11. 10. 2005

SRO, s.r.o. 4

SRO, s.r.o. 4
O post generálneho riaditeľa budú bojovať kandidáti Ľuboš Machaj a Marián Šinkovič. Do druhého kola voľby postupujú Ľuboš Machaj a Marián Šinkovič. Z pätnástich odovzdaných hlasov vo voľbe boli tri neplatné. Z dvanástich platných hlasov získal sedem hlasov šéfdramaturg STV Dvojky Ľuboš Machaj, tri hlasy dostal manažér Marián Šinkovič a po jednom hlase bývalý šéf STV Milan Materák a bývalý podpredseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Peter Kováč. Podľa Rokovacieho poriadku Rozhlasovej rady sa druhé kolo voľby generálneho riaditeľa SRo má konať najneskôr do 30 dní od prvého kola voľby. Pred hlasovaním v 2. kole rada vypočuje kandidátov podľa poradia, ktoré určí žreb a kandidáti budú odpovedať na otázky členov rady. Po zodpovedaní otázok nasleduje rozprava rady bez účasti kandidátov a po jej skončení hlasovanie. Kandidát, ktorý získa dvojtretinovú väčšinu hlasov všetkých členov rady sa stáva generálnym riaditeľom SRo. Ak žiadny z kandidátov nezíska potrebných 10 z 15 hlasov, rada hlasovanie v ten istý deň po diskusii jedenkrát zopakuje. Do opakovaného hlasovania postúpia tí uchádzači, ktorí získali najmenej štyri hlasy. Ak rada nezvolí šéfa SRo ani v druhom kole voľby, vyhlási do piatich dní novú voľbu. Kandidát s najväčším počtom hlasov Ľuboš Machaj má skúsenosti s prácou v rozhlase. Bývalý programový riaditeľ Rádia Twist, dlhoročný pracovník Slovenského rozhlasu a šéfdramaturg Dvojky STV by ako riaditeľ chcel presadiť hneď po nástupe do funkcie finančný, právny a personálny audit. Vo svojom projekte počíta aj s redukciou okruhov SRo a vytvorením troch rovnocenných okruhov. Chce tiež zjednodušiť organizačnú štruktúru a sprehľadniť finančné toky v SRo. Prijatie nového zákona o koncesionárskych poplatkoch považuje za nevyhnutné. Marián Šinkovič chce vybudovať spoločný zahraničnospravodajský tím, ktorý by pracoval pre STV aj SRo. Vyštudovaný rozhlasový novinár by v prípade svojho zvolenia za generálneho riaditeľa SRo zatraktívnil program a priblížil ho mladším generáciám, chcel by tiež dosiahnuť vyššie príjmy z reklamy a prevzal by niektoré prvky vysielania od komerčných staníc.
To be continued...