7. 8. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Vysielanie nigérijskej reality show Gulder Ultimate Search odložili po tom, ako sa počas prípravy utopil jeden z jej účastníkov. V pondelok o tom informovala miestna pobočka holandskej spoločnosti Heineken, ktorá projekt sponzoruje. Dvadsaťpäťročný Anthony Ogadje sa spolu s ďalšími deviatimi súťažiacimi pripravoval na Gulder Ultimate Search v nigérijskom Plateau State. "Všetky pokusy lekárskeho tímu, záchranárov i ostatných súťažiacich o jeho oživenie zlyhali," uviedli v stanovisku Nigerian Breweries. Vysielanie show malo začať vo štvrtok. Súťaž je založená na postupnom vyraďovaní najslabších účastníkov na základe fyzicky náročných súťaží. Víťaz dostane päť miliónov nigérijských nair v hotovosti, čo je v prepočte asi 946 650 slovenských korún, džíp a ďalších 500 000 nair (asi 94 665 korún) na nákup oblečenia. Anglickú verziu panarabskej televízie al-Džazíra pozerá čoraz viac Američanov, napriek nedostatku záujmu zo strany poskytovateľov káblových a satelitných prenosov. Uviedol to včera výkonný riaditeľ vysielania v angličtine Nigel Parsons. Podľa jeho slov od začiatku vysielania pred deviatimi mesiacmi vzrástol počet divákov na celom svete na viac ako sto miliónov domácností v Európe a Afrike, ako aj v častiach Ázie. Záujem divákov o vysielanie rastie aj v USA, hoci sa poskytovatelia káblových a satelitných prenosov servisu vyhýbajú s argumentom, že v krajine nie je pre toto vysielanie trh Parsons uviedol, že predplatiteľov pribúda, napriek názoru, že Američania sa nezaujímajú o iné ako americké spravodajstvo. Spomenul tiež úspešnú spoluprácu s internetovým serverom YouTube. Vyslovil presvedčenie, že al-Džazíra tlačí hranice žurnalistiky do oblastí konfliktov v čase, keď sa väčšina západných médií posúva smerom k povrchným správam o živote celebrít.
Americká nahrávacia spoločnosť Warner Music Group vykázala v treťom finančnom kvartáli, ktorý sa skončil 30. júna, stratu vo výške 17 mil. USD alebo 12 centov na akciu. V rovnakom období pred rokom pritom tiež evidovala stratu, a to na úrovni 14 mil. USD, respektíve 10 centov na akciu. Ako ďalej jedna z najväčších nahrávacích spoločností na svete uviedla, kvartálne výsledky negatívne ovplyvnil fakt, že ľudia radšej kupovali digitálnu hudbu ako CD nosiče. Po vylúčení jednorazových položiek štvrťročná strata spoločnosti dosiahla 29 mil. USD, alebo 20 centov na akciu. Analytici v priemere očakávali, že firma skončí so stratou 14 centov na akciu.