Skupina Markíza v októbri ovládla trh
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK aj v uplynulom októbri 2025 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej odloženej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 33,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,6 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 12,2 percentuálneho bodu. V porovnaní so októbrom 2024 si zároveň polepšila až o 1,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 31 októbrových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v októbri 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,3 %. Medziročne si tak polepšila o 0,5 percentuálneho bodu. Konkurenčná TV Joj (12,9 %) vykázala v rovnakom období o 7,4 percentuálneho bodu slabší výsledok.
Októbrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,5 %) tak predstihla s výrazným rozdielom až 9,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 27 z 31 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v októbri 2025 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,7 % a s rozdielom 6,1 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (14,6 %).
Skupina Markíza bola v októbri 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 28,4 % a odstupom 6,7 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,7 %). V porovnaní s októbrom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 0,6 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 26 z 31 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 29,9 % a náskokom 6,0 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (23,9 %). Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 31 októbrových dní.
Dunaj suverénne najsledovanejším programom mesiaca
Absolútne najsledovanejším programom na slovenskom trhu sa stala strhujúca rodinná sága Dunaj, k vašim službám, ktorej deväť premiérových epizód dosiahlo v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej odloženej sledovanosti vynikajúci priemerný rating 8,8 % a trhový podiel 30,9 %.
Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 559-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Dunaj zapínalo dokonca až 693-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
V cieľovej skupine 14-56 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 14. októbra 2025, ktorá zaznamenala excelentný rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,4 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si najúspešnejšiu časť uplynulého mesiaca vychutnalo až 575-tisíc divákov, odvysielaná bola v utorok 7. októbra 2025. Zaplo si ju dokonca až 714-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Seriálový megahit Sľub nedáva v pracovné podvečery konkurencii najmenšiu šancu
Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou druhý mesiac svojej druhej sezóny, v uplynulom polroku sa stal novým televíznym fenoménom a mimoriadne obľúbeným diváckym megahitom.
V októbri 2025 zaznamenal fantastický priemerný rating 7,9 % aj trhový podiel 34,7 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov zo zlomového obdobia 80. rokov zapínalo až 605-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákali k obrazovkám v priemere až 499-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najsledovanejšia epizóda Sľubu za minulý mesiac bola odvysielaná v pondelok 6. októbra 2025, ktorá si pripísala výborný rating 8,8 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 37,0 %. Absolútne rekordným, až 40,3-percentným októbrovým podielom na trhu sa môže pochváliť diel odvysielaný vo štvrtok 9. októbra 2025.
V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ najviac zabodovala časť zo stredy 22. októbra 2025, celkovo si ju nenechalo ujsť 543-tisíc divákov a zaplo si ju až 624-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho hitu
Stredajšie večery sú na Markíze venované obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jeseň status obrovského diváckeho hitu.
V rámci uplynulého mesiaca bola v stredu 1. októbra 2025 odvysielaná posledná tohtoročná premiérová epizóda, ktorá si v cieľovej skupine 14-56 pripísala excelentný rating 7,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,4 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ oslovila celkovo 384-tisíc divákov, pričom dosah mala dokonca až 567-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Zábavná improvizačná šou Možné je všetko! si udržiava divácku priazeň
Sobotné večery patrili v októbri 3. sérii improvizačnej zábavnej šou Možné je všetko!, v ktorej pod moderátorským vedením Dana Dangla divákov zabáva fantastická zostava špičkových slovenských hercov a komikov.
Najsledovanejšia bola v cieľovej skupine 14-56 šiesta epizóda odvysielaná v sobotu 11. októbra 2025, ktorá dosiahla rating 6,9 % a trhový podiel 23,3 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ zaznamenala najvyšší zásah až na 464-tisíc divákov (AvRch v CS 12+) ôsma časť zo soboty 25. októbra 2025.
V priemere všetky štyri epizódy zaznamenali rating 6,2 % a trhový podiel 20,7 % v cieľovej skupine 14-56 a zapínalo si ich priemerne 411-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Televízne noviny najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou na trhu
Najsledovanejším hlavným spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v komerčnej cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v pondelok 27. októbra 2025. Aj so započítaním trojdňovej odloženej sledovanosti dosiahlo výborný rating 7,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,9 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 446-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 751-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si celkovo najviac divákov pozrelo uplynulý mesiac vydanie Televíznych novín odvysielané v pondelok 6. októbra 2025, ktoré si nenechalo ujsť až 460-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Dosah malo dokonca až na 775-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza v októbri 2025 zvíťazila nad konkurenciou 29 z 31 dní. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenali Televízne noviny priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 24,8 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 409-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 713-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu 5. októbra 2025. V tejto komerčnej cieľovej skupine dosiahlo skvelý rating 7,8 % a trhový podiel 23,4 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 455-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. Najúspešnejšie v univerzálnej cieľovej skupine 12+ bolo vydanie zo štvrtka 16. októbra 2025, ktoré si nenechalo ujsť až 482-tisíc divákov.
V priemere za celý október 2025 dosiahlo Počasie rating 6,4 % a podiel na trhu 23,9 % v cieľovej skupine 14-56, k obrazovkám pritiahlo v priemere 426-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK
Na obrazovkách televízie Doma si v októbri 2025 v cieľovej skupine 14-56 najlepšie počínal legendárny americký sitkom Frasier, ktorý v stredu 15. októbra dosiahol excelentný rating 1,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 6,7 %.
Výrazne zabodoval aj nový turecký rodinný seriál Neskrotné srdce, ktorý sa stal druhým najúspešnejším programom stanice Doma, keď si epizóda odvysielaná v stredu 8. októbra 2025 pripísala výborný rating 1,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel až 10,9 % v cieľovej skupine 14-56.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa najlepšie darilo tureckému seriálu Zradená, ktorý si v utorok 14. októbra 2025 vychutnalo 91-tisíc divákov.
Televízia Dajto v sobotu 18. októbra 2025 zažiarila s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Niké ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá FC Spartak Trnava a ŠK Slovan Bratislava. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac.
V cieľovej skupine 14-56 dosiahla druhá polovica tohto duelu excelentný rating 2,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 10,1 %. Napínavý futbalový súboj si v priebehu druhého polčasu vychutnalo až 151-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aspoň na tri minúty si ho zaplo dokonca až 251-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Ďalšie najvyššie priečky obsadili kultový komediálny seriál Susedia (rating 2,2 % / share 6,9 % v CS 14-56, nedeľa 5. 10. 2025) a komédia Policajná akadémia 4 (rating 2,2 % / share 7,8 % v CS 14-56, piatok 3. 10. 2025).
Na obrazovkách televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 3.októbra 2025 dosiahla vynikajúci rating 1,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,3 % v cieľovej skupine 14-56. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ s top programom mesiaca stali taktiež Špecialisti s fantastickými 111-tisíc divákmi pri obrazovkách v sobotu 4. októbra 2025.
Najmladšia stanica Markíza KLASIK pritiahla k obrazovkám najviac divákov z cieľovej skupiny 14-56 vďaka nestarnúcemu komediálnemu seriálu Krok za krokom, epizóda z piatka 24. októbra 2025 dosiahla rating 0,9 % a trhový podiel 3,1 %. Aj v širšej cieľovej skupine 12+ je patrilo prvenstvo, keď si ju vychutnalo 38-tisíc divákov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA, ku dňu: 6. 11. 2025. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
