5. 3. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Známeho amerického komika Stephena Colberta, ktorý sa preslávil najmä svojou politicky ladenou reláciou Comedy Central, vyhlásili za Muža roka na americkom komediálnom festivale. "Je pre mňa česť získať toto ocenenie a česť pre Vás udeliť mi ho," povedal Colbert. Zároveň však dodal, že s postavou vo svojej show nemá v skutočnom živote nič spoločné. Vo svojej relácii Comedy Central zosmiešňuje Colbert rôzne témy týkajúce sa obyvateľov Spojených štátov ako je vojna .

V Iráne zatkli v nedeľu niekoľko novinárov, ktorí sa údajne priznali, že poberali finančnú podporu zo zahraničia, aby "zverejňovali materiály zamerané proti bezpečnostným záujmom krajiny". Informovala o tom oficiálna iránska tlačová agentúra IRNA. Nezverejnila identitu novinárov, ich počet, ani miesto, kde ich zatkli. V správe sa uvádza len to, že to boli iránski novinári a k zatknutiu nedošlo v Teheráne. IRNA v rovnakej správe obviňuje Spojené štáty, že podporujú "vyvolávanie svárov medzi jednotlivými etnickými skupinami" v Iráne.

Spoločnosti Google Inc. sa nedarí uzatvárať dohody s veľkými mediálnymi koncernami, akými sú NBC či Viacom Inc. a získať tak možnosť uverejňovať ich videá na stránke YouTube. Podpisujú však kontrakty so stovkami menších mediálnych partnerov. Odkedy YouTube odkúpila spoločnosť Google, predstavitelia stránky tvrdia, že začali spolupracovať s viac než 200 menšími mediálnymi spoločnosťami. Niektoré z týchto dohôd boli medializované. V pondelok napríklad YouTube oznámila, že sa dohodla so zámorskou basketbalovou NBA a plánuje vyčleniť priestor pre autorizované klipy NBA. O deň neskôr, YouTube podpísala zmluvu s hudobným vydavateľstvom Wind-up Records, ktorá stránke umožní ponúkať streamované hudobné videá. Prevažná väčšina dohôd o poskytnutí licencie však prebehla bez medializácie. YouTube údajne spolupracuje s viac než 1000 vlastníkmi autorských práv, pričom škála jej partnerov je široká - od televízneho kanálu Sundance Channel až po malých nezávislých producentov videa. Predstavitelia stránky hodnotia tento vývoj ako znak, že čoraz väčší počet spoločností začína byť spokojných s možnosťou uverejňovania svojho materiálu na stránke. Analytici tvrdia, že pre YouTube je omnoho jednoduchšie získať súhlas od malých mediálnych spoločností, než presvedčiť koncerny typu NBC či Viacom. Tie sa totiž nechcú vzdať kontroly nad uverejňovaním svojho najcennejšieho audiovizuálneho materiálu a príjmov z reklamy s nim spojeným.