14. 12. 2004

TELEKIDY

TELEKIDY
Niekedy v apríli 2004 teletext STV prebrala spoločnosť KID, a.s. nebolo by na tom nič zlé, ak išlo o efeketivitu a zvyšovanie kvality. Zmluvu nepoznáme, takže ostávajú iba dohady. O kvalite je tažké hovoriť. Zmizla interaktivita : Sluzba pristupu k strankam teletextu prostrednictvom siete Internet bola ukoncena v sulade s oznamenim o ukonceni sluzby k 31.3.2004. Dakujeme za Vasu pozornost. Takisto chýba moderný Top prehľad, ovládanie farebnými tlačítkami funguje občas a aj preto sa pýtam ústami Mareka Maďariča : „ Kde je teletext ?“ Ako som už spomínal v roku 2004 STV prenajala KID, a.s za nejasných a doteraz nevysvetlených podmienok TELETEXT STV. V tom istom čase kúpila KID a.s. spoločnosť S- Team- , s.r.o, . kde boli spoločníkmi : Ing. Jana Bucková ,Cottbuská 8 ,Košice , Ing. Igor Caban ,Viedenská 11 ,Košice 040 13 , Ing. Alena Parová ,Komenského 61 ,Košice 040 01 Niektorí štatutári KID, a.s sú zaujímaví : Meno Obchodné meno subjektu Výpis 1. Pavol Hric Pavol Hric, Fijaš 2. Ing. Pavol Hric APEX, a.s. 3. Ing. Pavol Hric APROS, a.s. 4. Ing. Pavol Hric CASSOFIN, a.s. 5. Ing. Pavol Hric CSc. CASSOFIN, a.s. 6. Ing. Pavol Hric HYDROCONTACT a.s. HYCONT a.s. /skrátený... 7. Ing. Pavol Hric INCOS spoločnosť s ručením obmedzeným Ko... 8. Ing. Pavol Hric Investičná spoločnosť REGIÓNINVEST, a.s.... 9. Ing. Pavol Hric KID, a.s. 10. Ing. Pavol Hric Poľnonákup TATRY, a.s. 11. Ing. Pavol Hric PROSPERITA KOŠICE investičný fond, akcio... 12. Ing. Pavol Hric PRVÁ VÝCHODOSLOVENSKÁ, a.s. 13. Ing. Pavol Hric Slovenský plynárenský priemysel, a.s. 14. Ing. Pavol Hric STAVOPROJEKTING, a. s. 15. Ing. Pavol Hric STELA spol. s r.o. 16. Ing. Pavol Hric STPI, a.s. Meno Obchodné meno subjektu Výpis 1. Ján Fečo Agrodružstvo Bystré 2. Ján Fečo KID spol. s r.o. 3. Ján Fečo KID, a.s. 4. Ján Fečo Poľnohospodárske družstvo Bystré v likvi... 5. Ján Fečo S - Team, s.r.o. 6. Ján Fečo TERMOSAT, spol. s r.o.
Počet akcií: 2299 kmeňové , zaknihované Menovitá hodnota jednej akcie: 10 000 Sk Ktovie, kto vlastní akcie ? KID, a.s. je asi tou najlepšou firmou pre spravovanie teletextu Na osvieženie -pripomienky k Návrhu nového Organizačného poriadku STV S poľutovaním musím konštatovať, že GR STV sa nepodarilo vyvrátiť zásadné pripomienky Rady STV a opätovne nepredložil Rade STV Návrh nového Organizačného poriadku STV , tak ako mu to Rada STV uložila . UZNESENÍM č. 2/2004. : Rada STV vzhľadom na množstvo vznesených otázok k návrhu Organizačného poriadku STV ukladá ústrednému riaditeľovi STV predložiť nový návrh Organizačného poriadku STV spolu s odpoveďami na otázky predložené členmi Rady STV tak, ako sú sformulované v zápisnici z rokovania Rady STV 15.1.2004. A UZNESENÍM č. 31/2004 Rada STV ukladá GR STV, aby predložil rade na schválenie návrh nového Organizačného poriadku STV. Návrh nového Organizačného poriadku je o niečo prehľadnejší, opravené sú faktické nezmysly, avšak opätovne chýbajú niektoré časti, ktoré by presne pomenovali : Pôsobnosť jednotlivých organizačných jednotiek Všeobecné princípy riadenia Princípy riadenia a riadiace akty Odkazy na ďalšie riadiace a organizačné normy STV, ako : Programový kódex STV Štatút programových pracovníkov Slovenskej televízie (uviesť do súladu so zákonom, nakoľko pôvodný štatút bol v rozpore so zákonom č. 254/1991 Zz.) Štatút spolupracovníkov Slovenskej televízie Etický kódex spravodajstva a publicistiky Etickej/rozhodcovskej komisie (nie je zriadená, napriek tomu, že je to v rozpore so Štatútom programových pracovníkov Slovenskej televízie) Zásady a podmienky ochrany archívnych dokumentov z oblasti televízneho vysielania (v zmysle Protokolu o ochrane televíznej produkcie, ktorý bol podpísaný vládou SR súčasne s Európskym dohovorom na ochranu audiovizuálneho dedičstva) Podmienky poskytovania archívnych dokumentov Podmienky a zásady spolupráce dcérskych obchodných spoločností s STV / valné zhromaždenia sú v priamej pôsobnosti GR STV- rozpor s Obchodným zákonníkom Podpisový poriadok Prevádzkový poriadok počítačovej siete STV Smernica o kontrolnej činnosti v STV Smernica inventarizácie majetku a záväzkov STV Smernica STV na zabezpečenie školení zamestnancov o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci Postup poskytovania prvej pomoci v prípade poškodenia zdravia Požiarny štatút STV Odpovede GR STV sú nedostatočné a nepodložené argumentáciou, na niektorých miestach sú príkladom ignorancie Rady STV, vzhľadom na proces predkladania OZ. Odpoveď GR STV, týkajúca sa otázky počtov úrovní riadenia iba exaktne dokazuje, že v návrhu nového Organizačného poriadku STV je päť úrovní riadenia, pričom z materiálu ako celku nepriamo vyplýva, že úrovní je až sedem : Generálny riaditeľ Výkonný riaditeľ Intendant jednotky a intendant Dvojky Riaditeľstvo tvorby programu a výskum Riaditeľ štúdia Redakcia Tvorivá skupina Redakciám / všetkým / môže ešte podľa tejto štruktúry zasiahnúť do procesu aj Riaditeľstvo duchovného života a národnostného vysielania v rámci pôsobnosti Ústredného riaditeľa. Samotný Návrh nového Organizačného poriadku STV, predložený GR STV vychádza z doterajšej praxe GR STV , že všetko aj tak riadi on a esenciálnu normu Slovenskej televízie, akou OZ nesporne je, vlastne nepotrebuje. Absencia filozofie riadenia STV a úrovní riadenia, to sú základné znaky návrhu nového Organizačného poriadku STV. GR STV sa nepodarilo preklopiť svoj projekt do OP STV. Základnou chybou je úvaha o obsadzovaní postov a nie o logike riadenia. Nevychádzalo sa z víťazného projektu, ale kompilovali sa 3 predošlé Organizačné poriadky / preto tu figurujú opäť reziduá ako Producentské centrá, ktoré nie sú súčasťou ani projektu , ani súčasného smerovania. / Nie sú jasné kompetencie a vzájomná podriadenosť. Organizačná štruktúra je centralistická, neumožňuje moderný a v celej Európe bežný model producentského riadenia a výroby programu. Systémovo zastaralým je zaradenie Odboru PAM a ľudských zdrojov. Popis čiinností tohto útvaru a jeho postavenie v OR naznačuje, že STV nemá záujem riadiť a rozvíjať ľudské zdroje, starať sa o rozvoj, školenia a ďalší rast svojich zamestnancov. Návrh nového Organizačného poriadku STV nie je v súlade s projektom, ktorý uspel pred radou vo výberovom konaní na funkciu ÚR STV a už vôbec nezabezpečuje, aby STV fungovala ako holdingová spoločnosť. Chýba charakteristika, popis organizácie holdingového typu, efektívnosť a hospodárnosť v zmysle využívania všetkých zdrojov, ďalej zabezpečenie transparentných finančných tokov a obchodných vzťahov. Je nevyhnutné posúdiť súlad organizácie holdingového typu so zákonom o STV, bez čoho nie je možné schváliť tak zásadnú a dlhodobú zmenu) . V tejto súvislosti by Rada STV mala vedieť , čo je to holdingová spoločnosť a v ktorom zákone Slovenskej republiky má oporu. Pojmy, že generálny riaditeľ sa stáva akoby vysielateľom /"akoby držiteľom licencie"/ a štúdiá sa stávajú "výrobnými jednotkami" je scestné. GR STV realizuje spoločenskú objednávku predovšetkým na základe Zákona o STV . Už po niekoľký raz je potrebné skonštatovať, že predložený materiál je temer totožný s tým, ktorý predtým GR STV nepovažoval za pripravený na schválenie. Rada STV ten istý materiál už dav razy vrátila na dopracovanie a na jej stole sa ocitol znovu ten istý materiál. Žiaľ v návrhu Organizačnej štruktúry nedošlo k zníženiu počtu úsekov, ale aj totožných či podobných úsekov v rôznych riadiacich vetvách. GR STV nemá pravdu, že počet úrovní riadenia sa znížili, rozhodne mu na to chýbajú odborné argumenty a aj skúsenosti s riadením a teóriou riadenia. Vzniklo päť úrovní riadenia /Ústredné riaditeľstvo, štatutárny zástupca, intendanti, riaditeľstvá a im podriadené útvary/. Úplným nezmyslom je zriadenie Riaditeľstva duchovného života a národnostného vysielania v rámci pôsobnosti Ústredného riaditeľa a existencia Redakcie duchovného života a Redakcie národnostného vysielania v štúdiách a neobstojí konštatovanie GR TV, že v Európe je to tak. Z teórie / a aj praxe / riadenia je to nezmysel, ktorý má čisto politický podtext a nemá nič spoločné s efektívnym riadením a hospodárením. Zriadenie tohto útvaru by som považoval za neefektívne vynakladanie finančných prostriedkov za účelom uspokojenia politických strán a cirkví, čo nie je poslaním STV. Komu je vlastne podriadená tvorba duchovných programov? Riaditeľstvu tvorby programu STV a výskumu Rozhoduje a zodpovedá: za koncepciu tvorby duchovných a národnostných programov alebo Riaditeľstvu duchovného života a národnostného vysielania . V akom vzťahu budú redakcie duchovného života, s ktorými sa počíta v každom televíznom štúdiu BA, BB, Košice k Riaditeľstvu duchovného života a národnostného vysielania? Komu budú podriadené – riaditeľovi TS alebo riaditeľovi Riaditeľstva DŽ a NV? Nemôže prísť k rozporu v dramaturgických zámeroch a ich realizácií? Ktorá zložka vlastne bude komunikovať s registrovanými cirkvami a náboženskými spoločnosťami v zmysle platných zákonov SR, ako aj zákona o STV, paragraf 5, odstavec 1, bod h). Konkrétne pripomienky k predloženému návrhu na ktoré opätovne návrh OP nedal odpovede : Aký je predbežný odhad počtu zamestnancov podľa nového Organizačného poriadku (ďalej OP)? Budú mať televízne štúdiá rovnocenné postavenie? S akým počtom pracovníkov sa ráta v B. Bystrici, Košiciach a Bratislave? Kto je to výkonný riaditeľ a aké je jeho postavenie ? Komu alebo v akom vzťahu sú nové spoločnosti STV Brodcasting, STV Production and Technology, TV KE, TV BB, 1.2 media, Koncesia (a akú majú, plnia a budú plniť funkciu), komu sú priamo podriadené? Formou riadenia valných zhromaždení GR STV ? K terminológii riaditeľstvá – je to vždy oprávnené pomenovanie týchto zložiek, útvarov, oddelení? Koľko bude v novom OP riaditeľstiev (nadväzuje na to ďalší aparát – sekretariát a ďalšia nutná administratíva)? V návrhu OP figuruje prakticky 9 riaditeľstiev ! Tvorivé skupiny /TS/ sú prakticky nezmyslom, pretože, podľa organizačnej štruktúry sa tu nič netvorí, všetko prichádza už hotové z troch až štyroch úrovní nad TS. Kto je partnerom pre autora , nezávislého producenta Tvorivé skupiny – ich pozícia je naznačená v rámci Televíznych štúdií Ba, BB, Ke. Ako sa bude postupovať pri výrobe celoslovenských programov – pre deti a mládež, (napr.večerníčky, rozprávky), pri výrobe hudobných projektov ( záznamy z festivalov, divadelných predstavení, prenosov koncertov), zábavných programov, výrobe dokumentov, publicistiky, literárno-dramatických a vzdelávacích programov? Aká tvorivá skupina ich bude vyrábať, ak na to nebude stačiť regionálne televízne štúdio? (personálne, finančne, technicky) Náplň tvorivých skupín v štúdiách aj mimo nich, by mala byť viac objasnená a zvýraznená, je to jedna z podstatných zložiek výroby produkcie verejnoprávnej televízie. Bolo by vhodné viac vysvetliť spoluprácu tvorivých skupín s ostatnými zložkami STV (o koľko pracovníkov pôjde?). Budú mať dostatočnú „váhu“ programy, ak budú vyrábané len v rámci TS - nebudú chápané len ako doplnok „regionálneho vysielania?“ Kto má rozhodujúce slovo o scenári a jeho zaradení do výroby? Intendant je správcom programu a patria mu všetky rozhodovacie právomoci / aj ekonomické / .Intendant riadi Redakcie , štúdiá a tie plnia jeho objednávku. Inak je to zbytočný medzistupeň a treba ho zrušiť. Prečo neexistuje Tvorivá skupina pre vzdelávanie, keď je to zo Zákona o STV, jedna z najdôležitejších zložiek služby verejnosti v oblasti televízneho vysielania v poskytovaní programovej služby Slovenskej televízie, ktorú tvoria spravodajské, publicistické, dokumentárne, dramatické, umelecké, hudobné, športové, zábavné a vzdelávacie programy, žánrovo rôznorodé programy pre deti a mládež a iné programy. Podľa návrhu Organizačnej štruktúry zmizla redakcia Teletextu a jej technologické zázemie ?. Kde je ? V kapitálovej skupine STV ? Ak áno, ide o hrubé porušenie Zákona o STV a vedomé obchádzanie Rady STV. Absencia redakčnej skupiny kultúrneho spravodajstva je barbarstvom, ktorého dôsledky už na obrazovke STV v prime time , kde je miesto kultúrneho spravodajstva , vidno už teraz. Ostane aj v novom Organizačnom poriadku označenie okruhov STV1 ako Jednotka, STV2 ako Dvojka? Dôstojné označenie STV na obrazovke chýba, aj keď chápem krok zmodernizovať „vnímanie“ Slovenskej televízie vo verejnosti. Je to však na úkor rozpoznateľnosti, o aký kanál ide – z označenia 1 a 2 to nie je jasné. Tieto označenia ako Jednotka, Dvojka, pôsobia hovorovo (detsky) a mierne splývajú s tiež hovorovými a zaužívanými názvami iných televízií – „Tatrojka“, „Jojka“. Kde sa začína literárna príprava ? Kto dramaturguje scenár ? Kto schvaľuje scenár? Predložený návrh Organizačnej štruktúry vracia STV do 70. rokov minulého storočia, je zmesou starého socialistického nazerania na riadenie a hospodárenie a naivných predstáv o podnikaní. Rada STV by mala odmietnúť diskusiu v rámci návrhu Organizačnej štruktúry o akejsi kapitálovej skupine STV, o ktorej prakticky nič nevie, nepozná jej zámery a GR STV Rade nepredložil žiaden podnikateľský zámer a plán, Projekcia výkazu ziskov a strát jednotlivých zložiek kapitálovej skupiny/ aký bude EBIT (HV pred zdanením) daň ,HV po zdanení / , čo je amatérsky prístup GR STV, ktorým podceňuje Radu STV, ako najvyšší riadiaci a kontrolný orgán STV, a môže ohroziť chod STV do budúcnosti. Rada STV preto navrhuje : UZNESENIE č. /2004 Rada STV neschvaľuje Návrh nového Organizačného poriadku STV a ukladá GR STV, aby zosúladil právny stav a s okamžitou platnosťou sa riadil platnou Organizačnou štruktúrou a ukladá mu, aby všetky zložky a pracovníci STV boli okamžite zaradený na pracovné pozície do organizačných útvarov podľa doteraz platnej Organizačnej štruktúry. Rada zároveň ukladá GR STV zrušiť krízový menežment a okamžite, v súlade s doteraz platnou Organizačnou štruktúrou, menoval do funkcií pracovníkov na základe výberového konania. T. : 31.5.2004 Z. : R. Rybníček Napriek tomu Rada STV Organizačný poriadok schválila...