6. 6. 2025

Skupina Markíza bola silným trhovým lídrom aj v hokejovom máji 2025

Skupina Markíza bola silným trhovým lídrom 

aj v hokejovom máji 2025

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK v uplynulom máji 2025 aj napriek silnej konkurencii hokejových majstrovstiev sveta udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 32,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,6 %) tak predstihla s výrazným rozdielom až 8,1 percentuálneho bodu. V porovnaní s májom 2024 si zároveň polepšila až o 5,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý v 24 z 31 májových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v máji 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,3 %. Konkurenčná TV Joj (14,5 %) vykázala v rovnakom období o 5,8 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Májové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (27,7 %) tak predstihla s rozdielom 4,8 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 4,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola taktiež v 24 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Samotná TV Markíza dosiahla v máji 2025 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,9 % a s rozdielom 3,9 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,0 %).

Skupina Markíza bola v máji 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,8 % a odstupom 5,0 percentuálnych bodov od konkurenčnej skupiny Joj (22,8 %). V porovnaní s májom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 3,6 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 23 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 29,7 % a náskokom 4,2 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (25,5 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 3,4 percentuálneho bou. Jednotkou na trhu bola taktiež v 23 z 31 májových dní.

Seriálový megahit Sľub najsledovanejším nešportovým programom mesiaca

Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou piaty mesiac svojho vysielania, za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom a mimoriadne obľúbeným diváckym megahitom.

Celkovo najsledovanejším nešportovým programom na celom trhu sa v máji 2025 v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stala epizóda Sľubu odvysielaná v utorok 6. mája 2025, ktorá si pripísala excelentný rating 10,2 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 43,3 %.

O divácky najúspešnejšiu májovú epizódu išlo aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+, keď si ju zaplo až fantastických 690-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si ju vychutnalo 574-tisíc divákov. Absolútne rekordným, až 44,4-percentným podielom na trhu sa môže pochváliť časť odvysielaná v piatok 30. mája 2025.

V uplynulom mesiaci zaznamenal Sľub vynikajúci priemerný rating 8,6 % aj trhový podiel 40,7 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov zo zlomového obdobia 80. rokov zapínalo až 599-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákali k obrazovkám v priemere až 499-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Veľkolepé finále Let’s Dance si zaplo takmer milión divákov

Jednoznačne najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v univerzálnej cieľovej skupine 12+ stalo veľkolepé finále dlhoročne obľúbenej tanečnej šou Let’s Dance.

V čase vysielania si ho v nedeľu 4. mája zaplo dokonca až 978-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo je s výnimkou hokeja suverénne najväčší dosah programu za celý uplynulý mesiac. Celkovo pritiahol k obrazovkám 630-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V komerčnej cieľovej skupine 14-56 dosiahlo záverečné vyvrcholenie fenomenálnej šou výborný rating 9,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 33,2 %.

Dunaj, k vašim službám aj v máji 2025 kraľoval utorkovým a štvrtkovým večerom

Ďalšími siedmimi epizódami pokračoval minulý mesiac dobový seriálový megahit Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 8,9 % a trhový podiel 29,8 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 559-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Dunaj zapínalo dokonca až 690-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V cieľovej skupine 14-56 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej vo štvrtok 15. mája 2025, ktorá zaznamenala excelentný rating 9,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,2 %. Najsledovanejšia bola aj v širšej cieľovej skupine 12+, nenechalo si ju ujsť 578-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Zaplo si ju dokonca až 734-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Vynikajúce výsledky strhujúceho dramatického seriálu Vina

Televízia Markíza zaznamenala výborné výsledky s podmanivým kriminálno-dramatickým seriálom Vina, ktorý počas mája 2025 ponúkol divákom ďalšie štyri silné epizódy plné napätia, emócií a výborných hereckých výkonov. V cieľovej skupine 14-56 dosahoval priemerný rating 7,1 % a trhový podiel na úrovni 24,7 %.

Strhujúci dej a herecký koncert špičkových hereckých hviezd pravidelne oslovoval státisíce divákov. V priemere si májové epizódy seriálu zapínalo až 589-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov starších ako 12 rokov dosiahol v priemere 442-tisíc.

Najviac zabodovala piata epizóda 2. série odvysielaná v pondelok 19. mája 2025, ktorá si pripísala rating 7,7 % a trhový podiel 25,6 % v cieľovej skupine 14-56. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 475-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho hitu

V máji 2025 odvysielala TV Markíza záverečnú jedenástu epizódu 4. série obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocnú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu.

V cieľovej skupine 14-56 dosiahlo finále série fantastický rating 9,3 % aj trhový podiel 30,3 %. K obrazovkám pritiahlo 475-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Na nože zaplo dokonca až 639-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Televízne noviny jednotkou na trhu každý jeden májový deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v komerčnej cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané vo štvrtok 8. mája 2025. Aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 8,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,8 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 526-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 691-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si celkovo najviac divákov pozrelo uplynulý mesiac vydanie Televíznych novín odvysielané vo štvrtok 22. mája 2025, ktoré si nenechalo ujsť až 562-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Dosah malo dokonca až na 883-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza v máji 2025 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 31 dňoch. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenali priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 28,5 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 409-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 684-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).



Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané vo štvrtok 22. mája 2025. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 8,5 % a trhový podiel 32,4 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 576-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

V priemere za celý máj 2025 dosiahlo Počasie rating 6,6 % a podiel na trhu 26,8 % v cieľovej skupine 14-56, k obrazovkám pritiahlo v priemere 442-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK

Na obrazovkách televízie Doma sa v máji 2025 v cieľovej skupine 14-56 najlepšie darilo sobotnej repríze seriálového megahitu Sľub. Celkovo najsledovanejším programom v rámci jej vysielania sa stala jedna z epizód odvysielaná v sobotu 10. mája 2025. V cieľovej skupine 14-56 dosiahla skvelý rating 1,6 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 8,8 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 81-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola najúspešnejšia za celý uplynulý mesiac časť obľúbeného tureckého rodinného seriálu Príbeh našej rodiny, ktorú si vo štvrtok 15. mája 2025 vychutnalo 94-tisíc divákov. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenala rating 1,3 % a podiel na trhu 4,5 %.

Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v cieľovej skupine 14-56 najviac zarezonoval napínavý skutočný príbeh Tajomstvá zmiznutej manželky, ktorého premiéra v sobotu 24. mája 2025 zaznamenala rating 1,6 % a trhový podiel 6,0 %.

Najviac divákov televízie Dajto si uplynulý mesiac v oboch hlavných cieľových skupinách pozrelo hviezdne obsadený triler Invázia, ktorý v sobotu 24. mája 2025 dosiahol v cieľovej skupine 14-56 výborný rating 2,2 % a nadpriemerný trhový podiel 8,5 %. Nicole Kidman a Daniela Craiga si nenechalo ujsť celkovo 102-tisíc divákov.

Na obrazovkách televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v sobotu 17. mája 2025 dosiahla vynikajúci rating 1,7 % a trhový podiel 6,0 % v cieľovej skupine 14-56. V cieľovej skupine 12+ bola najsledovanejšia časť z piatka 30. mája 2025 so 120-tisíc divákmi pri obrazovkách.

Najmladšia stanica Markíza KLASIK pritiahla k obrazovkám najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vďaka kultovému komediálnemu seriálu Alf. Epizóda z nedele 4. mája 2025 dosiahla skvelý rating 1,5 % a trhový podiel 4,6 %. K obrazovkám pritiahla celkovo 63-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA