvo časti odvysielanej v utorok 15. apríla 2025, ktorú si nenechalo ujsť až 583-tisíc divákov, pričom si ju zaplo dokonca až 666-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Vynikajúce výsledky strhujúceho dramatického seriálu Vina

Televízia Markíza zaznamenala výborné výsledky s podmanivým kriminálno-dramatickým seriálom Vina, ktorý počas apríla 2025 ponúkol divákom ďalšie štyri silné epizódy plné napätia, emócií a výborných hereckých výkonov. V cieľovej skupine 14-56 dosahoval priemerný rating 7,7 % a trhový podiel na úrovni 24,9 %.

Strhujúci dej a herecký koncert špičkových hereckých hviezd pravidelne oslovoval státisíce divákov. V priemere si aprílové epizódy seriálu zapínalo až 585-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov starších ako 12 rokov dosiahol v priemere 457-tisíc.

Najviac zabodovala finálová ôsma epizóda 1. série odvysielaná v pondelok 14. apríla 2025, ktorá si pripísala rating 8,3 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 27,5 % v cieľovej skupine 14-56. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 476-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho hitu

Stredajšie večery patrili aj v apríli 2025 štvrtej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocnú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu.

V rámci uplynulého mesiaca bolo odvysielaných päť premiérových epizód, ktoré v cieľovej skupine 14-56 dosiahli fantastický priemerný rating 8,4 % aj trhový podiel 28,9 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 403-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Na nože zapínalo dokonca až 616-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Najúspešnejšia bola časť odvysielaná v stredu 9. apríla 2025, ktorá si v cieľovej skupine 14-56 pripísala excelentný rating 8,7 % aj trhový podiel 29,1 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si najlepšie počínala časť zo stredy 23. apríla 2025, ktorú si nenechalo ujsť 431-tisíc divákov.

Televízne noviny jednotkou na trhu každý jeden aprílový deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v komerčnej cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v pondelok 21. apríla 2025. Aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 8,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,9 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 456-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 748-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si celkovo najviac divákov pozrelo uplynulý mesiac vydanie Televíznych novín odvysielané v pondelok 14. apríla 2025, ktoré si nenechalo ujsť až 499-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza v apríli 2025 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 30 dňoch. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenali priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 26,1 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 404-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 686-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).



Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v utorok 1. apríla 2025. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 7,9 % a trhový podiel 30,6 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 483-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

V priemere za celý apríl 2025 dosiahlo Počasie rating 6,5 % a podiel na trhu 24,0 % v cieľovej skupine 14-56, k obrazovkám pritiahlo v priemere 415-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK

Na obrazovkách televízie Doma sa v apríli 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie darilo sobotnej repríze seriálového megahitu Sľub. Celkovo najsledovanejším programom v rámci jej vysielania sa stala jedna z epizód odvysielaná v sobotu 5. apríla 2025. V cieľovej skupine 14-56 dosiahla fantastický rating 2,7 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 11,6 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 120-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine bola najúspešnejšia za celý uplynulý mesiac.

Vynikajúco si však počínali aj veľkonočné romantické seriálové klasiky Anna zo Zeleného domu a Vtáky v tŕní. V cieľovej skupine 14-56 obsadili ďalšie najvyššie priečky dve epizódy Anny zo Zeleného domu (rating 1,5 % / share 5,2 % a rating 1,5 % / share 4,3 % v CS 14-56) odvysielané v nedeľu 20. apríla 2025. V širšom publiku zas boli úspešnejšie Vtáky v tŕní, konkrétne išlo o časť odvysielanú taktiež v nedeľu 20. apríla 2025, ktorú si vychutnalo celkovo 103-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v cieľovej skupine 14-56 najviac zarezonovala romantická komédia Kráska z Manhattanu s Jennifer Lopez a Ralphom Fiennesom v hlavných úlohách, ktorá v sobotu 5. apríla 2025 zaznamenala rating 1,3 % a trhový podiel 4,1 %.

Najviac divákov televízie Dajto si uplynulý mesiac pozrelo trojicu akčných komédií z úspešnej série Muži v čiernom – v poradí Muži v čiernom 3 (rating 2,2 % / share 7,1 % v CS 14-56, piatok 18. 4. 2025), Muži v čiernom 4 (rating 2,2 % / share 7,3 % v CS 14-56, piatok 25. 4. 2025) a Muži v čiernom 2 (rating 2,1 % / share 7,2 % v CS 14-56, piatok 11. 4. 2025). V cieľovej skupine 12+ patrilo aprílové prvenstvo akčnej klasike Nico - Viac než zákon, ktorú si nenechalo ujsť 111-tisíc divákov.

Na obrazovkách televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 18. apríla 2025 dosiahla vynikajúci rating 2,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,8 % v cieľovej skupine 14-56. Najsledovanejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ s fantastickými 162-tisíc divákmi pri obrazovkách.

Najmladšia stanica Markíza KLASIK pritiahla k obrazovkám najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 14-56 vďaka kultovému komediálnemu seriálu Alf. Epizóda z nedele 6. apríla 2025 dosiahla skvelý rating 1,3 % a trhový podiel 3,4 %. V širšej cieľovej skupine 12+ bol uplynulý mesiac najsledovanejší dobrodružno-romantický film Traja mušketieri, ktorý si v nedeľu 20. apríla 2025 vychutnalo 63-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA