Skupina Markíza bola aj v júni 2025 trhovým
lídrom každý jeden deň
Hlavná spravodajská relácia Televízne noviny porážala konkurenciu takmer každý deň, zabodovali aj strhujúci dramatický seriál Vina či televízna premiéra slovenského komediálneho kinohitu Kavej.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK aj v uplynulom júni 2025 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 34,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,3 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 13,1 percentuálneho bodu. V porovnaní s júnom 2024 si zároveň polepšila o 1,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 júnových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v júni 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,0 %. Konkurenčná TV Joj (12,2 %) vykázala v rovnakom období o 7,8 percentuálneho bodu slabší výsledok.
Júnové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,5 %) tak predstihla s výrazne vysokým rozdielom až 9,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v júni 2025 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 19,2 % a s rozdielom 4,4 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (14,8 %).
Skupina Markíza bola v júni 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,8 % a odstupom 7,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,2 %). V porovnaní s júnom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 0,7 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,6 % a náskokom 6,1 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (22,5 %). Jednotkou na trhu bola v 25 z 30 júnových dní.
Seriálový megahit Sľub najsledovanejším programom mesiaca
Podvečerný rodinný seriál Sľub už má za sebou celú prvú sezónu svojho vysielania, za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom a mimoriadne obľúbeným diváckym megahitom.
Celkovo najsledovanejším programom na celom trhu sa v júni 2025 v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stala epizóda Sľubu odvysielaná v pondelok 16. júna 2025, ktorá si pripísala excelentný rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 43,4 %.
O divácky najúspešnejšiu júnovú epizódu išlo aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+, keď si ju zaplo až fantastických 641-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si ju vychutnalo 527-tisíc divákov. V rámci uplynulého mesiaca absolútne rekordným a zároveň historicky druhým najlepším, až 46,5-percentným podielom na trhu sa môže pochváliť časť odvysielaná v piatok 6. júna 2025.
V uplynulom mesiaci zaznamenal Sľub fantastický priemerný rating 7,9 % aj trhový podiel 42,7 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov zo zlomového obdobia 80. rokov zapínalo až 570-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákali k obrazovkám v priemere až 478-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Dunaj, k vašim službám aj v júni 2025 kraľoval utorkovým a štvrtkovým večerom
Tromi záverečnými epizódami 10. série pokračoval minulý mesiac dobový seriálový megahit Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 8,8 % a trhový podiel 31,9 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 551-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Dunaj zapínalo dokonca až 678-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Najlepšie sa darilo epizóde odvysielanej v utorok 10. júna 2025, ktorá v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala excelentný rating 8,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,9 %. Nenechalo si ju ujsť vynikajúcich 558-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v tejto univerzálnej cieľovej skupine patril Dunaju v júni 2025 status absolútne najsledovanejšieho seriálu na celom slovenskom trhu. Túto časť si zaplo dokonca až 685-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Výraznej diváckej pozornosti sa tešila aj špeciálna dokumentárna epizóda s názvom Dunaj, k vašim službám: Príbeh, ktorý ožil, ktorá vo štvrtok 12. júna 2025 zaznamenala rating 5,1 % a trhový podiel 21,0 % v cieľovej skupine 14-56. Dosah mala až na 601-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si zaujímavosti zo zákulisia mimoriadne obľúbeného seriálu vychutnalo 373-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Vyvrcholenie strhujúceho dramatického seriálu Vina
Televízia Markíza zaznamenala výborné výsledky aj s podmanivým kriminálno-dramatickým seriálom Vina, ktorý počas júna 2025 ponúkol divákom záverečné dve epizódy plné napätia, emócií a výborných hereckých výkonov. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 6,7 % a trhový podiel na úrovni 24,4 %.
Strhujúci dej a herecký koncert špičkových hereckých hviezd pravidelne oslovoval státisíce divákov. V priemere si júnové epizódy seriálu zapínalo až 607-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov starších ako 12 rokov dosiahol v priemere 440-tisíc.
Najviac zabodovala predposledná siedma epizóda 2. série odvysielaná v pondelok 2. júna 2025, ktorá si pripísala rating 7,0 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 24,5 % v cieľovej skupine 14-56. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 456-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a zaplo si ju až 611-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Komediálny kinohit Kavej divácky najúspešnejším júnovým filmom
Suverénne najsledovanejším filmom uplynulého mesiaca sa stala televízna premiéra slovenského komediálneho kinohitu Kavej. V pondelok 16. júna 2025 zaznamenal na obrazovkách TV Markíza výborný rating 6,0 % a trhový podiel 26,7 %.
Janu Kovalčikovú a Annu Jakab Rakovskú si v hlavných úlohách dvoch svojráznych východniarok zaplo dokonca až fantastických 762-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Skvelá zábava pri sledovaní životných peripetií kamarátok Veroniky a Kláry pritiahla k obrazovkám celkovo 362-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Počasie najsledovanejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny jednotkou na trhu takmer každý deň
Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu 1. júna 2025. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine dosiahlo skvelý rating 7,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,7 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 461-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší spravodajským programom uplynulého mesiaca.
V priemere za celý jún 2025 dosiahlo Počasie rating 4,8 % a podiel na trhu 23,7 % v cieľovej skupine 14-56, k obrazovkám pritiahlo v priemere 338-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Status suverénne najúspešnejšej hlavnej spravodajskej relácie na trhu v cieľovej skupine 14-56 potvrdili aj v júni 2025 Televízne noviny. Najviac divákov si pozrelo vydanie z pondelka 2. júna 2025, ktoré dosiahlo výborný rating 7,3 % a rovnako aj rekordný trhový podiel až 34,7 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 431-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 707-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny zaznamenala v júni 2025 výrazný úspech, keď zvíťazila nad konkurenciou v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 4,8 % a trhový podiel 25,9 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 323-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 558-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK
Na obrazovkách televízie Doma sa v júni 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie darilo sobotnej repríze seriálového megahitu Sľub. Celkovo najsledovanejším programom v rámci jej vysielania sa stala jedna z epizód odvysielaná v sobotu 7. júna 2025. V cieľovej skupine 14-56 dosiahla rating 1,5 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 10,4 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 75-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Druhú priečku obsadila ranná repríza komediálneho seriálu Frasier, ktorá v nedeľu 1. júna 2025 dosiahla rating 1,5 % a podiel na trhu až 13,6 % v cieľovej skupine 14-56.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola najúspešnejšia za celý uplynulý mesiac časť obľúbeného tureckého rodinného seriálu Materinská láska, ktorú si v utorok 24. júna 2025 vychutnalo 84-tisíc divákov. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenala rating 1,0 % a podiel na trhu 5,0 %.
Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v cieľovej skupine 14-56 najviac zarezonovala romantická snímka Svadobný závoj, ktorej premiéra v sobotu 21. júna 2025 zaznamenala rating 1,1 % a trhový podiel 5,3 %.
Najviac divákov televízie Dajto si uplynulý mesiac v cieľovej skupine 14-56 pozrelo kultový komediálny seriál Susedia, ktorý si v nedeľu 1. júna 2025 pripísal výborný rating 2,0 % a nadpriemerný trhový podiel 8,0 %. Tradičné večerné kino pritiahlo najviac divákov v stredu 25. júna 2025 vďaka akčnému filmu Posledný skaut s hviezdou žánru Bruceom Willisom v hlavnej úlohe, ktorý dosiahol rating 1,8 % a podiel na trhu 7,5 %.
V širšej cieľovej skupine 12+ najviac zabodoval akčný film Táto pomsta je moja s hviezdnym Johnom Travoltom v hlavnej úlohe, ktorý si v piatok 13. júna 2025 nenechalo ujsť celkovo 89-tisíc divákov.
Na obrazovkách televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 13. júna 2025 dosiahla vynikajúci rating 2,0 % a trhový podiel 9,4 % v cieľovej skupine 14-56. V cieľovej skupine 12+ bola najsledovanejšia časť z nedele 1. júna 2025 so 143-tisíc divákmi pri obrazovkách.
Najmladšia stanica Markíza KLASIK pritiahla k obrazovkám najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vďaka kultovému komediálnemu seriálu Alf. Epizóda z nedele 8. júna 2025 dosiahla skvelý rating 1,2 % a trhový podiel 3,6 %. K obrazovkám pritiahla celkovo 42-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA